mielenkiintoinen löytö..
Valvoja: Moderators
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
mielenkiintoinen löytö..
fiat foorumilta bongattua:
http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=14863
tällaiset löydöt ovat aina mielenkiintoisia, löytyypä joukosta jopa alfojakin..lukuisia bertone coupeja, giulia sprinttejä sekä yksi Giulia SS..
http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=14863
tällaiset löydöt ovat aina mielenkiintoisia, löytyypä joukosta jopa alfojakin..lukuisia bertone coupeja, giulia sprinttejä sekä yksi Giulia SS..
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Yhdestä ulkomaalaisesta foorumista jo luin siitä
Varmaan joskus varastettuja, koska mikä hullu hitsaisi sen autotallin? mieleenkiintoista tietää, miten se on löydetty ja mitä tule nyt olemaan?no ainakin jos ne on varastettuja niin niiden omistajat saavat niitä takaisin, vaikka pikkasen myöhässä
90 täydennys: Bongasin siellä myös valkoisen uuskoppaisen sudin
Varmaan joskus varastettuja, koska mikä hullu hitsaisi sen autotallin? mieleenkiintoista tietää, miten se on löydetty ja mitä tule nyt olemaan?no ainakin jos ne on varastettuja niin niiden omistajat saavat niitä takaisin, vaikka pikkasen myöhässä
90 täydennys: Bongasin siellä myös valkoisen uuskoppaisen sudin
Nothing beats cubic inch
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Tuota voi jo sanoa vuosisadan "latolöydöksi". Hyvä silmä on ollut keräilijällä ja varsin monet noista vanhoistakin näyttäisi olevan varsin hyvässä kunnossa. Paljon on Alfoja ja Lancioitakin. Mielenkiintoinen juttu, josta varmaan vielä puhutaan paljon. Toivottavasti autot pelastuvat, tuolla määrällä jo pari museotakin kalustaa...
-cr
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no tuskinpa vain ovat varastettuja..mitä mieltä olisi kerätä varastettuja autoja moista määrää jemmaan ja ovi on voitu hitsata ihan hyvin kiinni jottei ulkopuoliset käy vierailulla..
italot on kyllä hyvin edustettuna alfan ja lancian osalta.. samoin brittiautojakin oli melkoisesti kuten esim: bristol, lotus seven ja lotus elan sekä austin mini cooper S.
italot on kyllä hyvin edustettuna alfan ja lancian osalta.. samoin brittiautojakin oli melkoisesti kuten esim: bristol, lotus seven ja lotus elan sekä austin mini cooper S.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Jos rikolliset ovat siirtyneet vaikka autuaimmille näpistelymaille ennenkuin ovat päässeet tekemään autoille mitään?90 kirjoitti:no tuskinpa vain ovat varastettuja..mitä mieltä olisi kerätä varastettuja autoja moista määrää jemmaan ja ovi on voitu hitsata ihan hyvin kiinni jottei ulkopuoliset käy vierailulla..
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Yhdellä saitillahan on juttua että autot olisivat yksityisen nimettömänä pysyvän keräilijän ja että kaikista löytyy paperit. Ostettu 80 luvulla ja 90 luvun alussa.Nouko88 kirjoitti:Osaako kukaan sanoa mikä noiden kohtalo on? Meneekö esim. suoraa johonkin museoon vai mitä???
Ja eikös tuon jutun alullepanija ollut interclassicos? se on hyvä kandidaatti paikalle minin autoja päätyisi.
http://interclassico.com/index.php?acti ... &rdo=&rid=
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Noita Sprint Specialeja ei taida tuossa kunnossa joka päivä löytyä:
http://smg.photobucket.com/albums/v341/ ... =afa36.jpg
http://smg.photobucket.com/albums/v341/ ... =afa39.jpg
Mutta mikä on tämä: http://smg.photobucket.com/albums/v341/ ... =afa35.jpg
Muistuttaa Ferraria kovasti mutta olisko sittenkin joku Pegaso tms.?
Tämä vasemmanpuoleinen myös jäi tunnistamatta:
http://smg.photobucket.com/albums/v341/ ... =afa51.jpg
http://smg.photobucket.com/albums/v341/ ... =afa36.jpg
http://smg.photobucket.com/albums/v341/ ... =afa39.jpg
Mutta mikä on tämä: http://smg.photobucket.com/albums/v341/ ... =afa35.jpg
Muistuttaa Ferraria kovasti mutta olisko sittenkin joku Pegaso tms.?
Tämä vasemmanpuoleinen myös jäi tunnistamatta:
http://smg.photobucket.com/albums/v341/ ... =afa51.jpg
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
viimmeisimmän linkin vasemman puolinen auto on merkiltään Auto union ja malliltaan 1000SP, autovalmistajana siis nykyisen Audin edeltäjä, mallinahan tuo 1000 SP on mielestäni tosi nätti ja ulkonäöltään suoraan kutistettu painos -55 mallisesta Ford Thunderbirdistä, oikeanpuolimmainen vaikuttaisi Lotus Elanilta..
Viimeksi muokannut 90, 23 Maalis 2007, 11:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Tämä latolöydys päätyi muuten peräti Hesarin sunnuntaisivuille viime viikonloppuna.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Mutta mikä on tämä: http://smg.photobucket.com/albums/v341/ ... =afa35.jpg
Muistuttaa Ferraria kovasti mutta olisko sittenkin joku Pegaso tms.?
Tämä taitaa olla Lancian Flaminia Sport. Kyseessä on Flaminia-malliston hurjin versio, peräti 158hv, ja kori on Zagaton käsialaa...muistuttaa tosiaan hiukan Ferrarin 250 GTZ.
Muistuttaa Ferraria kovasti mutta olisko sittenkin joku Pegaso tms.?
Tämä taitaa olla Lancian Flaminia Sport. Kyseessä on Flaminia-malliston hurjin versio, peräti 158hv, ja kori on Zagaton käsialaa...muistuttaa tosiaan hiukan Ferrarin 250 GTZ.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Jep, niinhän se taitaa olla. Tuon Hesarin asiallisen jutun perusteella aloin haeskella Flaminia Zagatoja, tässä '61: http://www.highwayone.com/Classifieds/L ... ancia.htmlSprint QV kirjoitti:Mutta mikä on tämä: http://smg.photobucket.com/albums/v341/ ... =afa35.jpg
Muistuttaa Ferraria kovasti mutta olisko sittenkin joku Pegaso tms.?
Tämä taitaa olla Lancian Flaminia Sport. Kyseessä on Flaminia-malliston hurjin versio, peräti 158hv, ja kori on Zagaton käsialaa...muistuttaa tosiaan hiukan Ferrarin 250 GTZ.
ja tuoreempi '68 super sport:
http://www.allsportauto.com/spanish/lan ... o_1968.php Lamppujan mallin ja ilmanottoaukon muodon perusteella näyttäisi olevan kyseessä varhaisempaa mallia tuo yksilö. Tuolla tallissa näitä taisi olla vielä kaksi kappaletta.
No olisihan tuosta tuplakuplakatosta pitänyt Zagatoksi heti tunnistaa Koriräätälihän Lancian yhdistää Ferrari 250 GTZ:aan. Mutta upea on Lanciakin ja valmistusmäärät aika ferrarimaisia; 150 yhteensä. Tuossa vielä vähän juttua: http://www.sportscarmarket.com/profiles ... index.html
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Kiitos Rolle linkkista. On se vaan niin hieno ja harvinainen toi Rellu, että on pakko saada sellainenRolle kirjoitti:Toki. Huomaa harvinainen Renault 205TestarosaFinland kirjoitti:Löytyykö linkki sitä artikkelista?
Nothing beats cubic inch
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Kappas vaan. En tuosta kulmasta osannut millään 1000 SP:nä ajatella. Olin mieltänyt tuon 3-pyttysen DKW:n jotenkin pienempikokoiseksi, kun en ole koskaan moista harvinaisuutta nähnyt kuin kuvissa. Käsittääkseni näitä olisi joskus jopa suomeenkin tuotu. Ja kyllähän tuo on kutakuinkin kaunein auto mitä Itä-Saksan autoteollisuus pystyi tuottamaan eikä esikuvalleenkaan paljoa häviä.90 kirjoitti:viimmeisimmän linkin vasemman puolinen auto on merkiltään Auto union ja malliltaan 1000SP, automerkkinä siis nykyisen Audin edeltäjä, mallinahan tuo 1000 SP on mielestäni tosi nätti ja ulkonäöltään suoraan kutistettu painos -55 mallisesta Ford Thunderbirdistä, oikeanpuolimmainen vaikuttaisi Lotus Elanilta..
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Aivan totta. Mulla on mennyt näemmä IFA:t ja DKW:t oikein kunnolla sekaisin, vaikka DKW:n keulaltahan ne Audin rinkulat on periytynyt. Tämän DKW Monzan olemassaolostakaan en ollut tietoinen: http://www.autowallpaper.de/Wallpaper/A ... nza_02.JPG , http://www.autowallpaper.de/Wallpaper/A ... nza_01.JPG & http://www.autowallpaper.de/Wallpaper/A ... nza_03.JPG . TT:n esi-isä ?Gasolina kirjoitti:Kyllä 2-tahti "audit" on olleet länsi-saksalaisia ne itä-saksan laitteet tunsi nimen ifa.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Tuossa vielä pari linkkiä Monzasta: http://en.wikipedia.org/wiki/Dkw_monza & http://www.dkwmonza.de/ . Wikipediassa spekuloidaan valmistusmääriksi 70-240 kpl.Gasolina kirjoitti:Mulle tuli jossain vaiheessa Audi-lehti ja siinä oli historiikkia, ei mullakaan sen kummempaa tietoa. Toi Monza on varmaan jokin uniikki ja TT:n piirteitä löytyy selvästi.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
itse asiassa nuo rinkult tulivat vasta siinä vaiheessa kun Audi, DKW, Horch ja Wanderer yhdistyivät Auto Unioniksi 1930 luvulla, joten eivät ole oikeastaan DKW:n peruja vaan logo syntyi neljän eri automerkin yhdistymisestä saman katon alle..Giallo Pozzuoli kirjoitti:Aivan totta. Mulla on mennyt näemmä IFA:t ja DKW:t oikein kunnolla sekaisin, vaikka DKW:n keulaltahan ne Audin rinkulat on periytynyt. Tämän DKW Monzan olemassaolostakaan en ollut tietoinen:Gasolina kirjoitti:Kyllä 2-tahti "audit" on olleet länsi-saksalaisia ne itä-saksan laitteet tunsi nimen ifa.
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 18 Touko 2007, 21:29
- Car(s): 155,156, Maserati V6
- Paikkakunta: Nokia
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
http://www.vintagesportscars.com/1943_alfa_romeo.html
Mielenkiintoinen löyty Beverly Hillsistä: 1943 Alfa Romeo 6c 2500 Pinin Farina Sport Cabriolet. Saattaa olla tuttu linkki osalle.
Mielenkiintoinen löyty Beverly Hillsistä: 1943 Alfa Romeo 6c 2500 Pinin Farina Sport Cabriolet. Saattaa olla tuttu linkki osalle.
Sattuupa näitä elävässäkin elämässä. Velipojan lankomies otti kuluneena kesänä urakan, jossa hän lupasi purkaa huonokuntoiset rakennukset Metsähallituksen jo kauan sitten lunastaman maatilan pihapiiristä. Urakkaan kuului, että purkaja saa pitää kaiken rakennusmateriaalit ja kaiken maanpäällisen irtaimiston. Homma alkoi helpoimmasta päästä eli ladosta, joka tosin oli täynnä heinäpaaleja. Ei siis irtoheinää, vaan ns. kovapaaleja. Ei ihan tältä satokaudelta ja tuskin edelliseltäkään, mutta ihan hyvän tuntuisia. Kuivia eikä lainkaan homeisia. Paalikasaa sitten perävaunuun, jos vaikka joku mullin kasvattaja ottaisi.
Ja mitä kasan alta löytyi? BMW 1800 eli 500-sarjan edeltäjä 60-luvulta. Pölyssä päältä ja sisältä (ikkunat olleet auki), mutta muuten siistin ja ehjän näköinen nahkaverhoilua myöten. Jopa renkaissa oli ilmaa! Jarrut olivat vähän jumissa, mutta kovalla poljennalla auton rytyyttämisellä aukenivat niin, että ajoneuvoa oli mahdollisuus liikuttaa työntämällä. Akku puuttui eikä siinä kai mitenkään olisi virtaa voinut ollakaan, joten käyntiin ei voinut kokeilla. En tiedä onko nyttemmin.
Kyllähän autosta tarkempi syynäily on ruostetta ja muuta vikaa paljastanut, mutta hyvä aihio on kyseessä. Jostain myös on mönkinyt pari varmaa omistaa, jotka ovat uhanneet hakea autonsa pois vaikka poliisien kanssa. Mitään paperia kellään ei tietenkään ole esittää omistuksensa tueksi. Metsähallituksen kanta on edelleen, että se on auton entinen omistaja (vaikka ei tiennytkään omistavansa) ja kaikki maanpäälinen irtain on siirtynyt veljeni langon omistukseen.
Ja mitä kasan alta löytyi? BMW 1800 eli 500-sarjan edeltäjä 60-luvulta. Pölyssä päältä ja sisältä (ikkunat olleet auki), mutta muuten siistin ja ehjän näköinen nahkaverhoilua myöten. Jopa renkaissa oli ilmaa! Jarrut olivat vähän jumissa, mutta kovalla poljennalla auton rytyyttämisellä aukenivat niin, että ajoneuvoa oli mahdollisuus liikuttaa työntämällä. Akku puuttui eikä siinä kai mitenkään olisi virtaa voinut ollakaan, joten käyntiin ei voinut kokeilla. En tiedä onko nyttemmin.
Kyllähän autosta tarkempi syynäily on ruostetta ja muuta vikaa paljastanut, mutta hyvä aihio on kyseessä. Jostain myös on mönkinyt pari varmaa omistaa, jotka ovat uhanneet hakea autonsa pois vaikka poliisien kanssa. Mitään paperia kellään ei tietenkään ole esittää omistuksensa tueksi. Metsähallituksen kanta on edelleen, että se on auton entinen omistaja (vaikka ei tiennytkään omistavansa) ja kaikki maanpäälinen irtain on siirtynyt veljeni langon omistukseen.