Rekisterikilpien byrokratiaa

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Spiderman
Viestit: 54
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:10

Rekisterikilpien byrokratiaa

Viesti Kirjoittaja Spiderman »

Tämä tarina menisi melkein osastolle: päivän vitsi...

Kun rekisteröin Spiderin suomeen, tuli siihen ns. lyhyet kilvet koska näin on katsastuskonttorin tietojärjestelmiin tyypitetty.

No eurokilvissähän lyht kilpi tarkoittaa 1 kpl lyhyitä ja 1 kpl niitä korkeita ja kapeita kilpiä. syksyllä en asiaa murehtinut vaan lätkäsin taakse sen normaalinmuotoisen lyhyen kilven ja pidin sitä neliskanttista tuulilasilla.

Nyt kevään tulle huomasin että eihän tuo iso neliskulmainen lätkä sovi mihinkään kohtaan Spiderin keulaa eikä perää. - Siis katsastusasemalle tilaamaan sen korkean kilven tilalle sellaista tavallista...

Yllätys oli suuri ! Laki sanoo että lyhyissä kilvissä autoon kuuluu 1kpl korkeita, 1 kpl tavallisia kilpiä ja on mahdotonta saada kahta kappaletta niitä normaalin muotoisia kilpiä. samoin on mahdotonta saada esimerkiksi jenkkibakuihin kahta sellaista korkean mallista kilpeä.

Spideriin mahtuisi komeasti ihan tavalliset eu-kilvet kolmella numerolla ja kolmella kirjaimella - mutta jälleen kerran, kun auton tyypitys on lyhyille kilville, on mahdotonta saada normaalin kokoisia kilpiä.

Tämä ongelma on vanhemmissa ennen EU-kilpiin siirtymistä rekisteröidyissä autoissa koska tuolloin ns. lyhyet kilvet olivat niitä muuten normaaleita mutta lyhyempiä kilpiä.

Tätä kautta sitten selvittiin tilanteesta niin, että sain tilattua Spideriin lyhyet perinteiset kilvet. Siis ilman EU-tunnusta. Nytpä minulla lienee yksi harvoista tuontiautoista jossa on vanhanmalliset kilvet.

Kyllä syö miestä tämä byrokratia...

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Edelleenkään ei ole pakko ottaa eurokilpiä, jos ei halua. Kaveri rekisteröi autonsa syksyllä ja sai normaalit kilvet. Auto tosin on 3+3 kilvillä, mutta eihän sen pitäisi vaikuttaa :roll: . Meet vaatimaan normaalit kilvet ilman mitään EU-logoja.

E: :oops: oliskohan kannattanut lukea loppuun asti :oops:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Ihme juttu. Kun 1½v sitten tilasin eu-kilvet niin sain ihan valkata millaset tulee. Kilpi on tuttuun tapaan 3+2 mallia.
noh, direktiivit muuttuu...
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Lyhyet kilvet mullekin tuli GTV:hen, vaan eiväthän ne siihen sovi. Pyysin sitten ihan tavalliset 3+3-kilvet ja sellaiset sain, eivät puhuneet mitään mistään tyypityksistä.

Autosta tuli sitten laakista kolmoskilpinen; yhdet saksankilvet, yhdet suomikilvet jotka eivät sopineet paikalleen ja sitten nuo lopulliset kilvet. Lyhyiden kilpien tunnuksella varustetut normaalikokoiset olisi ilmeisesti saanut tilauksella, mutta rekisteröinti oli jo siirtynyt niin pitkään etten jaksanut enää odottaa. Vaan mahtaako tuolla olla merkitystä, tunnusten kirjauspäivästä kyllä näkee ettei autoa ole poistettu rekisteristä kolarin tms. vuoksi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Rekisterikilpien byrokratiaa

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Spiderman kirjoitti:Nytpä minulla lienee yksi harvoista tuontiautoista jossa on vanhanmalliset kilvet.
Faijakin otti suoraan vanhanmalliset, ihan pyytämällä sai. IMO näyttää tyhmältä esim. yli 10v autossa jotkut eurokilvet :roll:

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Eikä mitään.. Mulle tyrkytettiin deltan suosituksen takia samoja rumia isoja prätkänlaattoja ja normaalit sain heti samalla kun sanoin että ei tämä tähän istu.. Eikä niitä isoja olisi kyllä mihinkään järkevästi saanutkaan.. :-D

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Rekisterikilpien byrokratiaa

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Rolle kirjoitti:
Spiderman kirjoitti:Nytpä minulla lienee yksi harvoista tuontiautoista jossa on vanhanmalliset kilvet.
Faijakin otti suoraan vanhanmalliset, ihan pyytämällä sai. IMO näyttää tyhmältä esim. yli 10v autossa jotkut eurokilvet :roll:
Tämä oli juuri syy siihen, miksi itsekin halusin ehdottomasti vanhat kilvet kiinni.

Homma ei vaan kohdallani mennyt ihan käsikirjoituksen mukaan.
Katsastusasemalla huomautin valehtelematta neljä kertaa kahden käyntikerran aikana, että vanhoja pitäis...

No kun kilvet sitten tulivat, olivat ne kuitenkin EU -mallia ja rekisteriotteessa oli tietysti näiden kilpien tieto.

Muutaman vähemmän mairittelevan kommenttini jälkeen täti kaivoi laatikosta vanhat kilvet ja Alfa rekisteröitiin näihin kilpiin.
Loppu hyvin kaikki hyvin paitsi tämän seurauksena rekisteriotteeseen jäi tietysti merkintä ekoista eu-kilvistä.

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Rekisterikilpien byrokratiaa

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

[quote="Spiderman"]

Kun rekisteröin Spiderin suomeen, tuli siihen ns. lyhyet kilvet koska näin on katsastuskonttorin tietojärjestelmiin tyypitetty.

[/quote]

Itsellä lienee nyt edessä sama tilanne: Ilmeisesti tyrkyttävät korkeaa kilpeä etupuskuria varten - ja sitä en kyllä missään nimessä haluaisi!

Siis: eikö todellakaan ole mahdollisuutta saada Spideriin tavallisia pitkiä kilpiä????

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Kyllä noiden kilpien mallista voi neuvotella, muistaa vain ottaa asian puheeksi. Mullekin ekaks ehdotettiin yhtä korkeaa ja yhtä pitkää eu-kilpeä, mutta ilmoitin haluavani vanhanmalliset lyhyet kilvet ilman eu-merkintöjä. Ei siinä mitään ongelmaa ollut.

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Pablo Honey kirjoitti:... vanhanmalliset lyhyet kilvet ilman eu-merkintöjä...
Niin kai sitten... jostakin ihmeen lakiteknisestä kommervenkistä johtuen vai?!?

Todellisuudessahan Spiderin keulaan mahtuisi vaikka minkälainen EU-kilpi esimerkiksi tommoinen 180-senttinen, missä olisi vaikka kaikkien maiden liput...

Mutta "joku" on päättänyt, että siinä pitää olla "lyhyt" kilpi - ja sitten näkee niitä neliömäisiä hirvityksiä - Pininfarina kääntyisi haudassaan, jos olisi elossa!

Avatar
tsav
Viestit: 672
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Minunkin pitäisi lähteä konttorille kyselemään, ellei jollain ole täällä varmaa tietoa. Minulla on alkuperäiset kilpitelineet mallia USA. Eli takakilpiteline on aavistuksen liian korkea suomikilvelle. Itse ajattelin yrittää saada lyhyet kilvet joista taakse tulisi tuo neliskanttinen merkit päällekkäin oleva. Ongelma vain on, saako tuota mallia mustaphjaisena valkeilla merkeillä. Sehän muistuttaisi jonkin verran vanhaa italialaista takakilpeä.

Normaali MR-kilvethän on 5-merkkiset ja vanhan malliset lyhyet. Silloin vain taakse pitää tehdä jotain rosteritaustapelti viritelmiä, että saa kilven pysymään telineessä.

Tosin tuon alkuperäisen kilpivalonkin kanssa saa varmaan keskustella tovin aikaa. Se kun näyttää kirkasta valoa myös taaksepäin.

Eipä tässä tosin mitään kiirettä ole. Hyvällä tuurilla voisi ensi loppu kesästä ehtiä kilpiin, tai sitten keväällä 2008.

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Ja siltä varalta, että joku joskus tulevaisuudessa etsii tämän viestiketjun kautta vastauksia niin tässä yksi tapauskuvaus:

Spiderin rekisteröintikatsastuksessa autolleni määriteltiin automaattisesti lyhyt rekisteritunnus ja ns. "lyhyet kilvet" eli yksi normaalimallinen pitkä EU-kilpi ja yksi neliömäinen korkea rekisterikilpi. Näitä kilpiä ei ole mahdollista saada molempia pitkinä.

Koska korkea kilpi ei mielestäni istu ollenkaan Spiderin keulaan, mahdollisuudet ovat katsastuskonttorin mukaan

joko

tilata autolle annetulla rekisteritunnuksella uudet kilvet lisähintaan 27,50 e ilman EU-tunnuksia, jolloin kilvet ovat normaalikorkuiset, mutta lyhyemmät

tai

ottaa autolle rekisteröitäessä uusi rekisteritunnus, jolloin autoon saa kaksi pitkää EU-kilpeä.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Minä ilmoittaisin konttorille, että toinen kilvistä on kadonnut parkkipaikalla. Maksaisin lisähinnan ja heittäisin sen törkeän neliön silppurin kautta roskikseen.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Alfieri kirjoitti:Niin kai sitten... jostakin ihmeen lakiteknisestä kommervenkistä johtuen vai?!?
Ihan kosmeettisista syistä noita vanhoja lyhyitä pyysin. 156:n etukilven paikkahan on sellaiselle kuin tehty. Taakse toki menisi pitkä eu-kilpikin.

Minä tosiaan mainitsin asiasta jo rekisteröintikatsastuksen yhteydessä, joten mulle ei ehditty edes tyrkyttää mitään neliökilpiä, ja tunnuskin (3+2) valittiin sitten sen perusteella.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Elikäs. Rekisteröintikatsastin tuon 75:n kolme kuukautta sitten. 150e kitoos eikä autolle tehty muuta kuin 100% normaali katsastus koska ei mennyt läpi eli maksoin hinnan x3. No tämähän on normaalia suomessa. Eilen katsastin auton uudestaan eikä mennyt läpi, eli tälläkin kertaa tehtiin 100% normaali katsastus ja tästä perittiin tällä kertaa 79e. (olisi pitänyt olla 47e normaalikatsastus) Kertokaas foorumin laintuntijat että onkohan täysin laillista toimintaa periä totaalisen normaalista katsastuksesta toisellakin kertaa lisää, syystä että haluavat kutsua sitä rekisteröintikatsastukseksi mitä se ei ole.
Normaalisti kaupanteossa kyseinen taktiikka väittää tuotetta aivan toiseksi ei oikeuta perimään toistuvasti tuplahintaa :mrgreen:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

gYdEbUh kirjoitti:syystä että haluavat kutsua sitä rekisteröintikatsastukseksi mitä se ei ole.
mikä siis oli tämä heidän syy kutsua sitä rekisteröintikatsastukseksi?

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Epezi kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti:syystä että haluavat kutsua sitä rekisteröintikatsastukseksi mitä se ei ole.
mikä siis oli tämä heidän syy kutsua sitä rekisteröintikatsastukseksi?
Se että ensin tekemäni rekisteröintikatsastus ei ole mennyt läpi, mutta mitään rekisteröintiä ei näillä kummallakaan rekisteröintikatsastuksella ole tapahtunut niinkuin mainitsin, eli mitään hirveän järkevää syytä sille että auto rekisteröintikatsastetaan kahteen kertaan rekisteröimättä sitä ei ole, mikä on minusta outoa. Peräti mahdollisesti perätöntä rahastusta.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

No eipä tuossa sitten mitään ihmeellistä. Rekisteröintikatsastus vaan on pakko suorittaa tuontiautolle (katsastus ei sinäänsä eroa mitenkään normaali katsastuksesta, muuta kuin nimeltään ja hinnaltaan), ja jos ensimmäinen ei ole mennyt läpi ja korjauaika on mennyt pitkäksi niin katsastus täytyy suorittaa uudelleen, oli kyseessä sitten rekisteröintikatsastus tai normaali katsastus.

Paska käytäntö, mutta minkäs teet.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jos sulla on rekisteröintikatsastus suoritettu hyväksytysti 3kk sitten, niin minkä ihmeen takia nyt olet autoa katsastamassa? Rekisteröintikatsastus on voimassa 6kk.
VMP

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

gYdEbUh kirjoitti:Se että ensin tekemäni rekisteröintikatsastus ei ole mennyt läpi

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Epezi kirjoitti:No eipä tuossa sitten mitään ihmeellistä. Rekisteröintikatsastus vaan on pakko suorittaa tuontiautolle (katsastus ei sinäänsä eroa mitenkään normaali katsastuksesta, muuta kuin nimeltään ja hinnaltaan), ja jos ensimmäinen ei ole mennyt läpi ja korjauaika on mennyt pitkäksi niin katsastus täytyy suorittaa uudelleen, oli kyseessä sitten rekisteröintikatsastus tai normaali katsastus.

Paska käytäntö, mutta minkäs teet.
Se nimenomaan eroaa siinä että auto rekisteröidään eli laitetaan tietoja rekisteriin, tästä pienestä hetkestä mitä tietoja koneelle laitetaan saadaan maksaa sadan euron palkkio, eli eräs niin monista 'autoveroista'. Jos tätä pientä hetkeä ei ole niin kusetus on aivan selvä. Se suojeleeko joku laki tätä kusetusta on asia mikä minua kiinnostaa. Jos auto rekisteröidään kaksi kertaa muttei sitä kertaakaan rekisteröidä niin tilanne ei ole täysin johdonmukainen : )
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Onko siis mielestäsi kusetus kyseessä, jos laskutetaan kokonaisuudesta?
Pitäisikö siis kassan palauttaa rahaa, jos autosi ei läpäise katsastusta, jolloin rekisteröintiä ei voi tehdä?

Ei millään pahalla, mutta tulee mieleen Pirkka-mainos. :wink:
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

lambretta
Viestit: 37
Liittynyt: 12 Touko 2005, 15:02
Paikkakunta: Helsinki

Kilven paikasta

Viesti Kirjoittaja lambretta »

Edellinen Spiderini omistaja kertoi, että katsastusmies oli vaatinut etukilven siirtoa sivusta (pidikkeen paikasta) suoraan keskelle, 'koska rekisterikilven pitää olla edessä keskellä'. Viimeksi kun katsastuksessa asiaa kysyin sain ihmettelevät katseen lisäksi kommentin katsastusinssin kollegan ammattitaidosta. 'Jos kilven pikaa pidikkeineen on sivussa, se on sivussa eikä sitä pidä muuttaa. Vaihda vaan kilpi takaisin sivuun'.
Vielä en ole vaihtanut, tiedä vaikka toisella asemalla on eri käsitys asiasta.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Autoahan ei rekisteröidä ennekuin se on läpäissyt rekisteröintikatsastuksen. Eli kun autosi ei ensimmäisellä kerralla läpäissyt rekisteröintikatsastusta, ja toit auton uudestaan katsastukseen oli se edelleen poissa rekisteristä, jolloin tietenkin suorittavat rekisteröintikatsastuksen uudestaan.

Tämä on ihan perusteltua ja ymmärrettävää, ongelmia varten on olemassa se kuukauden "autonkorjausaika" :wink:

Jos haluat oikeuteen mennä tappelemaan niin tappele mielummin koko rekisteröintikatsastuksen pakollisuudesta :wink: Mielestäni toisessa EU maassa saatu katsastusleima pitäisi myöskin päteä täällä ilman mitään tarkastuksia. Poislukien englanti, josta tuotujen autojen etuvalot täytyy yleensä vaihtaa oikeanpuoleista liikennettä vastaaviksi.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kilven paikasta

Viesti Kirjoittaja Rolle »

lambretta kirjoitti:'koska rekisterikilven pitää olla edessä keskellä'.
Muutama laiton 156:nen sitten liikenteessä :lol:

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Otsosmi kirjoitti:Onko siis mielestäsi kusetus kyseessä, jos laskutetaan kokonaisuudesta?
Pitäisikö siis kassan palauttaa rahaa, jos autosi ei läpäise katsastusta, jolloin rekisteröintiä ei voi tehdä?

Ei millään pahalla, mutta tulee mieleen Pirkka-mainos. :wink:
Kirjoittelet täyttä puutaheinää.. aika yleistä nykyään koskien minun rustaamia viestejä.
Lisäksi: En katsastanut autoa että se menisi läpi, vaan että se olisi laillinen kulkine kuukauden, ja että saisin nykyisen vikalistan.
E: Tämä on neljäs auto minkä rekisteröintikatsastutan suomeen, eikä ole yhtäkään jonka viat olisin kuukaudessa korjannut, :lol: mutta tämä on ensimmäinen kerta kun saan maksaa asiaksi ottamani 'tupla maksun' tyhjästä, mitä nyt kaikki 'asiantuntija' vastaajat kutsuvat täysin normaaliksi käytännöksi.
Viimeksi muokannut gYdEbUh, 30 Loka 2008, 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

^^Kyllähän isäkin joutui siirtämään Kupla-Volkkarissa kilven sivusta keskelle, mutta se oli 70-luvun alussa. Liekkö osa katsastusinsseistä vielä tuolla vuosikymmenellä?

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Älä nyt gYdEbUh henkilökohtasesti ota, jos kerron ajoittain mielipiteeni. :lol:

Onko autot reputettu samoista asioista kummallakin käynnillä, vai onko kyseessä jokin eri vika? Jos eri viat, niin silloin rupeaisin itse lämpenemään. En pidä itseäni 'asiantuntijana', mutta mielestäni jokainen taho saa hinnoitella tuotteensa niin kuin tahtoo, kunhan kuvaus vastaa ostettua tuotetta.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

minun käsittääkseni sen kuukauden ajoaikaa saa vain siinä tapauksessa jos menet katsastamaan viimmetingassa auton leiman ollessa vielä voimassa ja siinä vaiheessa pomppaa.
mielestäni on ihan normaalia ja hyväksyttävää tuo rahastus jos menet rekisteröintikatsastamaan ja vikoja ilmenee jonka takia ei tule leimaa, kilpiä ja ajo-oikeutta->joudut suorittamaan rekisteröintikatsastuksen uudestaan...

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Jos nyt oikein muistan, niin rättärin kanssa kävi toukokuussa niin, että menin siirtämään 1. autoa omiin nimiin = rekisteröintikatsastamaan
2. Ottamaan liikenteeseen eli katsastamaan

No tuli hylky eli korjauskehotus ja ottivat paperit konttorille ja lupasivat valmistella rekisteröinnin. Maksu katsastusmaksu

Seuraavalla kerralla suorittivat
1. Katsastuksen. Uusi katsastusmaksu.
2. Rekisteröintikatsastuksen. Rekisteröintikatsastusmaksu plus kilvet, vaikka olivatkin autossa jo valmiina ( uudet olis olleet mallia FIN ja en halunnut)

Hassuinta oli se, kun kävin tossa kyselemässä 2 kk myöhemmin muitten autojen katsastamisesta, niin yhtäkkiä selviski, että rättäri pitäisi katsastaa uudestaan, kun ens käyttöön otto päivä 00 ja rekkarin loppu 1.

Tekivät uudet paperit (huom Ihan Ilmaiseksi) vedoten juuri tähän katsastuksen voimassaoloaikaan ja korjaus tehtiin vielä eri asemalla. Eli käyttöönottopäiväksi muutettin 6 / 08 ja seuraava katsastus vuoden päästä.

Kyllä nää koukerot on ihan poliitikkojen syytä tai sen demokraattisesti valitun virkamiehistön pitkästymistä vastaan käytettyä mielikuvitusta laatia asioista mitään ymmärtämättä lakiesityksiä niistä mitään ymmärtämättömille edustajille.

Sitä saa, mitä tilaa, vaikka näkösensä edustajat. Tarja hymiö.
Viimeksi muokannut Laku, 31 Loka 2008, 08:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

BMW:n tapauksessa sain kuukauden ajo- / korjausiakaa rekisteröintikatsastuksessa. Tosin en kyllä pysty 100% varmasti muistamaan, oliko sakemannien leima ummessa (eipä se tainnut siihen aikaan mitään vaikuttaa). Jos autoa ei sen kuukauden aikana korjaa / korjauta niin lienee syytä katsoa peiliin eikä valittaa uusintakatsastuksen hinnasta.

Mielestäni melkolailla sama, kun valittaisi huoltoaseman pitäjälle joka velottaa joka tankkauksesta, vaikka viimeviikolla tankkasin ja ihan täyteen vieläpä. :-D
VMP

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Alfieri kirjoitti:Pininfarina kääntyisi haudassaan, jos olisi elossa!
Mielenkiintoista kilpikeskustelua, itsellä ei ole kokemusta aiheesta. Oli vaan ihan pakko tarttua tähän yksittäiseen kompastuneeseen ajatukseen kun asiatekstin seassa sai minut pyrskähtämään :lol:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Tämähän on aivan normaalia touhua. Viet autosi rekisteröinti katsastukseen, jota ajoneuvo ei läpäise - ei kilpiä, ei katsastusta.
Sitten saat lapun josta näet viat, korjaat ja varaat taas ajan rekisteröinti katsastukseen - koska autosi ei läpäissyt edellistä kertaa, siinä ei ole leima voimassa, joten uusiksi koko homma. Jos nyt on ilmennyt vikoja jota inssi ei huomannut edellisellä kerralla, saat taas lähetteen uuteen leimaan. Haisee oravanpyörältä. Jaa että miksikö näin - olisiko syynä se rekisteröinti sana. Siinä leimassa, kun ei saa olla mitään sanomista - jopa varapyörä ja varoituskolmio on löydyttävä. Tunkkia taasen ei.

Henk.koht taistelin gtv:n leimaa kauan. Katastettiin oulussa, jälkitarkastus mansessa. Hinta jt:lle oli pieni, mutta leimatarkastus tehtiin kokonaan uusiksi. Kun sitä konttoria ei saa vaihtaa kesken leiman, edes konttoriryhmää vaihtamatta.
..ammattina autoslalom..

Vastaa Viestiin