Huomenna on Alfan 17v synttärit! Täytyy varmaan ottaa 16v lätkä pois takaluukusta. Lisäksi hain tänään tuoreen leiman paperiin, vielä on tosin vähän fiksailtavaa jäljellä.
^ Voi perkule, tuosta tulikin mieleen, että oma Alfa täytti 40v vuoden alussa (tai otteessa ei ole kyllä tietoa valmistuspäivästä) enkä muistanut mitenkään. Täytyynee tässä juhlistaa, kun vanhus pääsee pois säilöstä.
Mä juhlin synttäreitä rekisteröintipäivän mukaan. Kääretorttuakin vein töihin tapahtuneen kunniaksi. Alfa sai onnitteluja ja hämmästynyttä jupinaa sekä toteamuksia että ens vuonna ei varmaan tarvi juhlia enää.. Ihan varmaan juhlin.
Oleino kirjoitti:Kääretorttuakin vein töihin tapahtuneen kunniaksi.
Onpa kumma jos alfisteja katsotaan joskus vähän hitaasti
Pahus kun ei tullut huomattua nuorikon kolmikymppisiä helmikuussa, mutta saihan se sentään lämpimän pesäkolon lahjaksi. Femmakin täyttää tänä vuonna 20 mutta sehän nyt ei vielä ole mitään.
Upeeta, mahtavaa, ja kaikkea siltä väliltä ajella pitkästä aikaa taas Alfalla, uusi erillissarja asennettu tänään autoon ja kaikki toimii älyttömän hyvin, niin auto kuin äänentoistokin
Seuraavaksi virittelemään vahvistinta ja subbaria konttiin
Mulla oli -77 Passatti, mutta kolmiovisena Combicoupena. Oli mun mielestä oikein hienosti muotoiltu auto. Eikä vanha Scirocco ainakaan huonompi ole. MUTTA SITTEN onkin mennyt vähän huonommin.
Olipa sillä kiva kurvailla! Oli muuten parittomat numerot nopeusmittarissa ja kolme paikkaa lisämittareille keskikonsolissa, 10 sentin vaihdekeppi, lyhyt ja jäykkä kytkin, hyvä pörinä....SE OLI KIVAA.
GTV projekti edistyy vihdoin hieman eteenpäin, onhan se kesäkin jo pitkällä.
Kansi paikallaan, jakopää uusittu, venttiilivälykset säädetty. Huomenna lisää kasausta, jos vaikka viikonloppuna saisi koneen paikalleen. Sitten vasta onkin kivaa
Nämä näyttäävät hauskoilta ja varmaan nopeasti toteutettavissa olevilta kilpureilta..
Offtopicina vielä:
Heitin vielä tuossa jakoon tuommoisen "Paperilta viivalle" tyyppisen gallerian meidän tiimin laitteen historiasta.
Tuo hommahan alkoi syyskuussa esisuunnittelulla ja projektin hallinnoinnin harjoittelulla eli piti pitää viikottaisia kokouksia jotka dokumentoitiin yms. Tätä jatkui koko syksyn. Sitten tammikuusta maaliskuun puoliväliin oli CAD piirrustuksien tekoa ja ajodynamiikan ja muiden asioiden laskelmointia, sekä materiaalien hankintaa. Ja 5-6 viikkoa jäi sitten varsinaiseen rakentamiseen.
75 nelipyöräsuunnattu ilmaiseksi. aurausta oli reilu sentti. Ihme kyllä maksimi sallittu on 3+3mm eli 6mm. Joku täällä sanoi että voisi pistää nollillekin.
Camberit oli muuten sadasosa asteelleen samat, mikä on aika hyvin kun toisella puolella on powerflex ylätukivarressa ja toisessa ei jne.
Takapäässä toisella puolella oli aurausta 2.2¤ ja toisessa haritusta 2.2¤. Mikä siis tekee yhteisauraukseksi 0¤. Onko tämä ajokoiratyyli 75:ssa vakio?
Ja noissa korin päädyissä on ollut ruostevikaakin. Ja peräluisulla johonkin kovaan saa koripisteen vääntymään. Tosin sen saa varsin pienellä voimalla myös takaisin. Pikkuveli ajoi isän 75:sen kivikolle ja taka-akselin meni vinoon. Olin silloin autoliikkeessä töissä ja siellä 4-pistenosturilla laitettiin taka-akselin suoraan. Jouduttiin toinen kiinnistyspiste hitsaamaan koriin paremmin kun pari hitsausta oli irronnut.
Haa! 1.5vkoa sitten välähti kamera ja todellista ylinopeutta oli noin 15km/h. No tänään tuli kirje poliisilta jossa luki että 9km/h oli ylinopeutta eikä siis sakkoja.
Klada vappen med bollen bon voyage! : )
Giulia pääsi eilen ulos säilöstä. Hetken joutui sahaamaan, että lähti käyntiin mutta lähtihän se sitten lopulta nätisti. Vielä täytyis huollot tehdä ja pari pikkujuttua, ennenkuin saa lähteä leimaa hakemaan. Olihan sitä kiva siirtää tuossa pihatiellä...
Laitoin eilen melkein puolentoista vuoden jälkeen Alfan taas tulille, yhtään ei ollut valuttanut nesteitä tai öljyjä. Starttauksen jälkeen tosin kuivahtanut bensaletku alkoi vuotamaan, mutta se on iisi vaihtaa. On ne bokserin äänet vaan niiiin kivat!
4 tuntia treeniä yhtäputkeen takana ja ilmastointi huollatettu tänään eli 4. toukokuuta ja vaihdettu raitisilmasuodatin, KYLLÄ PUHALTAA KYLMÄÄ TARVITTAESSA!!!
huoltomies mitatessa autoni lämpötilaa sai parhaimmillaan +6 astetta, josta olisi kyllä vielä laskenut hiukan. Sanoi että pohjalukemat oli yhdellä mersulla, +1 - oli kyllä riittävän kylmä!
Korttiin C korotus ajettu ja uusi työpaikka, jossa ei moista mahda tarvia. Onpahan tulevaisuutta ajatellen reservissä ja kerrassaan mahtavalta vaikuttava työpaikka alla