Latolöydöt ja muut haaksiolle jääneet klassikot
Valvoja: Moderators
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Latolöydöt ja muut haaksiolle jääneet klassikot
Olikohan tällästä topikkia jo aikasemmin? En ainakaan löytänyt äkkiseltään.
On tullut seurattua eri foorumeita ja aiheita, joissa spekuloidaan lahoamaan jätetyillä klassikkoautoilla. Muun muassa Fiat forumilla on ollut ansiokasta keskustelua: http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=20157&start=0
Samoin Super Car Forumilla: http://www.supercarforums.co.uk/chatfor ... sc&start=0
Nämä ovat erittäin mielenkiintoisia tarinoita kuivan työpäivän viihdykkeeksi:) Lisätäämpä tähän säikeeseen lisää vastaavia itkunaiheita. Paha olo noista tulee, mutta mitäs siitä.
Yksi hämmentävä kameraphoto lisätty albumiin. Tuo Lancia oli aitauksessa Hgin Suvilahdessa, renkaat tyhjänä, kasvamassa sammalta. Samassa karsinassa taisi olla myös toinen Delta.
On tullut seurattua eri foorumeita ja aiheita, joissa spekuloidaan lahoamaan jätetyillä klassikkoautoilla. Muun muassa Fiat forumilla on ollut ansiokasta keskustelua: http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=20157&start=0
Samoin Super Car Forumilla: http://www.supercarforums.co.uk/chatfor ... sc&start=0
Nämä ovat erittäin mielenkiintoisia tarinoita kuivan työpäivän viihdykkeeksi:) Lisätäämpä tähän säikeeseen lisää vastaavia itkunaiheita. Paha olo noista tulee, mutta mitäs siitä.
Yksi hämmentävä kameraphoto lisätty albumiin. Tuo Lancia oli aitauksessa Hgin Suvilahdessa, renkaat tyhjänä, kasvamassa sammalta. Samassa karsinassa taisi olla myös toinen Delta.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
ohessapa aiheeseen liittyvä ketju Overdrivestä..
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 7fe2ab17ea
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 7fe2ab17ea
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Tjaa.... kun olin "vähän" nuorempi niin meidän kodin vieressä olevassa ladossa oli oranssihtavan keltainen fiat 500 tai 600 seisomassa...
Kukaan ei tiennyt kenen auto se oli, ei edes ladon omistaja. Kilvet oli poissa ja auto oli jo silloin todella paksun pölykerroksen peitossa, mutta maalipinta oli virheetön ja muutenkin auto vaikutti hyväkuntoiselta.
Tämä siis joskus vuonna 89-97 kun asuin vielä vanhempien luona. Nykyään ko. lato on purettu ja tilalle on rakennettu paritalo ... toivottavasti auto päätyi jollekkin joka puhaltaa siihen uutta elämää
Kukaan ei tiennyt kenen auto se oli, ei edes ladon omistaja. Kilvet oli poissa ja auto oli jo silloin todella paksun pölykerroksen peitossa, mutta maalipinta oli virheetön ja muutenkin auto vaikutti hyväkuntoiselta.
Tämä siis joskus vuonna 89-97 kun asuin vielä vanhempien luona. Nykyään ko. lato on purettu ja tilalle on rakennettu paritalo ... toivottavasti auto päätyi jollekkin joka puhaltaa siihen uutta elämää
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
pg49 kirjoitti Fiat foorumilla tuosta mun albumin Integralesta:
"Eipä ollut enään pariviikkoa sitten kun kävin katsomassa.
Soittelin noin vuosi sitten varmaan 50 puhelua saadakseni selville kenen ne ovat mutta mitään selkoa ei tullut.
Lähimmäs pääsi kun jonkun asteinen päällikkö satamasta sanoi, että tietävät kenen Integrale ja Hf on,mutta eivät saa kertoa,ukko lupasi välittää tietoni omistajalle,sen jälkeen on ollut vähän hijasempaa..
Molemissa peleissä oli kaaret,Gralessa täysin vakio sisusta ja hf:ssä oli kupit,mitkä nekin tosin oli pöllitty kun viimeisen kerra autot siellä näin.
Jos en hirveen väärin muista niin ne kerkes seistä siellä ainakin viitisen vuotta."
"Eipä ollut enään pariviikkoa sitten kun kävin katsomassa.
Soittelin noin vuosi sitten varmaan 50 puhelua saadakseni selville kenen ne ovat mutta mitään selkoa ei tullut.
Lähimmäs pääsi kun jonkun asteinen päällikkö satamasta sanoi, että tietävät kenen Integrale ja Hf on,mutta eivät saa kertoa,ukko lupasi välittää tietoni omistajalle,sen jälkeen on ollut vähän hijasempaa..
Molemissa peleissä oli kaaret,Gralessa täysin vakio sisusta ja hf:ssä oli kupit,mitkä nekin tosin oli pöllitty kun viimeisen kerra autot siellä näin.
Jos en hirveen väärin muista niin ne kerkes seistä siellä ainakin viitisen vuotta."
- jkoivula
- Viestit: 286
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
- Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08 - Paikkakunta: Ylihärmä
http://translate.google.fi/translate?u= ... i&ie=UTF-8Bisci kirjoitti:Sikäli kun tuon buctun liitteen perusteella ymärsin, niin latolöytö on portugalilainen. Jos joku osaa karjalanmurretta paremmin, niin voisi kääntää - da?
http://www.google.fi/language_tools?hl=fi
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Tovi sitten tuli tutkittua fiat hautaamoa. Pihassa 1-sarjan ritmo(automaatti), 1-sarjan ritmo 5 ovisena, yksi tbo uuno 1-sarjaa myös. Lancia beta, pari tavallista unoa ja alfa 75 indy?
Toisaalla törmäsin fiat fiorinon kaltaiseen kapistukseen jonka keulassa luki seat.. alfasudin raahasinkin tuolta paloiksi tallille. Tuo kukkien kuskaamiseen tarkoitettu tuote olisi pitänyt kyllä pelastaa talteen.
Toisaalla törmäsin fiat fiorinon kaltaiseen kapistukseen jonka keulassa luki seat.. alfasudin raahasinkin tuolta paloiksi tallille. Tuo kukkien kuskaamiseen tarkoitettu tuote olisi pitänyt kyllä pelastaa talteen.
..ammattina autoslalom..
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
täällä kotkassa -ja tarkemmin kaukolassa seisoo erään vanhan navetan ( tai piharakennuksen ) kupeessa kilvetön musta 75 alfa.
toivottavasti ei ole "talvisäilytyspaikka"
vanteet on vissiin 17", joten luulisi ainakin olleen käyttöautona tai kesäautona, mutta varmaan kannattaisi ajaa talliin talveksi.
toivottavasti ei ole "talvisäilytyspaikka"
vanteet on vissiin 17", joten luulisi ainakin olleen käyttöautona tai kesäautona, mutta varmaan kannattaisi ajaa talliin talveksi.
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Nettiautossa -58 paperillinen Giulietta tonnilla.
Autolla voitettu -58 Jyväskylän suurajot.
Jos vanha kilpuri on liian työläs entisöitäväksi, niin saishan siitä rakennettua jotain muutakin kivaa... kunhan tekee hyvällä maulla
Jos mulla olis tilaa säilyttää, niin varmaan täytyis pelastaa tollanen kaunotar.
Autolla voitettu -58 Jyväskylän suurajot.
Jos vanha kilpuri on liian työläs entisöitäväksi, niin saishan siitä rakennettua jotain muutakin kivaa... kunhan tekee hyvällä maulla
Jos mulla olis tilaa säilyttää, niin varmaan täytyis pelastaa tollanen kaunotar.
- 1300ti
- Viestit: 942
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
- Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Joo toi Osmon vanha Giulietta kyllä kiinnostaa, pitääpä soittaa Lahteen! Toinen lokasuoja näemmä puuttuu. Porvoossa Rosbergilla (siis se kun ajaa historic-Jaguareilla rallia) oli aikoinaan samanlainen neliovinen kisakunnossa halvalla, ehkäpä sekin olisi vielä seisomassa?
Toi '66 Giulian kori ei muuten ole niin paha kuin kuvissa näyttää, lähti nimittäin nykyiselle omistajalleen minulta pari vuotta sitten. Kori on ollut 90-luvun alkupuolella Alfacupissa mukana, silloin kaksilitraisella padalla. Tuli sitten Salokoivun lopetettua Karkkilassa Alfa-huoltonsa osakaupan myötä mulle talteen, hmm... myin sen kyllä kunnostettavaksi. Ehkä toikin pitäisi hakea takaisin. Annoin siis mukaan paperit ja puuttuvat pellitkin! Eikös Kumimuumi olisi Mille Miglia -ikäkauden kilpuria vailla? Siis toi '66 on jo aika omanlaisensa isoine kylkilistoineen ja maskeineen, vaikkakin tässä yksilössä oli jo pyöreät mittarit ja lattiavaihde, eli auto on ehkä ollut alunperin aito 1600TI (sillä SS:n koneella)! Olis kyllä kuusvitosenkin jenkkityylinen kojelauta tallessa...
Knoppitietona tiesitkö, että alkuperäisen Giulian vuosimallin tunnistaa maskin rosteririmojen määrästä! Multa löytyy vanha Retromobile-lehti, jossa ohjeet ranskaksi!
Toi '66 Giulian kori ei muuten ole niin paha kuin kuvissa näyttää, lähti nimittäin nykyiselle omistajalleen minulta pari vuotta sitten. Kori on ollut 90-luvun alkupuolella Alfacupissa mukana, silloin kaksilitraisella padalla. Tuli sitten Salokoivun lopetettua Karkkilassa Alfa-huoltonsa osakaupan myötä mulle talteen, hmm... myin sen kyllä kunnostettavaksi. Ehkä toikin pitäisi hakea takaisin. Annoin siis mukaan paperit ja puuttuvat pellitkin! Eikös Kumimuumi olisi Mille Miglia -ikäkauden kilpuria vailla? Siis toi '66 on jo aika omanlaisensa isoine kylkilistoineen ja maskeineen, vaikkakin tässä yksilössä oli jo pyöreät mittarit ja lattiavaihde, eli auto on ehkä ollut alunperin aito 1600TI (sillä SS:n koneella)! Olis kyllä kuusvitosenkin jenkkityylinen kojelauta tallessa...
Knoppitietona tiesitkö, että alkuperäisen Giulian vuosimallin tunnistaa maskin rosteririmojen määrästä! Multa löytyy vanha Retromobile-lehti, jossa ohjeet ranskaksi!
- 1300ti
- Viestit: 942
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
- Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Joo on se sama Giulian raato. Veikkaisin, että se on aikoinaan kasattu aika monen auton osista radalle, Salokoivulle se oli päätynyt Tiippanalta, joka oli purkanut siitä tekniikan Spideriin ja pitänyt myös turvakaaret itsellään. Tiettävästi se on kuitenkin alkuaan vuosimallia 1966 ja alkuperäinen väri on Sikkensin hollannin sininen, Blu Hollandese. Autossa oli myös Nuova Superin takaluukku paikallaan, joten annoin vanhemman eli keskeltä pokatun mukaan.
- Liitteet
-
- MustaGiulia66.jpg
- Tältähän se näyttää.
- (62.04 KiB) Tiedosto ladattu 11485 kertaa
- 1300ti
- Viestit: 942
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
- Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Kalpalan veljekset
Kyllä se Osmo Kalpala on tutkittu aihe näemmä myös Ranskassa!
Lähde (pahoittelen kuvan lainaa, mutta silti!) :
http://www.forum-auto.com/sport-auto/th ... 6-1050.htm
Lähde (pahoittelen kuvan lainaa, mutta silti!) :
http://www.forum-auto.com/sport-auto/th ... 6-1050.htm
- Liitteet
-
- IMG_0076.JPG
- (46.55 KiB) Tiedosto ladattu 11429 kertaa
-
- 1000-lacs-01.jpg
- (60.83 KiB) Tiedosto ladattu 11429 kertaa
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Varsinainen Mustangien hautausmaa.piesuli kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/autot/1624220
Linkki kuviin: http://s214.photobucket.com/albums/cc114/bkl89/
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuollainen mustakin tulee isona!Ilta-Sanomat kirjoitti:aluetta vartoi sen noin 70-vuotias omistaja, joka ei suostu keskustelemaan yhdenkään autoyksilön myynnistä. Autokeräilijä on varustautunut haulikolla ja on paikalla käyneiden harrastajien mukaan lähes aina alkoholin vaikutuksen alaisena.
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
http://www.alexjupemotorsport.co.uk/projects.htm
Värkkää italojen kanssa, ihan hyviä kuvia projektien vaiheista.
Värkkää italojen kanssa, ihan hyviä kuvia projektien vaiheista.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Ei nyt ihan topiccia, mutta....
Pirkkolassa Kehä 1:seltä näkyvällä parkkipaikalla Kehän eteläpuolella on raato punainen 155:nen. Törmätty peruuttaen puuhun. Venäläinen kuoharipullo sisällä. Lasit rikki.
Vanteet, ratti ja sivuvilkut lähteneet. Ei kilpiä, vähän poliisinauhaa.
Hyvännäköiset harmaat penkit ja muuta sisustaa jäljellä, etuvalot kokonaisuudessaan ehjät, vielä. Tekniikka varmaan ok, mutta lepää kivien ja jarrulevyjen varassa.
Jos jollain on pokkaa, niin tuolta varmaan irtoaa pääkaupunkiseutulaiselle 155:sen omistajalle jotain varaosaa. Autoa ei kyllä ajoon enää laita kukaan.
Pirkkolassa Kehä 1:seltä näkyvällä parkkipaikalla Kehän eteläpuolella on raato punainen 155:nen. Törmätty peruuttaen puuhun. Venäläinen kuoharipullo sisällä. Lasit rikki.
Vanteet, ratti ja sivuvilkut lähteneet. Ei kilpiä, vähän poliisinauhaa.
Hyvännäköiset harmaat penkit ja muuta sisustaa jäljellä, etuvalot kokonaisuudessaan ehjät, vielä. Tekniikka varmaan ok, mutta lepää kivien ja jarrulevyjen varassa.
Jos jollain on pokkaa, niin tuolta varmaan irtoaa pääkaupunkiseutulaiselle 155:sen omistajalle jotain varaosaa. Autoa ei kyllä ajoon enää laita kukaan.
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Ei nyt mikään el clàsico, mutta ~1 vuoden ajan on Jyväskylän Lohikoskella seisonut hopeinen 156 sedan ajamattomana. Lievä vaurio on sattunut kuskinpuoleiseen oveen/lokasuojaan, mutta uskoisin, että tästä saisi joku todella edullisen projektin. Tarkempia osoitetietoja annan yv:n kautta jos joku haluaa nykyistä omistajaa tavoitella...
- 1300ti
- Viestit: 942
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
- Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Kuka on ilmakuvannut mun projektivarastoa?
Ei vaan, mutta muutama vuosi sitten tuli koluttua kaveriporukalla satoja metsäautomestoja ja kuvattuakin jonkin verran, mm. Rahkosen Eskon laanille päästiin ennen kuin siitä mitään missään vielä tiedettiin, ihan kutsuvieraina! Siellä oli 30-luvun takatuupparimersua ja Volvoa tai oikeastaan mitä tahansa todellisia harvinaisuuksia riveissä! Toinen hieno paikka oli Nousiaisten autohajottamo, mutta omistajan kadottua perikunta pisti viksusti kaikki arvoautot sulattoon (n.2ha 30-60-luvun autoja, monet ihan hyviäkin, mm. viiden XJ6:n pino, tai esim. ostin sieltä 2000 Berlinan, mutta Jarno Saarisen Kastenwagen kerkesi mennä!) ja säästi 80-luvun datsunit sun muut.
Ei vaan, mutta muutama vuosi sitten tuli koluttua kaveriporukalla satoja metsäautomestoja ja kuvattuakin jonkin verran, mm. Rahkosen Eskon laanille päästiin ennen kuin siitä mitään missään vielä tiedettiin, ihan kutsuvieraina! Siellä oli 30-luvun takatuupparimersua ja Volvoa tai oikeastaan mitä tahansa todellisia harvinaisuuksia riveissä! Toinen hieno paikka oli Nousiaisten autohajottamo, mutta omistajan kadottua perikunta pisti viksusti kaikki arvoautot sulattoon (n.2ha 30-60-luvun autoja, monet ihan hyviäkin, mm. viiden XJ6:n pino, tai esim. ostin sieltä 2000 Berlinan, mutta Jarno Saarisen Kastenwagen kerkesi mennä!) ja säästi 80-luvun datsunit sun muut.
Ikävä totuus on kuitenkin se että autojen on tuhouduttava jotta niistä tulee niitä harvinaisuuksia, valmistusmäärä on auton arvon pahin vihollinen.
Muuten jos arvioisi autoharrastuksen tulevaisuutta niin voisitteko kuvitella että nyky nuoriso ryhtyisi harrastamaan ennen sotaa tehtyjä autoja? Näen jopa että mielenkiinto 70-luvun autohin ja vanhempiin, kuolee pois nykyharrastajien myötä.
Jokainen täälläkin varmasti myöntää sen että 20-,30-, 50-lukujen autot ovat "ihan kivoja," mutta kuka niitä tulevaisuudessa osaa harrastaa? Mistä osat? Miten on sen moottoritie nopeuden kanssa, onko mahdollista saavuttaa? Eikö Skyline, Supra, jenkit, ym, ym ole tällöin huomattavasti mielenkiintoisempia?
Muuten jos arvioisi autoharrastuksen tulevaisuutta niin voisitteko kuvitella että nyky nuoriso ryhtyisi harrastamaan ennen sotaa tehtyjä autoja? Näen jopa että mielenkiinto 70-luvun autohin ja vanhempiin, kuolee pois nykyharrastajien myötä.
Jokainen täälläkin varmasti myöntää sen että 20-,30-, 50-lukujen autot ovat "ihan kivoja," mutta kuka niitä tulevaisuudessa osaa harrastaa? Mistä osat? Miten on sen moottoritie nopeuden kanssa, onko mahdollista saavuttaa? Eikö Skyline, Supra, jenkit, ym, ym ole tällöin huomattavasti mielenkiintoisempia?
Jotenkin uskon, että harrasteauton ikä on ainakin jossain määrin sidoksissa harrastajan ikään. Tuskin nykynuoriso ainakaan suuremmassa mittakaavassa kiinnostuu ennen sotaa tehdyistä autoista, jos nyt ylipäänsä kiinnostuu uusistakaan autoista.
Itseä kiinnostavat lähinnä 30-lukua uudemmat. Näissä alkaa jo olla tekniikkaa ja muotoilua, joka puhuttelee. Kiinnostus näihin on kuitenkin ainoastaan periaatteellista, en näe realistisena tuollaisen hankkimista. Omat harrasteautot on 60-70-lukujen tuotantoa. Tykkään muotoilusta ja näissä alkaa jo olla ajo-ominaisuuksia ja suorituskykyäkin. Näillä voi oikeasti ajaa, mikä on myös ehdoton edellytys harrasteautossa. Ainakin minulle, keräilijät on sitten erikseen.
Mitä noihin 80-90-luvun autoihin tulee niin nyt olisi aika hankkia sellainen. Hinnat on kohdallaan ja hyväkuntoisia autoja löytyy vielä kohtuu vaivalla.
Itseä kiinnostavat lähinnä 30-lukua uudemmat. Näissä alkaa jo olla tekniikkaa ja muotoilua, joka puhuttelee. Kiinnostus näihin on kuitenkin ainoastaan periaatteellista, en näe realistisena tuollaisen hankkimista. Omat harrasteautot on 60-70-lukujen tuotantoa. Tykkään muotoilusta ja näissä alkaa jo olla ajo-ominaisuuksia ja suorituskykyäkin. Näillä voi oikeasti ajaa, mikä on myös ehdoton edellytys harrasteautossa. Ainakin minulle, keräilijät on sitten erikseen.
Mitä noihin 80-90-luvun autoihin tulee niin nyt olisi aika hankkia sellainen. Hinnat on kohdallaan ja hyväkuntoisia autoja löytyy vielä kohtuu vaivalla.
Giulia Super -69
Bugatti Type 57S http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/7809016.stm
E: Ja kaupaksi meni http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7876741.stm
E: Ja kaupaksi meni http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7876741.stm
Giulia Super -69