500 Abarth
Valvoja: Moderators
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Nyt on minun Abarth 500 pullahtanut tehtaan linjalta ja auton pitäisi saapuman jälleenmyyjälle ensi viikolla. Hakureissulle on jo varattu liput ja mikäli asiat menevät suunnitellusti niin auton pitäisi olla Suomen kamaralla 22.5.
Näin se homma etenee!
Näin se homma etenee!
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Palasin autohakureissulta Itävallasta tänä aamuna Abarth 500:lla. Ohessa pari matkalla otettua kuvaa autostani:
Juttua hakumatkasta ja lisää kuvia löytyy Abarth 500 -sivuiltani osoitteesta:
www.pertti.com/abarth
Yritän ottaa parempilaatuisia kuvia lähiaikoina.
Juttua hakumatkasta ja lisää kuvia löytyy Abarth 500 -sivuiltani osoitteesta:
www.pertti.com/abarth
Yritän ottaa parempilaatuisia kuvia lähiaikoina.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
^^
Keneltähän lienee oppinut sanan "irstas".
Irstas peli tuo viissatanen, todentotta.
Keneltähän lienee oppinut sanan "irstas".
Irstas peli tuo viissatanen, todentotta.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Iso käsi tälle. Kävinkin jo lukemassa kertomukset, jatkoa odotellaan. Erityisellä mielenkiinnolla, kuinka suomalainen virkamies suhtautuu "harmaatuotuun" autoon, johon vielä asennellaan jotain tehoja nostavia lisäosia jälkikäteen.Portti kirjoitti:Palasin autohakureissulta Itävallasta tänä aamuna Abarth 500:lla.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Kiitoksia kommenteista kaikille!
mipo:
Meidän perheen 11-vuotias tyttö ei sekään hirveästi ole lämmennyt Abarthille, on kuulemma ruma ja GTA oli paljon mukavampi.
Scuderia:
Juu, hauskaa oli mm. sakemannien autobaanoilla kiusata takaa tulevia saksanseisojia eli BMW/Audi/Mersu-joukkoja. Kun vasemmalla kaistalla tuli vapaata ja perässä oli joku em. kuskeista niin Abarthin kaasun painalluksen vaikutus taisi yllättää kanssa-autoilijoita kerran jos toisenkin.
Muutenkin hauska on minusta hyvä sana kuvaamaan Abarthia. GTA oli ihan eri koko/hintaluokan auto ja eihän Abarth monessa asiassa ole GTA:n veroinen, mutta hauska se kyllä on.
mipo:
Meidän perheen 11-vuotias tyttö ei sekään hirveästi ole lämmennyt Abarthille, on kuulemma ruma ja GTA oli paljon mukavampi.
Scuderia:
Juu, hauskaa oli mm. sakemannien autobaanoilla kiusata takaa tulevia saksanseisojia eli BMW/Audi/Mersu-joukkoja. Kun vasemmalla kaistalla tuli vapaata ja perässä oli joku em. kuskeista niin Abarthin kaasun painalluksen vaikutus taisi yllättää kanssa-autoilijoita kerran jos toisenkin.
Muutenkin hauska on minusta hyvä sana kuvaamaan Abarthia. GTA oli ihan eri koko/hintaluokan auto ja eihän Abarth monessa asiassa ole GTA:n veroinen, mutta hauska se kyllä on.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Siihen pyritään.JTD kirjoitti:...Lanceeraus sitten kahden viikon päästä Mamma Mariassa jo totuttuun tapaan...
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Otin muutaman lisäkuvan Abarthistani tänään. Keli oli hieman synkkä, mutta ehkä nuo voittaa hakureissulla otetut kuvat. Alla pari kuvaa, muutama lisää löytyy Abarth -sivuiltani:
www.pertti.com/abarth
www.pertti.com/abarth
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Jees, ensin tosin kävin pesemässä auton ja sitten ajoin rantaan. Nyt se on taas likainen kun on kurakeliä.Alfissimo kirjoitti:....mutta tuonne rantaan sä siis olit matkalla....
Pikkumies on näköjään hyvin kasvatettu.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Espoon Sports Car Centerin pihalla oli eilen punainen 500 Abarth koekilvissä. Nuohan tuo kaikenlaista autoa ohi virallisten kanavien. Ei löytynyt kuitenkaan heidän nettisivuilta mitään mainintaa.
Kyseisessä yksilössä oli jotain pientä ralliraitaa ja Ferrari-merkit sivussa. Ei kuitenkaan ollut tämä: http://www.sportscarcenter.fi/vinfo.asp ... 3&yid=1986# vaan ihan Abarth-logo oli takana, mutta samanlaiset tarrat etulokasuojissa.
Hienon näköinen peli oli. En osaa sanoa, oliko essese vai tavallinen malli.
-tommi
Kyseisessä yksilössä oli jotain pientä ralliraitaa ja Ferrari-merkit sivussa. Ei kuitenkaan ollut tämä: http://www.sportscarcenter.fi/vinfo.asp ... 3&yid=1986# vaan ihan Abarth-logo oli takana, mutta samanlaiset tarrat etulokasuojissa.
Hienon näköinen peli oli. En osaa sanoa, oliko essese vai tavallinen malli.
-tommi
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Jatketaanpa 500-ketjuun kun ei muitakaan palstalla ole:
Luin mm. vanhemmasta Tuulilasi-lehdestä ja löytämästäni lehtiartikkelista, että Fiat 500:n pellin alle on suunniteltu jo pari vuotta 900-kuutioista kaksipyttyistä konetta, turbolla (105hp) tai ilman (65hp). Onko kukaan törmännyt tuoreempiin uutisiin aiheesta? Moottorin ennakoitiin olevan myynnissä loppuvuodesta 2008, mikä ei selvästikään ole toteutunut. Kaksipyttyisessä moottorissa olisi ilmeisesti kovin pieni kulutus (-20%) verrattuna 1.2-litraiseen FIRE-moottoriin ja parempi vääntö (120Nm) ja varmasti yksi mielenkiintoisimmista äänistä auton konepeltien alla. Jossain myös hehkuteltiin, että moottori saa start&stop-systeemin ja naitettaisiin sähkömoottorin kera hybridiksi. Onkohan tämä koko homma ollut myynninedistämistä parhaimmillaan, vai ihan todellinen toteutuva juttu?
Tuo moottori sopisi vaikka Mitoon korvaamaan sitä pateettisen oloista 1.4 16V (78hp) -moottoria tai Grande Puntoon ja moneen muuhun pieneen autoon.
Luin mm. vanhemmasta Tuulilasi-lehdestä ja löytämästäni lehtiartikkelista, että Fiat 500:n pellin alle on suunniteltu jo pari vuotta 900-kuutioista kaksipyttyistä konetta, turbolla (105hp) tai ilman (65hp). Onko kukaan törmännyt tuoreempiin uutisiin aiheesta? Moottorin ennakoitiin olevan myynnissä loppuvuodesta 2008, mikä ei selvästikään ole toteutunut. Kaksipyttyisessä moottorissa olisi ilmeisesti kovin pieni kulutus (-20%) verrattuna 1.2-litraiseen FIRE-moottoriin ja parempi vääntö (120Nm) ja varmasti yksi mielenkiintoisimmista äänistä auton konepeltien alla. Jossain myös hehkuteltiin, että moottori saa start&stop-systeemin ja naitettaisiin sähkömoottorin kera hybridiksi. Onkohan tämä koko homma ollut myynninedistämistä parhaimmillaan, vai ihan todellinen toteutuva juttu?
Tuo moottori sopisi vaikka Mitoon korvaamaan sitä pateettisen oloista 1.4 16V (78hp) -moottoria tai Grande Puntoon ja moneen muuhun pieneen autoon.
kyllä se on kai vieläki tulossa, eli kyseeessähän on 2 pyttyinen Multiair kone.. se Miton pateettinen moottori on ihan tarkoituksella tehty tehottomaksi jonkin Italian lainsäädännön mukaan nuorille kuljettajille näin olen käsittänyt. Deltan sivuille on vielä livahtanut 58 kW 75 hv joka on väärin laskettu...
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Otin moottorin ihan esille sen itse kokemani mielenkiintoisuuden vuoksi. Olen jo kakarasta toivonut autoihin pienempiä, mutta viritysasteeltaan kireämpiä koneita. Ainakin elättelen toiveita, että näihin olisi luotavissa enemmän tai laaja-alaisempaa luonnetta kuin näin perinteisiin monipyttyisiin puurtajiin. Ja pienempi kone olisi luonnostaan kevyempi, kenties sitä kautta kierrosherkempi (jollei massaa lisätä tarkoituksella vauhtipyörään vääntöä tasaamaan) moottoripyörämoottorin tavoin ja autokin pysyisi kevyempänä, herkempänä ja tasapainoisempana.
Miellyttävä mielikuva iskikin heti päälle: ihana pieni söpö Fiat 500 liikennevaloissa, ärsyttävä kuski ärsyttävässä 20v autovaliossaan änkeää vasemmalle kaistalle kaasuttelemaan 2.0 16v 100hp-ecote(erroriaan/)kkiään. Fiatissa kevyellä kaasun kutittelulla kierrokset 9000 kierrokseen punaviivalle ja kytkin terävästi ylös terävän metallisen kiekaisun saattelemana ja ooppelivoortitojota jäisi puremaan kuminkappaleita...
Ei vaan ihan oikeasti, tuollainen "pienempi on enemmän" -ajattelu puree minuun. Esim. smartien 600-700 kuutioiset kolmipyttyiset turbomyllyt ovat kiehtoneet aina ja uusien turbottomuus (osin) harmittaa.
Miellyttävä mielikuva iskikin heti päälle: ihana pieni söpö Fiat 500 liikennevaloissa, ärsyttävä kuski ärsyttävässä 20v autovaliossaan änkeää vasemmalle kaistalle kaasuttelemaan 2.0 16v 100hp-ecote(erroriaan/)kkiään. Fiatissa kevyellä kaasun kutittelulla kierrokset 9000 kierrokseen punaviivalle ja kytkin terävästi ylös terävän metallisen kiekaisun saattelemana ja ooppelivoortitojota jäisi puremaan kuminkappaleita...
Ei vaan ihan oikeasti, tuollainen "pienempi on enemmän" -ajattelu puree minuun. Esim. smartien 600-700 kuutioiset kolmipyttyiset turbomyllyt ovat kiehtoneet aina ja uusien turbottomuus (osin) harmittaa.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Eikös tämä ole se SGE? Lisätietoa - sekä dataa, että spekulaatiota - aiheesta löytyy mm. italiaspeedin sivuiltaKivijärvi kirjoitti:Jatketaanpa 500-ketjuun kun ei muitakaan palstalla ole:
Luin mm. vanhemmasta Tuulilasi-lehdestä ja löytämästäni lehtiartikkelista, että Fiat 500:n pellin alle on suunniteltu jo pari vuotta 900-kuutioista kaksipyttyistä konetta, turbolla (105hp) tai ilman (65hp). Onko kukaan törmännyt tuoreempiin uutisiin aiheesta? Moottorin ennakoitiin olevan myynnissä loppuvuodesta 2008, mikä ei selvästikään ole toteutunut. Kaksipyttyisessä moottorissa olisi ilmeisesti kovin pieni kulutus (-20%) verrattuna 1.2-litraiseen FIRE-moottoriin ja parempi vääntö (120Nm) ja varmasti yksi mielenkiintoisimmista äänistä auton konepeltien alla. Jossain myös hehkuteltiin, että moottori saa start&stop-systeemin ja naitettaisiin sähkömoottorin kera hybridiksi. Onkohan tämä koko homma ollut myynninedistämistä parhaimmillaan, vai ihan todellinen toteutuva juttu?
Tuo moottori sopisi vaikka Mitoon korvaamaan sitä pateettisen oloista 1.4 16V (78hp) -moottoria tai Grande Puntoon ja moneen muuhun pieneen autoon.
-Tazio
Helsingin Kuusisaaresta voi bongata 500 abarthin. Ainakin luulen niin. Kyseessä on punainen versio, jossa on keltainen raita, jossa Abarth-merkki. En pysähtynyt autolla, joten paha sanoa oliko kyseessä abarth vai joku "omaspoileri". Tosin sillä alueella on Ferrareitakin, joten aitoa veikkaisin. En kuitenkaan pysähtynyt autolla.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Ajettua 500 Abarth: Lupa pitää hauskaa. http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/ ... aa-hauskaa
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Hyvä, että nyt on oikein TM:n lupa pitää hauskaa. Pitäisiköhän Abarthin kylkeen liimata tarra: "TM:n luvalla"?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
No miten ois SS kitillä, siinä on hiukan enemmän.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Nuova ... h_Esseesse
http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Nuova ... h_Esseesse
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
Tai Fiat 695 Abarth Tributo Ferrari, jossa on vielä vähän enemmän
http://www.netcarshow.com/fiat/2009-695 ... o_ferrari/
http://www.netcarshow.com/fiat/2009-695 ... o_ferrari/
Minä mitään allekirjoita!
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Kyllä tuo 160 hv/1.035 kg/7,4 s 0-100 km/h on ihan kohtuullinen yhdistelmä tuon kokoiseen autoon ja pahimmat isottelijat saa tuolla säikytettyä pahemman kerran. Tosin en minäkään pahakseni olisi pistänyt jos tehoa olisi ollut esim. 20 hv lisää...alfa164 kirjoitti:...
Mutta tuon abartin suorituskyky on pahasti aikaansa jäljessä,kun tarkoituksena on herhiläisen tapaan kiusata isompiaan tarpeen tullen
...ja painoa parisataa kiloa vähemmän.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Tarkoitin tuolla suorituskyvyllä vaan,että tänäpäivänä autojen suoritusarvot ovat nousseet normi "perheautoissa" mukavasti.Verraten n:20v sitten "perheautoihin",jolloin pikkusportit olivat todella liukkaita noihin verrattuna
Mutta hieno peli tuo on,ja ei itselläkään liikeenteessä mitään kisapaineita ole Muistan vaan,kun aikoinaan noita pikkusportteja "kehuttiin" isompien kiusaajiksi ihan autolehtien toimesta,ja siihen se viehätys perustui
Mutta hieno peli tuo on,ja ei itselläkään liikeenteessä mitään kisapaineita ole Muistan vaan,kun aikoinaan noita pikkusportteja "kehuttiin" isompien kiusaajiksi ihan autolehtien toimesta,ja siihen se viehätys perustui