Hyvä korjaamokokemus

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Hyvä korjaamokokemus

Viesti Kirjoittaja Giri »

Täällä on monesti haukuttu Alfakorjaamoita/liikkeitä mutta nyt on pakko kertoa erittäin positiivisesta kokemuksesta. Kyseessä on vielä lähin Alfaliikkeeni, joka parantaa asiaa entisestään. Tilasin ajan Autopaavilaiselta Forssasta koska '03 selespeediini oli kehittynyt ärsyttävä vika: vaihteiston varoitusvalo alkoi vilkkua ja summeri piipittää säännöllisen epäsäännöllisesti. Kun valo vilkkui ei sele suostunut vaihtamaan isompaa sisään ollenkaan. Onneksi häiriötilat kestivät vain vähän aikaa kerrallaan joten auto oli ajokunnossa. Vein auton paavilaiselle joka sanoi että saattaa mennä seuraavaan päivään jos ei pelkkä säätö riitä. No eipä siinä mitään, menin TT-autoon noutamaan minulle luvattua sijaisautoa jonka oletin olevan punto tms. Vaan eipä ollutkaan. Kompensaatioksi siitä, että jouduin kärsimään uudenkarheassa selessäni olleesta häiröstä minulle juotettiin/syötettiin munkkikahvit ja iskettiin AIDON 156 GTA:n avaimet käteen ja toivotettiin, että seleni tulisi pian kuntoon. Enpä tainnut sitä kyllä itse siinä enää toivoa. Olisipa joku liitin sökönä jota ei juuri nyt olisi suomessa varastossa lainkaan. No seuraavana päivänä sain kuin sainkin seleni, joka pelitti taas loistavasti. Toivottavasti vika nyt oli siinä pääakselin pyörimisnopeusanturista (46527833) jota testeri herjasi ja joka vaihdettiin. Muutenkin porukka ko. liikkeissä tuntuu olevan jalat maassa ja ymmärtävät asiakassuhteiden kehittämisen ja ylläpidon päälle jota ei todellakaan voi sanoa suurimmasta osasta. Täälläkin olisi muuten hyvä olla jonkinnäköinen Alfaliikkeiden/korjaamoiden rankkauszydeemi, johon voisi kirjoittaa kokemuksia tai antaa pisteitä tms. Itse kyllä tiedän mistä seuraavan Alfani hankin!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Allekirjoitan. Itse teetin ko. firmassa 60tkm:n huollon, eikä pahaa sanottavaa ole. Paitsi että minä sain päiväksi vanhan Pajeron, et GTA:ta...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
wetear
Viestit: 168
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 03:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja wetear »

Menee vastaus aika ohkasesti aiheeseen, mutta tuo Alfan pää-akselin pyörimisanturi, alias Rellun impulssianturi, alias Vectran moottorin pyörimistunnistinpari on tuttujeni piirissä ollut käynnistymättömyyden syynä neljässä tapauksessa neljästä!
Kyseisen anturin virheellinen tila tai muu toimimattomuus sytyttää myös harhaanjohtavia varoitusmerkkivaloja - itselläni ruiskuvalo.

Avatar
RR92
Viestit: 157
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 23:10

Viesti Kirjoittaja RR92 »

Eli laadukas made in germany osa?

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Yllättävää kyllä anturissa lukee Magneti Marelli. Yleensähän ne on ne Boschilaiset kun reistailevat.

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

wetear kirjoitti:Menee vastaus aika ohkasesti aiheeseen, mutta tuo Alfan pää-akselin pyörimisanturi, alias Rellun impulssianturi, alias Vectran moottorin pyörimistunnistinpari on tuttujeni piirissä ollut käynnistymättömyyden syynä neljässä tapauksessa neljästä!
Kyseisen anturin virheellinen tila tai muu toimimattomuus sytyttää myös harhaanjohtavia varoitusmerkkivaloja - itselläni ruiskuvalo.
Onko pyörimisnopeusanturi kaikissa malleissa? Kuvittelin että se on Selespeed spesifinen osa. Havaittavaa vikaa se aiheutti ainoastaan selespeedin vaihteensiirtoon (ylöspäin).

Avatar
Chievo
Viestit: 68
Liittynyt: 12 Joulu 2003, 21:10
Car(s): GT JTD '08
156 V6 '02
Jeep Commander

EX's:
156 2.5 V6 '98
147 2.0 TS '01
156 1.8 SW '00
GTV 3.0 V6 '98
Sprint 1.5 QV '87
159 3.2 V6 JTS Q4 SW
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Chievo »

Allekirjoitan Paavilaisen huoltopalveluiden/Forssan TT-Auton toimivuuden ja palvelun tason.
Oman V6:n huolto kesti kaksi tuntia, ja tuossa ajassa juotiin kahvit ja nautittiin yhdistelmästä GTA+kuiva asfaltti

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vittorio Jano kirjoitti:Paitsi että minä sain päiväksi vanhan Pajeron, et GTA:ta...
Nyt tiedät miltä minusta tuntuu... Pajerolla on ratsastettu nyt kolme viikkoa. Perkeleen Tullilaitos :evil:
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Originali kirjoitti:
wetear kirjoitti:
Onko pyörimisnopeusanturi kaikissa malleissa? Kuvittelin että se on Selespeed spesifinen osa. Havaittavaa vikaa se aiheutti ainoastaan selespeedin vaihteensiirtoon (ylöspäin).
onko tuo sama kuin niin sanottu crank position sensor? ainakin v6sessa on tuo kai se on sitten kaikissa eli jos tuo hajoaa se aiheuttaa sen ettei auto käynnisty
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Vastaa Viestiin