Ja meni vituiksi hihnan kanssa, oli väärän mittainen Huomen aamuna hinaamaan kaverin hallille ronttosta.. BLARGHjeQQ kirjoitti:Just oltiin Hyundaita hakemassa kaverin huollettavaksi. Käyntiin, hihna vikisee ja napsista naps laturinremmi poikki No, hain jo uuden ja huomenna vaihdetaan.. Perkele että jaksaaki.
Yleinen avautumis-ketju
Valvoja: Moderators
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Vein auton tänään huoltoon ja sain sen ajoon
huonommassa kunnossa kuin sinne vietäessä.
huonommassa kunnossa kuin sinne vietäessä.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
^Tuo syö miestä, itsellä oli sama tilanne kuukausi sitten.
Asiaan. Alfan kuljettajanoven sisäkahvasta paukahti se jousi joka ikään kuin pitää kahvan paikallaan/ vetää sen kauniisti paikalleen. Nyt se on hervoton paska. Pikkujuttu mutta vituttaa yllättävän roimasti.
Asiaan. Alfan kuljettajanoven sisäkahvasta paukahti se jousi joka ikään kuin pitää kahvan paikallaan/ vetää sen kauniisti paikalleen. Nyt se on hervoton paska. Pikkujuttu mutta vituttaa yllättävän roimasti.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
Mistähän sitä alottais.
No tänään aloin vaihtamaan termostaattia Alfaan ja sain juuri uuden asennettua paikalleen kun se meni poikki. Ja ei muuta kuin vanha paikalle.
Juuri kun olin saanut uuden ilmastoinnin kompuran laitettua (noin viikko sitten), niin alkoi ahdin
ujeltamaan suhteellisen epäterveellisen kuuloisesti.
Mitähän seuraavaksi?
Varmaan jakohihna katkeaa.
No elämä on
No tänään aloin vaihtamaan termostaattia Alfaan ja sain juuri uuden asennettua paikalleen kun se meni poikki. Ja ei muuta kuin vanha paikalle.
Juuri kun olin saanut uuden ilmastoinnin kompuran laitettua (noin viikko sitten), niin alkoi ahdin
ujeltamaan suhteellisen epäterveellisen kuuloisesti.
Mitähän seuraavaksi?
Varmaan jakohihna katkeaa.
No elämä on
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Voi /)#"(/¤)"(/%!
Joku on ostoksilla käydessämme vissiin ostoskärryillä tuutannut klommon vasemman puolen kylkeen taakse. Eikä tietenkään yhteystietoja jätetty, hallissa ei sillä paikalla valvontakameraa jne...
Mites hemmetissä tällaiset pienemmät painaumat kannattaa korjauttaa? Aavistusta kustannuksista?
Joku on ostoksilla käydessämme vissiin ostoskärryillä tuutannut klommon vasemman puolen kylkeen taakse. Eikä tietenkään yhteystietoja jätetty, hallissa ei sillä paikalla valvontakameraa jne...
Mites hemmetissä tällaiset pienemmät painaumat kannattaa korjauttaa? Aavistusta kustannuksista?
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Ei ole kauhean terävä, mutta pinnasta on kyllä maalia lähtenyt mukaan. Ei ole ihan pohjaan asti maalit lähteneet, eli saattais maalikynällä ehkä vielä hoitua jos pellin saa suoraksi.KJS kirjoitti:Miten isosta lommosta on kyse. Parkkipaikkakolhuja oon oikonut parista autosta Motonetin myymällä DentVanish lommonoikasusarjalla, mutta jos lommossa on terävä vekki niin silloin ei tolla oikee.
Alfa Romeo - immagine di bellezza
Kato joku muukin koittanu ddr-koloon tunkea ddr2-palikkaa?Bstoned kirjoitti:^^ Pamahti emolevy prkl. Nyt on joulunpyhät oltu ilman konetta. Sen siitä saa kun yrittää väärää muistia tunkee sisuksiin.
Kärväytettiin velipojan konetta kun vähän koitettiin päivitellä sitä
No 20min sen jälkeen oli sitten jo uudet osat noudettuna, tulikin vähän kalliimpi remontti
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Mulla on mennyt kaksi vuotta kun en ole halunnut ryhtyä tuohon. Autoa ei ilmeisesti voi katsastaa palaneilta lehdiltä haisevalla puhaltimella, joka ei toimi.
Edellisellä kerralla taisi mennä 2 tuntia saada se helvetin ratti irti. Eniten närästää ajatus ottaa kojelauta uudestaan irti. Sen jälkeen siinä ei ole varmaan yhtään muoviklipsua jäljellä. Saan vetää kaikki irto-osat kumaliimalla paikoilleen.
Edellisellä kerralla taisi mennä 2 tuntia saada se helvetin ratti irti. Eniten närästää ajatus ottaa kojelauta uudestaan irti. Sen jälkeen siinä ei ole varmaan yhtään muoviklipsua jäljellä. Saan vetää kaikki irto-osat kumaliimalla paikoilleen.
Toi 75:n ruori osaa kyllä jumittamisen. Aikoinaan omaa ykskutosta ostaesssa taisin ihmetellä täälläkin, miksi ratti klappaa ihmeellisesti joka suuntaan. Auton vaihdettua omistajaa pääsin kotipihassa purkamaan ne muovilärpyttimet rattiakselin ympäriltä ja tadaa - oli osa ratin niittauksista pettänyt Ilmeisesti joku edellinen asennusmies oli yrittänyt irroittaa, todennut ettei tule yhtenä kappaleena ja jäänyt homma puolitiehen..
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Tämä ei kuulu tähän topicciin, mutta mun autossa on ilmeisesti helvetin hyvä ratti. Tämä on ko. autoon liittyvä positiivinen asia.
Irrotusohje on muuten seuraava: Isot liikkeet ovat avainsana. Ei uskoisi, mutta vasta kun äijä heiluu kabiinissa kunnolla, alkaa tapahtua. Mitään nitkuttamista ei kannata harrastaa. Perse pitää osua väillä käsijarruun ja sitten taas olla ovesta ulkona. Otsasuonet pitää pullottaa niin että näköä haittaa ja hauislihakset pitää soida kuin viulun kielet. Jarrupolkimesta ei kannata ottaa tukea, sillä jarruputkia ei ole mitoitettu mille paineelle tahansa.
Leka tulee olla lukittuna vaimon auton takaluukkuun ja vaimon tulee olla autolla ostoksilla.
Irrotusohje on muuten seuraava: Isot liikkeet ovat avainsana. Ei uskoisi, mutta vasta kun äijä heiluu kabiinissa kunnolla, alkaa tapahtua. Mitään nitkuttamista ei kannata harrastaa. Perse pitää osua väillä käsijarruun ja sitten taas olla ovesta ulkona. Otsasuonet pitää pullottaa niin että näköä haittaa ja hauislihakset pitää soida kuin viulun kielet. Jarrupolkimesta ei kannata ottaa tukea, sillä jarruputkia ei ole mitoitettu mille paineelle tahansa.
Leka tulee olla lukittuna vaimon auton takaluukkuun ja vaimon tulee olla autolla ostoksilla.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Itse en ole ottanut kertaakaan rattia pois vaan kaksi pulttia ohjausakselin rungosta (toinen siis alapultti ja toinen pultti josta tehdään ratinsäädöt) ja ohjausakselin alimman nivelen mutteri joka puristaa sen hahlon tiukaksi. Tuossa irtoaa siis kokonaisuutena ratti, rattiakseli (runkoineen) ja viiksikatkaisimet. Ei tarvitse mitään rikkoa ja tulee tilaa enemmän. Kannattaa merkitä alahahlon asento niin tulee rattikin vanhaan asentoonsa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
75:sen ratti irtoaa siten, että kiskot sitä yläreunasta toisella kädellä apinan raivolla, samalla polvilla alareunasta vänäten ja sitten naputtalet toisella kädellä vasaralla tai muulla painavalla möhkäleellä rattiakselin päähän. Kun oma huuli halkeaa, niin ratti on irti. Seuraavalla kerralla voi sitten laittaa mutterin rattiakselin päähän muutamalle kierteelle, jos jännittää liikaa.
Kimmo / alfatune.fi
Tällä foorumilla vuodatettua 164-tunnetta ennen avautumisketjua.(2003)
Mahtaako kirjoittaja vielä nykyisin alffailla?
...Nyt on saatana lähellä että en moukaroi tuota autoksi väitettyä saapasmaan paskakasaa lekalla rusinaksi!!! Edelleen se "ennennäkemätön diskoilu" pitää hermot pinkeällä mutta kun äsken puhallin lopetti toimintansa niin lopulta napsahti ja meinasi verisuoni katketa päästä ja perseestä. Nyt sillä saatanan rattelolla ei ajeta metriäkään kun eihän siitä näje pihalle.
Puhallin pätki hieman liikkeelle lähtiessä ja auton lämmettyä yksinkertaisesti pysähtyi. Ei auttanut kojelaudan hakkaaminen eikä johtojen reuhtominen -Taisin potkia Steelcappitossulla koko sulakekotelonkin kuhmuille. Pimeänä on ja pysyy PERKELE eikä auta vaikka itkisi!!!
Sulake ei ole palanut joten kertokaapa taas vaihteeksi mistä kohtaa alan vikaa etsiä -Onko sille olemassa joku rele kun eihän noista makrooninkielisistä selvityksistä ota selvää itse herra Jeesuskaan. Varmaankin joskus valoisassa voisin kokeilla liittää puhaltimen johtoihin suoraan virtaa... Mutta mitenkäs sitten suu pannaan jos puhallin pyörii ja vika on jossain kojelaudan syövereissä. Mitenkä sen keskikonsolin saa purettua?
Ei perkele minä ejjaksah! Minkä helevetin takia aina pimeässä ja kiireessä ja pakkasessa tuo pastakiulu pimahtaa. Nyt alkaa valua vesi ja paska yli reunojen...
Mahtaako kirjoittaja vielä nykyisin alffailla?
...Nyt on saatana lähellä että en moukaroi tuota autoksi väitettyä saapasmaan paskakasaa lekalla rusinaksi!!! Edelleen se "ennennäkemätön diskoilu" pitää hermot pinkeällä mutta kun äsken puhallin lopetti toimintansa niin lopulta napsahti ja meinasi verisuoni katketa päästä ja perseestä. Nyt sillä saatanan rattelolla ei ajeta metriäkään kun eihän siitä näje pihalle.
Puhallin pätki hieman liikkeelle lähtiessä ja auton lämmettyä yksinkertaisesti pysähtyi. Ei auttanut kojelaudan hakkaaminen eikä johtojen reuhtominen -Taisin potkia Steelcappitossulla koko sulakekotelonkin kuhmuille. Pimeänä on ja pysyy PERKELE eikä auta vaikka itkisi!!!
Sulake ei ole palanut joten kertokaapa taas vaihteeksi mistä kohtaa alan vikaa etsiä -Onko sille olemassa joku rele kun eihän noista makrooninkielisistä selvityksistä ota selvää itse herra Jeesuskaan. Varmaankin joskus valoisassa voisin kokeilla liittää puhaltimen johtoihin suoraan virtaa... Mutta mitenkäs sitten suu pannaan jos puhallin pyörii ja vika on jossain kojelaudan syövereissä. Mitenkä sen keskikonsolin saa purettua?
Ei perkele minä ejjaksah! Minkä helevetin takia aina pimeässä ja kiireessä ja pakkasessa tuo pastakiulu pimahtaa. Nyt alkaa valua vesi ja paska yli reunojen...
Alfa-uros...tojota-naaras
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Mietiskelin kanssa että kovasti kuulostaa Pulukan tekstiltä.ollikuhta kirjoitti:Ei perkele minä ejjaksah! Minkä helevetin takia aina pimeässä ja kiireessä ja pakkasessa tuo pastakiulu pimahtaa. Nyt alkaa valua vesi ja paska yli reunojen...[/i]
Tuossa lainauksen kohdassa on kyllä perää. Perjantaina puoli seitsemän aikaan avokki soittaa että auto sammui yhtäkkiä risteykseen eikä lähde enää käymään ja kytkin meni hervottomaksi...
Siinä vaiheessa alkoi ilmaantumaan kylmää rinkiä perseen ympärille...ei kai vaan jakohihna. No minä vedän vaatteet niskaan ja juoksen katsomaan. Auto oli siis 30 metrin päässä pihasta eikä ollut vielä päässyt taloyhtiön pihaa pidemmälle.
Sain auton siinä käymään ja ei ole kyllä varmaan koskaan helpottanut niin paljon. Ei sillä kuitenkaan mihinkään päässyt ajamaan kun kytkinpolkimen pääsylinteriin liittävä "vipu" oli katkennut(!?).
Tuota osaahan ei mitkään varaosaputkat myy. Hyvä kun auton mallin tunnistavat, joten ei muuta kuin Deltan tiskille nöyristelemään. Sanoivat heti laittavansa tarvittavan kultamäärän tilaukseen Fort Knoxista. Ainakin hinnasta päätellen. 304 euroa 20cm pitkästä terästangosta, jossa on muovilenkki päässä. Tosin siinä tulee puolikas kytkin mukana eli osaa ei erillään saa. Ei kiitos.
Onneksi isä ja veli ovat sellaisia velhoja, että siinä on nyt toimiva patentti. Pitikö tuon vain sattua juuri silloin kun oli ainoa päivä, jolloin avokki töiden takia autoa tarvitsee ja sitten vielä on se -15 asteen asennustöitä helpottava pakkanen
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Muistuupa mieleeni episodi kultaiselta 90-luvulta kunollikuhta kirjoitti:
...Nyt on saatana lähellä että en moukaroi tuota autoksi väitettyä saapasmaan paskakasaa lekalla rusinaksi!!!
muuten rauhallisen kaverini pinna katkesi Escortin hyydyttyä
motarin varteen...paiskasi oven niin kovaa kiinni että lasi tuli
murusina alas.
Olin sentään ehtinyt pelastautua ulos ennen sitä.
Jäi se auto siihen.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Nettimoto ja sen käyttäjät. Kelkka myynnissä tuolla ja useampia kyselyitä tullut, jotta vaihdatko tuohon ja tuohon. Vastailin useammalle notta vaihto kyllä sopii ->miten edetään, sitte ei kerpele tuu mitään vastausta. Huvikseenko nuo ihmiset kyselee vaihtoja ja "tiukkaa suoraa käteishintaa" tarjoaisivat p*rkele..... huh huh johan helpotti
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
turhankin tuttua tuo nettiauton touhu, joskus harvakseltaan sieltäkautta kyllä löytyy jopa tosiostajiakin..
tuohon allekirjoittaneen 75TS.äänkin tyrkytetty vaihdossa kaikenmaailman karvaooppelia ja toyota corollaa ja sitten pitäisi vielä päittäin vaihtaa..
paras vaihdokki on tähän mennessä ollut pappatunturi ja tuon olisi vaihdossa voinut ottaakin kun oloen tuommoista vähän katsellut mutta kun oli täysi projekti ja vaihdossa olisi pitänyt antaa nelinumeroinen summa..
tuohon allekirjoittaneen 75TS.äänkin tyrkytetty vaihdossa kaikenmaailman karvaooppelia ja toyota corollaa ja sitten pitäisi vielä päittäin vaihtaa..
paras vaihdokki on tähän mennessä ollut pappatunturi ja tuon olisi vaihdossa voinut ottaakin kun oloen tuommoista vähän katsellut mutta kun oli täysi projekti ja vaihdossa olisi pitänyt antaa nelinumeroinen summa..
Nettiauto on mitä on, mutta toistaiseksi on minun kohdalla autojen ostajat sieltä aina löytyneet. Ei kai siis voi paljon meikäläinen haukkua vaikka mieli tekisikin.
Jottei mene ihan OT:ksi niin voi saatana miten perseelleen ihmiset ajavat nyt kun on tullut vähän lunta tännekin päin Suomea ja kaistamerkinnät ei enää näy kunnolla. Pahimpia on sellaiset loivahkot mutkat. Lisäksi ekstrabonuksena ainoa Turun seudun liikenneympyrä jossa on osan matkaa kaksi kaistaa vierekkäin. Siis se on ihan mahdoton paikka monelle.
Jottei mene ihan OT:ksi niin voi saatana miten perseelleen ihmiset ajavat nyt kun on tullut vähän lunta tännekin päin Suomea ja kaistamerkinnät ei enää näy kunnolla. Pahimpia on sellaiset loivahkot mutkat. Lisäksi ekstrabonuksena ainoa Turun seudun liikenneympyrä jossa on osan matkaa kaksi kaistaa vierekkäin. Siis se on ihan mahdoton paikka monelle.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.