Liikenteen ärsytykset!
Valvoja: Moderators
- Miles Per Hour
- Viestit: 83
- Liittynyt: 01 Heinä 2008, 14:54
- Paikkakunta: Vantaa
Liikenteen ärsytykset!
Avataas tällanen uus topikki, kun en heti ainakaan haulla löytäny.
Henk.koht. ärsyttää kaikki urpot, jotka koukkii liikenteessä kaistalta toiselle
Niin ja bussikuskit, jotka väkisin tuuppaa eteen kehätielläkin, vaikka
on 70 km/h rajoitukset..
Henk.koht. ärsyttää kaikki urpot, jotka koukkii liikenteessä kaistalta toiselle
Niin ja bussikuskit, jotka väkisin tuuppaa eteen kehätielläkin, vaikka
on 70 km/h rajoitukset..
Jos se voi olla niin, niin miksei se olisi?
Ex. Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic -06
Ex. Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic -06
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Suuntavilkkujen puuttuminen ts. kuljettajan laiskuus käyttää vilkkuja...pari "tilannetta" ollut lähellä, että olisi saanut uutta peltiä Alfaan vastapuolen piikkiin
Yksi urvelo teki epävirallisen ennätyksen; noin 50m matkalla 5 kertaa vaihtoi kaistaa iltapäiväruuhkassa ilman vilkkua
Eipä unohdeta näitäkään; 40km/h alueella taajamassa ajavat 50-80 km/h ja sitten kun mennään ulos taajamasta 80-alueelle niin käkkänä ei kuljekaan kuin 70km/h
Että sellasta...kyllä helpotti perkele....
Yksi urvelo teki epävirallisen ennätyksen; noin 50m matkalla 5 kertaa vaihtoi kaistaa iltapäiväruuhkassa ilman vilkkua
Eipä unohdeta näitäkään; 40km/h alueella taajamassa ajavat 50-80 km/h ja sitten kun mennään ulos taajamasta 80-alueelle niin käkkänä ei kuljekaan kuin 70km/h
Että sellasta...kyllä helpotti perkele....
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Liikenteen ärsytykset!
Näin motoristin kannalta ajateltuna nuo kirotut kärkikolmion takaa
eteen koukkijat.
eteen koukkijat.
"Tasunka Witko",elämäntapaintiaani
Eniten ärsyttää varmaan nuo puskurissa kiinni roikkuvat autoilijat.Etenkin kun 80-alueella ajelen mittarin mukaan noin 95km/h ja joku roikkuu noin 5cm päässä.
Mopoilijat ärsyttävät melko usein,tulevat kolmion takaa eteen,eivät pysähty stoppiin ym..
Ja tietysti valtateillä kun yrittää pitää turvaväliä,niin eiköhän joku idiootti tunge autonsa väkisin eteen.
Mopoilijat ärsyttävät melko usein,tulevat kolmion takaa eteen,eivät pysähty stoppiin ym..
Ja tietysti valtateillä kun yrittää pitää turvaväliä,niin eiköhän joku idiootti tunge autonsa väkisin eteen.
Alfa Romeo-Superproduzione
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Re: Liikenteen ärsytykset!
Tää on vanha, mutta aina hilpeä ja aiheeseen jotenkuten liittyvä: Autokouluun!
Olisihan noita ärsykkeitä vaikka kuin. Ei vaan aina jaksa ärsyyntyä. Välillä melkein hävettää, jos tulee otettua pulttia jostain näennäisesti mitättömästä liikennekuviosta. Virheitä tekee kaikki ja useimpia myös joskus lapsettaa. Kait yleinen piittaamattomuus on se eniten ohimoita pullistava ärsyke.
Olisihan noita ärsykkeitä vaikka kuin. Ei vaan aina jaksa ärsyyntyä. Välillä melkein hävettää, jos tulee otettua pulttia jostain näennäisesti mitättömästä liikennekuviosta. Virheitä tekee kaikki ja useimpia myös joskus lapsettaa. Kait yleinen piittaamattomuus on se eniten ohimoita pullistava ärsyke.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Täysin turhat liikennevalot joissa seisotaan lukuisia minuutteja päivässä yhdenkään auton menemättä ohitse. sain maanantaina aamulla kello 4:55 sakot punasia päin ajamisesta mikä ei edistä hyvää mieltä, setien mukaan minulta olisi ohjeiden mukaan pitänyt ottaa kortti kerrasta pois. Okay.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
Nämä kaikesta täysin ulkona olevat toopet on tosiaan luku sinänsä. Ajelin vähän aikaa sitten yhden perässä. Satasen alueella mentiin yhdeksääkymppiä ja rajoituksen muuttuessa risteysalueella kahdeksaankymppiin kaveri ajoi vaan samaa vauhtia läpi ottaen kamerasta sakot. Sama toistui alle kymmenen kilometrin päässä, eli taas välähti Eikä kyseessä ollut edes ns veteraanikuski. No eipä nämä silti juuri ärsytä vaan enemmänkin huvittaa.AlfaTom kirjoitti: Eipä unohdeta näitäkään; 40km/h alueella taajamassa ajavat 50-80 km/h ja sitten kun mennään ulos taajamasta 80-alueelle niin käkkänä ei kuljekaan kuin 70km/h
Oikeastaan mikään ei jaksa enää kummemmin ärsyttää, paitsi tietysti tahallaan aiheutetut todelliset vaaratilanteet.
Giulia Super -69
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Tyypit jotka eivät anna tilaa liittymistä tulijoille
ruuhka-aikana vaan kiihdyttävät umpeen mahdollisen
välin joka on jäänyt edelliseen ajoneuvoon.
Ja toisaalta ne urpot jotka väkisin tunkevat autonsa
jonon väliin, peileihin katsomatta, vilkkua käyttämättä,
ylipäätään mistään välittämättä. Joskus on pikaisesti
käynyt mielessä että jonon pysähtyessä hyppään autosta
ja revin pellen ulos autostaan ja sitten...annan pusun.
ruuhka-aikana vaan kiihdyttävät umpeen mahdollisen
välin joka on jäänyt edelliseen ajoneuvoon.
Ja toisaalta ne urpot jotka väkisin tunkevat autonsa
jonon väliin, peileihin katsomatta, vilkkua käyttämättä,
ylipäätään mistään välittämättä. Joskus on pikaisesti
käynyt mielessä että jonon pysähtyessä hyppään autosta
ja revin pellen ulos autostaan ja sitten...annan pusun.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
^Onneksi meillä ei ole samoja reittejä aamuisin
Kyllä se vaan on niin, että kun suomalainen pääsee rattiin, muuttuu se täysin mielipuoleksi. Ihmiset vetää herneen nenään milloin siitä, että joku aja liian lähellä, milloin liian kaukana. Milloin liian kovaa, milloin liian hitaasti.
Että ihan rennosti vaan sitä omaa ajoa, muistaa vain ajaa niin kuin itse haluaisi että muut ajavat.
Kyllä se vaan on niin, että kun suomalainen pääsee rattiin, muuttuu se täysin mielipuoleksi. Ihmiset vetää herneen nenään milloin siitä, että joku aja liian lähellä, milloin liian kaukana. Milloin liian kovaa, milloin liian hitaasti.
Että ihan rennosti vaan sitä omaa ajoa, muistaa vain ajaa niin kuin itse haluaisi että muut ajavat.
Ei suomalaiset ratissa miksikään muutu, samanlaisia urpoja me ollaan muuallakin.Rolle kirjoitti:^Onneksi meillä ei ole samoja reittejä aamuisin
Kyllä se vaan on niin, että kun suomalainen pääsee rattiin, muuttuu se täysin mielipuoleksi. Ihmiset vetää herneen nenään milloin siitä, että joku aja liian lähellä, milloin liian kaukana. Milloin liian kovaa, milloin liian hitaasti.
Että ihan rennosti vaan sitä omaa ajoa, muistaa vain ajaa niin kuin itse haluaisi että muut ajavat.
VMP
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Heh, sama täällä; välillä tuntuu ärsyttävän ihan kaikki, useinmiten kuitenkaan ei ihan niin kaikki Ihmiset, jotka ovat ryhmittäytyneet vasemmalle kaistalle jo Jyväskylän tuntumassa kääntyäkseen Nokian motarille ja hinaavat siinä niin pahasti, että ihmisten tarvii ajaa oikealta ohi. Mopoilijat, jotka kuvittelevat ajavansa jollain isommallakin moottoriajoneuvolle. Keskellä, tai oikeastaan keskikaistan ja reunaviivan väliä suhaten, siten ettei varmasti uskalla sitä ohittaa
Gasolina kirjoitti:Nämä kaikesta täysin ulkona olevat toopet on tosiaan luku sinänsä. Ajelin vähän aikaa sitten yhden perässä. Satasen alueella mentiin yhdeksääkymppiä ja rajoituksen muuttuessa risteysalueella kahdeksaankymppiin kaveri ajoi vaan samaa vauhtia läpi ottaen kamerasta sakot. Sama toistui alle kymmenen kilometrin päässä, eli taas välähti Eikä kyseessä ollut edes ns veteraanikuski. No eipä nämä silti juuri ärsytä vaan enemmänkin huvittaa.AlfaTom kirjoitti: Eipä unohdeta näitäkään; 40km/h alueella taajamassa ajavat 50-80 km/h ja sitten kun mennään ulos taajamasta 80-alueelle niin käkkänä ei kuljekaan kuin 70km/h
Oikeastaan mikään ei jaksa enää kummemmin ärsyttää, paitsi tietysti tahallaan aiheutetut todelliset vaaratilanteet.
Ihanko totta, että joku olisi saanut kameratolpasta sakot ajettuaan 80 alueella 90? Kai se voi sitten olla niinkin. Itse kyllä toisinaan ajan vakionopeussäätimellä 90, kun nopeusrajoitus sahaa ees-taas 80 ja 100 välillä ilman mitään järkevää syytä. Tasainen 90 nopeus on tällöin taloudellisempaa, mukavampaa ja uskoakseni yhtä turvallista.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kirjalliset varoitukset on tullut 80-alueella lukemista 81, 88 ja 89. Eli ei se välähdys tarkoita sakkoa automaattisesti. Tuo nollatoleranssi lisää mukavasti jojo-efektiä kameroiden kohdalla, sekä tietenkin byrokratiaa ja rahan haaskausta.Jönsson kirjoitti:Ihanko totta, että joku olisi saanut kameratolpasta sakot ajettuaan 80 alueella 90?
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Olin kesällä yhdessä prätkäliikkeessä ja myyjä toitotti asiakkaalle että pitää ajaa keskellä ja ihmetteli että kuka kylvää reunassa ajoa. on niin epäturvallista.-Tomi- kirjoitti: Mopoilijat, jotka kuvittelevat ajavansa jollain isommallakin moottoriajoneuvolle. Keskellä, tai oikeastaan keskikaistan ja reunaviivan väliä suhaten, siten ettei varmasti uskalla sitä ohittaa
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
No kyllä, moottoripyörällä. Mutta mopo on eri asia. Pysyisivät vaan siellä reunassa.gYdEbUh kirjoitti:Olin kesällä yhdessä prätkäliikkeessä ja myyjä toitotti asiakkaalle että pitää ajaa keskellä ja ihmetteli että kuka kylvää reunassa ajoa. on niin epäturvallista.-Tomi- kirjoitti: Mopoilijat, jotka kuvittelevat ajavansa jollain isommallakin moottoriajoneuvolle. Keskellä, tai oikeastaan keskikaistan ja reunaviivan väliä suhaten, siten ettei varmasti uskalla sitä ohittaa
Ihmiset kun ne ei voi reippaasti kiihdyttää siihen sallittuun nopeuteen esim. liikennevaloista lähdettäessä tai moottoritielle ajettaessa.
Reippaasti alta pois jotta perässä tulijatkin pääsee eteenpäin, ja moottoritielle on helpompi liittyä kun ei joudu ajamaan 40 km/h hitaammin mitä motarilla ajetaan.
Reippaasti alta pois jotta perässä tulijatkin pääsee eteenpäin, ja moottoritielle on helpompi liittyä kun ei joudu ajamaan 40 km/h hitaammin mitä motarilla ajetaan.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Näinpä ! Eikä edesauta mitenkään ruuhkautumisen välttämistä, jos ei rivakasti kiihdytetä tavoitenopeuteen, pois alta. Asia tietty erikseen, jos jono matelee jo valmiiksi edessä valojen jälkeen.JackFry kirjoitti:Ihmiset kun ne ei voi reippaasti kiihdyttää siihen sallittuun nopeuteen esim. liikennevaloista lähdettäessä tai moottoritielle ajettaessa.
Reippaasti alta pois jotta perässä tulijatkin pääsee eteenpäin, ja moottoritielle on helpompi liittyä kun ei joudu ajamaan 40 km/h hitaammin mitä motarilla ajetaan.
Niin kyllä ainakin silloin, kun minä mopolla kymmenen vuotta sitten ajelin, niin kyllä sillä kuului ajaa tienreunassa. Tuskin on asiat sen jälkeen hovissa muuttuneet Turvattomampaa sillä on keskellä kaistaa koheltaa, jonne itse en ainakaan edes kuvitellut luisuvani.gYdEbUh kirjoitti:Olin kesällä yhdessä prätkäliikkeessä ja myyjä toitotti asiakkaalle että pitää ajaa keskellä ja ihmetteli että kuka kylvää reunassa ajoa. on niin epäturvallista.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Tää on kyllä ihan ykkös-hatutuksen aihe.. tosin onhanEpezi kirjoitti:Huonosti hoidetut tiet
sitä itse pääsyyllinen siihen että paikat lähtee hampaista montuissa..
Tuntuu vaan välillä siltä että ainakin pääkaupunkiseudulla
jos edessä ei odota joku ketun bumpperi niin seuraavan
kulman takana on tietyömaa ja seuraavassa routamonttuja.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Alfa Milano
- Viestit: 306
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
- Car(s): 159
- Paikkakunta: Tampere
RYSSÄT Lappeenrannan teillä.
Eilenkin eräs itänaapuri Väyrys-Mersullaan vaihtoi kaistaa ja hidasti (kaiketi kääntyäkseen), ja sitten yhtäkkiä äkkinäisellä liikkeellä kiilasikin takasin eteeni. Liinat kiinni, ja ketjukolari oli melkein valmis.
Tänään toinen rysykkä alkoi tekemään U-käännöstä keskellä sellaista tienpätkää, ettei siinä taatusti käänny ympäri edes Honda Monkey. Siinä sitten soudettiin ja huovattiin vähän aikaa, että saatiin sen Huyndai kääntymään. Molemmista suunnista tuli aika reippaasti liikennettä, ja torvet soi kuin Pariisin ruuhkassa...
Ja näitä riittää ihan joka päivä.
Eilenkin eräs itänaapuri Väyrys-Mersullaan vaihtoi kaistaa ja hidasti (kaiketi kääntyäkseen), ja sitten yhtäkkiä äkkinäisellä liikkeellä kiilasikin takasin eteeni. Liinat kiinni, ja ketjukolari oli melkein valmis.
Tänään toinen rysykkä alkoi tekemään U-käännöstä keskellä sellaista tienpätkää, ettei siinä taatusti käänny ympäri edes Honda Monkey. Siinä sitten soudettiin ja huovattiin vähän aikaa, että saatiin sen Huyndai kääntymään. Molemmista suunnista tuli aika reippaasti liikennettä, ja torvet soi kuin Pariisin ruuhkassa...
Ja näitä riittää ihan joka päivä.
- nakkis
- Viestit: 566
- Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
- Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo - Paikkakunta: Jkl
Se, että kiihdytyskaistalla ei kiihdytetä, vaan pahimmassa tapauksessa pysähdytään.
Yleinen joustamattomuus liikenteessä ja se minäminäensin-asenne.
Pellet jotka eivät saisi omistaa ajokorttia, jotka ovat siis ns. kisaamassa kokoajan ja joka tilanteessa.. Autokilpailut ja liikenteessä liikkuminen ovat tyystin eri asioita.
Mm. viime talvena, kun olin nautiskelemassa ensilumista varsin hiljaisella alueella, erittäin hiljaiseen aikaan niin ihmettelin taustapeilistä että mikä sieltä nyt tulee "tuhattajasataa" pöllyten puskuriin kiinni.
Noh, otin vähän etäisyyttä liikenneympyrään, ettei tämä taulapää nyt sentäs päälle tule.
Sinne jäi komean pöläyksen saattelemana omega ja lippispää kiikkumaan lähes liikenneympyrän keskelle, luultavasti pohjastaan kiinni.
Olis tehny mieli kääntää ympäri ja mennä kysymään että oliko järkevää ja kannattiko?
Yleinen joustamattomuus liikenteessä ja se minäminäensin-asenne.
Pellet jotka eivät saisi omistaa ajokorttia, jotka ovat siis ns. kisaamassa kokoajan ja joka tilanteessa.. Autokilpailut ja liikenteessä liikkuminen ovat tyystin eri asioita.
Mm. viime talvena, kun olin nautiskelemassa ensilumista varsin hiljaisella alueella, erittäin hiljaiseen aikaan niin ihmettelin taustapeilistä että mikä sieltä nyt tulee "tuhattajasataa" pöllyten puskuriin kiinni.
Noh, otin vähän etäisyyttä liikenneympyrään, ettei tämä taulapää nyt sentäs päälle tule.
Sinne jäi komean pöläyksen saattelemana omega ja lippispää kiikkumaan lähes liikenneympyrän keskelle, luultavasti pohjastaan kiinni.
Olis tehny mieli kääntää ympäri ja mennä kysymään että oliko järkevää ja kannattiko?
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)
Tietyöt, joita koko kaupunki ja lähialueet on ollu tupaten täynnä viime aikoina. Erityisesti työmatkasta (40 km) on ollu n. puolet tietyömaata. Työt tehty aikaa sitten, mutta ne 80 ja 50 lätkät unohtunu sinne motarin varteen Pari kertaa on ollu sulkualueella pyöräkone poikittain. Siihen vaan kyttäpartio niin sais rahastaa jokaista tielläliikkujaa kun ohi ei pääse törkeästi muuta liikennettä vaarantamatta
Ja yks Hiace pari päivää sitten jurnutti motarin ohituskaistalla (taas "tietyö" ja 80 rajoitus) 70 eikä päässyt kirveelläkään edelläajavan ohi. Sitten lopulta pääsi ja kun lähdin sitä ohittaan, niin eiköhän se roikkunut vielä 120 vauhdissa rinnalla!!! Eikä pystyny jättäytyyn taaksekaan, kun Korolla roikku takapuskurissa kiinni
Ja yks Hiace pari päivää sitten jurnutti motarin ohituskaistalla (taas "tietyö" ja 80 rajoitus) 70 eikä päässyt kirveelläkään edelläajavan ohi. Sitten lopulta pääsi ja kun lähdin sitä ohittaan, niin eiköhän se roikkunut vielä 120 vauhdissa rinnalla!!! Eikä pystyny jättäytyyn taaksekaan, kun Korolla roikku takapuskurissa kiinni
I do my loving in the winter.
Ihan _tarkalleen_ ottaen mistä minä tiedän. Voi olla, että sai vaan pelkän lapunkin ilman sakkoa. Alkoi kumminkin sen toisen väläyksen jälkeen em tapaus huvittaa.Jönsson kirjoitti:Ihanko totta, että joku olisi saanut kameratolpasta sakot ajettuaan 80 alueella 90?Gasolina kirjoitti:Nämä kaikesta täysin ulkona olevat toopet on tosiaan luku sinänsä. Ajelin vähän aikaa sitten yhden perässä. Satasen alueella mentiin yhdeksääkymppiä ja rajoituksen muuttuessa risteysalueella kahdeksaankymppiin kaveri ajoi vaan samaa vauhtia läpi ottaen kamerasta sakot. Sama toistui alle kymmenen kilometrin päässä, eli taas välähti Eikä kyseessä ollut edes ns veteraanikuski. No eipä nämä silti juuri ärsytä vaan enemmänkin huvittaa.AlfaTom kirjoitti: Eipä unohdeta näitäkään; 40km/h alueella taajamassa ajavat 50-80 km/h ja sitten kun mennään ulos taajamasta 80-alueelle niin käkkänä ei kuljekaan kuin 70km/h
Oikeastaan mikään ei jaksa enää kummemmin ärsyttää, paitsi tietysti tahallaan aiheutetut todelliset vaaratilanteet.
Giulia Super -69
-
- Viestit: 768
- Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
- Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92) - Paikkakunta: Lemi
- Viesti:
Alfa Milano kirjoitti:Eilenkin eräs itänaapuri Väyrys-Mersullaan vaihtoi kaistaa ja hidasti (kaiketi kääntyäkseen), ja sitten yhtäkkiä äkkinäisellä liikkeellä kiilasikin takasin eteeni. Liinat kiinni, ja ketjukolari oli melkein valmis.
Komppailen tätä tekstiä yms naapureiden yllättäviä kikkoja liikenteessä...
UliUli
Vilkun käyttämättömyys ärsyttää. Nämä samaiset juipit yleensä polttavat sumuvalojakin koko ajan. Sana mitä käytän moisista jampoista on painokelvoton. Rinnastettavissa täydelliseen välinpitämättömyyteen.
Italialaiset ovat kyllä pahimpia liikenteessä, siellä vilkku/turvaväli täysin tuntematon käsite. Iltapäiväruuhka Milanossa, 2-kaistaa ja 4 autoa rinnakkain. Pelin henki tämä.
Tänä vuonna mm. Milanossa, Firenzessä ja Roomassa ajaneena voin sanoa että Suomen "ruuhkista" ei kukaan edes enää puhuisikaan. Eihän sellaista ole ikinä täällä ollutkaan. Tulipa myös juhannuksena ajettua Moskovassa, perjantai-ilta 12-kaistaisella kehätiellä ruuhka-aikaan melko mielenkiintoinen kokemus. Venäläiset kylläkin käyttävät aina vilkkua, oli kyseessä Lada tai Lamborghini.
Italialaiset ovat kyllä pahimpia liikenteessä, siellä vilkku/turvaväli täysin tuntematon käsite. Iltapäiväruuhka Milanossa, 2-kaistaa ja 4 autoa rinnakkain. Pelin henki tämä.
Tänä vuonna mm. Milanossa, Firenzessä ja Roomassa ajaneena voin sanoa että Suomen "ruuhkista" ei kukaan edes enää puhuisikaan. Eihän sellaista ole ikinä täällä ollutkaan. Tulipa myös juhannuksena ajettua Moskovassa, perjantai-ilta 12-kaistaisella kehätiellä ruuhka-aikaan melko mielenkiintoinen kokemus. Venäläiset kylläkin käyttävät aina vilkkua, oli kyseessä Lada tai Lamborghini.
Ei krapulassa jaksa kaikkea lukea (olisiko joku törmännyt samaan), mutta tyypillisin pinnnan katkaisija on se, että ei osata antaa tilaa motarilla. varmaan syyllistyn itse ärsyttävään tekoon nimeltä hiillostaminen lähempää ja lähempää, mutta sitä ennen olen ajanut jonkun kiinni, odottanut turvavälillä 30 sekuntia (tottakai tilanteen mukaan, jos ei ole rakoa, niin odotan pidempään). Siitä sitten ajan vähitellen niin lähelle kuin uskallan
Noh, yleensä tilaa tulee sitä ennen. Mutta, onko se niin saatanan vaikeaa antaa sitä tilaa, kun on monta kaistaa suuntaansa. Pinna käryää, kun eteen sattuu joku 'minä ajan x kmh tunnissa ja kukaan tielläliikkuja ei ole oikeutettu ajamaan minua kovempaa. (vaikka voisi laittaa vaan vilkun oikealle, antaa tilaa ja ottaa uudelleen paikan ohituskaistalla).
Ehkä toinen syy tähän on tarve ajaa ohituskaistalla ja olla muita 'nopeampi' tms. Jos ei aja muita nopeammin, niin ei tarvitse ajaa samaa vauhtia ohituskaistalla silloin, kun joku haluaa ohittaa! Eli toisten huomioiminen ja taustapeilit kunniaan.
Prkl. Ei arvannut, että tästä tulee tälläinen vuodatus
Noh, yleensä tilaa tulee sitä ennen. Mutta, onko se niin saatanan vaikeaa antaa sitä tilaa, kun on monta kaistaa suuntaansa. Pinna käryää, kun eteen sattuu joku 'minä ajan x kmh tunnissa ja kukaan tielläliikkuja ei ole oikeutettu ajamaan minua kovempaa. (vaikka voisi laittaa vaan vilkun oikealle, antaa tilaa ja ottaa uudelleen paikan ohituskaistalla).
Ehkä toinen syy tähän on tarve ajaa ohituskaistalla ja olla muita 'nopeampi' tms. Jos ei aja muita nopeammin, niin ei tarvitse ajaa samaa vauhtia ohituskaistalla silloin, kun joku haluaa ohittaa! Eli toisten huomioiminen ja taustapeilit kunniaan.
Prkl. Ei arvannut, että tästä tulee tälläinen vuodatus
Tietöiden ongelma pääkaupunkiseudulla on se, että kaivetaan kaikki auki. Tilanne jatkuu 3 kk niin, ettei ikinä näe duunaria työmaalla. Perkele! Kaupunki hoitaa kaikki hommat 'samalla kun nyt on kuoppa kaivettu', mutta aikatauluttaminen on täysin tuntematon käsite.Kirk kirjoitti:Tietyöt, joita koko kaupunki ja lähialueet on ollu tupaten täynnä viime aikoina. Erityisesti työmatkasta (40 km) on ollu n. puolet tietyömaata. Työt tehty aikaa sitten, mutta ne 80 ja 50 lätkät unohtunu sinne motarin varteen Pari kertaa on ollu sulkualueella pyöräkone poikittain. Siihen vaan kyttäpartio niin sais rahastaa jokaista tielläliikkujaa kun ohi ei pääse törkeästi muuta liikennettä vaarantamatta
Ja yks Hiace pari päivää sitten jurnutti motarin ohituskaistalla (taas "tietyö" ja 80 rajoitus) 70 eikä päässyt kirveelläkään edelläajavan ohi. Sitten lopulta pääsi ja kun lähdin sitä ohittaan, niin eiköhän se roikkunut vielä 120 vauhdissa rinnalla!!! Eikä pystyny jättäytyyn taaksekaan, kun Korolla roikku takapuskurissa kiinni
Lisää aiheesta; Top Gearin tietyöjakso
Jos sillä on vaan paremmin fyrkkaa kuin sulla? Tietty jos kortti käryää, niin sitten vaihdetaan autokuskiaGasolina kirjoitti:Nämä kaikesta täysin ulkona olevat toopet on tosiaan luku sinänsä. Ajelin vähän aikaa sitten yhden perässä. Satasen alueella mentiin yhdeksääkymppiä ja rajoituksen muuttuessa risteysalueella kahdeksaankymppiin kaveri ajoi vaan samaa vauhtia läpi ottaen kamerasta sakot. Sama toistui alle kymmenen kilometrin päässä, eli taas välähti Eikä kyseessä ollut edes ns veteraanikuski. No eipä nämä silti juuri ärsytä vaan enemmänkin huvittaa.AlfaTom kirjoitti: Eipä unohdeta näitäkään; 40km/h alueella taajamassa ajavat 50-80 km/h ja sitten kun mennään ulos taajamasta 80-alueelle niin käkkänä ei kuljekaan kuin 70km/h
Oikeastaan mikään ei jaksa enää kummemmin ärsyttää, paitsi tietysti tahallaan aiheutetut todelliset vaaratilanteet.
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Kohtasit ilmeisesti äitini. Ensimmäinen auto alle tänä vuonna vajaan kuudenkymmenen ikäisenä. Ajokokemusta vuosien varrelta alle 2000 km.Gasolina kirjoitti: Nämä kaikesta täysin ulkona olevat toopet on tosiaan luku sinänsä. Ajelin vähän aikaa sitten yhden perässä. Satasen alueella mentiin yhdeksääkymppiä ja rajoituksen muuttuessa risteysalueella kahdeksaankymppiin kaveri ajoi vaan samaa vauhtia läpi ottaen kamerasta sakot. Sama toistui alle kymmenen kilometrin päässä, eli taas välähti Eikä kyseessä ollut edes ns veteraanikuski. No eipä nämä silti juuri ärsytä vaan enemmänkin huvittaa.
Hän totesi tuossa yhtenä päivänä, että valvontakameroista on tullut lappuja kotiin vaikka kuinka, mutta kaikki ovat olleet huomautuksia.
- Toronado
- Viestit: 499
- Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
- Car(s): AR 156 SW JTDm -05
- Paikkakunta: Tampere
Kyllä ne on ne autoilijat jotka saa aikaan sen jojo-ilmiönRolle kirjoitti:Kirjalliset varoitukset on tullut 80-alueella lukemista 81, 88 ja 89. Eli ei se välähdys tarkoita sakkoa automaattisesti. Tuo nollatoleranssi lisää mukavasti jojo-efektiä kameroiden kohdalla, sekä tietenkin byrokratiaa ja rahan haaskausta.Jönsson kirjoitti:Ihanko totta, että joku olisi saanut kameratolpasta sakot ajettuaan 80 alueella 90?
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.
Varmasti ja siihen ei paljoa vaaditaV-tyyli kirjoitti: Jos sillä on vaan paremmin fyrkkaa kuin sulla?
Hmm, joo, kuski oli kyllä nainenhjpp kirjoitti:Kohtasit ilmeisesti äitini. Ensimmäinen auto alle tänä vuonna vajaan kuudenkymmenen ikäisenä. Ajokokemusta vuosien varrelta alle 2000 km.
Hän totesi tuossa yhtenä päivänä, että valvontakameroista on tullut lappuja kotiin vaikka kuinka, mutta kaikki ovat olleet huomautuksia.
Giulia Super -69
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Tämä vituttaa kanssa, tosin tähän olen käyttänyt ihan surutta ratkaisuna ohittamista oikealta. Edellyttää tietenkin sitä että tulee mahdollisimman varovasti rinnalle, ja niin että edellä ajava tämän hyvin näkee. Rinnalla ollessa voi vielä sopivasti näyttää teiden ritarille peukkua.V-tyyli kirjoitti:Mutta, onko se niin saatanan vaikeaa antaa sitä tilaa, kun on monta kaistaa suuntaansa. Pinna käryää, kun eteen sattuu joku 'minä ajan x kmh tunnissa ja kukaan tielläliikkuja ei ole oikeutettu ajamaan minua kovempaa. (vaikka voisi laittaa vaan vilkun oikealle, antaa tilaa ja ottaa uudelleen paikan ohituskaistalla).
Ammatin takia kun tuolla tien päällä on noin 8h päiväs näkee kaiken laista. Eniten ärsyttää ne jotka eivät tajua että 25m yhdistelmä ei taitu ihan joka väliin ja painoa kun on se 55-60t niin ei voi odottaakaan että kiihtyis kuten joku ferrari. Sitten nää kaverit joita näkee varsin usein helsingissä vedetään 150kmh ohi sit nokan eteen ja saman tien rampista ylös/alas.. ei voita kun sellasen 5sek ja hyvällä säkällä viel pikavoiton. yhden asian olen huomannut kyl tälleen vähän oftopicci mutta virolaiset antavat usein tietä jos on ruuhka aika...
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
varmuuden vuoksi koukataan vielä "ulkokurviin" just ennen kääntymistä katsomatta, että joku on jo alkanut ohittamaan, "kun tilaa on ja toi kääntyy".legza kirjoitti:ei osaa ryhmittäytyy, jarrutetaan siinä keskellä tietä
Yks mamma pienessä punaisessa sorsassa meinasi viedä Fiatista etupuskurin. Onneksi en ollut vielä rinnalla.
Mikä vi*un tarve se koukkaus on pakko tehdä? Onko se joskus 50-60-luvulla opetettu autokoulussa, kun sitä järjestään käyttää keski-iän paremmalla puolella oleva "pappa hiacella/mummo sorsalla".
Pikkumiestä lainaten "iti tööttää"
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Takapuskurissa roikkujat ovat pahin - Lieksassa kesällä yksi maasturi lopetti äkkitilanteessa jarruttamisen 2cm päähän mun takapuskurista, Alfa kun pysähtyy keskimääräistä lyhyemmällä matkalla, se pitää aina itsekin muistaa. Siksi olenkin aina pitänyt huolen että kukaan ei mun perässä pysy
Kukaan ei enää jaksa ryhmittyä.
Valoista lähdetään niin että vasta 3km päässä ollaan 70 vauhdissa.
Vilkku ei vaan toimi useimmilla.
Teiden laatu on onneton. Taajamisssa saisi olla joka paikassa hiljaista asfalttia.
Kun GPS sanoo että pysy vasemmalla niin kukaan ei katso että sitä oikeata kaistaa on vielä 50 km kaksikaistaisella motarilla.
Kukaan ei enää jaksa ryhmittyä.
Valoista lähdetään niin että vasta 3km päässä ollaan 70 vauhdissa.
Vilkku ei vaan toimi useimmilla.
Teiden laatu on onneton. Taajamisssa saisi olla joka paikassa hiljaista asfalttia.
Kun GPS sanoo että pysy vasemmalla niin kukaan ei katso että sitä oikeata kaistaa on vielä 50 km kaksikaistaisella motarilla.
Pakko sanoa, että olen itsekin tehnyt saman, eli sääntöjen vastaisesti ohittanut varovasti oikealta. (pitää oikeasti ohittaa varovasti, ettei tule ohitettava kylkeen) Tosin, siinä vaiheessa kun olen vierellä, en näytä naapurille peukkua. Ainoa ele on tien ollessa vapaa lusikan runttaaminen tiskiinEpezi kirjoitti:Tämä vituttaa kanssa, tosin tähän olen käyttänyt ihan surutta ratkaisuna ohittamista oikealta. Edellyttää tietenkin sitä että tulee mahdollisimman varovasti rinnalle, ja niin että edellä ajava tämän hyvin näkee. Rinnalla ollessa voi vielä sopivasti näyttää teiden ritarille peukkua.V-tyyli kirjoitti:Mutta, onko se niin saatanan vaikeaa antaa sitä tilaa, kun on monta kaistaa suuntaansa. Pinna käryää, kun eteen sattuu joku 'minä ajan x kmh tunnissa ja kukaan tielläliikkuja ei ole oikeutettu ajamaan minua kovempaa. (vaikka voisi laittaa vaan vilkun oikealle, antaa tilaa ja ottaa uudelleen paikan ohituskaistalla).
Tarkka ärsyke on myös pohjoisespan pääty. Molemmat kaistat vaihtavat parin metrin matkalla kaistan verran vasemmalle. n. 10 % autoilijoista jatkaa vasemmalta kaistalta oikealle tietämättä vaihtavansa kaistaa. Jos haluaa auton kolaroida vastapelurin piikkiin, niin tervetuloa helsinkiin... Itse en ole sitä tässä paikassa (vielä) tehnyt. Onneksi sen yleensä aistii, että vieressä ajaa peukalo joka ei aio pysyä kaistallaan. Tällöin vaan pitää ottaa reilusti auton verran eroa suuntaan tai toiseen jo ETUKÄTEEN kolarin välttämiseksi, ja taas saa syys kuohuoa ratin takana
-Ihmiset jotka eivät osaa ajaa liikenneympyrässä.
-Perseessä roikkujat, tähän tehoaa useasti tuulilasin runsas pesu, tai jarruvalojen väläytys. Yks duunikaveri sanoi että hän vetää joskus käsijarrusta...
-Rekat, jotka tulevat risteyksestä eteen ihan vaan sen takia että eivät tahdo pysäyttää.
- Bussikuskit, jotka heittää vilkun päälle samalla kun lähtevät pysäkltä.
-Perseessä roikkujat, tähän tehoaa useasti tuulilasin runsas pesu, tai jarruvalojen väläytys. Yks duunikaveri sanoi että hän vetää joskus käsijarrusta...
-Rekat, jotka tulevat risteyksestä eteen ihan vaan sen takia että eivät tahdo pysäyttää.
- Bussikuskit, jotka heittää vilkun päälle samalla kun lähtevät pysäkltä.