Lancia Delta (Tipo 844)

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

juuuso kirjoitti:
Laku kirjoitti:Miten niin myyvänsä?
Deltan innottomuus edes yrittää myydä omia tuotteitaan jaksaa ihmetyttää itseänikin. Kahden ja puolen vuoden mittaisella alfistin-urallani Delta on kerran lähestynyt myyntitarkoituksessa kirjeitse.

Audi sen sijaan lähetti koko viime vuoden "audinews"-lehteään vaikken ole ikinä kyseistä merkkiä omistanut/koeajanut (liikkeessä). Kai Delta luottaa siihen, että kerran Alfan omistanut tulee hakemaan sen seuraavansa. Vaikka väkisin.
Tjuu, Delta on kyllä aika säälittävä tekele autoliikkeeksi. Saisi joku muu ketju ottaa ton tuontiohjelmaansa.

Mikähän muuten on, että Alfan muuntiketjut tuntuu olevan ainakin briteissäkin niin heikoissa kantimissa? Onko toi joku vaatimus, että auton pitää olla hankalasti ostettavissa :)?
-Matti-

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Koeajo pyyntöön tuli vastaus, että voin käydä Espoossa koeajamassa 1.4 Turbo Jetin.

Kiitin vaivannäöstä ja kyselin samalla, että koska lähettävät Tampereelle vaikka esitteitä ja jaksan odotella toistaiseksi, kunnes saavat auton käymään Tampereella.

Ans kattoo ny sitten.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Eihän sitä nyt kaikelle kansalle Alfaa. Kun myynti pidetään salamyhkäisenä tiskin alta -periaatteella toimivana salakaupusteluna niin Alfan arvo ja haluttavuus säilyy ja imago pysyy tarunhohtoisena.

Muut paitsi harvat ja valitut talutetaan Kia-puolelle jos eivät itse tajua.

:mrgreen:

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

juuuso kirjoitti:
Laku kirjoitti:Miten niin myyvänsä?
Deltan innottomuus edes yrittää myydä omia tuotteitaan jaksaa ihmetyttää itseänikin.
Ette sitten Kia-mainontaa ole huomanneet? :puke:

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Delta arvelee myyvänsä 200 autoa ensi vuonna. Miten niin myyvänsä?
Luinpas tuon tekstin uudestaan Auto Bildistä - ei ne aiokaan myydä vaan:
Ensi vuonna maahantuoja arvelee 200 Lancian löytävän suomalaisen omistajan.

Kylläpä noihin uusiin autoihin tulee hienoja palveluita.

Etsi uusi omistajasi, tse tse.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

Laku kirjoitti: Kylläpä noihin uusiin autoihin tulee hienoja palveluita.

Etsi uusi omistajasi, tse tse.
Niin se tekniikka menee eteenpäin...
Ei vaan on toi DA:n touhu surullista puuhaa. Miksi ihmeessä aloittaa maahantuonti jos ei ole aikomustakaan niitä myydä.
Vähän saman laista touhua niillä on Alfan kanssa.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Hesarin etusivulla puolen sivun mainos. Myös tilaamani esite (yhden aukeaman kokoinen säälittävä läpyskä) saapui parissa päivässä. Delta-Auto on aivan liekeissä!
On todella mahtava esite, yksi taidekuva etusivulla, joka löytyy nettisivuilta parempana , tekniset tiedot sisäaukeemalla ja varustelista takakannessa.

2 irto A 4:sta, hinnasto ja myyntimarkkinointi lässytys.

Kyllä mää ny paan varmaan tilauksen vetään, mutta löytääköhän se auto mua, jos perkule eksyy sittenkin. Hmmm.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Laku kirjoitti:Kyllä mää ny paan varmaan tilauksen vetään,
Tarkoitit varmaan "anomuksen?" :mrgreen:

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Laku kirjoitti: Kylläpä noihin uusiin autoihin tulee hienoja palveluita.

Etsi uusi omistajasi, tse tse.
Delta todennäköisesti sanoo hus hus!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Laku kirjoitti:
On todella mahtava esite, yksi taidekuva etusivulla, joka löytyy nettisivuilta parempana , tekniset tiedot sisäaukeemalla ja varustelista takakannessa.
Todellakin aivan järkyttävää paskaa verratuna esim. BMW:n materiaaliin. Toisaalta esim. 500:sta on olemassa oikein pätevä brosyyri. Että kyllä Italiassakin osataan, jos halutaan.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »


Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

^

Tekstissä pärjää Delta paremmin kuin numeroissa.

Hyviä kuvia, olishan se ihan kiva luonnossakin nähdä, mutta en nyt kyllä lähde 4 tuntia ajeleen kuitenkaan.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
teho
Viestit: 66
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 17:10
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja teho »

Oulussakin näytti olevan pihalla tuollainen. Sisälläkin koitin käydä pyörimässä, mutta siellä en huomannut Lanciaa. Eikä myyjätkään sen puoleen pahemmin päässeet häiritsemään.. :o

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

teho kirjoitti:Oulussakin näytti olevan pihalla tuollainen. Sisälläkin koitin käydä pyörimässä, mutta siellä en huomannut Lanciaa. Eikä myyjätkään sen puoleen pahemmin päässeet häiritsemään.. :o
Mä kysyin sitä koejolle, mutta se on huoltopäällikön oma auto -> ei ajettavissa. Mutta juma se näytti hyvälle.
-Matti-

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tuplaturbodieseleitä ei vielä ole maassa, eikä kai ihan heti tulossakaan. Espoossa ja Turussa koeajettavana 150-hummaiset bensa-autot. Tehdastilattavissa kuulemma puolen vuoden toimitusaika. Superautomeininkiä...

Tällä viikolla taas kuumottanut tuollaisen tilaaminen. Kokeilemaan vaan pitäisi päästä.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Kävin sitten tänään koeajamassa uuden Deltan 1.4 150 Turbojetin Tampereella. Pistivät koekilvet koeajoa varten.

Tuntui kulkevan paremmin kuin Bravon vastaava versio - luvut ei anna näin ymmärtää. Pyörät tuppasivat sutimaan märällä asfaltilla.
Nastarenkaat pitää ikävää ääntä.
Auto vaikuttaa suuremmalta kuin 159.
Todella hyvän näköinen, bicolorina varmaan vielä hienompi - 1500€
Penkkien sivutuki ihan olematon, muutenkin tässä ollut musta liukkaan oloinen kangas ei miellyttänyt.
Vaihteet napsuu hyvin paikalleen.
Kabiinin näkymä mukavan ja avaran tuntuinen.
Jarruvaloja tulisi polteltua varmaan ihan huvin vuoksi samoin vilkuteltua.
Kone kiersi 6:lla 2500 110 nopeudessa. N. 4000:ssa alkaa tapahtua.
Manuaali-ilmastointi - noo kyllä kai silläkin pärjäis.
Kaiken kaikiaan jäi turhan hyvä fiilis, penkkejä lukuunottamatta.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

^ Samainen Delta seisoi edelleen Tampereen DA:n pihassa ilman kilpiä. Myyjä avasi ovet, mutta ei jaksettu pyytää koekilpiä koeajoa varten. Ihme homma muuten, kun ei voi rekisteröidä edes tätä ainoata kärryä koeajoja varten. No, kai ne DA:n tavoittelemat kaksi sataa myytyä Lanciaa löytää tiensä itsestään asiakkaille....

Pikaisista kylmistä tyypeistä jäi päällimmäisenä mieleen:
+ avaran ja tilavan oloinen ohjaamo
+ ratti ja mittaristo tyylikkäästi muotoiltu
+ sivuprofiili ja muotoilu lähes kauttaaltaan erittäin linjakasta

- penkit ei vakuuttaneet
- ovipaneelit jotenkin halvan oloiset muuhun ohjaamoon verrattuna
- nostokynnys takaluukkuun lähes urheiluautomainen(tila-autoon liian korkea)

Jotenkin ei autona sytyttänyt, liian tila-automainen. Jos samalla suunnalla liikkuu, kannattaa kuitenkin käydä ihmettelemässä Alfan uutuuksia odotellessa... josko niitä ensi vuonna Miton lisäksi tulisi...

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

^ Pistävät kilpiin ensi vuoden puolella, tulee siis 2009. Saa paremman hinnan myydessään sen käytettynä tai sitten ei.

OT joku pariskunta siinä kyseli 2 litraista GT:tä antaumuksella. Sinäkös se olit?
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

Laku kirjoitti: OT joku pariskunta siinä kyseli 2 litraista GT:tä antaumuksella. Sinäkös se olit?
Pariskuntana oltiin kyllä liikkeellä, mutta härkäparina tällä kertaa :-D Palstallakin ajoittain pyörivällä G.TV:lle katseltiin helpotusta autokuumeeseen, lähinnä vaihtoautohallin puolelta. Samalla tuli tuo Deltakin katsastettua.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Rouvan vinguttaessa korttia Stockalla asioin Espoon Deltassa Deltaa katsastamassa. Eipä erityistä lisättävää em. kommentteihin. Hieno auto, mutta kovasti erilainen kuin 156V6. Ohjaus oli mielestäni heikoin ominaisuus, mutta eipä tuota rata-ajoon ole suunniteltukaan. Liikkeessä seisovasta kutakuinkin täyteen ladatusta yksilöstä sain tarjouksenkin. Ja vieläpä ihan siedettävän sellaisen.

Espoosta kymmenkunta autoa myyjän mukaan myyty ja yksi luovutettu.

Avatar
juuuso
Viestit: 781
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Ensimmäinen Delta näyttää jo vapautuneen esittelykäytöstä.

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

Tai sitten ennakoivat pitkää myyntiaikaa ja aloitivat jo hyvissä ajoin. :)

Meinaan, että käytettyjen autojen kauppa on aivan jäissä.
On kuulemma ostajan markkinat. Tosin vain jos ei ole vaihdokkia tyrkyllä, koska niistä ei kukaan tunnu hyvittävän mitään järjellistä.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

rim kirjoitti:Tilattu vaimolle kulkuvälineeksi 1.4 Turbojet 150 hv versio, toimitus tammikuulle. B-color, comfort + techno-paketeilla ja nahoilla.
Hauskaa tämä Deltan touhu.... Vieläkään ei ole tietoa toimitusajasta, ainut asia mitä tietävät on että tilaus on tehdasvahvistettu. Tilaus jätetty lokakuun alussa. Eikös kaikki Fiatin tehtaat ole kiinni lomautusten takia, sama koskee varmaan Lanciaakin ? Eivät vastaa enää maileihin, pakko soittaa loppuviikosta. Varmaan on niin kiireistä aikaa autokaupassa kuten lehdistä saa lukea . Sovittu toimitus oli heti vuoden alussa, ei pitänyt olla mikään ongelma :roll:

Paljonko toimitus saa myöhästyä sovitusta että tilauksen voi perua ? Sopimuksessa lukee toimitus tammikuun alussa.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

^Jokos on Lanciaa näkynyt?
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Tänään tuli nelostiellä Jyväskylän pohjoispuolella uusi Lancia Delta vastaan. Ensimmäinen bongaus allekirjoittaneen kohdalla ja hyvinhän tuo tavisautojen letkasta erottui. Auto oli musta tai ainakin hyvin tumma väriltään.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Laku kirjoitti:^Jokos on Lanciaa näkynyt?
Tämä meni niinkuin pelkäsin; kukaan ei tiedä mikä on auton tilanne. Todennäköisesti auto on linjalla joka seisoo kuten kaikki Fiatin tehtaat tällä hetkellä.

Hauska juttu on se että Lanciaa kyllä löytyy uutena maasta mutta ei tietenkään oikealla värillä ja meidän ruksaamilla varusteilla.

Kuitenkin Delta hoiti tämän kelvollisesti, saamme tällä viikolla sijaisauton Lancian saapumiseen saakka.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

^No sittenhän ei ole ihan hirveä hätä, voi ajaa rauhassa kilometrejä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Vähän offtopic ja ehkä muutenkin turhaa pelonlietsontaa, mutta mistähän luigi tietää jatkaa kun Delta jäi vaiheeseen ja hanskat tippui lomautuksen takia... :crazyeyes: Eihän se puolitiehen jäänyt silti just sun Delta ole välttämättä, mutta kuitenkin.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Tuskin ne nyt ihan kesken jättää yksilöitä. Veikkaisin että erä menee lävitte ja sitten seisokki.

Ja komponentteinahan noi tulee anyway tehtaalle.
-Matti-

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Viesti Kirjoittaja Bisci »

Oli livenä paremman näköinen, varsinkin kaksivärisenä. Ja ihan aktiivisen oloinen pörinä ulkopuolelta kuunneltuna.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

rim kirjoitti:
Laku kirjoitti:^Jokos on Lanciaa näkynyt?
Tämä meni niinkuin pelkäsin; kukaan ei tiedä mikä on auton tilanne. Todennäköisesti auto on linjalla joka seisoo kuten kaikki Fiatin tehtaat tällä hetkellä.

Hauska juttu on se että Lanciaa kyllä löytyy uutena maasta mutta ei tietenkään oikealla värillä ja meidän ruksaamilla varusteilla.

Kuitenkin Delta hoiti tämän kelvollisesti, saamme tällä viikolla sijaisauton Lancian saapumiseen saakka.
No, kaveri pisti niinkin erikoisen ja harvinaisen menopelin kuin Ford Focuksen tilaukseen elokuun lopulla. Eipä ole sitäkään vielä näkynyt. Varmaan tuli väärät varusteet silläkin ruksittua.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Turun Deltassa näkyy olevan 120-heppainen diesel kaupan.

Ihan hyvin pärjäsi D TM:n talvitestissä ollen keskikastia.

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

^ Toisin kuin 500:nen. :(

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Suba kirjoitti:^ Toisin kuin 500:nen. :(
Enpä ole testiä lukenut, mutta eikös tuon suurin synti ollut ajonhallinnaneston puuttuminen vakiovarustelistalta?

Deltasta otettu kylmät tyypit LCF:n Lumipallorallissa. En kyllä niiden perusteella ymmärrä joidenkin toimittajien valitusta huonoista penkeistä, tai sitten mulla vain ei ole tarpeeksi leveä perse. :mrgreen:

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

mutt kirjoitti:
Suba kirjoitti:^ Toisin kuin 500:nen. :(
Enpä ole testiä lukenut, mutta eikös tuon suurin synti ollut ajonhallinnaneston puuttuminen vakiovarustelistalta?

Deltasta otettu kylmät tyypit LCF:n Lumipallorallissa. En kyllä niiden perusteella ymmärrä joidenkin toimittajien valitusta huonoista penkeistä, tai sitten mulla vain ei ole tarpeeksi leveä perse. :mrgreen:
Talvitestissä pienimmät ja huokeimmat autot jäävät hännille ja suurimmat ka kalleimmat menevät kärkeen - kategorisesti. Voittajassa oli tälläkin kertaa sekä hintaa että materiaalia kahteen Viissataseen, joten ainakin näiden autojen sijoittuminen akseleiden eri päihin oli selvää jo ennen lehden ilmestymistä. Siihen ei tarvita edes minkään värisiä kirjekuoria tai aurinkolaseja - vaikka epäilemättä monilla palstoilla näinä päivinä vaahdotaankin, että taas vedettiin Volkkarille.

Se on tietysti yksi hupaisa yksityiskohta, että aikoinaan, kun Golf voitti ja Panda oli kai toiseksi viimeinen, Volkkari sai pisteitä lisävaruste-ESP:stä. PAndaankin olisi saanut ESP:n ja sen lisäksi sumu- ja apukaukovalot (moitittiin myös huonoista valoista) ja vieläkin se olisi ollut testin halvin auto. No, nyt sitten Golfissa oli jo ESP vakiona ja lehden linja oli jalostunut niin, että pisteitä sai enää vakiovarusteista ja -ominaisuuksista. Joku voisi nähdä tässä johonkin suuntaan vedätystä, joku toinen sanoisi, että virheistä on otettu opiksi.

Mutta sitten näihin Deltan istuimiin: minusta ne ovat muhkuraiset, muotoilultaan oudot, paikoin liian pehmeät ja istuinosaltaan pienet. Ja takaistuin on varsinkin kaukana siitä ylellisenoloisesta hienostuneisuudesta, mitä auton olemukseen muuten on saatu kiitettävästi ympättyä. Mutta osittain kyse on toki makuasioista ja ruumiinrakenteista. Kai siellä tehtaallakin joku on niillä penkeillä istunut.

Kaikenkaikkiaan ihmetyttää tuo huonojen istuimien tekeminen, on sitten kyse mistä tahansa autosta. Kaikissa jakkaroissa on putkirunko, jonkinlaisia jousia, pehmusteita, verhoilumateriaaleja ja säätömekanismeja. Tarmitaan ihmisiä leikkaamaan, liimaamaan ompelemaan, hitsaamaan, maalaamaan, ruuvaamaan, kiinnittämään, kiristämään, säätämään, asentamaan... Samat raaka-ainekulut, sama työ, miksi ei samalla vaivalla tehtäisi hyvää jakkaraa?!?! Muistan vielä ajan, jolloin Mersusta myytiin lisähinnalla ns. matkamallia, jossa oli paremmin muotoillut istuimet!

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

mutt kirjoitti:
Suba kirjoitti:^ Toisin kuin 500:nen. :(
Enpä ole testiä lukenut, mutta eikös tuon suurin synti ollut ajonhallinnaneston puuttuminen vakiovarustelistalta?

Deltasta otettu kylmät tyypit LCF:n Lumipallorallissa. En kyllä niiden perusteella ymmärrä joidenkin toimittajien valitusta huonoista penkeistä, tai sitten mulla vain ei ole tarpeeksi leveä perse. :mrgreen:
Jep, ajovakautuksen puute, herkästi irtoava perä ja ohjauksen tunnottomuus olivat vakavimmat synnit.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Suba kirjoitti:
mutt kirjoitti:
Suba kirjoitti:^ Toisin kuin 500:nen. :(
Enpä ole testiä lukenut, mutta eikös tuon suurin synti ollut ajonhallinnaneston puuttuminen vakiovarustelistalta?
Jep, ajovakautuksen puute, herkästi irtoava perä ja ohjauksen tunnottomuus olivat vakavimmat synnit.
Ohjausta lukuunottamatta kuulostaa erittäin hyvältä välineeltä talviselle mutkaradalle. :wink:

Nimenomaan sitä Deltan penkkiä tutkailin siinä istuessa siltä kantilta, että sitä on moitittu oudon muhkuraiseksi (tai keskeltä liikaa koholla tms.) ja sivutukea puutteelliseksi. Kumpaakaan en ko. penkissä huomannut, vaikka varta vasten ko. ominaisuuksia yritin etsiä. Joko noita penkkejä on useampaa mallia tai niitä on uudistettu (jos tuo yksilö olisi ollut lehtien yksilöitä uudempi), tai sitten niiden sopivuus on voimakkaasti kiinni ruumiinrakenteesta, joka nyt sattui mulla osumaan tehtaan koeistujien kanssa yksiin.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jönssonin vuodatuksen hengessä voisi myös ihmetellä, miksei kaikkiin uusiin autoihin tehdä kunnon valoja. Niitähän osataan valmistaa ties minkämuotoisina, eikä niiden hyvyys/huonous ole kuljettajan ahterin koosta kiinni.


Ja aiheeseen liittyen - Delta H&R:n kyykyttämänä:

Kuva

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Eilen näin eka kerran Deltan Deltassa :lol:
Erittäin kaunis auto edestä ja takana katsottuna, ainoa sivusta näyttää vähän oudolta eli vähän epäsuhteessa... Sisältäkin näyttää erittäin hyvin ja materiaalitkin ovat hyviä ja se oli ainoa nykyauto, jossa oli kunnon reisituki takanakin. Etupenkit ovat kyllä oudonnäköiset, mutta mukavat.
Nothing beats cubic inch

Avatar
Alfetta&156
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

Nimenomaan sitä Deltan penkkiä tutkailin siinä istuessa siltä kantilta, että sitä on moitittu oudon muhkuraiseksi (tai keskeltä liikaa koholla tms.) ja sivutukea puutteelliseksi. Kumpaakaan en ko. penkissä huomannut, vaikka varta vasten ko. ominaisuuksia yritin etsiä. Joko noita penkkejä on useampaa mallia tai niitä on uudistettu (jos tuo yksilö olisi ollut lehtien yksilöitä uudempi), tai sitten niiden sopivuus on voimakkaasti kiinni ruumiinrakenteesta, joka nyt sattui mulla osumaan tehtaan koeistujien kanssa yksiin.
Nyt kun auto on koeajettu, voin vaan kummastella noiden penkkien muotoilua. Mielestäni ne ovat täydellisen epäonnistuneet: vaikka kuinka yritti säätää, ei istuma-asennosta saanut hyvää. Istuinosa on todella lyhyt ja sen muotoilu jättää siitäkin vähästä kolmasosan hyödyttömäksi. Ristiseläntuesta kun ottaa minimisäädön, saa penkistä jotenkin toimivan selän osalta. Muutoin selkänoja on kuin olisi normipenkin ja istujan väliin tungettu ylitäytetty jalkapallo. Sivuttaistukea on näistäkään turha hakea.

Jatketaan negatiivisilla seikoilla. Kontin nostokynnys on jotain käsittämätöntä. Eikö korista saada tarpeeksi jäykkää ilman että tehdään älytön allas takakontista? Tuulen suhinat myös hieman kävivät korvaan kun nopeus nousi yli 100 km/h.

Ja sitten se muu. Pidin autosta kovasti. 165 hevosen diesel oli mukava voimanlähde (poislukien liikkeellelähdöt) ja tilaa oli riittävästi myös muksun kanssa liikkua. Ajossa auto oli mukava ja yllättävän tunnokas, ajatellen että alla oli talvirenkaat. Lisäksi auton tyylikkyys oli kiistämätön ja sen havaittiin keräävän huomiota.

Kaipaamaan jäi nahka/alcantara sisustusta, koeajoversiossa kun oli perus jakkarat. Ne eivät oikein istuneet auton muuhun olemukseen. Loppumietteenä autosta oli, että paremmilla penkeillä ja sisustan materiaaleilla kyseinen auto olisi varsin mukava ja omistushaluja herättävä perhekulkine.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

rim kirjoitti:
Laku kirjoitti:^Jokos on Lanciaa näkynyt?
Tänään saamme hakea Deltan Deltasta :-D , lisää komentteja kunhan päästään auton kanssa sinuiksi....

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

^No eihän siihen menny ees kahta kuukautta.

Onnea uudelle pelille.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Kiitoksia ! Äsken hain auton ja se tuntuu todella hyvältä.

NikEe1927
Viestit: 113
Liittynyt: 02 Huhti 2005, 23:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja NikEe1927 »

Onnea tältäkin,siisti laite
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

Ja onnea täältäkin. Ajo kokemuksia olisi kiva kuulla, kun saat vähän kilsoja alle.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

rim kirjoitti: Tänään saamme hakea Deltan Deltasta, lisää komentteja kunhan päästään auton kanssa sinuiksi....
Sama.

Ajotuntumaltaan tuo on kyllä ihan eri tyylinen kuin 156. Ohjauksen tarkkuus ja alustan tiukkuus olivat Alfassa toisella tasolla. Auton elektroniikka puuttuu luistoihin hyvin ankarasti. Mutta Deltaa ei varmaan pidä tarkastellakaan kireänä ajajan autona. Pikemminkin se on tyyli- ja mukavuuspainotteinen alus vähemmän räväkkään menoon.

Moottoria - 150 heppainen TJet - en paljoa vielä uskaltanut huudattaa, mutta alavääntöä löytyy kivasti kunhan ahdin pienen viiveen jälkeen ehtii mukaan. Aivan erinomaisen oloinen käyttömoottori. Aika näyttää, joutuuko masiinasta houkuttelemaan lisälöylyjä. Ihan Bussolta se ei kyllä kuulosta...

Tilat ovat aivan loistavat - enää ei tarvitse jännittää koska seuraava juniorin potku mäjähtää selkään. Kaikki eivät penkkien muotoilusta/materiaaleista ole pitäneet, mutta omaa kroppaa/silmää ne kyllä toistaiseksi miellyttävät. Musta kangas vaikuttaa myös varsin kestävältä.

Pari kysymystä loppuun:

@ rim: kuinkas tuo takarekkari on sinulla kiinnitetty? Meikäläisellä paistaa kilven mustan pohjalevyn vasemmalta puolelta kaksi ylimääräistä kiinnitysreikää. Ärsyttävän näköistä.

@ ihan kuka vaan: onko tietoa, sopivatko Bravon/Deltan vanteet keskenään päikseen? Pulttijako taitanee olla sama, mutta entäs ET:t ja keskireiät?

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

^jahas, onnea vaan.
Bravossa 4x98 et 31 keskireikä 58,1.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Vittorio Jano kirjoitti: Pari kysymystä loppuun:

@ rim: kuinkas tuo takarekkari on sinulla kiinnitetty? Meikäläisellä paistaa kilven mustan pohjalevyn vasemmalta puolelta kaksi ylimääräistä kiinnitysreikää. Ärsyttävän näköistä.

@ ihan kuka vaan: onko tietoa, sopivatko Bravon/Deltan vanteet keskenään päikseen? Pulttijako taitanee olla sama, mutta entäs ET:t ja keskireiät?
Onnea myös sinne !

Sama homma kilpien kanssa. Kysyin luovutuksen yhteydessä että miksi niin yrittivät väittää että Italiassa ja Saksassa on erilaiset kilvet. Vastasin että eikös EU velvoita että kaikissa maissa on samalaiset ja kokoiset kilvet. Muutenkin hauskoja väitteitä, alusta oli kuulemma Alfasta. Korjasin tämänkin että alusta on jatkettu Bravon alusta.

Vanteista Deltan vastaus:
Delta sanoi kirjoitti: Lancia Deltan vanteen speksit ovat samat kuin Fiat Bravossa eli 4 x 98, keskireikä 58 ja ET 31. Vanteen tuumaluku 16", 17" tai 18" ei muuta tuota ET lukua.

Tuo ET luku on on tärkeä ettei se kasva (esim. 35, joka on hyvin yleinen ns. "tarvikevanteissa), koska silloin auton raideväli kapenee ja ajo-ominaisuudet saattavat muuttua todella paljon, pienentyä se voi jonkun verran (raideväli kasvaa) muttei paljon koska sitten taas on se riski että raidevälin levetessä voi esim. käännettäessä pyörät ääriasentoon rengas ottaa kiinni sisälokasuojaan ja sama takana rengas voi jossain syvässä joustotilanteessa ottaa kiinni ja aiheuttaa rengasrikon tai pyörän äkillisen lukkiutumisen ja onnettomuusriskin.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

rim kirjoitti: Sama homma kilpien kanssa. Kysyin luovutuksen yhteydessä että miksi niin yrittivät väittää että Italiassa ja Saksassa on erilaiset kilvet. Vastasin että eikös EU velvoita että kaikissa maissa on samalaiset ja kokoiset kilvet.
En tiedä velvoittaako, mutta Saksan kilpi on matalampi (ja muistaakseni leveämpi) kuin Suomen kilpi. Yhtäkaikki, keskiverto varaosakaupasta saa kilventaustoja, joilla saa Suomikilven vaikkapa Saksareikiin järkevästi kiinni. Tässä kohtaa Delta olisi voinut mennä sieltä, missä aita on matalin, eikä sieltä missä aitaa ei ole ollenkaan.
VMP

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

kaikissa Italialaisissä mitä on tullut omistettua kilven reiät on eri paikoissa kuin Suomessa, eli nuo ylimääräiset pitää peittää jollain jos haluaa että ne eivät näy.

http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... n_2136.JPG
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... n_2719.jpg
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Vastaa Viestiin