Katsastushylsyjä
Valvoja: Moderators
Katsastushylsyjä
Mielenkiintoinen tilasto... aika paljon on eroja autojen ja autojen välillä
https://www.a-katsastus.fi/sauk/tilasto.pdf
https://www.a-katsastus.fi/sauk/tilasto.pdf
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
Kuten jo kirjoitinkin, kaikki riisikupit ja kauppakassit, joilla ei ajeta paljon ovat kärjessä ja varsinaiset kulkuvälineet merkistä riippumatta ovat yli 30%
tasolla.
Siellä on Volvot, VW:t, Audit, Bemarit, Mersut tyyppiin katsomatta.
Mun Alfat on muuten menneet aina kerrasta läpi. Tosin yrittivät ilmeisesti saada 159:iä tuohon listaan viime kuussa katsastuksessa, kyllä se jässikkä sitä niin perkuleesti rytkytti niillä ohjauksen väljyys hakkureilla.
Oli pikkusta vailla , etten sanonut, että eiköhän jo riitä, ettei paikat hajoa sun rynkytyksestä.
Mielestäni autojen välillä ei ole paljon eroja.
tasolla.
Siellä on Volvot, VW:t, Audit, Bemarit, Mersut tyyppiin katsomatta.
Mun Alfat on muuten menneet aina kerrasta läpi. Tosin yrittivät ilmeisesti saada 159:iä tuohon listaan viime kuussa katsastuksessa, kyllä se jässikkä sitä niin perkuleesti rytkytti niillä ohjauksen väljyys hakkureilla.
Oli pikkusta vailla , etten sanonut, että eiköhän jo riitä, ettei paikat hajoa sun rynkytyksestä.
Mielestäni autojen välillä ei ole paljon eroja.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Tuossahan oli vain 1999 käyttöönotetut henkilöautot ja keskimääräiset kilometrimäärätkin on ilmoitettu. Alfan lipun kantamisesta vastaa siis pääosin 156, keskimääräisellä kilometrilukemalla 161tkm.
Edit: Siis niiltä osin missä Alfoja mainitaan..
Edit: Siis niiltä osin missä Alfoja mainitaan..
Viimeksi muokannut kterkkila, 04 Joulu 2008, 16:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kimmo / alfatune.fi
Osittain totta, osittain ei... ymmärrän kyllä että jos autolla on kelattu pitkälle yli 200tkm, siinä on enemmän kuin vikoja kuin autossa jolla ajettu reilusti alle. Kuitenkin noissa yli 30% autoissa on paljon pikkuautojakin pienillä kilometreillä. Esim. fiiatin pikkumallit on käsittääkseni kauppakasseja eikä niillä edes ajeta paljon mutta ei ne silti ole siellä kärjessä niiden riisipussien kanssa.Laku kirjoitti:Kuten jo kirjoitinkin, kaikki riisikupit ja kauppakassit, joilla ei ajeta paljon ovat kärjessä ja varsinaiset kulkuvälineet merkistä riippumatta ovat yli 30%
tasolla.
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
Juu en minäkään lähde sitä kiistämään ettei tuolla peräpään pitäjien joukossa ole monia laadukkain pidettyjä merkkejä. Kaikki omistamani 2000 luvun tälläpuolen valmistetut Alfat ovat menneet kertalaakista läpi.
Siltikin on myönnettävä, ettei tämänkaltaisi tilastoja voi aivan merkityksettöminäkään pitää. Tosiasia vaan kun tuntuu olevan se, että samat (Ranskalais- ja Italialais) merkit vuodesta toiseen pysyy peränpitäjinä. Mielenkiintoista on se, miksei valmistajat pysty tätä asiaa korjaamaan..
Siltikin on myönnettävä, ettei tämänkaltaisi tilastoja voi aivan merkityksettöminäkään pitää. Tosiasia vaan kun tuntuu olevan se, että samat (Ranskalais- ja Italialais) merkit vuodesta toiseen pysyy peränpitäjinä. Mielenkiintoista on se, miksei valmistajat pysty tätä asiaa korjaamaan..
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
Täytyy muistaa että moni auton omistaja käy korjaamon kautta ennen katsastusta, jossa katsotaan/korjataan kaikki viat. Nämä viat ei sitten näy katsastuksessa.
Ainakin moni Fiatin omistaja on ostanut autonsa halvalla ja sitä pyritään myös huoltamaan halvalla eli juuri sen verran mitä katsastusmies vaatii. Pääosin Fiatilla ajaa hieman köyhempi kansa kuin Volvolla. Tosin poikkeuksia löytyy...
Ainakin moni Fiatin omistaja on ostanut autonsa halvalla ja sitä pyritään myös huoltamaan halvalla eli juuri sen verran mitä katsastusmies vaatii. Pääosin Fiatilla ajaa hieman köyhempi kansa kuin Volvolla. Tosin poikkeuksia löytyy...
Kun pelkkä teho ei riitä!
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Kyllähän nuo japsiautot noissa on tilastoissa on vuodesta toiseen kärkipäässä. Varsinkin Toyota, vaikka valmistettais sitten Ranskassa (Yaris) tai Englannissa (Avensis). Subaru oli yleensä kärjessä Brittilän tilastoissa, silon ku siellä tuli asuttua ja luettua lehtiä. Laatupuolella muilla on heiltä aivan varmasti opittavaa. En nyt just kuitenkaan olis valmis hankkimaan kovinkaan montaa japsiautoa - ehkäpä Subarua lukuunottamatta.
2:den Punton kokemuksella niillä ajaminen on halpaa ja osat halpoja (esim. jakopää). Etuakseliston vika Puntossa maksoi 9 Euroa = Raidetangonpää ja sen vaihto kotipihassa ja aurauksen säätö laudanpalikoilla ja mittanauhan avulla. Takapään helat, jotka oli kai päässet tuohon katsastustilastoon ei oo kalliita nekään.
2:den Punton kokemuksella niillä ajaminen on halpaa ja osat halpoja (esim. jakopää). Etuakseliston vika Puntossa maksoi 9 Euroa = Raidetangonpää ja sen vaihto kotipihassa ja aurauksen säätö laudanpalikoilla ja mittanauhan avulla. Takapään helat, jotka oli kai päässet tuohon katsastustilastoon ei oo kalliita nekään.
MP
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Totta tosiaan tuo,että tuolta Ranskasta ja Italiasta vikaisimmat autot tulee.
Meilläkin kotipuolessa ollut vahva ranskalais edustus vuodesta -80,ja kyllähän niissä pikkuvikaa ollut.Moottorit kyllä vahvoja ja paljon on kilometrejä kestäneet.Viimeiseksi taloon ostettiin toyota Verso ja kyllähän se viattomin on ollut uudesta asti,eikä ole tarvinnut huollossa ylimääräisiä vierailuja tehdä
Meilläkin kotipuolessa ollut vahva ranskalais edustus vuodesta -80,ja kyllähän niissä pikkuvikaa ollut.Moottorit kyllä vahvoja ja paljon on kilometrejä kestäneet.Viimeiseksi taloon ostettiin toyota Verso ja kyllähän se viattomin on ollut uudesta asti,eikä ole tarvinnut huollossa ylimääräisiä vierailuja tehdä
Varmaan pitävätki mutta ei ainakaan itseäni kiinnosta olla ostamassa esim alatukivartta jos pallonivel on vähän väljä. Vaihdetaan sitten kun tarvii ei noi osat ilmasia ole.. En siis sano sittä ettäkö en vaihtais ennenkun lopullisesti leviää. Johonkin pajalle kun viet niin varmasti koittavat vähän liiotellakin jotta sais hommia en silti yleistä. Ja kaikkia vikoja mitä katsastus mies huomaa ei kyllä itse löydä..PSS kirjoitti:Itse käyn aina tarkistuttamassa että kaikki on kunnossa, ennen katsastusta.
Mieleeni kohoaa tärkein kysymys: "Mikseivät Alfistit pidä huolta omastaan"?
Miksei esim. tukivarsia vaihdeta ennenkuin ne ovat lopussa?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Taitaa se hylsytodennäköisyys kumminkin olla enemmän kiinni auton pitäjästä kuin automerkistä.
Minä olen näköjään mieltynyt noihin hännänhuippuihin, vaihdoin toiseksi viimeisestä neljänneksi viimeiseen, ja kyllähän nuo ovat läpi menneet: 156:sta kärähti takaparkki kesken katsastuksen, 406:sta katsuri löysi kolme vilkkupolttimoa jotka olivat kauhtuneet liian vaaleiksi (!), siinäpä murheet. Kumpaankaan ei tehty etukäteen mitään katsastustarkastusta, jälkimmäisellä tölkillä oli viime leiman aikoihin ajettu 330 tkm.
Kyllä minäkin vähemmän harrastuneelle autonkäyttäjälle suosittelisin jipponia, siitäkin huolimatta että äitimuorin Corolla on kait hylätty useammin kuin kaikki omat louskuni yhteensä
Minä olen näköjään mieltynyt noihin hännänhuippuihin, vaihdoin toiseksi viimeisestä neljänneksi viimeiseen, ja kyllähän nuo ovat läpi menneet: 156:sta kärähti takaparkki kesken katsastuksen, 406:sta katsuri löysi kolme vilkkupolttimoa jotka olivat kauhtuneet liian vaaleiksi (!), siinäpä murheet. Kumpaankaan ei tehty etukäteen mitään katsastustarkastusta, jälkimmäisellä tölkillä oli viime leiman aikoihin ajettu 330 tkm.
Kyllä minäkin vähemmän harrastuneelle autonkäyttäjälle suosittelisin jipponia, siitäkin huolimatta että äitimuorin Corolla on kait hylätty useammin kuin kaikki omat louskuni yhteensä
- Epäkelpokeräilijä -
katsastushylsyjä
Oiskohan niin , että Italialaisen tai Ranskalaisen auton ostaja ei ole niin tarkka joka kolinaa kuuntelemaan, kuin Japsin tai Sakun ostaja. Pää asia, että kulkee ja pysähtyy, tosin mun Ritmo Trapantti meni vasta kolmannella läpi, Tiesin ;että etujarruletkussa halkeamia, yritin silti. Vaihdoin t-punosletkut eteen, sitten %:sia oli liikaa edessä olihan sinne edellinen omistaja laittanut väärät palat. Ostin uudet levyt ja palat ja tuli leima. Mulla nyt ei yleensä mee Jeeppikään ekalla läpi. Olen siis yhtä huoleton , kuin etelän auton tekijät. Ei oo Alfat kaan menny yleensä ekalla, tosin mulla ei niin uusia autoja olekaan , että tilastoja rumentaisin.Yleensä mulla jarrut on menny läpi Ritmolla kokeilin, vaikka arvasin, että huomaa, meinas poikkasta letkun, mutta rauhoittui sitten ja oli ihan kiva näytöissä anto yhden näytön ilmatteeks ja hyväksy t-punosletkut. On niitä Alfan tosi tarkkoja omistajia munkin kaveripiirissä.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
Re: katsastushylsyjä
foorumia lukemalla saa ihan päinvastaisen käsityksen.... hieman outoa tosiaan että Alfa on tuolla loppupäässä olen aina kuvitellut että Alfoista pidetään hyvää huolta... vai onko niin että tuo 99 on jo niin vanha malli ettei kiinnosta tai nuorisolla käytössä...berliina kirjoitti:Oiskohan niin , että Italialaisen tai Ranskalaisen auton ostaja ei ole niin tarkka joka kolinaa kuuntelemaan, kuin Japsin tai Sakun ostaja.
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Etsin joku aika sitten 156 V6sta ja aloitin etsimisen vanhemmista vuosimalleista. Ne mitä kävin kattomassa alkaen 1997sta oli minusta yllättävän huonokuntoisia tai ainakin epäsiistejä noin keskimäärin. Tiedän siistejä olevan olemassa, mutta niitä ei juurikaan ollut tarjolla/myynnissä kun etsin omaani (omistajat toki oli eri mieltä). Päädyin lopulta -03seen.
Ehkä itte oon aika tarkka että kaikki on kunnossa, vaikka autolla ois ikää 10 vuotta. Toistaiseksi kaikki autoni on menneet joka kerta katsastuksesta läpi eka kerralla. Myös se Talbotti, BX Sitikka (+ muut) ja ne 2 aiempaa Alfaa.
Nyt voi olla, että 156nen pomppaa, juts tuosta tilastossaki olevasta "etuakseliston viasta". Keulassa on jossain pientä välystä enkä oikein tahdo saada selville missä. Katsastussetä kertonee. Ylä-ja alatukivarret on varastossa oottamassa molemmille puolille.
Ehkä itte oon aika tarkka että kaikki on kunnossa, vaikka autolla ois ikää 10 vuotta. Toistaiseksi kaikki autoni on menneet joka kerta katsastuksesta läpi eka kerralla. Myös se Talbotti, BX Sitikka (+ muut) ja ne 2 aiempaa Alfaa.
Nyt voi olla, että 156nen pomppaa, juts tuosta tilastossaki olevasta "etuakseliston viasta". Keulassa on jossain pientä välystä enkä oikein tahdo saada selville missä. Katsastussetä kertonee. Ylä-ja alatukivarret on varastossa oottamassa molemmille puolille.
MP
- Bisci
- Viestit: 511
- Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
Vai olisiko niin, että katsastelijat etsivät noista "vikaherkistä" ropposista vähän tarkemmalla silmällä "kun niistä aina jotakin löytyy".Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: 406:sta katsuri löysi kolme vilkkupolttimoa jotka olivat kauhtuneet liian vaaleiksi (!), siinäpä murheet. Kumpaankaan ei tehty etukäteen mitään katsastustarkastusta, jälkimmäisellä tölkillä oli viime leiman aikoihin ajettu 330 tkm.
Nimim. Jeeppi kerralla läpi: "eihän näissä just mitään oo ollu".
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tiedä hänestä. Kertaalleen kyllä 164 TS:ää katsastaessa tuli mieleen että kiertääköhän tuo katsuri tosiaan rynkyttämässä kaikkien muidenkin autojen pyöräntuennat yhtä moneen kertaan ja antaumuksella. Varsinkin kun kaveri oli jotenkin harmistuneen näköinen kun mitään ei löytynyt. Oli sama konttori jossa kolmivuotiaan 807:n omistavalta kaverilta otettiin luulot pois heti kättelyssä: "Minen sitten yhtään tykkää näistä ranskalaisista autoista"
Noita vilkkupolttimoiden värejä on ilmeisesti alettu syynäämään entistä tarkemmin. Vaimokkeen kymmenvuotiaan Astran kastastussaldo oli yksi pimeä parkkipolttimo (joka kyllä taas kotipihassa toimi), kaksi vääränväristä vilkkupolttimoa, toisella puolella toimimaton ajovalojen korkeudensäätö ja yksi pakoputkistosta irronnut kiinnitysrauta. Hylätty.
Noita vilkkupolttimoiden värejä on ilmeisesti alettu syynäämään entistä tarkemmin. Vaimokkeen kymmenvuotiaan Astran kastastussaldo oli yksi pimeä parkkipolttimo (joka kyllä taas kotipihassa toimi), kaksi vääränväristä vilkkupolttimoa, toisella puolella toimimaton ajovalojen korkeudensäätö ja yksi pakoputkistosta irronnut kiinnitysrauta. Hylätty.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: katsastushylsyjä
Yleisesti ottaen 10 vuotiaat 4-oviset henkilöautot taitaa kuitenkin olla vaan ihmisillä kulkupelinä eivätkä niinkään harrastuneisuuden kohteina. Ajetaan vaan ja huolletaan jos jaksetaan. Toki pimeydessä loistanee tässäkin kohtaa muutama 'poikkeus' niminen valopilkku.V6 kirjoitti:vai onko niin että tuo 99 on jo niin vanha malli ettei kiinnosta tai nuorisolla käytössä...
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Anoppikokelaan civicciin tuli huomautus kans vääränvärisistä vilkuista, eli kuulemma oli rapistunut se pinnoite.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Noita vilkkupolttimoiden värejä on ilmeisesti alettu syynäämään entistä tarkemmin. Vaimokkeen kymmenvuotiaan Astran kastastussaldo oli yksi pimeä parkkipolttimo (joka kyllä taas kotipihassa toimi), kaksi vääränväristä vilkkupolttimoa,
Vaidoin sille sitten uuden toiselle puolelle ja pyysin tulla kattomaan. Ei sitä ainakaan paljaalla silmällä erottanut, että kummalla puolella oli uus. Vaikka se pinnote oli toki hiukka rapistunut siitä vanhasta polttimosta.
- tammi
- Viestit: 239
- Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
- Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw - Paikkakunta: Porvoo
Just käytin alfan katsastuksessa.
HYLÄTTY.
Molemmat (oikea ja vasen) ylätukivarren pallonivelet välykselliset, 2=Hylätty.
Oikea etusumuvalo vaurioitunut ja alatukivarren pallonivelen suojakumi oikealla vaurioitunut, 1=Korjauskehotus.
Eli riittääkö kun vaihtaa noi ylätukivarret? Ja onko väliä minkälaiset hankkii (motonet 63e/kpl ja heikkalla kahta erilaista 57 tai 62e/kpl)?
HYLÄTTY.
Molemmat (oikea ja vasen) ylätukivarren pallonivelet välykselliset, 2=Hylätty.
Oikea etusumuvalo vaurioitunut ja alatukivarren pallonivelen suojakumi oikealla vaurioitunut, 1=Korjauskehotus.
Eli riittääkö kun vaihtaa noi ylätukivarret? Ja onko väliä minkälaiset hankkii (motonet 63e/kpl ja heikkalla kahta erilaista 57 tai 62e/kpl)?
- jiigee
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
- Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03 - Paikkakunta: Tampere
Sanoisin, että osta Heikalta mahdollisimman alkuperäiset/laadukkaat osat, ettei tarvi olla heti vaihtamassa uudelleen.tammi kirjoitti:Eli riittääkö kun vaihtaa noi ylätukivarret? Ja onko väliä minkälaiset hankkii (motonet 63e/kpl ja heikkalla kahta erilaista 57 tai 62e/kpl)?
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.
Itse en laittaisi kumpaakaan. Alkuperäisistä TRW:stä meni nivel, Ocapista taasen kului puslat ennen niveltä. (TRW:llä oli ajettu kuitenkin n. 50% enemmän)tammi kirjoitti:Siellä Heikkalla on italialaisen veman ja italialaisen ocapin valmistamia. Kumpaa suosittelette?
Laittaisin siis alkuperäisosat.
VMP
- tammi
- Viestit: 239
- Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
- Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw - Paikkakunta: Porvoo
jep. Vastaan itse itselleni. Eli alkuperäinen ilmeisesti TRW:n valmistama ja t.muukkosella ~100e+pk:t.
t.muukkoselta sain vastauksen, että heillä ei ole tietoa alkuperäisosan pitemmästä kestoiästä. Kulutustavaraa kuulemma jokatapauksessa.
Mutta onhan tossa omassa alfassa jo 91tkm ja taitaa olla alkuperäiset etuylätukivarret? Taidan kuitenkin tilata heikkalta noi tarvikeosat kun tuttu paja vaihtaa ne kohtuu hintaan.
t.muukkoselta sain vastauksen, että heillä ei ole tietoa alkuperäisosan pitemmästä kestoiästä. Kulutustavaraa kuulemma jokatapauksessa.
Mutta onhan tossa omassa alfassa jo 91tkm ja taitaa olla alkuperäiset etuylätukivarret? Taidan kuitenkin tilata heikkalta noi tarvikeosat kun tuttu paja vaihtaa ne kohtuu hintaan.
Vaihdatko itse vai liikkeessä? Itsekin niitä moneen kertaan korjaamolla vaihdattaneena päätin itse roplata hieman renkaanvaihdon yhteydessä ja kas! ylätukivarren ulompi pallonivelen kiinnitys oli vain löystynyt. 17 millinen hyllystä ja kiristys, niin kolina hävisi. Aiemmin olen ajellut korjaamolle, joten montakohan turhaa niveltä on jo vaihtunut.Janne kirjoitti:No joo, oispa juhlaa ku noi ylätukivarret kestäis 91tkm. Minulla ne on olleet vuosittaista vaihtotavaraa. On ollut alkuperäistä ja tarviketta ja aina yhtä pian ovat menneet.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
PRKL, ei mennyt viiatti läpi. Etupäässä väljää ja OBD pomppasi vikakoodeihin. Päästöt puhtaat ja jarruissakaan ei mitään sanomista.
Nyt pitäisi löytää paja, joka nolla vikakoodit ja tulostaa OBD-lapun ilman mutinaa: "kyllä se vika sitten pitää korjata, ei se pelkkä nollaaminen riitä".
Jos tilaus kuuluu "vikakoodit tyhjäksi ja OBD-lappu, kiitos", miksi sen tekeminen on niin vaikeaa .
Nyt pitäisi löytää paja, joka nolla vikakoodit ja tulostaa OBD-lapun ilman mutinaa: "kyllä se vika sitten pitää korjata, ei se pelkkä nollaaminen riitä".
Jos tilaus kuuluu "vikakoodit tyhjäksi ja OBD-lappu, kiitos", miksi sen tekeminen on niin vaikeaa .
Mun 156:n 2.0ts vm.2000 mä olen katsastanut 4x,ei koskaan pienintäkän valituksen aihetta,aina kerrasta läpi katsastuksesta,kohta 3,5v ollut mulla ajanut noin 52tkm,vähävikaisin mulla koskaan ollut auto,ajokortti vuodesta -71ja aina ollut jonkinlainen kulkine käytössä,ett jos tän joskus vaihdan niin merkissä tulen pysymään,on tästä sen verran vahva luottamus tullut,corolla kuskit ym... saa puhua mitä lystää,ei kiinnosta niitä uskoakseni ottaa kupoliin,ett miks toi aina toimii ja vielä vuosikausia,mä olen nähnyt sen heidän ilmeestä asenteista ja puheista,
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Tarkastiko inssi että on hylyn aiheuttava vikakoodi kyseessä? Itse tulostin aken sivuilta koodilistat molempiin obd autoihin. Getvosessa ei onneksi tuolla rahasteta.Alfissimo kirjoitti:PRKL, ei mennyt viiatti läpi. Etupäässä väljää ja OBD pomppasi vikakoodeihin. Päästöt puhtaat ja jarruissakaan ei mitään sanomista.
- pahakeisari
- Viestit: 65
- Liittynyt: 19 Elo 2008, 21:24
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm tct
- Paikkakunta: Askola
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
4. sylinterin sytytyskatkoksista sekä painetunnistimen katkoksista herjasi, ei ilmeisesti kelpaa.KJS kirjoitti:Tarkastiko inssi että on hylyn aiheuttava vikakoodi kyseessä? Itse tulostin aken sivuilta koodilistat molempiin obd autoihinAlfissimo kirjoitti:OBD pomppasi vikakoodeihin.
Syksyllä vilkutteli "failure"-valoa, niin otin vähän liittimiä irti ja putsailin, sen jälkeen ei ole valo syttynyt. Tuolta on ilmeisesti noi katkot/viat muistissa, vaikka ei enää päällä olekaan .
Aikaisemmissa katsastuksissa ei ole ollut mitään ongelmia obd:n kanssa, ilmeisesti auton aivot siis ovat kunnossa, järkeä siinä on liikaakin...
Alfonso hylätty
Hep!
Eipä hyväksytty Alfonsoa tieliikennekelpoiseksi eli hylky tuli:
1. Ruostevauriot vas. etulattiassa
2. Vasen etuiskari heikkotehoinen (20%, oikea 70%)
3. Takimmaisten poikittaistukivarsien ulkohelat väljät
Eli noi ruostevauriot mulle ainakin ihan uus juttu! En ollut kuullukaan tollasesta mutta haulla siitäkin infoa löytyi (http://www.flyvholm.dk/wetalfa/)
Ei Fiiussa vaan tollasia ollut...
Ja autojen tekniikasta kun hirveesti en ymmärrä niin oudolta tuntuu että etuiskareissa voi tollanen ero olla... Molemmat vaihtoon siis vaan?
Oli muuten uusimmassa AutoBildissä mielenkiintoinen juttu 156:n alustasta. Siinä mainittiin että käytettyyn autoon laadukas tarvikeiskunvaimennin voi olla jopa parempi vaihtoehto kuin alkuperäisosa. Kuulemma kuluneitten puslien ja nivelten kuormitus on näissä paremmin huomioitu? Eli motonettiin vaan! Vai sittenkin Heikalle...?
(Samassa artikkelissa oli muuten että 156:elle ei kannata ottaa nelipyöräsuuntausta vaan pelkkä aurauskulmien säätö)
Ja sitten noi takimmaiset poikittaistukivarret? Onko siis nämä: http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=170? Eli poikittaistanko?
Ja korjauskehoituksena etukoiranluut....
Ei nyt ainakaan näytä hirveen pahalta paukulta noin taloudellisesti?
Eipä hyväksytty Alfonsoa tieliikennekelpoiseksi eli hylky tuli:
1. Ruostevauriot vas. etulattiassa
2. Vasen etuiskari heikkotehoinen (20%, oikea 70%)
3. Takimmaisten poikittaistukivarsien ulkohelat väljät
Eli noi ruostevauriot mulle ainakin ihan uus juttu! En ollut kuullukaan tollasesta mutta haulla siitäkin infoa löytyi (http://www.flyvholm.dk/wetalfa/)
Ei Fiiussa vaan tollasia ollut...
Ja autojen tekniikasta kun hirveesti en ymmärrä niin oudolta tuntuu että etuiskareissa voi tollanen ero olla... Molemmat vaihtoon siis vaan?
Oli muuten uusimmassa AutoBildissä mielenkiintoinen juttu 156:n alustasta. Siinä mainittiin että käytettyyn autoon laadukas tarvikeiskunvaimennin voi olla jopa parempi vaihtoehto kuin alkuperäisosa. Kuulemma kuluneitten puslien ja nivelten kuormitus on näissä paremmin huomioitu? Eli motonettiin vaan! Vai sittenkin Heikalle...?
(Samassa artikkelissa oli muuten että 156:elle ei kannata ottaa nelipyöräsuuntausta vaan pelkkä aurauskulmien säätö)
Ja sitten noi takimmaiset poikittaistukivarret? Onko siis nämä: http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=170? Eli poikittaistanko?
Ja korjauskehoituksena etukoiranluut....
Ei nyt ainakaan näytä hirveen pahalta paukulta noin taloudellisesti?
Häh
Mitäs helv...
Pitääkö noita taka poikittaistukivarsia tilata 4 kpl siis nyt?
Heikalla on tarjolla etummaista ja takimmaista taka poikittaistankoa ja tätä kuvaa: http://www.tmuukkonen.fi/shop/component ... 6aa1b1.jpg pähkäillessä iski tällänen intuitio että laskun loppusumma kasvaa taas, kas kummaa.
Ja kun noita taka poikittaistukivarsia vaihdellaan niin aurauskulmat pitää säätää taas uudelleen?
En oo uskaltanu auton alle ees vilkasta vieläkään et miten pahasti pohja mätänee... Vasemman takaoven alareunassa huomasin tossa aikasemmin jo vähän kukkasia... Jännitystä elämään taas, pitää tää Alfa-auto mielen virkeenä.
Jos jollain ois suositella muuten hyviä ruostekorjaamoja about Helsingissä niin kiitos....
Pitääkö noita taka poikittaistukivarsia tilata 4 kpl siis nyt?
Heikalla on tarjolla etummaista ja takimmaista taka poikittaistankoa ja tätä kuvaa: http://www.tmuukkonen.fi/shop/component ... 6aa1b1.jpg pähkäillessä iski tällänen intuitio että laskun loppusumma kasvaa taas, kas kummaa.
Ja kun noita taka poikittaistukivarsia vaihdellaan niin aurauskulmat pitää säätää taas uudelleen?
En oo uskaltanu auton alle ees vilkasta vieläkään et miten pahasti pohja mätänee... Vasemman takaoven alareunassa huomasin tossa aikasemmin jo vähän kukkasia... Jännitystä elämään taas, pitää tää Alfa-auto mielen virkeenä.
Jos jollain ois suositella muuten hyviä ruostekorjaamoja about Helsingissä niin kiitos....
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Eikös se katsastusmies kirjoitannut etummainen/takimmainen taka-akselin poikkitukivarsi? tai mikä tarkalleen ottaen oli hylsyn syy? Tuohan on aika epäselvä jos lukee vain "Takimmaisten poikittaistukivarsien ulkohelat väljät", siinähän todellakin joutuu vaihtamaan ylimääräisiä osia.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Jep
Jep lapussa lukee vaan että: Takimmaisten poikittaistukivarsien ulkohelat väljät.
Itse olin niin hoomoilasena tosta pohjan ruosteesta etten tajunnut alkaa ees tarkemmin kyselemään mitään. Ees siitä ruosteesta...
Kai sitä pitää vaan luottokorjaamolta sitten kysellä et miten homman kanssa kannattaa edetä...
Itse olin niin hoomoilasena tosta pohjan ruosteesta etten tajunnut alkaa ees tarkemmin kyselemään mitään. Ees siitä ruosteesta...
Kai sitä pitää vaan luottokorjaamolta sitten kysellä et miten homman kanssa kannattaa edetä...
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
^ kyllä se voi Ei mennyt itelläkään aikoinaan 155:n läpi leimasta kun "unohdin" keulalle valkeat parkkiledit......Tämä siis Treella.....Oi tätä Suomen lainsäädännön "järkevyyttä"!
PS: Hiukan offtopic, mutta en myöskään voi käsittää miksi jälkiasennus xenonit ei mene läpi, jos ei ole sitä leimaa ja näitä pesureita ja niitä hyväksyntiä siltä ja siltä vuodelta tms. muuta roskaa....HOHHOIJAA! Jos valot on oikein säädetty, niin eikös se ole vaan liikenneturvallisuuden edistämistä että NÄKEE kunnolla ja tulee myös NÄHDYKSI.....Itse kun ajan paljon öisin, niin vakiokynttilät viipyy keulalla tasan sen päivän kun käytän kotteron konttorilla.....
PS: Hiukan offtopic, mutta en myöskään voi käsittää miksi jälkiasennus xenonit ei mene läpi, jos ei ole sitä leimaa ja näitä pesureita ja niitä hyväksyntiä siltä ja siltä vuodelta tms. muuta roskaa....HOHHOIJAA! Jos valot on oikein säädetty, niin eikös se ole vaan liikenneturvallisuuden edistämistä että NÄKEE kunnolla ja tulee myös NÄHDYKSI.....Itse kun ajan paljon öisin, niin vakiokynttilät viipyy keulalla tasan sen päivän kun käytän kotteron konttorilla.....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski