OBD-Ohjelmistot

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

HeVi
Viestit: 54
Liittynyt: 01 Tammi 2009, 10:27
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

OBD-Ohjelmistot

Viesti Kirjoittaja HeVi »

Olisi ajoittain tarvetta muullekkin OBD-ohjelmalle kuin Alfadiag, ja kattelinki tossa netistä noita muita(lähinnä ilmaisia) ohjelmia, joilla voisi lukea vikakoodit ja nollata ne, muistakin autoista kuin alfasta.

Onko kenelläkään kokemusta netistä saatavista ilmaisohjelmista? Mikä ohjelma ja kuinka toimii ja minkä autojen kanssa toimii/ei toimi??

Jonkunlaisen OBDDiag ohjelman latasin, mutta en päässyt vielä muihin autoihin kokeilemaan kuin tuohon omaan alfaan...ja huonolla menestyksellä, ei saanut minkäänlaista yhteyttä autoon. Toiminnot näytti olevan hyvin lähellä Alfadiagia, joten vaikuttaa ihan OK ohjelmalta, jos vaan saisi yhteyden syntymään.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

http://www.obddiagnostics.com/ osoitteesta löytyvä diagnose toimii ainakin tuolla myytävän kaapelin kanssa ja ymmärtääkseni monen auton kanssa. Itse olen käyttänyt tuota monta vuotta ja ollut varsin tyytyväinen. Nyttemmin olen ostanut alfadiagin joka ei toimi tuolla myytävän kaapelin (BR-3) kanssa, joten kaapelin saa halvalla heti kun olen uuden kaapelin saanut.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

itse hommasin semmoisen vikakoodi lukijan (kiina), maksoi huikeat 65eskoo ja tukee voimassaolevia standardeja (can, obd2 ym)
Hyvin on pelannut eri autoissa, saa koodit esiin ja nollattua.

Itse kaipailen adapteria obd2-vanha alfa/fiat 3napainen, semmoisen näin autocad vehkeessä mutta en ole osannut/löytänyt semmoista etsiä netistä

onko jollakin vinkkiä tähän kaapeliin esim 155/gtv ja vanhemmat, ovaali 3 napainen pistoke
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

gtvaj kirjoitti:Itse kaipailen adapteria obd2-vanha alfa/fiat 3napainen, semmoisen näin autocad vehkeessä mutta en ole osannut/löytänyt semmoista etsiä netistä

onko jollakin vinkkiä tähän kaapeliin esim 155/gtv ja vanhemmat, ovaali 3 napainen pistoke
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fiat-3-p ... 563b45a144
En tyytynyt tavanomaiseen.

HeVi
Viestit: 54
Liittynyt: 01 Tammi 2009, 10:27
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja HeVi »

Mulla on tollanen elekmasta ostettu OBD-USB kaapeli ja lähinnä siihen etsiskelen sopivaa "yleispätevää" ohjelmaa. On niin satunnaista tuo muitten merkkien kuin alfan vikakoodilukutarve etten varmaankaa tuu hankkineeksi erillistä kaapelia...eikä kannettavassa ole edes tuota RS-porttia johon suurin osa kaapeleista on yhteensopivia.

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

tuo rs porttin puuttuminen onkin yleensä ongelma, se on vain 1500 maksavissa läppäreissä ja moni softa/kaapeli ei pelaa usb:n kautta tai usb:n virtuaalisen rs portin kautta.

toki erojakin on, joku pelaa joku ei
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

HeVi
Viestit: 54
Liittynyt: 01 Tammi 2009, 10:27
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja HeVi »

Sehän siinä monesti onkin ongelmana kun ei ole tuota RS-porttia/siihen kaapelia.
Noh, onnneksi Alfadiag pelaa ihan hyvin tolla USB-kaapelilla. Joskus pätkii yhteyttä, mutta sopivien "säätöjen" löydyttyä on pelannut yllättävänkin hyvin odotuksiin nähden...

Vastaa Viestiin