Netin jännittävin autoprojekti (Opelfoorumilta)
Valvoja: Moderators
Netin jännittävin autoprojekti (Opelfoorumilta)
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... ra&start=0
Huomattavaa on, että autoa ei ole vielä edes ostettu. Sääliksi käy kyllä
topikin aloittajaa.
Huomattavaa on, että autoa ei ole vielä edes ostettu. Sääliksi käy kyllä
topikin aloittajaa.
VMP
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
Kieltämättä hieman poskilihaksien nykimistä aiheutti tuo "huolto/tarkistus"lista,mutta ottaen huomioon ko.kaverin nuoren iän niin onhan se jostain tee-se-itse elämyksiä haettava.
No voin olla ehkä tiukkapipo,mutta ei kai me alfistit sorruta muita solvaamaan...olkoon ne vaikka ooppelikuskeja tai tms.
No voin olla ehkä tiukkapipo,mutta ei kai me alfistit sorruta muita solvaamaan...olkoon ne vaikka ooppelikuskeja tai tms.
QUORTHON 1966-2004
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... ntry626129
On se huomioitu muuallakin..
On se huomioitu muuallakin..
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Siis jos mä nyt yritän selventää tota tällä:
Jos sulla on vaikka männänrenkaat poistettu, niin tällöin sun männän paino laskee. Ja kun ne on tehtaalla laskeneet että minkä lujuset ja "kokoset" kampiakselin tiivisteet pitää laittaa että se kampiakseli pyörii halutulla tavalla. Sitten jos niitten kampiakselissa olevien mäntien paino laskee, saa tällöin koko systeemi (kampiakseli+männät+kiertokanget) vähemmän painoa ja pystyy helpommin liikkumaan ei-halutulla tavalla myös ylös-alas suunnassa, koska tällöin stefa ja sunmuut tiivisteet saavat aivan eri painoisen rasituksen. Ja nyt mitä vielä voisin sanoo on se että, Ne tiivisteet kun eivät muotoudu ihan heti sen uuden liikkeen mukaan mitä kampiakseli tekee. Tällöin syntyy välyksiä ja Välykset antavat kampiakselille lisää tilaa "heilua" epäluonnollisesti. Vaikka tietty kampiakseli on myös joistain kohti "kiinni" metallissa ja metalli ei anna periksi helposti.
no nyt rupee niiku menemään pikkuse överiks!!! äsken vielä nauratti mut nyt kyllä jo itkettää
E:ja tää oli siis lainaus tuolta opel clubin ketjusta!!!
Jos sulla on vaikka männänrenkaat poistettu, niin tällöin sun männän paino laskee. Ja kun ne on tehtaalla laskeneet että minkä lujuset ja "kokoset" kampiakselin tiivisteet pitää laittaa että se kampiakseli pyörii halutulla tavalla. Sitten jos niitten kampiakselissa olevien mäntien paino laskee, saa tällöin koko systeemi (kampiakseli+männät+kiertokanget) vähemmän painoa ja pystyy helpommin liikkumaan ei-halutulla tavalla myös ylös-alas suunnassa, koska tällöin stefa ja sunmuut tiivisteet saavat aivan eri painoisen rasituksen. Ja nyt mitä vielä voisin sanoo on se että, Ne tiivisteet kun eivät muotoudu ihan heti sen uuden liikkeen mukaan mitä kampiakseli tekee. Tällöin syntyy välyksiä ja Välykset antavat kampiakselille lisää tilaa "heilua" epäluonnollisesti. Vaikka tietty kampiakseli on myös joistain kohti "kiinni" metallissa ja metalli ei anna periksi helposti.
no nyt rupee niiku menemään pikkuse överiks!!! äsken vielä nauratti mut nyt kyllä jo itkettää
E:ja tää oli siis lainaus tuolta opel clubin ketjusta!!!
Life is too short to drive boring cars.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Loistoketju! Oli viikonloppuna pakko reissun päältäkin selata Kommarilla kaikki 21 sivua.
Mitäs siitä jos ei kaikkea osaa tai tiedä, enemmän pisti huvittamaan tuo tarve vääntää asiat väkisin jollain villillä teorialla "voitolle" vaikka olisikin jo huomannut erehtyneensä. Päätä seinään -asenne ei varmaan yhtään haittaa ooppeliharrastusta, Alfoista puhumattakaan
Mitäs siitä jos ei kaikkea osaa tai tiedä, enemmän pisti huvittamaan tuo tarve vääntää asiat väkisin jollain villillä teorialla "voitolle" vaikka olisikin jo huomannut erehtyneensä. Päätä seinään -asenne ei varmaan yhtään haittaa ooppeliharrastusta, Alfoista puhumattakaan
- Epäkelpokeräilijä -
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Hahah. kylläpä löytynyt legendaarinen topicci.
vapaavirtausuotimesta...
hetkonen imusarjatko siinä kuluu, jos meinaat palotiloja ni sitte hommataan Tako-männät! No joo kaikessahan tulee ristiriitoja, tai pikemminkin jokainen uudistus tuo lisää hyötyä ja toisesta näkökulmasta se on haittaa
Venttiilikoneiston pakokaasuista.
Jos sulla on vaikka männänrenkaat väärin laitettu että yläkuolokohta muuttuu ylemmäks niin sillon mäntä morjenstaa noita pako- ja imu venttiileitä, ja jos ajotuskin on perseelleen niin sillon vielä enemmän siten venttiilien "reiät" kuluu suuremmaks ja sinne nousee kaasut. Ei noin oo tapahtunu kyl käytännös kenellekkään, mutta teoriassa mahdollista.
Aivan uskomaton Jamppa. Päivän pelastus.
vapaavirtausuotimesta...
hetkonen imusarjatko siinä kuluu, jos meinaat palotiloja ni sitte hommataan Tako-männät! No joo kaikessahan tulee ristiriitoja, tai pikemminkin jokainen uudistus tuo lisää hyötyä ja toisesta näkökulmasta se on haittaa
Venttiilikoneiston pakokaasuista.
Jos sulla on vaikka männänrenkaat väärin laitettu että yläkuolokohta muuttuu ylemmäks niin sillon mäntä morjenstaa noita pako- ja imu venttiileitä, ja jos ajotuskin on perseelleen niin sillon vielä enemmän siten venttiilien "reiät" kuluu suuremmaks ja sinne nousee kaasut. Ei noin oo tapahtunu kyl käytännös kenellekkään, mutta teoriassa mahdollista.
Aivan uskomaton Jamppa. Päivän pelastus.
Ja minä veikkaan sitä, että kyseessä on eläkkeellä oleva novelisti jolla ei ole muuta tekemistä kuin vedättää putkiaivoisia opelisteja._L_T_V_ kirjoitti:^^veikkaan tätä jälkimmäistä
Kopioin teksistä tähän älyttömimmän täkyn: "käsin koottuja kytkinlevyn osia".
Nyt kun asiaa hetken miettii, niin tuollaisethan olisivat aika jees harraste-alfaan. Aika monta ylikallista osaa olen tuolla argumentoinnilla jo ostanut.
Voihan tuolla tarkoittaa esim. kytkinlevyä, johon on niitattu sintteripalat jonkun käsityöläisen toimesta? Kehutaanhan monella forumilla (bensa) autojen nakuttavan tyhjäkäynnilläkin.Murzik kirjoitti:
Ja minä veikkaan sitä, että kyseessä on eläkkeellä oleva novelisti jolla ei ole muuta tekemistä kuin vedättää putkiaivoisia opelisteja.
Kopioin teksistä tähän älyttömimmän täkyn: "käsin koottuja kytkinlevyn osia".
Nyt kun asiaa hetken miettii, niin tuollaisethan olisivat aika jees harraste-alfaan. Aika monta ylikallista osaa olen tuolla argumentoinnilla jo ostanut.
VMP
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Hieno haudankaivuu _L_T_V:ltä .
En usko, että kukaan todella otti todesta tuon rtcf:n kirjoituksia.
Aikaisemmatkin jutut olivat tasoa:
OCF:n parhaat projektit, part II:
Vihreä menninkäinen (1.3) http://www.cardomain.com/ride/2294332/1
En usko, että kukaan todella otti todesta tuon rtcf:n kirjoituksia.
Aikaisemmatkin jutut olivat tasoa:
Kerta hautuusmaalle on jo astuttu niin kaivetaan myös viereinen hauta auki...Ladall 200km\h 70-alueella, poliisi helikopteri perässä
OCF:n parhaat projektit, part II:
Vihreä menninkäinen (1.3) http://www.cardomain.com/ride/2294332/1
Eli tommosen kaaran ostin. vaparin n.180hv ja turbolla 1.3bar ahdoilla n.300hv.... Sutii oy tekemä kone ja se on tehty kestämään kiertää 10000rpm ja 6000rpm vasta lähtee vaparina meinaan=)
Juu oli netti autos myynnis Ihan vakion näkönen kone en si tiiä mitä on tehty :o ja se kenelt ostin sano et kaasu vaijeris on vähän tyhjää et se ottaa vaan puolen kaasu ja si ku kierrokset nousee 2-vaihteella 6000rpm ni khyl rupee sudittaan aika komiast
koko topic -> Kadett farmari 1.8t ic gsi(menninkäinen)Eli tyhjäkäynti on n.1500rpm ja toi rupee kunnolla kiihtymään 6000rpm ja kierrokset menee digimittarissa yli 7000rpm niin menee kierros mittari pimeeks eli kiertää yli sen 7000rpm ja sen kyllä kuulee
"Too much ain't enough"
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
En tiedä paraneeko se "taso" ainakaan tuolla BTCF:n puolella:
Eli olisi ens kuussa tarkoitus ostaa streettuningcar:sta lasikuituiset helmalevikkeet niin pitäisi ottaa vakio helmat pois, niin mistä kohasta kannattaa rälläkällä leikata vakio helmat pois. ja pitääkö uutta peltiä hitsailla kun ottaa vakio helmat pois?
Niin ku vakio helmat on rautaset ja pitäs saada laitettua lasikuituiset tilalle
"Too much ain't enough"
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Löytyisköhän näiden jatkoksi tuolta dynamiitilta se topicci, kun joku oli tehnyt ihan itse civicciin säädettävät ylätukivarret...
Edit. Tähän tyyliin.
Edit. Tähän tyyliin.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
valitettavasti kuvat ovat jo bittiavaruudessa, mutta tuossahan tuo topic olisi:
Camberit etupään säätö -honda-
Camberit etupään säätö -honda-
"Too much ain't enough"
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Netin jännittävin autoprojekti (Opelfoorumilta)
Toi on loistava esimerkki siitä miten käy kun sekoitetaan teorian opiskelu keskinkertaiseen sisäistämiseen ja täydelliseen käytännön kokemuksen puutteeseen. Sitten vielä ripaus 17-v intoa tulevasta automiehen elämästä ja toimiva nettiyhteys yhdistettynä kovaan selitysintoon vajaalla ilmaisukyvyllä. Katastroof. Hienosti puuttuu tuntuma moottorin osien lujuuksien suhteisiin ja välyksiin oikeassa elämässä. Alkaa männät pomppimaan kun on kampiakseli kumia ja välykset mahottomia.mattijus kirjoitti:http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... ra&start=0
Huomattavaa on, että autoa ei ole vielä edes ostettu. Sääliksi käy kyllä
topikin aloittajaa.
Itsehän aloitin autoiluni -65 PV volvolla ja sen B18 60hv koneen tuunaamisella. Stockki koneeseen heitettiin joku epämääräinen nokka jonkun sprinttikuskin tallin hyllystä ja ihmetys suuri kun ei käynyt huonostikaan vaikka oli niin upean kireä nokka. Onhan noissa B20 sprintti volvoissa sentään joku n.200hv. Sitä sitten paikkailtiin poraamalla kaasarin (yksikurkkuinen pystyimu) suuttimia isommaksi. Ja kun pakoputkikin oli niin suora niin olisihan sen pitänyt toimia. Tai no olihan siinä se valurauta vakio pakosarja välissä mutta mitäs pienistä.
Lopulta kone saatiin käymään tuplakurkku sivuimu weberillä ja isolla imusarjalla. Tosin tyhjäkäyntiä ei ollut haitaksi asti ja alavääntöä myöskään. Mutta tuntuhan se sporttiselta suoralla putkella ja kun se kulki vain kierroksilla. Olisiko ollu samat 60 heppaa kuin ennen tuunaamista ja tuplasti isompi kulutus
Paikalle nostettiin vakio kone kun auto jäi isäpapalle, siellä se voimanpesä olisi varastossa tallessa. Enää ei tarvisi laittaa kuin lohko 2l tai vähän yli, männät, kiertokanget, kampiakseli, kansi ja venttiilit virtaaviksi ja peltipakosarja ja sytkäpuoli kuntoon ja sitten säätää koko paketti, pikkuhomma. Että sen verran 18vuotiaana puuttui näkemystä mistä se Woima tulee...
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Kyseinen kaveri ei osoittanut missään vaiheessa mitään factoja olemassaolostaan ja ilmestyi foorumille käytännössä kertomaan vain tuon kyseisen tarinan. Suosittelen tutustumaan termiin Trollaus.
Suuremman hämmennyksen saavat aikaiseksi henkilöt jotka kuvien kera dokumentoivat koko "projektinsa". Mallia Espanjalaisittain 900whp and 10000 rpms
Suuremman hämmennyksen saavat aikaiseksi henkilöt jotka kuvien kera dokumentoivat koko "projektinsa". Mallia Espanjalaisittain 900whp and 10000 rpms
"Too much ain't enough"
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Minäkin vähän veikkaan että parhaat naurut tuossa on saanut se joka ketjun aloitti. Ei kellään yksinkertaisesti voi oikeasti olla kykyä noin monumentaaliseen ymmärryksen puutteeseen.
Katsotaanhan nyt kun pääsen itse oman 75:ni kimppuun. Tulevat kysymykseni ja kommenttini eivät sitten ole trollausta.
Katsotaanhan nyt kun pääsen itse oman 75:ni kimppuun. Tulevat kysymykseni ja kommenttini eivät sitten ole trollausta.
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Tänne voisi lyödä loputtomasti esimerkkejä eri autokuntien "edustajista", mutta valikoidaan näitä parhaimpia.
Powrd1.8T Powrd1.8T is offline Junior Member
Hey guys, please help with my mods gone wrong.....
I've got a 98 1.8T. I've had a k04 and chip for a while and wanted to get more performance. I was recommended to port and polish the intake and exhaust. We found out they used abrasive material to do it like gritty sand. So I got with my friend that tunes Hondas and we decided to try it ourselves. We got a bag of sandblasting sand and hooked up into the intake and started the car. We had to hold the gas so it would run. He wanted to let the engine suck in the sand through the intake so it would port it out and then push it out the ehxaust so it would port the exhaust manifold.
I was worried that it might cause problems but he figured it'd be OK as long as we didn't make boost and it get sucked in the turbo. After running the car and letting it suck in sand we got about half way through a 25 lb bag. The check engine light was on and the engine was bucking and kicking and sounding really weird. We stopped and hooked the car back up normal and took off the sand supply. We tried to start it again and it was really hard. Once started it couldn't idle and kept making weird noises. We took it out and drove it and it started to make scraping and knocking noises.
Help! Can anyone tell me what to do! My buddy only does Hondas so he doesn't know much about Audis.
"Too much ain't enough"