Autohifi!

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Itselläni oli aiemmin suht järeät vahvistimet ja laitteet yleensäkin. Onhan se välillä ihan kiva, kun sitä painetta riittää niin maan perkeleesti, mutta itse "kasvoin" ulos painehommista. Amisajat loppuivat :mrgreen: (vaikka en kyllä amista ole koskaan käynytkään)

Nyt panostan enemmän äänenlaadullisiin seikkoihin. Kisakentillekin olen menossa joskus, en sitten tiedä onko tämä kesä vai viiden vuoden päästä. Autossa tulee vietettyä suht paljon kilometrejä vuosittain, niin on mukava, kun auton äänieristeet on kunnossa ja musiikkia saa kuunnella vähän hiljaisemmilla voluumeilla. Silti ääni on, ainakin toivonmukaan, huippuluokkaa.

Tuo JL Audion 8w7 subi on siitä jännä kapistus, että se pieksee monta suurempaa subia äänenpaineessa, mutta silti sen äänenlaatu on todella hyvä.
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Hianon näköinen peli tuo Genesis. Noin isoa lankkua ei sijoitetakaan enää ihan mihin tahansa.

Wattien tarve on niin suhteellista, edellinen auto jossa oli jotain vakiotöttöröitä kummempaa oli 164 ja siihen pultattu Audison LR605 4*60W + 250W tuuttasi musiikin kuunteluun vähintäänkin riittävästi tehoa. Kai sitä enemmänkin voisi olla jos tarkoituksena olisi räjäyttää takaikkuna tai venäyttää kavereiden leuat, mutta omassa kuuntelussa en tainnut tuotakaan koskaan käyttää täysillä.

Tuota kokoluokkaa järeämpi setti vaatii sitten jo auton sähköjärjestelmältäkin aika paljon.
- Epäkelpokeräilijä -

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Hianon näköinen peli tuo Genesis. Noin isoa lankkua ei sijoitetakaan enää ihan mihin tahansa.
On kyllä hieno, mutta ei se nyt niin iso ole. Pituutta on 45cm ja asennuspaikka tulee olemaan etupenkin edessä. Toisella puolella on sitten subikotelo. Saadaan vihdoin Xantian kontti vapaaksi hifeistä.

Vielä painepuolesta sen verran, että huomasin jossain vaiheessa, että oikean korvan kuulo on vähän heikentynyt, niin hyvä keskittyä nyt sitten sivistyneeseen musiikin kuunteluun :mrgreen:

edit. jos ison vahvistimen haluat, niin Genesis voi yhdistää vahvistimia samaan kuoreen. Max. pituus on 3 metriä :mrgreen:
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Epezi kirjoitti:Enpä oo tälle vinkumis asiallekkeen jaksanut vielä mitään tehdä. :roll:
No jotain nyt sentään. Tarkoitus oli ottaa tuo vahvistimen virtapiuha erilleen kaiutinjohdoista sekä siirtää sähköinen antenni tuulilasille (oli ennen takalasin ja hattuhyllyn välissä ja kuuluvuus heikko). Lopputulos: Takakaiuttimet lopetti toimintansa, radio ei toimi ja ennen vinkunut kaiutin toimii välillä. Hyvinhän se taas meni :)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^Radio saatu taas toimintaan kun jatkoin antennin johtoa grammarille asti :) . Mutta heikko on kuuluvuus edelleen, vain ylen kanavat kuuluu, ja nekin vähän niin ja näin. Mitäs neuvoksi? Toinen antenni nykyisen Motonetin elektronisen tilalle, antennivahvistin, uusi grammari?

Takakaiuttimet alkoivat toimimaan itsestään, tai sitten toimivat kokoajan, kuka ties.
Vika on helppo todeta yleismittarilla josta löytyy ohmi alue. Mittaa vain onko soittimen puoleisen rca-liittimen ulompi pinta ja soittimen runko yhdessä. en muista tarkkoja ohmi arvoja mutta jos sulake palanut niin eivät ole yhdessä.
Mittasin ja olivat yhteydessä. Huomasin että uusi häiriösuojattu RCA johto oli juuri tuon vasemman etukaiuttimen kohdalta kärsinyt, jokin oli ilmeisesti osunut ja kärki oli tohjona. Olin onneksi vetänyt tulevaisuutta varten yhden ylimääräisen RCA johdon vahvistimelle, joten otin sen käyttöön. Samalla siirsin virtajohdon kulkemaan takakontissa toiselta puolelta. Näillä lääkkeillä on vinkuna lakannut.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Alkaa hermot menemään tuon sähköantennin kanssa. Nyt huomasin uuden ominaisuuden. Kun virrat on autosta pois, kuuluu radio kohtuullisesti, mutta kun laitat virrat päälle tai auton käyntiin niin kuuluvuus heikkenee huomattavasti, monet kanavat jotkat kuuluvat joten kuten häviävät kokonaan kun laittaa virrat päälle.

Tein tästä fiksuna miehenä päätelmän että jospa antenni ei saakaan virtaa grammarilta kun virrat on päällä, vedin siis antennin virran suoraan akulta(tuli siis aikasemmin grammarin antenna remote liitännästä)--->ei vaikutusta. Tarkistin vielä antennin maadotuksen (joka on kiinni peruutuspeilin ruuvin kannassa), ja kokeilin paria muutakin paikkaa--->ei vaikutusta. :evil:

Ehdotuksia?

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Itsellä myös huonoja kokemuksia noiden sähköantenneiden kanssa ja
eipä ollut muuten iloa antennin vahvistimistakaan.
Mitäpä, jos kokeilisit jollain vanhalla kunnon piiskalla (esimerkiksi romikselta...)? Laitat sen ensi alkuun hattuhyllylle ja mikäli olet tyytyväinen, niin kokeilet piilotella sinne hattuhyllyn alle.
156:ssa on hattuhyllyllä hiukka piilossa sellainen antenni mallia työkone. Pieni ja siisti muttei sekään hyvä..
Eli yritystä vanhalla kunnon metallisella piiskalla.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Minulla oli piiska laitettuna takaluukun verhoilun alle, mutta ei kuulunut. Tosin eipä ollut juurikaan huonompi kuin tämä nykyinenkään härveli.

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Ei Alfa, eikä nyt välttämättä niin nätti asennus, mutta tästä näkee hyvin, että mahtuu konttiin muutakin kuin hifit. Tosin pitkää tavaraa on vaikeampi kuljettaa jatkossa, mutta eipä sitä tähän päivään mennessä ole kovin suuria tavaroita tarvinnut kuljettaa.

Kuva

Ja täytyy muuten sanoa, että on vahvistimilla vaan eroa. Midi on paljon jämäkämpi ja diskantin kireys väheni huomattavasti. No säätämistä tuo vaatii vielä aika paljon..

Subeja ajan 8ohmin kuormalla, jolloin tehoa on tarjolla ehkä n. 150w :mrgreen:

Edit. ja nuo johdot ei jää noin rumasti.. Piti vaan saada laitteisto soimaan vähäksi aikaa. Odotetaan lisämotivaatiota, niin parannellaan sitten noita johdotuksia. Lisäksi pitäisi etupään asennuksia vielä tehdä..
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
Java
Viestit: 291
Liittynyt: 03 Elo 2008, 10:34

Viesti Kirjoittaja Java »

Mistähän on pojat ottanut virran vaffarille? Konehuoneen akusta kun en saatana saa mistään reiästä johtoja sisälle :D autona siis 156 TS -00.

Mistähän saisi ihan normikonkan? Ei siis mitään ledileikkikonkkia vaan ihan perus mötikän joka 12 voltin tienoilla toimisi?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tulipa asenneltua 155:seen grammari, ja ihmettelin kun radio kuuluu tosi heikosti. Syy löytyi nopeasti, siellä oli samanlainen motonetin sähkönen antenni, kuin mitä olen kiroillut kuusnepassa :silly:

Kahden auton kokemuksella sillä ei vaan tee mitään.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Java kirjoitti:Mistähän on pojat ottanut virran vaffarille? Konehuoneen akusta kun en saatana saa mistään reiästä johtoja sisälle :D autona siis 156 TS -00.

Mistähän saisi ihan normikonkan? Ei siis mitään ledileikkikonkkia vaan ihan perus mötikän joka 12 voltin tienoilla toimisi?
onhan noita faraadin konkkia huuto.net pullollaan... :wink:
omakin on sieltä hankittu, vieläkön saisi sen paikalleen..

Keppis-
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Marras 2008, 12:03

Viesti Kirjoittaja Keppis- »

Nostetaas vähäsen..

Tarkoitus on siis heittää vesilintua tuolla bosen systeemillä ja hommata kunnolliset humppakoneet. Kysynkin nyt tässä lähinnä neuvoja sisustan purkuun (tarvitaanko mitään erikoistyökaluja) ja mistäpäin autoa kannattaisi piuhat vetäistä? (Nyt ei ole tarkoitus sitten tehdä mitään amistuksia tyyliin virtapiuha oven välistä :D)

Toivottavasti nuo DLS:n MS6A:t mahtuvat tuonne oviin kun sellaiset tuli jo hankittua 8)

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Keppis- kirjoitti:Nostetaas vähäsen..

Tarkoitus on siis heittää vesilintua tuolla bosen systeemillä ja hommata kunnolliset humppakoneet. Kysynkin nyt tässä lähinnä neuvoja sisustan purkuun (tarvitaanko mitään erikoistyökaluja) ja mistäpäin autoa kannattaisi piuhat vetäistä? (Nyt ei ole tarkoitus sitten tehdä mitään amistuksia tyyliin virtapiuha oven välistä :D)

Toivottavasti nuo DLS:n MS6A:t mahtuvat tuonne oviin kun sellaiset tuli jo hankittua 8)
siis laitat erkkasatsin eteen vaan ?

Keppis-
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Marras 2008, 12:03

Viesti Kirjoittaja Keppis- »

Erkkasatsi eteen, taakse koaksaalit, sekä subbari konttiin. Vahvareita siis tulossa 2kpl.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Itsellä on 156ssa Sonyn Blackpanel soitin, DLS B6 erkkari edessä ja Rockford Fosgate P1S48 Subi jota ohjaa viimesen päälle vahvistin Autostudion CB-450. :silly: Sointi on aivan hirveä, diskantti rääkyy niin että korvasta tulee veri. Toivottavasti tuolla soittimen vaiholla korjaantuu.:roll:

Ja kuva subikotelosta, sain tarpeekseni isoista koteloista, mitään ei ikinä mahdu konttiin.
Kuva

Avatar
Java
Viestit: 291
Liittynyt: 03 Elo 2008, 10:34

Viesti Kirjoittaja Java »

Hmph, nyt vasta huomasin kun satuin istumaan autossa kun takaluukku oli auki, suppari kuului huomattavasti kovempaa ja selvemmin kontista. Ei kontti kiinni oikein kuulu kunnolla tuo subi. Subina on bostonin 10" joka 14L suljetussa kotelossa, ja sillä vähintäänkin riittävä vanhahko kenwoodin järeä vahvistin.

Itse en hirveä hifimies ole, mutta mistähän johtuu/miten lisää meteliä? :lol:
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Java kirjoitti:Hmph, nyt vasta huomasin kun satuin istumaan autossa kun takaluukku oli auki, suppari kuului huomattavasti kovempaa ja selvemmin kontista. Ei kontti kiinni oikein kuulu kunnolla tuo subi. Subina on bostonin 10" joka 14L suljetussa kotelossa, ja sillä vähintäänkin riittävä vanhahko kenwoodin järeä vahvistin.

Itse en hirveä hifimies ole, mutta mistähän johtuu/miten lisää meteliä? :lol:
isompi kaiutin ja isompi refleksikotelo . 8) Tai sitten suksiluukku auki ja elementti sitä kohti :D

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^^ts. Vahvistimessa ei riitä potku.

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 869
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

ämyrivehkeet uusiksi omassa autossa ei viel toistaiseksi tietoa mita tulee :-D
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
Auristo
Viestit: 385
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Auristo »

Tosi vähän tulee autossa kuunneltua musiikkia tai radiota, musaa (MP3, cd-levyjä) ei tule vietyä autoon ja radiosta tulee yleensä täyttä p**kaa.
Olen huomannut että aiemmissa autoissa kuuntelin musaa paljon enemmän mutta nyt kuuntelen mieluummin Alfa v6 saundeja rosteriputken kautta :mrgreen: jopa pitkilläkin matkoilla :silly:
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

Avatar
pasanen
Viestit: 82
Liittynyt: 31 Maalis 2008, 15:26
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja pasanen »

^^^^^^
Johtuu toden näköisesti siitä että kotelo on viritetty väärälle taajuudelle ja kun avaat kontin auton taajuus muuttuu ja alkaa kuuluun voimakkaammin . toinen vaihtoehto on että elementti on väärin suunnattu

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mulla olisi tarkoitus pitää Spiderin ja 75:n kojelaudat aikakauden mukaisessa kuosissa eli Hämiksen kojelautaan tulee 70-lukuinen kiikarimankka ja Americaan pitäisi löytää joku 80/90-luvun vaihteen rammari (jos jollain on hyllyssä ylimääräinen sen aikakauden Alpine, Blaupunkt tms. jossa mieluusti linjatulo niin saapi tarjota). Ja kun musiikkiakin voisi joskus kuunnella niin aion tökätä perään MP3-soittimen jonka saa sopivasti jemmattua pois silmistä, Spiderin rammariin tulikin jo tehtyä sovitinjohto tuollaisen liittämistä varten.

Mikäs olisi tarkoitukseen sopiva soitin? Ajatus on pitää laitteessa jatkuvasti tiettyä vakiokirjastoa sisällä joten muistia saisi olla jokunen giga, ja sen selaamiseen järkevästi toimiva valikko. Käytettävyyden pitäisi autokäytössä olla kohdallaan, lisäksi silmää miellyttävä design kuten Applen kamppeissa olisi plussaa. Mitään videotoistoja en kaipaa, ei ole oikein valjennut että kuka oikeasti haluaa katsella leffansa lenkkipolun varressa jostain 1,5":n tihrunäytöstä.

Ja tietysti mieluummin halpa kuin kallis :-D

Edittiä: Yksi mahdollisuus olisi kait soitella musiikit tuon Noksu E90:n kautta? Siihen vaan pitäisi ostaa isompi muistikortti ja joku kuulokeadapteri, joille kyllä taitaa tulla hintaa jo köyhemmän erillissoittimen verran. Ja sitten kun firman luurin soppari loppuu niin noilla ei luultavasti tee mitään. Hyvänä puolena olisi että halkoa joutuu joka tapauksessa kiikuttamaan mukana joten ei olisi enää muita lisäkikkuloita muistettavaksi.
- Epäkelpokeräilijä -

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Itselläni menossa hifit uusiksi vaihtuneen auton takia. Xantia lähti ja tilalle tuli Berlingo :mrgreen:
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Viime viikolla kaverin tallissa oli phoenix goldin m100 pöydällä,ja sekin oli kova sana ennen muinoin.
Tuli vain mieleen,kun tänäpäivänä,kun kaikki keventyneet,pienentyneet,ja digitalisoituneet,ja kehitys mennyt eteenpäin.Kun ennen oli painava,ja suuri LAATUA&VOIMAA 8) ,että päästäänkö nyt pienemmillä,ja kevyimmillä samaan??Sekä äänenlaadusta.Vahvistin tai kaiutin,joka ennen kallis,niin vastaako nykyinen halpa,jo moista??
Tälläisiä tässä funtsasin,kun itsellä oli joskus pg m100 sekä CV stroker 12"-subi,että millainen se olisi tänä päivänä?kun silloin ne oli aika kovaa valuuttaa 8)
Myös koti hifistä samat mietteet :?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

serkkupojalla (painottaen sanaa pojalla)on tsydeemit vimpanpäälle nykyaikaiset..

soittimena Alpine IVA-D106R ja prossuna PXH-100.
etupäässä DLS ultimate pro UP36i 3-tie sarja.
takapäässä jotkin DLS:n 5.25.t tai 6.5.t keskiäänet.
peräkontissa bassoina 2x12" DLS nobelium ja
vahvistimina 2x Alpine MRP-M1000 digiä ja yläpäälle MRP-F600

virtapuolesta ja vaimennuksista ei ole tietoa mutta kyllä siinä volkkarin pellit lepattaa... :shock:

tuommoinen se nykyteinien kokoonpano lienee..

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

serkkupojalla (painottaen sanaa pojalla)on tsydeemit vimpanpäälle nykyaikaiset..

soittimena Alpine IVA-D106R ja prossuna PXH-100.
etupäässä DLS ultimate pro UP36i 3-tie sarja.
takapäässä jotkin DLS:n 5.25.t tai 6.5.t keskiäänet.
peräkontissa bassoina 2x12" DLS nobelium ja
vahvistimina 2x Alpine MRP-M1000 digiä ja yläpäälle MRP-F600

virtapuolesta ja vaimennuksista ei ole tietoa mutta kyllä siinä volkkarin pellit lepattaa... Shocked

tuommoinen se nykyteinien kokoonpano lienee..
Nykyaikainen joo, mutta ei tuo nyt muuten niin vimpanpäälle ole. Itse en esimerkiksi ymmärrä takakaiuttimien tarpeellisuutta autossa. Laitteisto muuten on ihan laadukas. Tosin ei tuolla sitä parasta äänenlaatua välttämättä saa. Mutta sen verran kuitenkin, että on tuo keskivertonykyteiniä parempi laitteisto :mrgreen:
Tuli vain mieleen,kun tänäpäivänä,kun kaikki keventyneet,pienentyneet,ja digitalisoituneet,ja kehitys mennyt eteenpäin.Kun ennen oli painava,ja suuri LAATUA&VOIMAA Cool ,että päästäänkö nyt pienemmillä,ja kevyimmillä samaan??Sekä äänenlaadusta.Vahvistin tai kaiutin,joka ennen kallis,niin vastaako nykyinen halpa,jo moista??
Vaikea löytää halpaa ja hyvää. Ok, poikkeuksiakin löytyy, mutta ei niillä sitä parasta saa irti. Itse olin tyytyväinen SPL Dynamicsin vahvistimiin, mutta Genesikseen vaihtaessani, en enää takaisin palaa. Tuo Genesis ei mikään järjettömän iso lankku ole, mutta jos katselet muita kyseisen merkin (parempia) vahvistimia, niin huomaat kyllä, että on niissä kokoa. Sama homma esim. Braxin päätteissä jne. Kyllä niissä pienissä laitteissa hyviäkin löytyy, mutta on niissä myös kompromissejakin jouduttu tekemään sen koon takia.

Tulevasta laitteistosta sen verran, että luultavasti sisältää diskantit, 4" ja 8" elementit. Näillä pitäis sitten päästä matalimmista taajuuksista lähtien :D
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Voi, Fiatissa on kuulkaa vimosen bääl hifit!

Bilteman 50e usb/sd soitin
Ilmainen erillissarja(5,25 osittain rumasti asennettuna)
Bilteman 80w aktiiviputkisubi

:lol:

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Ai helvetti.. Oot varmaan maksanut itsesi kipeäksi :mrgreen:

Jos jotain kiinostaa, niin olisi myynnissä nuo Pioneerin lituskat 8" subbarit. Kaksi kappaletta siis löytyy ja kotelokin tarvittaessa.
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Joo, subbarikin taisi maksaa huimat 80e? :lol: Siihen sitten RCA-piuha ja vähän kaiutinjohtoa.. Halpaa, mutta yllättävän tyytyväinen olen ollut.

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

PabloNeruda kirjoitti:Itselläni menossa hifit uusiksi vaihtuneen auton takia.
Samaa vikaa täälläkin... vähän meinaa vituttaa tuolla pakkasessa äheltää :oops:

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Onneksi pääsen rakentamaan lämpöiseen talliin :mrgreen:

Ongelma tosin on se, että laitteita ei ole vielä.
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

Olisiko jollain 156 sähkökaaviota tai riittää kun tietää mitä piuhoja soittimen takana on. Virta, maa ja kaijutin johdot on selvitetty ja soitin asennettu mutta siinä on vielä muutama irtonainen piuha.
Tarvitseeko antennivahvistin virran soittimen kautta?
Yksi on ilmeisesti valotieto soittimelle? Entä miksi sinne tulee kahteen johtoon jatkuvasti 12v?

Avatar
dilledong
Viestit: 428
Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
Paikkakunta: Tampere

piuhat

Viesti Kirjoittaja dilledong »

oletettavasti sinne tulee ainakin:
8 johtoo ämyreille
maa
jatkuva 12V muistivirta
Virtalukon kautta 12V
heräte sähköantennille
valo-ohjaus

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

PabloNeruda kirjoitti:
serkkupojalla (painottaen sanaa pojalla)on tsydeemit vimpanpäälle nykyaikaiset..

soittimena Alpine IVA-D106R ja prossuna PXH-100.
etupäässä DLS ultimate pro UP36i 3-tie sarja.
takapäässä jotkin DLS:n 5.25.t tai 6.5.t keskiäänet.
peräkontissa bassoina 2x12" DLS nobelium ja
vahvistimina 2x Alpine MRP-M1000 digiä ja yläpäälle MRP-F600

virtapuolesta ja vaimennuksista ei ole tietoa mutta kyllä siinä volkkarin pellit lepattaa... Shocked

tuommoinen se nykyteinien kokoonpano lienee..
Nykyaikainen joo, mutta ei tuo nyt muuten niin vimpanpäälle ole. Itse en esimerkiksi ymmärrä takakaiuttimien tarpeellisuutta autossa. Laitteisto muuten on ihan laadukas. Tosin ei tuolla sitä parasta äänenlaatua välttämättä saa. Mutta sen verran kuitenkin, että on tuo keskivertonykyteiniä parempi laitteisto :mrgreen:
onkos luetunymmärtämisessä hieman vikaa... :wink:

tuossahan lukee selvästi "vimpanpäälle nykyaikainen"
eikä suinkaan niin että laitteisto olisi vimpanpäälle.. :roll:

monessakin mielessä parempiakin kokoonpanoja toki löytyy..

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Niin.. Tarkoitin siis, että vimpanpäälle nykyaikainen, mutta ei muuten niin vimpan päälle.
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
Vesihiisi
Viestit: 88
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Mistähän kautta kannattaa vetää virtakaapeli vahvistimelle,mahtuuko sisälämppärin piuhan kans samasta reijästä?156 ongelman kohteena.

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 869
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

MiNkO^^ kirjoitti:ämyrivehkeet uusiksi omassa autossa ei viel toistaiseksi tietoa mita tulee :-D

päivitetään tällä hetkellä tulossa ainakin takakonttiin:
MDS Dynamic Power PDS300R 12"x2kpl
MDS Dynamic DA201R x2 kpl
MDS kondensaattori 2F x2 kpl

hattuhyllylle tulossa 6.5" koaksiili kaiuttimet ja etuoviin 6.5" 2-tie erillissarja
soitin on vielä kysymysmerkki :roll:
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Oma setti tällä hetkellä:
Pioneer P88RS
Genesis Series III 5-channel, sillattu 3-kanavaiseksi
Hybrid Audio Legatia 4
Hybrid Audio Legatia 8

Eli jälleen on tavarat vaihtunut :mrgreen:
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

niin ne suunnitelmat ja laitteet muuttuu..superiin tulossa paikalleen kohtuu laadukas budjettiratkaisu.


soitin: Alpine 9853R DSP soitin.
etupää: Helix 6.5" dark blue II erkkasarja
subit: 2x10" Helix Dark blue bassot.
subivahv:Alpine MRD-M605 digipääte 1x600W/RMS 2ohm
yläpäälle: Alpine MRV-F345 4x50W/rms.
konkka: Brax 1,5F.
kaapelit ja RCA piuhat: Audison connect.


nyt olisi sitten audisonin viisikanavainen vahvistin jouten jos joku tarvii..

apila
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Kesä 2009, 22:58
Paikkakunta: turku

erillisarja

Viesti Kirjoittaja apila »

ei varmaan ole alfassa vakiona rockford fosgare fanatic X 1406 6,5" erkkasarjaa?! tuli ostettua tuon tilalle dls rs6a sarja ja tuntuu että ääni murtuu samassa kohtaa... jakosuodinta en vaihtanut vaan jätin sen vanhan sinne. onko niissä jakosuotimissa jotain eroja? soittimena uusi sonyn cdx- gt630. ja kuinkas hyvä tuo rockfordin erkkasarja mahtaa olla? ;D

Avatar
Mokomakin
Viestit: 691
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

Jaahas, tänää tuli rautaputkeen tehty putkisubbari valmiiksi. Audio pron 8" lutkutin löysi tiensä 916 gtv:n takajalkatilaan, edessä rainbown 5x7 sarja ja takana infinityn koaksalit...vaffarina jl audion 6 kanavainen.. systeemissä kunnon johdotukse, vahvi ja soitin saa henkensä suoraa akulta..ikävä kyllä vinkunaa kuuluu mutta vika ei ole vahvissa eikä rca johdoissa, ne on testattu..seuraavaksi pitää sitte hyökätä tulpanjohtojen ja laturin maadotuksien kimppuun..moniko teistä on päässy tuosta vinkunasta eroon? Mistä tulpanjohdot?

tuossa pari kuvaa subista:
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=10804
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=10803

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

RCAt kulkee kaukaa kaikista virtajohdoista? Yleensä tuota vinkumista tulee, kun vetää RCAt auton johtosarjojen vieressä.

Avatar
Mokomakin
Viestit: 691
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

RCA:t eivät kohtaa virtajohtoja. vinkuna vaan jatkuu ja voimistuu kun rca:t ottaa vahvarin perseestä irti..

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Jokseenkin asiansa osaavasta Powersetista mulle neuvottiin joskus, että kannattaa kokeilla laittaa soitin ja vaffari samaan maadoistupisteeseen. Toki auton runko on samaa pistettä, mutta koitapa aluksi vetää ihan hyppykaapeli soittimen takaa vahvarille.

Avatar
Mokomakin
Viestit: 691
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

jeps totakin mietin ja mittasin jännite-eron vahvin ja soittimen välille, tulos oli 1.6v..soitin ja vahvi ottavat nykyään virtansa suoraan akun navoista..akkukengänt on kunnolla ja tiukasti kiinni joten sieltäkään ei pitäis noita pieniä sähköiskuja aiheutua..

Kessu
Viestit: 16
Liittynyt: 10 Marras 2007, 23:05

Viesti Kirjoittaja Kessu »

Siis onko soittimen ja vahvarin maapiuhakin suoraan akussa kiinni? Jos on niin koitappa maadoittaa nuo auton runkoon.

Avatar
Mokomakin
Viestit: 691
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

jooh kyllähän ne on akussa, tempasempa ne runkoon kiinni tossa simpsonien jälkeen ja palaan sitte asiaan : D

Avatar
Mokomakin
Viestit: 691
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

koitettu vaihtaa maadotuspaikkaa, ikävä kyllä ei auttanut : / ei oikein pysty keksimään muuta kuin tulpanjohtoja (jos niitä pieniä nysiä sellasiksi voi sanoa : D) ja laturia/sen maadotuksia..jos keksitte vielä jotain muuta ni kertokaa ihmeessä : )

Kessu
Viestit: 16
Liittynyt: 10 Marras 2007, 23:05

Viesti Kirjoittaja Kessu »

Luepa vielä tämä jos olisi jotain apua: http://www.powerset.fi/autohifi/ohjeet/vingunta.html

Vastaa Viestiin