Yleinen avautumis-ketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

mulla on kuskin mattona harakirimatto sanan varsinaisessa merkityksessä! kyrsiinnyin 30 matelevaan autoon 50 alueella, runttasin oikean jalan suoraks ja painoin ohi, rupesin nostamaan, mut auto vaan kulki, oli kaasupolkimen alareuna jäänny maton alle jumiin!

snipeti snap - muokkaamaan mattoa!
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

^ Tapahtuu muuten orkkismattojenkin kanssa. Kertakaikkisen sykähdyttävä kokemus :-D

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Mulla jäi kerran 164 V6:ssa ohituksessa moottorinläppärin johto kaasuvaijeriin jumittaen sen pohjaan eli täyskaasuun..
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

^^ Sama myös täällä ! :) Kiihdytys ramppiin ja vauhti sen kuin kiihtyi. Tossun kärjellä pedaalin rauta pois maton alta. Matot oli Simoni Racingit ja myöhemmin ne tuli pimpattua Alfa -matoiksi verhoilijalla. Samalla kertaa myös lähti siivu pois siitä kirotusta maton reunasta ;)

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 377
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

samaa vikaa täällä maton kanssa, sillä erotuksella että, lähdin valoista rivakasti ehtiäksen vaihtaa kaistaa. Pedaali lattiassa kaasu ylös ja kytkin pohjaan....kierrokset rajoittimelle ja luulin jo että räjähtää koko mosse :oops: en o vissiin koskaan niin äkkiä muokannu maton asentoa lattialla...ja hävetti niin P*****STI

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Mulla oli vastaavanlaista kaasupoljin ongelmaa oman 156 kanssa, mutta syynä ei ollut kyllä matto, vaan se poljin vaan jäi sinne ala-asentoon.
Syytä en tiedä, kun en koskaan viitsinyt tarkistaa, olisko joku polkimen varren osa mennyt vaan ns. "yli".

Opettelin nostaan kengän kärjellä takaisin ylös. Joskus lähti myös poljinta napauttamalla.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

mä leikkelin mattoa eilen ja laitoin vähän tarra nauhaa, josko nyt ei pelästytä enään :-D

Mäkin aluks luulin et tuli huitastua liian kovaa sitä poljinta, mut lähempi tarkastelu osotti toisin.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

En saa sit millään preluden 4ws:ssää toimii kolme päivää jo hakenut oikeeta kohtaa.. 166sesta leima loppu ja varaosia kun ei edes deltasta näemmmä saa niin pitänee toivoo et jostain purkuautosta löytäs. melkee alkaa *ituttaa

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Oikea etusumari ottanut kivestä osumaa, lasi haljennut
viiteen palaan. Siitähän saa vielä askarreltua paskarreltua
hienon mosaikki-taideteoksen.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Ostinpa sitten motonetistä hieman muunnellun venäläisen perseenpäristimen eli 12v pikkukompuran. Pärisee, eikä mahdu perseeseen.
No kyllä tuolla jotain palloja ja ilmapatjoja täyttäisi, siihen sen hankinkin. Laitoin sen kiinni tupakansytyttimeen ja vekottimen ulos auton viereen.
Poistuin kotvaksi ja vaimo silläaikaa nappasi auton käydäkseen asioilla..

Löysin vekottimen ajotieltä siinä kunnossa ettei se ainakaan takuupalautukseen kelpaa :?

XXL
Viestit: 149
Liittynyt: 09 Loka 2003, 01:51
Car(s): 3x156 V6
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja XXL »

Koko talven laitoin alfaa kesäkuntoon. Nyt kaks viikkoa ajelua ja alfa takas pukeille. Joku naputtaa niin pirusti etupäässä kiihdyttäessä ja moottorijarrulla.. Eikä ees vi...a!!! :evil:
Kesyttämätön Karhu – lajinsa vahvin.

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Vesipumppu varmaan hajoomassa, vinkuuvälillä niin pirusti ja viskaa vettä pihalle. En mä sitä oliskaan halunnu ruveta muuten laittelemaan.
Toisaalta pajalla se on menossa käymään muutenkin...
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Uusimmassa Tuulilasi-lehdessä lukija kiinnitti huomiota asiaan, joka on vaivannut minuakin vuosikaudet: miksi autojen kojelaudassa uhrataan paraatipaikka raitisilmasuulakkeille, jotka jo itsessään ovat lähes hyödyttömät ja jos joku nitä tosiaan tarvitsee, niin voisivat sijaita lähempänä lattiaa.

Ajatellaanpa vaikka Alfoja:

- 75: ehkä maailman epäergonomisin auto, jonka keskikonsolista saisi huomattavasti toimivamman nostamalla radion ja lämmityslaitteen säätimet ylemmäs ja pudottamalla raitisilmasuuttimet alas. Lämmityssäätimien yläpuolella on vieläpä täysin hyödytön Alfa 75 -tekstipaneelikin, joka ehkä pitää hyväksyä tyylin vuoksi, mutta joka voisi sijaita radion alla ja suulakkeiden päällä, jos kojelaudan suunnittelija olisi itse edes joskus ajanut autoa.

- 166: Voi sentään, miten hienolta näyttäisivät lisämittarit noiden suljettujen (tietenkin) raitisilmaläppien paikalla http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=10397

-159: vaihtaisivat edes pyöreiden mittareiden ja pyöreiden ilmareikien paikkaa. Saataisiin isommat mittarit ja lähemmäs näkökenttää.

- 147: raitisilmasuulakkeiden paikalla voisi olla ajotietokoneen näyttö, tai jos ei, niin koko kojelaudan päälle asetetun möhkäleen voisi poistaa. Suulakkeet voisivat olla.... ..vaikka jossain toisessa autossa.

Tarkastelkaapa vain autojanne ja ihmetelkää, miksi siinä keskellä on paraatipaikalla pelkkää reikää? En ole ikinä nähnyt, että kojelaudan keskisuulakkeet olisivat auki-asennossa. Kuka niitä oikeasti tarvitsee? Eihän sellaisessa tuulessa kukaan viihdy.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Jönsson kirjoitti: Kuka niitä oikeasti tarvitsee? Eihän sellaisessa tuulessa kukaan viihdy.
:mrgreen: :mrgreen: viimeksi tänään...

Mutta tää sai silmäni avautumaan, siksi 156:n keittiö on niin makia, siitähän jumankekka puuttuu nuo muovihärpäkkeet.. ajotietokoneen kainalossa sijaitsevina ne on ihan kivassa paikassa

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Jönsson kirjoitti: En ole ikinä nähnyt, että kojelaudan keskisuulakkeet olisivat auki-asennossa. Kuka niitä oikeasti tarvitsee? Eihän sellaisessa tuulessa kukaan viihdy.
Mulla ne on auki GTV:ssä. Kun ohjaa vienon tuulenvireen katon kautta niin se leviää hyvin koko autoon. Kesällä mustien nahkojakkaroiden kanssa aivan must. Useimmiten se tuulenvire tulee kuitenkin tuulilasi+jalat yhdistelmällä, nopeaa viilennystä tarvittaessa kuitenkin tuo katto+jalat.

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Se mikä noissa tuuletusasioissa oikeasti on eniten perseestä on se, ettei niitä puhallussuuntia saa itse vapaasti valita. Jos ostat vaikka vuoden '86 E30 Penarin, niin siinäkin saa kaikkia kolmea (laseille, nassuun ja kinttuihin) säätää ihan oman maun mukaan, voit pistää vaikka kaikki kiinni tai auiki yhtä aikaa. Mutta näissä Luigin tekeleissä se ei ole kai koskaan ollut mahdollista.

VITTU MIKSEI!?
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^harvemmin se on mahdollista missään autossa. Bemareista en tiedä, mutta ei tietääkseni 2000-luvun vehkeissäkään :roll:

Kyllä ne keksisuulakkeet on joskus ihan tarpeen, jos taas on ilmastointi niin eipä oo juuri tullut käytettyä.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Kyllä mä ainakin saan kaikille samaanaikaan, tai yksikseenkin :roll:

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

mml kirjoitti:Se mikä noissa tuuletusasioissa oikeasti on eniten perseestä on se, ettei niitä puhallussuuntia saa itse vapaasti valita. Jos ostat vaikka vuoden '86 E30 Penarin, niin siinäkin saa kaikkia kolmea (laseille, nassuun ja kinttuihin) säätää ihan oman maun mukaan, voit pistää vaikka kaikki kiinni tai auiki yhtä aikaa. Mutta näissä Luigin tekeleissä se ei ole kai koskaan ollut mahdollista.

VITTU MIKSEI!?
Kyllä se noissa uudemmissa ainakin onnistuu:
Kuva

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

siinä kohtaa kun tuli automaatti ilmastointi, alko kadota mahdollisuus käyttää joka suutinta, oon huomannu itte saman asian.

Nyt kun mainitsitte asiasta, rupes heti kyrsimään!

Vista nyppii...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Epezi kirjoitti:^harvemmin se on mahdollista missään autossa. Bemareista en tiedä, mutta ei tietääkseni 2000-luvun vehkeissäkään :roll:

Kyllä ne keksisuulakkeet on joskus ihan tarpeen, jos taas on ilmastointi niin eipä oo juuri tullut käytettyä.
E30:ssä tosiaan jokaiselle ilman suuntaukselle (jalat, pärstä, lasi) oma portaaton säätö. Tuossa E46:ssa tosin vain on/off katkaisijat, eli taas on tullut takapakkia.

EDIT: E46:ssa automaatti-ilmastointi
VMP

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

TommiS kirjoitti:Kyllä se noissa uudemmissa ainakin onnistuu
Avanti!

Vaikka en kyllä yllättyis jos tuosta kun painaa kolmannen suunnan päälle niin jompikumpi jo päällä olevista sammuisi.


Lienee MiTosta muuten tuo kuva? Avaudutaan nyt siitäkin että tuo automaaginen ilmastointi ei ole vakiona misään MiTon versiossa. Ei ainakaan Suomessa, vaan lisää pitää maksaa oliko muistaakseni 390 €uroa. Nättiä jos olis tollaista tilaamassa ja muuten olisi sopiva yksilö maahantuojan "häkissä" mutta tuon 400 ilmastoinnin takia menisi kosla tehdastilaukseen. Mitä ihmeen pelleilyä sekin oikein on?
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Ihan hyvin manuaalisellakin pärjää. Mä pärjään ilmankin, vaikka auto on musta. :lol:

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Pari kuukautta sitten tilattu tankki piti saapua kuukaudessa (tehdastilaus). No Suomeen tuli kyllä, mutta sitten kuljetusyhtiö hukkasi koko osan. Kyllähän tuommoinen pieni tankki häviää kovin helposti. Kuukausi siitä eteenpäin sai alkaa korvauksia pyytämään. Nyt sitten uutta tilatessa selvisi että tuotetta ei enää toimiteta. Ilmeisesti tilasin maailman viimeisen tankin 33:een, jonka sitten Sal-Trans päätti hukata. Yleensä olen kovin rauhallinen, mutta nyt tekee mieli vetää jotain turpaan. :evil:
Tein itse - säästin

Avatar
McJohnson
Viestit: 182
Liittynyt: 15 Elo 2008, 14:17
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja McJohnson »

Ei päivää ilman murheita.
Eilen kävin huollattamassa Alfa ilmastoinnin.
Tänään kun olin lähdössä töistä, niin yllätys yllätys...
No tottakai ilmastoinnin letku pamahti liitoksistaan ja kaikki aineet pihalle.
Että näin tänään.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

No, meneepähän ilmastointifirman piikkiin.

Avatar
McJohnson
Viestit: 182
Liittynyt: 15 Elo 2008, 14:17
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja McJohnson »

Harmi vaan, ettei mene niiden piikkiin. Oli koko ilmastointilaite käyttämättä vuoden verran ja nyt aloin tohottamaan ihan täysillä kylmää tonne kabiiniin, niin ei liitos enää kestänyt.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Auts. Funtsin, että ne ois jättänyt sen löysälle.. :roll:

Avatar
McJohnson
Viestit: 182
Liittynyt: 15 Elo 2008, 14:17
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja McJohnson »

Toivottavasti siihen pystyy teettämään uuden. Ei kyllä kehtaa mennä Deltasta kyselemään mitä maksaa uusi letku. Varmaan enemmän ku kompura.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kellään toimivia spammibotteja tiedossa phpBB:lle? Muutamaa yritetty, mutta eivät toimi käytännössä.

Tässä jo n. 1300 spammia poistanut viimeisten vuosien aikana ja kaikki käyttäjät aktivoitava erikseen :evil:

Avatar
harold
Viestit: 107
Liittynyt: 18 Heinä 2003, 18:59
Car(s): 156 2.5 V6 -00 ja -99
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja harold »

Rolle kirjoitti:Kellään toimivia spammibotteja tiedossa phpBB:lle? Muutamaa yritetty, mutta eivät toimi käytännössä.

Tässä jo n. 1300 spammia poistanut viimeisten vuosien aikana ja kaikki käyttäjät aktivoitava erikseen :evil:
Olet varmaakin lukenut tuon topicin:

http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 2#p2341422

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kiitos! En ole, mutta tuo Chubster voisi jotain ymmärtää ellei jo ole lukenut.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Jarrut laahannu vasta 1.5kk, ensimmäisen kerran korjaamolle ei ollut tullut lainkaan osia eikä kukaan vaivautunut ilmoittamaan.. sit kun sain seuraavan sopivan raon töistä niin vaihdettiin satulat ja pätkä vaijeria. Palat kun sattui olemaan väärät... Laahaus ei vaan loppunu, ilmeisesti jarrulevy jo kiero, jotka piti vaihtaa tänään. Tänä aamuna soittivat puljusta että levyt ei oo tullu mutta palat ja vaijeri kylläkin. Voi jumalauta voiko ihmistä enempää vituttaa.. Huominen työmatka menee siis sivu suun, autoa ei saa mistään lainaks kun kaikki kaverit on töissä tai menee yo-juhliin, ansionmenetyksiä... Julkiset ei käy, perille kyllä pääsee mutta takaisin en pääse millään.. muutenkin vittumaisin päivä töissä koskaan..

Lupasivat sitten 100% varmuudella levyt maanantaille ja vaikka hakevat ne jossei ne oo tullu.. olis meinaan parasta että ne todellakin tulee koska tiistaina mun pitää lähteä töistä suoraan tähystykseen ja sieltä yöksi poriin josta aamulla pääsykokeisiin turkuun.. vittu tulevaisuus roikkuu nyt yksistä vääristä toimituksista... sanomattakin selvää että julkiset ei edelleenkään toimi - osaa vituttaa.. jätin tänää muutaman asiakkaankin töissä puille paljaille kun pärstäkerroin ei miellyttäny ja varotin työkavereita aukomasta turpaa vittu saatana

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Tänään kiva ylläri..marketista (City- ei A-) :P ostosten jälkeen 75:llä liikenteeseen parkista ja mitä widdua...? Toinen takakumi tyhjä :evil:

Ei kun takaisin ostamaan paikkavaahtopulloa ja paineet renkaaseen...tursusi vaahtoa luultavasti siitä reijästä mistä ilmatkin oli karanneet. Pari autoilijaa käväisi kysymässä tarviiko apua, siitä kiitos heille. Toinen vielä kysyi, oliko vanne saanut kipeetä, kun Alfan vanteita ei kasva joka oksalla :wink:

No pieni koeajo parkkiksella osoitti, että mössö pysyy gummissa sisällä.
Sitten huoltikselle paineta lisäämään. Pääsin kotiin ilman ongelmia.

Ihmettelin vaan, että oliko rengas tyhjentynyt todella kaupassa käynnin aikana...? Renkaassa ei näkynyt mitään naulaa tms. Reikäkin kulutuspinnan urassa ja renkaissa on pintaa reilusti, lähes uudet nääs.

Pitää käydä rengasliikkeessä tutkituttamassa tuo rengas. Josko tulisi vielä kalua siitä.

Nyt on muuten yksi paikkapullo koko ajan mukana. Ja arvatkaapa oliko vararenkaassa ilmaa kun sitä olisi tarvinnut...? Juu ei! :oops: :lol:
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

auto ruvennu pitää muovista natinaa kun kääntää rattia ääriasennon lähetyville, ihan ku hammastangon suojakumi tai vetarin suojakumi...

Diagnostointia tiedossa, kunhan taas pääsee nosturille...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Voi elämän kevät. Puskurissa pitkään huonolla kiinnityksellä ollut säleikkö oli nyt sitten tippunut. Vitu. Olishan se pitänyt kiinnittää paremmin jo ajat sitten.:x Jos jollain pyörii tommonen nurkissa niin saa tarjota.

Avatar
eanna
Viestit: 54
Liittynyt: 01 Kesä 2009, 12:31
Car(s): EX. 156 SW 2.0 TS -02
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja eanna »

Ärsyttää kun ihmiset tulevat aukomaan naamaansa autovalinnasta.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

auo takasin, kait niilläkin auto on, ja jos fillaristejä on, niin ei kannata edes vajota niin alas, että vastaisit :-D

huomenna pitää käsin pestä ja vahata, kun on hyvä tilaisuus tehdä sisätiloissa, sää ennuste ei vaan suosi suunitelmaa yhtään...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ensi viikolla saisi auton viedä katsastukseen, vaan pamahtiko airbagin valo esille. Ensimmäistä kertaa tosin, mutta enpä ole sitä osannut kaivata.

Avatar
Zeitung
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Touko 2009, 22:51

Viesti Kirjoittaja Zeitung »

Alfan soittimen virkaa toimittava Niceview DVD6002 v*tuttaa sopivasti. Kanavia ei löydy automaattisella haulla, mutta manuaalisella renkutuksella löytyvät kaikki asemat kaikenmaailman Vammalan radioita("Manta") myöten.. :roll:

Avatar
eanna
Viestit: 54
Liittynyt: 01 Kesä 2009, 12:31
Car(s): EX. 156 SW 2.0 TS -02
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja eanna »

DaViega kirjoitti:auo takasin, kait niilläkin auto on, ja jos fillaristejä on, niin ei kannata edes vajota niin alas, että vastaisit :-D

huomenna pitää käsin pestä ja vahata, kun on hyvä tilaisuus tehdä sisätiloissa, sää ennuste ei vaan suosi suunitelmaa yhtään...
Haha, mutku "alfan korjaus on niin kallista ja niissä on paljon vikoja". Kunpa keksis jotain pätevää takasin sanottavaa. :---D

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Kysyt vain monenko Alfan kokemuksella puhuja tietojansa jakelee. Hiljentää useimmat "tietäjät".

Jaa niin se avautuminen. Tuli vissiin ennenaikainen hihnanvaihto. ÄsWee on häröillyt tyhjäkäyntiä jonkin aikaa ennenkuin lämpiää. Ihmetelty pariin otteeseen korjaamoilla muttei ole löytynyt vikaa. Muuten toimii ihan virheettä. Tänään vinkaisi vanha kunnon MCSF tauluun ja olin jo kirjoittamassa kivaa-ketjuun että nyt varmaan saadaan vinkkiä viasta. Jep, nokka-akselin asentoanturiahan se sitten tarjosi. Melkein kaikki muut anturit voisi vikakoodin perusteella vaihtaa varoiksi, mutta kun tuon takia pitää purkaa jakopää niin pitäisi saada vähän lisää varmistusta. Toisaalta onhan tuolla remmillä jo yli neljäkymppiä menty, uusiksi vain niin ei tarvitse sitten avautua venttiilisalaateista.

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

eanna kirjoitti:
Haha, mutku "alfan korjaus on niin kallista ja niissä on paljon vikoja". Kunpa keksis jotain pätevää takasin sanottavaa. :---D
Sanot vaan että tiedetään, ei tällä köyhät ajelekkaan.. :wink:

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

"alfan korjaus on niin kallista ja niissä on paljon vikoja"
Köyhästä se voi siltä tuntua.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

alfan korjaus on niin kallista
Saattaa tuntua kalliilta, jos ei ole tottunut käsittelemään rahaa...

-tommi

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Olipa kiva ylläri :evil:
Lähihuoltikselta soitettiin että mun auto on tankattu viime yönä neljän aikaan ja jätetty maksamatta. Kävin parkkiksella ja löysin tyhjän ruudun. Voi V****ttu!
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mikäs autoistasi oli kyseessä?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Mukava pikku aamujumppa kesken suihkussa käynnin tänä aamuna. Päivystän vikojen varalta ja asiakas soitti että nyt täältä (eswl) laitteesta tulee vettä ulos. Ohjeita asiakkaalle ensin puhelimessa. Äkkiä vaatteet päälle, kamat kasaan,tsekkasin itseni ulos hotellista, ajoin läpi Tallinnan keskustan kuin piru kintereillä, ja juoksin osien kanssa korjaamaan. Laitetta oli tietenkin pidetty päällä niin kauan että oli imenyt vesikiertoon useita litroja ilmaa. Saa olla muutama millilitra. Kivaa, kaikki vesi tuli ulos koska ilma salpaa veden kierron. Paikalle ehtiminen, 20min (!), vian korjaaminen 15min, ja järjestelmän täyttö ja ilmaus 1h! Huoh! Sitten olisikin tehnyt mieli uuteen suihkuun.

Plussaa on se että kyllä oli taas asiakas ihmeissään ja tyytyväinen palvelusta (Röyhistää rintaansa).
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Mikäs autoistasi oli kyseessä?
Pitääpä korjata toi allekirjoitus ajantasalle :silent:
164 hävisi. Saunan taakse sanon minä :bad-words: :snipersmile:
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Alfan kytkin ei irroittanut viikko sitten kunnolla -> ronkin kytkimen haarukan parempaan asentoon. Vika palasi taas. Nyt laitoin sen uudestaan parempaan asentoon -> ihan pohjaan painaessa naksahtaa. Pitääkö tuosta ottaa koko *tun laatikko irti että sen saa oikeasti paikalleen. :evil:
Tein itse - säästin

Lukittu