Webastoon kännykkäohjaus
Valvoja: Moderators
- rim
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Webastoon kännykkäohjaus
Uuteen 159:n tuli ostettua webasto ja nyt olen alkanut miettimään kännykkäohjausta sille. En ole mikää tee se itse-mies joten netissä olevat rakennusohjeet ei kiinnosta. Hintaa valmiilla kapulalla on kuitenkin vähän liikaa. Olisko olemassa mitään halvempia ratkaisuja ?
- gtvaj
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Onnistuuhan tuo, helpostikkin, itse värkkäsin n:20 eskolla + nokian halpis känny. Pikkuisen joutuu kikkailemaan ja vastaavaa toimintojen seurantaa ei saanut tuolla hinnalla. Netissä on myös rakennussarjoja joilla onnistuu myös lämpötilojen seuraaminan ja aikojen mukkaaminen,mutta noilla systeemeillä hinnaksi tulee nopeasti 2-3 sadan luokkaa.
Tuossa perus systeemissä oli ongelmana harhapuheluiden aiheuttamat häiriöt mutta josomistaa "puhtaan" liittymän, kannattaa tuoakin kokeilla.
Nykyään käyttelen kaukosäätöä, se riittää useampiin käyttö tapauksiin mutta maksaahan sekin lähes känny laitteen hinnan.
Tuossa perus systeemissä oli ongelmana harhapuheluiden aiheuttamat häiriöt mutta josomistaa "puhtaan" liittymän, kannattaa tuoakin kokeilla.
Nykyään käyttelen kaukosäätöä, se riittää useampiin käyttö tapauksiin mutta maksaahan sekin lähes känny laitteen hinnan.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- Maunu
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Mulla on käytössä vastaava systeemi kuin gtvaj:lla. Elektroniikka liikkeestä aikapiirillä varustettu relehässäkkä (valmis rakennussarja) maksoi muistaakseni 12e. Siihen yhden konkan vaihto, jonka jälkeen laite pitää releen kiinni noin 30-60min potentiometrin säädöstä riippuen. Painonappi korvataan transistori/opto systeemillä, johon kytketään puhelimen soittoäänen kaiuttimen piuhat. Näin saadaan puhelimeen soittamalla rele kiinni halutuksi ajaksi. Kannattaa tosiaan ottaa tarkoitukseen sopiva liittymä ettei puhelin myyjät soita autoa lämpimäksi kilpaa.
Kytkennästä riippuen auto lämpeää joko aina halutun ajan tai niin kuin itse tein virrat päälle laitettaessa laite sammuu, jos haluaa että webasto jatkaa lämmittämistä startin jälkeenkin täytyy painaa kellon liekkinappia ennen starttia.
Kytkennästä riippuen auto lämpeää joko aina halutun ajan tai niin kuin itse tein virrat päälle laitettaessa laite sammuu, jos haluaa että webasto jatkaa lämmittämistä startin jälkeenkin täytyy painaa kellon liekkinappia ennen starttia.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.