Yleinen avautumis-ketju
Valvoja: Moderators
...hitsaamaan, hitsaamaan, joku päivä sännätään
ja kun työ on ohi lisää peltii tällätään
Tahdon migii käyttää aina sekä maanantaina
tiistaina keskiviikkona ja torstaina...
(Lauletaan Eppu Normaalin äänellä).
Havainto koskien Spiderin takalokarien sisäosia.
-Topi Kuusinen
ja kun työ on ohi lisää peltii tällätään
Tahdon migii käyttää aina sekä maanantaina
tiistaina keskiviikkona ja torstaina...
(Lauletaan Eppu Normaalin äänellä).
Havainto koskien Spiderin takalokarien sisäosia.
-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."
http://morre.laiskiainen.org/blog/?p=319
(kyseessä on siis blogini, jossa kerroin viimeisimmästä inssistäni...)
(kyseessä on siis blogini, jossa kerroin viimeisimmästä inssistäni...)
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
^lueskelin aikas pitkälle....
Sulla on pää kuin partaveitsi! ajaminen on kuitenkin pohjimmiltaan automaatiota....Voi kuulostaa tyhmältä, mutta joku on joskus sanonut: " Jokaisessa hyvässä kuljettajassa asuu automaatti"....Eli jos et muista mitään viimeisestä viidestä kilometristä, niin olet suoriutunut lähes sääntöjen edellyttämällä tavalla! Tai jotain.....Älä siis mieti liikaa sääntöjä vaan yritä ns. soljua liikennevirran mukana....Yritä ajaa hieman itsekkäämmin.....Joltisenkin Helsinkiläisittäin siis....Ripeästi, mutta muut huomioiden....Kaikkihan loppujen lopuksi johtuu Kuun asennosta, Kiinan tulvista ja Dow-Jonesista, mutta ehkäpä(ihan varmasti...) ymmärrät, mitä yritän selostaa.....
Sulla on pää kuin partaveitsi! ajaminen on kuitenkin pohjimmiltaan automaatiota....Voi kuulostaa tyhmältä, mutta joku on joskus sanonut: " Jokaisessa hyvässä kuljettajassa asuu automaatti"....Eli jos et muista mitään viimeisestä viidestä kilometristä, niin olet suoriutunut lähes sääntöjen edellyttämällä tavalla! Tai jotain.....Älä siis mieti liikaa sääntöjä vaan yritä ns. soljua liikennevirran mukana....Yritä ajaa hieman itsekkäämmin.....Joltisenkin Helsinkiläisittäin siis....Ripeästi, mutta muut huomioiden....Kaikkihan loppujen lopuksi johtuu Kuun asennosta, Kiinan tulvista ja Dow-Jonesista, mutta ehkäpä(ihan varmasti...) ymmärrät, mitä yritän selostaa.....
Viimeksi muokannut pitkämies, 16 Touko 2010, 02:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Ajellessani kaupungilla pysähdyin valoihin.. Varmaan 15 sekunnin kuluttua kuuluu pieni rusahdus ja auto nytkähtää eteenpäin hieman, ja takapuskuriin oli ilmestynyt musta volvo.
No ajelin hiljalleen pohtien että osuiko se sinne vai ei, mutta silmäilin rekkarin siitä muistiin (joskin numerosarja väärinpäin, mutta onneksi tuli auto uudestaan vastaan. 385 olikin 583). Käännyimme erisuuntiin risteyksessä ja menin sitten silmäilemään damaget. Ei mitään suurta, mutta oli puskurin muovinauhassa pienet painaumat molemmin puolin ja maalipinta vähän rypistynyt.
Katsoo nyt viitsiikö tuosta pistää asiaa eteenpäin, kun ei se niin suuri jälki ole. Vituttaa silti, kun onko se niin vaikea hidastaa ajoissa? Valot ovat palaneet punaisena jo ikuisuuden ja silti tullaan puskuriin kiinni. '-.-
No ajelin hiljalleen pohtien että osuiko se sinne vai ei, mutta silmäilin rekkarin siitä muistiin (joskin numerosarja väärinpäin, mutta onneksi tuli auto uudestaan vastaan. 385 olikin 583). Käännyimme erisuuntiin risteyksessä ja menin sitten silmäilemään damaget. Ei mitään suurta, mutta oli puskurin muovinauhassa pienet painaumat molemmin puolin ja maalipinta vähän rypistynyt.
Katsoo nyt viitsiikö tuosta pistää asiaa eteenpäin, kun ei se niin suuri jälki ole. Vituttaa silti, kun onko se niin vaikea hidastaa ajoissa? Valot ovat palaneet punaisena jo ikuisuuden ja silti tullaan puskuriin kiinni. '-.-
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Vituttaa edelleen se puuttuva liiketila. On liian pieniä, liian isoja, liian Turussa, liian nurkassa, liian kaukana keskustorista - liian epäsopivia siis. Muuten paketti kasassa, joten ei auta edelleenkään kuin odottaa.
Noh, ehkä on hyvä vetää vielä henkeä ja lorvailla duunissa, viettää ylipitkiä ja kosteita lounaita sekä olla huolta vailla. Kohta se yrittäjyyden iso ja kivinen nyrkki mojahtaa keskelle lärviä.
Noh, ehkä on hyvä vetää vielä henkeä ja lorvailla duunissa, viettää ylipitkiä ja kosteita lounaita sekä olla huolta vailla. Kohta se yrittäjyyden iso ja kivinen nyrkki mojahtaa keskelle lärviä.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Huomasi ajaneensa hyvin omituiseen lätäkköön, kun on oikea kylki etupyörästä etuoven puoleenväliin saakka täynnä sellaisia roiskeita jotka on kuin pikaliimaa. Mitä ihmettä se voi olla kun saa kynnelläkin raaputtaa ihan tosissaan, että lähtee irti. Ja sitä on siis noin puolen neliön alueella. Perkele!
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
jos on mustaa niin se on vitumia
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Voi kilin kellit ja kaikki sarvipäät maan alla ja päällä.
3-4vkoa kuunnellut vonkunaa, jonka epäillyt olevan vajaatäyttöisestä (tai huonoksi menneestä) tehostinöljystä. Olisikin ollut. Tana. Tänään hain öljyä, meinasin lisätä, mutta nestepinta MAX:in kohdalla ja väri punaista (ATF:ää ilmeisesti). Pistin koneen käymään ja kurkin hihnapyörää...
Ei - ei - ei. Ei halavatunkuustoista, auton myynyt liike huollatti auton vissiin jossain paikassa, jossa auton huoltoon käytetään "käsivaralla momenttia ilman lukkotyökaluja", ja seurauksena...
...moniurahihnan käyttöpyörä, joka on kampiakselin päässä, vemputtaa kuin känninen polkupyöräilijä. Hihna vonkuu ja parkuu... ja tyhjäkäynnillä kone on kovin "pomppuinen" käynniltään ja kolisee.
Nopea puhelu TeamF40:n huoltoon, terveiset: "Sammuta heti, älä käytä enää..."
*TTU! *LE! *NA! Enhän minä hel... tuota autoa olisikaan tarvinnut. Prkl.
Myyjäliike pesee käsiään kovaa tahtia, vedoten siihen, että huollon teki "joku muu". Ja myös siihen, että vaihdossa menneestä autosta oli 2. omistaja mun jälkeen saanut kytkimen rikki...
Tekisi mieli kaivaa kaapista Tequila ja viskipullot, mutta kun huomenna on vielä työpäiväkin...
Positiivista sen verran, että huoltanut liike haluaa korjata tekemänsä... tohtiikohan antaa. Vai taistelisiko, että saisi auton vietyä tuohon lähimpään.
3-4vkoa kuunnellut vonkunaa, jonka epäillyt olevan vajaatäyttöisestä (tai huonoksi menneestä) tehostinöljystä. Olisikin ollut. Tana. Tänään hain öljyä, meinasin lisätä, mutta nestepinta MAX:in kohdalla ja väri punaista (ATF:ää ilmeisesti). Pistin koneen käymään ja kurkin hihnapyörää...
Ei - ei - ei. Ei halavatunkuustoista, auton myynyt liike huollatti auton vissiin jossain paikassa, jossa auton huoltoon käytetään "käsivaralla momenttia ilman lukkotyökaluja", ja seurauksena...
...moniurahihnan käyttöpyörä, joka on kampiakselin päässä, vemputtaa kuin känninen polkupyöräilijä. Hihna vonkuu ja parkuu... ja tyhjäkäynnillä kone on kovin "pomppuinen" käynniltään ja kolisee.
Nopea puhelu TeamF40:n huoltoon, terveiset: "Sammuta heti, älä käytä enää..."
*TTU! *LE! *NA! Enhän minä hel... tuota autoa olisikaan tarvinnut. Prkl.
Myyjäliike pesee käsiään kovaa tahtia, vedoten siihen, että huollon teki "joku muu". Ja myös siihen, että vaihdossa menneestä autosta oli 2. omistaja mun jälkeen saanut kytkimen rikki...
Tekisi mieli kaivaa kaapista Tequila ja viskipullot, mutta kun huomenna on vielä työpäiväkin...
Positiivista sen verran, että huoltanut liike haluaa korjata tekemänsä... tohtiikohan antaa. Vai taistelisiko, että saisi auton vietyä tuohon lähimpään.
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX
14.6.2010 -> EX
^ epezi; ota muistiin ja heitä mulle huomenna privaan, mitä tommoisen uudelleen paikalleen pulttaus maksaa + jos se kyseinen härpäke on rikki muutoinkin. Ulvilassa olevan huollon kommentista sain irti sen verran että "siellä voi olla kumia joka on hajonnut"... tyypin mutua vai faktaa?
Minor ongelma on vain se, että kosla on tossa kotipihalla nyt ja käyntiin ei tohdi laittaa.
Ei verkkareita ole vielä revitty, mutta ei se kaukanakaan ollut. Onneksi maltoin mieleni enkä viskannut ensimmäistä esinettä seinään joka oli kädessä kun tuon hihnapyörän huomasin... (korkkaamaton pullo ATF:ää, olis ollut kiiiiiiiiiiiiva sotku)
Minor ongelma on vain se, että kosla on tossa kotipihalla nyt ja käyntiin ei tohdi laittaa.
Ei verkkareita ole vielä revitty, mutta ei se kaukanakaan ollut. Onneksi maltoin mieleni enkä viskannut ensimmäistä esinettä seinään joka oli kädessä kun tuon hihnapyörän huomasin... (korkkaamaton pullo ATF:ää, olis ollut kiiiiiiiiiiiiva sotku)
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX
14.6.2010 -> EX
Noup. Se vaihtaja, ilmeisesti omistaja, oli kuulemma jossain leikkauksessa... ja tää kaveri ei tiennyt Alfoista muuta kuin merkin.jiiässä kirjoitti:Faktaa jos epäili hihnapyörää kaksimassa malliseksi mutta V6:ssa taitaa olla umpirautanen...oliko puhelimessa sama kaveri joka hihnan vaihtoi?"siellä voi olla kumia joka on hajonnut"... tyypin mutua vai faktaa?
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX
14.6.2010 -> EX
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Auto oli kanttaritörmäilyn jäljiltä kuukauden pajareissulla. Tänään sitten iloisella mielin hakemaan kun ilmoittivat valmiiksi - ensimmäinen reilumpi jarrutus paljasti sen että kolaroidun nurkan jarru rohisee melkoisesti.
Kurvasin takaisin näyttämään mutta yhtään asentajaa ei ollut enää paikalla - totesin että katson kotona tarkemmin ja tuon tarvittaessa takaisin.
Kotimatkalla huomaan airbagvalon palavan. Samalla kuulen rohisevan jarrun myös laahaavan.
Positiviisena puolena alusta tuntui olevan muutoin kunnossa.
Tämä tyytyväisyys karisi kun huomasin kotipihassa auton kyljessä piiiitkän skraadun jota ennen pajareissua ei siinä ollut:
http://picasaweb.google.com/uborealis/S ... directlink
Hyvä mieli, minne karkasit?
Reklamointivääntö ei kiinostaisi pätkänkään vertaa aiempien kokemusten pohjalta.
Kurvasin takaisin näyttämään mutta yhtään asentajaa ei ollut enää paikalla - totesin että katson kotona tarkemmin ja tuon tarvittaessa takaisin.
Kotimatkalla huomaan airbagvalon palavan. Samalla kuulen rohisevan jarrun myös laahaavan.
Positiviisena puolena alusta tuntui olevan muutoin kunnossa.
Tämä tyytyväisyys karisi kun huomasin kotipihassa auton kyljessä piiiitkän skraadun jota ennen pajareissua ei siinä ollut:
http://picasaweb.google.com/uborealis/S ... directlink
Hyvä mieli, minne karkasit?
Reklamointivääntö ei kiinostaisi pätkänkään vertaa aiempien kokemusten pohjalta.
Auto toista kertaa 2vk sisään teltta-autossa huollossa rikkinäisten sumuvalojen + rikkinäisen takavalon takia. Tuloksena hieman yli 400e lasku ja kumpaakaan eivät saaneet korjattua... Kummankin noutokerran jälkeen kehuivat etta hyvin toimii mutta ei ole tarvinnut ajaa kuin n.5km ja on lakannut kummallakin kertaa toimimasta...
OT: ostetaan 156 kiekkamittari, kuulemma sen vaihtamalla voisi onkelma korjaantua.
OT: ostetaan 156 kiekkamittari, kuulemma sen vaihtamalla voisi onkelma korjaantua.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
osta samalla kaks jos palais valot kirkkaamin korkeilla kieroksilla ei sentään, mutta sanoivatko ihan tosissaan että kieroslukumittari vaikuttaa sumu/takavaloihin?? johan on taas loppunu osat ja paikat kesken mistä vikaa haetaan!Qtio kirjoitti:Auto toista kertaa 2vk sisään teltta-autossa huollossa rikkinäisten sumuvalojen + rikkinäisen takavalon takia. Tuloksena hieman yli 400e lasku ja kumpaakaan eivät saaneet korjattua... Kummankin noutokerran jälkeen kehuivat etta hyvin toimii mutta ei ole tarvinnut ajaa kuin n.5km ja on lakannut kummallakin kertaa toimimasta...
OT: ostetaan 156 kiekkamittari, kuulemma sen vaihtamalla voisi onkelma korjaantua.
en minä tiedä mutta hullultahan tuo kuulostaa?
www.ebay.co.uk löytyy kiekkamittari varmasti halvalla ja nopeasti, ei tosiaan ole iso vaiva testata. (se valovahti on kierroslukumittarissa, kuten yllä todettiin ja sitä kautta voi vaikuttaa valojen toimintaan.)
EDIT:
Tuo nyt on melkein sen tasoinen homma, että menee sunnuntaina Ahvenistolle ja lainaa joltain kierroslukumittaria 10min testiä varten?
EDIT:
Tuo nyt on melkein sen tasoinen homma, että menee sunnuntaina Ahvenistolle ja lainaa joltain kierroslukumittaria 10min testiä varten?
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Omassa kinnerissä vaihdettin tuo kampiakselin päässä oleva pyörä pari vuotta sitten. Siitä oli kumin vulkanointi pettänyt ja ulompi eli hammastettu ratas pääsi liikkumaan sivusuunnassa. Ratas "vemputti" melko paljon ja se hankasi lohkon metallista uloketta joka suojaa alta päin jakohinnaa pyörittävää ratasta kampiakselin päässä. Tästä ulokkeesta (en parempaa termiä keksi) oli jo kulunut metallia pois ja vemputtava ratas pääsi jo ottaamaan kiinni jakohinnaan.ssulti kirjoitti:...moniurahihnan käyttöpyörä, joka on kampiakselin päässä, vemputtaa kuin känninen polkupyöräilijä. Hihna vonkuu ja parkuu...
Kampiakselin päässä olevan rattaan yllä kuvattu ongelma koskee kuulemma erityisesti Alfa Romeon V6- ja diesel-moottoreita.
btw... Ongelman paikallisti forumilainen MKT ja paikka oli Bella Italia - tapahtuma Tammelassa. Ajoin sieltä vielä Jyväskylään ja Jyväskylästä mutkan kautta Ähtävälle, yhteensä about 500 km. En suosittele tällaista varomattomuutta muille.
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Konepellistäkin löytyi "työn jälkiä" ja jarrut...
Koska levyt ja palat totta puhuen olivat kuluneet vaihdoin ne arvellen tilanteen korjaatuvan... Vielä mitä, poljin painuu ekalla kertaa pohjaan ja vasta pumppaamalla alkaa löytymään jarruja normaalin tapaan - tuo jäi huomaamatta kun rohinan vuoksi ei kovin voimallisesti jarrutellut.
Systeemissä on lie ilmaa ja en näe miten sitä sinne palojen ja levyn vaihdossa olisi päässyt, joten kaipa tästäkin on keskusteltava maanantaina kolarikorjaamon kanssa.
ja vaihtelevat mielialana...
Koska levyt ja palat totta puhuen olivat kuluneet vaihdoin ne arvellen tilanteen korjaatuvan... Vielä mitä, poljin painuu ekalla kertaa pohjaan ja vasta pumppaamalla alkaa löytymään jarruja normaalin tapaan - tuo jäi huomaamatta kun rohinan vuoksi ei kovin voimallisesti jarrutellut.
Systeemissä on lie ilmaa ja en näe miten sitä sinne palojen ja levyn vaihdossa olisi päässyt, joten kaipa tästäkin on keskusteltava maanantaina kolarikorjaamon kanssa.
ja vaihtelevat mielialana...
Tais sitte ajokortti lähteä vähän pitemmäks aikaa kuivumaan syy oli seuraavanlainen: Olin matkalla kaverin mökille ja edessä körötteli 3 auton jono n.85-90km/h, rajoitus oli 100km/h. Ajattelinpa ohittaa jonon kun oli sen verran hyvä näkyväisyys eikä ketään vastaan tulossa. Kaistalle palatessa kaveri oli näkevinään että kamera olisi räpsähtänyt (huomasin tolpan vasta taustapeilistä) itse en kuitenkaan huomannut että olisi välähtänyt. Kuitenkin tänään paluumatkalla tarkistin niin olihan siellä kamera Vauhtia kuvaushetkellä oli arviolta 140-150km/h... Eikä asiaa yhtään helpota se että on väliaikainen kortti viellä
edit: omaa tyhmyyttähän tuo toki oli mutta vituttaa silti.
edit: omaa tyhmyyttähän tuo toki oli mutta vituttaa silti.
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi