Formula 1, kausi 2010 (saattaa sisältää paljastuksia)
Valvoja: Moderators
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Formula 1, kausi 2010 (saattaa sisältää paljastuksia)
Eikös tuo nyt sen verta kiinnostavampaan suuntaan ole kilpailullisesti mennyt että voi aiheen perustaa? Vaikka ei olekaan kuin Heikki Lotuksella köröttelemässä ja Nico "puolisuomalainen" Rosberg näyttämässä Schumille että nuoremmatkin osaa.
Olin koneella jo tunnin aikaisessa ihmettelemässä, mutta alkoihan se kisa kun sitkeästi odotti Noin montaa ohitusta en ole ihan äsken kisassa nähnyt. Hienoa! Vähän harmittaa Alonson puolesta ja vähän Hamiltoninkin vaikken kummankaan suuri fani ole. Molemmat ajoivat kuitenkin sen mitä kalustosta voi olettaa irti saavan. Massa sen sijaan oli kyllä yksi tulppa siinä muiden edessä koko kisan. Vähän kuutamolla.
Mitäs raati sanoo muuten ekan mutkan tilanteesta? Kilpailutilanne juu, mutta eikös Button ollut syyllinen Alonson ja Schuminkisan pilaamiseen.
Ja kyllä tuo Vettelin mokakin oli aika raskas. Kaksi melkein voittoa takana. Voi, voi.
Olin koneella jo tunnin aikaisessa ihmettelemässä, mutta alkoihan se kisa kun sitkeästi odotti Noin montaa ohitusta en ole ihan äsken kisassa nähnyt. Hienoa! Vähän harmittaa Alonson puolesta ja vähän Hamiltoninkin vaikken kummankaan suuri fani ole. Molemmat ajoivat kuitenkin sen mitä kalustosta voi olettaa irti saavan. Massa sen sijaan oli kyllä yksi tulppa siinä muiden edessä koko kisan. Vähän kuutamolla.
Mitäs raati sanoo muuten ekan mutkan tilanteesta? Kilpailutilanne juu, mutta eikös Button ollut syyllinen Alonson ja Schuminkisan pilaamiseen.
Ja kyllä tuo Vettelin mokakin oli aika raskas. Kaksi melkein voittoa takana. Voi, voi.
Ayrton Senna da Silva forever
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
Eka kisa oli ilmeisesti tappavan tylsä. Onneksi en katsonut kuin koosteena. Tämä toinen kisa olikin sitten jo erittäin mielenkiintoinen. Ei haittaa, vaikka kärkikahinoissa ei Suomalaisia olekaan. Tätä kautta katsoo mielenkiinnolla sen takia, että mestarisuosikkeja on useampi. Samaten yksittäisten kisojen voittajasuosikkeja.Eikös tuo nyt sen verta kiinnostavampaan suuntaan ole kilpailullisesti mennyt että voi aiheen perustaa? Vaikka ei olekaan kuin Heikki Lotuksella köröttelemässä ja Nico "puolisuomalainen" Rosberg näyttämässä Schumille että nuoremmatkin osaa.
Itse muistin laittaa kellon oikeaan aikaan herättämään, joten ei joutunut odottelemaan Ohituksia ja tapahtumia oli kyllä ihan kiitettävästi. Ainoa mikä tuossa kisassa itseäni harmitti oli se, että Vettelin kisa meni jälleen pilalle tekniikan pettäessä. Kuitenkin on sen verran hieno kuski ja ollut niin paljon epäonnea jo viime kaudella, että ei toivoisi tällaisen enää jatkuvan. Muuten viihdyttävä kilpailu.Olin koneella jo tunnin aikaisessa ihmettelemässä, mutta alkoihan se kisa kun sitkeästi odotti Very Happy Noin montaa ohitusta en ole ihan äsken kisassa nähnyt. Hienoa! Vähän harmittaa Alonson puolesta ja vähän Hamiltoninkin vaikken kummankaan suuri fani ole. Molemmat ajoivat kuitenkin sen mitä kalustosta voi olettaa irti saavan. Massa sen sijaan oli kyllä yksi tulppa siinä muiden edessä koko kisan. Vähän kuutamolla.
Kilpailutilanteeksi itse tuon laskisin. Alonso sai surkean lähdön ja jäi jalkoihin => joutui sumaan => kolme autoa rinnan mutkassa => ja silloin yleensä paukkuu. Aika vähän on aikaa reagoida tilanteisiin lähdöissä.Mitäs raati sanoo muuten ekan mutkan tilanteesta? Kilpailutilanne juu, mutta eikös Button ollut syyllinen Alonson ja Schuminkisan pilaamiseen.
Varma kuski, auto kulkee, mutta luotettavuutta ei ole. Ensimmäisessä kisassa joku elektroniikkahässäkkä ja tässä ilmeisesti jarru petti. Harmittaa suuresti, pidän kuitenkin Vetteliä melko suuressa arvossa tässä joukossa. Voisin melkein sanoa, että oma suosikkini tällä kaudella.Ja kyllä tuo Vettelin mokakin oli aika raskas. Kaksi melkein voittoa takana. Voi, voi.
Muita huomioita kisasta.. Buttonin taktiikka toimi helvetin hienosti. Alkuun näytti, että pito ei riitä kuivankelinnakeilla, mutta niin vain pysyi tiellä ja paransi sijoitustaan reippaasti. Hamiltonin itkut taas alkoi lähinnä naurattamaan.. "En pääse ohi Alonsosta." "Kuka valitsi minulle tämän taktiikan?" jne. Kubica yllätti kyllä positiivisesti Rellun ratissa. Varmaa ja huomaamatonta ajoa. Muut taistelivat sijoituksistaan ja Puolan poika ajeli omassa rauhassaan hienon kisan.
Schumi ei vielä ole päässyt oikeen mukaan menoon. Jarruttelee selvästi eri kohdissa kuin nuoremmat "hurjapäät". Oli Algersuarin kanssa parikin kertaa ongelmissa. Lopussa kyllä näytti vielä taistelutahtonsa nappaamalla yhden päänahan ja nousten näin pisteille. Jospa Miikaelin vauhti alkaa tästä kauden mittaan paranemaan. Aika pitkä tauko kuitenkin takana.
Minä mitään allekirjoita!
Re: Formula 1, kausi 2010 (saattaa sisältää paljastuksia)
Kilpailutilanne, joskin Buttonin auton kamerasta näki, että Button oli selkeästi rinnalla eikä Alonsolla ollut mitään asiaa kääntää päin.Wile E. Coyote kirjoitti: Mitäs raati sanoo muuten ekan mutkan tilanteesta? Kilpailutilanne juu, mutta eikös Button ollut syyllinen Alonson ja Schuminkisan pilaamiseen.
Ja kyllä tuo Vettelin mokakin oli aika raskas. Kaksi melkein voittoa takana. Voi, voi.
Vettelin autosta meni ilmeisesti jarrulevy rikki.
VMP
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Formula 1, kausi 2010 (saattaa sisältää paljastuksia)
Jaa, se oli tekninen. Mulla ei ollut selostusta ja kuvasta päättelin että kostea rata yllätti.mattijus kirjoitti:Vettelin autosta meni ilmeisesti jarrulevy rikki.
Eka mutka on usein ahdas ja kilpailuissa sattuu. Minusta vain näytti siltä että jensoni tuli siihen vähän liian kovaa. Alonso pyörähti koska osuma tuli takarenkaaseen, ja samalla tönäisi Schumin autosta etusiiven rikki? Ei se silloin oikein Alonson vika voi olla. Näin oli helicamistä näkevinäni. In car versio buttonin autosta meni ohi. Mutta en tosiaan mitään penaltyä tässä kenellekään hakenut, kunhan spekuloin. Ja kuten rivien välistä voi lukea niin katsoin huippukuvanlaatua netistä mikä "hieman" vaikeuttaa arviointia
Ps. joo kubika piti hienosti pintansa.
Ayrton Senna da Silva forever
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
Voi olla, että Buttonissa oli eniten vikaa. Pitäis nähdä vielä muutamaan kertaan kyseinen tilanne ja mieluiten useammasta kuvakulmasta, niin tietäisi kaikkien ajolinjat.
Kuten itsekin sanoit, niin et ole penaltyja jakamassa ja näin on mun mielestäni paras. Tuo on sitä kilpa-autoilua! Tilanteita tulee ja osutaan yhteen.. Viime vuosina noista on mun mielestä rankaistu välillä ihan turhaan. Tuo entistä enemmän varovaisuutta, kun on penaltyn pelko persiissä (älkääkä sitten ajatelko mitenkään kaksimielisesti ).
Kuten itsekin sanoit, niin et ole penaltyja jakamassa ja näin on mun mielestäni paras. Tuo on sitä kilpa-autoilua! Tilanteita tulee ja osutaan yhteen.. Viime vuosina noista on mun mielestä rankaistu välillä ihan turhaan. Tuo entistä enemmän varovaisuutta, kun on penaltyn pelko persiissä (älkääkä sitten ajatelko mitenkään kaksimielisesti ).
Minä mitään allekirjoita!
Button oli rinnalla lähtökiihdytyksessä (eikä edes sen kummemmin vaihda linjaansa vrt. Alonso), ei se voi poiskaan siitä haihtua. Ei voi odottaa, että kukaan väistäisi nurmikolle kun kaveri vaan kääntää päälle? Kilpailutilannehan tuo oli eikä siitä ketään tarvitse rankaista, Alonso tuskin edes näki Buttonia.
Pitää katsoa jos jostain löytyisi Buttonin autosta pätkä, siitä näkisi hyvin kuinka autot on rinnakain.
EDIT: 4min kohdalta
http://www.youtube.com/watch?v=ZHQ-VXMbjNI
Pitää katsoa jos jostain löytyisi Buttonin autosta pätkä, siitä näkisi hyvin kuinka autot on rinnakain.
EDIT: 4min kohdalta
http://www.youtube.com/watch?v=ZHQ-VXMbjNI
VMP
^Kyllä se enemmän minustakin oli Oviedon ihmisapinan (vai miten se meni) vika, niin kuin aamulla ircissä spekuloitiin.
Eihä Nappula voinu tuossa oikeen muutakaan tehdä? On tainnut jotain oppia parista viime kaudesta, kun ennen anto aina herrasmiehenä tilaa -> lammas.
Eihä Nappula voinu tuossa oikeen muutakaan tehdä? On tainnut jotain oppia parista viime kaudesta, kun ennen anto aina herrasmiehenä tilaa -> lammas.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Joo, ei minunkaan mielestä siinä ekan mutkan tilanteessa ollut mitään ihmeellistä. Mutta Webberin ja Alonson kolarissa oli mielestäni Webberillä pieni ajatuskatko, vaikka olisikin yrittänyt jostain ohitusta niin vauhtia oli kuitenkin aivan liikaa. Jos ei olisi osunut Alonsoon niin olisi vetänyt pihalle.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Olet ihan oikeassa. Tuostahan sen näkee selvästi. Button oli niin sisällä kuin yleensä mahdollista. Thanks for the clip.mattijus kirjoitti:Button oli rinnalla lähtökiihdytyksessä (eikä edes sen kummemmin vaihda linjaansa vrt. Alonso), ei se voi poiskaan siitä haihtua. Ei voi odottaa, että kukaan väistäisi nurmikolle kun kaveri vaan kääntää päälle? Kilpailutilannehan tuo oli eikä siitä ketään tarvitse rankaista, Alonso tuskin edes näki Buttonia.
Pitää katsoa jos jostain löytyisi Buttonin autosta pätkä, siitä näkisi hyvin kuinka autot on rinnakain.
EDIT: 4min kohdalta
http://www.youtube.com/watch?v=ZHQ-VXMbjNI
Toivottavasti näitä tällaisia kisoja tulee lisää
Ayrton Senna da Silva forever
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Tuli pitkästä aikaa katsottua lajia, kun sai kisat näkymään pätkimättä BBC:n sivuilta. Ihan mielenkiintoinen kisa oli. Pitää yrittää katsoa kauden muutkin kisat. Vielä kun olisi joku suomalainen hyvässä tallissa. Ei Kovalainen Lotuksella pisteille tule pääsemään muuta kuin toisten keskeytysten kautta.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Aika-ajot 4-0 ja pisteet 50-10 Rosbergille. Joko alkaa Kerpenin rehtorin leuka väpäjämään? Massa ei ehkä Alonsoa kiittele varkikkotiellä ohituksesta. Hamiltonillakin alkaa olla sulattelemista kun Button on ottanut ykköskuskin roolin kahdella voitollaan. Vettel puolestaan avusti Webberin pihalle varikolta tullessaan. Kärkitalleissa alkaa tiimihenki tiivistyä.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Taas oli mukavan mielenkiintoinen kisa. Melkoista rulettia Harmi ettei Nico saanut voittoa palkinnoksi hyvästä ajostaan. Ehkä vielä kauden mittaan? Schumi ei ollut ihan niin hengetön, ehkä vanha lämpiää hitaasti. Totuus kuitenkin on ettei auto ole kisassa lähelläkään terävintä kärkeä. Edes sade ei tasoittanut punnuksia riittävästi. Huiputtihan kumpikin muutamaan otteeseen nopeammilla autoilla takaa tulevia.
Kovalaista käy lähinnä sääliksi vaikka ikihymy kasvoilla viihtyykin.
Kovalaista käy lähinnä sääliksi vaikka ikihymy kasvoilla viihtyykin.
Ayrton Senna da Silva forever
Tuomio oli kyllä hyvin linjassa esim. Hamiltonin n+1 linjanvaihdosta saaman rangaistuksen kanssa.savijo-r kirjoitti:Kuka Rehtorille on lisenssin myöntänyt jos ei edes sääntöjä osaa.
BBC:llä näyttivät Brawnin argumentit ja todistusaineiston tilanteesta (ennenkuin ne menivät tuomaristolle), sen perusteella rangaistus oli täysin aiheeton. Eli kisaa ei olisi ajettu loppuun turva-auton aikana vaan vihreillä.
Ei sillä, Skumia en siedä pätkän vertaa, harmi kun rangaistus tuli melkein 16v liian myöhään.
MTV3:n F1-2010 säännöt paketista;
"Kilvanajaminen saa jatkua, kun autot ohittavat lähtöviivan turva-auton poistuttua radalta. Ratavalvojat vaihtavat tässä vaiheessa heiluttamansa liput vihreisiin."
Ja vihreä lippu on aika yksiselitteinen; "Vihreä lippu tarkoittaa että rata on taas kunnossa/vapaa. Sen nähtyään kuljettaja saa ajaa taas täysillä."
lähde: http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/tulokset.shtml?saannot
Että... mokasikohan Monacon ratamiehet kokoajan, kun jokaisen turva-auton vierailun jälkeen varikon sisäänmenon kohdalla oli vihreä "valolippu" ja kypäräpää heiluttelemassa vihreää lippua. Senhän olisi pitänyt olla _lähtö/maaliviivalla_ jos oikein tarkasti tuota sääntöä tulkitaan.
"Kilvanajaminen saa jatkua, kun autot ohittavat lähtöviivan turva-auton poistuttua radalta. Ratavalvojat vaihtavat tässä vaiheessa heiluttamansa liput vihreisiin."
Ja vihreä lippu on aika yksiselitteinen; "Vihreä lippu tarkoittaa että rata on taas kunnossa/vapaa. Sen nähtyään kuljettaja saa ajaa taas täysillä."
lähde: http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/tulokset.shtml?saannot
Että... mokasikohan Monacon ratamiehet kokoajan, kun jokaisen turva-auton vierailun jälkeen varikon sisäänmenon kohdalla oli vihreä "valolippu" ja kypäräpää heiluttelemassa vihreää lippua. Senhän olisi pitänyt olla _lähtö/maaliviivalla_ jos oikein tarkasti tuota sääntöä tulkitaan.
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX
14.6.2010 -> EX
Onko ne oikeasti noin pihalla MTV3:ssa? Siellä on erillinen turva-autoviiva, jonka jälkeen saa ohittaa. Lähtöviivaa ei tarvitse odottaa. Poikkeuksena viimeinen kierros, jos maaliin tullaan SC:n alla, tulee turva-auto radalta pois mutta ohittaminen on kielletty. Tässä tapauksessa kuskeille tuli viesti Track Clear, Safety car out this lap ja vihreät liput oli esillä. Tulkitsisin siis, että maaliintulo ei olisi tapahtunut SC:n alla, tätä tukee myös se, ettei SC kyltit olleet näkyvillä lippupisteessä, eikä keltaiset liput.ssulti kirjoitti:MTV3:n F1-2010 säännöt paketista;
"Kilvanajaminen saa jatkua, kun autot ohittavat lähtöviivan turva-auton poistuttua radalta. Ratavalvojat vaihtavat tässä vaiheessa heiluttamansa liput vihreisiin."
- Bisci
- Viestit: 511
- Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
En ole jaksanut lukea F1 sääntöjä, mutta löytyvät tuolta:mattijus kirjoitti:Onko ne oikeasti noin pihalla MTV3:ssa? Siellä on erillinen turva-autoviiva, jonka jälkeen saa ohittaa. Lähtöviivaa ei tarvitse odottaa. Poikkeuksena viimeinen kierros, jos maaliin tullaan SC:n alla, tulee turva-auto radalta pois mutta ohittaminen on kielletty. Tässä tapauksessa kuskeille tuli viesti Track Clear, Safety car out this lap ja vihreät liput oli esillä. Tulkitsisin siis, että maaliintulo ei olisi tapahtunut SC:n alla, tätä tukee myös se, ettei SC kyltit olleet näkyvillä lippupisteessä, eikä keltaiset liput.
http://www.fia.com/en-GB/sport/regulati ... nship.aspx
ja ovat siis kenen tahansa luettavissa. Periaate säännöissä on, että International Sporting Code (eli Code) on aika yleistä jaaritusta ja päällikirjoitus. Sen jälkeen tulee General Prescriptions, mikä siis ulottuu liki kaikkiin lajeihin. Tämän jälkeen löytyvät lajikohtaiset erityismääräykset. Ja näihin kaikkiin postimerkkeillään jatkuvasti uusia liitteitä. Eli tarttee tutkia sekä Generalin että F1 Sportingin Appendixit, mikäli haluaa ajantasaisen tiedon vaikkapa tuosta turva-automääräyksestä. Just nyt ei itseä hurjasti nappaa kun ei ole pestejä tiedossa (omaehtoinen valinta).
Kannatta tutustua tuohon sääntöpyramidiin. Hauskinta on, että aika monessa FIAn lajissa (myös F1) pääosa toimihenkilöistä on vapaaehtoisia työntekijöitä, joiden tulee hallita pestistä riippuen laajempi tai suppeampi osa säännöistä. Siis sillä tarkkuudella, että esim. kilpailunjohtaja vetäisee tarvittaessa sekunnin osassa selkäytimestä oikean päätöksen.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg
http://www.autosport.com/news/report.php/id/83721
Eli tuomaristo oli oikeassa mutta toimii jatkossa toisin
Eli tuomaristo oli oikeassa mutta toimii jatkossa toisin
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
"the majority of the teams with cars in the top ten positions who also gave their drivers instructions to race to the finish line"
Siltä tuo kuulostaa. Ja minäkin luulin, sen kummemmin sääntöjä tuntematta että kun auto tulee kerran sisään ja vihreää "heilutetaan" niin viimeiset hetket ainakin paperilla kisataan. Aika jännä että tuomio pysyy voimassa. Olis luullut että nolla tuomio olisi ollut reilua?
Siltä tuo kuulostaa. Ja minäkin luulin, sen kummemmin sääntöjä tuntematta että kun auto tulee kerran sisään ja vihreää "heilutetaan" niin viimeiset hetket ainakin paperilla kisataan. Aika jännä että tuomio pysyy voimassa. Olis luullut että nolla tuomio olisi ollut reilua?
Ayrton Senna da Silva forever
- Bisci
- Viestit: 511
- Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
[quote="Wile E. CoyoteAika jännä että tuomio pysyy voimassa. Olis luullut että nolla tuomio olisi ollut reilua?[/quote]
Tuomariston rooli on vaan varmistaa, että kilpailu sujuu sääntöjen mukaan. Siinä on erittäin rajoitettu mahdollisuus pohtia reiluutta.
Ne, jotka tutkivat tuomariston toimintaa, eli FIAn poliitikot, miettivät säännöistä päättäesssään sitten tuota reiluutta pohtiessaan sääntöjen vaikutusta... niin, jos pohtivat. Osa jengistä suhtautuu hommaan hyvin ammattimaisesti, osa taas on mukana, koska on hienoa olla siinä porukassa mukana. Niinhän se menee kaikkialla muuallakin!
Tuomariston rooli on vaan varmistaa, että kilpailu sujuu sääntöjen mukaan. Siinä on erittäin rajoitettu mahdollisuus pohtia reiluutta.
Ne, jotka tutkivat tuomariston toimintaa, eli FIAn poliitikot, miettivät säännöistä päättäesssään sitten tuota reiluutta pohtiessaan sääntöjen vaikutusta... niin, jos pohtivat. Osa jengistä suhtautuu hommaan hyvin ammattimaisesti, osa taas on mukana, koska on hienoa olla siinä porukassa mukana. Niinhän se menee kaikkialla muuallakin!
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
^ Jep, kyllä kyrsii. Hyvä esimerkki siitä miksi Oviedon Itkupilli ei McLarenilla viihtynyt, siellä kun tuollaista pelleilyä ei harrasteta. Ferrarille on tapauksesta jo määrätty 100.000 dollarin sakot mutta tuohan on ihan yhtä tyhjän kanssa. Toivottavasti moottoriurheilun maailmanneuvoston jatkokäsittely vie pisteet kans.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Saas nähdä onko jälleen kerran FIA, Ferrari International Assistance.
"Fernando on sinua nopeampi, kuittaa että ymmärsit viestin." Kuulostaisi vähemmän tallimääräykseltä, jos olisi sanottu, että "Päästä Fernando ohi."
Olisivat nyt vaikka puhuneet jotain soopaa vaikka koneen lämmöistä ja käskeneet hidastaa.
"Fernando on sinua nopeampi, kuittaa että ymmärsit viestin." Kuulostaisi vähemmän tallimääräykseltä, jos olisi sanottu, että "Päästä Fernando ohi."
Olisivat nyt vaikka puhuneet jotain soopaa vaikka koneen lämmöistä ja käskeneet hidastaa.
Pelletouhua koko ykköset. Sijoitukset arvotaan jollain satunnaisesti radalle pölähtävällä turva-autolla tai hajonneen auton ohituksesta seuraavalla rangaistuksella
Viimeksi muokannut Jarno, 25 Heinä 2010, 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhyy!!!!
Alonso ja kaikki muutkin Espanjalaiset on syyllisiä Ferrarin toimintaan.... Tänä vuonna...
Ketkä lie seuraavina vuosina?
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.s ... 07/1159918
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.s ... 07/1159874
Alonso ja kaikki muutkin Espanjalaiset on syyllisiä Ferrarin toimintaan.... Tänä vuonna...
Ketkä lie seuraavina vuosina?
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.s ... 07/1159918
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.s ... 07/1159874
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Aika naurettavaa mätkiä rangaistuksia noista tallimääräyksistä. Ne voi kuitenkin tehdä niin ettei jää kiinni. Ehkäpä Massaa kyrsi sen verran että halusi tehdä asian kaikille selväksi. Eikä tietysti ihme. Ikävä osa F1 mutta minkäs teet. Hidashan se Massa oli että siinä mielessä turha itkeä.
Ayrton Senna da Silva forever
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Minun mielestä moottoriurheilussa pitää paremmuus ratkaista radalla, ei ratavarikolla. Ajamalla ohi ja jos ei pääse niin voi voi....
Sinistä lippua kun ei oikein voi näyttää kilpailua johtavalle kilpailijalle. Mutta politikointi ja kulisseissa pelaaminen on aina kuulunut F1 kisoihin. Ne olisivatkin muuten kai liian tylsää katsottavaa.
MotoGPssä sentään miehet ratkoo paremmuutta pääasiallisesti vain radalla.
Sinistä lippua kun ei oikein voi näyttää kilpailua johtavalle kilpailijalle. Mutta politikointi ja kulisseissa pelaaminen on aina kuulunut F1 kisoihin. Ne olisivatkin muuten kai liian tylsää katsottavaa.
MotoGPssä sentään miehet ratkoo paremmuutta pääasiallisesti vain radalla.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tallimääräykset on ja ovat kuuluneet formuloihin. Tuossa ajetaan, tietysti kisan voitosta mutta enemmän maailmanmestaruuksista. Jos toisella kuljettajalla on siihen paremmat mahdollisuudet niin tallin kannattaa se hyödyntää vaarattomasti eikä niin että kolarointia voisi tapahtua.
Kuskien henk.koht fiksuus ratkaisee sen miltä se sitten näyttää. Toki tallit on mm.ottaneet autoja ylimääräiseen tarkistukseen yms. jolloin toinen pääsee sopivasti edelle. Tuo vaatii vain niin suuren etumatkan että harvoin onnistuu.
Kuskien henk.koht fiksuus ratkaisee sen miltä se sitten näyttää. Toki tallit on mm.ottaneet autoja ylimääräiseen tarkistukseen yms. jolloin toinen pääsee sopivasti edelle. Tuo vaatii vain niin suuren etumatkan että harvoin onnistuu.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Kyllä on Alonso itkupilli nimen ansainnut, viimeiset 3 kilpailua ovat sen osoittaneet. Eikä ole ferrarilla hurraamista, säännöistä vaahdotaan ja sitten itse tehdään jotain tuollaista, uskottavuus rapisee.
Nykyään F1 on liiaksi politiikaa, säännöt ovat muutenkin tapaneet koko lajin, etenkin testaamisen rajoittamine on minun mielestä nakertannut koko touhua kovasti, nyt jos joku keksii jotain uutta, on muilla kiire kopioida - isoista talleista osa on keksinnyt omia ratkaisuja (MacLaren ja F-tube ja Red Bull ja diffuusorin optimointi), mutta mitä Ferrari on keksinnyt viime aikoina? Viimeisimpänä tulee mieleen "keulan reikä" vuoden takaa
Perustetaanko B-Formulat, F1 turvallisuussäännöt, mutta tekniikan ainoa rajoitus on olisi , että auto mahtuu tietyn kokoiseen 'laatikkoon' ja että se käy jokseenkin normaalilla löpöllä
Nykyään F1 on liiaksi politiikaa, säännöt ovat muutenkin tapaneet koko lajin, etenkin testaamisen rajoittamine on minun mielestä nakertannut koko touhua kovasti, nyt jos joku keksii jotain uutta, on muilla kiire kopioida - isoista talleista osa on keksinnyt omia ratkaisuja (MacLaren ja F-tube ja Red Bull ja diffuusorin optimointi), mutta mitä Ferrari on keksinnyt viime aikoina? Viimeisimpänä tulee mieleen "keulan reikä" vuoden takaa
Perustetaanko B-Formulat, F1 turvallisuussäännöt, mutta tekniikan ainoa rajoitus on olisi , että auto mahtuu tietyn kokoiseen 'laatikkoon' ja että se käy jokseenkin normaalilla löpöllä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Hys hys,ei verraria saa täällä arvostella,kun se on italialainen niinkuin alfa roomeoDaViega kirjoitti:Kyllä on Alonso itkupilli nimen ansainnut, viimeiset 3 kilpailua ovat sen osoittaneet. Eikä ole ferrarilla hurraamista, säännöistä vaahdotaan ja sitten itse tehdään jotain tuollaista,mutta mitä Ferrari on keksinnyt viime aikoina? Viimeisimpänä tulee mieleen "keulan reikä" vuoden takaa
Ei Ferrari ole tunnettu F1 tallina ylivertaisesta innovaatioistaan vaan lähinnä kopioijana. Puoliautomaattivaihteisto taitaa olla suurinpiirtein ainoa mikä äkkiä tulee mieleen. Vaan eipä keksinnöistä pisteitä ole koskaan jaettu.
Harmittaa kyllä nähdä mitä pitkäaikaiselle (ainoalle) suosikkitallille on tapahtunut. Edellisen sekasorron aikaan oli sentään V12 mitä kuunnella, nyt tilalle on saatu orvot selitykset ja itkemiset. Pysyköön Modenasta ostettu lippis edelleen kaapissa.
Hatunnosto kyllä Massalle miten homman hoiti, vielä kun olisi ollut päästämättä ohi.
Harmittaa kyllä nähdä mitä pitkäaikaiselle (ainoalle) suosikkitallille on tapahtunut. Edellisen sekasorron aikaan oli sentään V12 mitä kuunnella, nyt tilalle on saatu orvot selitykset ja itkemiset. Pysyköön Modenasta ostettu lippis edelleen kaapissa.
Hatunnosto kyllä Massalle miten homman hoiti, vielä kun olisi ollut päästämättä ohi.
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Tnii, paitsi että tallimääräykset nyt vaan sattuu olemaan kiellettyjä nykysäännöissä. Hankala sääntö toki valvoa jos homma hoidetaan asiallisesti, kuski kuitenkin saa päästää toisen ohi niin halutessaan. Tämäkin tapaus olis varmaan näyttänyt melko toisenlaiselta jos Massa olisi lehdistötilaisuudessa suoraan sanonut päästäneensä Alonson ohi auttaakseen tätä mestaruustaistelussa ja Alonso reilusti kiittänyt Massaa, sen sijaan että väännellään naamaa kiusaantuneena ja jauhetaan ihan tolkutonta potaskaa ilmiselvän asian kieltämiseksi.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Tallimääräykset on ja ovat kuuluneet formuloihin. Tuossa ajetaan, tietysti kisan voitosta mutta enemmän maailmanmestaruuksista. Jos toisella kuljettajalla on siihen paremmat mahdollisuudet niin tallin kannattaa se hyödyntää vaarattomasti eikä niin että kolarointia voisi tapahtua.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
On kielletty juu. Samalla tiedetään että sen estäminen ja valvominen on mahdotonta. En muista milloin tuo tuli kielletyksi. Ja katson asioita punaisten lasien läpi. Tosin muistan kuinka Ferrarien ohituksista oltiin tuohduksissa mutta odotettiin että Taavitta auttaa Häkää, noin siis MTV3:sen selostuksissa. Mutta eihän tässä osaa enää iloita eikä vihastua, koko tunne skaala meni jo ennen ku täytin 30, niin itselle on ihan sama miten ajot menee ja kuka voittaa. 1995 tuntui Leijonien maailmanmestaruus NIIN SUURELTA, nytkin kyllä katson kisat mutta tuskin mestaruudesta osais montaa minuuttia iloita.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Näin se vaan menee, mutta kyllä katsojien kannalta olisi mukavampaa jos tätä peliä ruvettaisiin pelaamaan vasta siinä vaiheessa kun toisen kuljettajan laskennallisetkin mahdollisuudet mestaruuteen ovat menneet... Tai vaikka edes vasta loppukaudesta jos toinen on huomattavan paljon paremmissa asemissa mestaruustaiston suhteen vaikka teoreettiset tsargat olisi vielä olemassakin. Nyt näin ei vielä ollut.
Näin se oli Kimin fefe kausillakin, vasta loppukaudesta kaveria autettiin. Ekaks Kimiä ja seuraavalla kaudella sitten Massaa. Näissä tallimääräysissä ärsytttää minua erituyisesti se, että ne tuntuvat seuraavan tiettyjä kuljettajia tallista toiseen. Sopimukset pakostikin "poliittisia" ts. uskon jo että sopimusta solmittaessa vaaditaan kiistaton ykköskuskin asema, jonka jälkeen käyttäydytään niinkuin FA tilaanteessa varikkopysähdysten jälkeen kun hetken pääsi perässä roikkumaan kun FM renkaat vielä kylmät. Pian sen jälkeenhän ero vakiintui 3 sekunnin tasoon, kunnes Massan kyyti mystisesti hetkellisesti hidastui...
Näin se oli Kimin fefe kausillakin, vasta loppukaudesta kaveria autettiin. Ekaks Kimiä ja seuraavalla kaudella sitten Massaa. Näissä tallimääräysissä ärsytttää minua erituyisesti se, että ne tuntuvat seuraavan tiettyjä kuljettajia tallista toiseen. Sopimukset pakostikin "poliittisia" ts. uskon jo että sopimusta solmittaessa vaaditaan kiistaton ykköskuskin asema, jonka jälkeen käyttäydytään niinkuin FA tilaanteessa varikkopysähdysten jälkeen kun hetken pääsi perässä roikkumaan kun FM renkaat vielä kylmät. Pian sen jälkeenhän ero vakiintui 3 sekunnin tasoon, kunnes Massan kyyti mystisesti hetkellisesti hidastui...
Viljan tar fram det som inte fanns.