Jambe kirjoitti:Tokihan sekin on mahdollista, mutta näkemysero taitaa silti olla liian iso. Tässä tapauksessa tosin ongelmana lienee se, että kiinnostukseni kohteena olevan auton hinta on liian lähellä passatin hintaa. Ts. autoliikkeen on pakko saada kaupassa vaihtoauton lisäksi myös kasa riihikuivaa ja tästä syystä vaihtohyvitys on heikko. Tilanne olisi varmaankin hieman parempi jos olisin vaihtamassa 40 tonnin autoon.
Totta puhut.
Jambe kirjoitti:Komea peli! Eipä taida vaan tuokaan olla mikään maailman helpoin myytävä.
Kulutus 19.4 / 9.3 / 13 l/100km. No ei. Mutta hieno on.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
Aika namu. Mä kattelin keväällä noita 166:sia puolittain sillä silmällä (takapoksi aivan liian pieni), mutta Suomessa ei taida olla yhtään noita 3,2l V6:sia? Noi tomaatit kun ei lämmitä oikeen edes DSG muodossa ja toi suorituslukematkin pikkasen eri maata.
Ei sillään ei noita montaa oo myynnissä Saksassakaan... Metallinviininpunanen tollanen facelit 166 tolla 3,2l V6:sella ja tummanruskealla tai mustalla nahkasisuksella. Mmm...
^ Ai, mutta ei mahda olla kovin montaa. Toihan tuli uutena tuohon faceliftiin ja mä en oo koskaan nähny yhtään myynnissä. Toi 3,0 olis varmaan kans ihan jees, mutta sitä ei saanu tuohon faceliftiin muuta kuin automatins kans.
Lainatakseni Clarksonia taas, niin tohon kun tempasis sen tasauspyörästönlukon ja Autodeltan 3,7l konversion niin toi olis kuin "little small dress with provocative underwear" ...
mml kirjoitti:Pakko sanoa että moneen isoon autoon punainen väri on täyttä myrkkyä mutta tuohon se ei ole paha laisinkaan.
Pakko sanoa että on se
Vähän samaa mieltä - tai siis parempiakin värejä ulkokuoreen on saatavilla. Silti tuossa yksilössä eniten kyllä särähtää koko_beige_sisusta. Jakkaroissa ja ovien toppauksissa se menee loistavasti mutta etenkin kojetaulu saisi kyllä olla toisenvärinen (musta).
Sitten siinä on vielä tuo tylsä neliportainen tomaatti joka tekee siitä pappa-auton manuaaliin verrattuna.
Mun silmääni kokonaisuus, joskin sangen erilainen, istuu mukavasti. Rohkea ulkokuori sofistikoituneella sisustalla, ajaisin. On sitä pahempaakin tullut nähtyä.
Ei ehkä se ajajan auto, mutta varmasti upea kulkine nautiskelijalle.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”
MKT kirjoitti:
Vähän samaa mieltä - tai siis parempiakin värejä ulkokuoreen on saatavilla. Silti tuossa yksilössä eniten kyllä särähtää koko_beige_sisusta.
Ei se paras väri omastakaan mielestä ole, pointti oli lähinnä siinä että minun silmään yllättävän hyvä punaiseksi. Kojelaudan uskon olevan luonnossa oikeinkin hieno, kuvassa ei kyllä puhuttele. Provosoin vielä sen verran, että musta nahkaratti pitäisi vaihtaa puiseen, sellaiseen vaaleahkoon.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
mml kirjoitti:Tämän päivän Turun Sanomaa lueskellessa osui silmiin HANU:n liikkeen ilmoituksesta ollut '05 Vectra V6 Turbo farkku.
Sitä vaan, että näyttää ne muidenkin merkkien hinnat laskevan melko vilkkaasti, ei Alfa ainoa ole. Uutena maksanu 40 k€ ja nyt sais suht vilkkaasti liikkuvan alle 4 vuotiaan ison farmarin hintaan 15.900.
JOS pitäisi suht' uusi farmari hankkia niin ei tuo nyt ihan viimeinen vaihtoehto olisi, vaikka Opel onkin.
Meni muuten nopeesti kaupaks, tais olla 4 päivää.
Vectrat menee muutenkin hyvin kaupaks.
Ei se huono auto ole. Iso ja aika hiljainen auto. Hajuton ja mauton se kyllä on.
Onko kellään mitään tietoa eilisen (ma. 6.1.) Turun Sanomissa autot&liikenne-liitteessä mainostetusta hopeasta 159:stä? Turun Rinta-Joupin liikkeessä.. 39000km ajettu ja hp. 24900€.
salot kirjoitti:Paku tosialfistin raksalle. Tai ehkä sittenkin entisöintiin mieluummin. Pelastakaas joku tuo, mahtaako Suomesta näitä esiducatoja löytyä lainkaan?
Mobilistissa, jossa käsiteltiin Alfaa Suomessa, on kuva 60-luvulta parista Giuliasta ja Alfan pakusta ja teksti että paku oli merkkihuollon käytössä. On sekin tainnut hävitä.
salot kirjoitti:Paku tosialfistin raksalle. Tai ehkä sittenkin entisöintiin mieluummin. Pelastakaas joku tuo, mahtaako Suomesta näitä esiducatoja löytyä lainkaan?
1300Ti:llä on ambulanssi. Sitten on se iveco koppainen joku 8-90 lukujen taitteen paku. Muita en sitten ainakaan minä tiedä.
Soittelin tänään kyseisestä autosta ja tilasin Akesta tietoja.
Tyyppi, omistaja kertoo kärryn olleen perheen kakkosauto, tehdyistä huolloista ja korjauksista, kertoo omistaneensa yhdeksän Alfaa, mutta Aken tiedoista selviää, että Alfa on tullut hänen omistukseensa vasta 4.12-08, joten jotain hämärää tässä hommassa kyllä mielestäni on.
Auto ollut muutenkin aika ripeän vaihdon kohteena viimeisten vuosien aikana.
Jos jollakin on asianmukaista tietoa ko. laitteesta, se mielihyvin vastaanotetaan
vanadoo kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää minne päin Suomea meni.
Eli ostin tuon Alfan Alajärveltä kesällä 2006 joltain maanviljelijältä hintaan 2900€. Hän oli ostanut sen hihnavikaisena ja korjauttanut. Eli siis hihna oli katkennut jollain ajossa.
Pari viikkoa oston jälkeen huomasin että oikean puolen vetonivel oli rikki ja sen vaihdatin sen uuteen. Isä oli aluksi autoni omistaja kun olin alaikäinen. Kun sain kortin lokakuussa niin auto pantiin nimiini. Myin auton armeijan takia alkusyksystä 2007 eräälle hämeenlinnalaiselle, joka sanoi omistaneensa ennenkin Alfoja. Yhteystietoja ei nyt ole, sillä isäukko myi auton kun olin tuolla armeijan puolella.
itse olen tuohon alfetta GTV.n mieltynyt syystä että kys korimallista löytyy vielä sitä oikeaa käsityönleimaa ja oikeaa urheiluauton fiilistä..
ja siiten se muotoilu joka miellyttää allekijroittaneen silmää,
75:n on sellainen rumankaunis/brutaali italomuskeli kun taas GTV6 on omallalaillaan siro ja suorastaan vauhdikkaamman näköinen mitä itse asiassa onkaan..
no jaa..mistähän ne mieltymykset tuohon "look a like fiat regata" alfa90:een sitten oikein juontaa..näyttää kenkälaatikolta ja potkuakin saisi olla enemmän..no onhan siinä sentään automaattisesti säätyvä etuspoileri ja kattoluukku sekä suht persoonallinen takapää..
jotta ei mene ihan OT niin bongasinpa tällaisen nettiautosta..
pitäisihän niitä ottaa mutta on tuo helv talli niin ahdas ettei saa koko autoa kuvaan yritti sitten mistä kulmasta tahansa mutta eiköhän tässä lähiaikona kunhan saa auton pihalle, sitten niitä kunnon kuviakin ilmaantuu..
90 kirjoitti:no jaa..mistähän ne mieltymykset tuohon "look a like fiat regata" alfa90:een sitten oikein juontaa..näyttää kenkälaatikolta ja potkuakin saisi olla enemmän..no onhan siinä sentään automaattisesti säätyvä etuspoileri ja kattoluukku sekä suht persoonallinen takapää..
Tuokin käy mielessä aika ajoin. Olisi niin hienoa mennä Areffin/Carffin tapahtumaan elvistelemään 90:sellä.
90 kirjoitti:no jaa..mistähän ne mieltymykset tuohon "look a like fiat regata" alfa90:een sitten oikein juontaa..näyttää kenkälaatikolta ja potkuakin saisi olla enemmän..no onhan siinä sentään automaattisesti säätyvä etuspoileri ja kattoluukku sekä suht persoonallinen takapää..
Tuokin käy mielessä aika ajoin. Olisi niin hienoa mennä Areffin/Carffin tapahtumaan elvistelemään 90:sellä.
no olisihan ainakin harvinainen näky kerhojen miittingeissä jos muihin malleihin verrataan sillä eipä noita kovinmontaa enää hengissä täällä suomessakaan ole, viimmeiset hetket alkaa olla käsillåä jos moisen kohtuuhintaan haluaa..
nelipyttyistä gtv.tä vielä löytää soppelisti mutta gtv6:n hinnat alkaa olla jo sitä luokkaa että monelta jää ostamatta jos ei täysin mätää projektia halua....
mattijus kirjoitti:
Pitkään olen seurannut samaa; liekö jakohihnaremontti tekemättä.
Onneksi ei ole beige / punainen nahkasisusta.
Pari tonnia hinnasta pois niin tekisi ihmeitä menekille.
Eikös 80 % Alfoista ole myynnissä sillä tavalla että jakohihnaremontti on juuri tulossa?
Asialliset varusteet (lehmäpenkit, kylmäkone yms.) tuossa näyttää olevan ja luulen että tuolla olisi aika hauska ajella vaikka vähän rataakin ympäri. Ja kaupunkiautoksi tuo varmaan olisi Alfoista kätevin, ei kytkinpoljinta ja kohtuullisen pienet mitat.
TeroPee kirjoitti:Mikähän on kun tämä ei kelpaa kenellekään. Ollut varmaan jo yli vuoden myynnissä! http://www.nettiauto.com/1709954
Eiköhän tohon jo parikin hihnanvaihtoa tinkisi tolla myyntiajalla. Toisaalta argumentointi on vahvaa: "Parasta mitä on rahalla saanut, nautinnollista ajettavuutta ja Italialaiskauneutta ymmärtävälle ainoa valinta, kateeks käy!"
Pikkuauto joka alkaa olla jo vähän vanha, monen mielestä arveluttavaa merkkiä ja hintaa kymppitonni. Ei se näin epävarmana aikana varmaan kaikkein helpoimmin myytävä kampe ole.
TeroPee kirjoitti:Mikähän on kun tämä ei kelpaa kenellekään. Ollut varmaan jo yli vuoden myynnissä! http://www.nettiauto.com/1709954
Eiköhän tohon jo parikin hihnanvaihtoa tinkisi tolla myyntiajalla. Toisaalta argumentointi on vahvaa: "Parasta mitä on rahalla saanut, nautinnollista ajettavuutta ja Italialaiskauneutta ymmärtävälle ainoa valinta, kateeks käy!"
Olen katsonut tosissani mutsille Selespeediä kolmesta maasta, 156 selet on suomessa halpoja, niitä ei oikein kannata tuoda. 147 Selejä on suomessa niin vähän että ovat suhteessa tällä hetkellä kalliita suomessa, saksantuonti juuri ja juuri kannattaa. Tämä 10ke yksilö on suomen hinnastossa oikean hintainen, sikäli kun sama kampe yksityiseltä maksaa nettona aika tarkalleen saman. 'Kaikki' 147 selet kaikissa kolmessa maassa on -01 ja karvan päältä 100tkm ajettuja parista on kone uusittu 90tkm paikkeilla, mikä lienee venytetyn hihnanvaihdon seurausta.