6 hengen tuskaa, autovalinnassa.
Valvoja: Moderators
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
6 hengen tuskaa, autovalinnassa.
Eli ollaan oltu vaikeimmassa autonvaihto tilanteessamme. Enää ei ole vain se Alfa vaihtoehto vaan nyt kriteereitä tulee usempi.
Speksit:
Min. 6 henkeä, bensa.
Opel Zafira:
- Ihan minimi kokoa. Eli voisi vielä mennä mutta takapenkki on ahdas. mm. Renault Grande Scenic on poissa laskuista kun se on vielä pykälän pienempi.
+ tuttua tekniikkaa
+ edulliset osat
Chrysler Voyager:
+ Reilusti tilaa, varsinkin Grande mallina.
+ Liukuovet
+ "hiljainen" (tässä tila-auto luokassa)
- Automaattilaatikon kesto?
?? varaosahinnat??
?? Onko sinkitty??
Renault Espace III
+ Tilaa, varsinkin Grande mallissa.
?? Moottori ja yleinen kestävyys??
- Ei liukuovia
MB Vito
- Hintaluokassa mennään parivuotta vanhempiin
- Näyttäisi olevan ruostetta eli ei taida olla sinkitty??
Ford Galaxy
- Rämpii epämääräisissä luukkuruoste epäilyissä
- Ei ole sattunut vielä liikkeessä niin että olisi koeajettu
Nähtävästi VW ja Seat on samoja autoja.
Mitäs vaihtoehtoja muita olisi??
Speksit:
Min. 6 henkeä, bensa.
Opel Zafira:
- Ihan minimi kokoa. Eli voisi vielä mennä mutta takapenkki on ahdas. mm. Renault Grande Scenic on poissa laskuista kun se on vielä pykälän pienempi.
+ tuttua tekniikkaa
+ edulliset osat
Chrysler Voyager:
+ Reilusti tilaa, varsinkin Grande mallina.
+ Liukuovet
+ "hiljainen" (tässä tila-auto luokassa)
- Automaattilaatikon kesto?
?? varaosahinnat??
?? Onko sinkitty??
Renault Espace III
+ Tilaa, varsinkin Grande mallissa.
?? Moottori ja yleinen kestävyys??
- Ei liukuovia
MB Vito
- Hintaluokassa mennään parivuotta vanhempiin
- Näyttäisi olevan ruostetta eli ei taida olla sinkitty??
Ford Galaxy
- Rämpii epämääräisissä luukkuruoste epäilyissä
- Ei ole sattunut vielä liikkeessä niin että olisi koeajettu
Nähtävästi VW ja Seat on samoja autoja.
Mitäs vaihtoehtoja muita olisi??
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Re: 6 hengen tuskaa, autovalinnassa.
"Oman firman autoja", joten voi sen verran kertoa, että hyviä pirssejä, ellei ota muutamaa sähkövikaa ja tiettyjen moottorien huoltohintoja huomioon.Alfistipohjoosesta kirjoitti: Chrysler Voyager
Periaatteessa suosittelen.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
http://www.nettiauto.com/fiat/ulysse/2643014 No tommonen Lancia olisi pätevä.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ollaan etsitty spekseillä max.11000e (tietysti tullaan väliraha kysymykseen, max.7000-8000e, jos 166:nen ei mene kaupaksi, ennen sitä yksityinen osasto on vaikea) vm.97 eteenpäin ja max.250tkm.
Tuo poistaa mm.C8:n listoilta. Käytiin sellaista katsomasssa mutta jotenkin ei haluaisi sitoutua 5 vuotta ja 300e joka kk.
Tuo poistaa mm.C8:n listoilta. Käytiin sellaista katsomasssa mutta jotenkin ei haluaisi sitoutua 5 vuotta ja 300e joka kk.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
No entäs
Jos haluaakin pysyä konsernin tuotteissa?
http://www.autowiki.fi/index.php/Lancia_Phedra
Löytää omansa parkkikselta.
http://www.netcarshow.com/lancia/2005-p ... per_01.htm
http://www.autowiki.fi/index.php/Lancia_Phedra
Löytää omansa parkkikselta.
http://www.netcarshow.com/lancia/2005-p ... per_01.htm
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Re: 6 hengen tuskaa, autovalinnassa.
Fordilta löytyisi Galaxyn lisäksi Windstar?Alfistipohjoosesta kirjoitti:Speksit: Min. 6 henkeä, bensa.
Nähtävästi VW ja Seat on samoja autoja.
Mitäs vaihtoehtoja muita olisi??
Hondat Stream ja Shuttle, taitavat olla liian pieniä (ainakin stream?)
Mitsubishin Space Gear?
Tuon Viton pudottaisin listasta ensimmäisenä.
"Too much ain't enough"
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
^ En nyt jaksanut mobile.de:stä katsoa, mutta veikkaanpa että nuo A Bartin ehdottamat kakkossukupolven Phedrat menevät budjetin yli. Sitä vanhempaa tuohon rahaa saa varmasti.
Naapuruston laestadiolaiskomppanialla on sellainen kananmunanmuotoinen Toyota, mallia en nyt muista. Aika futuristisen näköinen sukkula edelleen.
Naapuruston laestadiolaiskomppanialla on sellainen kananmunanmuotoinen Toyota, mallia en nyt muista. Aika futuristisen näköinen sukkula edelleen.
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: 6 hengen tuskaa, autovalinnassa.
Eikös Fiat Multiplassakin istu kolme edessä, tällaista ei tietenkään kotikonnuilta löydy. Hondallakin on tällainen kolmen istuttava malli, oliko se FR-V. Ford Galaxy on ollut vuokralla eikö tuntunut hassummalta.Alfistipohjoosesta kirjoitti:
Speksit:
Min. 6 henkeä, bensa.
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Previa?Vittorio Jano kirjoitti:Naapuruston laestadiolaiskomppanialla on sellainen kananmunanmuotoinen Toyota, mallia en nyt muista. Aika futuristisen näköinen sukkula edelleen.
"Too much ain't enough"
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tässä jäädään kuuteen henkeen, pistin johdot poikki (keskustellaan siitä eri treatissa )
6 henkeä lomareissulla , ilman suksiboxia, onnistuu Zafirassa ja melkeimpä noissa ei Grende malleissakin niin että yksi penkki jätetään kotiin. Osassa on sitten yhtenäiset penkit jolloin auton muuteltavuus on rajoitettu. Toki tuollaisessa huonommin muunneltavassa autossa voi tavaroita laittaa tyhjälle penkille mutta se tahtoo olla vaikeasti hyödynnettävä tila. Multiplassa ei ole, juurikaan, tavaratilaa. Vanhemmassa Multiplassa ja Previassa on myös muotoja jotka tökkäävät silmiin, varsinkin vaimoni.
6 henkeä lomareissulla , ilman suksiboxia, onnistuu Zafirassa ja melkeimpä noissa ei Grende malleissakin niin että yksi penkki jätetään kotiin. Osassa on sitten yhtenäiset penkit jolloin auton muuteltavuus on rajoitettu. Toki tuollaisessa huonommin muunneltavassa autossa voi tavaroita laittaa tyhjälle penkille mutta se tahtoo olla vaikeasti hyödynnettävä tila. Multiplassa ei ole, juurikaan, tavaratilaa. Vanhemmassa Multiplassa ja Previassa on myös muotoja jotka tökkäävät silmiin, varsinkin vaimoni.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
6 hengen valinnan vaikeus
Osta vaan Grand voyager,itsellä -91 4 l. jeeppi ollu 7v. Laatikkoon vaihdettiin Mobilin öljyt ei oo loota paukkunut eikä hajonnut, kohta vaihdan öljyt. Oishan ne pitäny vaihtaa jo ajat sitten se laiskuus. Previaa koe ajoin tossa talvella automaattilaatikolla sekin ja ketju koneella ei hassumpi. Kaverin tyttö sellaisen ehdottomasti halus ja osti myös. -94:nen on alussa oli latasogelmia muuten hyvin kestänyt. 5000:nia makso ja tilaa on siinäkin.Ei Voyager kelvannut ne Esson baarin jutut.
Viimeksi muokannut berliina, 23 Elo 2009, 11:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Itse pähkäilin aikanaan 5 henkisen perheen autovalintaa ja ostin vuonna 90 metsäliiton entisen edustusauton, kuudelle rekisteröidyn 78 mallin chevy capricen. Laitoin siihen taakse progressiiviset jouset, konin säädettävät iskarit ja jenkeistä tilasin tehdasuuden alkuperäistä tehokkaamman moottorin. 18 vuotta mukavaa kyytiä ja aina mahtu porukat ja tavarat mukaan. 100 litran bensatankkia kyllä joutui silloin tällöin täyttämään mutta jalkoihin ei jäänyt vaikka oli välillä asuntovaunukin perässä. Oli mukavasti harraste auto ja perhekuljetin samassa paketissa. Toki on aina ollut joku muukin häksätin pihassa mutta letukalla mentiin aina kun koko porukka piti saada mukaan. Luovuin tuosta vuonna 2008, haikeana. Ostin lohdutukseksi 2 paikkaisen jolla on mummun kanssa ajeltu tyytyväisenä....
Jos olisin vielä nuori ja samassa tilanteessa, harkitsisin varmaan ss impalaa, 6:lle rekisteröity ja mukavan tehokas, eikä kalliita??
Jos olisin vielä nuori ja samassa tilanteessa, harkitsisin varmaan ss impalaa, 6:lle rekisteröity ja mukavan tehokas, eikä kalliita??
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Jos pitää olla tila-auto ja Multipla on liian pieni niin Voya tai Espace.
Mutta kuten fahlsjv tuossa edellä vihjaa, voisi Atlantin väärältä puolelta
löytyä muutakin käyttökelpoista. Joku isompi Kenraalin sedan/farkku tai SUV, kenties? Tietysti jos ajokortissa on se 'saa ajaa myös Fordia' leima, löytyy vastaavaa kalustoa myös taivaspaikkatakuulla.
Itse katselisin myös Englannin suuntaan, Disco tai pitkä Defe?
-Tazio
Mutta kuten fahlsjv tuossa edellä vihjaa, voisi Atlantin väärältä puolelta
löytyä muutakin käyttökelpoista. Joku isompi Kenraalin sedan/farkku tai SUV, kenties? Tietysti jos ajokortissa on se 'saa ajaa myös Fordia' leima, löytyy vastaavaa kalustoa myös taivaspaikkatakuulla.
Itse katselisin myös Englannin suuntaan, Disco tai pitkä Defe?
-Tazio
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Itse olen tässä italo sairaudessani niin syvällä ja poikittain että mikään muu auto ei herätä mitään tunnelmia. Tai mustan ja sysimustan vaihtelua ilmenee.
Eli fiiliksiä ei tarvitse miettiä lainkaan vaan helppous ja toimivuus ovat valinta kriteerit. Raha ja ylläpitokustannukset sitten rajaavat.
Eli fiiliksiä ei tarvitse miettiä lainkaan vaan helppous ja toimivuus ovat valinta kriteerit. Raha ja ylläpitokustannukset sitten rajaavat.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Itse olen myös tutkinut näitä tila-autoja ja "tila-autoja" monelta kantilta ja aina se Grand voyager sieltä erottuu edukseen.
Ääni siis "oman konsernin" Syslerille.
+Liukuovet molemmin puolin ehdotonta plussaa. Saa muksut turvaistuimiin helposti molemmin puolin ja pääsee pienissäkin väleissä sisään/ulos eikä tarvitse pelätä lasten kolhivan vierusparkin autoja.
+Varustelu muihin nähden
+Ajamisen vaivattomuus etenkin automaatit
+Voimaa löytyy sopivasti kutoskoneisista
+Nelivetomahdollisuus
+Keskikonsolin puuttumisen takia (automaatit) penkkien välistä pääsee helposti kulkemaan matkustamoon jos tarve. Varsinkin pienten lasten kanssa liikuttaessa näin helposti on. Tätä osaa arvostaa myös silloin kun ulkona sataa kaatamalla Pitkiäkin tavaroita mahtuu kyytiin kun ne saa tuotua penkkien alta ja/tai välistä eteen asti, esim. sukset, junnujen kiekkomailat yms yms. Tai mahtuupa siihen väliin matkalaukkukin jos tarvis.
6+1 jantteria matkalaukkuineen ja suksineen/lumilautoineen sopi lyhkäseen Voyageriin kun Rasvis meitä kentälle vei. Olis ollu Versoilla, Zafiroilla ja muilla "tila-autoilla" tekemätön paikka.
+Muuntelumahdollisuudet. Voi esim. varustaa kuudella "kapteeninpenkillä" niin koko porukka matkustaa herroiksi.
+Perusvarma tekniikka. Osat eivät ainakaan kalliimpia ole, kuin
166:ssa. etenkin jos kyseessä on etuvetomalli.
Kyllä sitä voisi hehkuttaa pitempäänkin. Yhden lyhkäsen nelivedon omistaneena voisin ihan koska vain vaihtaa 166:ni Grandiin. Eihän se tietenkään yhtä tyylikäs ole, mutta se on niin pirun kätevä lasten kanssa ja remppa/raksahommissa, joita sulla käsittääkseni myös on? Mukavat kyyditkin tollasessa uudemmassa on.
Jotta ei nyt aivan pelkäksi kehumiseksi mene niin miinuksen voisi tietysti antaa vaikka kulutuksesta. 3.3 Nelivedolla ei ainakaan alle kympin päästä. Etuvedolla voi matkaa siinä ysin kieppeillä ajaa. 2.4 -litrainen bensa ei ilmeisesti tuo mainittavaa säästöä. Menetetään vaan kutosen murina ja vääntö ja saadaan tilalle kansiongelmat ja useinmiten epäkäytännöllinen vaihdehämmennin penkkien väliin törröttämään.
Toinen miinus automaattilaatikosta, josta jo ylempänä mainittiin. Väärillä öljyillä ja väärällä käytöllä laatikko ilmeisesti porsii. Ainakin vanhemmissa yksilöissä kannattaa valita sellainen, josta on jo laatikkoremontti teetetty tai varautua jossain vaiheessa reilun parin tonnin remppaan. Omassa oli remppa tehty jo edellisen omistajan toimesta ja kuitteja muistaakseni parin tonnin edestä laatikko itse irroitettuna. Tämän homman jälkeen meneekin sitten taas pari sataa tonnia lisää ilman murheita ja pidempäänkin jos on oikeat öljyt. Lisää aiheesta Overdrivellä.
Laatuongelmista Essolla puhutaan. Tiedä sitten. Omassa Detroitissa kasatussa yksilössä ei niitä hirveästi ole ollut. Näissä vanhemmissa 91-95 on kyllä maaliongelmia, mutta 96-> niitä ei ole ja mitenkään ruostealttiitakaan eivät nuo uudemmat taida olla.
Ainoa sähkövika omassa taitaa olla cruisen kuoleminen.
Ehdottomasti kyllä tutustumisen arvoinen laite tila-autoa tarvitsevalle.
Suosittelen pidempää Grand -mallia. Lyhkäsessä mallissa takakontti jää melko pieneksi (samaa luokkaa, kuin kilpailijoilla) kaikkien penkkien kiinni ollessa. Pitkässä mallissa on usein myös paremmat varusteet, mm. 3-alue ilmastointi yms, ja onhan se paremman näköinenkin.
Kyllähän sitä juttua olisi, mutta nyt täytyy välillä tehdä töitäkin, ettei pomolta tule penaltyä.
Ääni siis "oman konsernin" Syslerille.
+Liukuovet molemmin puolin ehdotonta plussaa. Saa muksut turvaistuimiin helposti molemmin puolin ja pääsee pienissäkin väleissä sisään/ulos eikä tarvitse pelätä lasten kolhivan vierusparkin autoja.
+Varustelu muihin nähden
+Ajamisen vaivattomuus etenkin automaatit
+Voimaa löytyy sopivasti kutoskoneisista
+Nelivetomahdollisuus
+Keskikonsolin puuttumisen takia (automaatit) penkkien välistä pääsee helposti kulkemaan matkustamoon jos tarve. Varsinkin pienten lasten kanssa liikuttaessa näin helposti on. Tätä osaa arvostaa myös silloin kun ulkona sataa kaatamalla Pitkiäkin tavaroita mahtuu kyytiin kun ne saa tuotua penkkien alta ja/tai välistä eteen asti, esim. sukset, junnujen kiekkomailat yms yms. Tai mahtuupa siihen väliin matkalaukkukin jos tarvis.
6+1 jantteria matkalaukkuineen ja suksineen/lumilautoineen sopi lyhkäseen Voyageriin kun Rasvis meitä kentälle vei. Olis ollu Versoilla, Zafiroilla ja muilla "tila-autoilla" tekemätön paikka.
+Muuntelumahdollisuudet. Voi esim. varustaa kuudella "kapteeninpenkillä" niin koko porukka matkustaa herroiksi.
+Perusvarma tekniikka. Osat eivät ainakaan kalliimpia ole, kuin
166:ssa. etenkin jos kyseessä on etuvetomalli.
Kyllä sitä voisi hehkuttaa pitempäänkin. Yhden lyhkäsen nelivedon omistaneena voisin ihan koska vain vaihtaa 166:ni Grandiin. Eihän se tietenkään yhtä tyylikäs ole, mutta se on niin pirun kätevä lasten kanssa ja remppa/raksahommissa, joita sulla käsittääkseni myös on? Mukavat kyyditkin tollasessa uudemmassa on.
Jotta ei nyt aivan pelkäksi kehumiseksi mene niin miinuksen voisi tietysti antaa vaikka kulutuksesta. 3.3 Nelivedolla ei ainakaan alle kympin päästä. Etuvedolla voi matkaa siinä ysin kieppeillä ajaa. 2.4 -litrainen bensa ei ilmeisesti tuo mainittavaa säästöä. Menetetään vaan kutosen murina ja vääntö ja saadaan tilalle kansiongelmat ja useinmiten epäkäytännöllinen vaihdehämmennin penkkien väliin törröttämään.
Toinen miinus automaattilaatikosta, josta jo ylempänä mainittiin. Väärillä öljyillä ja väärällä käytöllä laatikko ilmeisesti porsii. Ainakin vanhemmissa yksilöissä kannattaa valita sellainen, josta on jo laatikkoremontti teetetty tai varautua jossain vaiheessa reilun parin tonnin remppaan. Omassa oli remppa tehty jo edellisen omistajan toimesta ja kuitteja muistaakseni parin tonnin edestä laatikko itse irroitettuna. Tämän homman jälkeen meneekin sitten taas pari sataa tonnia lisää ilman murheita ja pidempäänkin jos on oikeat öljyt. Lisää aiheesta Overdrivellä.
Laatuongelmista Essolla puhutaan. Tiedä sitten. Omassa Detroitissa kasatussa yksilössä ei niitä hirveästi ole ollut. Näissä vanhemmissa 91-95 on kyllä maaliongelmia, mutta 96-> niitä ei ole ja mitenkään ruostealttiitakaan eivät nuo uudemmat taida olla.
Ainoa sähkövika omassa taitaa olla cruisen kuoleminen.
Ehdottomasti kyllä tutustumisen arvoinen laite tila-autoa tarvitsevalle.
Suosittelen pidempää Grand -mallia. Lyhkäsessä mallissa takakontti jää melko pieneksi (samaa luokkaa, kuin kilpailijoilla) kaikkien penkkien kiinni ollessa. Pitkässä mallissa on usein myös paremmat varusteet, mm. 3-alue ilmastointi yms, ja onhan se paremman näköinenkin.
Kyllähän sitä juttua olisi, mutta nyt täytyy välillä tehdä töitäkin, ettei pomolta tule penaltyä.
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Velipojalla on VW Sharan ja tyytyväinen on ollut. On ehkä vähän harvinaisempi näky suomenmaalla.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/sharan/
http://www.nettiauto.com/volkswagen/sharan/
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Käytiin tuolla epäonnistuneella autokauppareissulla sitten muissakin liikkeissä. Koeajettiin 3.8 4wd Voyager. Koeajosta ei jäänyt mitään pahaa tai yllättävää, kumpaankaan suuntaan. Liian lyhyt koeajo eikä vauhtikaan päässyt yli 60:nen mutta väittäisin että on hiljaisempi kuin C8. Toki ei henkilöauto tasoa ja Citikan puolustuksesi täytyy sanoa että koeajon jälkeen tutkiessamme niitä "tuhatta" lokeroa oli niihin jäänyt paljon tavaroita. Citikan sivuäänet olivat enimmäkseen helinöitä ja kolinoita. Vaikkakin rengasäänetkin tulivat sisään.
Nelivetoa ei tarvita. Raksahommat on oman talon nypräämistä, eli koukkukin tarvitaan mutta vetomatka jää n.5km. 4 lasta tarkoittaa että niitä kavereita on jaloissa ja varmaan joihinkin matkoihin on tuppaantumassa lisämatkalaisia.
Olemme lukeneet nettiä, käyneet lainaamassa kirjastosta TM:t ja TL:t viimeisen 15 vuoden ajalta joissa on jotain juttua tästä kokoluokasta. Niiden pohjalta Voyager veisi, meidän ajoprofiililla, noin 3 litraa enemmän kuin manuska euroopat. Mutta meillä ei tule kuin 8-12tkm vuodessa (tosin vaimo "pelkää" että kun on auto johon koko perhe mahtuu ja lähteminen helpottuu niin kilometritkin lisääntyy), joten kustannus ero olisi varsin pieni. Kilometrit tekevät sen että dieseliä ei kannata hankkia.
Tuon koeajetun Voyagerin katselun jälkeen yritin selvitää onko nuo sinkittyjä, en saanut mistään selvyyttä. Tuossa yksilössä oli takavalon ympäristö kuprinut, pahasti ja pohjassa oli selvää ruostetta, ehkä ei vielä hitsattavaa mutta kuitenkin selkeää ruostetta.
2000e varaus remonttiin on paljon. Varsinkin kun en ole tähän mennessä maksanut toiselle autoni korjaamisesta kuin 166:sen airbagin valon sammuttamisesta (oli kylläkin oman remontoimiseni syytä ja Alfadiagi ei tunne 166:sen bagejä). Mutta toisaalta ei noita automaatteja itsekkään pysty korjaamaan joten siihen tulisi sitten varautua. Täysin yllättäen 2000e kaivaminen olisi varsin vaikeaa.
Tavarallisesti on tuon 166:sen matkatavaratila riittänyt parin viikon pohjosen reissuillekkin. Joten tavaratilan riittävyys ei 6:lla henkilöllä mietitytä. Mutta tietysti Grand malleilla ei tarvitse sitten tehdä mitään kompromisseja sen suhteen mitä ottaa mukaan. 7:llä hengellä on sitten todellisuus, kai, sellainen että vain Grandet enää imaisee tavarat.
Koska tuo 166:nen on osallistumassa tähän hankintaan niin täytyisi saada se myytyä tai vaihdettua tuollaiseen tila-autoon. Vaihto on tietysti vaikeaa yksityisen kanssa. Tietysti mietin vaihtoehtoa jossa ottaisi velkaa koko summan, auto suoralla kaupalla kotimaasta/ulkomaista, ja sitten 166:sen myynti. Mutta vaimo ei halua edes ajatella 4:än autoa pihapiiriin ja kieltämättä en tiedä koko 166:sen markkinoista. Muutama kysely on tullut mutta kaikki olleet vain "Mikä on tiukka hinta?" Saattavat olla sellaisen myyjän perässä joka olisi pahassa rahapulassa ja pääsisivät osingoille. Ainakaan yksikään kysymys ei ole koskenut autoa.
Nelivetoa ei tarvita. Raksahommat on oman talon nypräämistä, eli koukkukin tarvitaan mutta vetomatka jää n.5km. 4 lasta tarkoittaa että niitä kavereita on jaloissa ja varmaan joihinkin matkoihin on tuppaantumassa lisämatkalaisia.
Olemme lukeneet nettiä, käyneet lainaamassa kirjastosta TM:t ja TL:t viimeisen 15 vuoden ajalta joissa on jotain juttua tästä kokoluokasta. Niiden pohjalta Voyager veisi, meidän ajoprofiililla, noin 3 litraa enemmän kuin manuska euroopat. Mutta meillä ei tule kuin 8-12tkm vuodessa (tosin vaimo "pelkää" että kun on auto johon koko perhe mahtuu ja lähteminen helpottuu niin kilometritkin lisääntyy), joten kustannus ero olisi varsin pieni. Kilometrit tekevät sen että dieseliä ei kannata hankkia.
Tuon koeajetun Voyagerin katselun jälkeen yritin selvitää onko nuo sinkittyjä, en saanut mistään selvyyttä. Tuossa yksilössä oli takavalon ympäristö kuprinut, pahasti ja pohjassa oli selvää ruostetta, ehkä ei vielä hitsattavaa mutta kuitenkin selkeää ruostetta.
2000e varaus remonttiin on paljon. Varsinkin kun en ole tähän mennessä maksanut toiselle autoni korjaamisesta kuin 166:sen airbagin valon sammuttamisesta (oli kylläkin oman remontoimiseni syytä ja Alfadiagi ei tunne 166:sen bagejä). Mutta toisaalta ei noita automaatteja itsekkään pysty korjaamaan joten siihen tulisi sitten varautua. Täysin yllättäen 2000e kaivaminen olisi varsin vaikeaa.
Tavarallisesti on tuon 166:sen matkatavaratila riittänyt parin viikon pohjosen reissuillekkin. Joten tavaratilan riittävyys ei 6:lla henkilöllä mietitytä. Mutta tietysti Grand malleilla ei tarvitse sitten tehdä mitään kompromisseja sen suhteen mitä ottaa mukaan. 7:llä hengellä on sitten todellisuus, kai, sellainen että vain Grandet enää imaisee tavarat.
Koska tuo 166:nen on osallistumassa tähän hankintaan niin täytyisi saada se myytyä tai vaihdettua tuollaiseen tila-autoon. Vaihto on tietysti vaikeaa yksityisen kanssa. Tietysti mietin vaihtoehtoa jossa ottaisi velkaa koko summan, auto suoralla kaupalla kotimaasta/ulkomaista, ja sitten 166:sen myynti. Mutta vaimo ei halua edes ajatella 4:än autoa pihapiiriin ja kieltämättä en tiedä koko 166:sen markkinoista. Muutama kysely on tullut mutta kaikki olleet vain "Mikä on tiukka hinta?" Saattavat olla sellaisen myyjän perässä joka olisi pahassa rahapulassa ja pääsisivät osingoille. Ainakaan yksikään kysymys ei ole koskenut autoa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Nuo Voyan laatikko-ongelmat koskevat ainakin näitä vanhempia 91-95 askeja. Samoja laatikoita uudemmissakin toisin joitakin päivityksiä kokeneena.
Itse asiassa en muista nähneeni tai kuulleni uudempien laatikkovioista, mutta takuuseen en mene. Overdriveltä saattaisi taas löytyä tietoa.
Nelivetoa ei kai juuri maantieajossa tarvitse, mutta itse olen oppinut arvostamaan sitä talvella kaupungissa liikuttaessa kun pysähdyksiä ja kiihdytyksiä tulee tämän tästä. Ei tartte jäädä kiillotettuihin liikennevaloihin tai mäkiin sutimaan. Ja tiukempaankin rakoon kerkiää
Itse asiassa en muista nähneeni tai kuulleni uudempien laatikkovioista, mutta takuuseen en mene. Overdriveltä saattaisi taas löytyä tietoa.
Nelivetoa ei kai juuri maantieajossa tarvitse, mutta itse olen oppinut arvostamaan sitä talvella kaupungissa liikuttaessa kun pysähdyksiä ja kiihdytyksiä tulee tämän tästä. Ei tartte jäädä kiillotettuihin liikennevaloihin tai mäkiin sutimaan. Ja tiukempaankin rakoon kerkiää
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Meinasitko tätä? http://www.nettiauto.com/fiat/ulysse/2635468kumimuumi kirjoitti:Fiat ulysse(kohan se nyt oli) 2.0 turbolla. Oli pitkään nettiautossa, tiedä vaikka olis vieläkin.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Meillä ollut kohta vuoden päivät Toyota Avensis Verso 2,0 automaatti vm.2002. Ajettu nyt melkein 200tkm.
Seitsemän paikkainen ja kaikki muut penkit lähtee irti pikalukituksella paitsi etupenkit = kohtuullisen kokoinen pikkupaku.
Muuta vikaa ei ole ollut kuin vinkuvat/jumittavat jarrut...voi johtua runsaasta taajama-ajosta, jossa jarruja ei kuormiteta koskaan täydellä teholla. Ainoa syy miksi olisin valinnut Voyagerin on se liukusivuovi. Vito tai Astro oli myös hetken harkinnassa, mutta ei merkittävästi enemmän tilaa noissa toitsuun verrattuna. Tyytyväinen siis Toyotaan ainakin toistaiseksi.[/code]
Seitsemän paikkainen ja kaikki muut penkit lähtee irti pikalukituksella paitsi etupenkit = kohtuullisen kokoinen pikkupaku.
Muuta vikaa ei ole ollut kuin vinkuvat/jumittavat jarrut...voi johtua runsaasta taajama-ajosta, jossa jarruja ei kuormiteta koskaan täydellä teholla. Ainoa syy miksi olisin valinnut Voyagerin on se liukusivuovi. Vito tai Astro oli myös hetken harkinnassa, mutta ei merkittävästi enemmän tilaa noissa toitsuun verrattuna. Tyytyväinen siis Toyotaan ainakin toistaiseksi.[/code]
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Varo tuota Vitoa.
Omaa kokemusta on kahdesta -05 yksilöstä, ja tuskinpa vanhemmat pelit sen parempia ovat.
Muutamia huomioita 111cdi:
- Takaluukkua ei saa istumaan koloonsa. Luukussa niin paljon toleranssia, ettei se suostu asettumaan, korjattu useita kertoja.
- Takaluukun kahva jäänyt käteen x-kertaa.
- Sisusta kolisee/rämisee.
- Alustaan vaihdettu tukivarsia 50t km:n kohdalla. Autolla ajettu pääasiassa maantieajoa kevyellä kuormalla.
- Alkavaa ruostetta havaittavissa.
- Kytkin/moottoripaketti täysin tunnoton liikkeellelähdössä. Sammuu valoissa herkästi.
- Keskuslukituksen kaukosäädön toimintasäde noin 2 metriä.
- Talvella auto jää kiinni mäkiin takavetoisena. Luistonesto ei auta mitään.
- Istuimet kuin päällystetyt lastulevynpalat. Ei tukea mihinkään suuntaan. Varma selkäkipu pitkillä matkoilla.
Koneosasto sinäänsä varmaan ihan kestävä paketti, mutta ympärille kasattu torso on kyllä kovin vaatimaton tekele.
Omaa kokemusta on kahdesta -05 yksilöstä, ja tuskinpa vanhemmat pelit sen parempia ovat.
Muutamia huomioita 111cdi:
- Takaluukkua ei saa istumaan koloonsa. Luukussa niin paljon toleranssia, ettei se suostu asettumaan, korjattu useita kertoja.
- Takaluukun kahva jäänyt käteen x-kertaa.
- Sisusta kolisee/rämisee.
- Alustaan vaihdettu tukivarsia 50t km:n kohdalla. Autolla ajettu pääasiassa maantieajoa kevyellä kuormalla.
- Alkavaa ruostetta havaittavissa.
- Kytkin/moottoripaketti täysin tunnoton liikkeellelähdössä. Sammuu valoissa herkästi.
- Keskuslukituksen kaukosäädön toimintasäde noin 2 metriä.
- Talvella auto jää kiinni mäkiin takavetoisena. Luistonesto ei auta mitään.
- Istuimet kuin päällystetyt lastulevynpalat. Ei tukea mihinkään suuntaan. Varma selkäkipu pitkillä matkoilla.
Koneosasto sinäänsä varmaan ihan kestävä paketti, mutta ympärille kasattu torso on kyllä kovin vaatimaton tekele.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Eikös toi Chryslerkin ole nykyjään vähän niin ku samaa konsernia?kumimuumi kirjoitti:Juuh. Siinä pysyttäisiin edes samassa konsernissa.
Eikös noista Vitoista mennyt ainakin alkuaikoina kansipahveja melko tiiviiseen tahtiin?TommiS kirjoitti: Koneosasto sinäänsä varmaan ihan kestävä paketti, mutta ympärille kasattu torso on kyllä kovin vaatimaton tekele.
Grand Voyagerista ei ole minkäännäköisiä omakohtaisia kokemuksia, mutta eräällä tuttavalla oli tuollainen olisko ollut -04/05. Ihmettelin kun noin 35tkm. ajetun auton avaimissa oli kolmen eri hinausfirman avaimenperä. Oli kuulema saanut uuden avaimenperän aina kun tuli eri firman hinuri kuskaamaan sitä. Se taisi sitten olla joku maanantaiversio. Mitään tarkkaa muistikuvaa tuon yksilön viasta/vioista ei ole. Muistaakseni kyse oli kuitenkin aina samantyyppisestä viasta jota ei sitten saatu korjattua ja kärry meni vaihtoon.
Viimeksi muokannut jknracing, 25 Elo 2009, 19:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Nyt olisi yksi vaihtoehto: http://www.nettiauto.com/renault/grand-espace/2760801
Ompahan vain kaukana. Eli Kuusamo...koeajajia?? Ja kokemuksia ko.liikkeestä.
+ Väittävät että on kuumasinkitty alusta ja muovipaneelit. Eli ei ruostetta.
- Kone ja vaihteisto. Lähinnä siis pelkoa ja pelottelua. Jakohihnalle löysin 10,5h vaihtoajaksi, moottori pois ja siitä sitten touhuamaan.
Tietysti Chevy+Pontiac Trans Sportitkin voisivat tulla kyseeseen. Siis Grand Voyagerin lisäksi. Olemme siis vähentäneet autoja niin että kun tässä sitä tilaa tarvitaan niin otetaan sitten noista pisimmistä vaihtoehdoista.
Ompahan vain kaukana. Eli Kuusamo...koeajajia?? Ja kokemuksia ko.liikkeestä.
+ Väittävät että on kuumasinkitty alusta ja muovipaneelit. Eli ei ruostetta.
- Kone ja vaihteisto. Lähinnä siis pelkoa ja pelottelua. Jakohihnalle löysin 10,5h vaihtoajaksi, moottori pois ja siitä sitten touhuamaan.
Tietysti Chevy+Pontiac Trans Sportitkin voisivat tulla kyseeseen. Siis Grand Voyagerin lisäksi. Olemme siis vähentäneet autoja niin että kun tässä sitä tilaa tarvitaan niin otetaan sitten noista pisimmistä vaihtoehdoista.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Et tule katumaan sitä lisäpituutta.Alfistipohjoosesta kirjoitti: Tietysti Chevy+Pontiac Trans Sportitkin voisivat tulla kyseeseen. Siis Grand Voyagerin lisäksi. Olemme siis vähentäneet autoja niin että kun tässä sitä tilaa tarvitaan niin otetaan sitten noista pisimmistä vaihtoehdoista.
Chevy Trans Sport samaa kastia, kuin Grand Vouyagerit niinkuin varmaan tiesitkin. Chevyn omistajat vaan väittävät Trans Sporttia laadukkaammaksi. Tiedä häntä.. Hieman kalliimpia ainakin ovat.
Opel Sintrahan on sitten lyhempi versio Trans Sportista ja Opelin omilla moottoreilla, joka ei välttämättä ole huono asia. 2.2 bensaversio on ainakin paperilla melko pieniruokainen ja on se 3.0:kin selvästi taloudellisemi, kuin Chevyn 3.4.
Sintrahan on samaa kokoluokkaa lyhkäsen Voyagerin kanssa. Osien saanti luultavasti vaikeampaa, kuin Sysleriin.
Grand Espace on ihan hyvän näköinen peli ja varsinkin tuon yksilön sisustus on asiallisen näköinen. Lasikattoluukut ja korin pellittömyys plussaa. Takaovet kun vielä olisi liukumalliset, niin olisi jo aika hyvä paketti.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
http://www.nettiauto.com/lincoln/town-car/1658658 Sori, oli pakko!Abarth kirjoitti: Et tule katumaan sitä lisäpituutta.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Isäni ajeli innokkaasti isommilla Renaulteilla takavuosina. Ruoste ei ollut ongelmana koskaan ja tekniikka oli oikein kestävää yhtä poikkeusta lukuun ottamatta. Enimmillään erään R 25:den mittarissa oli 490 tkm ja risat uuteen vaihdettaessa (hän ajoi aika paljon ja rauhallisesti) eikä tekniikkapuolelle ollut tarvinnut kajota kummemmin. Ainoastaan kori muuttui hiljalleen veteläksi ja maavara kuihtui jousien kuoleentuessa.Alfistipohjoosesta kirjoitti: + Väittävät että on kuumasinkitty alusta ja muovipaneelit. Eli ei ruostetta.
- Kone ja vaihteisto.
Se yksi poikkeus oli sitten Safrane 3,0 V6:den automaattilaatikko. Kyseessä oli jokin vahvasti Volvoon liittyvä elektroniikkatavaraa aivan liikaa sisältävä boksi, joka tyypillisesti kesti yhden öljynvaihtovälin (60tkm), muttei enää toista. Uusi laatikko olisi muistaakseni maksanut hulppeat 70000mk. Vuosituhannen vaihteesta kun laskee vielä inflaatiokorjaukset niin....
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
"hys hys" Asia koskee myös Alfoja
Minkähän ikäinen Safrane? Mutta tässä listassa ei ole Safranea, Laguna kylläkin ja pari muutakin automallia.
Minkähän ikäinen Safrane? Mutta tässä listassa ei ole Safranea, Laguna kylläkin ja pari muutakin automallia.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
relluissa tosiaan lujat koneet,varsinkin neli-pyttyiset.
meillä kotona ollut seuraavat:
r25-84 gts tekniikalla meni hienosti 440tkm
r25-84 gts oli minun,ja kone kesti kyllä ainakin ton saman
r25-91 tx- 360tkm ajettiin ennen vaihtoa
safrane 2.2rn93-330tkm,joutui hirvikolariin,ja lunastukseen
safrane phase2-oisko ollut vm:98 2.5 aut,hyvin sekin pelasi 300tkm.Vel satis piti olla seuraava,mutta kuskilla tuli vuodet täyteen...
meillä kotona ollut seuraavat:
r25-84 gts tekniikalla meni hienosti 440tkm
r25-84 gts oli minun,ja kone kesti kyllä ainakin ton saman
r25-91 tx- 360tkm ajettiin ennen vaihtoa
safrane 2.2rn93-330tkm,joutui hirvikolariin,ja lunastukseen
safrane phase2-oisko ollut vm:98 2.5 aut,hyvin sekin pelasi 300tkm.Vel satis piti olla seuraava,mutta kuskilla tuli vuodet täyteen...
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Muistanko ihan pehmeitä, mutta eikö Safranessa ollut joku Renun oma lodju alkuun ja sitten myöhemmin Aisin Warner?Alfistipohjoosesta kirjoitti:"hys hys" Asia koskee myös Alfoja
Minkähän ikäinen Safrane? Mutta tässä listassa ei ole Safranea, Laguna kylläkin ja pari muutakin automallia.
OT:Himoitti nimittäin tuollainen biturbo Safre joskus kovasti, enkä nytkään panisi hanttiin jos joku sellaista tarjoaisi, tai Avantimea!
EDIT: Näköjään en:
'Facelift
The Phase 2 Renault SafraneRenault gave the Safrane a major upgrade in 1996 in order to revive sales. The front and rear ends of the car were restyled in a much more modern fashion and the equipment levels upgraded. The concept that every trim level got a slightly different front end was retained. A redesign of the manual transmission's cable actuator solved the shift-quality issue, while a new Aisin Warner automatic transmission replaced the somewhat unreliable Renault unit.'
lähde Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Safrane
-Tazio
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
^Isäukolla oli 3 litranen Safrane tomaattilootalla ja sillä itsekin tuli ajeltua. Tuo auto teki vähän kiireisemmästäkin nuoresta rauhallisen kuskin.
Useamman vuoden se kerkesi olemaan, eikä mitään vikaa autossa ollut, ei koneessa eikä laatikossa. Ainoa laatikkoon liittyvä ongelma johtui sekin tiensä päässä olleesta akusta -> uusi akku, eikä mitään ongelmia.
Tuon Safranen perusteella uskaltaisin ostaa vastaavalla moottori-laatikko yhdistelmällä olevan Espacen.
Ai niin, kymppi ei normaaliajossa riittänyt alkuunkaan vaan 13l/100km oli lähempänä totuutta sekalaisessa ajossa, maantiellä meni kasin pintaan.
Useamman vuoden se kerkesi olemaan, eikä mitään vikaa autossa ollut, ei koneessa eikä laatikossa. Ainoa laatikkoon liittyvä ongelma johtui sekin tiensä päässä olleesta akusta -> uusi akku, eikä mitään ongelmia.
Tuon Safranen perusteella uskaltaisin ostaa vastaavalla moottori-laatikko yhdistelmällä olevan Espacen.
Ai niin, kymppi ei normaaliajossa riittänyt alkuunkaan vaan 13l/100km oli lähempänä totuutta sekalaisessa ajossa, maantiellä meni kasin pintaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.