Näinhän se on. Hiukan vakavammin, olen ko. henkilön joskus lyhyesti tavannut ennen näitä julkisuuskuvioita.
Sen perusteella sanoisin että kyseessä on henkilö joka tavallaan on jossain mattinykäsen ja sepikumpulaisen välimaastossa.
Eli vedätettävissä ja hyväksikäytettävissä oleva lapsellinen yksilö.
Käy lähinnä sääliksi.
Ja vihaksi pistää nämä seiskapäivää/hymy yms. ihmispaiseet jotka noita lehtiä tekee, pitäisi viedä kaikki saunan taakse.
Ajoin risteykseen liiemmin jarruttamatta (reilu 50km/h), kun ei ole ennenkään tarvinut ja tiellä on leveyttä - nyt ilmeisesti siinä tiessä oli jotain mitä en havainnut ja tässä tulos. Meni kuin pulkka.
Alatukivarsi ainakin solmussa ja huomenna soitellaan vakuutusyhtiölle. Oma moka paras moka...
... ajattelin, että viattomia kilometrejä tiedossa, kun kilometrialfa vaihdettiin 3 vuotta tuorempaan 90tkm vähemmän ajettuun... 500km ja jum jum jum, koli koli koli. No, en valita. Auto on helkutin hieno ja myyjä siksi luottamusta herättävä, että uskon asian tulevan kuntoon. Pitäis vain tosiaan hommata se vara-auto, että pääsee töihin. Meinasin käydä katsomassa tällaista sympaattista pikku-fiiattia
Taas joku maanisdepressiivinen(veikkaus) tyyppi olisi halunnut ostaa multa auton. Vakuutteli puhelimessa olevansa varsin luotettava ja pitävänsä sanastaan kiinni, mutta eipä näkynyt sovittua käsirahaa tilillä. Aina oli jotain selityksiä, ja mukamas ryssimisiä pankissa yms yms. Kuukausi siinä meni ja nyt saa aloittaa myymisen uudestaan. Noilla tyypeillä tietenkin on omat vakavammat ongelmansa, mutta turhauttaa silti.
^^ Niin kai olisi pitänyt, mutta kun ajatteli polttoeinekustannuksia ja yli 35tkm vuosittaista ajomäärää (tällä autolla). Sitäpaitsi olisihan se perääntymistä periaatteista siirtyä GM moottoreihin. Perr....
^ Onhan se hyvä, että on kysyntää. Aina ei ole ollenkaan.
alfista kirjoitti:^^ Niin kai olisi pitänyt, mutta kun ajatteli polttoeinekustannuksia ja yli 35tkm vuosittaista ajomäärää (tällä autolla). Sitäpaitsi olisihan se perääntymistä periaatteista siirtyä GM moottoreihin. Perr....
Ei nuo 159:n riisselitkään kovin polttoainetaloudellisia näytä olevan.
Btw, yllättävän hienosti on Alfa sormeillut näitä bensakoneitaan; ainakin 159 3.2:n höpinöitä on kovin vaikea erottaa GTA:n puheista.
Ilmastointihuolto tehty. Alipainetesti näytti että vuotoja ei ole. Kompressori tuntuisi kytkevän, ainakin magneettikytkimen napsahdus kuuluu. Automatiikka haeskelee oikean lämpötilan kohdalleen. Siltikään ei kylmää ilmaa tule. Kovin harmillista.
Alfan pohjapanssari otti kipeätä tiestä irronneesta isosta asfaltin palasesta ja samassa väistöyrityksessä ajoin toisen eturenkaan isoon kuoppaan.
Rytäkässä aukesi tupakansytyttimen luukku, joka ei mene enää kiinni.
P*rkele näitä teitä. Lähtee kirjallista palautetta kunnalle ja huomenna tutkimaan vahinkoja.
JackFry kirjoitti:Alfan pohjapanssari otti kipeätä tiestä irronneesta isosta asfaltin palasesta ja samassa väistöyrityksessä ajoin toisen eturenkaan isoon kuoppaan.
Rytäkässä aukesi tupakansytyttimen luukku, joka ei mene enää kiinni.
P*rkele näitä teitä. Lähtee kirjallista palautetta kunnalle ja huomenna tutkimaan vahinkoja.
Tapahtuiko tuo Tuusulassa, jos niin missäpäin (jotta tietäisi varoa)?
Omassani ei myöskään pysy kiinni se töhkiksen luukku, pahvinpala luukun toisen sivureunan välissä on ajanut asiansa. Mitään näkyvää vikaa en ole saanut siitä luukun mekanismista paikallistettua, jotenkin lienee vaan kulunut tai muutenvaan särki.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
JackFry kirjoitti:Rytäkässä aukesi tupakansytyttimen luukku, joka ei mene enää kiinni. P*rkele näitä teitä. Lähtee kirjallista palautetta kunnalle ja huomenna tutkimaan vahinkoja.
Omassani ei myöskään pysy kiinni se töhkiksen luukku, pahvinpala luukun toisen sivureunan välissä on ajanut asiansa. Mitään näkyvää vikaa en ole saanut siitä luukun mekanismista paikallistettua, jotenkin lienee vaan kulunut tai muutenvaan särki.
Koottu väärin?
Entisestä 156:sta maalasin keskikonsolin niin olipa nimittäin tarkkaa puuhaa sen tuhkiksen kokoaminen. Parin yrityksen jälkeen sain sen kasattua oikein. Jos kasasi väärin niin ei pysynyt kiinni.
^ Olisit vaan ostanut sen 159:n bensakoneella. Pääsee töihin ja töistä kotiin.
Kuka nyt Ooppelilla haluaa ajaa mega grin
Ei Opelilla hassumpi ajaa oo, mutta Alfassa on 185 heppaa Opelin 150 heppaa vastaan.
No onhan siinä Kirkisen Alfassakin kaikkia saksalaisten keksintöjä, niin kuin muissakin Alfoissa.
Tää on yhtä halvattua, ei pääse millään eroon noista germaaneista.
Onkohan se EGR venttiili kenen valmistama? Tietty Bosch tai joku????
^ Olisit vaan ostanut sen 159:n bensakoneella. Pääsee töihin ja töistä kotiin.
Kuka nyt Ooppelilla haluaa ajaa mega grin
Ei Opelilla hassumpi ajaa oo, mutta Alfassa on 185 heppaa Opelin 150 heppaa vastaan.
No onhan siinä Kirkisen Alfassakin kaikkia saksalaisten keksintöjä, niin kuin muissakin Alfoissa.
Tää on yhtä halvattua, ei pääse millään eroon noista germaaneista.
Onkohan se EGR venttiili kenen valmistama? Tietty Bosch tai joku????
Se on totta - pitää varmaan siirtyä 70-80-luvun malleihin
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
Sautio kirjoitti:Tapahtuiko tuo Tuusulassa, jos niin missäpäin (jotta tietäisi varoa)?Omassani ei myöskään pysy kiinni se töhkiksen luukku, pahvinpala luukun toisen sivureunan välissä on ajanut asiansa. Mitään näkyvää vikaa en ole saanut siitä luukun mekanismista paikallistettua, jotenkin lienee vaan kulunut tai muutenvaan särki.
Paijalantiellä tapahtui siinä 80km/h alueen mutkasella osuudella.
Toi töhkiksen luukku aukesi tuossa rytäkässä ja siellä takana roikkuu nyt johtojen varassa joku muovin palanen, joka estää tuon luukun kiinni laittamisen.
^ Huono tuuri kävi sinulla, no onneksi ilmeisesti ei käynyt autolle mitään pahempaa.
Täytyykin muistaa toi osuus, tosin nyt on joka puolella noita reikiä ja routahiettoja että ajo on yhtä kiemurtelua. Joku vielä luulee rattijupoksi.
Muljautin eilen nilkkani töissä. Sinnittelin duunipäivän kumminkin loppuun. Illalla katsoin, että hyvin on turvoksissa...
Aamulla turvotus oli jo laskenut ja lähdin töihin. Kahden tunnin jälkeen minut passitettiin kotiin huilimaan.
Ei tässä muuta, mutta jos tää ei maanantaihin mennessä (inssi) ole kunnossa niin...
saa,tai ennen on ainakin saanut ajaa.Paikallisessa koulussa oli meinaan automaatti.
Tuskinpa manuaalilla on pakko edes oppia ajamaan,jos rattaiden siirtely käsin tuntuu vanhanajan jäänteeltä näin 2000 luvulla
Löytyyhän sieltä. Kiva punainen Honda
En vaan kyllä arvaa lähteä inssiin automaatilla, kun en ole kertaakaan sitä kokeillut... Liekö siinä valossa sallittuakaan?
edit:
Ja tässä tapauksessa ei taida auttaakaan, kun oikea jalka on se mikä kärsi pahemmin.
Onnistuin nimittäin putoamaan töissä sellaiseen avohissiin. Astuin sisään tavallaan liian myöhään ja putosin niin, että molemmat nilkat pettivät. Oikea pahiten. Nyt sitten möllötän kotona hyvässä hoidossa kylmäpussi koipien päällä...
Muistat pitää vaan vasemman jalan lattiassa jos tomaatilla ajat.
Tositarina vuosien takaa: Ystävättäreni oli inssiajossa pysähtynyt valoihin. Vihreän syttyessä kytkin ylös ja kaasua.Oho,auto lähtikin taaksepäin ja kopsahti takana olevan keulaan. Pientä selvittelyä ja ajo konttorille.Inssi marssii sisään ja gimma jää vetämään hermosavuja pihalle.15 min. kuluttua ajo-opettaja tulee ulos ja ilmoittaa: inssiajo hyväksytty."Siinä sun vakkari autossa kun on se pakki takana oikealla niin ethän sä voi tietää että tässä se on edessä vasemmalla"
Varmistin asian. Tämä tapahtui heinäkuun loppupuolella 1980 Haagan paloaseman kohdalla käännyttäessä Kauppalantielle. Valojen vaihtuessa nopea survaisu hermona eteenpäin,niin pakillehan se meni.Ei siinä inssi ehtinyt kun ihmetellä,kun kolahti.
KJS kirjoitti:Kun ajoin kuorma-autokortin, niiin autokoulun kuorkkiksessa oli repsikan puolella kojelaudassakin erikseen valo, joka kertoo että pakki on päällä.
Itse ajoin C-kortin 1990. Jäätiin yhteen eritasoliittymän nousuun kiinni. Piti sitten peruuttaa takaisin.
Issi ajon päätyttyä inssi totesi että "voit sammuttaa valot." Huomasin että eihän ne olleet päällä olleetkaan, tein kyllä käsi liikkeen "sammuttaakseni". Mutta läpi meni.
Ittellä jäi kans mieleen tilanne, kun C-korttia ajaessa inssi yritti ajatuttaa sellaista tienpätkää johon oli viikkoa aiemmin tullut kuorma-autolla-ajokielto. Inssi nauro vaan ja sano, et ei olis huomannu, vaikka olisin päästänyt tien läpi
^Empä usko että ne sellaista voi tehdä, tai tekee, mutta aikanaan inssin Porissa, tuossa yksisuuntaisten luvatussa kaupungissa ajaneena, inssi ajatti paikkaan, josta ei päässyt kuin yhteen suuntaan, eikä antanut mitään ohjetta. Testasi näin, että onko kuski hereillä.
Morre kirjoitti:Voiko inssi tahallaan pyytää toimimaan liikennesääntöjen vastaisesti testatakseen onko kuski ajantasalla/tietoinen asiasta?
Ei missään nimessä.
Itse ajoin C-kortin MAN:lla, jossa oli 6-pykäläinen manuaalivaihteisto - oli helppoa. Helppous loppui siihen, kun ajoin ensi kertaa oikeaa kuorma-autoa, jossa oli aluevaihteisto. Nykyään kai onneksi kaikki autokoulun kuormurit ovat ainakin tältä osin oikeita kuorma-autoja?
Kirkinen kirjoitti:Kuka nyt Ooppelilla haluaa ajaa
Mulla on vähän vanhempaa mallia toi kuormurikortti - silloin piti käyttää kytkimellä kaksoispoljentaa, eli kytkin, vapaalle, kytkin, uusi vaihde silmään.
keskisormi nous audin kattoluukusta kun jouduin eräälle sekoilijalle tööttäämään (2 kertaa) herättääkseni häntä hieman liikenteessä,ei tiennyt kenen ajovuoro oli,ajeli keskel kahta kaistaa jonka jälkeen vedettyään vasemmalle kaistalle ja pyrin ohi omalta,eli oikealla kaistalla johon hänenki oisi pitänyt ryhmittäytyä tulikin sitten suoraan eteeni,liinat kii etten ois törmännyt kylkeen...jep...ratissa oli nainen...jolla oli mustaa kynsilakkaa...huoh! Ja vaikka itsekin edustan tätä kyseistä sukupuolta en nyt ihan kuitenkaan noin brutaalisti vedä päin vi...a...ja jos ajotaidot ovat noin kyseenalaiset en lähtis ehkä ihan heti ensimmäisenä parisataa heppaisella audilla stadiin ajelee...no meitä on moneen...onneks on vakuutukset kunnossa...toivottavasti myös muilla...
Morre kirjoitti:Voiko inssi tahallaan pyytää toimimaan liikennesääntöjen vastaisesti testatakseen onko kuski ajantasalla/tietoinen asiasta?
Siihen aikaan kun minä olin autokoulussa komennot kuuluivat tyyliin: "Käännytään oikealle seuraavasta mahdollisesta risteyksestä." Eli jos kolmessa seuraavassa risteyksessä oli kielletty ajosuunta niin käännyttiin sitten neljännestä.
Morre kirjoitti:Voiko inssi tahallaan pyytää toimimaan liikennesääntöjen vastaisesti testatakseen onko kuski ajantasalla/tietoinen asiasta?
Siihen aikaan kun minä olin autokoulussa komennot kuuluivat tyyliin: "Käännytään oikealle seuraavasta mahdollisesta risteyksestä." Eli jos kolmessa seuraavassa risteyksessä oli kielletty ajosuunta niin käännyttiin sitten neljännestä.
Joo. Tällaisia ohjeita on edelleen. Hassua sinänsä, kun jo sanamuodosta voi päätellä, että kannattaa olla tarkkana asian suhteen
Mä en oikein tiedä mikä inssissä jännittää. Mitään erityisiä ongelmakohtia ei ole...
Joskin... Miten kuuluu toimia, jos olen nelitasoristeyksessä ja olen ajamassa suoraan. Pohjoispäässä on heti risteyksen jälkeen suojatie. Jos siitä menee/on menossa yli jalankulkija, niin pysähdynkö ennen suojatietä (=keskelle risteystä) vai pyrinkö ylittämään risteyksen vasta kun jalankulkijoita ei näy?
Tajusikohan tuosta mitään
Vähän tuohon tyyliin, mutta olen tulossa vastakkaisesta suunnasta kuin tuon kuvan punainen auto.
Mistäköhän sitä näin sunnuntaina löytäisi Oulusta vääntämistä kestävän rengasraudan ja jatkovarren.. reissuun pitäisi päästä eikä nastoilla viitsisi rallata. Kerrassaan raivostuttavat pultit!
Hohhoijaa. Kyllä meni taas hieman hermo liikenteessä (välillä Pukkila-Riihimäki) näihin sunnuntai ajelijoihin.. Ajetaa 78 100km alueella, eikä jotku uskalla mitenkää mennä rekasta ohi..
Voi kun alinopeudestakin voitaisiin sakottaa..
^Eikö siitä voi?
Mä olen käsittänyt, että sakot voi heilahtaa siitäkin. Onhan sekin liikenneturvallisuuden vaarantamista.
Mulla on alinopeuteen taipumus kaupunkiajossa. Hirvittää mennä neljääkymppiä jossain Töölössä, missä jengi ylittää katua missä sattuu jne.
Maantiellä taas kaasujalka on paikoin turhan raskas...
Kyllä ainakin inssissä kannattaa odottaa ennen risteysaluetta, jos väistää pyöräilijöitä tai jalankulkijoita.
Kortti kun on taskussa niin voi vähän soveltaa.
Mistäköhän sitä näin sunnuntaina löytäisi Oulusta vääntämistä kestävän rengasraudan ja jatkovarren.. reissuun pitäisi päästä eikä nastoilla viitsisi rallata. Kerrassaan raivostuttavat pultit!
Sait vissiin homman hoidettua ainakin FB:n mukaan? Putaalla ois ollu välttävät vehkeet ja kahvit ois voinu keittää
Eipä saa, vaikka tuolla muuta ehdotettiinkin. Jos on esimerkiksi jokin vamma jonka johdosta ei voi ajaa manuaalilla saa silloin ajaa automaatilla, mutta siitä tulee sitten merkintä ajokorttiin erikoisehdoista.
Lupaatko kunnon Sergein kans? Saa näköjään hypätä Lohtajan junaan Sergei mukana.
Ei kasarmilla lenuuminen pahasta ole, mutta talvi-Lohtaja ei juuri houkuta varsinkaan kenttämajoituksena.