astetta kireämpi satakuusnepa..

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

astetta kireämpi satakuusnepa..

Viesti Kirjoittaja 90 »

tällähän kerkeeää jo kotitarpeiksi, hinta vain on aikakova 4900€

http://www.automobili.nl/detail.php?siteid=95

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tässäpä toinen jossa kulkupuolen luulisi olevan hanskassa...tuo takasiipi on vain pikkasen liikaa....

http://www.automobili.nl/detail.php?siteid=86

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Noi ulkomaalaiset sivut on siitä vaarallisia selailla, että siellä Alfakaan ei tunnu enää miltään :wink: Mutta onneksi siellä on samansukuisia vaihtoehtoja tarjolla kuten: http://www.automobili.nl/detail.php?siteid=20

Vielä jonain päivänä, ehkä hyvinkin pian 8)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

90 kirjoitti:tällähän kerkeeää jo kotitarpeiksi, hinta vain on aikakova 4900€
Mitähän muuta tuo kone on syönyt kuin isommat männät ja putket? 3,0l -> 3,5l ja 184hv -> 250hv kuulostaa aika optimistiselta.

Saattaa myös esiintyä kohtuullista vetelyä :roll:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jotain muutakin täytyy olla tehtynä...pelkillä mäntä/putki- sarjalla ei ihan tuommoisia tehoja irtoa.
varmaankin nokka akselit, kannet ehkäpä uusi ohjelma boxiin, imupuoli näyttäisi orkkikselta ja pakopuolesta ei kuvien perusteella voi sanoa mitään..
olisi kyllä ihan kiva tietää onko puristuksia nostettu kuinka paljon...

juu tuo vetely on jo aika kovaa noilla tehoilla, mutta baanalla onkin sitten kiva päästellä isoa lujaa... :)

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Kaiken lisäksi toi 250hv on arvioitu teho. Eli onko tuossa nyt kukaan edes mitannut mitään, vain onko ihan hatusta repäisty luku...

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

saattaapi olla hyvinkin hatusta tempaistu luku...sitten tuommoisen arvioiden pohjalta yritetään saada autolle kova hinta... :?

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »


GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »


Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Asiasta viidenteen. Meikäläisellä on tarkoitus noin viiden vuoden päästä tehdä 3.0>3.5-temput koneelle. Tallin nurkassa makaa kone ja toinen on keulalla, joten loogisen ajattelun pakottamana tallikoneen lohko on jossain vaiheessa suurennettava maksimiin ja vaihdettava autossa olevien virikansien alle.

Onkohan tuollainen putki-mäntäsarja sellainen artikkeli, ettei sitä pian enää saa mistään. Vai voiko männät ja putket teettää jos ei valmiita enää löydy? Kyllä on ilmeisesti vastaus molempiin kysymyksiin.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Seiska5mma kirjoitti:Asiasta viidenteen. Meikäläisellä on tarkoitus noin viiden vuoden päästä tehdä 3.0>3.5-temput koneelle. Tallin nurkassa makaa kone ja toinen on keulalla, joten loogisen ajattelun pakottamana tallikoneen lohko on jossain vaiheessa suurennettava maksimiin ja vaihdettava autossa olevien virikansien alle.

Onkohan tuollainen putki-mäntäsarja sellainen artikkeli, ettei sitä pian enää saa mistään. Vai voiko männät ja putket teettää jos ei valmiita enää löydy? Kyllä on ilmeisesti vastaus molempiin kysymyksiin.
eikö tuon lohkon maksimi ollut 3.7 tai 3.8?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

V6 kirjoitti:eikö tuon lohkon maksimi ollut 3.7 tai 3.8?
Joo mutta siihen tarvitsee pidempi-iskuisen kampuran GTA:sta. Eivät liene ihan halpoja...
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Loistavaa. Kaikki yli 3.5-litraa käy. Jos nyt oikein saa alkaa haaveilemaan, niin 3.5 ja komressori riittää. Turboja en edes mieti, ei mahdu konehuoneeseen. Pitääkin tarkistaa lotto saman tien...

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Seiska5mma kirjoitti:Loistavaa. Kaikki yli 3.5-litraa käy. Jos nyt oikein saa alkaa haaveilemaan, niin 3.5 ja komressori riittää. Turboja en edes mieti, ei mahdu konehuoneeseen. Pitääkin tarkistaa lotto saman tien...
Voisi olla melko hyvä vaihtoehto myös 164 3.0 24V QV:n moottori (232hv) tai jos parin vuoden päästä jo löytyisi esim . kolaroidun GTA:n kone, semmoisen sovittelisin mielelläni oman v6:n nokalle :)

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Seiska5mma kirjoitti:Loistavaa. Kaikki yli 3.5-litraa käy. Jos nyt oikein saa alkaa haaveilemaan, niin 3.5 ja komressori riittää. Turboja en edes mieti, ei mahdu konehuoneeseen. Pitääkin tarkistaa lotto saman tien...
Ei mahdu? http://www.cmos-engineering.com/ar75/ :-)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Hitto, pee oli kaksi sekuntia nopeampi :mrgreen:
- Epäkelpokeräilijä -

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Hitto, pee oli kaksi sekuntia nopeampi :mrgreen:
:-)

Onhan Suomessakin kaiketi yksi 75 V6 turbo. Minua ainakin kiinnostaisi tietää miten se on tehty.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Juu, ja se oli ilmeisesti myynnissäkin. Tai ainakin omistaja ehdotti sitä vaihdossa kaverin Schnitzer-Bemariin. Kauppoja ei kylläkään silloin syntynyt.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Täällä foorumillahan lymyilee ainakin yksi 75 V6 Turbon omistaja.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Cuore Sportivo kirjoitti:Täällä foorumillahan lymyilee ainakin yksi 75 V6 Turbon omistaja.
juu ei noita 75 V6- turboja ole vissiin kadulle rekisteröity täällä suomessa kuin tuo yksi...ja saaneeko enää nykyään lupiakaan tuommoisellekovin helpolla....

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mitenköhän mahtaisi lupakäytäntö venyä jos Seiskavitoseen lemppaisi 164/166/GTV:stä kaksilitraisen V6 Turbon? Tuohan pitäisi saada suht helposti läpi, vertailuautoksi vaan 75 3,0 tai QV.

Ja sitten sisään ne Autodeltan männät ja GTA:n kampura... :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no juu..tuossa olisi ideaa..sitten tosiaan vain männät/putket ja kampura vaihtoon ja iksutilavuutta lisää..saattaisipa hyvinkin onnistua... 8)

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Varmasti monella tiedossakin, mutta onhan tuolla Autodeltalla tuo valmis "Supercharger Kit" SZ/RZ -malleihin, ja eikös ne kaikki olleet 3,0 V6:ia? Onneks tonne 164:en konehuoneeseen ei sovi paljoa ylimääräistä, joten ei tarvi edes miettiä olisiko tuo liian kallis paketti :wink:

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Ainakin viime vuonna oli yhellä hepulla rakenteilla 75 v6 turbo Evoluzionen korisarjalla. Haaveili kahdesta turbosta! Ois kiva nähdä mitä on saanut aikaan.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

sataviisviis kirjoitti:Ainakin viime vuonna oli yhellä hepulla rakenteilla 75 v6 turbo Evoluzionen korisarjalla. Haaveili kahdesta turbosta! Ois kiva nähdä mitä on saanut aikaan.
jeps ja täällä pohjoisessakin on/oli rakenteilla 75 V6 turbo...harmi vain että aihioksi on pilkottu aito 75 Turbo America...no eipä ole tietoa tuostakaan että onko edistynyt vai onko sitten ns ikuisuusprojekti...

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Juu, ja se oli ilmeisesti myynnissäkin. Tai ainakin omistaja ehdotti sitä vaihdossa kaverin Schnitzer-Bemariin. Kauppoja ei kylläkään silloin syntynyt.
Ei kai toi se suomalainen v6 turbo ole...? :?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Abarth kirjoitti:Ei kai toi se suomalainen v6 turbo ole...? :?
Niin mä sen herra E:n jutuista käsitin. Ja Suomessahan ei taida montaa 75 V6 Turboa olla kilpien välissä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Tarkotin, että toi linkin auto ei ole suomalainen.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Niin se C-mos Engineeringin vehje? No ei tod. 8)
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

90 kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:Täällä foorumillahan lymyilee ainakin yksi 75 V6 Turbon omistaja.
juu ei noita 75 V6- turboja ole vissiin kadulle rekisteröity täällä suomessa kuin tuo yksi...ja saaneeko enää nykyään lupiakaan tuommoisellekovin helpolla....
Saa, on ainakin yksi :wink:

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

No johan kaivoit haudan rauhasta viestiketjun.. Lepäsi vain vähän yli 4 vuotta :D

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mutta syy kiinnostaa. Eli hommasitko luvat?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Mutta syy kiinnostaa. Eli hommasitko luvat?
Ei turbo(i)lle mitään lupia tarvita, kuin korkeintaan vaimolta / emännältä / äidiltä. :lol:
VMP

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Bones kirjoitti:No johan kaivoit haudan rauhasta viestiketjun.. Lepäsi vain vähän yli 4 vuotta :D
Tarttu silmään kun ehtin noita cmos-engineeringin sivuja...
mattijus kirjoitti:
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Mutta syy kiinnostaa. Eli hommasitko luvat?
Ei turbo(i)lle mitään lupia tarvita, kuin korkeintaan vaimolta / emännältä / äidiltä. :lol:
Aivan, ei nykyään ole tuollasta käsitettä kun turbolupa. Ihan sama millä tehoa nostat kunhan se on max +20% vertailumalliin nähden.

Vastaa Viestiin