Toyo Proxes T1R ja Toyo Proxes R888

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Toyo Proxes T1R ja Toyo Proxes R888

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Onko kukaan harkinnut moisia tai ehtinyt jo hommata? Kokemuksia? Tuo R888 olisi aika mielenkiintoinen tapaus varsinkin nuille ratapäiville :mrgreen:

edit:

Kuvia ja infoa

http://www.toyojapan.com/new_tires/p_top.html
http://www.toyojapan.com/new_tires/proxes_r888/
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Hyvältä näyttää tuo R888 radalle. Pahoin pelkään et maksaa sen verran et jää meikä pojalta hankkimatta. Todennäköisesti käyttäytyy jo hyvin pitkälti Slicks renkaan tavoin, eli kuinkakohan monta kertaa kestää ajaa lämpimäksi pidon siitä kärsimättä. Meinaan vaan et voi mennä korpuksi aika pienellä ajomäärällä jos ajaa näitä vakioautoille tyypillisiä suht lyhyitä vetoja ja sit antaa taas jäähtyä.
Viljan tar fram det som inte fanns.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Il Mostro kirjoitti:Hyvältä näyttää tuo R888 radalle. Pahoin pelkään et maksaa sen verran et jää meikä pojalta hankkimatta.
Sain tarjouksen R888:ta

205/50/15 416 €

ja T1-R:stä

215/45/15 612 €
205/50/15 355 €
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Il Mostro
Viestit: 353
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Eipä ollukkaan niin pahat noi hinnat :-D . Meneehän noi aika kalliit isot katurenkaatkin radalla kuitenkin rakkuloille. Pitoja luulis löytyvän kaksnollavitosellakin sentään jo raakasti enemmän kun katurenkailla. 15 varmasti hyvä koko muutenkin, pyörivät massat nääs :wink: . On vielä varmaankin tod. tukevat rungot eli tuskin taipuilee mihinkään.
Viljan tar fram det som inte fanns.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Itse hommasin T1-R:t kasiin alle tänä keväänä rengas-onlinen kautta. Renkaiden koko on 195/45-15" ja hintaa oli noin 83 eur/kpl. Homma toimi hyvin ja viikon päästä tilauksesta renkaat olivat kotiovella.

Ainankin tuollaisesa kevyessä autossa tuntuvat toimivan oikein hyvin ja Apparallakin kestivät vetää n. kymmenen kierrosta putkeen ennen kuin rupesi pito heikkenemään.

Itse olen paljon tyytyväisempi näihin, kuin aikaisemmin autossa olleisiin Bridgestone Potenza S02:iin.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Oliskohan nämä T1-R renkaat sellaiset, etteivät kuluisi rata-ajossa reunoista hyppyreille. Sopisivat ilmeisesti myös arkiajoon. Vai olisiko muita ehdotuksia?

Nykyisille Pirelli P6000 renkaille on hieman näin käynyt, että hieman täristää.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Kyllä nuo T1-R:nkin nappuloiden sisäreunat ovat hieman antaneet periksi ja siten on pieni hyppyri muodostunut. Tosin takana on nyt kaksi ratapäivää joten tuollaisen kumisen kyllä sallin. Muuten pyörät on kestäneet yllättävän hyvin tuota rääkkiä. Mitä isompi kokoiset nuo nappulat ovat, niin sitä pienempää on niiden joustaminen/hyppyrin kasvaminen.
Renkaiden kuluneisuutta voi ihmetellä Bellassa Fiat-osastolla.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Siis viisainta olisi olla oma (vaikka sakkopintainenkin) rengassarja ratapäiville.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Viime keväänä tilasin Saksasta 215/45/15 T1-s:t, jotka siis ovat T1-r:n edeltäjät. Hintaa kertyi jotain 350 euron luokkaa.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Olikos sulle ne seiskavitosen alla. Tuntuiko hyvälle kadulla, entä radalla?

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Olin lomalla enkä käynyt netissä, joten sorry kun kesti :)

Juu, seiskavitosessa oli/on alla. Oli radalla ja kadullakin. Tosin kilometrejä ei paljoa kertynyt.

Ei hullummat renkaat. Ahvenistolla kierrosajasta taisi tippua hieman vajaa sekunti edellisiin 195 -marangoneihin verrattuna, jotka eivät nekään olleet hullummat "tavallisiksi renkaiksi".

Kyllähän nuo tietysti enemmän uria hakee, kuin 195-kokoiset.


Kyllä voin hyvin suositella. Mielestäni erittäin edulliset suorituskykyisemmät renkaat (vrt. Eagle F1 tms.) ainakin Saksasta tilattuna. Suomesta tota kyseistä kokoa ei saanutkaan ja lähinnä olevat 195/50 tai 205/50 -kokoiset olivat listahintojen mukaan lähes tuplasti kalliimmat.

Samaa rengasta käytetään mm. Porsche 911 ensiasennusrenkaana.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Aika edulliset näytti olevan rengas onlinessa (195/55). Vähän mietin ottaisko tuollaiset vai kenties aika paljon kalliimmat Nokian NRVi:t..

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Kokemuksia molemmista T1S:stä ja T1R:stä radalla. Ihan kelpo pyöriä ja suosittelen. Hyppyrille ne toki kuluvat, mutta tilannetta voi toki tasoittaa kääntämällä renkaat vanteilla ja vaihtamalla toiselle puolelle.

195/50-15 koossa runko on reilusti 205/50-15 kokoa pehmeämpi, joten vähintään etuakselille 205-kokoa. Toyolla noissa malleissa 205 koko on vieläpä vahvistettu versio.. Ei siltikään kaikkein jäykin rengas, jos vertaa vaikkapa Yokohaman A539:iin, joten paineita joutuu nostamaan jonkin verran enempi.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Kävin kaverin rengascenterissä kyseleen noita proxes R888 renkaita kokoa 225/50/16 listahinta tällä hetkellä 332E mut alennusten kanssa 180-200 kpl Renkaita ei ole tällä hetkellä maassa mutta keväällä tulee lisää :-D Täytyy sinnitellä noilla jeesuksen vanhoilla loppu syksy ja sit keväällä TOYO:t alle.

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Noniin, nyt pitäis olla vuosi lisää kokemusta noista Toyo Proxes T1-R gummeista. Vieläkö suosittelette? Alkaa kangas paistamaan takanakeista ja tarttis varmaan pikkuhiljaa tehdä jotain :lol:. Tällä hetkellä olisin kallistumassa noihin toijoihin. Kestääkö ne hyvin ja onko hiljaiset?

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Omassani T1-S:t kokoa 205/50-15. En ole keksinyt mitään valittamista. Renkaat kestävät kulutusta hyvin, ovat hiljaiset, eivätkä ainakaan takavetoisessa autossa ole erityisen herkät urille. Radallakaan pitoa ei ollut ainakaan yhtään vähempää kuin aiemmissa 195/60-14 Michelineissä.
TPP

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Onko T1-R:stä kertynyt tuoreempia kokemuksia, mallihan taitaa olla jo aika iäkäs?

Tarttis Americanoon uudet kumpparit saada ja alkaa tuottaa vaikeuksia löytää 15" oldskool-vanteille hiukankaan leveämpää donitsia. Nyt on takana 235/50 F1:t, tuon koon etsimisen olen jo luovuttanut ja siirtynyt 225/50:een mutta aika vähissä on mallit siinäkin, eturenkaiden 205/50 taas ei ole ongelma. Mitään linglong naminameja autoon ei tule, mutta tuo T1-R on ilmeisesti ihan oikea autonrengas?

Punnan kurssi on tällä hetkellä sen verran sopuisa että rinkuloita voisi kannattaa katsella briteistä, ainakin Demon Tweeks näyttäisi kiikuttavan 205/225-gummit kotiovelle sopuisalla 311 eurolla. Oiskos vinkkiä muista vastaavista putiikeista?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Ei ole vinkkejä, mutta omakohtaisesti hankala tapaus oli allekirjoittaneen alpinan takarenkaat. 245/45/16 kun on loppunut tuotannosta KAUAN sitten. Tässä tapauksessa auttoi tampereen lakalaivan euromaster.
Toiseen tapaukseen auttoi erikoisvanne helsingissä, yllättävää kyllä kasari vanteita UUTENA hyllyssä vieläkin mm. bertoneen. Epäilisin, että renkaita myös. Kovia koppuroita? ehkä, ehkä ei...
..ammattina autoslalom..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos tiukille vetää niin uusin pelkästään ne helpommat eturattaat, ne ovat vanhuuttaan halkeilleet reunoista aika arveluttavan näköiseen kuntoon. Takapään F1:t ovat tuoreemmat ja oli niissä vielä jonkin verran pintaakin joten sen puoleen niillä vielä pärjää, saisi vaan mieluusti olla samaa sorttia etugummien kanssa.

Noista hankalankokoisista nakeista vielä; Edesmenneen Pösön Michelin TRX 190/65-390 oli kans vähän paha korvattava. Vanne ei siis ollut tuumakokoinen, sinänsä ihan loogista kun muissa mitoissa tuumista on luovuttu kymmeniä vuosia sitten.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

T1-S:t toimii ainakin edelleen hyvin vaikka ovat olleet jo useamman vuoden käytössä.
TPP

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Onko se T1-R nyt sitten pari vuotta vanha malli? Mullahan on T1-S, joka on ton R:n edeltäjämalli.

Reifen.de :stä löytyy 225/50 kokoa. Sieltä noi omat T1-S:t aikanaan ostin eikä olleet pahan hintaiset vaikka koko hieman harvinaisempi 215/45/15.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

En mä löytänyt Reifen.de:stä kuin R888:ia 225/50-15 -kokoisena. Varsinaisia merkkirenkaitakaan ei ollut kuin Dunlop, Fulda on kait vähän siinä ja tässä.

Ne Dunlopit maksaisivat suunnilleen tuplaten Demon Tweeksin T1-R:iin verraten, mahtaakohan rahalle olla jotain katetta?
- Epäkelpokeräilijä -

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Fuldat on radalla todella hyvät, mutta rahan vastine katoaa kun kumit kuluvat parissa kunnon ratarääkissä olemattomiin.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Niin minkäslainen pääasiallinen käyttö noilla renkailla on...? Ainakin Keltsi on noita ko. Toyoja kovin kehunut (ja ajanut niillä kovaa :wink: ) ja itse viime keväänä arvoin niiden ja Yokohaman S.driven väliltä - päätyen jälkimmäiseen kun niistä kellään ei ollut oikeen kokemuksia :lol: . Radalla niitä en ole vielä koeponnistanut mutta kadulla ihan ookoo kuten varmasti suurin osa renkaista normikäyttäjällä. Yhdellä kaverilla tollaset Dunlopin ysitonniset oli mutta kuulemma liukkaammat radalla verrattuna vaikka Pirellin Dragoon tai Brikkarin 720:seen. Noilla Fuldilla on mallina jo ikää mutta ihan merkkirengashan sekin on ollut. Tosin tuntematon Suomessa kun täällähän pitää olla Nokilaista, Misukkaa, Brikkaria tai Contsua...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Olisi tarkoitus pyöriä radalla ja kadulla, ehkä jopa kirjaimellisesti :mrgreen: Mikään käyttöautohan tuo America ei mulle ole ja sillä tuskin paljoa ajellaan muuten kuin aurinkoisina päivinä, joten sadekelin ominaisuuksilla ei ole kovin isoa painoarvoa. Kulutuskestävyydelläkään ei ole isommin väliä, todennäköisesti kumit kuivuvat korpuiksi ennen kuin kulutuspinta loppuu.

Fulda Carat Extremot mulla on yhdessä autossa ollutkin mutta kun ei ole suoraa vertailukohtaa muihin gummeihin niin en osaa sanoa muuta kuin että eivät ainakaan ihan sudet olleet.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jos pääpaino on kuivankelin rata-ajossa, laita Michelin Pilot Sport Cup:t alle.
Kulutuskestävyyttä turha odottaa, pitoa sitten on senkin edestä. (Ovat katulailliset)
VMP

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Jos saat Toyot hieman reilulla kolmella sadalla kotiin, niin eiköhän se ole sitämyöden siinä.

Hukkaan menee rahat jos enemmän maksat muista.

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

Mulla on possussa r888 setti. Radalla on hyvin pitoa mut aika nopeesti nekin kuluu. Bonuksena myös se ujeltava ääni. Sateella ne on vähän liukkaan oloset (takana 295) mut kyl niillä pärjää. Seuraavaks ajattelin kokeilla noi Pilot Sport Cupit.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tökkäsin sitten tilauksen T1-R:istä sisään. Eihän ne ihan noin halvat olleetkaan kun eivät rutjakkeet ilmoittaneet verollista hintaa mutta 340 punnalla pitäisi ilmestyä kotiovelle. 23.12. kurssilla siis vajaat 360 euroa.

Tyretest.comissa kyllä kehuttiin T1-R:iä mutta arvostelu perustuu käsittääkseni käyttäjien omiin mietteisiin eli sinnehän voi kirjoitella mitä diibadaabaa huvittaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

T1-R:stä saa kyllä rahalle vastinetta. Harva noin edullinen rengas toimii niin hyvin radalla. Parempiakin tietty löytyy, mutta hinta on yleensä (aina?) paljon kovempi.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei niiden nyt mulla ihan top-of-the-line tarvitse ollakaan, suurin rajoittava tekijä löytyy joka tapauksessa ratin ja penkin välistä :P
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Eipä ole pahaa sanottavaa T1-R:stä täälläkään. Viime kesän olivat alla ~8000km ja kahdet ratapäivät. Pitoa riittää (yllättävän paljon jopa sateella) ja eivät nyt ihan mahdottomia ole kuluneetkaan. Koko on 195/50R15.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Onkos kellään muuten kokemuksia tuommoisista kumeista ratakäytössä? http://www.camskill.co.uk/products.php? ... b262s677p0
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

On oikein hyvä rengas. Noilla on tullut tahkottua endurancea monta tuntia ja vähän muutakin rata-ajelua päälle. Looginen ja nopeakin.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

kterkkila kirjoitti:On oikein hyvä rengas. Noilla on tullut tahkottua endurancea monta tuntia ja vähän muutakin rata-ajelua päälle. Looginen ja nopeakin.
+1

Edellisessä 24h Endurance kisassa tuolla renkaalla ajettiin sijat 2 ja 3
VMP

Vastaa Viestiin