Muiden merkkien uutuuksia.
Valvoja: Moderators
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Minusta Kauppalehden uutinen oli paljon paremmin otsikoitu.Cloverleaf kirjoitti:Saabeista unohtunut tyynyjä.
Volvon tulevaa ennakoiva S60 concept... ihan passelin näköne...
http://jalopnik.com/5111107/volvo-s60-c ... e=true&s=x
Ja sit ne viralliset kuvat sedan Porsche Panamerasta... että tuollanen möhkäle siitä sit tuli...
http://jalopnik.com/5096844/porsche-pan ... os-details
EDIT: Laitetaa nyt sit enemmän ku näitä löytyy...
BMW Z4 päivitys:
http://jalopnik.com/5109485/2009-bmw-z4 ... rs-rejoice
http://jalopnik.com/5111107/volvo-s60-c ... e=true&s=x
Ja sit ne viralliset kuvat sedan Porsche Panamerasta... että tuollanen möhkäle siitä sit tuli...
http://jalopnik.com/5096844/porsche-pan ... os-details
EDIT: Laitetaa nyt sit enemmän ku näitä löytyy...
BMW Z4 päivitys:
http://jalopnik.com/5109485/2009-bmw-z4 ... rs-rejoice
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Toi Porsche on aivan hanurista. Jotenkin toi muotokieli on kuin harrastelijat olisivat päättäneet tuunata tavallista 911-sarjan vermestä.
BMW:n ainoa siedettävän näköinen vimpain on ollut tähän saakka vanhaa britti-urheiluautohenkeä huokuva Z4 (orkkis M1:sen lisäksi). Nyt toi uus Z4 on onneksi tylsemmän näköinen ja voin hyvillä mielin taas sanoa etten pidä yhdestäkään Bemarista. Kiitokset vaan baijerin kaiffareille!
BMW:n ainoa siedettävän näköinen vimpain on ollut tähän saakka vanhaa britti-urheiluautohenkeä huokuva Z4 (orkkis M1:sen lisäksi). Nyt toi uus Z4 on onneksi tylsemmän näköinen ja voin hyvillä mielin taas sanoa etten pidä yhdestäkään Bemarista. Kiitokset vaan baijerin kaiffareille!
-Matti-
Otinpa eilen pikatyypi Opel Insigniasta 1.8 bensa 140 heppaa.
Onhan Opeli harpannut pitkästi eteenpäin. Ei tosin pystynyt paljon ns. kokeilemaan , kun oli niin halvatun liukasta.
No tulihan todettua, että uudet Nokian kitkat pitää paremmin kuin 2 v Maxi Icet.
Sutimisen esto toimi hienosti.
Vajaatehoinen, no vaihtoehtojahan on tulossa 220 ja 280 hepoa, tosin hintakin muuttuu.
Hiljaiselta vaikutti 120:iin asti, no kitkat alla ja pientä irtolunta tiellä. Ovissa näytti olevan tuplakumit ikkunakarmeissa.
Napakan tuntuinen alusta - tuntuu kaikki autonvalmistajat pistävän paukkuja tähän.
Joissakin malleissa sähköinen käsijarru, hyi halvattu.
Istuimen ja ratin säädöt ok - ihan hyvän ajoasennon sai loihdittua.
Nykyisin kuulemma nokkaremmin vaihto 120.000 tai 10 vuotta. Ketjuakin löytyy tehokkaimmista versioista - en tosin selvittänyt sen paremmin, mistä.
Valoihin saa jos jonkinmoisia ominaisuuksia jne jne
Aikahan sen sitten näyttää, miten Opel alkaa menemään. Vanhaa painetta on kuin yhdellä toisellakin merkillä.
Pitää varmaan ajaa vielä uudestaankin keväämmällä.
Onhan Opeli harpannut pitkästi eteenpäin. Ei tosin pystynyt paljon ns. kokeilemaan , kun oli niin halvatun liukasta.
No tulihan todettua, että uudet Nokian kitkat pitää paremmin kuin 2 v Maxi Icet.
Sutimisen esto toimi hienosti.
Vajaatehoinen, no vaihtoehtojahan on tulossa 220 ja 280 hepoa, tosin hintakin muuttuu.
Hiljaiselta vaikutti 120:iin asti, no kitkat alla ja pientä irtolunta tiellä. Ovissa näytti olevan tuplakumit ikkunakarmeissa.
Napakan tuntuinen alusta - tuntuu kaikki autonvalmistajat pistävän paukkuja tähän.
Joissakin malleissa sähköinen käsijarru, hyi halvattu.
Istuimen ja ratin säädöt ok - ihan hyvän ajoasennon sai loihdittua.
Nykyisin kuulemma nokkaremmin vaihto 120.000 tai 10 vuotta. Ketjuakin löytyy tehokkaimmista versioista - en tosin selvittänyt sen paremmin, mistä.
Valoihin saa jos jonkinmoisia ominaisuuksia jne jne
Aikahan sen sitten näyttää, miten Opel alkaa menemään. Vanhaa painetta on kuin yhdellä toisellakin merkillä.
Pitää varmaan ajaa vielä uudestaankin keväämmällä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
^Mites ohjaus? Omia silmiä kirveli jossain jutussa mainittu sähköinen ohjaustehostin. Muuten vaikutti paperilla ihan ok peliltä. Siis mikäli hajuttomuus ja mauttomuus ei haittaa..
Siitä päästäänkin seuraavaan kysymykseen. Miksi Laku edes koeajaa Opelia? Et kuitenkaan vissiin tarvitse käytännöllistä perheautoa?
Siitä päästäänkin seuraavaan kysymykseen. Miksi Laku edes koeajaa Opelia? Et kuitenkaan vissiin tarvitse käytännöllistä perheautoa?
Senza cuore saremmo solo macchine
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
Käytiinpä päivällä ihmettelemässä uutta Avensista. Ihan hyvältä tuo näytti, tilat oli asialliset ja laatuvaikutelma mukavasti kohdillaan. Jotenkin yleisilmeestä tuli mieleen pikku Lexus, ja se on varmaan tarkoituksella suunniteltu juuri niin. Ajopuoli jäi vielä toteamatta jumalattoman ruuhkan takia. Kanta-asiakkaat oli varannut jo kaikki ajovuorot tältä päivältä.
Mä nyt yleisesti ottaen vaan oon kiinnostunut autoista ja kun on tota aikaa, enkä tykkää talvesta, niin käyn päiväkävelyllä autoliikkeissä ja rautakaupoissa jos en keksi parempaa tekemistä.Miksi Laku edes koeajaa Opelia? Et kuitenkaan vissiin tarvitse käytännöllistä perheautoa?
Yleensä tulee ajettua kaikki uudet autot ( siis jotenkin kiinnostavat - Opel vuoden auto).
Juu, en ole aikeissa vaihdella.
Viimeksi kun näin kirjoitin vaihtui 156 159:iin vissiin kahden viikon päästä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Toyotaltakin on näköjään tullut oma Sele. Huomasin vaan telkussa pyörivästä mainoksesta, että ratin takana olevia lapoja räpellettiin. Googlettamalla löytyi seuraavaa:
Ihan kiva vois olla tommonen. Ei vaan oikein viittis tulevaisuudessakaan alkaa ajamaan Toyotalla...
Miltäs muilta merkeiltä vastaavia systeemejä löytyy? Siis portaaton automaatti & rattivaihteet?suoli24 kirjoitti:Kaikki manuaalivaihteistot ovat kuusivaihteisia. 1,8- ja 2,0-litraisen bensiinimoottorin yhteyteen on valittavissa tasaisesti toimiva, portaaton Multidrive-S-vaihteisto. Sen avulla saavutetaan huomattavasti tavanomaista automaattivaihteistoa matalammat kulutus- ja päästölukemat. Kuljettaja voi haluttaessaan käyttää myös seitsemää esiohjelmoitua, kiinteää välityssuhdetta.
Ihan kiva vois olla tommonen. Ei vaan oikein viittis tulevaisuudessakaan alkaa ajamaan Toyotalla...
Senza cuore saremmo solo macchine
Audin Multitronic on vastaava, ihan miellyttävä normiajossa. Varmaan jos ajaisi enemmän niin tottuisi tuohonkin. Käsinvaihtaminen tuollaisella tuntuu hieman oudolta kun CVT:n koko idea haihtuu siihen. Eikä CVT (ainakaan Multitronic) / automaatti vaihda samalla tavalla kuin itse nappivaihteisen haluaisin vaihtavan. DSG on mielestäni parempi hyvin vähäisen kokemuksen perusteella. (DSG:tä ei taida saada pitkittäismoottorisiin)hagger16 kirjoitti: Miltäs muilta merkeiltä vastaavia systeemejä löytyy? Siis portaaton automaatti & rattivaihteet?
Ihan kiva vois olla tommonen. Ei vaan oikein viittis tulevaisuudessakaan alkaa ajamaan Toyotalla...
[EDIT] Audin Multitronicin käsinvaihdot taisi hoitua sittenkin pelkästään kepillä, ei ratista.
VMP
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Juu, en tiedä onko tuollaisessa portaattomassa automaatissa käsivalintamahdollisuudella mitään järkeä. En ole koskaan päässyt/joutanut kokeilemaan...
Tuossa rattivaihteiden räpläämisessä on vaan jotain eroottista, noin niinkuin ajatuksena. Tojolla tai Volkkarilla ajamisessa sitten taas ei.
Pitänee vielä miettiä sitä Seleä. Harmi, kun sitä ei ole ollut saatavilla 159:iin Suomessa.
Tuossa rattivaihteiden räpläämisessä on vaan jotain eroottista, noin niinkuin ajatuksena. Tojolla tai Volkkarilla ajamisessa sitten taas ei.
Pitänee vielä miettiä sitä Seleä. Harmi, kun sitä ei ole ollut saatavilla 159:iin Suomessa.
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Täh, eikö hinnat alkaen mallistossa (Selection) ole rengaskoko 215/60R16 vannekoolla 6½Jx16, vasta Cosmo-varustetasolla tulee vakiona 18-tuumaiset vanteet ja lisähintaan saa vaikka 245/35R20 / 8½Jx20.
Eipä tuo Opel siltikään kiinnosta. Myönnettävä kuitenkin että osittain on muotoilussa onnistuttu, lähinnä takapään muotoilussa.
Eipä tuo Opel siltikään kiinnosta. Myönnettävä kuitenkin että osittain on muotoilussa onnistuttu, lähinnä takapään muotoilussa.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Joo, oikeassa lienet. Mä en noista Opelin varustetasoista sen enempää tiedä, mutta Cosmo oli tosiaan tämä Auto Bildin vertailussa ollut yksilö josta rengaskoon bongasin.
Ei ne tossa korissa kylläkään mitenkään isoilta näytä.
Muotoilua lehdessä ylistivät, mutta minuun ei iske ainakaan ulkomuoto. Saman kokoluokan autoista esim Mazda 6 tai Mondeo on mielestäni paremman näköinen.
Ei ne tossa korissa kylläkään mitenkään isoilta näytä.
Muotoilua lehdessä ylistivät, mutta minuun ei iske ainakaan ulkomuoto. Saman kokoluokan autoista esim Mazda 6 tai Mondeo on mielestäni paremman näköinen.
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Katsoin Insignian tiedot lataamastani OPEL-esitteestä, hyi hyi minua Ei tuo ole sisältäkään kauhean kauhea, suurin moite tulee ratissa olevasta rumasta logosta. En ole mitään Opelia kuitenkaan ostamassa tai edes ostoa harkitsemassa vaikka Vuoden auto onkin - ehkä jopa kahden.
Samassa lehdessä oli muuten Lancia Deltan ja Musan lyhyt koeajokin, olivat aika positiivissävytteisiä, erityisesti Deltasta tykkäsivät.
Samassa lehdessä oli muuten Lancia Deltan ja Musan lyhyt koeajokin, olivat aika positiivissävytteisiä, erityisesti Deltasta tykkäsivät.
Bemarin 5sarjan GT concepti kuvia julkaistu ja vissiin autoakin suunnitellaan oikein julkaistavaksi.. Mun mielestä ainakin jäätävän ruma auto kyseessä..
http://www.autobild.de/artikel/bmw-conc ... 46402.html
http://www.autobild.de/artikel/bmw-conc ... 46402.html
Tätä kyseistä Multidrive-S-vaihteistoa ennen Toyotaan on saanut aikaisemminkin käsivalintaisen "automaatin"(MMT) joka on tosiasiassa tietokoneohjattu manuaali laatikko. (mm. Auris, Corolla, Yaris ja Corolla Verso)hagger16 kirjoitti:Toyotaltakin on näköjään tullut oma Sele. Huomasin vaan telkussa pyörivästä mainoksesta, että ratin takana olevia lapoja räpellettiin. Googlettamalla löytyi seuraavaa:
Tänään sitten näin luonnossa ensimmäistä kertaa BMW X6:n. Sanattomaksi veti muotoilu. Kohderyhmänä on ilmeisesti sokeat - tai joku ihme x6-segmentti, jolle auton epämiellyttävyys, muotopuolisuus ja epätasapaino on jostakin perverssistä syystä tärkeää.. Välittömästi dejavuna tuli mieleen yhtä tyrmäävä kohtaaminen vuoien, vuosien takaa, kun näin ensimmäisen Mazda 121:n.
Corvette Stingray concept, heijastelee tulevan corvetten muotoja...
Nyt ei voi muuta sanoa ku että sykähdyttävä ilmestys...
http://www.autoblog.com/2009/02/11/chic ... y-concept/
Nyt ei voi muuta sanoa ku että sykähdyttävä ilmestys...
http://www.autoblog.com/2009/02/11/chic ... y-concept/
^No sykähdyttävä on kyllä.
Tosin mitä italialaiset edellä sitä toiset perässä; onhan tuo toki Corvettemainen muodoltaan ja yksityiskohdiltaan, mutta kyllä tuossa voimakkaassa kulmikkuudessa ja provosoivassa olemuksessa minusta haisee Lamborghini Reventonin ja Estoquen tyylin jäljittely.
Tosin mitä italialaiset edellä sitä toiset perässä; onhan tuo toki Corvettemainen muodoltaan ja yksityiskohdiltaan, mutta kyllä tuossa voimakkaassa kulmikkuudessa ja provosoivassa olemuksessa minusta haisee Lamborghini Reventonin ja Estoquen tyylin jäljittely.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Omaan silmään Scirocco kyllä erottuu edukseen autovirrasta, yritystä on ulkonäössä. Suurempi ongelma on, että miksi menevään kärryyn on otettu ankea, tylsä ja harmaa sisustus suoraan Golffista. Ei voi ymmärtää.Hepa kirjoitti:Nyt on pariin otteeseen tullu liikenteesä bongattua uusi VW Scirocco. Pienoinen pettymys kyllä oli. Massaanhan tuokin hautautuu kaikkien sivikkien ja kolopallojen sekaan, vaikka promokuvat jotain ehkä lupailivatkin.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Joo, jotenkin se mun silmään näyttää kyyristyneeltä sammakolta.Hepa kirjoitti:Nyt on pariin otteeseen tullu liikenteesä bongattua uusi VW Scirocco. Pienoinen pettymys kyllä oli. Massaanhan tuokin hautautuu kaikkien sivikkien ja kolopallojen sekaan, vaikka promokuvat jotain ehkä lupailivatkin.
Erikoisemmalta ja jopa paremmalta se tosin näyttää kuin se myös isolla huudolla lanseerattu Passat CC.
-Tazio
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Godzilla vs. Golf = Scirocco. Näyttää kuin olisi Golf litistetty. Silti kyllä yksi parhaimman näköisistä volkkareista aikoihin. Tänään töihin mennessä just kattelin uutta Superbia, että eipä todellakaan mikään silmänilo ole varsinkaan takaa. Lienee tarkoituksellista, kun muuten tsekit pistäisivät emofirmasta ohi.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Jeps,Meidän corolla versosta moinen löytyy.Automaatti puoli vähän huono,mutta käsivalinta hyvä,eteen pienempää,taakse isompaa.kun jyvälle pääsee,ei todellakaan enää huvita hämmentää vaihdekeppiä,saatikka kytkintä painellasansse kirjoitti:Tätä kyseistä Multidrive-S-vaihteistoa ennen Toyotaan on saanut aikaisemminkin käsivalintaisen "automaatin"(MMT) joka on tosiasiassa tietokoneohjattu manuaali laatikko. (mm. Auris, Corolla, Yaris ja Corolla Verso)hagger16 kirjoitti:Toyotaltakin on näköjään tullut oma Sele. Huomasin vaan telkussa pyörivästä mainoksesta, että ratin takana olevia lapoja räpellettiin. Googlettamalla löytyi seuraavaa:
Rattaiden siirto käsin tuntuu oudolta näin 2000 luvulla
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100