Kivaa!
Valvoja: Moderators
Kaasuläppä putsattu. Oli jonkinverran paskaa, puhdistettua kävi kuin unelma, mutta päätin silti resetoida kaasuläpän muistin. Nyt se huruuttaa tuolla tyhjäkäynnillä oppimassa asioita uudelleen.
E: Tuossa kävin pienellä testiajolla. Tasaisemmin tuntui käyvän, mutta yksi asia pisti silmään. Ennen aina valoihin hidastaessa, kun iski kytkimen pohjaan, moottori haki tyhjäkäyntiä menemällä ylösalas jossain 1400-800rpm välillä, tasaantuen hiljalleen oikeaksi. Nyt kun kytkimen laittoi pohjaan, moottori jäi hurisemaan johonkin 1500rpm kohdalle, ja vasta ihan pysähdyksissa valutti sen hitaasti 1000rpm. Muistaakseni kuitenkin olen täältäkin lukenut että tuo hakeva tyhjäkäynti on se tavallinen? Onko tuo korkea tyhjäkäynti nyt vain tota moottorin "oppimista" kun nollasin sen kaasuläpän?
Ei tosin sillä, käy tuo vaihteiden vaihto sulavammin kun ei heti putoa kierrokset ihan alas.
E: Tuossa kävin pienellä testiajolla. Tasaisemmin tuntui käyvän, mutta yksi asia pisti silmään. Ennen aina valoihin hidastaessa, kun iski kytkimen pohjaan, moottori haki tyhjäkäyntiä menemällä ylösalas jossain 1400-800rpm välillä, tasaantuen hiljalleen oikeaksi. Nyt kun kytkimen laittoi pohjaan, moottori jäi hurisemaan johonkin 1500rpm kohdalle, ja vasta ihan pysähdyksissa valutti sen hitaasti 1000rpm. Muistaakseni kuitenkin olen täältäkin lukenut että tuo hakeva tyhjäkäynti on se tavallinen? Onko tuo korkea tyhjäkäynti nyt vain tota moottorin "oppimista" kun nollasin sen kaasuläpän?
Ei tosin sillä, käy tuo vaihteiden vaihto sulavammin kun ei heti putoa kierrokset ihan alas.
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Elämä voi kuitenkin tarjota myös iloisia yllätyksiä.
- Liitteet
-
- Italians.JPG
- (79.03 KiB) Tiedosto ladattu 4760 kertaa
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
^ei mitään, mutta tämä uusi paikka on sellainen jossa se voi olla aivan rauhassa pukkien päällä vaikka vuoden keskeneräisenä, jos sattuu menee hermot . Tuolla gresassa ei voi pitää kuin maksimissaan viikonlopun auton sisällä.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: 30 Syys 2009, 17:32
- Paikkakunta: Jossain Pohjanmaalla..
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Suomessa. Iso kiitos matkatoimistolle. Tulivuorenpurkausta eivät pystyneet estämään mutta muuten homma toimi loistavasti. Ei yhtään yötä lentoasemilla tai missään liikennevälineessä. Sen aamun jälkeen kun alkuperäisesti piti olla suomessa maksoi matkatoimisto majoitukset, aamiaiset ja ruokailut. Oltiin Finnmatkojen Rodoksen matkalla.
Rodoksesta, järjestelyistä ja matkasta ei voi juurikaan mitään pahaa sanoa. Reissu oli ensimmäiseni. En ollut mitenkään innostunut matkalle, matka sinänsä onnistui paremmin kuin odotin. Tuo matka pitkittyminenkään ei aiheuttanut mitään traumoja. Mutta mikään matkakärpänen ei kyllä minua puraissut. Kun heittää kokemukset ja uhraukset (lue rahat) niin en ole lähdössä uudelle matkalle. Jos rahasta ei olisi väliä ja aikaa ei tarvitsisi miettiä niin voisin tehdä 3-4vrk matkoja mutta näillä realiteeteilla ei homma kiinnosta lainkaan. Mutta onpahan tuon nyt sitten kokenut ja voin olla sitä samaa mieltä mitä aiemminkin. Nyt voi sitten sanoa että olen reissun kokenutkin. Aiemmin oli helppoa sanoa että en voi olla tätä mieltä kun en ole missään käynyt. Käytiin kaikki retket ja kierrettiin lähinähtävyydet omatoimisesti. Jos matkailen niin tuo on ainoa mahdollisuus, en ole ranta tai hotelli ihminen.
Rodoksesta, järjestelyistä ja matkasta ei voi juurikaan mitään pahaa sanoa. Reissu oli ensimmäiseni. En ollut mitenkään innostunut matkalle, matka sinänsä onnistui paremmin kuin odotin. Tuo matka pitkittyminenkään ei aiheuttanut mitään traumoja. Mutta mikään matkakärpänen ei kyllä minua puraissut. Kun heittää kokemukset ja uhraukset (lue rahat) niin en ole lähdössä uudelle matkalle. Jos rahasta ei olisi väliä ja aikaa ei tarvitsisi miettiä niin voisin tehdä 3-4vrk matkoja mutta näillä realiteeteilla ei homma kiinnosta lainkaan. Mutta onpahan tuon nyt sitten kokenut ja voin olla sitä samaa mieltä mitä aiemminkin. Nyt voi sitten sanoa että olen reissun kokenutkin. Aiemmin oli helppoa sanoa että en voi olla tätä mieltä kun en ole missään käynyt. Käytiin kaikki retket ja kierrettiin lähinähtävyydet omatoimisesti. Jos matkailen niin tuo on ainoa mahdollisuus, en ole ranta tai hotelli ihminen.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Ylätukivarren vaihto suoritettu onnistuneesti ja leima haettu konttorilta paperiin. Kelpaa taas ajella ja mikä parasta, ilman narinoita!
Olin äärimmäisen yllättynyt, kun kaikki mutterit lähti auki ilman sen kummempia taisteluja. Koiranluukin irtosi kuin itsestään Koko vaihto-operaatio otti aikaa näin ensikertalaiselta ~1h. Varautunut olin vähintäänkin puolen päivän ähertämiseen. No, kerran näinkin päin!
Olin äärimmäisen yllättynyt, kun kaikki mutterit lähti auki ilman sen kummempia taisteluja. Koiranluukin irtosi kuin itsestään Koko vaihto-operaatio otti aikaa näin ensikertalaiselta ~1h. Varautunut olin vähintäänkin puolen päivän ähertämiseen. No, kerran näinkin päin!
- HerraR
- Viestit: 248
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
166 hommattu ja Italian huhtikuussa kruisataan. Eilen tehtiin parinsadan kilsan vuoristoretki, tänään ympäri itärannikkoa. Huippuautolta vaikuttaa reissukäyttöön.
Tässä pyynnöstä tarkempia tietoja: Kolmelitrainen, 6-lovinen manuaali, vuosimalli 2000, kilometrejä 100 tuusaa (pitää uskottavasti yhtä huoltokirjan merkintöjen ja yleiskunnon kanssa). Väri tumma metallinsininen (muistaakseni 472), vaalea nahkasisusta. Kuva löytyy albumista. Varusteina xenonit, cruise, navi, puhelin, sähköpenkit, cd-vaihtaja, automaattipyyhkimet jne. Kotikelejä ajatellen löytyy myös mukavat etupenkkien ja takalasin lämppärit. Kaupan päälle jakohihnan vaihto ja uudet kesäkumit, sekä rekisteröinti- ja vakuutusshow.
Munchenista hain Häuslerilta, ja voin suositella kauppaa varauksetta. Ei tällaista Suomesta saa - autoa eikä palvelua. Eikä ilmeisesti myöskään Italiasta ilman armotonta säätämistä. Ensi viikolla ajellaan takaisin Suomeen, uusi Alfa helpottaa kummasti paluuta arkeen .
Tässä pyynnöstä tarkempia tietoja: Kolmelitrainen, 6-lovinen manuaali, vuosimalli 2000, kilometrejä 100 tuusaa (pitää uskottavasti yhtä huoltokirjan merkintöjen ja yleiskunnon kanssa). Väri tumma metallinsininen (muistaakseni 472), vaalea nahkasisusta. Kuva löytyy albumista. Varusteina xenonit, cruise, navi, puhelin, sähköpenkit, cd-vaihtaja, automaattipyyhkimet jne. Kotikelejä ajatellen löytyy myös mukavat etupenkkien ja takalasin lämppärit. Kaupan päälle jakohihnan vaihto ja uudet kesäkumit, sekä rekisteröinti- ja vakuutusshow.
Munchenista hain Häuslerilta, ja voin suositella kauppaa varauksetta. Ei tällaista Suomesta saa - autoa eikä palvelua. Eikä ilmeisesti myöskään Italiasta ilman armotonta säätämistä. Ensi viikolla ajellaan takaisin Suomeen, uusi Alfa helpottaa kummasti paluuta arkeen .
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Mä en kuule usko tota, sun tarttee tulla todistamaanRolle kirjoitti:On tää 156:nen painavalla kutosellakin älytön menijä mutkissa, kun on tukivarret, iskarit, renkaat ja kulmat kunnossa
asia julkisesti..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Liukkaalla radalla tänään! Ihan paras osuus koko autokoulusta. Mussa olisi kuulemma hieman drifter-kuskin ja yllytyshullun vikaa
edit: Tunnustan naureskelleeni II-vaiheessa oleville ehta aidoille amislaisille. Löytyi sekä viiksiä että karvanoppia Jotkut asiat eivät kuole koskaan...
edit: Tunnustan naureskelleeni II-vaiheessa oleville ehta aidoille amislaisille. Löytyi sekä viiksiä että karvanoppia Jotkut asiat eivät kuole koskaan...
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
^ Varmasti!
3 päivää ollu saikulla, mutta nyt on selvitty viikonloppuun ja olokin jo parempi. sormet syyhyää päästä ajamaan... Jotain taikaa alfassa on, ostin käytettynä ja ollu jo vuoden, mutta silti se vaan kolkuttelee mielessä
3 päivää ollu saikulla, mutta nyt on selvitty viikonloppuun ja olokin jo parempi. sormet syyhyää päästä ajamaan... Jotain taikaa alfassa on, ostin käytettynä ja ollu jo vuoden, mutta silti se vaan kolkuttelee mielessä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Emäntä tuossa ajeli 166:sella,ja siinä vielä noi tarrakilvet.Takalasi tummennettu,tarrakilpi siellä hattuhyllyllä,ja edessä tökätty sinne tuulilasin alareunaan kojetaulun väliin.
No poliisi pysäytti,että missäs kilvet?
Emäntä siihen,että tuolla takalasin sisäpuolella niinkuin ohjeessa lukee
Ja tuulilasiin ei muistaakseni saa mitään tarroja lain mukaan edes liimata
Poliisi siihen että vähän ristiriitainen tilanne tämä kyllä
Poliisi mietittyään liimasi itse noi kilvet puskureihin,ja toivotti hyvät matkat
Niin en tiedä saako tuulilasiin mitään liimata,mutta näin ohjeistin emäntää,kun kysyi,että pitäiskö noi kilvet liimata siihen lasiin,ja sanoi vaan että eiköhän toi kelpaa kun tökkää sen tuohon väliin,ja muistaakseni on laitontakin edes liimata mitään:roll:
No poliisi pysäytti,että missäs kilvet?
Emäntä siihen,että tuolla takalasin sisäpuolella niinkuin ohjeessa lukee
Ja tuulilasiin ei muistaakseni saa mitään tarroja lain mukaan edes liimata
Poliisi siihen että vähän ristiriitainen tilanne tämä kyllä
Poliisi mietittyään liimasi itse noi kilvet puskureihin,ja toivotti hyvät matkat
Niin en tiedä saako tuulilasiin mitään liimata,mutta näin ohjeistin emäntää,kun kysyi,että pitäiskö noi kilvet liimata siihen lasiin,ja sanoi vaan että eiköhän toi kelpaa kun tökkää sen tuohon väliin,ja muistaakseni on laitontakin edes liimata mitään:roll:
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Melkein sama matka ja samaan aikaan. Itsellä Frankfurt-Hampuri-Kööpenhamina-Tukholma junalla ja to klo 17 Silja Serenadeen Tukholmasta. Frankfurtista lähdettiin ke-aamulla ja kotona Hollolassa olin perjantaina puolen päivän aikoihin.Monza kirjoitti:Siirrytääns tänne osioon, kotona jälleen. Munchen-Hamburg-Fredericia-Copenhagen-Stockholm junalla ja loppulegi Siljalla.
Oltiinko samalla lautalla?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;