Hirsirunko
Valvoja: Moderators
Hirsirunko
Morjesta,
On tarkoitus ruveta suunnittelemaan kesämökin rakentamista ja oon miettiny hirrestä. Tarkoitus ois alkuun saada ihan vaa hirsirunko kasaan katon kanssa ja sitten vaan lunkisti loput miten kerkiää.
Onko kukaan koskaan hirsirunkoa katon kanssa tilaillu ja mitä sellanen kustantaa. Ite ois tarkoitus kuitenkin koota se. Kokoa noin 65 m2.
On tarkoitus ruveta suunnittelemaan kesämökin rakentamista ja oon miettiny hirrestä. Tarkoitus ois alkuun saada ihan vaa hirsirunko kasaan katon kanssa ja sitten vaan lunkisti loput miten kerkiää.
Onko kukaan koskaan hirsirunkoa katon kanssa tilaillu ja mitä sellanen kustantaa. Ite ois tarkoitus kuitenkin koota se. Kokoa noin 65 m2.
Pistettiin honkarakenteen n. 70m2 mökki pystyyn muutama kesä takaperin. Muistaakseni paketti oli jotain 20k€ (en ole omistaja, olin vain talkoissa joten en muista ihan tarkkaa summaa), sisältäen ovet, ikkunat, kattotarpeet yms. kaiken puu tavaran. Lisäksi piti hommata sitten perustukset, sähköt, kaapistot ja muu sisutus. Kannattaa ottaa koko paketti ovineen ja ikkunoineen yms. tilpehööreineen. Säästyy pirusti vaivaa kun ei tarvi niitä erikseen ostella.
Neljä miestä (yhdellä aiempaa kokemusta aiheesta) pisti kehikon pystyyn parissa päivässä. Siitä pari päivää eteenpäin oli vesikatto jo päällä. Loppu hommia tehtiin sitten pikku hiljaa loppu kesä aina kun aikaa löytyi...
Neljä miestä (yhdellä aiempaa kokemusta aiheesta) pisti kehikon pystyyn parissa päivässä. Siitä pari päivää eteenpäin oli vesikatto jo päällä. Loppu hommia tehtiin sitten pikku hiljaa loppu kesä aina kun aikaa löytyi...
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- Epezi
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Viesti:
Hirsipaketeista ei ole kokemusta, mutta olen ollut kasaamassa vanhempien piharakennusta, joka tehtiin käsinveistetystä pyöröhirrestä, rakennuksella on kokoa noin 125neliötä, pisimmät hirret oli 13m pitkiä. Apuna oli kuorma-auton pikkunosturi.
Ihan mukavaa hommaa, varsinkin kun hirret oli oikeasti veistetty kunnolla. Yksi henkilö veisti hirsiä yhden vuoden, pystytys kesti 6 mieheltä vajaan viikon.
Ihan mukavaa hommaa, varsinkin kun hirret oli oikeasti veistetty kunnolla. Yksi henkilö veisti hirsiä yhden vuoden, pystytys kesti 6 mieheltä vajaan viikon.