Alfa kerho
Valvoja: Moderators
Alfa kerho
Zau,
häpeillen tunnustan että en ole vielä liittynyt mihinkään Alfa kerhoon.
Voisiko joku kertoa että kannattaako liittyä Aref vai Carf tai sitten molempiin kerhoihin? Miksi ihmeessä niitä on kaksi...
Kumpaa suosittelette?
-T-
häpeillen tunnustan että en ole vielä liittynyt mihinkään Alfa kerhoon.
Voisiko joku kertoa että kannattaako liittyä Aref vai Carf tai sitten molempiin kerhoihin? Miksi ihmeessä niitä on kaksi...
Kumpaa suosittelette?
-T-
- ärrä
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Viesti:
Molemmissa on puolensa. Nettisivuilta näkee tarkemmin toimintaa, ja kannattaa kysellä myös alfistitutuilta.
Se että Suomessa on kaksi kerhoa, johtuu hieman erilaisista toiminnoista. Erilaisten painotusten ansiosta useita Alfa-kerhoja on Italiassa, Sveitsissä, Hollannissa, USA:ssa,... USA:ssa vaikuttaa toki myös pitkät etäisyydet. Kysyppä vaan kuinka monta Bemari- ja Mersu-kerhoa löytyy Saksasta.
Onhan se hienoa, että Suomessa riittää porukkaa kahteenkin kerhoon asti, vaikka Alfa on marginaalimerkki ja Suomessa vähän populaa.
Se että Suomessa on kaksi kerhoa, johtuu hieman erilaisista toiminnoista. Erilaisten painotusten ansiosta useita Alfa-kerhoja on Italiassa, Sveitsissä, Hollannissa, USA:ssa,... USA:ssa vaikuttaa toki myös pitkät etäisyydet. Kysyppä vaan kuinka monta Bemari- ja Mersu-kerhoa löytyy Saksasta.
Onhan se hienoa, että Suomessa riittää porukkaa kahteenkin kerhoon asti, vaikka Alfa on marginaalimerkki ja Suomessa vähän populaa.
- Rolle
- Site Admin
- Car(s): RRS + F20
Re: Alfa kerho
Mahdotonta vastata objektiivisesti joten suosittelen myös sivujen tutkimista. Omat kokemukset rajoittuu vain toiseen kerhoon, joten eipä osaa sanoa eroista muuta kuin mitä sivuilta löytyy tietoa.Pam Pam kirjoitti:Kumpaa suosittelette?
- niki
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Itse olen käsittänyt, että CARF on enemmän ajokerho, eli ratapäiviä on enemmän ja kulttuurihommaa vähemmän.
AREF taas sitten keskittyy vähän enemmän italialaiseen kulttuuriin tms. Käydään syömässä esim jossain pizzeriassa, bella italiassa ja sen sellaista. Toki Arefissakin ajetaan, mutta vain yksi ratapäivä ja talvipäivä, jos helsinki hurinat unohdetaan, missä molemmat kerhot on osallisena (?)
Menikö edes jotenkin sinne päin? Itse olen vaan CARF:ssa joten multakin käytännön kokemus puuttuu
AREF taas sitten keskittyy vähän enemmän italialaiseen kulttuuriin tms. Käydään syömässä esim jossain pizzeriassa, bella italiassa ja sen sellaista. Toki Arefissakin ajetaan, mutta vain yksi ratapäivä ja talvipäivä, jos helsinki hurinat unohdetaan, missä molemmat kerhot on osallisena (?)
Menikö edes jotenkin sinne päin? Itse olen vaan CARF:ssa joten multakin käytännön kokemus puuttuu

Ammattina autokauppa
-
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- 90
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
noinhan se suunnilleen menee...niki kirjoitti:Itse olen käsittänyt, että CARF on enemmän ajokerho, eli ratapäiviä on enemmän ja kulttuurihommaa vähemmän.

Pitää liittyä molenpiin. Alfa-aate on niiiin hieno, että sitä pitää tukea kaikin keinoin
Ja sitten asian vierestä. Minulle selvisi vastikään mihin kaikki rahani menee. No näiden jäsenmaksuihin:
AREF
CARF
FHRA
F-body Club of Finland
GM-Cruisers
Historic Race Finland
Mikkelin Mobilistit
Pistääkö joku paremmaksi?

Ja sitten asian vierestä. Minulle selvisi vastikään mihin kaikki rahani menee. No näiden jäsenmaksuihin:
AREF
CARF
FHRA
F-body Club of Finland
GM-Cruisers
Historic Race Finland
Mikkelin Mobilistit
Pistääkö joku paremmaksi?
- Cuore Sportivo
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Erittäin hyvä pointti. Ei ole suurista summista kyse.Cuore Sportivo kirjoitti:Itse olen molemmissa.
CARFissa olen ollut jo hieman pitemmän aikaa, ja AREFiin liityin tuossa talvella. Ihan kannatuksen vuoksi.
Jäsenmaksujen hinta ei ainakaan voi olla esteenä, sillä nämä klubit laskuttavat vuodessa yhteensä vähemmän, kuin Neste 156 V6:n tankillisesta bensaa.
- 90
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
- Viesti:
juu..Aref:lla jäsenmaksu tänävuonna 30€ ja Car:n vastaava 25€..ei siis pitäisi viedä ketään konkurssiin....Cuore Sportivo kirjoitti:Itse olen molemmissa.
CARFissa olen ollut jo hieman pitemmän aikaa, ja AREFiin liityin tuossa talvella. Ihan kannatuksen vuoksi.
Jäsenmaksujen hinta ei ainakaan voi olla esteenä, sillä nämä klubit laskuttavat vuodessa yhteensä vähemmän, kuin Neste 156 V6:n tankillisesta bensaa.

pennissä on miljoonan alku90 kirjoitti:juu..Aref:lla jäsenmaksu tänävuonna 30€ ja Car:n vastaava 25€..ei siis pitäisi viedä ketään konkurssiin....Cuore Sportivo kirjoitti:Itse olen molemmissa.

On kivaa kun on kivaa
- 90
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
- Viesti:
no onhan se kyllä noinkin...Hamil kirjoitti:pennissä on miljoonan alku90 kirjoitti:juu..Aref:lla jäsenmaksu tänävuonna 30€ ja Car:n vastaava 25€..ei siis pitäisi viedä ketään konkurssiin....Cuore Sportivo kirjoitti:Itse olen molemmissa.