En oo oikeanpuoleisella ohjauksella olevaa autoa ajanut. Oudointa lienee se, että oppii vaihtamaan vasemmalla kädellä. Repsikan paikalla tollasessa kuulemma on vähän outo olo kun istuu keskellä tietä eikä mitään pysty tekeen. Tuon Impreza farkun tavaratila ei kyllä päätä huimaa.
Ohjaukseen liittyen; olen ajanut Englannissa autoa ihan "kylmiltään" kun tuli tarve vuokra-pakulle. Kyllä siihen tottui auton hallinnan puolesta pian. Outoa se kyllä silti on. Mutta jos on vaikka automaatti tai nappivaihteet niin silloinhan se on jo melkein normaali. Suurin haitta mielestäni on liikenteessä pärjääminen täällä kun joutuu ajamaan ojan puolelta.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
Rekan ohittaminen tuollaisella apumiehen paikalta ajettavalla on kanssa jännää puuhaa. Joko rakoa ohitettavaan pitää olla reilusti tai sitten joutuu kurkkimaan melko reilusti vastaantulijan kaistalla.
Näppärä kaverihan tietysti siirtää tuon ratin ja polkimet kuskin puolelle. Tarvitseekohan tuohon muuta kuin hammastangon ja kojelaudan? Sulakerasioiden tekstit taitaa olla vain japaniksi ym. jännää.
Oudointa on hahmottaa ajoneuvon paikka kun ratti onkin oikealla, tulee herkästi ajettua liian vasemmalla. Hallintalaitteissa ei ole mitään ihmeellistä.
Sanoisin, että suurinpiirtein 15min ajon jälkeen alkaa homma sujua.
Itse ajaneena skylineä.Melkeimpä jättäisin hankkimasta oik puolelta ajettavaa tänne.Auton myyminen oikeaan hintaan voi olla kanssa hankalaa.Rata räppäilyyn moni tuollaisen oikealta ajettavan hankkinut edullisesti,mutta farkku ei monia innosta moiseen tarkoitukseen
Ja ajamisesta sen verran plussaa liikenneturvallisuuden vuoksi,että turvaväliä tulee pidettyä pakosta edessä ajaviin,jos mielii varsinkin rekkoja ohitella,syystä että näkee vastaan tulevaa liikennettä
vaikuttaisi noin äkkiseltään ihan asialliselta peliltä..
onhan noita romu imprezoita varmaankin sen verta suomenmaassakin olemassa että osien saannin puolesta vaihdon LHD:ksi ei luulisi olevan vaikeaa tai edes kallista..
edit. juu vanhan postivolkkarin kyydissä olleena täytyy sanoa että pikkasen orpo olo oli "repsikan" puolella istuessa...
Viimeksi muokannut 90, 09 Helmi 2010, 17:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joskus jonku brittiauton kohdalla miettiny samaa. En kyllä ajelis autolla missä on ruori väärällä puolella täällä kun itse käytän mm. parkkihalleja, drive-in ruokaloita, autopesuja yms mistä ei tulis mitn. Myöskin toi edellä mainittu ohitustilanne.
Täällä saa lehdistä lukea kun vasemman jalan tuki on puutteellinen.
Mitä samat testaajat sanoisivat oikeanpuoleisella ohjauksella varustetun auton vasemman jalan tuesta?
Ne mitä olen itse ajanut, kaksi kertaa, niin niillä ei ole ollut keskikonsolin alaosassa minkäänlaista paikkaa vasemmalle jalalle...
Tuskin sen ohjauksen vaihtaminen toiselle puolelle on mikään ihan älytön homma. Euro impun kojelauta ja ohjausvaihde+ n kappaletta erillaisia nippeleitä. Luulisi rintapellin olevan samanlainen kummalla ohjauksella vaan. Sulla on vielä hyvät paikat, niin eihän se ole kuin muutaman tunnin homma
alfa164 kirjoitti:
Ja ajamisesta sen verran plussaa liikenneturvallisuuden vuoksi,että turvaväliä tulee pidettyä pakosta edessä ajaviin,jos mielii varsinkin rekkoja ohitella,syystä että näkee vastaan tulevaa liikennettä
Itsehän olen mitsufoorumilla jonkun aikaa pällistellyt kun erään Galantin muutama vuosi sitten omasin.
Kun pitää autossa keskikonsolin välissä 'tartuntakeppiä' ei ole ongelmaa parkkihalleissa yms.
Tuommosella autolla myös on mahdollista että puhallusratsiassa puhallutetaan repsikan paikalla oleva kaveri ja toivotetaan hyvät päivänjatkot
Ja vakavasti ottaen, näiden autojen pyyntihinta on yleisesti ottaen korkea suomessa verrattuna hankintakustannuksiin. Auton osto Japanin huutokaupasta ja laivaan lyöminen on yleisesti ottaen aika riskivapaa toimitus, pari-kolme vuotta sitten sieltä ruvettiin rahtaamaan oikein urakalla harvinaisia tehomalleja. Tuon Imprezan hinnalla saa mm. tilavamman, uudemman, ja samantehoisen Mitsun Legnumin.
Mitsufoorumilla on myös eräs äijä joka on tehnyt lukuisiin Japseihin ohjauskonversion, hinnasta en sitten tiedä.
Ainakin Englannissa pärjäsi hyvin Suomenkätisellä Alfalla. Eiköhän Suomessaki pärjää vääränkätisellä. Saa samalla bonuksena muutaman pidemmän katseen perään, että missä se kuski on
Vähän subaru foorumilta koitin selvittää tuota muutostyötä LHD:ksi, ja kyllä siinä senverta iso lista osia oli että eipä se kannata tuon hintaiseen autoon.
En epäile etteikö tuommoiseen tottuisi, mutta haluaako semmoiseen tottua on toinen asia.
Pystyyhän noista hieman funtsiin hintaa, että paljonko arvoa laskee se kun joutuu hyppäämään ojaan autosta noustessa ja omakotiasujat ryntää postilaatikolle kun ajelee ohi.. Paljonhan tietty vaikuttaa kuntokin, tuossa ehdokkaassasi tais olla remonttia ihan hyvin tehty että sikäli hyvä peli voisi olla
Erehdyin joskus ottaan vaihdossa englannista tuodun sprinterin. Se se oli kamala ajaa oikealta. Rampeista oli aika jännä liittyä teille, kun autossa ei ole mitään takasivuikkunoita tms. Toisesta sivulasista ei nähny kun suoraan sivulle ja peilistä taakse... Monesti mentiin arvalla sellaiset tilanteet...
Muutin sen ohjauksen sit vasemmalle ja oli siinäkin melkoinen työmaa.. Pääsi siitä eroonki sit aika helposti. En tiedä onko subarussa paljon vaihdettavaa, mutta vaikka kuulostaisi helpolta, niin silti saattaa tulla melkoiset talkoot.
Suosittelisin unohtamaan koko vehkeen, jollei aivan pakko ole tuollaista autoa saada. Jos sorrut, niin hinta PITÄÄ olla huomattavasti edullisempi, kuin vastaavat vasemmalta ohjattavat. Kun ei ole helpoin myytävä tuollainen eteenpäin. Ja kun ohjauksen muutoskaan ei kovin halpa operaatio ole..
Mulla oli kans joku aika sitten vääränkätinen A6. Ei siihen pitkään mennyt kun oikealta ajamiseen tottui, muutama päivä oikeastaan. Mutta muutaman viikon alkuihmettelyn jälkeen alkoi nyppiä nuo ohitustilanteet ja ne parkkihalleissakäynnit.. Ei tule ihan helpolla toista vääränkätistä meikäläiselle.
Jos nyt GT/WRX-Imppua harkitsee, ei postiauto ehkä ole fiksu; niitä kun tosiaan saa - ainakin silloin tällöin - myös vasemmalta ohjattavina.
Jos taas erikoisempi nelikkoturbofarkku kiinnostaa eikä oikealta tyyrääminen niin kamalasti pelota, tämä saattaisi olla "fiksumpi" vaihtoehto (noita kun ei ole LHD:nä valmistettu, pari lienee konvertoitu).
Samoilla linjoilla kuin Topi, en ostaisi autoa RHD:nä jos sitä eu:n alueelta saa oikeallakin ohjauksella.
Tässä toinen nasakka neliveto rhd-farkku, Stagea
Ja yleisön pyynnöstä säädetään l:t ja r:t kohalleen
Viimeksi muokannut Bones, 10 Helmi 2010, 11:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bones kirjoitti:Samoilla linjoilla kuin Topi, en ostaisi autoa LHD:nä jos sitä eu:n alueelta saa oikeallakin ohjauksella.
Tässä toinen nasakka neliveto lhd-farkku, Stagea
Äkkiseltään veikkaisin että kun kevätaurinko alkaa paistaa ja puhdasta kuivaa asfalttia tulla näkyviin, olisi Ducce helpompi myytävä kuin vääränpuoleisella ohjauksella oleva Subaru.
Miten voi olla että maasta, jolla on ikiaikainen estetiikan kulttuuri, voi tulla noin kaamean näköisiä laitteita kuin tuo Datsuni? Tekniikaltaan varmasti hausta häristin, mutta...
En kyllä lähtisi semmoista rahalla ostamaan, mutta tässä tapauksessa oli kyse vaihdosta.
KJS: Olen vähän samassa uskomuksessa.
Fiilispohjalta olen tähänkin asti autoja ostanut, eipä niissä ole paljo järki puhunut. Kiitos mielipiteistä, niistä oli apua. Täytyy lyödä vähän jäitä hattuun
Rasvis kirjoitti:Miten voi olla että maasta, jolla on ikiaikainen estetiikan kulttuuri, voi tulla noin kaamean näköisiä laitteita kuin tuo Datsuni? Tekniikaltaan varmasti hausta häristin, mutta...
Näyttäiskös toi Datsuni paremmalta noilla Kids Heartin helmoilla?
Edit. Tänään katselin Motorestin pihassa sellaista mitsun Legnum (Galant) VR-4:sta. Helmiäisvalkoinen ja melko siisti, kuulostikin autolta. Talviautoksi voisi kelvatakkin JOS jaksaisi siirtää sen ratin kuskin puolelle. Tuollaiseen nyt luulisi löytyvän ne osatkin aika helpolla, kun noita Galantteja on euroopassakin.
Ei se auton ajaminen ole yhtään vaikeampaa "väärältä" puolelta. Itekki on tullut Skylinellä ajeltua jonku verran. Ainut mikä oli alussa hankalaa, niin vilkkujen käyttö. Meinas mennä pyyhkimet päälle.
"Having no way as way, having no limitation as limitation"
DragonForce kirjoitti:Ei se auton ajaminen ole yhtään vaikeampaa "väärältä" puolelta. Itekki on tullut Skylinellä ajeltua jonku verran. Ainut mikä oli alussa hankalaa, niin vilkkujen käyttö. Meinas mennä pyyhkimet päälle.
Ja nuokin vivut on joissakin samoin kuin vasemmalta ohjattavassa.