360 pitää ottaa manuaalina, läppävaihteet oli vähän lapsen kengissä, toimii kyllä, mutta nykyään on parempia järjestelmiä.
430:n moottori, vaihdelaatikko, alusta, perä on ensisijaisesti suunniteltu läppävaihteelle. eri järjestelmät keskustelee keskenään 430:sessä.
Itse ottaisin vain manuaalina... Siitäkin syystä että läppävaihteet kuluttaa kytkintä, varsinkin paljon jos läppävaihteita ei osaa käyttää oikein.
Runko on autoissa käytännössä sama, muutama koripaneeli on vähän erillainen. (sama kuin 348 ja 355 on hyvinkin samanlaiset autot)
Punainen on hyvä väri ensimmäiseen autoon, mutta seuraavat ottaa sitten mielummin jonkun toisen värisenä.
(Sitten vaan jäsenhakemus vetämään Ferrari Club Of Finland:n)
Minä en edes miettisi muuta kuin manuaalia. Pari kesää 911Turbolla ajellessa haaveilin koko ajan manuaalista, totta kai tomaatti on kaupungissa helppo. Mutta silti ei..
Tuntuu hölmöltä kommentoida, kun ei pysty kuvittelemaan realistisesti.
Ehdokkaista päätyisin 360:seen, en tosin osaa paremmin perustella, on vaan enemmän Ferrarin näköinen ja 430 on pelkkä FL.
Itse ottaisin esim. 550 Maranellonkin huomioon, jos pitäisi alkaa pohtimaan pihaan ilmestyvää Ferraria.
Jos sitten joskus, pitäisköhän alkaa lottoamaan
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
unknown kirjoitti:Itse ottaisin vain manuaalina... Siitäkin syystä että läppävaihteet kuluttaa kytkintä, varsinkin paljon jos läppävaihteita ei osaa käyttää oikein.
Tämä on totta kyllä, mutta kytkimen uusiminen ei onneksi ole mikään erityisen suuri/kallis työ.
Manuaali vaihteiset on vähän harvemmassa, suurin osa taitaa olla läppävaihteilla, jotka ei minun käsityksen mukaan ole ollut mitään erityisen vikaherkkiä. 355:sen läppävaihteita saa kyllä korjailla.
Ainoat ongelmat 360:sen läppävaihteista on minulla tullut esiin ihan oikeassa kilpakäytössä, jossa vaihteet alkavat takkuamaan hydrauliöljyn lämmetessä liikaa.
unknown kirjoitti:Itse ottaisin vain manuaalina... Siitäkin syystä että läppävaihteet kuluttaa kytkintä, varsinkin paljon jos läppävaihteita ei osaa käyttää oikein.
Tämä on totta kyllä, mutta kytkimen uusiminen ei onneksi ole mikään erityisen suuri/kallis työ.
Manuaali vaihteiset on vähän harvemmassa, suurin osa taitaa olla läppävaihteilla, jotka ei minun käsityksen mukaan ole ollut mitään erityisen vikaherkkiä. 355:sen läppävaihteita saa kyllä korjailla.
Ainoat ongelmat 360:sen läppävaihteista on minulla tullut esiin ihan oikeassa kilpakäytössä, jossa vaihteet alkavat takkuamaan hydrauliöljyn lämmetessä liikaa.
Joo pitää paikkaansa.
Ehkä sanavalinta oli vähän väärä, eli tarkoitin että 360:n läppävaihteet nytkäyttää vaihtaessa, mutta kokeilemalla tietää.
Tuo 550 on vanha auto, mutta myös täysin erillainen auto, niin sanottu "Full size" -Ferrari
355 on monen suosikki malli, mutta itse en pidä muotoilusta, muistuttaa ehkä liikaa 348:a.
Itse en ole ajanut mutta kyydissä olen kyllä ollut, kaveri joka on ajanut 360,430 ja 575 niiin kyllä hän sanoi että todellakin itse ottaisi 430, vaikka hieman enemmän maksaakin, kuulemma vaihteisto ym toimii kuin unelma. Toisaalta tuolla kun ei muutakun kesällä ajella niin kyllähän sillä 50t sais kaikkee kivaa mutta miksi "tyytyä" halvempaan jos mahkut on uudempaan.
Kerran sitä vaan eletään.
Kiistämätöntä faktaa: 355 on noita pikkufefeistä selvästi parhaimman näköinen (pl. Dino) ja 430 teknisesti ylivertaisin (pl. uusi Italia). Itse päätyisin varmaan estetiikan ja nuukuuden vuoksi tuohon kolmetuplafemmaan. Ja kunnon kulissivaihteistolla tottakai.
Juu 8C:lle ääni ja komeet on pakoäänetkin, mitä nyt youtubesta kuunnellu livestä puhumattakaan. Olisi Autokeskuksen pojillekin vähän haastetta kun menisi huotoa teettämään.
unknown kirjoitti:Tuo 550 on vanha...mutta myös..."Full size" -Ferrari
Juuri tästä syystä se omalla listalla olisikin, jos ei nyt ihan viimeisillä merkeillä ostoksia ja jatkohuoltoja oltaisi tekemässä , 575 kelpaisi myös, ei olisi niin vanhakaan.
Toi 8C oli kyllä hyvä pointti Rollelta...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
8c olis olis asiallinen tai joku muu eksoottinen laite, lambo ja tietysti kannattaa sevitää miten huolto hoituu näiden osalta... ferrarin kohdalla catamount tai sitten ruotsalaisten tarjonta huoltojen osalta, muita asiansa osaavia kun ei juuri löydy....
Ostat sen mikä omaa silmää miellyttää ja tuntuu paremmalta.Italiaisen auton omistajat varmaan tietävät mikä painoarvo on muiden mielipiteestä kun ostetaan autoa,ja tuskin tämän palstan väellä ole oikeasti paljon kokemuksia noista malleista
Kaalipata kirjoitti:Nii joo ja oon varmaan ainoa joka pitää 348:n muodoista. :
Et ole ainua.....348 TB....Maistelin päivän ja totesin, siinä on OIKEA Ferrari! Ei mikään nyky-nintendo jollain h...tin manettiinoilla vaimitänenyoli Haisee öljylle ja Bensalle, tulee hiki kun ajetaan, on "vaikea" ja kankea.....ja mitkä äänet.....sanalla sanoen aivan UPEA kokemus! Kiitos eräälle