Eilen tuli heitettyä kesänakit alle, kun oli toi toinen etupyörä päässy tyhjentymään yön aikana, prkl vandaalit Nyt on pakko ostaa kaks uutta rengasta, kun huomasin liian myöhään, että oli päässy tyhjäksi Nyt taidan kiertää autoni aina ympäri liikkeelle lähtiessä
Jos ja jos, just sain vaihdettua tuolla mutaisella pihalla. Jos tulee lunta ja jostain syystä vielä pakkasta niin ajetaan toisella autolla. Asennusjuomia kun ei näkynyt niin vaihdoin vain omaani
Vihdoinkin kesärenkaat. Erinäisten vaikeuksien ja odottelujen jälkeen sain uudet kesägummit alle. Keskiviikkona paikalleen asennettiin Weitecin vieterit ja tänään oli sitten pyörien vuoro. Olivat vain lähettäneet vääränkokoiset sovitteet vanteille ja niiden kanssa joutui hieman soheltamaan. Vanteella on nyt sellainen kahden päällekkäisen soviterenkaan sovellus, kunnes maahantuoja toimittaa oikean kokoiset rinkulat. Hyvin tuntui kiinni pysyvän noillakin.
Olen paperikuvamiehiä, joten hetki menee ennenkuin albumiin kuvia saan näytille. Perskuleen hyvältä kuitenkin näyttää!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Kun tänään kyseltiin, notta missä vanteet viipyy, niin saksan pojat ilmoittivat täsmällisen toimitusajan: 2 viikkoa!
Sen nyt vielä kestäisi, jos kanssa pitäisi. Pari viikkoa sittenkin toimitusaika oli 2 viikkoa!
Ei auta kuin lähteä etsimään sellaista rengasfirmaa, jotka suostuvat pienikatteiseen hommaan keskellä kuuminta sesonkia. Eli alla oleville vanteille minun omat renkaat...
BSTR kirjoitti:Kun tänään kyseltiin, notta missä vanteet viipyy, niin saksan pojat ilmoittivat täsmällisen toimitusajan: 2 viikkoa!
Sen nyt vielä kestäisi, jos kanssa pitäisi. Pari viikkoa sittenkin toimitusaika oli 2 viikkoa!
Ei auta kuin lähteä etsimään sellaista rengasfirmaa, jotka suostuvat pienikatteiseen hommaan keskellä kuuminta sesonkia. Eli alla oleville vanteille minun omat renkaat...
Koitapa Hertsikan Capital Rengasta, teetin siellä saman homman, mutta kahta pahempana, eli vaihdatin renkaat ristiin vanteilta toisille. Tämä tosin jo useampi viikko sitten, eli ei ihan pahimman sesongin aikaan. Mutta siistiä työtä ja hintaa 8 renkaan irrotukselle, vanteelle laitolle ja tasapainotukselle tasan satku.
Sinne meinaan viedä myös kesäpyörät laitettaviksi. Kun nyt ensin minulle luvattu vanteiden toimitusaika ensi keskiviikkona pätisi ja saisi ne käsiinsä. Alkaa jo vähän poltella noista kitkoista eroon pääsy kun aurinkokin noin paistelee...
Vittorio Jano kirjoitti:Olivat vain lähettäneet vääränkokoiset sovitteet vanteille ja niiden kanssa joutui hieman soheltamaan. Vanteella on nyt sellainen kahden päällekkäisen soviterenkaan sovellus, kunnes maahantuoja toimittaa oikean kokoiset rinkulat. Hyvin tuntui kiinni pysyvän noillakin.
Heh, ei tuossa mitään, mutta itse en entisenä peltivanne-fiat miehenä ollut ennen nähnyt sovitteita ja tuossa pääsiäislomalla kun aloin kampeamaan talvikiekkoisia Rialin GS:iä pois Alfan omien vanteiden tieltä niin ihmettelin että mikäs hitto tämä on...
Aloitin siis etupyörästä ja sovite irtosi vanteesta ja jäi keskiön päälle... kyllä mä siinä vähän aikaa ihmettelin ettei voi millään alfan oma vanne mahtua tuohon päälle ennenkuin tajusin kammeta sovitteen irti ;P
Piti lykätä heti vaihdon ja pesun jälkeinen kuva albumiin, kun siinä tuo kevät arskakin helottaa mukavasti =D
Tulipahan itsekin torstaina vaihdettua rinkulat. Olikin taas pirun helppoa. Yhdessä renkaassa 5 centin naula, etupään alle ei saanut tunkkia mahtumaan jne. Tuli ne kuitenkin vaihdettua
Oli vähän helpompi vaihtaa tojotaan ja relluun renkaat kuin omaan alfaan, omassa autossa saa sihtailla että mihinköhän helman alle sen hallitunkin tunkis ku muis autois voi vaan työntää tunkin alle ja nosto! Lisäksi huomasin että etupyörät ottaa kiinni sisälokariin, pitää kivaa ääntä kun peruuttaa.
sataviisviis kirjoitti:Oli vähän helpompi vaihtaa tojotaan ja relluun renkaat kuin omaan alfaan, omassa autossa saa sihtailla että mihinköhän helman alle sen hallitunkin tunkis ku muis autois voi vaan työntää tunkin alle ja nosto! Lisäksi huomasin että etupyörät ottaa kiinni sisälokariin, pitää kivaa ääntä kun peruuttaa.
sataviisviis kirjoitti:Rengas koko 205/45/16. Edellinen omistaja vaihtanut alustan et en tiiä paljon on madallettu, arvelisin max.30mm
205/45/16 pitäisi sopia ainakin 16V malliin kun sellaiset on sport versiossa ollut sulla taitaa olla vanhempi koppa, madalluksista en sitten tiedä miten vaikuttaa. 155sessa on muutenkin tosi pienet tilat renkaille
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Joo mulla on vanhempi. Se otti vaan oikealta puolelta kiinni mutta ei ota enää, veistin sieltä pari milliä pois. Ihmettelen miten jotkut saa 17 tuumaiset pyörimään tommosen alla, hyvä kun omassa sormi mahtuu renkaan ja lokarin väliin!
Eilen sain kesäkummit alle ja tuli etuylätukivarret samalla vaihdettua. Juma et on hieno ajella ! (Ja loppus se armoton kolina!) Vielä kun tulis jakohihnan vaihtotyökalut joku päivä muukkoselta et ei tarttis koko aika nii varovasti ajella. Edellinen omistaja kun oli jättäny vaihtamatta ja nyt 90tkm mittaris. Välil hiukan hirvittää ! Mut nätit kelit on ajella..
75 T.S. -91 (evp), GT JTS -06, Fiat 124 Spider -75, 159 2.4JTDM Aut -07 (ex: 156 2.4JTD 1999)
Basswood kirjoitti:Eilen sain kesäkummit alle ja tuli etuylätukivarret samalla vaihdettua. Juma et on hieno ajella ! (Ja loppus se armoton kolina!) Vielä kun tulis jakohihnan vaihtotyökalut joku päivä muukkoselta et ei tarttis koko aika nii varovasti ajella. Edellinen omistaja kun oli jättäny vaihtamatta ja nyt 90tkm mittaris. Välil hiukan hirvittää ! Mut nätit kelit on ajella..
Rohkea mies olet
Eikös se vaihtoväli ole 60 tkm...
Basswood kirjoitti:Eilen sain kesäkummit alle ja tuli etuylätukivarret samalla vaihdettua. Juma et on hieno ajella ! (Ja loppus se armoton kolina!) Vielä kun tulis jakohihnan vaihtotyökalut joku päivä muukkoselta et ei tarttis koko aika nii varovasti ajella. Edellinen omistaja kun oli jättäny vaihtamatta ja nyt 90tkm mittaris. Välil hiukan hirvittää ! Mut nätit kelit on ajella..
Rohkea mies olet
Eikös se vaihtoväli ole 60 tkm...
juu todella rohkea..allekirjoittanut olisi jo kovastikkin vaihtamassa remmiä..ihme ettei ole vielä napsahtanut....
Homeboy kirjoitti:[
Rohkea mies olet
Eikös se vaihtoväli ole 60 tkm...
juu todella rohkea..allekirjoittanut olisi jo kovastikkin vaihtamassa remmiä..ihme ettei ole vielä napsahtanut....
No kyllä toi jakohihnankoppa on ollu pari kertaa irti ja ollaan leikitty lääkärismiehiä ja kuunneltu hihnapyörien vaivoja. Jonkun käsityksen mukaanahan se on tuo taittopyörä jonka laakeri leikkaa kiinni. Ainakin monessa muussa merkissä yleinen syy. Ei viitsi kantaa kolikoitaan muualle kun on perhepiirissä yritys jossa tuo vaihto onnistuu, kunhan ne asialliset työkalut saapuu.
75 T.S. -91 (evp), GT JTS -06, Fiat 124 Spider -75, 159 2.4JTDM Aut -07 (ex: 156 2.4JTD 1999)
Homeboy kirjoitti:[
Rohkea mies olet
Eikös se vaihtoväli ole 60 tkm...
juu todella rohkea..allekirjoittanut olisi jo kovastikkin vaihtamassa remmiä..ihme ettei ole vielä napsahtanut....
No kyllä toi jakohihnankoppa on ollu pari kertaa irti ja ollaan leikitty lääkärismiehiä ja kuunneltu hihnapyörien vaivoja. Jonkun käsityksen mukaanahan se on tuo taittopyörä jonka laakeri leikkaa kiinni. Ainakin monessa muussa merkissä yleinen syy. Ei viitsi kantaa kolikoitaan muualle kun on perhepiirissä yritys jossa tuo vaihto onnistuu, kunhan ne asialliset työkalut saapuu.
jeps..no sitten ja onhan siellä 75:n vielä reservissä....
Basswood kirjoitti:Eilen sain kesäkummit alle ja tuli etuylätukivarret samalla vaihdettua. Juma et on hieno ajella ! (Ja loppus se armoton kolina!) Vielä kun tulis jakohihnan vaihtotyökalut joku päivä muukkoselta et ei tarttis koko aika nii varovasti ajella. Edellinen omistaja kun oli jättäny vaihtamatta ja nyt 90tkm mittaris. Välil hiukan hirvittää ! Mut nätit kelit on ajella..
Rohkea mies olet
Eikös se vaihtoväli ole 60 tkm...
juu todella rohkea..allekirjoittanut olisi jo kovastikkin vaihtamassa remmiä..ihme ettei ole vielä napsahtanut....
80ssa näytti hihna vielä uudelta mun autossa, jos sieltä joku napsahtaa
taitaa olla joku hihnapyöristä tms apuhihna oli kyllä aivan loppu
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Ja vihdoinkin kesärenkaat alla. Ensivaikutelma: huonompi ajettavuus kuin talvirenkailla!!!
Kunhan saan talvirenkaat pois takapenkiltä niin pitää tutkia ominaisuuksia tarkemmin, mutta nyt tuntui aliohjaavan enemmän ja uraherkkyyttä oli enemmän kuin riittävästi.
Eihän se Sassicai vaan juuri tänään tuonne capital renkaaseen soitellut kun odottelin homman valmistumista - kuulin myyjän kysyvän automallia ja toistavan "GTA alfa"
Oli muuten ensimmäinen kerta kun meikäläisen auton pyörän pultit on kiristetty käsipelillä momenttiavaimella oikeaan tiukkuuteen rengasliikkeessä. Yleensä vedetään vaan pyssyllä kiinni ja niissä olevat momenttivarret eivät ole välttämättä niin kovin luotettavia.
BSTR kirjoitti:Eihän se Sassicai vaan juuri tänään tuonne capital renkaaseen soitellut kun odottelin homman valmistumista - kuulin myyjän kysyvän automallia ja toistavan "GTA alfa"
Oli muuten ensimmäinen kerta kun meikäläisen auton pyörän pultit on kiristetty käsipelillä momenttiavaimella oikeaan tiukkuuteen rengasliikkeessä. Yleensä vedetään vaan pyssyllä kiinni ja niissä olevat momenttivarret eivät ole välttämättä niin kovin luotettavia.
BSTR kirjoitti:Oli muuten ensimmäinen kerta kun meikäläisen auton pyörän pultit on kiristetty käsipelillä momenttiavaimella oikeaan tiukkuuteen rengasliikkeessä. Yleensä vedetään vaan pyssyllä kiinni ja niissä olevat momenttivarret eivät ole välttämättä niin kovin luotettavia.
Saman tempun tekivät Konalan Euromasterilla kun kävin tasapainottamassa talvirenkaat. Jäi mieleen kun en muista koskaan ennen nähneeni momenttiavainta käytettävän henkilöauton pyöränpultteihin.
Olisivatkohan rengaspajat ryhdistäytyneet sen TM:ssä olleen vertailun jälkeen? Testissä olleista pajoistakaan moni ei tainnut vaivautua käyttämään momenttiavainta.