Kuinka me foorumilaiset voimme auttaa toisiamme?
Valvoja: Moderators
- Backstroker
- Car(s): 156x3 159x2
- Viesti:
Tämä topic on avattu, jotta ihmiset voisivat ketoa heidän ammatistaan, erikoisosaamisistaan ja taidoistaan ja mahdollisuudesta auttaa tai neuvoa muita foorumilaisia joissakin asioissa. Liittyen autohin, vapaa-aikaan ja muutenkin yleisesti elämään.
Näin ihmiset pystyvät kysymään neuvoja tai pyytämään apua tietyissä asioissa niiden erikoisosaajilta ja asiantuntijoilta.
Minä ensimmäisenä kerron itsestäni:
- tiedän kaiken uinnista, uintiurheilusta, uinnin valmentamisesta ja kuntosaliharjoittelusta ja nopeiden tuloksien saavutamisesta urheilussa yleensä.
- olen kirvesmies, rakennusmies
Näin ihmiset pystyvät kysymään neuvoja tai pyytämään apua tietyissä asioissa niiden erikoisosaajilta ja asiantuntijoilta.
- tiedän kaiken uinnista, uintiurheilusta, uinnin valmentamisesta ja kuntosaliharjoittelusta ja nopeiden tuloksien saavutamisesta urheilussa yleensä.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Car(s): Volvo S40 T5
- Viesti:
- routasydän
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Kuinka me foorumilaiset voimme auttaa toisiamme?
Kuntosalivinkit kelpaa aina (saan kyllä veljeltä melko paljo neuvoja, mutta useammasta näkemyksestä on aina hyötyä). Kunhan sais reenin taas säännöllistettyäBackstroker kirjoitti:Tämä topic on avattu, jotta ihmiset voisivat ketoa heidän ammatistaan, erikoisosaamisistaan ja taidoistaan ja mahdollisuudesta auttaa tai neuvoa muita foorumilaisia joissakin asioissa. Liittyen autohin, vapaa-aikaan ja muutenkin yleisesti elämään.
Ite valmistun vuoden päästä lekuriksi, ja päivystys ura on jo alotettu (ja alfa niille reissuille ostettu) , eli terveyspuolta voin kommentoida spesialistin puuttuessa (tuutte huomaamaan, jos terveysasioista tulee puhe, nuoruuden intoa vielä jäljellä)
- MiNkO^^
- Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147 - Paikkakunta: Päijät-Häme
pakko jotain laittaa eli kun rengasmyyjä kerta löytyy niin täytyyhän nyt sitten rengasasentajakin olla samaan syssyyn voi sitten mainita myös autohifi,korisarja yms autoon liittyvä tuning sälän myynti ja asentelu.
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.
- Alfistipohjoosesta
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- liekki
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Viesti:
Kehtaakohan tähän nyt vastata...
Aikaisemmin olin pankissa töissä ja noin 3 vuotta myin sijoituksia. 2004-2007 ja lähdin kyseisestä hommasta kai juuri oikeaan aikaan kun markkinoiden myllerrystä katsoo.
Nykyään myyn vahinkovakuutuksia pääasiassa Nordean asiakkaille. Mitään speciaali- alennusta en pysty foorumilaisille järjestämään, mutta hinnat on muutenkin kilpailukykyiset.
Aikaisemmin olin pankissa töissä ja noin 3 vuotta myin sijoituksia. 2004-2007 ja lähdin kyseisestä hommasta kai juuri oikeaan aikaan kun markkinoiden myllerrystä katsoo.
Nykyään myyn vahinkovakuutuksia pääasiassa Nordean asiakkaille. Mitään speciaali- alennusta en pysty foorumilaisille järjestämään, mutta hinnat on muutenkin kilpailukykyiset.
- Janne
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Töiden puolesta kaikenmoinen EU-hanketoiminta: hakemukset, raportointi, talouskuviot, erityisesti rahastoista ESR, EAKR ja SOLID.
Harrastusten kautta voisin väittää tietäväni jotain polkupyöristä. Kohtuu paljon on tullut "diilattua" ja kasattua kavereille ja tuttaville katupyöriä (hybridi, sinkula, fix) ja maastovehkeitä (täysjousto, jäykkäperäisiä). Myös huoltohommat onnistuu suhteellisen hyvin.
Harrastusten kautta voisin väittää tietäväni jotain polkupyöristä. Kohtuu paljon on tullut "diilattua" ja kasattua kavereille ja tuttaville katupyöriä (hybridi, sinkula, fix) ja maastovehkeitä (täysjousto, jäykkäperäisiä). Myös huoltohommat onnistuu suhteellisen hyvin.
- Satakuusnelonen
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Alfa Milano
- Car(s): 159
- Alfaholisti
Sähkötukussa työskentelen valaisinprojektimyyjänä ja touhuan siis suurempien kohteiden parissa esim. toimistotalot, kauppakeskukset ja mitä nyt sattuu asiakkaillani työn alla olemaan. Aikaisemmin olin töissä valaisinmaahantuojalla. Eli valaisimista ja valaistuksesta luulen jotain tietäväni. Tämän alan tuotteita pystyn siis välittämään asevelihintaan.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint
-
- Car(s): Alfa 75 3.0V6 QV
(ex Alfa 156 2.5 V6 -98 ja ex Alfa 155 2.0 TS -94) - Paikkakunta: Rauma
Talonrakennumestarin koulutuksella tällä hetkellä kunnallistekniikan puolella mestarina/valvojana. Puusepäksi kanssa tullut opiskeltua, kuten logistiikasta varastomiehen paprut. Töitä olen tehnyt kodinkoneiden yms kuljetuksesta asennukseen ja kuormurin rattikin tullut tutuksi, sahatavaran jatkojalostuksessa höyläämöllä tuli vuosi vietettyä, kuten ahtaushommissa satamassa. Kaikesta saattasin luulla tietäväni ja mitään en osaa Yrittäjän homma puu/rakennusalalla ainakin sivutoimisena kiikarissa
- kterkkila
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Viesti:
Ensimmäiset peltoautot tulivat joskut yhdeksän vanhana ja sen jälkeen onkin tullut rassattua monenmoisia moottoreilla liikkuvia. Hetken tein sitä työksenikin Citikka-korjaamolla, joten noiden pelätyt hydraulijärjestelmät tulivat myös tutuksi. Nykyään rassailen enää vain omaksi ilokseni vapaa-ajalla, ja työt ovat tutkimuspuolella (ajoneuvot ja moottorit, yllätys yllätys).
Kimmo / alfatune.fi
- Bisci
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
Niinhän minäkin olin aikanaan (n. 20 kg sitten) omasta mielestäni todella kova uimari. Pakko kuitenkin tunnustaa, että 100 m vapaan aika on paljon heikompi kuin Hanna-Maria Seppälällä rinulissa samalla matkalla. Se siitä!Backstroker kirjoitti:Minä ensimmäisenä kerron itsestäni:
Sitten tuli kaverin kanssa käytyä kaatumassa Viklalla joissakin lätäköissä. Saavutuksina vapaa-ajan ja rahan kadottaminen.
Tämän jälkeen hurahdin autourheiluun. Luulin jossain vaiheessa tietäväni siitä melkein kaiken, mutta pikku hiljaa vuosien myötä olen havainnut, etten tiedä yhtään mitään...ja vuosi vuodelta vieläkin vähemmän.
Nyt on tarkoitus löytää sellainen harrastus, missä ei ole sääntökirjaa, ei tuomareita, ei pakollista tai pakonomaista harjoittelua, ei mitään sarjaa tms. pakkopullaa eikä tuloksia. Pelkkää hauskaa.
Päivisin leikin rakennuttajaa, mutta annas olla kun omia päälle kaatuvia kojuja pitäisi kohentaa, niin jos ei mene sormi suuhun se jää puun ja vasaran väliin.
Kysykää mitä vain, vastaan ...
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg
Mulla ei ole paljoa annettavaa autotietämyksessä. Osaan tosin jakokulman ja alistuskonjunktiot jne...
Eli ammattina luokanopettaja, myös yläasteen matikanmaikan pätevyys löytyy. Harrasteena liikunta eri muodoissa. Jukola on juostu aina, kun iän puolesta on ollut sallittua, parhaimmillaan noin sijalle 50, ensi vuonna tavoitteena taas parantaa. Sählyä aladivarissa, maastopyöräilyä, juoksua ja muuta reenimielessä. Ensi kesän uusi aluevaltaus on Triahtlon kokeilu puolimatkalla, tavoitteena piestä ulkoministeri selvästi.
Autoista olen ollut kiinnostunut lähinnä käytön kannalta. 11-vuotiaana alkoi ura 127:n ratissa mummolan teillä. Vanhempana ammattiajoa kesähessuna postilla. Rassausta en ole kummemmin harrastanut. Toki polttimot vaihdan itse.
Eli ammattina luokanopettaja, myös yläasteen matikanmaikan pätevyys löytyy. Harrasteena liikunta eri muodoissa. Jukola on juostu aina, kun iän puolesta on ollut sallittua, parhaimmillaan noin sijalle 50, ensi vuonna tavoitteena taas parantaa. Sählyä aladivarissa, maastopyöräilyä, juoksua ja muuta reenimielessä. Ensi kesän uusi aluevaltaus on Triahtlon kokeilu puolimatkalla, tavoitteena piestä ulkoministeri selvästi.
Autoista olen ollut kiinnostunut lähinnä käytön kannalta. 11-vuotiaana alkoi ura 127:n ratissa mummolan teillä. Vanhempana ammattiajoa kesähessuna postilla. Rassausta en ole kummemmin harrastanut. Toki polttimot vaihdan itse.
- Tuomas K
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Minä voin sitten täydentää hiukan niillä pyörillä kulkevilla jotka tuo "melkein" ilmeisesti rajaa pois. Ammatti siis veturinkuljettajapiesuli kirjoitti:miltein kaikki missä on pyörät tai telat
Edellinen ammatti oli varaosamyyjä, myin kilpa-autojen osia ja ostin niitä ulkomailta, paljolti ralliin ja radalle. Sitä ennen ihan perusautojen varaosia.
Mukana myös jo vuodesta 1972evilpet kirjoitti:Kamppailulajeja on tullut kisattua ja harrastettua vuodesta 1982, joten niistä löytyy tietoa, jota kukaan ei tarvitse
.
Orgaanisen kemian parissa tulee läträttyä ammatin puolesta.
Viimeksi muokannut Harpo, 28 Tammi 2009, 13:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Seiska5mma
Sama vika noin 25 vuoden takaisissa tuloksissa. Miten hitossa poika, joka nosti kaksi kertaa enemmän rautaa penkistä kuin sama mies nyt, ja jonka hemoglobiini oli yli 175 ja hapenottokyky 99% sama kuin Juha Miedolla, saattoi uida niin helvetin hitaasti? Ehkä syynä oli, että siihen aikaan sekä sprintterit että maratonuimarit uivat samoja treenejä...Bisci kirjoitti:Niinhän minäkin olin aikanaan (n. 20 kg sitten) omasta mielestäni todella kova uimari. Pakko kuitenkin tunnustaa, että 100 m vapaan aika on paljon heikompi kuin Hanna-Maria Seppälällä rinulissa samalla matkalla. Se siitä!Backstroker kirjoitti:Minä ensimmäisenä kerron itsestäni:
Asiaan: olen mainosmies, kirjoitan kuvastoihin ja säädän verkkokauppaa myös maissa, joita en erota toisistaan. Tosin tämän topicin aiheeseen, auttamiseen, ei oikein ole aikaa, pienet lapset syövät kaiken.
Viimeksi muokannut Seiska5mma, 28 Tammi 2009, 09:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Ciancarlo
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
^^minä olen sitten vielä aloittelija, lajien pariin vasta vuonna -80. Nykyisin yritän valmentaa erityisesti junioreita ja treenailen kunnon vuoksi. Vieläkin tunnen olevani lähes aloittelija varsinkin silloin, kun joku mestari käy kylässä..
Työkseni kehittelen teräksiä yhdessä muiden kolleegojen kanssa sekä toimin myyntiorganisaation teknisenä tukena.
Työkseni kehittelen teräksiä yhdessä muiden kolleegojen kanssa sekä toimin myyntiorganisaation teknisenä tukena.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- lagamaggan
Oma ammattiosaaminen löytyy erään suurehkon yritysoperaattorin myyntiorganisaatiosta. Eli jos yrityksesi tarvitsee datan tai puheen siirtämistä, voin olla mahdollisesti avuksi. Lähinnä siis 50+ työntekijöiden yritykset ovat meidän targettia. Muillekin saattaa jotain löytyä...
Vapaa-ajan puolelta osaaminen kohdistuu pääsääntöisesti ATK laitteisiin, erityisesti tietokonekomponentit ovat lähellä sydäntä. Useita konepaketteja kasailtu kavereiden ja sukulaisten toimeksiannosta.
Vapaa-ajan puolelta osaaminen kohdistuu pääsääntöisesti ATK laitteisiin, erityisesti tietokonekomponentit ovat lähellä sydäntä. Useita konepaketteja kasailtu kavereiden ja sukulaisten toimeksiannosta.
Ja minä myyn sun kirjojasärrä kirjoitti:kirjoittamista...
Jaa, että apua; minusta? Myyn Mikkelissä kirjoja ta toimistotarvikkeita. Ottakaa privalla yhteyttä, jos ootte tulossa Mikkeliin ja tarvitsette palveluja. Lähettäminen on niin kallista, ettei ole mielekästä.
Autojen tekniikkaan en ole aikoihin puuttunut, että korjausapua ei minulta saa. Jos Alfisti Mikkelissä joutuu pulaan, auttaisin kuitenkin mielelläni. No, hyvin rajallisen aikani ja kykyjeni puitteissa. En vaan viitsi laittaa yhteystietojani näin yleiseen paikkaan. Mites tällainen aputiedosto hoidettais?
sulautettujen ohjelmistojen testausta työkseni teen.. tukiasemat ja gerpsit yms on tuttuja.
Oikeista töistä maatilojen hommat onnistuu metsänhoidosta sikoihin/lehmiin pitäis varmaan joskus palata juurilleen..
Harrastuspuolella ammunta ja itsensä puolustaminen, kotiteatterilaitteistot, valokuvaus ja tietotekniset härpäkkeet..
Jos jollain on tarvetta niin läppäriltä löytyy vag-commi.
Oikeista töistä maatilojen hommat onnistuu metsänhoidosta sikoihin/lehmiin pitäis varmaan joskus palata juurilleen..
Harrastuspuolella ammunta ja itsensä puolustaminen, kotiteatterilaitteistot, valokuvaus ja tietotekniset härpäkkeet..
Jos jollain on tarvetta niin läppäriltä löytyy vag-commi.
Aatamin aikuinen autonasentaja. Nykyinen syömishäiriöihin
erikoistunut mielenterveyshoitaja. Ymmärtää jotakin myös motukoista,
fisuista,itsensä rääkkäämisestä ja esiintymisestä.
erikoistunut mielenterveyshoitaja. Ymmärtää jotakin myös motukoista,
fisuista,itsensä rääkkäämisestä ja esiintymisestä.
"Tasunka Witko",elämäntapaintiaani