Pitääkö hävetä kun ei huvita?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Pitääkö hävetä kun ei huvita?

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Hieman provosoiva otsikko varmaan tuo tänne monta, jotka ounastelevat muunlaista mielenkiinnon lopahtamista kuin seuraavaa:

Minua ei huvita korjata Alfaani. Siellä se makaa tallissa kaikki elintärkeät osat remontoituna, mutta en saa hilattua itseäni talliin ruuvaamaan. Tiedän, että heti kun kosken johonkin, löydän sen takaa tai liepeiltä jotain uutta korjattavaa. En voi käsittää tätä, koko elämäni haave on siinä, nopea ja härski auto, mutta en viitsi edes avata tallin ovea.

On sanottu että liika työnteko vie halut. Ehkä tässä on kaikille miehille varoittava signaali. Voi olla, että se :oops: alkaa autosta.

Avatar
Fonzarelli
Viestit: 76
Liittynyt: 14 Marras 2003, 05:24

Re: Pitääkö hävetä kun ei huvita?

Viesti Kirjoittaja Fonzarelli »

Seiska5mma kirjoitti:Hieman provosoiva otsikko varmaan tuo tänne monta, jotka ounastelevat muunlaista mielenkiinnon lopahtamista kuin seuraavaa:

Minua ei huvita korjata Alfaani. Siellä se makaa tallissa kaikki elintärkeät osat remontoituna, mutta en saa hilattua itseäni talliin ruuvaamaan. Tiedän, että heti kun kosken johonkin, löydän sen takaa tai liepeiltä jotain uutta korjattavaa. En voi käsittää tätä, koko elämäni haave on siinä, nopea ja härski auto, mutta en viitsi edes avata tallin ovea.

On sanottu että liika työnteko vie halut. Ehkä tässä on kaikille miehille varoittava signaali. Voi olla, että se :oops: alkaa autosta.
Samma på sibbo, aiwan vetopoissa. Pää on kuin Bagdadin basaari ja auto kuin samasta kaupungista...siis sisältä :oops:

Flegunzarelli :shock:

Avatar
Sauer
Viestit: 373
Liittynyt: 04 Syys 2003, 04:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sauer »

Joo, joskus motivaatiota ton paskakasan korjaamisen on todella vaikeeta löytää, nyt kyl vähän motivoi se et kuukauden sisällä pitäis olla kunnossa, muuten napsahtaa 130e ihan turhaa maksua lisää :evil: Perseestä nää suomen lait ja säädännöt

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no joskus on motivaatio kyllä melko hukassa mutta kummasti sitä taas pienen tauon jälkeen löytyy.... :)

mikkilj
Viestit: 167
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 08:17
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkilj »

Jep. Ysikymppinen sanoikin sen tiivistettynä.

Tuosa vuoden vaihteen jälkeen oli oikein intoakin tehdä autolle jotain, mutta into häipyi aikalailla samantien. Nyt kun roju oli ollu toista kuukautta levällään verstaan pöydällä niin kummasti ihan yllättäen löyty innostusta pistää viimeinkin laatikko nippuun.

Enää pitäs saada paikalleen. Mistäköhän sen innostuksen siihen projektiin raapisi...

- J

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eikös se ole ihan normaalia että jossain vaiheessa projektia menee into koko touhuun? Sillähän noita puolivalmiita vehkeitä on aika usein myynnissä.

Kyllä se siitä kunhan taas saa toimeen tartuttua. Aloittaminen on vaikeinta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Aloittaminen on vaikeinta.
Mulla aloittaminen on ainakin tosi helppoa ja visioita löytyy :lol:
Jatkaminen onkin sitten usein vähän vaikeempi homma :oops:

Ainakin sillon kun en osaa jotain hommaa tehdä, niin projekti voi jumittaa pitemmäksikin aikaa. Ja sen kyllä huomaa esim. turboswapin valmistumistahdissa.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Ei sitä aina viitti.
Anna projektin huilia vaan ihan rauhassa ja mietit muita juttuja välillä.
Jossain välissä into iskee ja ja homma eteneen kun on mielenkiintoa.
Turha sitä väkisin on räplätä kun ei siitä kummiskaan tule mitään.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Abarth kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Aloittaminen on vaikeinta.
Mulla aloittaminen on ainakin tosi helppoa ja visioita löytyy :lol:
Jatkaminen onkin sitten usein vähän vaikeempi homma :oops:
Ei kun tarkoitin siis jatkamisen aloittamista. Selkeästi sanottu vai mitä :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Eikös se ole ihan normaalia että jossain vaiheessa projektia menee into koko touhuun? Sillähän noita puolivalmiita vehkeitä on aika usein myynnissä.

Kyllä se siitä kunhan taas saa toimeen tartuttua. Aloittaminen on vaikeinta.
Puhutaanko tässä nyt autoista vai parisuhteesta?

Nimimerkki Kotiasiat kunnossa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

HOTAKAINEN kirjoitti:Ei sitä aina viitti.
Anna projektin huilia vaan ihan rauhassa ja mietit muita juttuja välillä.
Jossain välissä into iskee ja ja homma eteneen kun on mielenkiintoa.
Turha sitä väkisin on räplätä kun ei siitä kummiskaan tule mitään.
Näin on! Ja nälkäisenä/väsyneenä ei kannata edes katsoa talliin päin :)

Mulla on nyt hitsausvaihe menossa, hitaasti, mutta varmasti. Vielä olis hitsattavana pari paikkaa pohjassa, vasen takakaari ja etureaktiotangon ympärys. Oikea takakaari (kuva albumissa) ja molemmat takavalojen aluset on hitsattu.
Inspiraatiotaso hitsausten suhteen on ihan ok, mutta tyhjäkäynnin puutteen osalta huono. Auto ei näet käy tyhjää mikäli kaasuläppäkotelossa oleva mikrokytkin on toiminnassa. Ei tajuu.. :?

Ilmamäärämittari ja putsari on n. metrin pituisen putken päässä turbosta. Voiskohan olla vaikutusta? Viivettä tms.?

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Alkaa olla pakko huvittaa, kun alastaron webbikameran kuvaakin katsoo.

http://www.alastaro.fi/moottorirata/webcam.html

Taas on tullut 3 kuukautta tuhlattua aikaa ja autolle ei ole kummempia tapahtunut. Tiukka kuri päälle: vähintään joka toinen ilta on tallille mentävä vaikka sitten vain ihmettelemään. Samoin joka toinen viikonloppu. Listalla mm. peltien oikomista, maalaamista, teippaamista, ilmansuodatinkotelon uusiminen, jarrujen läpikäynti ja uusiminen, ehkä polykarbonaattilasien laittaminen, ehkä lasikuitu konepelti+takaluukku, ehkä sivuovien törmäyssuojien muuttaminen, yleistä läpikäymistä.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vittorio Jano kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Eikös se ole ihan normaalia että jossain vaiheessa projektia menee into koko touhuun? Sillähän noita puolivalmiita vehkeitä on aika usein myynnissä.

Kyllä se siitä kunhan taas saa toimeen tartuttua. Aloittaminen on vaikeinta.
Puhutaanko tässä nyt autoista vai parisuhteesta?

Nimimerkki Kotiasiat kunnossa.
Harvemmin olen saanut puolikuntoisesta akasta rahallista korvausta :mrgreen:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Eikös se ole ihan normaalia että jossain vaiheessa projektia menee into koko touhuun? Sillähän noita puolivalmiita vehkeitä on aika usein myynnissä.

Kyllä se siitä kunhan taas saa toimeen tartuttua. Aloittaminen on vaikeinta.
Puhutaanko tässä nyt autoista vai parisuhteesta?

Nimimerkki Kotiasiat kunnossa.
Harvemmin olen saanut puolikuntoisesta akasta rahallista korvausta :mrgreen:
Saati sitten puolivalmiita vehkeitä myynnissä :multi:
- Alfaholic -

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Tuo BSTR:n matemaattinen tapa ruoskia itseään tuntuu hyvältä. Olen soveltanut samaa lenkkeilyyn, mikä myös vaatii kovan alkuponnistuksen.

Joka toinen päivä, tai ainakin kolme kertaa viikossa. Olen vuorotellut lenkkeilyä oluen kittaamisen kanssa. Jos nyt yhdistäisin auton ja oluen kittaamisen ja lenkkeilisin seuraavana päivänä, niin voisin päästä tavoitteisiini. Voisin ennen pitkää olla kovakuntoinen alkoholisti, jolla on kovaa kulkeva auto. Taidan yrittää. Huomenna räälläkkä huutaa kerrostalon pihalla.

Kiva kuulla ettei muitakaan aina huvita.

Avatar
Fild
Viestit: 65
Liittynyt: 26 Joulu 2003, 04:38
Car(s): 156 v6
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Fild »

Seiska5mma kirjoitti:Voisin ennen pitkää olla kovakuntoinen alkoholisti, jolla on kovaa kulkeva auto. Taidan yrittää.
:mrgreen: :mrgreen:

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Nyt on jo siihen tultu, että on 30 päivää aikaa ja paljon on vielä tehtävää. Tallilla on oltava lähes jokainen ilta.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

BSTR kirjoitti:Nyt on jo siihen tultu, että on 30 päivää aikaa ja paljon on vielä tehtävää. Tallilla on oltava lähes jokainen ilta.
Niin ja kohta huomaat, että aikaa on jäljellä 7 päivää ja todella paljon on tekekmättä :wink: Näin aika usein itsellä...
On kivaa kun on kivaa

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Keksin keinon projekti motivaation kehittämiseen.

Myykää käyttöautonne pois.
Lainatkaa joltain käyttöönne Citroen AX

Voin sanoa että alkaa motivaatio heti kehittymään 156 V6:sen korjaamiseen.

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 377
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

citikka C3 toimii tässä myös^^

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

Mulla oli Peugeot 205. Valitettavasti sillä oli ihan mukava ajella, mutta onneksi eteni projektikin tarpeeksi hyvin.

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

No oma Alfa ei ole seisonut tallissa vasta kuin reilut 10 vuotta :D Jos sitä kohta jaksais aloittaa..
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

Tämä kyllä helpotti,seiskavitosen kanssa odoteltu inspiraatiota vasta nelisen vuotta.
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Paljon huonoja selityksiä, mutta niin vaan on 164:kin ollut neljä vuotta ja päälle vailla huomiota. Aikanaan ajoin talliin, kun ei "tarvinnut" toista autoa. Minkähän tarpeen keksisi :roll: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

No eikös se V6 ole ihan riittävä syy :-D
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Vastaa Viestiin