Skootteri tuli hommattua. Huomenna tuodaan pihaan lisävarusteet paikoilleen asennettuina. Sais nää ..tanan pakkaset jo loppua, että pääsis kruisailemaan joko skootterilla tai kesärenkaisella Alfalla kuivalle asfaltille.
Eihän tuommosen ostoa kannata anteeksi pyydellä. Mahtavia pelejä ajaa (tosin noin isosta bensasta ei kokemusta) ja tehot ei pitäisi loppua kesken Muotokiele on ainoa iso miinus imo.
kronenbourg olutta 6x2.5dl,en tiiä millaista litkua,mutta kokeillaan.6x0,5l fosters.martensgold 6x0,33l,ja pari vihreetä kukkoa,jos noilla nyt tämän päivän
Arcar kirjoitti:liput FC Barcelonan matsiin ensi keskiviikkona Camp Noulle... lähes 100.000 muuta katsojaa paikalla
Onnittelut, hyvä hankinta! Oltiin juuri kaksi viikkoa sitten katsomassa Barcan peliä tuolla. Vaikka paikalla oli "vain" 65000 katsojaa, nii on se tunnelma vähän toista kun Jaro-Mypa-pelissä
Mitä ne ihmiset karmistelee Skodan ostoa? Jo vanha satasarjalainen / mitäs nyt olivatkaan oli karu peli. Nykyään onkin sitten hienoja autoja ja omien kokemusten mukaan ihan siedettäviä ajaa.
jeQQ kirjoitti:Mitä ne ihmiset karmistelee Skodan ostoa? Jo vanha satasarjalainen / mitäs nyt olivatkaan oli karu peli. Nykyään onkin sitten hienoja autoja ja omien kokemusten mukaan ihan siedettäviä ajaa.
Samaa mieltä, mutta jotenkin Skoda-sanalla vaan on vähän sellainen negatiivinen kaiku. Kerran kun sen "vitsi-auton" maineen saa niin vaikea on eroon päästä. Sanotaan vaikka että jos joku olisi 10v sitten sanonut että ajelen tulevaisuudessa Skodalla niin en välttämättä heti olisi uskonut.
Paljon tuli vaihtoehtoja kartoitettua ja tulin siihen tulokseen että samalla rahalla en vastaavilla ominaisuuksilla olevaan autoa löydä. Kyseessä siis Superb 2.0 TDI CR DSG-askilla. Tulevaisuus sitten näyttää oliko fiksu hankinta vai ei.
Faijalla on tollanen Octavia 2.0FSI DSG:llä ja on kyllä oikein mukava peli ajaa. Ei kuitenkaan ihan hitaimmastakaan päästä, vaikka ei se tykki ole. Ja tuo DSG automaattiloota on kyllä mukava.
jeQQ kirjoitti:Mitä ne ihmiset karmistelee Skodan ostoa?
Niin, kaipa silläkin paikasta toiseen siirtyminen onnistuu. Jos tälle linjalle lähdetään, niin kyllä mä valitsisin silti mielummin sen Toyotan, jota olen täälläkin koettanut ylistää muiden parjatessa.
Tjaa. Tuossa seriesissa jälleenmyyntiarvo ja luotettavuus on kova sana - Toyota napsii molemmista propsit kotiin. Molemmat ovat yhtä persoonattomia, ja molempien rattiin tod.näk. nukahtaa maanantaiaamuna.
Hmm. Toyotoista mulla ei ole kokemusta, mutta Octavia on kyllä mun vaatimattoman mielipiteen mukaan kyllä todella hyvä auto ajaa ja ollakseen tuollainen arkinen työmyyrä se on melkein viihdyttäväkin. Tai ainakin silloin jos listasta ei ole valinnut ihan sitä pienintä konetta. 2.0 FSI:tä reippaampaa versiota en ole ajanut mutta sekin on mun mielestä ihan ok moottori.
Ei sillä että octavia ainakaan perusversiona mitään huippusporttista ajofiilistä tarjoaisi mutta mun mielestä on kuitenkin tuon kokoisista arkikinnereistä parhaimmasta päästä ja siksi ansaitsi puolustuspuheenvuoron Fabia ja Roomster ovatkin mun mielestä sitten jo suht hirveitä tekeleitä niin ajoltaan kuin muutenkin. Superbia en ole ajanut.
Juu kyllä mä oon digannu tuolla 2.0fsi dsg octavialla ajella.. Eikä se mun silmäänkään mikään ruma ole, massiivista muotoilua ehkä. Mutsilla on sitten roomster, ajoltaan vähän "sähköinen"(ohjaustehostin), hieman mopo(oiskoha ollu 1.6:lla), mutta ihan perus kuitenkin. Ihan näppärä muunneltavuus siinä, mutta mieluummin octavia.
Cuore Sportivo kirjoitti:Tjaa. Tuossa seriesissa jälleenmyyntiarvo ja luotettavuus on kova sana - Toyota napsii molemmista propsit kotiin. Molemmat ovat yhtä persoonattomia, ja molempien rattiin tod.näk. nukahtaa maanantaiaamuna.
Tämä se omakin pelko on, eli että auto ei juuri tunteita herätä. Toisaalta olen nyt ajellut S80 volvolla pari vuotta joten siirtyminen superbbiin ei tunnu niin pahalta. Skoda tulee olemaan siis liisari mikä on syynä siihen etten ottanut alfaa. Ensimmäiset tarjoukset pyysin alfasta mutta koska liisarihinnat perustuu pitkälti jälleenmyyntiarvioon liisarin päätyttyessä, ei alfa oikein tullut kysymykseen. Firman puolesta annettu budjetti oli sen verran tiukka että Skodassa sai enemmän vastinetta rahalle. Hyvä esimerkki alfa vs. muut liisari-hinnoittelussa oli se että ~10t€ kalliimpi audi oli liisarihinnaltaan sama kuin alfa...
Vaimolla on tuollainen Octavia RS TDI, autohan ruma kun mikä, mutta plussapuolella kuitenkin hieno moottori ja hyvät penkit. Jos mulle olis 90-luvun alussa ehdotettu Skodaa niin olis kyllä mojovat naurut lähteneet ilmoille. Toisaalta nykyään tuollainen takatuuppari skeida olis originaalikunnossa kova sana varsinkin coupe-versiona.