Delta-Auto
Valvoja: Moderators
Ehkä kaaroja ei ole maksettu ja ne on tehtaan omaisuutta vielä tms? Vai koskiko tuo yleensä Alfoja, ei pelkästään Deltassa olevia yksilöitä? Tosin en tiedä miten se tuohon vaikuttaisi. Oisko edustus tosiaan vaan otettu pois Deltalta? Mutta miksei se koske sitten Fiatia?juuuso kirjoitti:^
Olisikohan maahantuojan vaihdos edessä. Ei kai tehdas muuten noin jyrkkiin toimiin rupeaisi?
Tuntuu vaikealta uskoa että pelkkä autojen maksamattomuus on syynä tuohon täydelliseen myyntikieltoon.Boxer33 kirjoitti:Tämä koski Kaikkia Alfoja, poislukien muutamaa varastossa pidempään seissyttä yksilöä. Tilanne taitaa siis olla se, että autot on edelleen tehtaan omistuksessa!Verbaali kirjoitti:Vai koskiko tuo yleensä Alfoja, ei pelkästään Deltassa olevia yksilöitä?
Varmaan Delta niitä tähänkin asti maksellut sitä mukaa kun on mennyt kaupaksi.
Jotenkin todella jyrkkä toimenpide, ellei maahantuojan vaihto ole käynnissä tai sitten ollaan tehtaalle auki huomattavia summia.
On se kyllä jännä. Tämä Deltan tapaus. Autot dumpataan muille liikkeille myyntiin, sen sijaan että itse yritettäisiin myydä. Taitaa olla kiiru tiristää kaikki irtoraha pois?
Mutta miten tää kaikki liittyy tähän Delta Motorin yrityssaneerauskuvioon? Eihän siitä ole tullut vielä edes päätöstä? Eivät usko itsekään koko juttuun ja nyt pitää viedä Venäjälle (tai minne lievät menossa?) kaikki raha mitä irtoaa, ennenkun iso vasara heilahtaa? Jännä on.
Mutta miten tää kaikki liittyy tähän Delta Motorin yrityssaneerauskuvioon? Eihän siitä ole tullut vielä edes päätöstä? Eivät usko itsekään koko juttuun ja nyt pitää viedä Venäjälle (tai minne lievät menossa?) kaikki raha mitä irtoaa, ennenkun iso vasara heilahtaa? Jännä on.
Tainnut olla täälläkin jo juttua tuosta, mutta isäntä tuossa soitteli ja sanoi että Mikkelin Delta-auto on suljettu toistaiseksi. Joten lopun alkuahan tämä näyttää olevan.
Tampereella tuli käytyä viime perjantaina ja kysyttyä uutta Mitoa, ihmettelin jo silloin koeajoautojen/esittelyautojen vähäistä määrää. Yhden Miton kuitenkin ehdin näkemään kun se odotti luovutusta.
Myyjä puhui (se nainen josta täälläkin ollut puhetta) ettei voi ottaa uusia tilauksia vastaan sopimuksista johtuen. Ihmettelin itsekseni että mistä sopimuksista hän mahtoi puhua, kunnes tulin tänne ja näin että eipä näköjään Deltalla mene kauhean hyvin. Tämä uutinen oli mennyt kyllä minulta täysin ohi ennen tätä.
Tampereella tuli käytyä viime perjantaina ja kysyttyä uutta Mitoa, ihmettelin jo silloin koeajoautojen/esittelyautojen vähäistä määrää. Yhden Miton kuitenkin ehdin näkemään kun se odotti luovutusta.
Myyjä puhui (se nainen josta täälläkin ollut puhetta) ettei voi ottaa uusia tilauksia vastaan sopimuksista johtuen. Ihmettelin itsekseni että mistä sopimuksista hän mahtoi puhua, kunnes tulin tänne ja näin että eipä näköjään Deltalla mene kauhean hyvin. Tämä uutinen oli mennyt kyllä minulta täysin ohi ennen tätä.
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
jaahas, olisi oma kampe menossa deltaan ensi maanantaina peltikorjaukseen...
mahtaako uskaltaa, puulaaki konkkaan ja kamat konkurssipesästä kinattava ulos....?
Onko oikeasti mahdollinen skenaario?
Eihän ne oikeasti mihinkään jää, mutta yhden valokuvausliikkeen kanssa oli tämä tilanne aikanaan. Kauhee viivästys ja vaiva pahimmillaan
mahtaako uskaltaa, puulaaki konkkaan ja kamat konkurssipesästä kinattava ulos....?
Onko oikeasti mahdollinen skenaario?
Eihän ne oikeasti mihinkään jää, mutta yhden valokuvausliikkeen kanssa oli tämä tilanne aikanaan. Kauhee viivästys ja vaiva pahimmillaan
On muuten Herttoniemen DA:n pihalla yksi 147 vasen kylki rutussa. Mitenköhän sekin siitä tulee kasaan, jos auton omistaja ei vielä ole perillä näistä DA:n ongelmista. Ei ainakaan kahteen viikkoon sille ole tapahtunut mitään. Tietty jos lunariin, niin odottelee vaan hinuria AVK:lle...
Edit: vielä kun erottaisi oikean ja vasemman niin hyvin menisi.
Edit 2: No eipä tarvinnut sen omistajan kauaa murehtia, kun nyt näyttää olevan AVK:lla kyseinen auto myynnissä...
Edit: vielä kun erottaisi oikean ja vasemman niin hyvin menisi.
Edit 2: No eipä tarvinnut sen omistajan kauaa murehtia, kun nyt näyttää olevan AVK:lla kyseinen auto myynnissä...
Viimeksi muokannut Tekijä, 10 Syys 2009, 16:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cheer up, the worst is yet to come.
Tuon jutun mukaan myös Delta-auto olisi selvitystilassa Motorsin konkurssin/yrityssaneerauksen lisäksi, jos oikein ymmärrän? Tuommoista tietoa en ole mistään muualta huomannut...Jiiällä kirjoitti:Mielenkiintoinen artikkeli Delta-Autosta.
Jos saa arvailla, niin tässä listassa voi hyvinkin olla seuraavat Alfa myyjät.
http://www.chrysler.fi/yhteydenotto/jalleenmyyjat/
http://www.chrysler.fi/yhteydenotto/jalleenmyyjat/
Pelkkää logiikkaa.Suba kirjoitti:^ Mitä mitä, onko sisäpiirin tietoa?
- Fiat hankki Chrysleristä 20%
- Chryslerin merkit on niin Suomessa ja Euroopassa samanlaisia marginaalimerkkejä kuin Fiat Groupin merkit - joten myyjäketjulla on samanlaiset haasteet
- Delta on myynyt Fiat merkkejä viimeiset vuoden vain pakon edessä ja sittenkin pitkin hampain
- Deltan arvosana asiakastyytyväisyydessä on eri kyselyissä totaalinen nolla, joka on varmasti kuulunut myös Italiaan
- Fiat Groupin myynti on täällä mennyt alamäkeä, kun muualla mm. Miton myynti on sujunut erinomaisesti
- Fiat-Groupin omistamien myyntitili autojen myynti pikavauhtia ulos... onko laskut maksettu?
...
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Alfahan pyyhkii Lexuksella muutenkin lattiaaHopeinenQ kirjoitti:^ No huh! Jo on matoilla muutes hintaa! Pyyhkii lattiaa mennen tullen Lexuksen pyörien venttiilien suojahatuilla, 7€/kpl. Ja mä luulin noita arvokkaiksi..EdotL kirjoitti: Ja vakiomatot (kumimatto kangaspäällysteellä) 160 euroa.
Kumpikohan rahastaa, tehdas vai Delta?
Suba kirjoitti:Vahvat huhut kertovat että Delta-auto olisi myyty uudelle omistalle.
Ja eikä uusi omistaja tulisi itänaapurista. Liekkö kaikki ylimääräinen laitettua AutoVazin pystyssä pitämiseen.
Jaa-a, mitenköhän on? Kuka mahtaisi ostaja olla, ja jatkaisko Deltan nimellä? Tuskin, kun on aika huolella ryssitty (ehehe) Deltan maine. Oltaisko tässä sitten Deltan liiketilojen perässä? Suomessa jo toimivilla liikeketjuilla tuskin on mielenkiintoa hankkia lisää tiloja nyt kun ajatkin ovat mitä ovat, eli voisiko tähän olla tulossa joku uusi toimija? Ois hienoa, jos itse Fiat ostaisi firman ja alkaisi oikein myymään merkkejä Suomessa...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Ainakin Hämeenlinnaan tulisi mielenkiintoinen kattaus: Chrysler, Jeep, Nissan, BMW, AR...alfista kirjoitti:Jos saa arvailla, niin tässä listassa voi hyvinkin olla seuraavat Alfa myyjät.
http://www.chrysler.fi/yhteydenotto/jalleenmyyjat/
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
http://www.mtv3.fi/uutiset/talous.shtml ... /09/947921
Olisko tollakin jotain syitä Deltan ongelmille, ekana annetaan mennä suomessa oleva jälleenmyynti firma ja sit vasta katotaan säästökuuri oman maan sisällä?
Olisko tollakin jotain syitä Deltan ongelmille, ekana annetaan mennä suomessa oleva jälleenmyynti firma ja sit vasta katotaan säästökuuri oman maan sisällä?
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
Törmäsin tällaiseen uutiseen nyt kun on tullut Lancialla ajeltua muutama viikko:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 9/09/25817
Euroopassa Lancia on siis kasvattanut myyntiä 15%. Suomessa tuon 15 pinnan kasvun saisi aikaan kohtuu helposti, riittäisi varmaankin jos myisi 5 Lanciaa enemmän kuin vuonna 2008
Ai niin mutta Delta ei myy Lancioita,vaan saattaa rahaa vastaan sellaisen luovuttaa jos auringon ja kuun asennot ovat oikein...
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 9/09/25817
Euroopassa Lancia on siis kasvattanut myyntiä 15%. Suomessa tuon 15 pinnan kasvun saisi aikaan kohtuu helposti, riittäisi varmaankin jos myisi 5 Lanciaa enemmän kuin vuonna 2008
Ai niin mutta Delta ei myy Lancioita,vaan saattaa rahaa vastaan sellaisen luovuttaa jos auringon ja kuun asennot ovat oikein...
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Fiat+s ... 16?ref=rss
Siis hyvää ja edullista huoltoa ja korealaisia autoja edelleen tarjolla. Ladoista ei mainintaa.Maahantuontisopimuksen päättymisellä ei ole vaikutuksia autojen huoltotoimintaan. Delta huoltaa jatkossakin Fiateja, Fiatin hyötyajoneuvoja, Alfa Romeoita ja Lancioita.
Fiat-sopimuksen irtisanomisella ei ole vaikutusta Deltan ja korealaisen Kian väliseen tuontiyhteistyöhön.
-
- Viestit: 187
- Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
- Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05 - Paikkakunta: Seinäjoki
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/fiat ... ja-vaihtuu
Tuulilasissa näyttävät nyt veikkailevan tuota Aro yhtymää? Itellä ei minkäänlaista mielikuvaa firmasta?
Tuulilasissa näyttävät nyt veikkailevan tuota Aro yhtymää? Itellä ei minkäänlaista mielikuvaa firmasta?
no ilmankos ei ole postiluukusta tipahtanut 159 esitettä, vaikka olen kaksi kertaa koittanut semmoista tilata.. ei voi laittaa, kun ei ole myytävääkään..
ilmeisesti henkilökunta tiennyt tilanteen vähän paremmin, kun ei pari viikkoa sitten tilattu esite nro 1 tullut koskaan kotia.
toivottavasti jatkamaan tulee joku vähän erilainen, kuin Delta
ilmeisesti henkilökunta tiennyt tilanteen vähän paremmin, kun ei pari viikkoa sitten tilattu esite nro 1 tullut koskaan kotia.
toivottavasti jatkamaan tulee joku vähän erilainen, kuin Delta
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4
Aro tuo maahan autokeskuksen chrysler, jeep, nissan autot.-TMP- kirjoitti:http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/fiat ... ja-vaihtuu
Tuulilasissa näyttävät nyt veikkailevan tuota Aro yhtymää? Itellä ei minkäänlaista mielikuvaa firmasta?
Deltan maahantuonnin pojat on 5vk lomautettuna tällähetkellä.
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
No jo oli aikakin.
Kuinkahan noiden takuu-asioiden kanssa mahtaa olla nyt kun uutta maahantuojaa ei ole vielä ilmoitettu. Täytyy toivoa että Lancia pysyy nipussa.
Vaikuttaakohan tämä juttu niihin Deltan antamiin viiden vuoden takuisiin? Eli onkohan tuo tehdastakuun jälkeinen 2 vuotta edelleen voimassa.
Kuinkahan noiden takuu-asioiden kanssa mahtaa olla nyt kun uutta maahantuojaa ei ole vielä ilmoitettu. Täytyy toivoa että Lancia pysyy nipussa.
Vaikuttaakohan tämä juttu niihin Deltan antamiin viiden vuoden takuisiin? Eli onkohan tuo tehdastakuun jälkeinen 2 vuotta edelleen voimassa.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint
En usko.Alfaholisti kirjoitti:No jo oli aikakin.
Kuinkahan noiden takuu-asioiden kanssa mahtaa olla nyt kun uutta maahantuojaa ei ole vielä ilmoitettu. Täytyy toivoa että Lancia pysyy nipussa.
Vaikuttaakohan tämä juttu niihin Deltan antamiin viiden vuoden takuisiin? Eli onkohan tuo tehdastakuun jälkeinen 2 vuotta edelleen voimassa.
Mitäs muuten sanoin tuosta uudesta edustajasta Chryslerin kanssa mennään ja loogistahan se onkin.
- jiigee
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
- Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03 - Paikkakunta: Tampere
Toivottavasti tekevät saman tempun täällä kuin briteissä aikoinaan.
Vaan ei taida olla tarpeeksi iso markkina, mutta jos vaikka uudistaisivat skandinavian verkoston...At the cornerstone of the Alfa Romeo experience is a handpicked prestige dealer network that has a focus on delivering a quality product and bespoke aftersales support. The company has now appointed a dedicated fleet team which has tripled in size over the last 12 months.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
itseäni lainaan....juhala kirjoitti:jaahas, olisi oma kampe menossa deltaan ensi maanantaina peltikorjaukseen...
mahtaako uskaltaa, puulaaki konkkaan ja kamat konkurssipesästä kinattava ulos....?
Onko oikeasti mahdollinen skenaario?
Eihän ne oikeasti mihinkään jää, mutta yhden valokuvausliikkeen kanssa oli tämä tilanne aikanaan. Kauhee viivästys ja vaiva pahimmillaan
soitin eilen ja kysyin kuinka remontti etenee, konepelti juuri saapunut Italiasta ja menossa maalaukseen.
viikko menee lisäaikaa ainakin.
Mä arvasin ja silti vein tuonne....,
Ok, eihän tuo vielä konkassa ole, mutta motivaatiot pajalla tehdä A+ korjaus on juuri nyt varmaan tapissa
Jos tehtaan takuu on voimassa. Kannattaa toki tarkistaa tehtaan luettelo huoltopaikoista! Siinä saattaa olla muitakin vaihtoehtoja kuin Delta.Vittorio Jano kirjoitti:Aika mielenkiintoinen tilanne ja tuskin muutosta huonompaan on edes mahdollista tapahtua.
Kuinkas toteuttaisitte auton huollon minun asemassani? Eka öljynvaihto on kohta ovella ja samalla haluaisin pari takuujuttua tsekattavaksi. DA lienee silloin ainoa vaihtoehto?
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Mulla sama juttu. Vuosihuollonhan voi teettää missä vaan, mutta noita takuujuttuja pitää edelleen hoitaa Deltan kanssa. Mulla noi takuukorjaukset ole mitään hälyttäviä (kop, kop) eivätkä estä ajamista, joten ajattelin vielä odotella jonkin aikaa josko jotain selviäisi.Vittorio Jano kirjoitti:Kuinkas toteuttaisitte auton huollon minun asemassani? Eka öljynvaihto on kohta ovella ja samalla haluaisin pari takuujuttua tsekattavaksi. DA lienee silloin ainoa vaihtoehto?
Eli jos ei kauhea kiire ole, niin varmaan hetken vois odotella?
Mitenköhän ne Konalan kaksi Alfa kaveria, laittavatkohan oman korjaamon pystyyn? Vai ovatko ne nyt jo tehneet ns. alihankintana?
äsken oli uutisissa...
Italialainen automerkki Fiat on irtisanonut Deltan maahantuontisopimuksen. Deltan tiedotteen mukaan Fiat sanoi syyksi Deltan entisen hallituksen jäsenten irtisanoutumisen. Hallitus irtisanoutui, kun Delta-konserni haettiin yrityssaneeraukseen. Deltan mukaan Fiat-sopimuksen loppuminen ei haittaa Fiat-merkkien huoltoa.
Fiatin maahantuonti poistui Deltalta heti. Delta sanoo, ettei se tiedä, kuka Fiatia nyt tuo. Deltan mukaan se ei kuitenkaan vaikuta huoltotoimintaan. Delta sanoo edelleen huoltavansa Fiatia, Alfa Romeota ja Lanciaa.
Italialainen automerkki Fiat on irtisanonut Deltan maahantuontisopimuksen. Deltan tiedotteen mukaan Fiat sanoi syyksi Deltan entisen hallituksen jäsenten irtisanoutumisen. Hallitus irtisanoutui, kun Delta-konserni haettiin yrityssaneeraukseen. Deltan mukaan Fiat-sopimuksen loppuminen ei haittaa Fiat-merkkien huoltoa.
Fiatin maahantuonti poistui Deltalta heti. Delta sanoo, ettei se tiedä, kuka Fiatia nyt tuo. Deltan mukaan se ei kuitenkaan vaikuta huoltotoimintaan. Delta sanoo edelleen huoltavansa Fiatia, Alfa Romeota ja Lanciaa.
ex ar147
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
ovat jo jakaantuneet siten että toinen on Espoon Niittykummun toimipisteessä ja toinen Konalassa.HopeinenQ kirjoitti:
Mitenköhän ne Konalan kaksi Alfa kaveria, laittavatkohan oman korjaamon pystyyn? Vai ovatko ne nyt jo tehneet ns. alihankintana?
Tuo huoltoimintahan jatkuu "toistaiseksi" ennallaan, mutta eiköhän se selkiinny kun sitten tiedetään minne merkit päätyvät.
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Noista takuuasioista:
eikös se menen niin että se ylimääräinen takuu on sopimus asiakkaan ja Deltan välillä. Niinkauan kuin Delta -Auto on olemassa he vastaavat myymiensä autojen takuuasioista takuuehtojen puitteissa. Näin minä sen ymmärtäisin, onko jollain parempaa tietoa?
Se että edustus loppuu ei kai suoraan tarkoita sitä että nuo takuut purkautuisi, ainakaan noin periaatteessa.
Motiivi asiakkaiden hoivaamiseksi voi kyllä olla hukassa ko. organisaatiossa vielä enmmän kuin ennen...
eikös se menen niin että se ylimääräinen takuu on sopimus asiakkaan ja Deltan välillä. Niinkauan kuin Delta -Auto on olemassa he vastaavat myymiensä autojen takuuasioista takuuehtojen puitteissa. Näin minä sen ymmärtäisin, onko jollain parempaa tietoa?
Se että edustus loppuu ei kai suoraan tarkoita sitä että nuo takuut purkautuisi, ainakaan noin periaatteessa.
Motiivi asiakkaiden hoivaamiseksi voi kyllä olla hukassa ko. organisaatiossa vielä enmmän kuin ennen...