Mopojen virittelyä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

alfa 156 v6 kirjoitti:Kevään ekat metrit Jammulla takana 8)

vajaa 190hv mopossa tuntuu.... aikas äkäseltä ainakin näin alkuun :P
Missä Yammussa noin hyvin voimaa on? :shock:

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

savijo-r kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:Kevään ekat metrit Jammulla takana 8)

vajaa 190hv mopossa tuntuu.... aikas äkäseltä ainakin näin alkuun :P
Missä Yammussa noin hyvin voimaa on? :shock:
Kai niissä kaikissa se vajaa 190 on :mrgreen:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

savijo-r kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:Kevään ekat metrit Jammulla takana 8)

vajaa 190hv mopossa tuntuu.... aikas äkäseltä ainakin näin alkuun :P
Missä Yammussa noin hyvin voimaa on? :shock:
Karvan verran viilatussa Fz1-n:ssä :wink:

187 tuli penkissä tulokseks :twisted:

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

alfa 156 v6 kirjoitti:Karvan verran viilatussa Fz1-n:ssä :wink:

187 tuli penkissä tulokseks :twisted:
Ahdinko siihen on laitettu vai millä toi +37 hv on saatu valmistajan lupaamaan moottoritehoon verrattuna?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

No ei ihan, R1:n nokat & kansipahvi, power commander, toiset läpät poistettu imukurkuista, acrapoviccia lohkosta asti jne...
enemmän olisin odottanut kun tuo kone kuitenkin nyt vastaa R1:n konetta käytännössä ja siinä on vakiona jo se 180hv...

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

^Onkos tuo moottori jo "big bang" eli crossplane kampuralla vai vanhemmasta rykkösestä?

Aika positiivisen kuuloinen tehomäärä silti kun vertaa noihin kisapeleihin:roll:

Mutta varmaan kumminkin riitävästi pystyssä ajettavaan. :)

Edittiä: Eipä noissa uusissa rykkösissä ole voimaa kuin 165-170hv putki ja sähköt vaihdettuna. Siis takapyörällä.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

savijo-r kirjoitti:^Onkos tuo moottori jo "big bang" eli crossplane kampuralla vai vanhemmasta rykkösestä?

Aika positiivisen kuuloinen tehomäärä silti kun vertaa noihin kisapeleihin:roll:

Mutta varmaan kumminkin riitävästi pystyssä ajettavaan. :)

Edittiä: Eipä noissa uusissa rykkösissä ole voimaa kuin 165-170hv putki ja sähköt vaihdettuna. Siis takapyörällä.

No, oli miten oli niin mukavasti nykii :wink:

ei ole crossplane kone vaan vanhempi.

Tuo 165-170hv takanakilla vois olla aikalailla 180-190 koneesta? ainakin äkkiä kuvitellen jos voimansiirtohäviö 10 - 15% (mutu) :?

sitähän ei tiedä miten jarrupenkki on ollut säädössään :roll: dyno-might tuon espoossa sääti ja dynotti. mitäs noista kisapeleistä irtoaa ja millä varustuksella?

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Pitäisiköhän modejen irroittaa tää pätkä toiseen topicciin.

Kyllä tuollainen +7-10 hv on aivan normaali lisäys putkella ja markettisähköillä.

Onko tehokäyrä minkä mallinen noin muuten? Taittuuko ylhäältä?
Muutaman hepan ylös saattaisi saada lisää mutta ei paljoa, jos bensat ja ennakot hipostelee kohdilleen. Nokistahan ajoitukset on vissiin hippeimmillään.

Yllättävän paljon nämä muuten muuttuu kilometrien myötä. Ei haittaa vaikka silloin tällöin pyöräyttäisi penkissä uudelleen.

Näissä Suomen stockkiluokissahan ei saa juuri muuta kuin vaihtaa putkiston, pahvin ja sähköt.

Samat tehot on helpolla otettavissa ihan kadullekkin.
Ajettavuudesta ja painosta ne erot lopulta tulee.

Oma "veikkauksen" SM-superbikejen tehoista 170-190 hv renkaalta.
Laaja skaala mutta kaikilla pystyy silti voittamaan meidän radoilla.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

savijo-r kirjoitti:Onko tehokäyrä minkä mallinen noin muuten? Taittuuko ylhäältä?
Muutaman hepan ylös saattaisi saada lisää mutta ei paljoa, jos bensat ja ennakot hipostelee kohdilleen. Nokistahan ajoitukset on vissiin hippeimmillään.
8,5-9k kohdalla vähän kirii kulmakerrointa ylöspäin mutta muuten on tehokäppyrä mukavasti suora ja nousujohteinen. Tosin näyttäisi nousevan edelleen mutta veto on lopetettu 12k kohdalla :roll: ajan skannerista lävitte jossain välissä.

Paljonkohan tällaisessa oikeasti muuten on voimansiirron häviöt?

Tuossa näkyy käytettäneen n.18% joka tuntuu pirun paljolta pyörälle??

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Kyllä tuossa hävikissä varmaan noin viisi prosenttia on liikaa.

Vastaa Viestiin