Kaskovakuutus

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Kaskovakuutus

Viesti Kirjoittaja Jarama »

On tullut tässä viime päivinä mieleen että onko tuota Kaskoa mieltä maksaa kun vm.99 Alfa Romeo 156 TS:n arvo taitaa pyöriä siinä 4000-5000 €:n välissä?
Eli jos esim. mällään sen johonkin tolppaan ja korjausarvio on n.1500€ meneekö auto jo lunastukseen vai missä se raja kulkee?
Jos ei esim. halua että vakuutusyhtiö lunastaa auton, onko mahdollista itse korjata ja antaako vakuutusyhtiö siihen silloin esim. rahaa hieman vähemmän kuin mitä olisin saanut jos auto olisi lunastettu vai miten nämä asiat oikein menee?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Samaa mietin juuri kun tuo supi tärveli Marean nokkaa. Nyt ostin uuden puskurin Motonetistä, siihen maalaus puolitutulla maalarilla, joka on aika edullinen, mutta tekee ihan hyvää jälkeä ja sumarin sain itse korjattua.

Jos olisin vienyt vakuutustarkastajalle, niin olisi alettu lyödä Deltan hinnoilla uutta puskuria, maalausta, uutta sumaria ja sumarin kehystä ja vielä kaikkien asennus siihen päälle, niin olisi supi tainnut saada Marean lunariin.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Itse käyn näyttämässä tuota Alfaa vakuutuskeskuksessa ensi viikon alussa. Tätä Alfaa ei suomessa ole myynnissä eikä oikein muuallakaan etenkään Evoluzionen levikkeillä niin ajattelin heittää arvoksi 5000e niin ei mene lunariin. Deltan hintoihin tuskin vakuutustarkastaja suostuu kuin aivan uusimpien autojen kanssa, enkä itse edes haluaisi olla Deltan kanssa missään tekemisissä. suomi hintoja oman auton korjaukselle: America puskurin etuosa 700e, konepeitto 650e, umpio ja pari vilkkua 180e, eturauta 300e, plus maalauksia ja asennusta. Tuo puskuri ainakin pitää tilata ulkomailta jolloin on aivan sama tilaisiko sen suoraan nettikaupasta halvemmalla. Itse en 4500e autoon kaskoa ottaisi. Jos viitisen vuotta sitä kaskoa pidät niin olet tappiolla vaikka sen lunariin ajaisitkin. Eli ottaessasi täysikaskon sinun tulee ajatella että sinulla on 1/4 mahdollisuus mällätä se auto lunastukseen.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Minulla ei ole koskaan näissä alle 10k euron vessoissa ollut kaskoa. Yhdeksän vuoden aikana rahaa olisi palanut vakuutuksiin karkeasti 5000 euroa. Tähän mennessä olen mällännyt 1300 euron edestä (alkukesästä muotoilin vähän kylkeä uusiksi..), eli vielä olisi varaa jos sille päälle sattuu :silly:

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Jep, kai nää kaskot on niille tuulihousuille jotka ostaa velaks jonku 30000 tojotan :D

NikEe1927
Viestit: 113
Liittynyt: 02 Huhti 2005, 23:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja NikEe1927 »

On myös kevytkasko ja osakasko
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Mulla on tossa tonnin Viatissa osakasko tai mikä nimi onkaan. 50 euroa maksaa vuodessa ja korvaa tarvittaessa hirvi- palo- ja varkausvahingot. Laajempi olisi jotain yli 200 euroa / vuosi eli ei missään tapauksessa semmoista.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Eli mulla on Alfassa tuo kevytkasko ja vuosimaksu on vajaa 300€.

Mutta oliko niin että jos on niin "iso" remontti kolarin johdosta että vakuutusyhtiö lunastaisi auton, onko mahdollista korjata auto itse ja silloin vakuutusyhtiö korvaisi pienemmän rahasumman kuin lunastaessa?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mulla on tuo osakasko, kun ei voi tietää milloin joku innostuu naarmuttamaan kylkiä, mutta mikä tuo kevytkasko on?

Kertakorvaus kuuluu olevan vaihtoehto korjaukselle, ja taitaa onnistua myös "lunastustilanteessa".

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

kevyt kaskohan ontarkoitettu vanhemmille autoille (voi toki ottaa uudellekkin) siinä on suurempi omavastuu ja ei tuu bonuksia
Pohjolan kaskot eli ko kasko korvaa seuraavat asiat..

Täyskasko
- törmäys
- palo
- hirvi
- varkaus

Etukasko
- törmäys
- palo
- hirvi
- varkaus

Osakasko

- palo
- hirvi
- varkaus

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Kevytkaskon max.korvaus on 15000,00€, omavastuu 150,00€ ja siinä on bonukset, jotka itsellä siis 70 %.

Millainen tuo kertakorvaus on?

Mikä mahtaa olla tällaisen lähes 10v vanhan Alfan arvo vakuutusyhtiön silmissä, eli lunastusarvo?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Jarama kirjoitti:Mikä mahtaa olla tällaisen lähes 10v vanhan Alfan arvo vakuutusyhtiön silmissä, eli lunastusarvo?
Oma 156 V6 meni lunariin pari vuotta sitten ja verrokiksi tuli nettiauton halvin vastaava. Siitä ei paljon sitten neuvoteltu mutta onneksi lunastusturvan +30% lämmitti vähän.

Se halvin 156 V6 oli Bomberin entinen, tasan samat varusteet, kilometrit ja KW alustasarja yms. Ainoa ero taisi olla että mulla ei ollut tummennuksia laseissa. Muistaakseni Bomber oli pari tonttua laskenut siitä hintaa alaspäin viikkoa ennenkuin meni oma lunastukseen. Vakutuusyhtiönä oli sillloin If.

Eli nettiautoa varmasti käyttävät apuna hinnanmääritykseen.

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Jarama kirjoitti:Kevytkaskon max.korvaus on 15000,00€, omavastuu 150,00€ ja siinä on bonukset, jotka itsellä siis 70 %.

Millainen tuo kertakorvaus on?

Mikä mahtaa olla tällaisen lähes 10v vanhan Alfan arvo vakuutusyhtiön silmissä, eli lunastusarvo?
Jos 200tkm ajetusta 156sesta saa vaikka 5000eekkeriä niin taitas olla aika hyvin...

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Osakaskossa on hirvivahinko osio. Ajat 80-90 luvun alfan hirveen, todennäköisyys että heitätä henkesi tai vammaudut pahasti - vakuutus korvaisi. JOS taas onnistut väistämään hirven - ajat vaikka ojaan, mutta jäät henkiin - korvaus 0 euroa. Hirveen pitää todistettavasti osua..

Ajaisinko muka tietentahtoen hirven kanssa yhteen. En.

Osakasko ja palovakuutus. Autosi palaa, miksi? Tuliko mekaaninen/sähköinen vika? Vakuutus EI korvaa. Paloiko talli? Tallissa on kuitenkin vakuutus tai naapurin autossa joka paloi vieressä.

Mitä hyötyä näistä vakuutuksista on, jos mitään ei kuitenkaan korvata.

nimim. yksi palanut turbo i.e uno ja yksi metsittynyt turbo i.e croma.
..ammattina autoslalom..

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Yksi auto on palanut, ilmeisesti meni bensaletku poikki ajossa. Korvaus 9000 markkaa, maksoin pommista ½-vuotta aiemmin alle puolet siitä.

300mk osakasko tuntui 19-vuotiaana lottovoitolta.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Valtiokonttori korvaa kyllä hirvieläinvahingot vaikkei itsellä olisi vakuutustakaan, siinä vaan saattaa kestää vaikkapa vuoden. Se voi harmittaa siinä vaiheessa kun neljän kympin Sataviisysistä juoksee kuukausilyhennykset ja rutattu auto valuttaa öljyä tallissa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
csr
Viestit: 151
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 20:20
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csr »

Vakuutukset on vain köyhiä varten ja kun ajaa Alfalla ei ole köyhä 8)

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

kumimuumi kirjoitti:Osakaskossa on hirvivahinko osio. Ajat 80-90 luvun alfan hirveen, todennäköisyys että heitätä henkesi tai vammaudut pahasti - vakuutus korvaisi. JOS taas onnistut väistämään hirven - ajat vaikka ojaan, mutta jäät henkiin - korvaus 0 euroa. Hirveen pitää todistettavasti osua..

Ajaisinko muka tietentahtoen hirven kanssa yhteen. En.

Osakasko ja palovakuutus. Autosi palaa, miksi? Tuliko mekaaninen/sähköinen vika? Vakuutus EI korvaa. Paloiko talli? Tallissa on kuitenkin vakuutus tai naapurin autossa joka paloi vieressä.

Mitä hyötyä näistä vakuutuksista on, jos mitään ei kuitenkaan korvata.

Jos ajat tietentahtoen hirven kanssa yhteen, vakuutus ei tietenkään korvaa. En minä ainakaan halua maksella tahallaan aiheutettuja vahinkoja. Mutta ajapa vahingossa, johan korvaa. Eli eikös se vakuutus ole ihan hyvä. Sitten jos rupeavat ojat kutsumaan, kannattaa ottaa täyskasko. Niin simppeliä se on.

Palovakuutus korvaa irti päässen tulen ja salamaniskun lisäksi myös oikosulusta aiheutuneita vahinkoja, mutta ei kuitenkaan pelkkää oikosulkuun mennyttä laitetta, koska kyseessä ei ole rikkoutumisvakuutus.

Tallin tai naapurin auton vakuutus taasen ei auta sinun autosi palovahinkoon tuon taivaallista.

Avatar
Woland
Viestit: 129
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 10:57
Car(s): ex 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Kuopio

Lunastuksista

Viesti Kirjoittaja Woland »

Muistakaa pitää molemmat avaimet tallessa. Lunastustilanteessa vakuutusyhtiö voi vähentää korvattavaa määrää, jos joutuvat ohjelmoimaan/sarjoittamaan avaimet uudestaan.
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.

Vastaa Viestiin