Hyvältä näyttää tuo R888 radalle. Pahoin pelkään et maksaa sen verran et jää meikä pojalta hankkimatta. Todennäköisesti käyttäytyy jo hyvin pitkälti Slicks renkaan tavoin, eli kuinkakohan monta kertaa kestää ajaa lämpimäksi pidon siitä kärsimättä. Meinaan vaan et voi mennä korpuksi aika pienellä ajomäärällä jos ajaa näitä vakioautoille tyypillisiä suht lyhyitä vetoja ja sit antaa taas jäähtyä.
Eipä ollukkaan niin pahat noi hinnat . Meneehän noi aika kalliit isot katurenkaatkin radalla kuitenkin rakkuloille. Pitoja luulis löytyvän kaksnollavitosellakin sentään jo raakasti enemmän kun katurenkailla. 15 varmasti hyvä koko muutenkin, pyörivät massat nääs . On vielä varmaankin tod. tukevat rungot eli tuskin taipuilee mihinkään.
Itse hommasin T1-R:t kasiin alle tänä keväänä rengas-onlinen kautta. Renkaiden koko on 195/45-15" ja hintaa oli noin 83 eur/kpl. Homma toimi hyvin ja viikon päästä tilauksesta renkaat olivat kotiovella.
Ainankin tuollaisesa kevyessä autossa tuntuvat toimivan oikein hyvin ja Apparallakin kestivät vetää n. kymmenen kierrosta putkeen ennen kuin rupesi pito heikkenemään.
Itse olen paljon tyytyväisempi näihin, kuin aikaisemmin autossa olleisiin Bridgestone Potenza S02:iin.
Oliskohan nämä T1-R renkaat sellaiset, etteivät kuluisi rata-ajossa reunoista hyppyreille. Sopisivat ilmeisesti myös arkiajoon. Vai olisiko muita ehdotuksia?
Nykyisille Pirelli P6000 renkaille on hieman näin käynyt, että hieman täristää.
Kyllä nuo T1-R:nkin nappuloiden sisäreunat ovat hieman antaneet periksi ja siten on pieni hyppyri muodostunut. Tosin takana on nyt kaksi ratapäivää joten tuollaisen kumisen kyllä sallin. Muuten pyörät on kestäneet yllättävän hyvin tuota rääkkiä. Mitä isompi kokoiset nuo nappulat ovat, niin sitä pienempää on niiden joustaminen/hyppyrin kasvaminen.
Renkaiden kuluneisuutta voi ihmetellä Bellassa Fiat-osastolla.
Olin lomalla enkä käynyt netissä, joten sorry kun kesti
Juu, seiskavitosessa oli/on alla. Oli radalla ja kadullakin. Tosin kilometrejä ei paljoa kertynyt.
Ei hullummat renkaat. Ahvenistolla kierrosajasta taisi tippua hieman vajaa sekunti edellisiin 195 -marangoneihin verrattuna, jotka eivät nekään olleet hullummat "tavallisiksi renkaiksi".
Kyllähän nuo tietysti enemmän uria hakee, kuin 195-kokoiset.
Kyllä voin hyvin suositella. Mielestäni erittäin edulliset suorituskykyisemmät renkaat (vrt. Eagle F1 tms.) ainakin Saksasta tilattuna. Suomesta tota kyseistä kokoa ei saanutkaan ja lähinnä olevat 195/50 tai 205/50 -kokoiset olivat listahintojen mukaan lähes tuplasti kalliimmat.
Samaa rengasta käytetään mm. Porsche 911 ensiasennusrenkaana.
Kokemuksia molemmista T1S:stä ja T1R:stä radalla. Ihan kelpo pyöriä ja suosittelen. Hyppyrille ne toki kuluvat, mutta tilannetta voi toki tasoittaa kääntämällä renkaat vanteilla ja vaihtamalla toiselle puolelle.
195/50-15 koossa runko on reilusti 205/50-15 kokoa pehmeämpi, joten vähintään etuakselille 205-kokoa. Toyolla noissa malleissa 205 koko on vieläpä vahvistettu versio.. Ei siltikään kaikkein jäykin rengas, jos vertaa vaikkapa Yokohaman A539:iin, joten paineita joutuu nostamaan jonkin verran enempi.
Kävin kaverin rengascenterissä kyseleen noita proxes R888 renkaita kokoa 225/50/16 listahinta tällä hetkellä 332E mut alennusten kanssa 180-200 kpl Renkaita ei ole tällä hetkellä maassa mutta keväällä tulee lisää Täytyy sinnitellä noilla jeesuksen vanhoilla loppu syksy ja sit keväällä TOYO:t alle.
Noniin, nyt pitäis olla vuosi lisää kokemusta noista Toyo Proxes T1-R gummeista. Vieläkö suosittelette? Alkaa kangas paistamaan takanakeista ja tarttis varmaan pikkuhiljaa tehdä jotain . Tällä hetkellä olisin kallistumassa noihin toijoihin. Kestääkö ne hyvin ja onko hiljaiset?
Omassani T1-S:t kokoa 205/50-15. En ole keksinyt mitään valittamista. Renkaat kestävät kulutusta hyvin, ovat hiljaiset, eivätkä ainakaan takavetoisessa autossa ole erityisen herkät urille. Radallakaan pitoa ei ollut ainakaan yhtään vähempää kuin aiemmissa 195/60-14 Michelineissä.
Onko T1-R:stä kertynyt tuoreempia kokemuksia, mallihan taitaa olla jo aika iäkäs?
Tarttis Americanoon uudet kumpparit saada ja alkaa tuottaa vaikeuksia löytää 15" oldskool-vanteille hiukankaan leveämpää donitsia. Nyt on takana 235/50 F1:t, tuon koon etsimisen olen jo luovuttanut ja siirtynyt 225/50:een mutta aika vähissä on mallit siinäkin, eturenkaiden 205/50 taas ei ole ongelma. Mitään linglong naminameja autoon ei tule, mutta tuo T1-R on ilmeisesti ihan oikea autonrengas?
Punnan kurssi on tällä hetkellä sen verran sopuisa että rinkuloita voisi kannattaa katsella briteistä, ainakin Demon Tweeks näyttäisi kiikuttavan 205/225-gummit kotiovelle sopuisalla 311 eurolla. Oiskos vinkkiä muista vastaavista putiikeista?
Ei ole vinkkejä, mutta omakohtaisesti hankala tapaus oli allekirjoittaneen alpinan takarenkaat. 245/45/16 kun on loppunut tuotannosta KAUAN sitten. Tässä tapauksessa auttoi tampereen lakalaivan euromaster.
Toiseen tapaukseen auttoi erikoisvanne helsingissä, yllättävää kyllä kasari vanteita UUTENA hyllyssä vieläkin mm. bertoneen. Epäilisin, että renkaita myös. Kovia koppuroita? ehkä, ehkä ei...
Jos tiukille vetää niin uusin pelkästään ne helpommat eturattaat, ne ovat vanhuuttaan halkeilleet reunoista aika arveluttavan näköiseen kuntoon. Takapään F1:t ovat tuoreemmat ja oli niissä vielä jonkin verran pintaakin joten sen puoleen niillä vielä pärjää, saisi vaan mieluusti olla samaa sorttia etugummien kanssa.
Noista hankalankokoisista nakeista vielä; Edesmenneen Pösön Michelin TRX 190/65-390 oli kans vähän paha korvattava. Vanne ei siis ollut tuumakokoinen, sinänsä ihan loogista kun muissa mitoissa tuumista on luovuttu kymmeniä vuosia sitten.
En mä löytänyt Reifen.de:stä kuin R888:ia 225/50-15 -kokoisena. Varsinaisia merkkirenkaitakaan ei ollut kuin Dunlop, Fulda on kait vähän siinä ja tässä.
Ne Dunlopit maksaisivat suunnilleen tuplaten Demon Tweeksin T1-R:iin verraten, mahtaakohan rahalle olla jotain katetta?
Niin minkäslainen pääasiallinen käyttö noilla renkailla on...? Ainakin Keltsi on noita ko. Toyoja kovin kehunut (ja ajanut niillä kovaa ) ja itse viime keväänä arvoin niiden ja Yokohaman S.driven väliltä - päätyen jälkimmäiseen kun niistä kellään ei ollut oikeen kokemuksia . Radalla niitä en ole vielä koeponnistanut mutta kadulla ihan ookoo kuten varmasti suurin osa renkaista normikäyttäjällä. Yhdellä kaverilla tollaset Dunlopin ysitonniset oli mutta kuulemma liukkaammat radalla verrattuna vaikka Pirellin Dragoon tai Brikkarin 720:seen. Noilla Fuldilla on mallina jo ikää mutta ihan merkkirengashan sekin on ollut. Tosin tuntematon Suomessa kun täällähän pitää olla Nokilaista, Misukkaa, Brikkaria tai Contsua...
Olisi tarkoitus pyöriä radalla ja kadulla, ehkä jopa kirjaimellisesti Mikään käyttöautohan tuo America ei mulle ole ja sillä tuskin paljoa ajellaan muuten kuin aurinkoisina päivinä, joten sadekelin ominaisuuksilla ei ole kovin isoa painoarvoa. Kulutuskestävyydelläkään ei ole isommin väliä, todennäköisesti kumit kuivuvat korpuiksi ennen kuin kulutuspinta loppuu.
Fulda Carat Extremot mulla on yhdessä autossa ollutkin mutta kun ei ole suoraa vertailukohtaa muihin gummeihin niin en osaa sanoa muuta kuin että eivät ainakaan ihan sudet olleet.
Jos pääpaino on kuivankelin rata-ajossa, laita Michelin Pilot Sport Cup:t alle.
Kulutuskestävyyttä turha odottaa, pitoa sitten on senkin edestä. (Ovat katulailliset)
Mulla on possussa r888 setti. Radalla on hyvin pitoa mut aika nopeesti nekin kuluu. Bonuksena myös se ujeltava ääni. Sateella ne on vähän liukkaan oloset (takana 295) mut kyl niillä pärjää. Seuraavaks ajattelin kokeilla noi Pilot Sport Cupit.
Tökkäsin sitten tilauksen T1-R:istä sisään. Eihän ne ihan noin halvat olleetkaan kun eivät rutjakkeet ilmoittaneet verollista hintaa mutta 340 punnalla pitäisi ilmestyä kotiovelle. 23.12. kurssilla siis vajaat 360 euroa.
Tyretest.comissa kyllä kehuttiin T1-R:iä mutta arvostelu perustuu käsittääkseni käyttäjien omiin mietteisiin eli sinnehän voi kirjoitella mitä diibadaabaa huvittaa.
T1-R:stä saa kyllä rahalle vastinetta. Harva noin edullinen rengas toimii niin hyvin radalla. Parempiakin tietty löytyy, mutta hinta on yleensä (aina?) paljon kovempi.
Eipä ole pahaa sanottavaa T1-R:stä täälläkään. Viime kesän olivat alla ~8000km ja kahdet ratapäivät. Pitoa riittää (yllättävän paljon jopa sateella) ja eivät nyt ihan mahdottomia ole kuluneetkaan. Koko on 195/50R15.
kterkkila kirjoitti:On oikein hyvä rengas. Noilla on tullut tahkottua endurancea monta tuntia ja vähän muutakin rata-ajelua päälle. Looginen ja nopeakin.
+1
Edellisessä 24h Endurance kisassa tuolla renkaalla ajettiin sijat 2 ja 3