6 hengen tuskaa, autovalinnassa.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

6 hengen tuskaa, autovalinnassa.

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eli ollaan oltu vaikeimmassa autonvaihto tilanteessamme. Enää ei ole vain se Alfa vaihtoehto vaan nyt kriteereitä tulee usempi. :roll:

Speksit:
Min. 6 henkeä, bensa.

Opel Zafira:
- Ihan minimi kokoa. Eli voisi vielä mennä mutta takapenkki on ahdas. mm. Renault Grande Scenic on poissa laskuista kun se on vielä pykälän pienempi.
+ tuttua tekniikkaa
+ edulliset osat

Chrysler Voyager:
+ Reilusti tilaa, varsinkin Grande mallina.
+ Liukuovet
+ "hiljainen" (tässä tila-auto luokassa)
- Automaattilaatikon kesto?
?? varaosahinnat??
?? Onko sinkitty??

Renault Espace III
+ Tilaa, varsinkin Grande mallissa.
?? Moottori ja yleinen kestävyys??
- Ei liukuovia

MB Vito
- Hintaluokassa mennään parivuotta vanhempiin
- Näyttäisi olevan ruostetta eli ei taida olla sinkitty??

Ford Galaxy
- Rämpii epämääräisissä luukkuruoste epäilyissä
- Ei ole sattunut vielä liikkeessä niin että olisi koeajettu
Nähtävästi VW ja Seat on samoja autoja.

Mitäs vaihtoehtoja muita olisi??
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Re: 6 hengen tuskaa, autovalinnassa.

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Alfistipohjoosesta kirjoitti: Chrysler Voyager
"Oman firman autoja", joten voi sen verran kertoa, että hyviä pirssejä, ellei ota muutamaa sähkövikaa ja tiettyjen moottorien huoltohintoja huomioon.

Periaatteessa suosittelen.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

http://www.nettiauto.com/fiat/ulysse/2643014 No tommonen Lancia olisi pätevä.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Minkä ikäinen / hintainen auton pitäisi olla?

Työkaverilla on Peugeot 807 ja on ollut siihen aika tyytyväinen. Suurimmat moitteet tulleet etujarrulevyjen kestosta ja, yllätys yllätys, merkkiliikkeen huoltotoiminnasta. Onneksi niitä kyllä korjaavat muutkin.
- Epäkelpokeräilijä -

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Aina luotettava S24 tietää että Vojan automaattilaatikko olisi tarkka käytetystä öljystä eli täytyy aina ja ehdottomasti käyttää Moparin ölppää. Taikka sitten mikä tahansa ATF+4 sopii.

Taksina yhden Vojan nähnyt, aina ollut liikenteessä eikä kertaakaan konepelti pystyssä.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ollaan etsitty spekseillä max.11000e (tietysti tullaan väliraha kysymykseen, max.7000-8000e, jos 166:nen ei mene kaupaksi, ennen sitä yksityinen osasto on vaikea) vm.97 eteenpäin ja max.250tkm.
Tuo poistaa mm.C8:n listoilta. Käytiin sellaista katsomasssa mutta jotenkin ei haluaisi sitoutua 5 vuotta ja 300e joka kk.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Volkarin Multivan vois olla passeli.

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

No entäs

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Jos haluaakin pysyä konsernin tuotteissa?
http://www.autowiki.fi/index.php/Lancia_Phedra
Löytää omansa parkkikselta.
http://www.netcarshow.com/lancia/2005-p ... per_01.htm

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Re: 6 hengen tuskaa, autovalinnassa.

Viesti Kirjoittaja buctu »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Speksit: Min. 6 henkeä, bensa.
Nähtävästi VW ja Seat on samoja autoja.

Mitäs vaihtoehtoja muita olisi??
Fordilta löytyisi Galaxyn lisäksi Windstar?

Hondat Stream ja Shuttle, taitavat olla liian pieniä (ainakin stream?)

Mitsubishin Space Gear?

Tuon Viton pudottaisin listasta ensimmäisenä.
"Too much ain't enough"

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^ En nyt jaksanut mobile.de:stä katsoa, mutta veikkaanpa että nuo A Bartin ehdottamat kakkossukupolven Phedrat menevät budjetin yli. Sitä vanhempaa tuohon rahaa saa varmasti.

Naapuruston laestadiolaiskomppanialla on sellainen kananmunanmuotoinen Toyota, mallia en nyt muista. Aika futuristisen näköinen sukkula edelleen.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: 6 hengen tuskaa, autovalinnassa.

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:
Speksit:
Min. 6 henkeä, bensa.
Eikös Fiat Multiplassakin istu kolme edessä, tällaista ei tietenkään kotikonnuilta löydy. Hondallakin on tällainen kolmen istuttava malli, oliko se FR-V. Ford Galaxy on ollut vuokralla eikö tuntunut hassummalta.

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Viesti Kirjoittaja buctu »

Vittorio Jano kirjoitti:Naapuruston laestadiolaiskomppanialla on sellainen kananmunanmuotoinen Toyota, mallia en nyt muista. Aika futuristisen näköinen sukkula edelleen.
Previa?
"Too much ain't enough"

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tässä jäädään kuuteen henkeen, pistin johdot poikki (keskustellaan siitä eri treatissa :-D )
6 henkeä lomareissulla , ilman suksiboxia, onnistuu Zafirassa ja melkeimpä noissa ei Grende malleissakin niin että yksi penkki jätetään kotiin. Osassa on sitten yhtenäiset penkit jolloin auton muuteltavuus on rajoitettu. Toki tuollaisessa huonommin muunneltavassa autossa voi tavaroita laittaa tyhjälle penkille mutta se tahtoo olla vaikeasti hyödynnettävä tila. Multiplassa ei ole, juurikaan, tavaratilaa. Vanhemmassa Multiplassa ja Previassa on myös muotoja jotka tökkäävät silmiin, varsinkin vaimoni.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Toijota verso 1.8,m-mt vaihteistolla,7paik,ketjukone,pitkät huoltovälit.
Meillä tuollainen nyt.Ajettu 60tkm,eikä vian vikaa ollut,ostettiin 20tkm ajettuna

berliina
Viestit: 1051
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

6 hengen valinnan vaikeus

Viesti Kirjoittaja berliina »

Osta vaan Grand voyager,itsellä -91 4 l. jeeppi ollu 7v. Laatikkoon vaihdettiin Mobilin öljyt ei oo loota paukkunut eikä hajonnut, kohta vaihdan öljyt. Oishan ne pitäny vaihtaa jo ajat sitten se laiskuus. Previaa koe ajoin tossa talvella automaattilaatikolla sekin ja ketju koneella ei hassumpi. Kaverin tyttö sellaisen ehdottomasti halus ja osti myös. -94:nen on alussa oli latasogelmia muuten hyvin kestänyt. 5000:nia makso ja tilaa on siinäkin.Ei Voyager kelvannut ne Esson baarin jutut.
Viimeksi muokannut berliina, 23 Elo 2009, 11:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Mitenkäs Opel Sintra? Isompi kuin Zafira...
Itse en tiennyt tuollaista olevankaan, kunnes huomasin sellaisen työpaikan pihassa. On ilmeisesti myyty Suomessakin, mutta valikoimaa varmaan Saksan maalla enemmän.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Previahan olisi vieläpä puhdasverinen keskimoottoriurheiluauto :mrgreen:
VMP

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Itse pähkäilin aikanaan 5 henkisen perheen autovalintaa ja ostin vuonna 90 metsäliiton entisen edustusauton, kuudelle rekisteröidyn 78 mallin chevy capricen. Laitoin siihen taakse progressiiviset jouset, konin säädettävät iskarit ja jenkeistä tilasin tehdasuuden alkuperäistä tehokkaamman moottorin. 18 vuotta mukavaa kyytiä ja aina mahtu porukat ja tavarat mukaan. 100 litran bensatankkia kyllä joutui silloin tällöin täyttämään mutta jalkoihin ei jäänyt vaikka oli välillä asuntovaunukin perässä. Oli mukavasti harraste auto ja perhekuljetin samassa paketissa. Toki on aina ollut joku muukin häksätin pihassa mutta letukalla mentiin aina kun koko porukka piti saada mukaan. Luovuin tuosta vuonna 2008, haikeana. Ostin lohdutukseksi 2 paikkaisen jolla on mummun kanssa ajeltu tyytyväisenä....
Jos olisin vielä nuori ja samassa tilanteessa, harkitsisin varmaan ss impalaa, 6:lle rekisteröity ja mukavan tehokas, eikä kalliita??

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

buctu kirjoitti:Previa?
Ou jees, ja taitaa tosiaan olla keskimoottori. Mukavan tasapainoinen radalla.

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

mitsu grandis

edukas luokassaan ja varmasti hyvä hintaisekseen
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Jos pitää olla tila-auto ja Multipla on liian pieni niin Voya tai Espace.

Mutta kuten fahlsjv tuossa edellä vihjaa, voisi Atlantin väärältä puolelta
löytyä muutakin käyttökelpoista. Joku isompi Kenraalin sedan/farkku tai SUV, kenties? Tietysti jos ajokortissa on se 'saa ajaa myös Fordia' leima, löytyy vastaavaa kalustoa myös taivaspaikkatakuulla.

Itse katselisin myös Englannin suuntaan, Disco tai pitkä Defe?

-Tazio

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Itse olen tässä italo sairaudessani niin syvällä ja poikittain että mikään muu auto ei herätä mitään tunnelmia. Tai mustan ja sysimustan vaihtelua ilmenee.
Eli fiiliksiä ei tarvitse miettiä lainkaan vaan helppous ja toimivuus ovat valinta kriteerit. Raha ja ylläpitokustannukset sitten rajaavat.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

No Vojakkeri sitten vaan ja VM:n diiselillä, niin on moottori ainakin oikeasta maasta. Kansiremonttikin helppo tehdä kun on tonärikone.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Fiat ulysse(kohan se nyt oli) 2.0 turbolla. Oli pitkään nettiautossa, tiedä vaikka olis vieläkin.
..ammattina autoslalom..

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Itse olen myös tutkinut näitä tila-autoja ja "tila-autoja" monelta kantilta ja aina se Grand voyager sieltä erottuu edukseen.

Ääni siis "oman konsernin" Syslerille.

+Liukuovet molemmin puolin ehdotonta plussaa. Saa muksut turvaistuimiin helposti molemmin puolin ja pääsee pienissäkin väleissä sisään/ulos eikä tarvitse pelätä lasten kolhivan vierusparkin autoja.

+Varustelu muihin nähden

+Ajamisen vaivattomuus etenkin automaatit

+Voimaa löytyy sopivasti kutoskoneisista

+Nelivetomahdollisuus

+Keskikonsolin puuttumisen takia (automaatit) penkkien välistä pääsee helposti kulkemaan matkustamoon jos tarve. Varsinkin pienten lasten kanssa liikuttaessa näin helposti on. Tätä osaa arvostaa myös silloin kun ulkona sataa kaatamalla :) Pitkiäkin tavaroita mahtuu kyytiin kun ne saa tuotua penkkien alta ja/tai välistä eteen asti, esim. sukset, junnujen kiekkomailat yms yms. Tai mahtuupa siihen väliin matkalaukkukin jos tarvis.
6+1 jantteria matkalaukkuineen ja suksineen/lumilautoineen sopi lyhkäseen Voyageriin kun Rasvis meitä kentälle vei. Olis ollu Versoilla, Zafiroilla ja muilla "tila-autoilla" tekemätön paikka.

+Muuntelumahdollisuudet. Voi esim. varustaa kuudella "kapteeninpenkillä" niin koko porukka matkustaa herroiksi.

+Perusvarma tekniikka. Osat eivät ainakaan kalliimpia ole, kuin
166:ssa. etenkin jos kyseessä on etuvetomalli.

Kyllä sitä voisi hehkuttaa pitempäänkin. Yhden lyhkäsen nelivedon omistaneena voisin ihan koska vain vaihtaa 166:ni Grandiin. Eihän se tietenkään yhtä tyylikäs ole, mutta se on niin pirun kätevä lasten kanssa ja remppa/raksahommissa, joita sulla käsittääkseni myös on? Mukavat kyyditkin tollasessa uudemmassa on.

Jotta ei nyt aivan pelkäksi kehumiseksi mene niin miinuksen voisi tietysti antaa vaikka kulutuksesta. 3.3 Nelivedolla ei ainakaan alle kympin päästä. Etuvedolla voi matkaa siinä ysin kieppeillä ajaa. 2.4 -litrainen bensa ei ilmeisesti tuo mainittavaa säästöä. Menetetään vaan kutosen murina ja vääntö ja saadaan tilalle kansiongelmat ja useinmiten epäkäytännöllinen vaihdehämmennin penkkien väliin törröttämään.

Toinen miinus automaattilaatikosta, josta jo ylempänä mainittiin. Väärillä öljyillä ja väärällä käytöllä laatikko ilmeisesti porsii. Ainakin vanhemmissa yksilöissä kannattaa valita sellainen, josta on jo laatikkoremontti teetetty tai varautua jossain vaiheessa reilun parin tonnin remppaan. Omassa oli remppa tehty jo edellisen omistajan toimesta ja kuitteja muistaakseni parin tonnin edestä laatikko itse irroitettuna. Tämän homman jälkeen meneekin sitten taas pari sataa tonnia lisää ilman murheita ja pidempäänkin jos on oikeat öljyt. Lisää aiheesta Overdrivellä.

Laatuongelmista Essolla puhutaan. Tiedä sitten. Omassa Detroitissa kasatussa yksilössä ei niitä hirveästi ole ollut. Näissä vanhemmissa 91-95 on kyllä maaliongelmia, mutta 96-> niitä ei ole ja mitenkään ruostealttiitakaan eivät nuo uudemmat taida olla.
Ainoa sähkövika omassa taitaa olla cruisen kuoleminen.

Ehdottomasti kyllä tutustumisen arvoinen laite tila-autoa tarvitsevalle.

Suosittelen pidempää Grand -mallia. Lyhkäsessä mallissa takakontti jää melko pieneksi (samaa luokkaa, kuin kilpailijoilla) kaikkien penkkien kiinni ollessa. Pitkässä mallissa on usein myös paremmat varusteet, mm. 3-alue ilmastointi yms, ja onhan se paremman näköinenkin.


Kyllähän sitä juttua olisi, mutta nyt täytyy välillä tehdä töitäkin, ettei pomolta tule penaltyä. :)

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Viesti Kirjoittaja buctu »

Honda Odyssey mk2

-7 hengelle
-liukuovet molemmilla puolilla
-3.5 V6

Isona kysymysmerkkinä on saatavuus Suomesta, mutta Ruotsista/Saksasta löytyy.
"Too much ain't enough"

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Velipojalla on VW Sharan ja tyytyväinen on ollut. On ehkä vähän harvinaisempi näky suomenmaalla.

http://www.nettiauto.com/volkswagen/sharan/

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Käytiin tuolla epäonnistuneella autokauppareissulla sitten muissakin liikkeissä. Koeajettiin 3.8 4wd Voyager. Koeajosta ei jäänyt mitään pahaa tai yllättävää, kumpaankaan suuntaan. Liian lyhyt koeajo eikä vauhtikaan päässyt yli 60:nen mutta väittäisin että on hiljaisempi kuin C8. Toki ei henkilöauto tasoa ja Citikan puolustuksesi täytyy sanoa että koeajon jälkeen tutkiessamme niitä "tuhatta" lokeroa oli niihin jäänyt paljon tavaroita. Citikan sivuäänet olivat enimmäkseen helinöitä ja kolinoita. Vaikkakin rengasäänetkin tulivat sisään.
Nelivetoa ei tarvita. Raksahommat on oman talon nypräämistä, eli koukkukin tarvitaan mutta vetomatka jää n.5km. 4 lasta tarkoittaa että niitä kavereita on jaloissa ja varmaan joihinkin matkoihin on tuppaantumassa lisämatkalaisia.
Olemme lukeneet nettiä, käyneet lainaamassa kirjastosta TM:t ja TL:t viimeisen 15 vuoden ajalta joissa on jotain juttua tästä kokoluokasta. Niiden pohjalta Voyager veisi, meidän ajoprofiililla, noin 3 litraa enemmän kuin manuska euroopat. Mutta meillä ei tule kuin 8-12tkm vuodessa (tosin vaimo "pelkää" että kun on auto johon koko perhe mahtuu ja lähteminen helpottuu niin kilometritkin lisääntyy), joten kustannus ero olisi varsin pieni. Kilometrit tekevät sen että dieseliä ei kannata hankkia.
Tuon koeajetun Voyagerin katselun jälkeen yritin selvitää onko nuo sinkittyjä, en saanut mistään selvyyttä. Tuossa yksilössä oli takavalon ympäristö kuprinut, pahasti ja pohjassa oli selvää ruostetta, ehkä ei vielä hitsattavaa mutta kuitenkin selkeää ruostetta.
2000e varaus remonttiin on paljon. Varsinkin kun en ole tähän mennessä maksanut toiselle autoni korjaamisesta kuin 166:sen airbagin valon sammuttamisesta (oli kylläkin oman remontoimiseni syytä ja Alfadiagi ei tunne 166:sen bagejä). Mutta toisaalta ei noita automaatteja itsekkään pysty korjaamaan joten siihen tulisi sitten varautua. Täysin yllättäen 2000e kaivaminen olisi varsin vaikeaa.
Tavarallisesti on tuon 166:sen matkatavaratila riittänyt parin viikon pohjosen reissuillekkin. Joten tavaratilan riittävyys ei 6:lla henkilöllä mietitytä. Mutta tietysti Grand malleilla ei tarvitse sitten tehdä mitään kompromisseja sen suhteen mitä ottaa mukaan. 7:llä hengellä on sitten todellisuus, kai, sellainen että vain Grandet enää imaisee tavarat.
Koska tuo 166:nen on osallistumassa tähän hankintaan niin täytyisi saada se myytyä tai vaihdettua tuollaiseen tila-autoon. Vaihto on tietysti vaikeaa yksityisen kanssa. Tietysti mietin vaihtoehtoa jossa ottaisi velkaa koko summan, auto suoralla kaupalla kotimaasta/ulkomaista, ja sitten 166:sen myynti. Mutta vaimo ei halua edes ajatella 4:än autoa pihapiiriin ja kieltämättä en tiedä koko 166:sen markkinoista. Muutama kysely on tullut mutta kaikki olleet vain "Mikä on tiukka hinta?" Saattavat olla sellaisen myyjän perässä joka olisi pahassa rahapulassa ja pääsisivät osingoille. Ainakaan yksikään kysymys ei ole koskenut autoa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Nuo Voyan laatikko-ongelmat koskevat ainakin näitä vanhempia 91-95 askeja. Samoja laatikoita uudemmissakin toisin joitakin päivityksiä kokeneena.

Itse asiassa en muista nähneeni tai kuulleni uudempien laatikkovioista, mutta takuuseen en mene. Overdriveltä saattaisi taas löytyä tietoa.

Nelivetoa ei kai juuri maantieajossa tarvitse, mutta itse olen oppinut arvostamaan sitä talvella kaupungissa liikuttaessa kun pysähdyksiä ja kiihdytyksiä tulee tämän tästä. Ei tartte jäädä kiillotettuihin liikennevaloihin tai mäkiin sutimaan. Ja tiukempaankin rakoon kerkiää :)

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

kumimuumi kirjoitti:Fiat ulysse(kohan se nyt oli) 2.0 turbolla. Oli pitkään nettiautossa, tiedä vaikka olis vieläkin.
Meinasitko tätä? http://www.nettiauto.com/fiat/ulysse/2635468
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Juuh. Siinä pysyttäisiin edes samassa konsernissa. :wink:

Eihän se välttämättä ole kaikkein kaunein, mutta saattaisi olla hintansa puolesta vaihtoehto. 166 myynti saattaisi jäädä myöhemmälle.. :lol:
..ammattina autoslalom..

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Mitä ikinään teetkin, älä vain mene VW, Seat, Ford kolmikkoon, siellä tulee takkiin, täysiä susia.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 377
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

tuo ulysse voisi olla vaihtoehto...itse taitaisin kallistua siihen :mrgreen:

nimim: puolueellinenko?

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Meillä ollut kohta vuoden päivät Toyota Avensis Verso 2,0 automaatti vm.2002. Ajettu nyt melkein 200tkm.
Seitsemän paikkainen ja kaikki muut penkit lähtee irti pikalukituksella paitsi etupenkit = kohtuullisen kokoinen pikkupaku.
Muuta vikaa ei ole ollut kuin vinkuvat/jumittavat jarrut...voi johtua runsaasta taajama-ajosta, jossa jarruja ei kuormiteta koskaan täydellä teholla. Ainoa syy miksi olisin valinnut Voyagerin on se liukusivuovi. Vito tai Astro oli myös hetken harkinnassa, mutta ei merkittävästi enemmän tilaa noissa toitsuun verrattuna. Tyytyväinen siis Toyotaan ainakin toistaiseksi.[/code]
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Varo tuota Vitoa.

Omaa kokemusta on kahdesta -05 yksilöstä, ja tuskinpa vanhemmat pelit sen parempia ovat.

Muutamia huomioita 111cdi:

- Takaluukkua ei saa istumaan koloonsa. Luukussa niin paljon toleranssia, ettei se suostu asettumaan, korjattu useita kertoja.
- Takaluukun kahva jäänyt käteen x-kertaa.
- Sisusta kolisee/rämisee.
- Alustaan vaihdettu tukivarsia 50t km:n kohdalla. Autolla ajettu pääasiassa maantieajoa kevyellä kuormalla.
- Alkavaa ruostetta havaittavissa.
- Kytkin/moottoripaketti täysin tunnoton liikkeellelähdössä. Sammuu valoissa herkästi.
- Keskuslukituksen kaukosäädön toimintasäde noin 2 metriä.
- Talvella auto jää kiinni mäkiin takavetoisena. Luistonesto ei auta mitään.
- Istuimet kuin päällystetyt lastulevynpalat. Ei tukea mihinkään suuntaan. Varma selkäkipu pitkillä matkoilla.

Koneosasto sinäänsä varmaan ihan kestävä paketti, mutta ympärille kasattu torso on kyllä kovin vaatimaton tekele.

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 377
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

viton vikalista jatkoa:

auto siis mallia 06
-webasto aina särki korjattu monesti
-etu jalkatiloihin tulee sateella vettä
-kuskinovesta katkesi sarana 45tkm jälkeen
-juuriki tuo onneton etenemiskyky

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

kumimuumi kirjoitti:Juuh. Siinä pysyttäisiin edes samassa konsernissa. :wink:
Eikös toi Chryslerkin ole nykyjään vähän niin ku samaa konsernia? :mrgreen:
TommiS kirjoitti: Koneosasto sinäänsä varmaan ihan kestävä paketti, mutta ympärille kasattu torso on kyllä kovin vaatimaton tekele.
Eikös noista Vitoista mennyt ainakin alkuaikoina kansipahveja melko tiiviiseen tahtiin?



Grand Voyagerista ei ole minkäännäköisiä omakohtaisia kokemuksia, mutta eräällä tuttavalla oli tuollainen olisko ollut -04/05. Ihmettelin kun noin 35tkm. ajetun auton avaimissa oli kolmen eri hinausfirman avaimenperä. Oli kuulema saanut uuden avaimenperän aina kun tuli eri firman hinuri kuskaamaan sitä. Se taisi sitten olla joku maanantaiversio. Mitään tarkkaa muistikuvaa tuon yksilön viasta/vioista ei ole. Muistaakseni kyse oli kuitenkin aina samantyyppisestä viasta jota ei sitten saatu korjattua ja kärry meni vaihtoon.
Viimeksi muokannut jknracing, 25 Elo 2009, 19:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Nyt olisi yksi vaihtoehto: http://www.nettiauto.com/renault/grand-espace/2760801
Ompahan vain kaukana. Eli Kuusamo...koeajajia?? Ja kokemuksia ko.liikkeestä.

+ Väittävät että on kuumasinkitty alusta ja muovipaneelit. Eli ei ruostetta.
- Kone ja vaihteisto. Lähinnä siis pelkoa ja pelottelua. Jakohihnalle löysin 10,5h vaihtoajaksi, moottori pois ja siitä sitten touhuamaan.


Tietysti Chevy+Pontiac Trans Sportitkin voisivat tulla kyseeseen. Siis Grand Voyagerin lisäksi. Olemme siis vähentäneet autoja niin että kun tässä sitä tilaa tarvitaan niin otetaan sitten noista pisimmistä vaihtoehdoista.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 377
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

tosiaan tuon jakoremmi homman kanssa kannattaa olla tarkkana mikäli muistan oikein niin tuttavapariskunnan vastaavaan kutos koneiseen relluun nokkaremmiremppa maksoin töineen lähes 1600€ :shock:

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

^^Noi Rellun jakkarat näyttää ihan siltä, että niissä on varmaan mukava istua vähän pitempikin siivu ja vielä lasikatto! Mukavan näköinen auto!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Armada Chryslerien erikoismies...:-D

http://www.nettiauto.com/yritys/armada

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Alfistipohjoosesta kirjoitti: Tietysti Chevy+Pontiac Trans Sportitkin voisivat tulla kyseeseen. Siis Grand Voyagerin lisäksi. Olemme siis vähentäneet autoja niin että kun tässä sitä tilaa tarvitaan niin otetaan sitten noista pisimmistä vaihtoehdoista.
Et tule katumaan sitä lisäpituutta.

Chevy Trans Sport samaa kastia, kuin Grand Vouyagerit niinkuin varmaan tiesitkin. Chevyn omistajat vaan väittävät Trans Sporttia laadukkaammaksi. Tiedä häntä.. Hieman kalliimpia ainakin ovat.
Opel Sintrahan on sitten lyhempi versio Trans Sportista ja Opelin omilla moottoreilla, joka ei välttämättä ole huono asia. 2.2 bensaversio on ainakin paperilla melko pieniruokainen ja on se 3.0:kin selvästi taloudellisemi, kuin Chevyn 3.4.
Sintrahan on samaa kokoluokkaa lyhkäsen Voyagerin kanssa. Osien saanti luultavasti vaikeampaa, kuin Sysleriin.

Grand Espace on ihan hyvän näköinen peli ja varsinkin tuon yksilön sisustus on asiallisen näköinen. Lasikattoluukut ja korin pellittömyys plussaa. Takaovet kun vielä olisi liukumalliset, niin olisi jo aika hyvä paketti.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Abarth kirjoitti: Et tule katumaan sitä lisäpituutta.
http://www.nettiauto.com/lincoln/town-car/1658658 8) Sori, oli pakko! :silly:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Alfistipohjoosesta kirjoitti: + Väittävät että on kuumasinkitty alusta ja muovipaneelit. Eli ei ruostetta.
- Kone ja vaihteisto.
Isäni ajeli innokkaasti isommilla Renaulteilla takavuosina. Ruoste ei ollut ongelmana koskaan ja tekniikka oli oikein kestävää yhtä poikkeusta lukuun ottamatta. Enimmillään erään R 25:den mittarissa oli 490 tkm ja risat uuteen vaihdettaessa (hän ajoi aika paljon ja rauhallisesti) eikä tekniikkapuolelle ollut tarvinnut kajota kummemmin. Ainoastaan kori muuttui hiljalleen veteläksi ja maavara kuihtui jousien kuoleentuessa.
Se yksi poikkeus oli sitten Safrane 3,0 V6:den automaattilaatikko. Kyseessä oli jokin vahvasti Volvoon liittyvä elektroniikkatavaraa aivan liikaa sisältävä boksi, joka tyypillisesti kesti yhden öljynvaihtovälin (60tkm), muttei enää toista. Uusi laatikko olisi muistaakseni maksanut hulppeat 70000mk. Vuosituhannen vaihteesta kun laskee vielä inflaatiokorjaukset niin....

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

"hys hys" :silent: Asia koskee myös Alfoja

Minkähän ikäinen Safrane? Mutta tässä listassa ei ole Safranea, Laguna kylläkin ja pari muutakin automallia.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

relluissa tosiaan lujat koneet,varsinkin neli-pyttyiset.
meillä kotona ollut seuraavat:
r25-84 gts tekniikalla meni hienosti 440tkm
r25-84 gts oli minun,ja kone kesti kyllä ainakin ton saman
r25-91 tx- 360tkm ajettiin ennen vaihtoa
safrane 2.2rn93-330tkm,joutui hirvikolariin,ja lunastukseen
safrane phase2-oisko ollut vm:98 2.5 aut,hyvin sekin pelasi 300tkm.Vel satis piti olla seuraava,mutta kuskilla tuli vuodet täyteen...

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:"hys hys" :silent: Asia koskee myös Alfoja

Minkähän ikäinen Safrane? Mutta tässä listassa ei ole Safranea, Laguna kylläkin ja pari muutakin automallia.
Muistanko ihan pehmeitä, mutta eikö Safranessa ollut joku Renun oma lodju alkuun ja sitten myöhemmin Aisin Warner?

OT:Himoitti nimittäin tuollainen biturbo Safre joskus kovasti, enkä nytkään panisi hanttiin jos joku sellaista tarjoaisi, tai Avantimea!

EDIT: Näköjään en:
'Facelift
The Phase 2 Renault SafraneRenault gave the Safrane a major upgrade in 1996 in order to revive sales. The front and rear ends of the car were restyled in a much more modern fashion and the equipment levels upgraded. The concept that every trim level got a slightly different front end was retained. A redesign of the manual transmission's cable actuator solved the shift-quality issue, while a new Aisin Warner automatic transmission replaced the somewhat unreliable Renault unit.'

lähde Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Safrane

-Tazio

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Siisti tuo Espace kyllä. Ajo-ominaisuus on mielestäni tämä vuosituhannen relluissa aika järkyttävää, mutta eihän se tuollaisessa tila-autossa ikinä mitään herkkua varmaan ole muutenkaan :D

Faijalla oli aikoinaan tuollainen V6 Safrane, tuskin suosittelisi edes pahimmalle viholliselle.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

v6+aut oli safranessa kyllä pommi yhdistelmä.ilmankos 2.2&2.0 ovat tyyriimpiä tätä nykyään.
Hyviä ajettavia,ei sporttisia,mutta perhekäyttöön loistavia

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

^Isäukolla oli 3 litranen Safrane tomaattilootalla ja sillä itsekin tuli ajeltua. Tuo auto teki vähän kiireisemmästäkin nuoresta rauhallisen kuskin.
Useamman vuoden se kerkesi olemaan, eikä mitään vikaa autossa ollut, ei koneessa eikä laatikossa. Ainoa laatikkoon liittyvä ongelma johtui sekin tiensä päässä olleesta akusta -> uusi akku, eikä mitään ongelmia.
Tuon Safranen perusteella uskaltaisin ostaa vastaavalla moottori-laatikko yhdistelmällä olevan Espacen.

Ai niin, kymppi ei normaaliajossa riittänyt alkuunkaan vaan 13l/100km oli lähempänä totuutta sekalaisessa ajossa, maantiellä meni kasin pintaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Vastaa Viestiin