Alfa Saksasta?
Valvoja: Moderators
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Eikös tuo ole kuitenkin, hieman uudemmasta kalustosta, se Italialaisin? Muut tilamallit (Fiat/Lancia) on Ranskalaisia? Vaikka kovastihan sitä PSA alahaaraa tässä on forumille pukattu.
Onko kukaan nähnyt tuota uudempaa koria luonnossa?
ps. voisi siihen vanhaankin korimalliin ihastua kun muutaman tonnin olisi siihen, ostaessa, sijoittanut. Ainakin oma 166 ja Spideri näyttävät aina vaan paremmilta.
Onko kukaan nähnyt tuota uudempaa koria luonnossa?
ps. voisi siihen vanhaankin korimalliin ihastua kun muutaman tonnin olisi siihen, ostaessa, sijoittanut. Ainakin oma 166 ja Spideri näyttävät aina vaan paremmilta.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Toi kasvihuone (Multipla) on uudemmallakin koriversiolla aika karseen makuinen laitos. Eikä kuitenkaan mikään supertilava.
Jos ison perheen haluat kyytiin, saa samaan rahaan JTD Ulyssen, joka on jo paljon siedettävämpi kulkupeli, ja junamaisen vakaa ajeltava.
Tarjontaa tuntuu löytyvän, esim; Ulysse
Jos ison perheen haluat kyytiin, saa samaan rahaan JTD Ulyssen, joka on jo paljon siedettävämpi kulkupeli, ja junamaisen vakaa ajeltava.
Tarjontaa tuntuu löytyvän, esim; Ulysse
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tässä tullaan sitten siihen Pösö vammaisuuteeni joka paheni ko.merkillä mekaanikkona työskennellessä. Tuohan on täysin Ranskalainen.
Onneksi en ole ollut Deltalla töissä.
Harvoin tulee tilannetta että kaikkien pitää samaan paikkaan välttämättä päästä. Siksi tuolla 166:lla ollaan pärjätty. Siihen menee ihan kohtuudella kuusi kyytiin mutta nyt se tosiaan tuli laittomaksi.
Onhan nuo "uusi" Fiat/Lancia (Peogeot) varsin tyylikkäitä. Ei tuo uudempi Multipla kuvissa mikään hirvitys ole mutta luonnossahan voi sit tietty olla. Ja meille riittää nuo 6 penkkiä, tulevaisuudessakin. Eihän tuosta 166:sta mitään saa jos edes löytyy ostajaa ja velkaa pitäisi siis ottaa. Sinänsä koko ajatus ei tunnu hyvältä. Kesällähän menee kun on Spideri ja toivottavasti tuo GTV:kin ajossa. Talveksi siis 75:nen 166:sen kaveriksi. No joo....sen idean jo vaimo tyrmäsi.
Onneksi en ole ollut Deltalla töissä.
Harvoin tulee tilannetta että kaikkien pitää samaan paikkaan välttämättä päästä. Siksi tuolla 166:lla ollaan pärjätty. Siihen menee ihan kohtuudella kuusi kyytiin mutta nyt se tosiaan tuli laittomaksi.
Onhan nuo "uusi" Fiat/Lancia (Peogeot) varsin tyylikkäitä. Ei tuo uudempi Multipla kuvissa mikään hirvitys ole mutta luonnossahan voi sit tietty olla. Ja meille riittää nuo 6 penkkiä, tulevaisuudessakin. Eihän tuosta 166:sta mitään saa jos edes löytyy ostajaa ja velkaa pitäisi siis ottaa. Sinänsä koko ajatus ei tunnu hyvältä. Kesällähän menee kun on Spideri ja toivottavasti tuo GTV:kin ajossa. Talveksi siis 75:nen 166:sen kaveriksi. No joo....sen idean jo vaimo tyrmäsi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Ajattelinpa jatkaa juttua tähän topickiin. 156 GTA tuli siis tuossa sunnuntaina uitettua Suomeen Saksasta. Tullissa käynti, kuten katsastuskin on vielä suorittamatta. Katsastuksesta tulee arvatenkin hylsy, kun ei vielä löydy vaatimuksenmukaisuustodistusta. Inssi kehui, ettei sitä tarvita, mikäli tarvittavat tiedot auton tyyppikilvestä löytyvät. Osaako joku kertoa saattaisiko ne siitä löytyä ? Ja sitten itse aiheeseen. GTA on kohtalaisen hyvin varusteltu ja pienillä kilometreillä, jotka arvatenkin veroa nostavat. Joiltain auton hakeneilta ihmisiltä olen kuullut, ettei kaikkia lisävarusteita kannata merkitä. Eikö ne tullissa tarkasta autoa muka ihan livenä ? Helsingissä nyt on ehkä enemmän autoja tullattavana, eikä ehkä siksi niitä kerkiä kaikkia kurkkaamaan, mutta entä Tampereella. Kokemuksia ? Lisäksi mietin, pitäisikö soitin, jossa on navigaattori ja autopuhelin nyppäistä tullin ajaksi irti ? Vakionopeudensäädin ei varmaan ole tuossa vakiovarusteena ollut ?
Ainakaan mä en tarvinnut vaatimuksenmukaisuustodistusta Alfan rekisteröintikatsastuksessa. Riitti kun rekisteriotteesta löytyi joku tyyppihyväksyntäkoodi. Varmistin kyllä asian puhelimitse ennen katsastusta jotten mene sellaiseen paikkaan jossa vaatimuksenmukaisuustodistus vaaditaan Tampereella tullin tätiä ei varustelu kiinnostanut tippaakaan. Tuskin olisi tullut edes autoa vilkaisemaan, ellen olisi maininnut keulan kiveniskemistä yms. "vioista".
Tuosta vaatimuksenmukaisuudesta ei voi ennakolta tietää mitään. Voi olla, että on "ihan samanlaisia" autoja liikenteessä, mutta sitten ei löydy katsastajan koneelta tietoa turvavyön kiinnityksen muutoksesta tai jarrujen täsmällisestä versiosta. Voi iolla pienestä kiinni. Kokemusta on. Onneksi todistuksen tilaaminen Saksasta on helppoa, mutta kustannuksia tulee tietty.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Tuossa Fahrzeugbrief:ssä on kyllä kohta "EG-Typgenehmigung", joka minun saksan taidoillani olisi EU-tyyppihyväksyntä ja ehkä juuri tuo vaadittava ? Kyseinen kohta on täytetty, löytyy koodinpätkää ja sen on hyväksynyt "kuljetusministeriö" allekirjoituksineen. Voipi siis olla, että säästän sen 100-150€, jos hyvin käy Katsastus itsessään on jo halpaa kuin makkara, 180€ Tullissa tuli tänään käytyä, eikä niitä tosiaan tuntunut liiemmin auto kiinnostavan. Saattoi siis unohtua varustelistasta muuta rasti, hmph.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
tulli.fi kirjoitti:Verotettavan ajoneuvon oltava liikennekelpoisessa kunnossa
Jos ajoneuvossa on merkittäviä puutteita, joiden johdosta sitä ilmeisesti ei voitaisi hyväksyä liikenteeseen, tai jos ajoneuvoa ei sen puutteiden johdosta voida tyydyttävästi yksilöidä verotusarvon määrittämistä varten, verotus voidaan toimittaa vasta, kun puutteet on poistettu.
Autoverolain mukaan ajoneuvoon katsotaan kuuluvan toimintakuntoisina vähintään ne varusteet, jotka siinä tulee olla, jotta se voitaisiin hyväksyä liikenteeseen. Verotusarvoa ei alenneta tällaisen katsastusvarusteen puuttumisen tai epäkuntoisuuden vuoksi.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Meinaako tuo nyt sitä että jos tuon muutaman tonnin konevikasen alfan, niin eivät verota siitä mitään, mutta kun olen saanut sen korjattua ja käyn leimaamassa, niin verottavat tämän jälkeen sen ehjänä ja ehjän arvosena?
Tuohan olisi aika perseestä tai no mikäpä tässä autoverossa ei olisi.
Kuuluuko moottori katsastusvarusteisiin?
Tuohan olisi aika perseestä tai no mikäpä tässä autoverossa ei olisi.
Kuuluuko moottori katsastusvarusteisiin?
Ja tällä tavallahan vero määrittyy juuri niinkuin vastaavassa Suomessa olevassa autossa ontulli.fi kirjoitti:Verotettavan ajoneuvon oltava liikennekelpoisessa kunnossa
Jos ajoneuvossa on merkittäviä puutteita, joiden johdosta sitä ilmeisesti ei voitaisi hyväksyä liikenteeseen, tai jos ajoneuvoa ei sen puutteiden johdosta voida tyydyttävästi yksilöidä verotusarvon määrittämistä varten, verotus voidaan toimittaa vasta, kun puutteet on poistettu.
Autoverolain mukaan ajoneuvoon katsotaan kuuluvan toimintakuntoisina vähintään ne varusteet, jotka siinä tulee olla, jotta se voitaisiin hyväksyä liikenteeseen. Verotusarvoa ei alenneta tällaisen katsastusvarusteen puuttumisen tai epäkuntoisuuden vuoksi.
Loistoesimerkki kyllä järjestelmän toimivuudesta ja miten absurdia on yrittää määritellä jäljellää olevaa autoveron määrää. Siinä mielessä lienee kyllä ok, että eihän moottorin puuttuminen voi vaikuttaa wanhassa autossa jäljellä olevaan autoveron määrään, eihän auton mahdollinen keräilyarvokaan vaikuta
VMP
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Jos moottoririkko vaikuttaisi suuresti verotuksen määrään niin suuri joukko feikkaisi moottoririkon tulliin, miten oikean moottoririkon helposti erottaisi feikatusta? Ei suuressa osassa tapauksista millään. Suurin verohelpotus paskan kunnon perusteella on luokkaa 7%.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
Tullin harhaanjohtaminen on eri asia kuin autovero. Tällä hetkellä käytetään veron perusteena auton arvioitua arvoa Suomessa. Tämä siksi, että ulkomailta tuotuun autoon osattaisiin arpoa vastaava määrä veroa, kuin Suomessa jo olevassa vastaavassa autossa on jäljellä.gYdEbUh kirjoitti:Jos moottoririkko vaikuttaisi suuresti verotuksen määrään niin suuri joukko feikkaisi moottoririkon tulliin, miten oikean moottoririkon helposti erottaisi feikatusta? Ei suuressa osassa tapauksista millään. Suurin verohelpotus paskan kunnon perusteella on luokkaa 7%.
Ei ehjän ja hajonneen auton hinta ole sama Suomessakaan, joten miksi ulkomailta tuodussa yksilössä pitäisi ehjän hintaa käyttää? Mielestäni verotuksen syrjimättömyys ei tässä kohtaa toteudu; oletan, etten ole yksin mielipiteeni kanssa.
Onhan Suomessa esim. AVK, josta voisi saada jotain viitteitä hajonneiden autojen kauppahinnoista?
VMP
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Oman Q4:n kanssa tätä asiaa tuli selviteltyä ja silloin (2003) auton ei tarvinnut olla liikennekelpoisessa kunnossa. Tosin Tullin täti koitti perustella asiaa " Pitää olla siksi, ettei tänne tuotaisi juuri tuollasia romuja"
Laadin vikalistan ja kävin hakemasta paikallisesta Deltasta hinnat joillekkin osille, sitten kävin näyttämässä autoa tullissa ja tullimies totesi ko. listan mukaisten vikojen olemassaolon.
Aikaisempiin Q4:n verotuspäätöksiin verrattuna omassani huomioitiin siinä olleet viat/puutteet. Vero oli useamman tonnin halvempi, kuin mitä siihen mennessä verotetuissa.
Nykyisestä käytännöstä ei ole mitään tietoa...
Laadin vikalistan ja kävin hakemasta paikallisesta Deltasta hinnat joillekkin osille, sitten kävin näyttämässä autoa tullissa ja tullimies totesi ko. listan mukaisten vikojen olemassaolon.
Aikaisempiin Q4:n verotuspäätöksiin verrattuna omassani huomioitiin siinä olleet viat/puutteet. Vero oli useamman tonnin halvempi, kuin mitä siihen mennessä verotetuissa.
Nykyisestä käytännöstä ei ole mitään tietoa...
"No smoke => no power => no hope"
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Kerronpa ketjuun lisukkeeksi oman hakutarinani Spiderin osalta, joka osoittautui melko...nopeaksi.
Spiderin hankinta oli kolkutellut takaraivossa jo jonkin aikaa enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Jotenkin ajattelin, että syksy voisi olla passeli aika avoauton hankinnalle tarjonnan ja ehkä hinnankin suhteen. Itämeren ympärysvaltioiden tarjontaa tuli netistä katseltua viikoittain ja kun lokakuussa satuin tekemään matkan Alppien pohjoisrajan alueelle, niin päätin vilkaista tarjontaa tarkemmin.
Kokeilin yhtä potentiaalista ehdokasta ja helppohan on arvata, että sisäinen pikkupoika istui olkapäälleni ja alkoi ruinata itselleen joululahjaa. Ajomatka kotiin ei jaksanut sillä kertaa innostaa, vaikka aikaa olisikin ollut, ja auton moottorista kuulunut kilahtelukin hillitsi sopivasti kauppasopimuksen allekirjoittamista. Hyvästi siis ulkoisesti musta punanahka.
Vajaan parin viikon takaisena perjantaina totesin talven painavan päälle ja jouluostoksien jäävän puutteellisiksi, jos en heti aloittaisi hankintoja. Avasin koneen, tein haun ja valitsin potentiaaliset ehdokkaat. Saksa valikoitui hakukohteeksi, joten kaupankäyntiä helpottaakseni ja matkailusta viisastuneena laitoin tulkin hoitamaan puhelut, sillä saksankielen erikoissanaston hallintani rajoittuu tekstin ymmärtämiseen.
Lauantaina puhelujen perusteella sovittiin yksi tapaaminen sunnuntaiksi Saksaan yksityisen myyjän kanssa. Ostin lentolipun aamuksi ja matkasin junalla sekä taksilla kohteen luo.
Perillä odotti auton ja myyjän suhteen erinomainen vastaanotto -perfecto. Tunti juttelua ja puolikas koeajoa, jonka jälkeen melkein hävetti kokeilla tinkimistä. Pääsimme siis sopimukseen...täydestä pyyntihinnasta, joka oli tosin kaikinpuolin kohdallaan. Sopimuksen toiseksi paras puoli oli, että sain ajaa Spiderilla saman tien kohti Suomea vanhoilla kilvillä!
Siis matkaan -todetakseni, etten ehdi enää lautalle kohti Helsinkiä. Suunnaksi siis Tanska ja Ruotsi. Pari täpärää lautalta myöhästymistä lisää ja totesin Helsinborgissa olevani myöhässä majoitussessioista. Sen sijaan päätin jatkaa suoraan Tukholmaan aamulautalle, kun ajaminenkaan ei tuntunut kuin nautinnolta.
Ruuhkaahan ei Turkuun vieville päivälautoille ole, joten ilman varausta passasi hyvin ajaa "autokaistalle" ja ostaa lippu molemmille matkaajille sekä aamiainen toiselle. Ruuan päälle alkoi unikin jo maistua.
Turun tullissa täytin jonkin ajolupalappusen, jolla sain ajella kotiin ja vielä muutaman päivän sen päällekin -edelleen Saksalaisilla kilvillä. Reissu kesti siis ajallisesti n. 36 h. Melko hätäistä sanoisin.
Kustannuspuolikin oli edullinen lentolippu (70e), lauttalippuja satasella ja pari tankillista halpaa bensaa.
Spiderin hankinta oli kolkutellut takaraivossa jo jonkin aikaa enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Jotenkin ajattelin, että syksy voisi olla passeli aika avoauton hankinnalle tarjonnan ja ehkä hinnankin suhteen. Itämeren ympärysvaltioiden tarjontaa tuli netistä katseltua viikoittain ja kun lokakuussa satuin tekemään matkan Alppien pohjoisrajan alueelle, niin päätin vilkaista tarjontaa tarkemmin.
Kokeilin yhtä potentiaalista ehdokasta ja helppohan on arvata, että sisäinen pikkupoika istui olkapäälleni ja alkoi ruinata itselleen joululahjaa. Ajomatka kotiin ei jaksanut sillä kertaa innostaa, vaikka aikaa olisikin ollut, ja auton moottorista kuulunut kilahtelukin hillitsi sopivasti kauppasopimuksen allekirjoittamista. Hyvästi siis ulkoisesti musta punanahka.
Vajaan parin viikon takaisena perjantaina totesin talven painavan päälle ja jouluostoksien jäävän puutteellisiksi, jos en heti aloittaisi hankintoja. Avasin koneen, tein haun ja valitsin potentiaaliset ehdokkaat. Saksa valikoitui hakukohteeksi, joten kaupankäyntiä helpottaakseni ja matkailusta viisastuneena laitoin tulkin hoitamaan puhelut, sillä saksankielen erikoissanaston hallintani rajoittuu tekstin ymmärtämiseen.
Lauantaina puhelujen perusteella sovittiin yksi tapaaminen sunnuntaiksi Saksaan yksityisen myyjän kanssa. Ostin lentolipun aamuksi ja matkasin junalla sekä taksilla kohteen luo.
Perillä odotti auton ja myyjän suhteen erinomainen vastaanotto -perfecto. Tunti juttelua ja puolikas koeajoa, jonka jälkeen melkein hävetti kokeilla tinkimistä. Pääsimme siis sopimukseen...täydestä pyyntihinnasta, joka oli tosin kaikinpuolin kohdallaan. Sopimuksen toiseksi paras puoli oli, että sain ajaa Spiderilla saman tien kohti Suomea vanhoilla kilvillä!
Siis matkaan -todetakseni, etten ehdi enää lautalle kohti Helsinkiä. Suunnaksi siis Tanska ja Ruotsi. Pari täpärää lautalta myöhästymistä lisää ja totesin Helsinborgissa olevani myöhässä majoitussessioista. Sen sijaan päätin jatkaa suoraan Tukholmaan aamulautalle, kun ajaminenkaan ei tuntunut kuin nautinnolta.
Ruuhkaahan ei Turkuun vieville päivälautoille ole, joten ilman varausta passasi hyvin ajaa "autokaistalle" ja ostaa lippu molemmille matkaajille sekä aamiainen toiselle. Ruuan päälle alkoi unikin jo maistua.
Turun tullissa täytin jonkin ajolupalappusen, jolla sain ajella kotiin ja vielä muutaman päivän sen päällekin -edelleen Saksalaisilla kilvillä. Reissu kesti siis ajallisesti n. 36 h. Melko hätäistä sanoisin.
Kustannuspuolikin oli edullinen lentolippu (70e), lauttalippuja satasella ja pari tankillista halpaa bensaa.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
katseleppas oheisen linkin takaa noita veropäätöksiä..
http://www.carf.fi/www.nsf/$$ViewTempla ... o!OpenForm
-93 mallisesta 164 QV:sta mennyt vajaa tonni elokuun puolivälissä verotusarvon ollessa vajaan 3000€.
http://www.carf.fi/www.nsf/$$ViewTempla ... o!OpenForm
-93 mallisesta 164 QV:sta mennyt vajaa tonni elokuun puolivälissä verotusarvon ollessa vajaan 3000€.
- Bisci
- Viestit: 511
- Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
Itsellä tuo tapahtui siten, että siihen tullin lomakkeeseen kirjoittelin kaikkin lommot, naarmut ja toimimattomuudet. Tullin setä tuli sitten lomakkeen kanssa toteamaan viat. Suuremmista tekniikkavioista ei ole kokemusta. Kuitenkin kannattaa mainita ihan kaikki viat ja puutteet.Epezi kirjoitti:Kuinkas tuo verotus tapahtuu rikkinäisen auton suhteen.
Jos vaikka toisi jonkun muutaman tonnin 156/GTV:n, konevikasena?
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Lancian vastaavaan malliin tai Alfa 147:n. Hyvin epätodennäköistä että saisi vaunua liikenteeseen ennen virallista maahantuontia tai halvemmalla.tube68 kirjoitti:Hei, tuli tälläinen mieleen. Jos Saksasta toisi Miton niin mistä tulli ottaa vastaavan auton hinnan kun ei ilmeisesti ole vielä yhtään Mitoa myynnissä Suomessa??
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Tullin ollessa kyseessä mihinkään ei voi luottaa, mutta nuo 147 tai Delta voivat olla mahdollisia vertailukohteita. Itse tekisin niin, että helpottaisin tullin työtä antamalla vertailukohteeksi autoveroilmoituksen liitteeksi esim. Miton Saksan hinnat suhteessa esim. 147:n hintaan siellä.tube68 kirjoitti:Hei, tuli tälläinen mieleen. Jos Saksasta toisi Miton niin mistä tulli ottaa vastaavan auton hinnan kun ei ilmeisesti ole vielä yhtään Mitoa myynnissä Suomessa??
Saksassa Mitoista on jo aika mukavasti tarjontaa ja en näe mitään syytä miksi sellaisen saaminen maahan ja rekisteröinti ei onnistuisi ennen virallisen tuonnin alkua. Myyjältä kannattaa pyytää CoC-todistus samantien mukaan niin helpottaa rekisteröintikatsastusta.
Tuolla lupaavat 18% alennuksen uudesta Mitosta:
http://www.euwagen24.de/home/cms/front_ ... p?idcat=25
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 87
- Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
- Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
- Paikkakunta: Espoo
Autokuume on kova ja meikäläinen onkin tässä viime viikkoina lähinnä haaveillut Mitosta. Tänään tuli taas vaihteeksi käytettyä työaikaa tehokkaasti netissä surffailuun ja eksyttyä Mobile.de sivustolle. Siinä aikani erilaisia Alfoja tsekkailtuani laitoin hakuehdoiksi Breran ja avot! Noitahan näyttäisi saavan saksasta aikasta edullisesti vai näinkö mä vaan unta? 2006 mallista, vähän ajettua kärryä kutoskoneisena hintaluokassa 17-20 tonnia. Paljonkos tällaiseen tulisi veroja? Näissä on ilmeisesti ihan rehevät päästöt, joten rankaisua tullee.
Nyt tietysti voidaan keskustella paljonkin siitä onko Brera aito Alfa, hyvä ajaa tms. Mun mielestä se nyt vaan on TODELLA käheän näköinen ja kuuloinen peli. Kyllä siinä Miton 1.4 litrainen on hiljaista poikaa, kun kutvosen laulu parahtaa ilmoille. Onko kukaan palstalaisista harkinnut tällaisen tuomista? Saahan noita tietysti dieselinäkin, mikäli kulutus hirvittää...
Syynä tähän pohdintaan on se, että kun olen tässä ynnäillyt Miton hinnastoa ja lisävarusteita, niin lopputuloksena saan sen, että pikkuauton hinnaksi tulee väkisinkin vähintään 25 tonnia. Auto on kyllä todella makean oloinen, mutta jotenkin tuo hinta tuntuu pelistä hiukan kovahkolta.
EDIT: Nettiautossa näyttäisi olevan tasan yksi Brera myynnissä hintaan 42 kiloa. Jos sitä käyttäisi verrokkina, niin verot lienevät luokkaa 15 tuhatta... Tällöin lopputuloksena on, että projektissa ei ole mitään järkeä. PRKL autoverotus!!!
Nyt tietysti voidaan keskustella paljonkin siitä onko Brera aito Alfa, hyvä ajaa tms. Mun mielestä se nyt vaan on TODELLA käheän näköinen ja kuuloinen peli. Kyllä siinä Miton 1.4 litrainen on hiljaista poikaa, kun kutvosen laulu parahtaa ilmoille. Onko kukaan palstalaisista harkinnut tällaisen tuomista? Saahan noita tietysti dieselinäkin, mikäli kulutus hirvittää...
Syynä tähän pohdintaan on se, että kun olen tässä ynnäillyt Miton hinnastoa ja lisävarusteita, niin lopputuloksena saan sen, että pikkuauton hinnaksi tulee väkisinkin vähintään 25 tonnia. Auto on kyllä todella makean oloinen, mutta jotenkin tuo hinta tuntuu pelistä hiukan kovahkolta.
EDIT: Nettiautossa näyttäisi olevan tasan yksi Brera myynnissä hintaan 42 kiloa. Jos sitä käyttäisi verrokkina, niin verot lienevät luokkaa 15 tuhatta... Tällöin lopputuloksena on, että projektissa ei ole mitään järkeä. PRKL autoverotus!!!
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
En todella usko autoveron poistumiseen enkä vähenemiseen, kyllä tämä päästövero tulee lisäksi tämän kaiken päälle. Saapahan sen jälkeen maksua vastaan päästää hiilidioksiidia taivaan tuuliin hyvällä omallatunnolla kun on päästömaksut maksettu.TestarosaFinland kirjoitti:^
Poistuuko/väheneekö autovero vuonna 2010, kun päästävero tulee mukaan? Vai autoveron päälle laitetaan sen päästävero?
-
- Viestit: 87
- Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
- Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
- Paikkakunta: Espoo
Juu, ei tuo käyttömaksu mitenkään paha ole. Jotenkin vaan tuntuu tyhmältä maksaa autoveroa kärrystä täsmälleen saman verran kuin mitä itse auton hinta on toisessa EU-maassa...Suba kirjoitti:Ja nyt hinta on 41k. Odota hetki niin saat sen edullisesti.
Eihän tuo ajoneuvovero 2010 ole nyt ihan älytön vain 281,05/vuosi.
Oletko muuten ollut tyytyväinen Breraan? Onko auto toiminut ongelmitta?
Löysin tullin sivuilta verotustiedot viime lokakuulta 41 tkm ajetusta 2006 mallisesta 2.2 JTS Brerasta. Tulli oli arponut auton hinnaksi 26 tonnia ja siitä veroja 8 teur. Tällä laskelmalla tuollaisen kokonaishinnaksi tulisi 27-28 tonnia. Toinen kysymys on sitten se, tekeekö tuollaisella mitään...? Tai sillä dieselillä?
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Sun innoittamana eksyin itsekkin surffaamaan Mobilea ja Blockettia. Oon tässä jo puoli vuotta yrittäny ostaa jotain "järkevää" autoa muuttoautoksi, mutta ei oikein mitään mieleistä ole tullut mieleen. En edes tajunnut että Brerat on noin halpoja... hmmm. mielenkiintoista....burtsi kirjoitti:Autokuume on kova ja meikäläinen onkin tässä viime viikkoina lähinnä haaveillut Mitosta. Tänään tuli taas vaihteeksi käytettyä työaikaa tehokkaasti netissä surffailuun ja eksyttyä Mobile.de sivustolle. Siinä aikani erilaisia Alfoja tsekkailtuani laitoin hakuehdoiksi Breran ja avot! Noitahan näyttäisi saavan saksasta aikasta edullisesti vai näinkö mä vaan unta? 2006 mallista, vähän ajettua kärryä kutoskoneisena hintaluokassa 17-20 tonnia. Paljonkos tällaiseen tulisi veroja? Näissä on ilmeisesti ihan rehevät päästöt, joten rankaisua tullee.
Mutta uus Mito on vielä halvempi. Kesällä niitä saattais saada jo sisäänajettunakin, puoli-ilmaisena. Puolensa kummassakin, Mitossa ja Brerassa siis.
-
- Viestit: 87
- Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
- Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
- Paikkakunta: Espoo
Asiasta lentokoneeseen... Eikös tämä ruotsalainen GTA farkku rupea olemaan jo kokolailla edullinen? Paljonko tuohon mahtaisi tulla veroja?
http://www.blocket.se/vi/20560237.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/20560237.htm?ca=11_s
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Veromuutostahan tapahtuu 1.4., joten paha sanoa kuinka paljon tuo nyt sitten olisi. Meneekö samassa linjassa vanhojen päätösten kanssa. Myyjällä taitaa ainakin olla kiire myydä, kun on tiputtanut hintaa parin-kolmen viikon aikana 30 000 kruunua.
Itselle tuli torstaina GTA Jönköpingistä RFC Importsin kautta. Hyvin Stefan hoiti asiat Ruotsin päässä.
Itselle tuli torstaina GTA Jönköpingistä RFC Importsin kautta. Hyvin Stefan hoiti asiat Ruotsin päässä.
-
- Viestit: 87
- Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
- Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
- Paikkakunta: Espoo
^reilusti on hinta tippunut kyllä. Eipä taida GTA olla Ruotsissakaan niin helppo myytävä tai sitten autossa on vaan jotain pielessä. Sopiiko udella paljonko suunnilleen maksoit tosta GTA:sta ja paljonko sillä on ajettu?
Meikäläinen ei ole oikein taas perillä näistä autoverotuksen muutoksista. Mihin suuntaan se nyt tällä kertaa muuttuukaan...?
Meikäläinen ei ole oikein taas perillä näistä autoverotuksen muutoksista. Mihin suuntaan se nyt tällä kertaa muuttuukaan...?
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Eipä nämä hinnat mitään salaisuuksia ole. 149500kr maksoin. 45tkm ajettu -05. Jätin veroilmoituksen torstaina, joten saan vielä ilman elviä.burtsi kirjoitti:^reilusti on hinta tippunut kyllä. Eipä taida GTA olla Ruotsissakaan niin helppo myytävä tai sitten autossa on vaan jotain pielessä. Sopiiko udella paljonko suunnilleen maksoit tosta GTA:sta ja paljonko sillä on ajettu?
Meikäläinen ei ole oikein taas perillä näistä autoverotuksen muutoksista. Mihin suuntaan se nyt tällä kertaa muuttuukaan...?
Rekisteröintikatsastus meni helposti eikä mulla ollut mitään vaatimuksenmukaisuustodistuksia (?) vaan inssi sai kaikki tarvitsemansa tiedot Ruotsin papereista ja Vägverketiltä. Kassaneiti meinasi aluksi, että tarvitsisi katsastaa, mutta koska katsastettu viime elokuussa Ruotsissa niin EU:n sisällä tuon pitäisi olla ok.
Kyllä minä olen ollut tyytyväinen, kun etukäteen ottaa huomioon Breran heikkoudet. Ahdas, vain neljälle, kuluttaa suhteellisen paljon, painava, liukkaat penkit jne.burtsi kirjoitti: Oletko muuten ollut tyytyväinen Breraan? Onko auto toiminut ongelmitta?
Minulle nuo kaikki oli tiedossa jo etukäteen, joten yllärinä ei noista mikään tullut.
Muotoilu, neliveto ja ajettavuus on ollut mielestäni Breran parhaita puolia.
Kilometrejä on minun toimesta takana nyt 18k ja ainoa vika on ollut parkkitutkan lakkaaminen toimimasta.
Mielestäni 2,2L:nen on tuohon tonni keijuun liian pieni kone, joten 3,2 JTS tai 2,4 JTD olisivat ne joita miettisin. Tosin tuota dieseliä ei kai virallisesti ole koskaan suomeen tuotu.
Korjatkaa jos olen väärässä.
http://www.hs.fi/keskustelu/thread.jspa ... 4�
> Tulee varmaan mielenkiintoinen oikeudenkäynti, kun kantaja yrittää todistaa, että virkamiehellä on riittävästi
> järkeä ymmärtää lakeja, joita hänet on palkattu soveltamaan ja virkamies taas sen, että hän on niin tyhmä
> ettei mitenkään siihen pysty.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Myyty jo? Tuleeko Suomeen? Samalla Blocketiin tullut kolme muuta GTA:ta.burtsi kirjoitti:Asiasta lentokoneeseen... Eikös tämä ruotsalainen GTA farkku rupea olemaan jo kokolailla edullinen? Paljonko tuohon mahtaisi tulla veroja?
http://www.blocket.se/vi/20560237.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/20946377.htm?ca=1_8_s
http://www.blocket.se/vi/20940954.htm?ca=1_8_s
http://www.blocket.se/vi/20937391.htm?ca=1_8_s
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.