No mitä ihmettä:O

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Eski
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Touko 2005, 12:47
Paikkakunta: Jyväskylä

No mitä ihmettä:O

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ostin taannoin Jklän Deltasta 156sen vm. 03. Muutama päivä sitten kyllästyin siihen kun jatkuvasti saa korjata ja tonnit hupenee ja Deltankaan korjaamon työnjälki ei oikein ole hyvää. Menin erääseen autokauppaan kysymään paljonko saa vaihdossa. Myyjä katto autoa hetken ja sanoi, että tää pirssi ei mikään 2003 malli ole. Että on maannut sen n. 2 vuotta varastossa ja sitten myyty -03 mallina. Eihän se auto tietenkään vanhene mutta silti mitä ihmeen politiikkaa tällanen on? Tuntuu kyllä vähän siltä että on tullu kusetetuksi. Ehkäpä asiasta voisi kuitenkin rehellisesti mainita oston yhteydessä. Tuskinpa se olisi ostopäätöstäni pyörtänyt. Noh... eip mtn etiäpäin jollain toisella merkillä seuraavat 3-5 vuotta. Ei jaksa enää pistää rahaa menemään. yli 10t jo menny ja taas kolisee, rämisee ja nitisee ja tehoa ehkä sen 100 hv:n verran vaikka on kaikki tsekattu ja korjattu. Tarjottu 3500,- vaihdossa:)
Nytkynnytkyn nirinari kohikohi

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Albumissasi olleiden parin kuvan perusteella ei kyllä -03 vuosimallilta näytä.
Sisusta pitäisi näyttää tältä, jota se ei varmaan ole...

Kuva

Harmi, ettet ole ollut tyytyväinen Alfaan. Näissä taitaa olla paljon yksilö eroja. Itse olen ollut omaani positiivisesti yllättynyt. Nyt jo viisi vuotta takana yhteistä taivalta..

Edit. Eli jos siilmiisi ei koko ajan paista teksti "motor control system failure, go to dealer", niin se ei ole vuosimallia -03... :mrgreen:
Viimeksi muokannut hagger16, 10 Marras 2009, 10:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Niin 156:lle tehtiin kaksi faceliftiä. Alkuperäisessä oli mustat listat puskureissa ja koetaulu hieman erilainen. Ensimmäinen ns Boselift toi mm ajotietokoneen näytön keskikonsolin päälle, ratin malli muuttui ja keskikonsolin muotoilu muuttui. Muistaakseni tässä vaiheessa takavalojen välissä ollut pokkaus katosi. Autosi todellakin näyttää mielestäni alkuperäiseltä 156:lta, mutta en muista minä vuonna ensimmäinen facelift tehtiin ja varmasti tuolloinkin vanhaa mallia myytiin tarjouksella ulos ennen faceliftiä ja ehkä sen jälkeenkin.

Sitten oli vielä se toinen facelift myöhemmin jossa keulamaski muuttui ennakoiden 159:n ilmettä.

EDIT: Niin näköjään tuohon ehti tulla kuvakin joka selventää asiaa

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: No mitä ihmettä:O

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Eski kirjoitti:yli 10t jo menny
:roll:
Ayrton Senna da Silva forever

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Boselift lienee ollut varsinaisesti mallivuoden -03 uudistus, mutta ko. sisustaa on tullut linjalta jo -02 siten että esim. minun elokuussa -02 rekisteröity superini on tuollainen.

Isommilla koneilla tuohon kuului myös Bose hifi, mutta 1.8:ssa Boselift onkin "Boselift", eli sama sisusta mutta ilman Bosea. Näin minua äskettäin valistettiin, mitään myyntiesitettä tai vastaavaa "virallista" lähdettä ei valitettavasti ole käsillä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Nyt täytyy kyllä kysyä että miten 156 TS:n korjaamiseen saa upotettua kymppitonnin :shock: Saa katkaista jo jakohihnankin usemapaan kertaan?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
makita
Viestit: 74
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:11
Car(s): Fiat 124 Spider, Pösö 407SW
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja makita »

hagger16 kirjoitti:Näissä taitaa olla paljon yksilö eroja. Itse olen ollut omaani positiivisesti yllättynyt. Nyt jo viisi vuotta takana yhteistä taivalta..
Minäkin olen ajanut Alfallani jo yli 11 vuotta ja hyvin on toiminut. Ei ole kolinoita eikä natinoita, on vaan se makee ajettavuus...

Avatar
Eski
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Touko 2005, 12:47
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Eski »

Joo ei tod olekaan aito -03 malli. Ratti, mittaristo ja koko kojetaulu on erilainen. Sen verran sain selville että on olemassa aitoja vuosimalleja ja käyttöönottovuosi-vuosimalleja:)

Jakohihna poikki.... venttiilikoneisto uusiks, ja jotain hammaspyöriä koneen sisällä... molemmat nokka-akselit uusiks. Muutamasta nokasta oli kulunut huimat 5-6 mm kun osa oli melkein kuin uusia. Joku valuvirhe sanoo Delta auto. Eturipustukset kaikki uusittu, samoin takana, kallistuksen vakaaja, raidetanko, ohj. tehostin, iskarit kahteen kertaan uusittu, vaihdelaatikko korjattu, kytkin, jarruremontti... sylinterit, levyt, polkimen joku tsydeemi, pyörien laakerit, puslat kahteen kertaan! Takaovien kahvat, ilmastoinnin remppa. Nyt taas tosin rikki. Pumppu jumissa ja kennossa reikiä ilmeisen varmasti kivet puhkoneet... ja kylmäaineet pihalla. Tulpat meni uusiks, kuskin ovi... joopa, alkaa veetuttaa kun luetteleekin näitä.
Nytkynnytkyn nirinari kohikohi

Avatar
makita
Viestit: 74
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:11
Car(s): Fiat 124 Spider, Pösö 407SW
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja makita »

:crazyeyes: oho, ompas siinä listaa. Taitas olla helpompi luetella paikat joita ei ole korjattu

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Herää kysymys paljonko on ajettuja metrejä? Mutta vaikka niitä olis reilumminkin niin hurjalta kuulostaa.. Onkohan Delta taas vaihdattanut aiheettomia osia?

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

^^^No kyllä tuolla remppaamisella saa kymppitonnin menemään Deltassa :crazyeyes:

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Eski kirjoitti:Joo ei tod olekaan aito -03 malli. Ratti, mittaristo ja koko kojetaulu on erilainen. Sen verran sain selville että on olemassa aitoja vuosimalleja ja käyttöönottovuosi-vuosimalleja
Delta-autohan on tätä harrastanut runsain mitoin; ostanut vanhenevia malleja halvalla ja kaupitellut niitä uusina vielä siinä vaiheessa, kun kasvojenkohtousmallit tai jopa täysin uudet mallit ovat jo olleet vuoden myynnissä muualla. Näiden historic-luokan autojen myymisestä uusina on olemassa joitain kuluttajaviranomaisten ennakkopäätöksiäkin. Se siis ei ole oikein.

Osaavat sitä tosin muutkin: syksyllä 2002 olin kaupoilla uudesta Peugeot 405 Wagonista. Kampanjahintaan metalliväri ja aluvanteet kaupanpäälle, 15.900 vanhasta ja silleen. Lopulta kirjallisessa tarjouksella, joka oli pitkä kuin nälkävuosi, oli vaihtohyvityksestä unohtunut 900:-, väri oli perusväri, auto lepäsi peltivanteilla ja pienellä luki, että tarjous koskee vm. 2001 autoa. Nopeasti lukien autokuumeen valtaama asiakas olisi vetäissyt nimen paperiin tai hävennyt sitä, että oli mennyt käsittämään väärin. Onneksi 406 ei nostattanut kuumetta. Kuulemma vaihtohyvityksessä oli tapahtunut virhe, varustetarjous ei koskekaan farmaria ja "tää 01 on kyllä ihan ajamaton ...se tulee sulle halvemmaksi". :shock:
Eski kirjoitti:Muutamasta nokasta oli kulunut huimat 5-6 mm kun osa oli melkein kuin uusia. Joku valuvirhe sanoo Delta auto. Eturipustukset kaikki uusittu, samoin takana, kallistuksen vakaaja, raidetanko, ohj. tehostin, iskarit kahteen kertaan uusittu, vaihdelaatikko korjattu, kytkin, jarruremontti... sylinterit, levyt, polkimen joku tsydeemi, pyörien laakerit, puslat kahteen kertaan!
Jos tuotteesta löytyy valuvirhe, sen maksaa tuotteen myyjä, se on aivan selvää kuluttajaoikeutta, johon ei tarvita takuita eikä hyvää tahtoa. Jos alusta on noin totaalisen paskana, kannattaa vähän kiinnitää huomiota ajotapaan.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Aika epäillyttävää, jos Delta ei antanut ostettaessa mitään takuuta ja vaikka ei olisikaan niin liikkeellä myyjänä on jonkinlainen vastuu.

Useamman auton olen käytettynä ostanut Deltasta ja kaikissa on ollut joku takuu 1 - 5 vuotta.
Huollot olen teettänyt Deltassa ja takuukorjaukset on hoituneet ihan niin kuin pitääkin.

Omituiselta tuntuu, jos Jkylä ja Tre toimivat noin eri tavalla.

Tää auto on kyllä jo maanantaiyksilöiden huippu tai sitten Eski vedättääkin forumilaisia - sorry vaan.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

toi auto on maksimissaan 01 vuoden mallia, ja vuonna 2005 ainakin mun autoon tuli vuoden takuu deltasta 30 tkm ajettuna
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Viesti Kirjoittaja Bisci »

Eski kirjoitti:Muutamasta nokasta oli kulunut huimat 5-6 mm kun osa oli melkein kuin uusia.
Oho, kuinkas toi kone on voinut käydä???

Lullahan on kokonaan varaosista kasattu? :crazyeyes:
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Avatar
Eski
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Touko 2005, 12:47
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Eski »

No en ole mikään rallikuski. Tottahan sitä Alfaa on arvostanut sen verran että revittelyä ei ole tullut harrastettua. Mutta... näin tässä on Alfan kanssa kuitenkin käynyt. Olen itse ollut mukana näkemässä ja ihan maallikkokin näkee ja myös käsin tuntee kun paikat hölskyy ja kolkkaa, joten ei ole päässyt tapahtumaan korjaamon omia "löydöksiä". Ehkäpä edellinen omistaja on ollut raskasjalkainen ja runnonut autoa talla pohjassa vähän väliä ja minä sitten sain sen siinä pisteessä että on alkanut tekniikka pettämään. Autolla ajettu nyt 133000 km.

Kysyin sitä nokka-asiaa niin se jyrättiin heti, että olisi takuuasia. Olisi varmaan pitänyt lähettää se Alfan tehtaalle asti. Jklän Deltasta on kyllä kuultu aika ikävää palautetta. Eipä sinne ole mielellään autoansa vienyt.

Noh... tällä viikolla on uusi kiesi alla. Ja uudet murheelliset tarinat:)
Nytkynnytkyn nirinari kohikohi

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Noh... tällä viikolla on uusi kiesi alla. Ja uudet murheelliset tarinat:)
Vaihdat sitten Audiin ja uusiin murheisiin (haasteisiin) murheisiin (haasteisiin) murheisiin...
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Eipä se auto rajussa ajossa erityisesti kulu, ellei tarkotuksella jatkuvasti räimi alustaa, mikä näkyisi kieroina vanteina. Jos sinä kerran olet Suomen huono-onnisin Alfisti niin ota se vaikka jonkinlaisena kosmisena päävoittona.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Vastaa Viestiin