Hehe. En usko minäkään, enkä usko vaikka joku kertoisi kokemuksiaan. Tuolla linkissä oli ylistetty miten voimaa tulee aivan mahdottomasti, on helppo asentaa ja samalla polttoaineen kulutus laskee. Jos moottorille valehdellaan virheellistä anturitietoa, se ei yleensä toimi kunnolla. Joku täällä foorumilla on saattanut törmätä mm. ilmamäärämittariin tai lambda-anturiin joka on antanut väärää informaatiota, käsittääkseni auton menohalut eivät ole kovin paljoa kasvaneet.. Mutta kaikella sitä ihmisiä huijataan.
eltsu kirjoitti:Hiton kallis vastus... sopiva potikka vaan lämpötila-anturin johtoon rinnalle niin voit "portaattomasti säätää tehoa" eikä maksa paljon mitään
aivan , huijaakohan se että imuilma olisi kylmempää kuin mitä oikeasti . Eikö silloin syöttöä tule lisää ?
Juuri niin se käsittääkseni tekee... säätää seoksen "väärin" koska tulee väärä anturitieto. 25 heppaa sillä tuskin saa lisää mutta muutaman hepan voi jollekkin kierrosalueelle saada. Samalla luultavasti menee seos liian rikkaaksi muilla kierrosalueilla ja kulutus nousee...
Täyttä bullshittia. Alfan vaparikoneet on jo lähtöjään säädetty siten että kulkee sen minkä pystyy ilman rikkoutumisriskejä. Vanhempaa TS:ää voi koittaa härnätä lastulla, joka lisää hieman sytytysennakkoa ja kenties jopa hieman laihentaa seoksia huippukierroksilla. Pienen riskin ottamalla suuruusluokkaa yksi heppa on tarjolla. Tuo vekotin kun ei edes lisää ennakoita, niin ei siitä ole senkään vertaa iloa, toisaalta ei kasvanutta nakutusvaaraakaan.
Uudemmissa koneissa saattaa olla (ja onkin) tehty joitain kompromisseja kevyellä jalalla ajon päästöjen vuoksi, mutta niissäkin on kyllä kaikki pelissä kun läppä on levällään.
Eikös alfan tehdas ole ilmoittanut tehonsa yläkanttiin. Siis tyyliin paras kolmesta. Kaiketi useissa vanhemmissa yksilöissä vähemmän tehoa kuin ilmoitettu. Näin muistaisin joskus lukeneeni.