...ahaa.kun
Cuore Sportivo IV/2008 Ahvenisto
Valvoja: Moderators
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Siis minun vai kterkkila:n "pellin" alta..?Carlos kirjoitti:^^Tuliskohan sulla itku kun GTA-nokat löytyis pellin alta.
Vihjeenä että reaktioni olisi eri kummassakin tapauksessa..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Hyvää keskustelua kaikin puolin. Täytyy myös sanoa, että jonkin verran on naurattanutkin.
Yhtään henkseleitä paukuttamatta, ajoin läpi luokkamuutoksen, jotta vakioalfoillakin voisi saada jonkinnäköisiä palkintoja, enkä minä ja muutama muu viritetyllä vehkeellä ajava kahmisi palkintoja. Tein siis itselleni uuden luokan, johon toki muutkin kuumakallet ohjataan ajamaan, jotta mielenkiinto säilyisi kaikilla.
Säännöistä piti tehdä sellaiset, ettei niistä tarvitsisi käydä tällaista väittelyä, mutta kaikestahan voi kuitenkin (ja vähän pitääkin) väitellä.
Sääntöjen "henki" on se, että jos laitat rahaa autoosi, että pärjäisit ratapäivillä, niin aja sitten Romeo-luokassa, jossa muutkin virittäjät ajaa. Tällaista sääntöä ei vaan voi kirjoittaa paperille, koska tulee kysymyksiä miksi minä? miksen minä? ja mutta kun mun auto...
Nykyiset säännöt ovat niin pelkistettyjä, kuin vain voi olla. Kaikki lisäykset tai lisätarkennukset aiheuttaisivat vain lisää mahdollisia porsaanreikiä ja vilungin yrittäjiä. Noita rajatapauksia on jo tässä keskustelussa löytynytkin ja tuossa lopussa erittelen ne omiksi tapauksiksi, että mitä mieltä minä olen niistä ja miten itse tulkitsen näitä vapaita säädöksiä.
Teho-paino suhteen mukainen luokkajako tai jopa siihen sidottu aikaindeksi olisi aika ässä. Mutta vaikka kerholla olisikin varaa siirreltäviin vaakapalikoihin, niin siirreltävään nelivetotehodynamometriin sitä rahaa ei varmaan heru... Ei voida olettaa, että jokainen tietäisi autonsa tehon ja tarkan painon - tahi kertoisi sen rehellisesti..
Tuo "kirjoittamaton" nokka-akselisääntö on todellakin kirjoittamaton, joten nykysääntöjen mukaan nokat voi vaihtaa aivan sellaisiin, kuin haluaa.
Tämä ja useat muut muutokset sallitaan, koska niitä olisi täysin mahdotonta vahtia tuolla radalla. Joku vaihtaa nokat ja sanoo, että ei ole vaihtanut ja ajaa Alfa luokassa. Mitä siihen voi järjestäjä tehdä? Avata koneen ja tarkistaa. Siitä ei taitaisi auton omistaja pitää, eikä minuakaan asia voisi vähempää kiinnostaa. Ajakoon siis suosiolla Alfa luokassa. Moottorinvaihto on jo huomattavasti helpompi havaita jo pelkästään pellin alle katsomalla, mutta on totta, että näin voisi joku tehdä ja väittää silti ajavansa Alfassa. Tässä kohtaa luotetaan herrasmieshenkeen ja urheilijamaisuuteen.
Jos jollain on oikeasti ehdotuksia sääntömuutoksiin, eikä vain pelkkää arvostelua, niin olen valmis kuuntelemaan. Syyskokous on tulossa ja kevätkokouksessakin voidaan sääntöjä muuttaa. Ei ne säännöt kiveen ole kirjoitettu.
75 3.0 V6 24V - §3.2 Autossa on asennettu mallisarjaan vakiona kuuluvaa moottoria isompi moottori: 75:ssa ei ole yli 200 heppaista konetta vakiona. Huom. Isompi voi tarkoittaa mitä suuretta tahansa. 24V on "isompi" kuin 12V. 210 hp on isompi luku kuin 192 hp. -> Romeo-luokka
GTA Autodelta 3.7 - §3.3 Auton moottori on porattu isommaksi: Romeo-luokka. Myös pykälä 3.2 voisi toimia, jos joku sanoisi, ettei alkuperäistä ole porattu.
Lastutettu vapari - §2.1 Vapaastihengittävät vakiomoottoriset autot: Lastu ei ole moottorin mekaaninen osa, joten autossa on edelleen vakiomoottori. -> Alfa-luokka (myös imusarjan ja pakosarjan ja kaikki imua ennen ja pakoa jälkeen voi vaihtaa, moottori on edelleen siellä, eli vakio, eli Alfa-luokka) (Ja joku vääräleuka kuitenkin ehdottaa, että turbohan tulee pakosarjan jälkeen ja ennen imusarjaa, niin sanotaan, että sitten mukaan tuleekin heti pykälä §3.1)
105-sarjalainen. Tehkää mitä lystäätte. Jos löydätte alkuperäisen GTA koneen, niin Alfa-luokkaan vaan. Ikinä ei ilmeisesti ole ollut yli kaksilitraista konetta tuossa korissa, (Saatte todistaa vääräksi, en todellakaan ole varma), joten Alfa-luokkaan yli 2 litraista konetta ei säännön 2.3 mukaan ole mahdollista laittaa. Samaten ruiskukone menee Romeo-luokkaan
§2.3 105-sarjalaisessa sallitaan alkuperäistä kokoa suurempi kaasutinmoottori, jos sellainen on saman näköiseen koriin joskus ollut saatavissa.
Kevennys: Ei ole määritelty. Sitten, kun joku tuo Alfa Romeon vaparimoottorin ympärille tehdyn putkirunkokilpurin (ja on sille liikennevakuutus), niin täytyy harkita luokkasääntöä, mutta siihen mennessä ajetaan Alfa-luokassa vaikka olisi koripaneelit hiilikuitua ja tuhkakuppi tyhjennetty.
Kuten jo aiemmin sanoin. Nokka-akseleita saatte veivata ihan niin paljon kuin haluatte. Toivottavasti joku joka näin tekee edes tuntisi kuitenkin pientä pistoa sydämessään. Minusta säännöissä on yksi kohta joka kiteyttää minusta koko säännöstön hengen, jonka olen tuohon mahdollisimman lyhyisiin pykäliin saanut laitettua.
"1.6 Kuka vain voi ilmoittautua ja ajaa Romeo -luokassa."
Ihan oikeasti. Minä olen siellä pitämässä hauskaa ja haluan, että kaikilla muillakin olisi vähintään yhtä hauskaa.
Yhtään henkseleitä paukuttamatta, ajoin läpi luokkamuutoksen, jotta vakioalfoillakin voisi saada jonkinnäköisiä palkintoja, enkä minä ja muutama muu viritetyllä vehkeellä ajava kahmisi palkintoja. Tein siis itselleni uuden luokan, johon toki muutkin kuumakallet ohjataan ajamaan, jotta mielenkiinto säilyisi kaikilla.
Säännöistä piti tehdä sellaiset, ettei niistä tarvitsisi käydä tällaista väittelyä, mutta kaikestahan voi kuitenkin (ja vähän pitääkin) väitellä.
Sääntöjen "henki" on se, että jos laitat rahaa autoosi, että pärjäisit ratapäivillä, niin aja sitten Romeo-luokassa, jossa muutkin virittäjät ajaa. Tällaista sääntöä ei vaan voi kirjoittaa paperille, koska tulee kysymyksiä miksi minä? miksen minä? ja mutta kun mun auto...
Nykyiset säännöt ovat niin pelkistettyjä, kuin vain voi olla. Kaikki lisäykset tai lisätarkennukset aiheuttaisivat vain lisää mahdollisia porsaanreikiä ja vilungin yrittäjiä. Noita rajatapauksia on jo tässä keskustelussa löytynytkin ja tuossa lopussa erittelen ne omiksi tapauksiksi, että mitä mieltä minä olen niistä ja miten itse tulkitsen näitä vapaita säädöksiä.
Teho-paino suhteen mukainen luokkajako tai jopa siihen sidottu aikaindeksi olisi aika ässä. Mutta vaikka kerholla olisikin varaa siirreltäviin vaakapalikoihin, niin siirreltävään nelivetotehodynamometriin sitä rahaa ei varmaan heru... Ei voida olettaa, että jokainen tietäisi autonsa tehon ja tarkan painon - tahi kertoisi sen rehellisesti..
Tuo "kirjoittamaton" nokka-akselisääntö on todellakin kirjoittamaton, joten nykysääntöjen mukaan nokat voi vaihtaa aivan sellaisiin, kuin haluaa.
Tämä ja useat muut muutokset sallitaan, koska niitä olisi täysin mahdotonta vahtia tuolla radalla. Joku vaihtaa nokat ja sanoo, että ei ole vaihtanut ja ajaa Alfa luokassa. Mitä siihen voi järjestäjä tehdä? Avata koneen ja tarkistaa. Siitä ei taitaisi auton omistaja pitää, eikä minuakaan asia voisi vähempää kiinnostaa. Ajakoon siis suosiolla Alfa luokassa. Moottorinvaihto on jo huomattavasti helpompi havaita jo pelkästään pellin alle katsomalla, mutta on totta, että näin voisi joku tehdä ja väittää silti ajavansa Alfassa. Tässä kohtaa luotetaan herrasmieshenkeen ja urheilijamaisuuteen.
Jos jollain on oikeasti ehdotuksia sääntömuutoksiin, eikä vain pelkkää arvostelua, niin olen valmis kuuntelemaan. Syyskokous on tulossa ja kevätkokouksessakin voidaan sääntöjä muuttaa. Ei ne säännöt kiveen ole kirjoitettu.
75 3.0 V6 24V - §3.2 Autossa on asennettu mallisarjaan vakiona kuuluvaa moottoria isompi moottori: 75:ssa ei ole yli 200 heppaista konetta vakiona. Huom. Isompi voi tarkoittaa mitä suuretta tahansa. 24V on "isompi" kuin 12V. 210 hp on isompi luku kuin 192 hp. -> Romeo-luokka
GTA Autodelta 3.7 - §3.3 Auton moottori on porattu isommaksi: Romeo-luokka. Myös pykälä 3.2 voisi toimia, jos joku sanoisi, ettei alkuperäistä ole porattu.
Lastutettu vapari - §2.1 Vapaastihengittävät vakiomoottoriset autot: Lastu ei ole moottorin mekaaninen osa, joten autossa on edelleen vakiomoottori. -> Alfa-luokka (myös imusarjan ja pakosarjan ja kaikki imua ennen ja pakoa jälkeen voi vaihtaa, moottori on edelleen siellä, eli vakio, eli Alfa-luokka) (Ja joku vääräleuka kuitenkin ehdottaa, että turbohan tulee pakosarjan jälkeen ja ennen imusarjaa, niin sanotaan, että sitten mukaan tuleekin heti pykälä §3.1)
105-sarjalainen. Tehkää mitä lystäätte. Jos löydätte alkuperäisen GTA koneen, niin Alfa-luokkaan vaan. Ikinä ei ilmeisesti ole ollut yli kaksilitraista konetta tuossa korissa, (Saatte todistaa vääräksi, en todellakaan ole varma), joten Alfa-luokkaan yli 2 litraista konetta ei säännön 2.3 mukaan ole mahdollista laittaa. Samaten ruiskukone menee Romeo-luokkaan
§2.3 105-sarjalaisessa sallitaan alkuperäistä kokoa suurempi kaasutinmoottori, jos sellainen on saman näköiseen koriin joskus ollut saatavissa.
Kevennys: Ei ole määritelty. Sitten, kun joku tuo Alfa Romeon vaparimoottorin ympärille tehdyn putkirunkokilpurin (ja on sille liikennevakuutus), niin täytyy harkita luokkasääntöä, mutta siihen mennessä ajetaan Alfa-luokassa vaikka olisi koripaneelit hiilikuitua ja tuhkakuppi tyhjennetty.
Kuten jo aiemmin sanoin. Nokka-akseleita saatte veivata ihan niin paljon kuin haluatte. Toivottavasti joku joka näin tekee edes tuntisi kuitenkin pientä pistoa sydämessään. Minusta säännöissä on yksi kohta joka kiteyttää minusta koko säännöstön hengen, jonka olen tuohon mahdollisimman lyhyisiin pykäliin saanut laitettua.
"1.6 Kuka vain voi ilmoittautua ja ajaa Romeo -luokassa."
Ihan oikeasti. Minä olen siellä pitämässä hauskaa ja haluan, että kaikilla muillakin olisi vähintään yhtä hauskaa.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Golf-aplodit.
Viimeksi muokannut silverine, 06 Loka 2008, 10:33. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Ja sitten yön yli nukkuneena:
autoani Alfa-luokkaan kuuluen mutta tämän luettuani kyllä
kolkuttelee...
Ja mihin helkuttiin se raja laitetaan rahan käytön suhteen?
90%:iin autoista on laitettu rahaa jotta radalla olisi parempi
ajaa. Ääh. Minusta sääntöjen on oltava selkeät ja niitä sääntöjä
noudatetaan omantunnon mukaan eikä niin että valitaan luokka
omantunnon mukaan. Koska sehän on selvä että kukaan
tervejärkinen ei Romeo-luokkaa valitse ellei sinne määrätä.
Kyseessähän on kuitenkin kaksi kilpaluokkaa jossa
toisessa on selkeästi paremmat mahdollisuudet virittää autostaan
halutessaan vaikkapa +300 hevosvoimainen rataohjus..
Minä ainakin olen kuvitellut hyvällä omallatunnolla viritteleväniGarrett kirjoitti:Sääntöjen "henki" on se, että jos laitat rahaa autoosi, että pärjäisit ratapäivillä, niin aja sitten Romeo-luokassa, jossa muutkin virittäjät ajaa. Tällaista sääntöä ei vaan voi kirjoittaa paperille, koska tulee kysymyksiä miksi minä? miksen minä? ja mutta kun mun auto...
autoani Alfa-luokkaan kuuluen mutta tämän luettuani kyllä
kolkuttelee...
Ja mihin helkuttiin se raja laitetaan rahan käytön suhteen?
90%:iin autoista on laitettu rahaa jotta radalla olisi parempi
ajaa. Ääh. Minusta sääntöjen on oltava selkeät ja niitä sääntöjä
noudatetaan omantunnon mukaan eikä niin että valitaan luokka
omantunnon mukaan. Koska sehän on selvä että kukaan
tervejärkinen ei Romeo-luokkaa valitse ellei sinne määrätä.
Kyseessähän on kuitenkin kaksi kilpaluokkaa jossa
toisessa on selkeästi paremmat mahdollisuudet virittää autostaan
halutessaan vaikkapa +300 hevosvoimainen rataohjus..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Könönen ajaa vaparilla Romeossa (vaan ei tekniikkaongelmien takia tänä vuonna) ja tietysti kaksi kertaa peräkkäin Alfan voittanut CG:kin...kterkkila kirjoitti:Tuota en kyllä tajunnutGarrett kirjoitti:Huom. Isompi voi tarkoittaa mitä suuretta tahansa
Näyttäisi kovin siltä että tulee luokanvaihto eteen, jos satun saamaan tuon 24V padan istutettua. Saas nähdä tuleeko luokkaan muita vapareita, vai olenko ainut.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Saas nähdä kuka nähdään missäkin..
Jos säännöissä ei lue muuta kuin tähän mennessä
niin en vaihda luokkaa, piruuttanikaan..
Ehdottaisinkin että jos tämä pelleily jatkuu niin ennen ensi
kauden avausta jokainen esittelee autonsa ja tekniikkansa
hyvällä ellei parhaalla mahdollisella omallatunnolla täällä
forumilla ja sitten katsellaan varikolla hyvällä taikka kieroon/
lyödään suoraan tauluun.
Jos säännöissä ei lue muuta kuin tähän mennessä
niin en vaihda luokkaa, piruuttanikaan..
Ehdottaisinkin että jos tämä pelleily jatkuu niin ennen ensi
kauden avausta jokainen esittelee autonsa ja tekniikkansa
hyvällä ellei parhaalla mahdollisella omallatunnolla täällä
forumilla ja sitten katsellaan varikolla hyvällä taikka kieroon/
lyödään suoraan tauluun.
Kyllä nilkat kestää.Rolle kirjoitti:^Taisi osua nyt omaan nilkkaan tämä sääntöjen pilkun...viilaaminen
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Anna olla kolkuttelematta. Ei sille koneelle nyt mitään niin radikaalia ole tehty, etteikö se vielä Alfa-säännön henkeä minun mielestäni täyttäisi. Kolkutelkoon sitten vasta, jos ne nokat päätät vielä vaihtaa.. Mutta kuten sanottu, senkin jälkeen autosi on sääntöjen mukaan Alfa, eikä kukaan tule kyselemään omantuntosi perään.silverine kirjoitti:Ja sitten yön yli nukkuneena:
Minä ainakin olen kuvitellut hyvällä omallatunnolla viritteleväni
autoani Alfa-luokkaan kuuluen mutta tämän luettuani kyllä
kolkuttelee...
Alustan laitto on kirjattu sääntöihin ihan vapaana asiana, joten älä siitä murehdi pätkääkään.
No eihän sitä rajaa voikaan laittaa. Jos laittaisi, että 5000 euroa, niin minkä arvoisiksi laskettaisiin varaosa-autoista riivityt tai muuten vain käytettyinä ostetut osat. Ei tuosta tulisi mitään, joten ei sellaista rajaa sitten ole, eikä tule.Ja mihin helkuttiin se raja laitetaan rahan käytön suhteen?
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
En vaihda nokkia ennen kuin olen voittanut Alfa-luokan
tuplasti peräkkäin..... ja sitten onkin moottorikoko
vähintään 5 maitolitraa, nih
tuplasti peräkkäin..... ja sitten onkin moottorikoko
vähintään 5 maitolitraa, nih
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Jos minuun vertaat, niin muista, että Q4 painaa lähemmäs puoltoista tonnia. Keveämmällä autolla tehoa tarvitaan paljon vähemmän. Ehti tuo toinen vapari 2007 kauden kolmanneksi, ja siis 2 litraisella koneella.kterkkila kirjoitti:Taidetaan saada toinenkin vapari Romeo luokkaan
Luokan voittomahdollisuudet ovat kuitenkin aika heikot, jos ei saa autostaan irti sitä +300hp. Ei pitäisi olla paha, sillä onhan vormuloissakin paljon enemmän
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Mutta eikös Könönen ollut vaihtanut moottorin..?Garrett kirjoitti: Könönen ajaa vaparilla Romeossa (vaan ei tekniikkaongelmien takia tänä vuonna) ja tietysti kaksi kertaa peräkkäin Alfan voittanut CG:kin...
CG:lle ihan oikein tuo uusi luokitus . Vaikka
onkin ihan ihka oikea luomumies. Respect.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Nusnus: Montreal kuuluu 105-sarjaan ja siitähän löytyy 2,6-litrainen alumiinikasi. Ja Montyn lisäksi monessa 105-Spiiderissä on mekaaninen tai sähköinen ruisku ihan tehtaalta tullessa, tuskin niitä siitä tarvitsee rangaista.Garrett kirjoitti:105-sarjalainen. Tehkää mitä lystäätte. Jos löydätte alkuperäisen GTA koneen, niin Alfa-luokkaan vaan. Ikinä ei ilmeisesti ole ollut yli kaksilitraista konetta tuossa korissa, (Saatte todistaa vääräksi, en todellakaan ole varma), joten Alfa-luokkaan yli 2 litraista konetta ei säännön 2.3 mukaan ole mahdollista laittaa. Samaten ruiskukone menee Romeo-luokkaan
Tämän detskun kun korjaatte niin Alfa-luokan kärkisijat on varmasti ensi vuonna miehitetty Montrealeilla
- Epäkelpokeräilijä -
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
1.4 Kaikkien autojen on oltava katsastettuja ja vakuutettuja, eli täysin tieliikennelain mukaisia. Auton ei kuitenkaan tarvitse olla rekisteröity.Grendel kirjoitti:Pitikö auton olla rekisteröity/katsastettu kelvatakseen mukaan?
Omaan löytyy kilvet mutta leima on "vähän vanha".
Harmittaa kun alfakupissa mentiin jo 0.02 sekkaa oman enkan ali....
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kysytään nyt vielä Garretilta, että huomioidaanko säännöissä diesel/bensa-koneiden kohdalla "virittäminen" eri tavalla? Esim. joku powerboksi tai isompi cooleri tai erillainen pakoputki nostaisi suoraan Romeo-luokkaan, jossa ei tuollaisilla muutoksilla ajeta kuin terveisiä...
Em. muutokset ovat melko yleisiä ja ohjelman muokkaus/huijaaminen on hankala todeta (tämä koskee myös bensakoneita), kuitenkin vaikutus auton todelliseen suorituskykyyn on huomattavasti bensakoneista pienempi.
Mikäli säännöt ovat samat diesel/bensa-koneille, jää silloin vaihtoehdoiksi alustan sekä jarrujen parantaminen, auton keventäminen sekä katu-slicksit. Kyllähän noiden parissa puuhasteleminen voidaan laskea harrastamiseksi, mutta kuinka hyvin se sopii jokapäiväiseen käyttöautoon onkin jo aivan eri juttu.
Olisiko mahdollista rajoittaa dieseleiden "virittäminen" vakio ahtimeen? Tuo noissa on se ensimmäinen rajoittava tekijä, jos meinaa oikein voimaa ottaa ulos koneesta...
Vielä ei ole tainnut cuppiiin osallistua kuin muutama diesel, mutta 159:en yleistyessä saattaa nokilekojen määrä lisääntyä...
Em. muutokset ovat melko yleisiä ja ohjelman muokkaus/huijaaminen on hankala todeta (tämä koskee myös bensakoneita), kuitenkin vaikutus auton todelliseen suorituskykyyn on huomattavasti bensakoneista pienempi.
Mikäli säännöt ovat samat diesel/bensa-koneille, jää silloin vaihtoehdoiksi alustan sekä jarrujen parantaminen, auton keventäminen sekä katu-slicksit. Kyllähän noiden parissa puuhasteleminen voidaan laskea harrastamiseksi, mutta kuinka hyvin se sopii jokapäiväiseen käyttöautoon onkin jo aivan eri juttu.
Olisiko mahdollista rajoittaa dieseleiden "virittäminen" vakio ahtimeen? Tuo noissa on se ensimmäinen rajoittava tekijä, jos meinaa oikein voimaa ottaa ulos koneesta...
Vielä ei ole tainnut cuppiiin osallistua kuin muutama diesel, mutta 159:en yleistyessä saattaa nokilekojen määrä lisääntyä...
"No smoke => no power => no hope"
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Virallinen kannanotto: Ei huomioida.Keltsi kirjoitti:Kysytään nyt vielä Garretilta, että huomioidaanko säännöissä diesel/bensa-koneiden kohdalla "virittäminen" eri tavalla?
Epävirallinen eli henkilökohtainen kannanotto: Dieseli sopii Alfa-ratapäiville kuin höyrykone peltotöihin. Dieseliä saa ja pitääkin nöyryyttää radalla.
Ja taas viralliseksi. Kun vertaa viime kesältä HANU:n ja Hra Vainion aikoja, niin eihän niissä isoja eroja ole. Ehkä voisimme laittaa sääntöihin vielä oman dieseleitä koskevan pykälän. CARF:in jäsen voi halutessaan ottaa asian puheeksi esim. syyskokouksessa kohdassa "Muut asiat"
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Heh heh, kuinkakohan kävi nöyryytyksen osalta viime vuoden Alfa-cupissa Tänä vuonna vastaavaan tulokseen ei olisikaan ollut aikojen puolesta mitään mahdollisuuksia...Garrett kirjoitti:Epävirallinen eli henkilökohtainen kannanotto: Dieseli sopii Alfa-ratapäiville kuin höyrykone peltotöihin. Dieseliä saa ja pitääkin nöyryyttää radalla.
HANU:lla siis Steinbauerin boksi kiinni ja Vainiolla täysin vakio?Garrett kirjoitti:Ja taas viralliseksi. Kun vertaa viime kesältä HANU:n ja Hra Vainion aikoja, niin eihän niissä isoja eroja ole."
Pitänee katsoa mahtuuko tuo syyskokous aikatauluuni, voisi tulla herättämään "keskustelua"
"No smoke => no power => no hope"
Mulla oli viriboksi ja etuveto, Vainiolla vakiopannu ja neliveto.Keltsi kirjoitti:Heh heh, kuinkakohan kävi nöyryytyksen osalta viime vuoden Alfa-cupissa Tänä vuonna vastaavaan tulokseen ei olisikaan ollut aikojen puolesta mitään mahdollisuuksia...Garrett kirjoitti:Epävirallinen eli henkilökohtainen kannanotto: Dieseli sopii Alfa-ratapäiville kuin höyrykone peltotöihin. Dieseliä saa ja pitääkin nöyryyttää radalla.
HANU:lla siis Steinbauerin boksi kiinni ja Vainiolla täysin vakio?Garrett kirjoitti:Ja taas viralliseksi. Kun vertaa viime kesältä HANU:n ja Hra Vainion aikoja, niin eihän niissä isoja eroja ole."
Pitänee katsoa mahtuuko tuo syyskokous aikatauluuni, voisi tulla herättämään "keskustelua"
Autokaupan ammattilainen
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Jos joltakulta on jäänyt huomaamatta niin tiedoksi että
CARF:in sivuille on ilmestynyt kuvia Jurvan ja Apparan ratapäiviltä..
CARF:in sivuille on ilmestynyt kuvia Jurvan ja Apparan ratapäiviltä..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Jaahas täällähän alkaa oleen hiljaista.
Alfa luokassahan autojen pitäisi olla suhteellisen vakioita, eikö?
Mites sitten nää voimansiirtoon liittyvät päivitykset katsotaan läpi sormien.(jälkikäteen asennetut lukot)
Tällaiseen vakiovaparilinttaan kun saisi välitetyn laatikon, se parantaisi käytännön suorituskykyä varmasti enemmän kuin mitkään lastutukset ja pakoputkiviritykset.
Mutta mielestäni auto kuuluu silloin jo Romeo-luokkaan.
Jälkikäteen lukotetuilta pisteet nollille ja siirto Romeo luokkaan.
Alfa luokassahan autojen pitäisi olla suhteellisen vakioita, eikö?
Mites sitten nää voimansiirtoon liittyvät päivitykset katsotaan läpi sormien.(jälkikäteen asennetut lukot)
Tällaiseen vakiovaparilinttaan kun saisi välitetyn laatikon, se parantaisi käytännön suorituskykyä varmasti enemmän kuin mitkään lastutukset ja pakoputkiviritykset.
Mutta mielestäni auto kuuluu silloin jo Romeo-luokkaan.
Jälkikäteen lukotetuilta pisteet nollille ja siirto Romeo luokkaan.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Säännöissähän ei asiaa sivuta mitenkään. Mutta tuohonsavijo-r kirjoitti:Mites sitten nää voimansiirtoon liittyvät päivitykset katsotaan läpi sormien.(jälkikäteen asennetut lukot)
Tällaiseen vakiovaparilinttaan kun saisi välitetyn laatikon, se parantaisi käytännön suorituskykyä varmasti enemmän kuin mitkään lastutukset ja pakoputkiviritykset.
Mutta mielestäni auto kuuluu silloin jo Romeo-luokkaan.
Jälkikäteen lukotetuilta pisteet nollille ja siirto Romeo luokkaan.
tänä syksynä ilmi tulleeseen "omatunto-pykälään" tuon
lukon ehkä voisi liittää jos haluaa..sillä onhan Torsen
THE viritys mitä tulee läskikeula-kutosiin. Tosin halutessaan
asian voi selittää myös niin että lukon kanssa kutosesta tulee
kilpailukykyinen suhteessa vaikkapa tessuihin..
Kun lukon laitatin omaan Alfaani niin omatunnolta ei
kysytty mitään koska ei ollut aihetta ->
Kuten jo aikaisemmin olen omasta puolestani todennut, niin
ajan itse vakioluokassa kunnes säännöt toisin määräävät.
Ps.
Luokkajakoon puuttumatta, välitetty loota olisi kyllä kiva,
kuuslovinen vakio ei ole tarpeeksi tiuha radalle, ongelman
huomaa varsinkin kolmosvaihteella.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Tuolla oikeutuksella saisit tehdä erittäin paljon, jos vertaisit vaikka GTA:han. Vähän tuohon tyyliin mäkin alkujaan 24V:n laittoa mielessäni puolustelin, mutta Garret kumosi näkemyksen aika nopeasti.silverine kirjoitti:Tosin halutessaan
asian voi selittää myös niin että lukon kanssa kutosesta tulee
kilpailukykyinen suhteessa vaikkapa tessuihin..
Kimmo / alfatune.fi
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Garrett ymmärtääkseni kumosi suunnitelmasi koska säännöissäkterkkila kirjoitti:Tuolla oikeutuksella saisit tehdä erittäin paljon, jos vertaisit vaikka GTA:han. Vähän tuohon tyyliin mäkin alkujaan 24V:n laittoa mielessäni puolustelin, mutta Garret kumosi näkemyksen aika nopeasti.silverine kirjoitti:Tosin halutessaan
asian voi selittää myös niin että lukon kanssa kutosesta tulee
kilpailukykyinen suhteessa vaikkapa tessuihin..
niin sanottiin...tai niitä sääntöjä saattoi tulkita tappioksesi..
Taitaa tulla pitkä sessio syyskokouksen "muut asiat" -osiosta..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Tämä touhu rupeaa muistuttamaan kovasti iänikuista
doping-keskustelua: mitkä aineet ovat täysin kiellettyjä,
mikä on se harmaa alue jossa voi vielä häärätä, omantunnon
mukaan , kuinka paljon hyötyä on lisäravinteista...etc. ja etc.
Kyllä Saatanan kirkkokin perustettiin mutta homma kaatui
siihen kun joku se vaan kuitenkin varasti kolehtihaavista...
doping-keskustelua: mitkä aineet ovat täysin kiellettyjä,
mikä on se harmaa alue jossa voi vielä häärätä, omantunnon
mukaan , kuinka paljon hyötyä on lisäravinteista...etc. ja etc.
Kyllä Saatanan kirkkokin perustettiin mutta homma kaatui
siihen kun joku se vaan kuitenkin varasti kolehtihaavista...
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Latvialaiset vieraamme on päättänyt pitää vielä yhden ratapäivän 26.10. Ja kutsunut Carf:n jäsenet Latviaan.
http://www.carf.fi/www.nsf/43d5a7af64d7 ... enDocument
Siinä olis meille "mestarien kilpailu", kun olis jokaiselle vieras rata.
http://www.carf.fi/www.nsf/43d5a7af64d7 ... enDocument
Siinä olis meille "mestarien kilpailu", kun olis jokaiselle vieras rata.
Jos tätä puidaan yhtä hartaasti kuin Lahden MM-kisoja, niin sitten teillä on liikaa vapaa-aikaasilverine kirjoitti:Tämä touhu rupeaa muistuttamaan kovasti iänikuista
doping-keskustelua: mitkä aineet ovat täysin kiellettyjä,
mikä on se harmaa alue jossa voi vielä häärätä, omantunnon
mukaan , kuinka paljon hyötyä on lisäravinteista...etc. ja etc.
Kyllä Saatanan kirkkokin perustettiin mutta homma kaatui
siihen kun joku se vaan kuitenkin varasti kolehtihaavista...
Ennen vanhaan Ilveksen kiakko-ottelutkin pelattiin uurestaan Jäähovissa pelin jälkeen. Kylä ne saman verran otti, ku pelikin ja lisäx nuijat haukuttiin, jos Ilves sattu häviin, mikä kyä oli harvinaista siihen Jäähovin aikaan.
Eihän tässäkään ny tuskin o viä renkaan savut ees hälvenny - sen verta uus tapaus.
Eihän tässäkään ny tuskin o viä renkaan savut ees hälvenny - sen verta uus tapaus.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Alfa-luokkaan onkin päässyt pesiytymään vippaskonstejaDobber kirjoitti:Onko mitään eroa radassa esim. lähdetään paikaltaan tai suoraan vauhdeista tai jotakin muuta? Aika hyviä aikoja tehdään alfa luokassa.
käyttäviä omatunnottomia loisia, eihän nuo ajat muuten selity.
Eikun pisteet nollille moisilta.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM