Gallup: Kanssaihmisten suhtautuminen Alfa Romeoosi
Valvoja: Moderators
- raktori112
- Car(s): Ex. 75,155
- maybetomorrow
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
^Kyä näin on juu, samankaltaista käyttäytymistä havaittavissa omassa kaveripiirissä.. Parikin kaveria hommaamassa Alfaa, mutta toinen osti sitten Pösön. Toisella kaverin 155 alla ja oma hakusessa.
Taas tuli kuultua ne vakiokommentit, rahallista puolta epäiltiin ja kysyttiin onko tää Alfa ihan mun ikioma. Samoin kuulin taas ettei takana olekaan kahvoja, no wayyyyyy, ja on hieno auto sun muuta sellaista. Lähinnä huvittaa kun ihmiset ei kerro kulkeneensa mun autossa vaan "Giemmen Roomeossa". Jotenkin kiva kun sitä korostetaan, itsekään puhu tuosta vain autona.
Negatiivista palautetta tulee harvoin, lähinnä satunnaiset ominaisuudet (viat) tulee kuitattua kavereittenkin kesken että se on vain Alfa, ihan normaalia. En pidä sitä vittuiluna edes.
http://www.youtube.com/watch?v=EsWAPtwDkxw
Eritoiraans sekaan vielä tuommottis BMW-viteo ehkä löyhästi menee topicciin..
Taas tuli kuultua ne vakiokommentit, rahallista puolta epäiltiin ja kysyttiin onko tää Alfa ihan mun ikioma. Samoin kuulin taas ettei takana olekaan kahvoja, no wayyyyyy, ja on hieno auto sun muuta sellaista. Lähinnä huvittaa kun ihmiset ei kerro kulkeneensa mun autossa vaan "Giemmen Roomeossa". Jotenkin kiva kun sitä korostetaan, itsekään puhu tuosta vain autona.
Negatiivista palautetta tulee harvoin, lähinnä satunnaiset ominaisuudet (viat) tulee kuitattua kavereittenkin kesken että se on vain Alfa, ihan normaalia. En pidä sitä vittuiluna edes.
http://www.youtube.com/watch?v=EsWAPtwDkxw
Eritoiraans sekaan vielä tuommottis BMW-viteo ehkä löyhästi menee topicciin..
Tänään menin kahville ja ikkunapöytään istumaan.Parin penkin päästä mies kysyy:"Mitäs makarooni tykkää Suomen pakkasista?" "Kuinka niin?" "No,kun on suunniteltu tonne etelänlämpöön siel Italias." "Onhan Italiassakin pakkasta ja lunta." "V...u,makaroonit ei osaa..." ,sitten pitkä litania sähkö- ja muista vioista,mutta pääpointi oli etelänlämpö,"...määkin oon käynny Nitsassa." Kahvi oli hörppästy ja totesin:"Onhan siellä etelänlämmössä järkätty parikertaa talviolympialaisetkin muttei Suomessa." Jäi miettimään.
Ride on!
- silverine
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
^
Tuosta tuli mieleen faijani tokaisu: "Alfaa pitää ajaa tanssikengät
jalassa". Mitä sitten tarkoittaneekaan...no ainakin jos vertaa
äijän Meganeen niin..
Tuosta tuli mieleen faijani tokaisu: "Alfaa pitää ajaa tanssikengät
jalassa". Mitä sitten tarkoittaneekaan...no ainakin jos vertaa
äijän Meganeen niin..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Wile E. Coyote
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Matti_S
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Oon itekkin ihmetelly tuota kritiikkiä alfojen kans kun ite en oo moisesta potenu. mm. Pikkuveljellä on ollut ongelmia (kenkä 46).pitkämies kirjoitti:^^ ainakan 33:n polkimille ei aikoinaan ollut asiaa meikäläisen "siro46"-mallisilla.....mitkälie rokotiilinnahkaset luikkarit ois vaatinu
No nyt on omakohtaisia kokemuksia:
Olin jättäny normikengät mökille, enkä viittinyt haikata enää niitä hakemaan kun oli kiire joten päätin kokeilla ajaa ylävuoristokengillä. No ei nuo hemmetin paksut ja leveät kengät oikeen sopineet kun tuo jalka on muutenkin varsin iso (44,5) ja piti käyttää polkimia ihan kengän kärellä. Siltikin tuli pari kuumottavaa tilannetta kun ei meinannut saada kenkää kaasulta jarrulle .
Esmes kaveri ajaa aina Paskatilla samanlaisilla kengillä eikä kuulemma mitään ongelmia.
-Matti-
Kanssaihmisten suhtautuminen Alfoihin? Oletteko huomanneet, että ollessanne pysähtyneenä huoltoasemalle mistä tahansa muusta syystä kuin tankkaaminen, Alfaan katsahdetaan ivallisen hymyillen? Varsinkin jos konepelti on auki pissapojan nesteen lisäämiseksi tai öljyjen tarkistamiseksi, virnistävät naamat ovat varmoja.
Tämä ilmiö lienee tyypillinen pienehkössä yhteisössä, jossa Alfa on totuttu näkemään liikenteessä. Leuhkaksi koettu auto "vaikeuksissa" koetaan mukavana päivän piristäjänä. Ilmeet tosin muuttuvat heti synkiksi, kun Alfan vaihtaa entistä kiiltävämpään ja ehompaan.
Tämä siis pieni epäilys, oletteko huomanneet ilmiötä?
Tämä ilmiö lienee tyypillinen pienehkössä yhteisössä, jossa Alfa on totuttu näkemään liikenteessä. Leuhkaksi koettu auto "vaikeuksissa" koetaan mukavana päivän piristäjänä. Ilmeet tosin muuttuvat heti synkiksi, kun Alfan vaihtaa entistä kiiltävämpään ja ehompaan.
Tämä siis pieni epäilys, oletteko huomanneet ilmiötä?
- alfa164
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Ainahan italiaisista autoista kuittia saa
No,vastapallona voi aina ihmetellä uusien sakemannien vikoja,kun on tuorehko toijota verso itsellä,joissa ei tunnetusti varoitusvalot pala milloin sattuu,ja kytkimetön loota toimii,niinkuin pitääkin
Tosin japsitkin kuulemma täys susia.Aina kaverin kaiman tutun uusi toyota pajalla
No,vastapallona voi aina ihmetellä uusien sakemannien vikoja,kun on tuorehko toijota verso itsellä,joissa ei tunnetusti varoitusvalot pala milloin sattuu,ja kytkimetön loota toimii,niinkuin pitääkin
Tosin japsitkin kuulemma täys susia.Aina kaverin kaiman tutun uusi toyota pajalla
Jokunen vuosi sitten perheen harraste / toisena autona palveli Alfan 75 Ts, jota muuten ei koskaan olisi pitänyt myydä . Kommentit olivat pääosin uteliaita ja kiinnostuneita. Hienoksikin kehuttiin. Aika harva sanoi hulluksi, tosin muutama näitäkin löytyi
Nyttemmin toisena autona pyörii se B alkuinen 500 sarja, josta kommentit ovat kutakuinkin suuntautuneet enemmän kuskiin tyyliin: "oot melkoisen mulkku" ja "teini penarin osti" yms muuta paskaa on ihmisten suusta päässyt. Niin tuo teini vaihekkin on mennyt ohi hmm... jokunen aikaa sitten ja tuskin tuo 7v vanha pappa B kulkine taida teinien suosiossa olla.
Pointtina tässä avautumisessa oli, jotta helpommalla pääsi Alfan kanssa muiden ihmisten mielipiteiden suhteen. Jospa sitä katseet kääntyisi tulevaisuudessa 159:n puoleen...
Nyttemmin toisena autona pyörii se B alkuinen 500 sarja, josta kommentit ovat kutakuinkin suuntautuneet enemmän kuskiin tyyliin: "oot melkoisen mulkku" ja "teini penarin osti" yms muuta paskaa on ihmisten suusta päässyt. Niin tuo teini vaihekkin on mennyt ohi hmm... jokunen aikaa sitten ja tuskin tuo 7v vanha pappa B kulkine taida teinien suosiossa olla.
Pointtina tässä avautumisessa oli, jotta helpommalla pääsi Alfan kanssa muiden ihmisten mielipiteiden suhteen. Jospa sitä katseet kääntyisi tulevaisuudessa 159:n puoleen...
Ex. 75 ts
- Cuore Sportivo
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- maybetomorrow
- jeQQ
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
No mut sittenhän pitää kertoa, että sullakin on jo kymmenen vuotta vanha. Ei sitä tietämätön 156:sta(hyväkuntoisesta) heti uskoisi esim 12v vanhaksi!Pauli kirjoitti:Kaikki kyllä ovat alfasta tykänneet. Mutta minä en tykkää, kun joku koulussa tulee sanomaan: "hienon auton isi ostanu sulle". Ja sitten ei uskota, että itte olen rahat alfaan repiny
-
- Car(s): 159 JTDm
ex 156 V6
ex 156 TS
-
- Car(s): 159 JTDm
ex 156 V6
ex 156 TS
Tänään Treen Autokeskuksen edessä noin 5v pikkumies tulee sisään isin kanssa ja pihassa punainen 159 SW paraatipaikalla.
Pikkumies:" Kato isi, hyvännäköinen auto."
Minä:"Pojalla hyvä automaku."
Isiltä vain vieno hymy pojalle.
Lasten ja imeväisten suusta totuus.
Pikkumies:" Kato isi, hyvännäköinen auto."
Minä:"Pojalla hyvä automaku."
Isiltä vain vieno hymy pojalle.
Lasten ja imeväisten suusta totuus.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- pitkämies
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
^Tänään aamupäivällä palailin mökiltä ja tulomatkalla siinä Pirkkalan savupoikien sillalla käveli isä myöskin noin 5v pikkumiehen kanssa. Poika huomasi, osoitti alfaa sormella ja nyki isiä hihasta. Isä varmaan siihen että: "Tuollaista et sitten koskaan isona osta!!"
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Wile E. Coyote
156 V6 Q2 2000
- Wile E. Coyote
156 V6 Q2 2000
Sattui toinen heti samana päivänä, pakko kertoa.
Menin uimahalliin ja pukuhuoneessa pari lähdössä olevaa vanhempaa äijää haisi tosi pahalle. Ei mitään sillanalus kavereita, mutta haju ei ollut kaukana Ajattelin mielessäni että miten voi haista lähtiessäkin pahalle? Miltä ne haisi tullessa ja mitä sieltä altaasta löytyy. Mainittakoon että työmies saa haista mutta sitten käydään pesulla...
No, vaihdoin vaatteet ja kipaisin ensin kuntosalin puolelle. Matkalla näin ikkunasta kun samat äijät vetää röökiä ja tutkii Alfaa. Sydän hypähti epäluuloisen rinnassa ja jäin katsomaan että potkiiko ne ruojat sitä vai oviko osui kylkeen, mitä hä!? Ääntä en tietenkään kuullut mutta kovasti sitä tutkittiin ja käsillä selitettiin muotoja ja osoiteltiin samalla kun e-carina kävi tyhjäkäyntiä vieressä. Ainakin 2 minuuttia sitä ruodittiin ja sitten yhteistuumin räjähtivät nauramaan, kuin sanoen "Kuka ajaa tuollaisella paskalla kun maailmassa on tojotia, ihan paska" ? Tai sen käsityksen sain. Ei voinut kuin nauraa. Sinä päivänä kun sen näköiset (ja hajuiset anteeksi vaan) alkaa ostella Alfonsoja niin pakko itse vaihtaa tai ruveta kävelemään.
Ps. Onneksi se vesi on aika kloorista vaikka silmät ei tykkääkään.
Menin uimahalliin ja pukuhuoneessa pari lähdössä olevaa vanhempaa äijää haisi tosi pahalle. Ei mitään sillanalus kavereita, mutta haju ei ollut kaukana Ajattelin mielessäni että miten voi haista lähtiessäkin pahalle? Miltä ne haisi tullessa ja mitä sieltä altaasta löytyy. Mainittakoon että työmies saa haista mutta sitten käydään pesulla...
No, vaihdoin vaatteet ja kipaisin ensin kuntosalin puolelle. Matkalla näin ikkunasta kun samat äijät vetää röökiä ja tutkii Alfaa. Sydän hypähti epäluuloisen rinnassa ja jäin katsomaan että potkiiko ne ruojat sitä vai oviko osui kylkeen, mitä hä!? Ääntä en tietenkään kuullut mutta kovasti sitä tutkittiin ja käsillä selitettiin muotoja ja osoiteltiin samalla kun e-carina kävi tyhjäkäyntiä vieressä. Ainakin 2 minuuttia sitä ruodittiin ja sitten yhteistuumin räjähtivät nauramaan, kuin sanoen "Kuka ajaa tuollaisella paskalla kun maailmassa on tojotia, ihan paska" ? Tai sen käsityksen sain. Ei voinut kuin nauraa. Sinä päivänä kun sen näköiset (ja hajuiset anteeksi vaan) alkaa ostella Alfonsoja niin pakko itse vaihtaa tai ruveta kävelemään.
Ps. Onneksi se vesi on aika kloorista vaikka silmät ei tykkääkään.
Ayrton Senna da Silva forever
^ Samoin, sinä päivänä kun Toyotan kuvailemiseen käytetään samoja käsimerkkejä ja eleitä kuin naisellisten muotojen... niin kuin Alfan tapauksessa tehdään aina. Jopa 75 on seksikäs, vaikka kulmikas onkin. Jos laitetaan Alfa 75 ja Volvo 244 vierekkäin, niin Alfassa käytetään uimapukukuvaston sanastoa, Volvon kohdalla puutalokympin adjektiivejä.
- JiiTeeÄssä
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Niin, koskaan ei ole ollut noin huonoja talvirenkaita kun nyt on tuossa 156:sessa alla. Renkaan kyljestä tulkittuna 7-8 talvea ajetut 205 levyiset kitkat alla, silti meno maistuu. Toissa talvena autoa ostaessani meinasin jo heittää moiset luistelusukset menemään, mutta niin hienosti toimii esp, vetoluiston esto, sekä 2.0 jts on niin balanssissa talvikeleillä että ei ole vielä ollut mitään hätää. Toisin kun Oulun teillä tuntuu joka toisella olevan sormi suussa näillä keleillä vaikka millä olisivat liikkeellä.Wile E. Coyote kirjoitti:Työkaverin kommentit:
"No studs? And 225 tyres? Nice grip! But this isn't a regular car you know... this is a... drivingmachine"
Ajokone, vai menokone?
En siis meinaa että noilla renkailla olisi kaikkein varminta ajaa jarrutusmatkaakin ajatellen, mutta paras auto liukkailla keleilla ja liukkailla renkailla ajaa, mitä 17 vuotisen autoilun aikana on tullut ajettua. Kun tuntee mitä auton ja tien välissä tapahtuu ja esp korjaa eleettömästi loput, niin on helppo mennä.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- maybetomorrow
- KauGoH
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
yksi päivä männä viikolla kävin syömässä ja survoin autoni täyteen parkkihalliin. Sieltä pois lähtiessä viereiseen autoon oli ahtautumassa 3 n.60v rouvaa ja minä pienellä kiireellä tulin sieltä jolloin yksi rouvista hihkaisi toiselle, väistäkääs että nuorimies pääsee autoonsa! minä kapuan rouvien ohi kiitelle, ja toinen rouva tuumasi autoa katsellen että on sinulla kyllä todella hieno auto, empä voinut kun kiitellä kommenteista
ja eilen töissä ollessa yksi tuttu kaveri tuli sanomaan että millonkas tehdään autokauppoja?? otin jo pikkuisen vittuiluna ja tokaisin siihen että, mihinkäs suuntaan tehdään? kaveri vastasi että eikun, minä voin ostaa tuon keltaisen paholaisen heti pois... olin hetken hiljaa ja tuumasin että kaikkihan on myynnissä kun hinnoista sovitaan epäilen kyllä tämän kaverin oikeita ostoaikeita!
ja eilen töissä ollessa yksi tuttu kaveri tuli sanomaan että millonkas tehdään autokauppoja?? otin jo pikkuisen vittuiluna ja tokaisin siihen että, mihinkäs suuntaan tehdään? kaveri vastasi että eikun, minä voin ostaa tuon keltaisen paholaisen heti pois... olin hetken hiljaa ja tuumasin että kaikkihan on myynnissä kun hinnoista sovitaan epäilen kyllä tämän kaverin oikeita ostoaikeita!
Vähän skeptisiä ovat, mutta onhan tuo asenne parantunut tässä kuukausien myötä. Yksi saksalaisdieselautofani tosin jaksaa vittuilla. Tosin, eipä hän autoista juuri mitään edes tiedäkkään.
Muistan yhä kun olin kyydissä ja tämä valitti Peugeotin olevan ihan paska auto - kun ei nelosella kiihtynyt neljänkympin vauhdissa mihinkään...
Muistan yhä kun olin kyydissä ja tämä valitti Peugeotin olevan ihan paska auto - kun ei nelosella kiihtynyt neljänkympin vauhdissa mihinkään...
- Matti_S
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Kaverini joka ei todellakaan ole mikään auto ihminen piristi vloppuna kivasti mieltä. Olin ite hieman vuoristotaudissa ja en vielä ajokuntoinen, joten kaveri toimi ekaa kertaa Alfa-kuskina.
No oltiin ajettu ehkä kilsa suht mutkasta tietä tuolla Kemijoenvarressa ja kaveri puuskahti että: "Voi helvetti tämä on hyvä ajaa. Alfa tais just päästä koeajolistalle kun autoa hommaan."
Sen sijaan takapenkki ei ole saanut kiitosta missään vaiheessa. Vaikka etupenkit ovat mainiot, tuppaa kyytiläisten kankut puutumaan jo parin tunnin kohdalla. Verrokkina kaverin uuden sukupolven Passatti, jossa on useaan otteeseen ajettu 3-4 tunnin stinttejä ilman pers-ongelmia.
Penkki on turhan matala jolloin reisituki jää puutteelliseksi. Ja materiaali on tosiaan varsin kovaa.
No oltiin ajettu ehkä kilsa suht mutkasta tietä tuolla Kemijoenvarressa ja kaveri puuskahti että: "Voi helvetti tämä on hyvä ajaa. Alfa tais just päästä koeajolistalle kun autoa hommaan."
Sen sijaan takapenkki ei ole saanut kiitosta missään vaiheessa. Vaikka etupenkit ovat mainiot, tuppaa kyytiläisten kankut puutumaan jo parin tunnin kohdalla. Verrokkina kaverin uuden sukupolven Passatti, jossa on useaan otteeseen ajettu 3-4 tunnin stinttejä ilman pers-ongelmia.
Penkki on turhan matala jolloin reisituki jää puutteelliseksi. Ja materiaali on tosiaan varsin kovaa.
-Matti-
Poikaystävän kaverit ja muut tutut suhtautuvat hyvin negatiivisesti Alfoihin. "Paska auto, niissä on paljo sähkövikoja, eikä niitä ole tehty tänne suomen oloihin jne.."
Helppohan se on sanoa, kun ei ole edes ajanut kyseisellä autolla vaan mielipide perustuu siihen mitä on kuullut muilta.
Päätin, että kun jonain päivänä kuulen jonkun kehuvan Alfaa niin tarjoan hänelle vaikka kahvit tai oluen.
Helppohan se on sanoa, kun ei ole edes ajanut kyseisellä autolla vaan mielipide perustuu siihen mitä on kuullut muilta.
Päätin, että kun jonain päivänä kuulen jonkun kehuvan Alfaa niin tarjoan hänelle vaikka kahvit tai oluen.
-
Sattui sunnuntaiyönä Ateenassa taksissa: Pysähdyttiin liikennevaloihin ja viereen pysähtyi 147. Kuski katseli kiinnostuneesti kiiltävän punaista Alfaa.
Minä:Mitäs mieltä oot Alfoista?
Kuski:No,on ne ihan ok.
Pientä vaivautuneisuutta oli havaittavissa.
Minä:Onko kokemuksia?
Kuski:Ei ole,mutta kun niissä on niitä vikoja niin paljon.
Minä: Ai jaa,mitäs vikoja?
Kuski:No,sähkövikoja.
Minä:Mutta eihän sulla oo ollu Alfaa.
Kuski:Mun kaverilla on ollu pari.
Minä:Mitäs mallia on ollu?
Kuski:Kaksi 33:sta.
Minä:Minkälaista sähkövikaa?
Kuski:Molemmat paloi itsestään.
Minä:Mitäs mieltä oot Alfoista?
Kuski:No,on ne ihan ok.
Pientä vaivautuneisuutta oli havaittavissa.
Minä:Onko kokemuksia?
Kuski:Ei ole,mutta kun niissä on niitä vikoja niin paljon.
Minä: Ai jaa,mitäs vikoja?
Kuski:No,sähkövikoja.
Minä:Mutta eihän sulla oo ollu Alfaa.
Kuski:Mun kaverilla on ollu pari.
Minä:Mitäs mallia on ollu?
Kuski:Kaksi 33:sta.
Minä:Minkälaista sähkövikaa?
Kuski:Molemmat paloi itsestään.
Ride on!