Teltta kaatuu? (Delta Motor Groupin konkurssihakemus)
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Teltta kaatuu? (Delta Motor Groupin konkurssihakemus)
Alla ote tämän päivän konkurssiuutisista. Sampo Pankki on siis jättänyt konkurssihakemuksen Delta Motor Groupista. En tunne firman organisaatiota, mutta eiköhän tuo Alfan tuontiakin jotenkin liippaa. Siis jos firma menisi nurin, eihän tuo hakemus vielä välttämättä sitä tarkoita.
Delta Motor Group Oy, Helsinki
Kr: 083236, Y: 01101612
KHV 08.07.2009 Helsingin käräjäoikeus, Hakija: Sampo Pankki Oyj
Vastuuhenkilöt:
Valkama Vesa Juhani, TJ, PJ, Espoo
Koivunen Jari Juhani, VJ, Tampere
Kassin Dmitry, VJ, Helsinki
Juntunen Teemu Tapio, VJ, eronnut 29.06.2009, Vantaa
Kachalov Leonid, VJ, eronnut 29.06.2009, Moskova
Toropov Kirill, VJ, eronnut 29.06.2009, Helsinki
Leppänen Risto Aapo Matti, PJ, eronnut 28.08.2008, Helsinki
Valkama Vesa Juhani, VJ, eronnut 28.08.2008, Espoo
Delta Motor Group Oy, Helsinki
Kr: 083236, Y: 01101612
KHV 08.07.2009 Helsingin käräjäoikeus, Hakija: Sampo Pankki Oyj
Vastuuhenkilöt:
Valkama Vesa Juhani, TJ, PJ, Espoo
Koivunen Jari Juhani, VJ, Tampere
Kassin Dmitry, VJ, Helsinki
Juntunen Teemu Tapio, VJ, eronnut 29.06.2009, Vantaa
Kachalov Leonid, VJ, eronnut 29.06.2009, Moskova
Toropov Kirill, VJ, eronnut 29.06.2009, Helsinki
Leppänen Risto Aapo Matti, PJ, eronnut 28.08.2008, Helsinki
Valkama Vesa Juhani, VJ, eronnut 28.08.2008, Espoo
näin olen itsekin ymmärtänyt, näyttää olevan hiukan sekava toi nimipolitiikka ja yhtiöden väliset suhteet. Mutta uutisen mukaan firmalla on vain kuusi työntekijää... aika outoa jos maahantuojalla on noin vähän porukkaa töissä...
http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset ... a+Motor+Oy
http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset ... a+Motor+Oy
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Haluaisin huomauttaa että delta motor oy ja delta motor group oy on kaksi eri firmaa...
Tälläiset Y-tunnukset löytyy (eri Y-tunnus = eri firma)
0418470-8 -> Delta Motor Oy
0110161-2 -> Delta Motor Group Oy
0155013-5 -> Delta Auto Oy
Ja eikös näistä Delta Motor Oy ole se maahantuoja?
Delta Motor Group Oy taitaa olla vaan joku hallinnollinen systeemi joka johtaa näitä tytäryhtiöitä tms.
Tälläiset Y-tunnukset löytyy (eri Y-tunnus = eri firma)
0418470-8 -> Delta Motor Oy
0110161-2 -> Delta Motor Group Oy
0155013-5 -> Delta Auto Oy
Ja eikös näistä Delta Motor Oy ole se maahantuoja?
Delta Motor Group Oy taitaa olla vaan joku hallinnollinen systeemi joka johtaa näitä tytäryhtiöitä tms.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- raktori112
- Viestit: 210
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 21:46
- Car(s): Ex. 75,155
- Paikkakunta: Viitasaari, Jyväskylä
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... 0916015/12 Tuollahan tuo on aika suomen kielellä kerrottu.
Emoyhtiön konkurssihan tarkoittaisi käytännössä sitä, että emoyhtiön konkurssipesä pyrkii myymään tytäryhtiöiden osakkeet ja muun omaisuuden parhaaseen mahdolliseen hintaan ja maksaa omaisuudesta saamillaan varoilla pesän velkojille.
Käytännössä siis tytäryhtiöiden toimintaa tullee jatkamaan osakkeiden ostaja (olettaen tietenkin, että tytäryhtiöt ovat elinkelpoisia ja niille löytyy joku ostaja).
Käytännössä siis tytäryhtiöiden toimintaa tullee jatkamaan osakkeiden ostaja (olettaen tietenkin, että tytäryhtiöt ovat elinkelpoisia ja niille löytyy joku ostaja).
TPP
raktori112 kirjoitti:http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... 0916015/12 Tuollahan tuo on aika suomen kielellä kerrottu.
kukas ton Kia Motorsin omistaa kun ei mainita artikkelissa
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Venäläiset omistaa delta-auton, siks kait homma on muutenkin vähän niin ja näin.
Ehkä uus omistaja parantais asiaa, eihän se huononpään voi mennä?
Muutenkin, eiköhän Alfalle maahantuoja löydy, vaikka onkin vähän "marginaali" merkki
Ehkä uus omistaja parantais asiaa, eihän se huononpään voi mennä?

Muutenkin, eiköhän Alfalle maahantuoja löydy, vaikka onkin vähän "marginaali" merkki
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 95
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 22:09
- Car(s): 156 2.0 TS 1999
Ei tämä ole näin äkkiseltään huono uutinen ainakaan meille, joilla ei ole takuu- tai muita erityisiä syitä asioida Delta-jengin luona. Teoriassahan vaihtoehtoja kehityksen suunnan suhteen on kolme: asiointi Alfan edustajan luona muuttuu joko paremmaksi, tilanne pysyy entisellään tai toiminta muuttuu vielä huonommaksi. Näistä ensimmäinen vaihtoehto avaisi uusia mahdollisuuksia Alfan ylläpitoon, ja mahdollisesti tulevaisuudessa jopa seuraavan auton hankintaan. Toinen vaihtoehto pitää tilanteen entisellään, eikä myöskään kolmannella vaihtoehdolla ei ole vaikutusta ainakaan omaan asiointiini Deltassa. Joten jos muutosta tapahtuu, se voi olla vain positiivista.
Olen ostanut Alfani uutena noin kymmenen vuotta sitten, ja suhtautumiseni Italkonin eli nykyiseltä nimeltään Delta-auton toimintaan on jotenkin paradoksaalista. Jos olisin aikanaan ollut selvillä heidän toimintatavoistaan, en olisi missään tapauksessa asioinut heidän kanssaan. Toisaalta Alfa 156 on autona osoittautunut kerrassaan erinomaiseksi valinnaksi. Loppujen lopuksi olen tullut siihen tulokseen, että onneksi en osannut ennakoida Deltaan liittyviä pettymyksiä, mutta myöhemmin olen pyrkinyt niitä välttämään Deltan kaukaa kiertäen.
Olen muuten joskus jossakin yhteydessä tainnut kertoa, että olen ostanut kerralla kolme Alfaa: ensimmäisen, viimeisen ja ainoan. Tämä ei ole kuitenkaan lopullinen tuomio, jos merkin maahantuonti ja myynti siirtyy asiallisen yrittäjän käsiin.
Olen ostanut Alfani uutena noin kymmenen vuotta sitten, ja suhtautumiseni Italkonin eli nykyiseltä nimeltään Delta-auton toimintaan on jotenkin paradoksaalista. Jos olisin aikanaan ollut selvillä heidän toimintatavoistaan, en olisi missään tapauksessa asioinut heidän kanssaan. Toisaalta Alfa 156 on autona osoittautunut kerrassaan erinomaiseksi valinnaksi. Loppujen lopuksi olen tullut siihen tulokseen, että onneksi en osannut ennakoida Deltaan liittyviä pettymyksiä, mutta myöhemmin olen pyrkinyt niitä välttämään Deltan kaukaa kiertäen.
Olen muuten joskus jossakin yhteydessä tainnut kertoa, että olen ostanut kerralla kolme Alfaa: ensimmäisen, viimeisen ja ainoan. Tämä ei ole kuitenkaan lopullinen tuomio, jos merkin maahantuonti ja myynti siirtyy asiallisen yrittäjän käsiin.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
FIAT?PP kirjoitti: Käytännössä siis tytäryhtiöiden toimintaa tullee jatkamaan osakkeiden ostaja (olettaen tietenkin, että tytäryhtiöt ovat elinkelpoisia ja niille löytyy joku ostaja).
Torinossa kun hilloa tuntuu olevan ostella kaiken maailman jenkkimerkkejä ja aataminooppeleita

Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Tehtaan kesälomat voi sotkea toimituksia, mutta epäselvä tilanne Suomen maahantuojalla voisi olla myös syynä? Toivottavasti saat MiTosi pian 
Edelleen olen sitä mieltä, että kyseessä voisi olla emo-Fiatin pyrkimys ottaa maahantuonti omiin käsiinsä. Onhan näitä ollut ennenkin.
Hauska nähdä mihin tuo johtaa.

Edelleen olen sitä mieltä, että kyseessä voisi olla emo-Fiatin pyrkimys ottaa maahantuonti omiin käsiinsä. Onhan näitä ollut ennenkin.
Hauska nähdä mihin tuo johtaa.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Takuusta vastannee (siinä määrin kuin yleensä tuosta ovat vastanneet) maahantuontiyhtiö Delta Motor Oy, jota ei ole ainakaan vielä haettu konkurssiin.juhala kirjoitti:Mitähän tämä vaikuttaa Deltan takuisiin omistajan kannalta?
Omassa Alfassa oli 5 v takuu josta ymmärtääkseni 2v oli tehtaan takuuta ja seuraavat 3 maahantuojan ...... ?
Vähän spekulaatiota:
Tässä lienee kyseessä jonkinlainen rahoituskuvio. Group hankkii rahaa ja lainaa tätä eteenpäin tytäryhtiöille.
En tunne kuvioita syvemmin, mutta Delta Auto Oy (myynti ja huoltoyhtiö)on ainakin laajentunut voimakkaasti viime vuosina, joten veikkaisin että potti on todennäköisesti lainattu pääasiassa sinne autopuljujen osteluun.
Jos näin on niin konkurssipesä alkaa sitten perimään Delta Auto Oy:ltä näitä saatavia.
Mikäli Delta Motor Oy (maahantuoja) ei ole kovin paljoa pystyssä emoyhtiölle, se voi olla ainakin toistaiseksi turvassa.
Sama tilanne... Saapa nähdä milloin tulee vai tuleeko ollenkaan.Fonzie kirjoitti:Itsellä on MiTo ollut huhtikuun lopusta tilauksessa. Soittelin tiistaina Delta-autoon ja kyselin tilauksen perään. Meinasivat auton olevan jo tehtaalla valmiina, mutta ehtivän vasta parin kuukauden sisällä Suomeen. Kaksi kuukautta Italiasta Suomeen tuntuu hieman pitkältä ajalta...

- Bstoned
- Viestit: 224
- Liittynyt: 14 Elo 2007, 14:20
- Car(s): Jaguar XF 3.0D V6
ex:S-Type 2.7d V6, GT 2.0JTS, 156 2.5v6, liuta Opeleita, Celica ja BMW 316 - Paikkakunta: Kuopio
Sen verran tähän voin työkuvioiden puitteissa sanoa, että ainakin Delta-Auton GM-myynti, Saab ja Ford loppuu, tai loppui tänään. Saatujen tietojen mukaan vielä ei ole tulossa muutoksia muihin merkkeihin, toiminta jatkuu ennallaan eli Fiatit, Alfat, Kiat ja Ladat saa edelleen edullisesti Delta-Autosta.



Meteant, dum obient.
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Tuohon maahantuojan 3:n vuoteen en luottaisi muutenkaan... oli delta pystyssä tai ei.juhala kirjoitti:Mitähän tämä vaikuttaa Deltan takuisiin omistajan kannalta?
Omassa Alfassa oli 5 v takuu josta ymmärtääkseni 2v oli tehtaan takuuta ja seuraavat 3 maahantuojan ...... ?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
"Vuonna 2005 yhtiön venäläisomistajan AvtoVAZ:in omistus- ja organisaatiorakenteessa tapahtui merkittäviä muutoksia. Venäjän valtiollinen asevientiyhtiö RosOboronExport hankki osake-enemmistön ja määräysvallan talousvaikeuksissa olevassa AvtoVAZ:issa yhtiön silloiselta johtoportaalta."
ei luulis heti loppuvan hillot Relluhan omistaa Vazista myös 25%
ei luulis heti loppuvan hillot Relluhan omistaa Vazista myös 25%
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Joo, ROE:lla luulisi rahaa riittävän. Toisaalta Venäjällä on kaiketi viime aikoina hävinnyt omaisuutta enemmän kuin väärällä puolella Atlantia....V6 kirjoitti:"Vuonna 2005 yhtiön venäläisomistajan AvtoVAZ:in omistus- ja organisaatiorakenteessa tapahtui merkittäviä muutoksia. Venäjän valtiollinen asevientiyhtiö RosOboronExport hankki osake-enemmistön ja määräysvallan talousvaikeuksissa olevassa AvtoVAZ:issa yhtiön silloiselta johtoportaalta."
ei luulis heti loppuvan hillot Relluhan omistaa Vazista myös 25%
Kaikesta huolimatta minulla on toivo, että tämä päättyy hyvin ja sekä Alfa Romeo, Fiat, että Lancia saavat uuden oikeasti markkinatalouden ehdoilla toimivan maahantuojan ja myynti/huolto-organisaation.
-Tazio
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Tuota varmasti kaikki toivovat. Nyt siihen tosiaan olisi hyvä mahdollisuus, onhan tuota konelameininkiä jo kestänytkin liian pitkään.Tazio kirjoitti: Kaikesta huolimatta minulla on toivo, että tämä päättyy hyvin ja sekä Alfa Romeo, Fiat, että Lancia saavat uuden oikeasti markkinatalouden ehdoilla toimivan maahantuojan ja myynti/huolto-organisaation.
-Tazio
No no, taitaapi tulla mielenkiintoinen syksy.Kauppalehti kirjoitti: Kauppalehti, 14 hei 2009
Artikkeli: Fiatia, Ladaa, Lanciaa, Kiaa sekä Alfa-Romeota maahantuovan Delta Motor Groupin yllä leijuu konkurssiuhka. Mahdollista konkurssia seuraa todennäköisesti myynti, joka käynnistäisi uudelleenjaon etenkin henkilöautojen vähittäiskaupassa ja huolloissa.
Deltan omistamat liikkeet myivät viime vuonna noin 38 000 uutta ja käytettyä henkilöautoa. Kolmessa vuodessa yhtiön myynti on kaksinkertaistunut yli 600 miljoonaan euroon.
Henkilöautojen myynnin ja huollon arvo on Suomessa noin kolme miljardia euroa, joten Deltan pilkkominen tai myynti aiheuttaisi mylläkän autokaupassa. Emoyhtiönsä merkkien lisäksi Delta myy Fordeja, Mazdoja ja Opeleita.
Deltan kilpailijat ovat jo tovin veikkailleet, että yhtiö tulee kompastumaan ennen kaikkea myöntämiinsä halpoihin luottoihin. Seinäjokisen Käyttöauton toimitusjohtajan Jyrki Viitalan mukaan Deltan toiminta on ollut melko aggressiivista etenkin luottopuolella.
Delta Motor Group ei ole toimittanut viime vuoden tilinpäätöstään kaupparekisteriin. Edellisvuoden tilinpäätöksen perusteella yhtiöllä oli liki sata miljoonaa euroa velkaa liikevaihdon ollessa 17 miljoonaa euroa. Luvut paljastavat, että yhtiö on pyörittänyt autokauppaa suurella velkavivulla. Noin 20 prosentin omavaraisuusaste on autoalalla matala, sillä muut autoliikkeet ovat vuonna 2007 ja 2008 pääosin pystyneet säilyttämään 40-60 prosentin omavaraisuusasteen.
Delta Motor Groupiin kohdistuukin nyt paljon avoimia kysymyksiä. Yhtiön hallituksen puheenjohtaja Vesa Valkama ei kysymyksiin vastaa. Delta-Auton pohjoisen myyntialueen johtaja Arto Tahvanainen pyytää osoittamaan kysymyksen pääkonttoriin. Delta-Auton Keminmaan automyyjä Ahti Rahikainen puolestaan kertoo, että pääkonttori on tiedottanut varsin säästeliäästi emoyhtiön tilanteesta.
Sampo Pankki hakee konkurssihakemuksen kautta noin 41 miljoonan euron arvoisia lainasaataviaan emoyhtiö Delta Motor Groupilta. Emoyhtiön omistaa edelleen suurin osin Ladan tytäryhtiö Jsc Avtovaz. Sampo Pankin lakimiehen Reijo Vaurion arvion mukaan Sampon saatavat vastaavat noin 80 prosenttia Delta Motor Groupin veloista.
/quote]Suba kirjoitti:Kauppalehti kirjoitti: Kauppalehti, 14 hei 2009
Deltan kilpailijat ovat jo tovin veikkailleet, että yhtiö tulee kompastumaan ennen kaikkea myöntämiinsä halpoihin luottoihin. Seinäjokisen Käyttöauton toimitusjohtajan Jyrki Viitalan mukaan Deltan toiminta on ollut melko aggressiivista etenkin luottopuolella.
Sampo Pankki hakee konkurssihakemuksen kautta noin 41 miljoonan euron arvoisia lainasaataviaan emoyhtiö Delta Motor Groupilta. Sampo Pankin lakimiehen Reijo Vaurion arvion mukaan Sampon saatavat vastaavat noin 80 prosenttia Delta Motor Groupin veloista.
Jaaha. Minäkin olen sitten näköjään ollut Teltta-autoa kaatamassa. 1 %:n korkoa tässä Sampo-rahoitukselle makselen.
Saisitte olla minulle kiitollisia. Itse ainakin olen.
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Mitä muuta maahantuontiyritys sitten tekee kuin hommaa niitä autoja maahan? Neuvotteleeko tämä pulju juuri tehtaan kanssa mitä voidaan maahantuoda ja mitä maksaa? Pitääkö tässä itte ruveta noita toimittamaan, mielenkiintoa on ja aikaakin järjestyisi helposti. Pätevyyttä ei niinkään
... rahasta nyt puhumattakaan.

-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
Tämän päivän (15.7) Aamulehdessä on iso juttu Deltan tilasta. Sielä ainakin vakuutetaann ettei emon (D motor Group) tarvitse sörkkiä Delta-Auton liiketoimintaan konkurssikäsittelyssä. JA tuossa on myös myynti luvut joka merkille mitä Delta maahantuo. Huhhuh miten on noi luvut laskeneet ja toi Kia on näköjään ollut kultasuoni, mitenkähän olis käyny ilman sitä.
No niin, tästä se alkaa.
http://www.iisalmensanomat.fi/uutiset/y ... sti/465736
Täällä juttu kokonaan.Iisalmen Sanomat kirjoitti:Iisalmen Sanomat, 17 hei 2009, s.3:-
Artikkeli: Delta Motor Groupin konkurssihakemuksen lisäksi myös Delta Motor Groupin tytäryhtiöt Delta Motor, Delta Trucks ja Delta-Auto ovat joutuneet selvitystilaan. Ainakin Delta-Autolle tilanne on aiheuttanut ongelmia, sillä uusia autoja ei olla saatu liikkeisiin kuljetusyhtiölle laskujen maksamatta jättämisen vuoksi. Lisäksi rahoitusyhtiöt ovat vetäneet esittelyautot pois Delta-Auton kaikista liikkeistä.
http://www.iisalmensanomat.fi/uutiset/y ... sti/465736
Toivottavasti löytyy pian uusi asiallinen AR maahantuoja. Delta taitaa olla selvää tavaraa. Kelpaiskohan takaisin Veholle
Luulisi että tehtaan sopimuksissa olisi joku pykälä jolla sillä on oikeus hakea uusia maahantuoja maahan jos vanha ajautuu selvitystilaan. (jos sattuu olemaan joku yksinoikeus diili).
Luulisi että tehtaan sopimuksissa olisi joku pykälä jolla sillä on oikeus hakea uusia maahantuoja maahan jos vanha ajautuu selvitystilaan. (jos sattuu olemaan joku yksinoikeus diili).
Enpä tiedä Heikasta, kun ei ollut ennustajanlahjoja tämänkään asian suhteen. Jos olisi ollut, niin en olisi lähtenyt viime Perjantaina reissuun ollenkaan vaan ajanut auton suoraan pajalle. Heinolassa kuului NAPS ja PIIP ja sen jälkeen Alfa herkes lataamasta ja ohjaus muuttui urheilullisen jäykäksi. Kaarroin sitten varikolle ja suojakopan takaa pilkisti pois päältä mennyt ns. monilaitehihna. Hinurilla vietiin sitten auto Lahteen ja Alfa kuski palasi junalla takaisin lähtöpisteeseen Kirkkonummelle. Maanantaina lupailivat autoa jo eiliseksi takaisin, mutta yhdestä kiristinrullasta on nyt koko homma enää kiinni. Huomenna pitäisi tuokin pylpyrä olla jo tontilla, että saavat auton kasaan. Tuntuivat olevan pajan puolestakin hieman tuskastuneita odottamattomaan viivästykseen.
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: 25 Maalis 2008, 20:35
- Car(s): -11 Giulietta MA
-04 147 2.0ts - Paikkakunta: Helsinki
Pikkulintujen kertomia (enemmän tai vähemmän) "huhupuheita" sun muuta kahvipöydässä kuultua.
- Deltan huollot eivät saa osia oikein mistään muuten kuin käteisellä, myöskään esim. siivouspalvelut eivät pelaa kaikissa pisteissä kuin kovalla rahalla suoraan kouraan.
- Italiasta ei tule osia syystä tai toisesta, tämä kestää vielä "ainakin viikon".
- Emoyhtiön toiminnasta vastaa tällä hetkellä tämä herra.
- Ylläoleva voi olla tavallaan mielenkiintoista koska herrasta löytyy myös tämä uutinen.
- Lisäksi ylläoleva herra joutui kuulemma maksamaan Deltan pääkonttorissa Lauttasaaressa erään kuljetusyhtiön 22e laskun käteisellä yrityksen aulassa suoraan kuljettajalle, kuljetusyhtiö kun ei toimita enää kuin käteistä vastaan tavaraa heille.
- Huomenna tai viimeistään perjantaina pitäisi kuulemma tulla ihan julkista lisätietoa tilanteesta, tämä kuitenkin "pienellä varauksella".
Niin ja ylläoleva on sitten kaikki pelkkää huhua ja kuulopuhetta. Faktaa ei tosiaan ole mitään muuta kuin nuo kaksi linkkiä tämän erään mm. yritysjärjestelyihin erikoistuneen lakimiehen taustoihin.
Itse en ala spekuloimaan sen enempää mihin tämä kaikki tulee johtamaan, sen verran tiedän lisäksi että ainakin pääkonttorin ja keskusvaraston porukoilta peruttiin kaikki lomautukset sun muut vastaavat järjestelyt tuossa kesäkuun aikana ja työntekijöiden palkat on maksettu ainakin kuluvan kuun loppuun saakka.
- Deltan huollot eivät saa osia oikein mistään muuten kuin käteisellä, myöskään esim. siivouspalvelut eivät pelaa kaikissa pisteissä kuin kovalla rahalla suoraan kouraan.
- Italiasta ei tule osia syystä tai toisesta, tämä kestää vielä "ainakin viikon".
- Emoyhtiön toiminnasta vastaa tällä hetkellä tämä herra.
- Ylläoleva voi olla tavallaan mielenkiintoista koska herrasta löytyy myös tämä uutinen.
- Lisäksi ylläoleva herra joutui kuulemma maksamaan Deltan pääkonttorissa Lauttasaaressa erään kuljetusyhtiön 22e laskun käteisellä yrityksen aulassa suoraan kuljettajalle, kuljetusyhtiö kun ei toimita enää kuin käteistä vastaan tavaraa heille.
- Huomenna tai viimeistään perjantaina pitäisi kuulemma tulla ihan julkista lisätietoa tilanteesta, tämä kuitenkin "pienellä varauksella".
Niin ja ylläoleva on sitten kaikki pelkkää huhua ja kuulopuhetta. Faktaa ei tosiaan ole mitään muuta kuin nuo kaksi linkkiä tämän erään mm. yritysjärjestelyihin erikoistuneen lakimiehen taustoihin.
Itse en ala spekuloimaan sen enempää mihin tämä kaikki tulee johtamaan, sen verran tiedän lisäksi että ainakin pääkonttorin ja keskusvaraston porukoilta peruttiin kaikki lomautukset sun muut vastaavat järjestelyt tuossa kesäkuun aikana ja työntekijöiden palkat on maksettu ainakin kuluvan kuun loppuun saakka.
- raktori112
- Viestit: 210
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 21:46
- Car(s): Ex. 75,155
- Paikkakunta: Viitasaari, Jyväskylä
- Bisci
- Viestit: 511
- Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
Heh! Että joku pesänhoitaja menisi alennuksella myymään, älä hulluja kuvittele. Sen verran tehdään kauppaa, että saadaan pidettyä pesää muutamia vuosia pystyssä ja pesänhoitajan palkkio maksimoitua. niinhän se yleensä menee?liekki kirjoitti:Haluaakohan ne päästä tavarasta kuinka hyvin eroon? Tänään olisi aikaa kun ALKOI LOMA ja voisinkin käydä vaikka koeajamassa paria. Jos sellaisen 20-30% alennuksen saisi niin pääsisi hieromaan kauppoja.
Toisaalta, jos pesä onkin jo ihan kuiva, voi realisoitua nopeastikin.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Itse asiassa nyt olisi mielestäni hyvä hetki harrastajien tarttua toimeen.
AREF, CARF, Gruppo Fiat Finlandia ja Lancia Club Finland voisivat lähestyä Mamma Fiatia yhteisellä kirjeellä jossa sopivasti Suomen vahvaa harrastuspohjaa, historiaa jne. sivuten kuvattaisiin nykytilannetta ja toivottaisiin tehtaan tiedostavan, että täälläkin heidän tuotteitaan ostetaan, huolletaan ja harrastetaan. Sopivasti voisi alleviivata sitä, että kohtalaisen moni uusista laitteista menee henkilöille/talouksiin joissa on niitä vanhojakin.
Delta luonnollisesti jakelulistalle mukaan, sävy aidon asiallinen ja rakentava. Tarkoitushan ei saa olla piestä kuollutta hevosta vaan tuoda esille näistä merkeistä aidosti välittävien ihmisten näkemys ja huolestuneisuus.
AREF:n ja Grupon jäsenenä toivon, että ainakin näiden kerhojen hallitukset pohtisivat asiaa.
-Tazio
AREF, CARF, Gruppo Fiat Finlandia ja Lancia Club Finland voisivat lähestyä Mamma Fiatia yhteisellä kirjeellä jossa sopivasti Suomen vahvaa harrastuspohjaa, historiaa jne. sivuten kuvattaisiin nykytilannetta ja toivottaisiin tehtaan tiedostavan, että täälläkin heidän tuotteitaan ostetaan, huolletaan ja harrastetaan. Sopivasti voisi alleviivata sitä, että kohtalaisen moni uusista laitteista menee henkilöille/talouksiin joissa on niitä vanhojakin.
Delta luonnollisesti jakelulistalle mukaan, sävy aidon asiallinen ja rakentava. Tarkoitushan ei saa olla piestä kuollutta hevosta vaan tuoda esille näistä merkeistä aidosti välittävien ihmisten näkemys ja huolestuneisuus.
AREF:n ja Grupon jäsenenä toivon, että ainakin näiden kerhojen hallitukset pohtisivat asiaa.
-Tazio