Autokeskus
Valvoja: Moderators
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Täyttä paskaa oli ainakin saamani palvelu kun kaipasin nopealla aikataululla raidetangonpäätä Fiigeliin.. Soitin autokeskukseen, en muista menikö olariin mutta mietin hetken että mihin oikein soitin. Kuulemma pitää vaan käydä paikan päällä kysymässä eli kysymys oli miten pitkällä olen ko. paikasta
Kuulemma jos katsoo tietokoneelta niin menee iltaan asti Ei nyt ihan avaudu näin hiiri kädessä syntyneelle.. Kyllä toimivat lafkat tarkistaa koneelta onko niillä jotain osaa ettei tarvitse ajella ympäri kyliä hukkaamassa aikaa ja kyselemässä Okei, taisihan kyseessä olla iltapäivä ja terassikelit että ei huvittanut enää kaivella tuollaisia. Ei kuulemma ikinä ollut kyseistä osaa edes myyty autokeskukselta, sinäänsä ei yllätä. Tilaus lähti loppupeleissä sitten heikalle. Näyttää vahvasti siltä että voi olla kohta taas alfan aika eli edelleen saman konsernin palveluille tarvetta tulevaisuudessakin, onneksi on internet.
Kuulemma jos katsoo tietokoneelta niin menee iltaan asti Ei nyt ihan avaudu näin hiiri kädessä syntyneelle.. Kyllä toimivat lafkat tarkistaa koneelta onko niillä jotain osaa ettei tarvitse ajella ympäri kyliä hukkaamassa aikaa ja kyselemässä Okei, taisihan kyseessä olla iltapäivä ja terassikelit että ei huvittanut enää kaivella tuollaisia. Ei kuulemma ikinä ollut kyseistä osaa edes myyty autokeskukselta, sinäänsä ei yllätä. Tilaus lähti loppupeleissä sitten heikalle. Näyttää vahvasti siltä että voi olla kohta taas alfan aika eli edelleen saman konsernin palveluille tarvetta tulevaisuudessakin, onneksi on internet.
-
- Viestit: 768
- Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
- Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92) - Paikkakunta: Lemi
- Viesti:
Imatralla oli tänään Korvenkannan 24h Nesteellä Ripatilta muutama ukko ja neljä vai viis näyttely Fiattia. Kaverit oli tyylikkäästi kauluspaidat päällä ja punaset Fiat-lippikset päässä siinä joten ajattelin mennä kysymään, että onko Alfoja tulossa Ripatille. No sain kysyttyä niin kaveri vastasi, että joo ei meille kyllä ainakaan enneku saadaan uudet...Ja lause loppui siihen kun piti lähteä kaverin kanssa kahville. Sanonko että haista vitun toimintaa, en mene ikinä kyseiseen puljuun... Myyjälle vaan terveisiä!
UliUli
Näinhän se etenee,asiakaspalvelun aateliaa... No turha valittaa kun lahkeesta tippuu..Kun myyjällä menee omat tarpeet asiakkaan edelle,joka tässämullekaikkihetinyt aatteessa on käynyt.
Aikansa kutakin tapasi Isäni sanoa,asiat menee vaan omilla painoillaan,eipä mene aikaakaan kun saamme uuden toimittajan,HTI.
Mutta mistä löydämme ne erimukavat myyjät,ai niin joo ne on eläkkeellä et kaippa se kauppakin pian siirtyy kok.net. Ja sittenkun se on niin hankalaa keskustella naamakkain,okei sori kait tää olis pitänyt lykätä avautumiseen,mutta palvelu nykyään vituttaa niin kovaa eikä viitti lyödäkkään,mutta LEXkurmootus olisi monella alalla tarpeen,varsinkin kouluissa. Noh toivottavasti nämäkään tomut ei varpaissa enää kauaa hierrä,kyllä tää maakamara senverran oudoksi muuttuu ja koti on siellä missä olet.Huh ja kulaus ja enteriä.
Aikansa kutakin tapasi Isäni sanoa,asiat menee vaan omilla painoillaan,eipä mene aikaakaan kun saamme uuden toimittajan,HTI.
Mutta mistä löydämme ne erimukavat myyjät,ai niin joo ne on eläkkeellä et kaippa se kauppakin pian siirtyy kok.net. Ja sittenkun se on niin hankalaa keskustella naamakkain,okei sori kait tää olis pitänyt lykätä avautumiseen,mutta palvelu nykyään vituttaa niin kovaa eikä viitti lyödäkkään,mutta LEXkurmootus olisi monella alalla tarpeen,varsinkin kouluissa. Noh toivottavasti nämäkään tomut ei varpaissa enää kauaa hierrä,kyllä tää maakamara senverran oudoksi muuttuu ja koti on siellä missä olet.Huh ja kulaus ja enteriä.
- sataviisysi
- Viestit: 211
- Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
- Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.
Kävin Raision autokeskuksessa ja otin kylmätyypit neliapila Mitosta, myyjä katseli pöydän takaa, mutta odotti vissiin toistakin asiakasta lasipalatsiin - no hyvä kun ei häirinnyt.
Tiskillä kyselin Alfani historiasta eli onko kampanjahuollot/vaihdot tehty. Homma tuli selväksi ja yleisesti jotain huolloista lätistiin niin kaveri yhtäkkiä alkoi selittää miksi Alfan huollot on kalliita - en kysynyt enkä viitannut huoltohintoihin missään vaiheessa, mutta en ainakaan siellä huollata jos jannu rupee jo selittelee hintoja ihan itekseen - täytyy olla kallista.
Korvaan kuitenkin tarttu vuodatuksesta sen verran, että öljy on kuulemma longlife öljyä ja aika kallista ja että hiukkassuodatin vaatii ko. kallista öljyä että toimii.
Itekseni mietin, että jos autoon kehoitetaan vaihtamaan öljyt 6 kk välein niin mikä longlife se on, ymmärrän jos väli olisi vaikka kaksi vuotta(vrt. vw, audi ym.) ja miten öljy vaikuttaa hiukkassuodattimen toimintaan
Tiskillä kyselin Alfani historiasta eli onko kampanjahuollot/vaihdot tehty. Homma tuli selväksi ja yleisesti jotain huolloista lätistiin niin kaveri yhtäkkiä alkoi selittää miksi Alfan huollot on kalliita - en kysynyt enkä viitannut huoltohintoihin missään vaiheessa, mutta en ainakaan siellä huollata jos jannu rupee jo selittelee hintoja ihan itekseen - täytyy olla kallista.
Korvaan kuitenkin tarttu vuodatuksesta sen verran, että öljy on kuulemma longlife öljyä ja aika kallista ja että hiukkassuodatin vaatii ko. kallista öljyä että toimii.
Itekseni mietin, että jos autoon kehoitetaan vaihtamaan öljyt 6 kk välein niin mikä longlife se on, ymmärrän jos väli olisi vaikka kaksi vuotta(vrt. vw, audi ym.) ja miten öljy vaikuttaa hiukkassuodattimen toimintaan
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
^ En ole longlifeihin perehtynyt, mutta äkkiä tosiaan kuvittelisi että oikeasti hyvät 10-60w öljyt pelaisivat myös. Sen tiedän ettei ainakaan saksalaisissa turbovehkeissä kannata mennä longlife ohjelman mukaan, koneeseen kertyy paljon kuraa joka tukkii öljysihdin.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Hiukkassuodattimellisiin dieseleihin on oma öljynsä jokaisella valmistajalla. Eroa on lisäaineistuksessa.
Ei ole syytä lähteä kikkailemaan jollain muulla öljyllä, pitkästä vaihtovälistä voi olla montaa mieltä, itse vaihtaisin useammin kuin 30tkm, mutta en silti vaihtaisi öljyä mihinkään muuhun kuin autovalmistajan ilmoittaman luokituksen omaavaan.
Ei ole syytä lähteä kikkailemaan jollain muulla öljyllä, pitkästä vaihtovälistä voi olla montaa mieltä, itse vaihtaisin useammin kuin 30tkm, mutta en silti vaihtaisi öljyä mihinkään muuhun kuin autovalmistajan ilmoittaman luokituksen omaavaan.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Sovin Harjattulassa sunnuntaina, että tulen tänään kokeilemaan Mitoa Raisioon. Yksi myyjä kävi kysymässä, ennen kuin mun oma myyjä vapautui. Mulla oli ihan hyvä palvelukokemus ja Mitokin hyvä.sataviisysi kirjoitti:Kävin Raision autokeskuksessa ja otin kylmätyypit neliapila Mitosta, myyjä katseli pöydän takaa, mutta odotti vissiin toistakin asiakasta lasipalatsiin - no hyvä kun ei häirinnyt.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Tulipahan tänään vähän tutkittua asiaa. Esim Valvoline suosittaa 2,4 jtdm:n ihan perus 5W-40 täyssynteettistä, ei mitään longlifea. Eli siinä ainakin riittää luokitukset ja jopa 30tkm vaihtovälille.Epezi kirjoitti:Hiukkassuodattimellisiin dieseleihin on oma öljynsä jokaisella valmistajalla. Eroa on lisäaineistuksessa.
Ensimmäinen minulla vastaan tullut hiukkassuodattimellinen auto pitkällä vaihtovälillä, johon ei vaadita perinteistä longlife öljyä.
Hiukkassuodattimille sopivissa öljyissä on mm vähemmän klooria ja jotain tuhkautuvia ainesosia vähemmän kuin tavallisissa öljyissä...jos moottori varsinkin kuluttaa(polttaa) öljyä jonkin verran niin ajansaatossa on varmaan tämän vuoksi merkitystä nokiloukun toiminnalle, mutta paskaksi tai tukkoon ne menee kumminkin jossain vaiheessa..
Esim C5 citikan, vanhemman mallin nokiloukku, vaihto uuteen jotain 140000km kohdalla huollossa, tai aiemmin jos tukkeentuu ja hintaa vajaa n2000€, uudemmassa vähän pidempi vaihtoväli..
Esim C5 citikan, vanhemman mallin nokiloukku, vaihto uuteen jotain 140000km kohdalla huollossa, tai aiemmin jos tukkeentuu ja hintaa vajaa n2000€, uudemmassa vähän pidempi vaihtoväli..
Selenialta suositellaan WR Pure Energy 5W-30 öljyä kaikkiin 159 dieseleihin.
Pitäisi vaihtaa vaimon C4:ään tuulilasi ja omaan 159:ään vaihtaa niinikään lasi ja tehdä määräaikaishuolto. Ajattelinpa laittaa Autokeskuksen koetukselle.
Ajanvaraus puhelimitse.... ruuhkaa on ja ärsyttävä ääni viiden sekunnin välein kertoo, että olette vieläkin jonossa.... Pitkähkön odotuksen jälkeen vastaa nuorehko miehenkilö ja alkaa ratkoa ongelmia. Sitikan lasin vaihto Konalassa ensi maanantaina, Alfan huolto tiistaina ja lasinvaihto keskiviikkona, tarvittaessa sijaisauto veloituksetta max. 100 km / lasi.
Mitäpä tuohon sanoisin:
+ ihminen vastaa puhelimeen; ei tarvitse painella 1 jos olette yritysasiakas, 2 jos autonne on vihreä, 3 jos olette yli 169 cm pitkä, liipasimesta jos alkaa pänniä...
+ ajat sai nopeasti
+ ajat sai peräkkäin
+ sijaisautopalvelu kuuluu lasin hintaan
- ärsyttävä jonotusjankuttaja puhelimessa
Mielenkiinnolla odotan, mitä muuta sanottavaa syntyy. Tähänasti kuitenkin positiivinen yllätys.
Ajanvaraus puhelimitse.... ruuhkaa on ja ärsyttävä ääni viiden sekunnin välein kertoo, että olette vieläkin jonossa.... Pitkähkön odotuksen jälkeen vastaa nuorehko miehenkilö ja alkaa ratkoa ongelmia. Sitikan lasin vaihto Konalassa ensi maanantaina, Alfan huolto tiistaina ja lasinvaihto keskiviikkona, tarvittaessa sijaisauto veloituksetta max. 100 km / lasi.
Mitäpä tuohon sanoisin:
+ ihminen vastaa puhelimeen; ei tarvitse painella 1 jos olette yritysasiakas, 2 jos autonne on vihreä, 3 jos olette yli 169 cm pitkä, liipasimesta jos alkaa pänniä...
+ ajat sai nopeasti
+ ajat sai peräkkäin
+ sijaisautopalvelu kuuluu lasin hintaan
- ärsyttävä jonotusjankuttaja puhelimessa
Mielenkiinnolla odotan, mitä muuta sanottavaa syntyy. Tähänasti kuitenkin positiivinen yllätys.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Mussutin tästä vielä Kakskerrassa paikalla olleelle pojallekin. Otti numeron ylös ja lupasi, että Hämeenlinnasta soitellaan. Kohta varmaan jo pirisee!Minä kirjoitti:Paikallinen Autokeskus oli ainoa putka, joka ei katsonut aiheelliseksi vastata tiedusteluuni D:n tuulilasinvaihto-operaatiosta. Kesäkiireitä varmaan...
Eli ei nyt ihan yhtä mansikkainen vaikutelma kuin herra J:lla.
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
- Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider - Paikkakunta: Helsinki
Viikonloppuna kävin Konalan Autokeskuksessa kyselemässä millonka Giuliettaa pääsis pällistelemään. Myyjän palvelu oli todella ystävällistä niitä näitä turistessa. Tarkkaa aikaa ei osattu sanoa, mutta ilmeisesti parin kuukauden päästä.
Vähän jäi epäilyttämään, että miten nopeaa on toimitus Italiasta jos sattuu tilaamaan autonsa jollain lisävaruste/väriyhdistelmällä jollasta maahantuoja ei oo valmiiks jo automaattisesti maahan tilannut. Henkilökohtaisesti olen pikkasen skeptinen jos italiaanojen lupauksien varaan pitää jättää auton toimitusajankohta. Sillon venyminen ihan OK, jos jokaiselta myöhästymispäivältä autonhinta tippuu muutaman satasen. Muuten ei.
Mut niinkuin sanoin palvelu oli kyllä ystävällistä.
Vähän jäi epäilyttämään, että miten nopeaa on toimitus Italiasta jos sattuu tilaamaan autonsa jollain lisävaruste/väriyhdistelmällä jollasta maahantuoja ei oo valmiiks jo automaattisesti maahan tilannut. Henkilökohtaisesti olen pikkasen skeptinen jos italiaanojen lupauksien varaan pitää jättää auton toimitusajankohta. Sillon venyminen ihan OK, jos jokaiselta myöhästymispäivältä autonhinta tippuu muutaman satasen. Muuten ei.
Mut niinkuin sanoin palvelu oli kyllä ystävällistä.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Olen vaihdattanut Konalassa reilun kolmen vuoden sisään kaksi akkunaa ja molemmilla kerroilla homma sujui kuin elokuvissa. Pieni vinoilu projektikuntoisen Seiskavitosen omituisuuksista kuului tietysti asiaan asiaan.Jönsson kirjoitti:Mielenkiinnolla odotan, mitä muuta sanottavaa syntyy.
Viimeisin fönäri tuli vaihdatettua Rengaslasissa ja siitäkään ei pahaa sanottavaa. Auton luovuttanut asiakaspalvelija tosin oli aika mörkö mutta enpä minä sinne varsinaisesti seurustelemaan mennytkään.
- Epäkelpokeräilijä -
No, niinhän siinä de facto käykin, koska edelleen ikäännytät vanhaa ja ajelet siihen lisäkilometrejä, vaikka väliraha on jo lyöty lukkoon. Jos onnistut vielä venyttämään uuden autosi luovutuksen seuraavan vuoden puolelle, olet todellakin voittanut - jos et nyt satasia päivässä, niin - satasia kuukaudessa, ehkä tuhansiakin. Tämä siis edellyttäen, että kauppaan kuului vaihtoauton käyttäminen maksuvälineenä.Pavunlaskija kirjoitti:Vähän jäi epäilyttämään, että miten nopeaa on toimitus Italiasta jos sattuu tilaamaan autonsa jollain lisävaruste/väriyhdistelmällä jollasta maahantuoja ei oo valmiiks jo automaattisesti maahan tilannut. Henkilökohtaisesti olen pikkasen skeptinen jos italiaanojen lupauksien varaan pitää jättää auton toimitusajankohta. Sillon venyminen ihan OK, jos jokaiselta myöhästymispäivältä autonhinta tippuu muutaman satasen.
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
- Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider - Paikkakunta: Helsinki
Entä jos se entinen käyttis päättääki Murphyn lain nojalla hajota sillä aikaa kun odotusaika venyy? Kerralla kun räjähtää moottori, vaihdelaatikko, perä ja kattoon tippu meteoriitti niin tuskin liike hyvittää enää sovittua vaihtohintaa.Jönsson kirjoitti:No, niinhän siinä de facto käykin, koska edelleen ikäännytät vanhaa ja ajelet siihen lisäkilometrejä, vaikka väliraha on jo lyöty lukkoon. Jos onnistut vielä venyttämään uuden autosi luovutuksen seuraavan vuoden puolelle, olet todellakin voittanut - jos et nyt satasia päivässä, niin - satasia kuukaudessa, ehkä tuhansiakin. Tämä siis edellyttäen, että kauppaan kuului vaihtoauton käyttäminen maksuvälineenä.Pavunlaskija kirjoitti:Vähän jäi epäilyttämään, että miten nopeaa on toimitus Italiasta jos sattuu tilaamaan autonsa jollain lisävaruste/väriyhdistelmällä jollasta maahantuoja ei oo valmiiks jo automaattisesti maahan tilannut. Henkilökohtaisesti olen pikkasen skeptinen jos italiaanojen lupauksien varaan pitää jättää auton toimitusajankohta. Sillon venyminen ihan OK, jos jokaiselta myöhästymispäivältä autonhinta tippuu muutaman satasen.
Kyseessä enemmänkin periaate kysymys, että se mistä sovitaan tapahtuu vaikka joutusivat lennättämään täältä automyyjän rakentamaan sen Alfan Italian linjastolla ja sitten vetämään trailerilla Suomeen.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Autokeskuskessa myyvät varaosina EIOOTA ... tähän mennessä kaikki on ollut tilaustavaraa 2 - 4 viikon toimitusajalla. 25% tapauksissa en ole saanut soittoa takaisin kun olen käynyt paikanpäällä kyselemässä/tilaamassa osia.
Deltassa kävin kysymässä samoja osia, heillä ei kuulema ole enää mitään missään.
Otti printin eperistä ja alleviivasi haluamani osan numeron ja kehotti menemään Autokeskukseen lapun kanssa.
Kysyin olisiko antaa edes hinta-arviota osasta niin varaosamyyjä tokaisi:
"Tämä on meillä maksanut ennen 550euroa, autokeskuksessa varmaan halvempi"
Että sillain
Deltassa kävin kysymässä samoja osia, heillä ei kuulema ole enää mitään missään.
Otti printin eperistä ja alleviivasi haluamani osan numeron ja kehotti menemään Autokeskukseen lapun kanssa.
Kysyin olisiko antaa edes hinta-arviota osasta niin varaosamyyjä tokaisi:
"Tämä on meillä maksanut ennen 550euroa, autokeskuksessa varmaan halvempi"
Että sillain
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Kas näin. Nyt on sitten Autokeskus, Helsinki, Konala korkattu. Toimeksiannot olivat seuraavat:
Citroen C4: tuulilasin vaihto.
Alfa 159 2,4 Jtd: 90 000 km:n huolto + tuulilasin vaihto.
Hommat sai mukavasti peräkkäisille päiville ja lyhyellä varoitusajalla. Lasinvaihtojen ajaksi sai sijaisauton maksutta (Nissan Micra) ja huoltopäivälle lisömaksusta.
Lasit näyttäisivät vaihtuneen hyvin ja tiiviisti. Huolto tehty ilmeisen ansiokkaasti, ainakaan mitään puutteita en ole löytänyt. Moottorin alavääntö parantui huomattavasti (egr putsattu) ja itse toimittamani öljyt lisätty ylärajaan asti, kuten pitää. Tavaratilan rullaverhon narinasta olin kertonut. Vika ei kokonaan poistunut, mutta väheni (ruuveja kiristämällä).
Autoa noudettaessa kerrottiin, mitä oli tehty ja mitkä olivat havainnot. Todettu, että vasen etupyörän laakeri vähän ääntää. Osaa ei ollut hyllyssä, mistä pieni miinus, mutta ensi viikolla vaihdetaan - ja takuuseen.
Huolto-ohjelman ulkopuolisena toimenpiteenä tehty jarrujen herkistely, mitä suosittelevat kerran vuodessa. Lupa kuitenkin kysytään asiakkaalta erikseen, koska siitä tulee hintaa. Annoin luvan, vaikka en ole huomannut jarruissa vikaa.
Jarruhomma vei sitten hiukan budjetoitua enemmän aikaa, jonka johdosta tuulilasin liimaus ei olisi ehtinyt kuivua. Niinpä auton nouto siirtyi edellisillasta seuraavaksi aamuksi. Liike kustansi sijausauton vuokra-ajan venymisestä aiheutuneet kustannukset.
Kokonaisuudesta jäi hyvin ammattimainen ja asiakaslähtöinen vaikutelma. Lasku oli toki iso, mutta ei niin iso, että olisi enää ainuttakaan syytä poiketa Teltta-autossa nöyryytettävänä.
Citroen C4: tuulilasin vaihto.
Alfa 159 2,4 Jtd: 90 000 km:n huolto + tuulilasin vaihto.
Hommat sai mukavasti peräkkäisille päiville ja lyhyellä varoitusajalla. Lasinvaihtojen ajaksi sai sijaisauton maksutta (Nissan Micra) ja huoltopäivälle lisömaksusta.
Lasit näyttäisivät vaihtuneen hyvin ja tiiviisti. Huolto tehty ilmeisen ansiokkaasti, ainakaan mitään puutteita en ole löytänyt. Moottorin alavääntö parantui huomattavasti (egr putsattu) ja itse toimittamani öljyt lisätty ylärajaan asti, kuten pitää. Tavaratilan rullaverhon narinasta olin kertonut. Vika ei kokonaan poistunut, mutta väheni (ruuveja kiristämällä).
Autoa noudettaessa kerrottiin, mitä oli tehty ja mitkä olivat havainnot. Todettu, että vasen etupyörän laakeri vähän ääntää. Osaa ei ollut hyllyssä, mistä pieni miinus, mutta ensi viikolla vaihdetaan - ja takuuseen.
Huolto-ohjelman ulkopuolisena toimenpiteenä tehty jarrujen herkistely, mitä suosittelevat kerran vuodessa. Lupa kuitenkin kysytään asiakkaalta erikseen, koska siitä tulee hintaa. Annoin luvan, vaikka en ole huomannut jarruissa vikaa.
Jarruhomma vei sitten hiukan budjetoitua enemmän aikaa, jonka johdosta tuulilasin liimaus ei olisi ehtinyt kuivua. Niinpä auton nouto siirtyi edellisillasta seuraavaksi aamuksi. Liike kustansi sijausauton vuokra-ajan venymisestä aiheutuneet kustannukset.
Kokonaisuudesta jäi hyvin ammattimainen ja asiakaslähtöinen vaikutelma. Lasku oli toki iso, mutta ei niin iso, että olisi enää ainuttakaan syytä poiketa Teltta-autossa nöyryytettävänä.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Itse keräsin eilen eksperienssiä Konalasta ABS:n vikakoodien luvun merkeissä.
Puhelimella ei ketään saanut kiinni kirveelläkään. No, eihän se heinäkuussa ole kovin kummallista, mutta olisi silti ottanut ohimoon jos auto olisi ollut jossain tienposkessa pelti pystyssä.
Paukkasin sitten suoraan paikalle ja Autokeskuksen kaverit saivat koodien luvun sovitettua muiden hommien oheen. Asentaja oli lukenut koodit, kirjannut ne ylös, kuitannut veks ja jopa ajanut autolla lenkin nähdäkseen tulevatko koodit takaisin. Ihan passeli homma.
Hintaa huville tuli 51,55€ joka minusta on pelkästä koodien lukemisesta aika tanakka laskutus. Testerin käytöstä ja testilenkistä se kyllä on jokseenkin kohtuullista, mutta tuota jälkimmäistä en oikeastaan tilannut vaan olisin pärjännyt pelkällä vikahistoriallakin.
Enivei, homma tuli tekoon ilman ennakkovarausta ja jonkun kympin laskusta itkeminen olisi aika nillitystä, joten kyllä minä olen tuohon reissuun jokseenkin tyytyväinen.
Puhelimella ei ketään saanut kiinni kirveelläkään. No, eihän se heinäkuussa ole kovin kummallista, mutta olisi silti ottanut ohimoon jos auto olisi ollut jossain tienposkessa pelti pystyssä.
Paukkasin sitten suoraan paikalle ja Autokeskuksen kaverit saivat koodien luvun sovitettua muiden hommien oheen. Asentaja oli lukenut koodit, kirjannut ne ylös, kuitannut veks ja jopa ajanut autolla lenkin nähdäkseen tulevatko koodit takaisin. Ihan passeli homma.
Hintaa huville tuli 51,55€ joka minusta on pelkästä koodien lukemisesta aika tanakka laskutus. Testerin käytöstä ja testilenkistä se kyllä on jokseenkin kohtuullista, mutta tuota jälkimmäistä en oikeastaan tilannut vaan olisin pärjännyt pelkällä vikahistoriallakin.
Enivei, homma tuli tekoon ilman ennakkovarausta ja jonkun kympin laskusta itkeminen olisi aika nillitystä, joten kyllä minä olen tuohon reissuun jokseenkin tyytyväinen.
- Epäkelpokeräilijä -
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Mä korkkasin ton tammikuussa Croman vuosihuollon merkeissä (4. vuosi, kun ei tuu kilsoja tarpeeksi enää).Jönsson kirjoitti:Kas näin. Nyt on sitten Autokeskus, Helsinki, Konala korkattu.
+: Hinta-arvio alittui parilla kympillä (515 ja rapiat)
-: Takajarrut alkoivat rahista maaliskuussa, vaikka huolto-ohjelman mukaan ne oli "tarkastettu" tammikuussa. Kilsoja oli tullut jotain vajaa tonni tuossa ajassa. Lahtela lupasi hyvittää tuon hinnassa, mutta aikataulusyistä teetätin ne Malminkartanon Autohuollossa.
Croman suvikumit ostin sitten Konalan Autokeskuksesta.
Tuo Malminkartanon Autohuolto on ollut mun mieleen lähinnä sen pikahuoltopuolen kaverin vuoksi. Sillä on oikea tapa suhtautua meikäläiseen. Miinusta ne keräsivät tuon Alfan konepuolen keikasta, kun eivät ilmoittaneet, että kaikkia tiivisteitä ei saaneetkaan sovitussa ajassa ja maalle lähtö viivästyi päivällä. No se ei oikeasti lomalaista haitannut, kun kerran sai tiiviin koneen kotteroon ja mulla oli himassa mustaleimaista kulkevaista murheeseen. Ja pari paksua sikaria...
- Joonake
- Viestit: 222
- Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:31
- Car(s): Skoda Superb -17
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tiedä sitten mikä on autokeskuksen osuus tähän draamaan, mutta äkkiseltään katsottuna www.alfaromeo.fi sivuston ns. "tehokkain" peli on 159 diesel.. Mihin katosivat kaikki V6:set?
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
- Ghost
- Viestit: 456
- Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
- Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S - Paikkakunta: Tampere
Kyselin postilla muutamia pikkukilkkeitä Muukkoselta ja Heikalta;
Muukkonen vastasi alle viikossa, kaikkia osia ei varastossa, tilaamalla saadaan. Jatkokysymykseen toimitusajoista sain vastauksen noin kolmessa viikossa
Heikka ei tavalliseen tapaansa vastannut ollenkaan. Sieltä en enää edes kysy mitään, mitä ei nettisvuilla ole tarjolla.
Sitten postit Deltaan ja Autokeskukseen. Vastaukset molemmilta saman päivän aikana, kaikkea löytyy kohtuullisella toimitusajalla. Ostin sitten kamat Autokeskuksesta, tulivat parissa päivässä ja hinnat olivat osittain halvempia, kuin Muukkosella. Ensikokemus Autokeskuksesta siis varsin positiivinen.
Deltan hinnat olivat muuten aivan omissa sfääreissään...
edit: nämä kokemukset siis Tampereelta
Muukkonen vastasi alle viikossa, kaikkia osia ei varastossa, tilaamalla saadaan. Jatkokysymykseen toimitusajoista sain vastauksen noin kolmessa viikossa
Heikka ei tavalliseen tapaansa vastannut ollenkaan. Sieltä en enää edes kysy mitään, mitä ei nettisvuilla ole tarjolla.
Sitten postit Deltaan ja Autokeskukseen. Vastaukset molemmilta saman päivän aikana, kaikkea löytyy kohtuullisella toimitusajalla. Ostin sitten kamat Autokeskuksesta, tulivat parissa päivässä ja hinnat olivat osittain halvempia, kuin Muukkosella. Ensikokemus Autokeskuksesta siis varsin positiivinen.
Deltan hinnat olivat muuten aivan omissa sfääreissään...
edit: nämä kokemukset siis Tampereelta
Viimeksi muokannut Ghost, 03 Elo 2010, 13:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
En tiedä miten varaosien hinnoittelu menee muissa virallisissa huolloissa kuin Autokeskuksen toimipisteissä, mutta paikallinen taho, Wetteri, tarjosi veret seisauttavan hinnan kun airbagin ecua tiedustelin. Noin 2x yli muiden paikkojen käypäisen hinnan, 3x ePerin listahinta. Ei tullut kauppoja.
Vanhaa menoakin siis löytyy ainakin paikoitellen hinnoittelussa.
Vanhaa menoakin siis löytyy ainakin paikoitellen hinnoittelussa.
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Eipä voi kehua Autokeskuksen ammattitaitoa. 159:ssä huomattiin jo ennen kaupantekoa, että ratti on suoraa ajaessa vinossa. Auto kyllä meni ihan suoraan, eli tuo oli lähinnä kosmeettinen haitta. Myyjä lupasi että asia katsotaan kuntoon. Tänään auto vietiin huoltoon klo 10, kuten oli myyjän kanssa sovittu. sanoin että auto tarvittaisiin takaisin klo 13 jonka piti olla ok. Kun menimme liikkeeseen n. klo 12.30, ei autoa vielä ollut edes otettu työn alle. Huoltoneuvojan avustuksella saatiin sitten käyttöön pariksi tunniksi vaihto Mazda. Kun auto saatiin n. klo 16, niin ratti oli edelleen vinossa, koska heidän laitteilla ei saatu kulmia kohdalleen. Siis mitä?? Huolto neuvoi sopimaam auton meille myyneen myyjän kanssa, että säätö tehdään heidän piikkiin esim. Euromasterilla. Mitä niin ihmeellistä kulmien säädössä voi olla? Jotakin huoltoneuvoja selitti, että heidän laitteet on suunniteltu takavetoisten säätämiseen. Miten kulmien säätö riippuu siitä, kummassa päässä vetarit on? Eipä muuttamut käsitystäni merkkihuolloista mihinkään.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Moni on käyttänyt puhelinta osien tiedusteluun? Vastaa yleensä heti eikä kolmen viikon päästä!Ghost kirjoitti:Kyselin postilla muutamia pikkukilkkeitä Muukkoselta ja Heikalta;
Muukkonen vastasi alle viikossa, kaikkia osia ei varastossa, tilaamalla saadaan. Jatkokysymykseen toimitusajoista sain vastauksen noin kolmessa viikossa:crazyeyes:
Heikka ei tavalliseen tapaansa vastannut ollenkaan. Sieltä en enää edes kysy mitään, mitä ei nettisvuilla ole tarjolla.
Sitten postit Deltaan ja Autokeskukseen. Vastaukset molemmilta saman päivän aikana, kaikkea löytyy kohtuullisella toimitusajalla. Ostin sitten kamat Autokeskuksesta, tulivat parissa päivässä ja hinnat olivat osittain halvempia, kuin Muukkosella. Ensikokemus Autokeskuksesta siis varsin positiivinen.
Deltan hinnat olivat muuten aivan omissa sfääreissään...
edit: nämä kokemukset siis Tampereelta
Tämä lähinnä siksi että mitä itse olen Heikalta tilannut on puhelimella hoitunut n. 10 minuutissa!
Kyllä juuri näin, kannattaa tosiaan soittaa... silleen on ainakin itsellä homma toiminu erittäin hienostiKauGoH kirjoitti:Moni on käyttänyt puhelinta osien tiedusteluun? Vastaa yleensä heti eikä kolmen viikon päästä!Ghost kirjoitti:Kyselin postilla muutamia pikkukilkkeitä Muukkoselta ja Heikalta;
Muukkonen vastasi alle viikossa, kaikkia osia ei varastossa, tilaamalla saadaan. Jatkokysymykseen toimitusajoista sain vastauksen noin kolmessa viikossa:crazyeyes:
Heikka ei tavalliseen tapaansa vastannut ollenkaan. Sieltä en enää edes kysy mitään, mitä ei nettisvuilla ole tarjolla.
Sitten postit Deltaan ja Autokeskukseen. Vastaukset molemmilta saman päivän aikana, kaikkea löytyy kohtuullisella toimitusajalla. Ostin sitten kamat Autokeskuksesta, tulivat parissa päivässä ja hinnat olivat osittain halvempia, kuin Muukkosella. Ensikokemus Autokeskuksesta siis varsin positiivinen.
Deltan hinnat olivat muuten aivan omissa sfääreissään...
edit: nämä kokemukset siis Tampereelta
Tämä lähinnä siksi että mitä itse olen Heikalta tilannut on puhelimella hoitunut n. 10 minuutissa!
Kaksi kosketusta autokeskukseen Konalassa. Positiivisia kokemuksia. Hauskaa, kun soittelevat: "Sulla on takalevyt menny, se olis kyllä 260€, jos vaihdetaan." "Täältä on johdot palaneet takaluukun sisältä. 60€ menis."
Näillä korjauksilla on selvitty vuosi. Tyypeillä on sellainen äänensävy soittaessa, että kuvittelin konkurssin lähestyvän. Ilmeisesti Delta-maailma oli kuitenkin oma maailmansa. Siellä sataset paukkui. Huoltohinnat oli enemmänkin kiloeuroissa.
Näillä korjauksilla on selvitty vuosi. Tyypeillä on sellainen äänensävy soittaessa, että kuvittelin konkurssin lähestyvän. Ilmeisesti Delta-maailma oli kuitenkin oma maailmansa. Siellä sataset paukkui. Huoltohinnat oli enemmänkin kiloeuroissa.
GT kävi 4 v/80 tkm Autokeskus Tikkurilassa huollossa (oikea km-määrä 55 tkm, mutta menee vuosien mukaan), aamusta vein ja viesti ennen klo 13 että noudettavissa. Loppulasku käyttämällä heidän lähettämän etusetelin pysähtyi reiluun 300 egeen... pienen etukäteiskyselyn perusteella kilpailukykyinen hinta
Raision pojat ainakin hoitivat mallikkaasti lauantaina AREFille koeajoautot Breraa myöten. Pari herkullisinta tuli testattua, Mito QV jo Bellassa.
Sitten kaverit opastivat letkan ja osallistuivat parilla autolla Turun Piazza Piccololla järjestettyyn italialaisten autojen näyttelyyn. Hatunnosto.
Sitten kaverit opastivat letkan ja osallistuivat parilla autolla Turun Piazza Piccololla järjestettyyn italialaisten autojen näyttelyyn. Hatunnosto.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
- PePe
- Viestit: 170
- Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
- Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV - Paikkakunta: Kauniainen
Tässä jokunen vuosi sitten jätin Laakkosen näyttelyssä helmikuun viimeisenä päivänä kaksi kirjallista ja yhden suullisen yhteydenottopyynnön Bader-Meinhof Wagenin tiimoilta. Olin ihan tosissani tuollaista hankkimassa.Joonake kirjoitti: Muistan aikoinaan kun edellinen autoliike otti yhteyttä vasta muutaman päivän viiveellä.
Puhelinsoitto tuli juhannusviikolla. Ällistyksestä toivuttuani repesin vittuilemaan.
No, jäihän syrjähyppy tekemättä. Osataan sitä näköjään muuallakin
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Minulla on kaksikin yhteydenottopyyntöä Tampereen (Lakalaivan) DA:lle vuodelta -07. Mitään ei ole kuulunut, tosin ei ole enää tarvettakaan. Varmaan myös vittuilisin mikäli joku erehtyisi nyt soittelemaan. Taitavat olla ne pyynnöt hukattu siellä kiireen keskellä - mikäli niitä kukaan oli koskaan edes kiinnostunut/viitsinyt lukea.PePe kirjoitti: Puhelinsoitto tuli juhannusviikolla. Ällistyksestä toivuttuani repesin vittuilemaan.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
tuossa kevättalvella, olisko ollut maaliskuussa kävin parikertaa raision datsunilla eikä lykästänyt. Oli tuolloin ongelmana tuo "katalysaattorisi on paskana" koodi joten meinasin että jos luettaisiin oikein merkkiliikkeen koneella vikamuistia, noh liikkeeseen mentyäni vaistomaisesti silmäni etsi makaroonien työnvastaanottoa mutta turhaan, joten ensimmäiselle vapaalle esittämään asiaa jotta onkos pikahuoltoon pitkä jono. Datsun huoltoneuvoja oli kyllä erittäin asiallinen eikä jonokaan ollut kuin 1/2 tuntia. Murheet tuli sitten siitä kun neuvojalle selvisi automerkki. Elikä auto oikein korjaamon puolelle ja aikataulu uusiksi, minulla ei ollut silloin aikaa riittävästi joten sanoin varaavani sitten ajan myöhemmin jos tarvettta. Siitä sitten ajoin suoraan konelaan jossa pikahuollon mies löi piuhan kiinni ja hommat kuntoon. Toisella kertaa menin tilaamaan korjausmaalia, siis ne kynsilakkapullon näköiset, johon sitten sain vastauksen että ei saa ollenkaan eikä tietoa koska kun ei ole heidän varaoaohjelmassa.
-
- Viestit: 371
- Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
- Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09 - Viesti:
Konalan Autokeskuksessa ei ainakaan myyntiä voi syyttää turhasta aktiivisuudesta. Työkaveri on saanut päähänsä että 159 farkku 2.4 automaatti pitää saada. Myyjä sen sijaan on saanut päähänsä rakentaa kaupalle erilaisia esteitä. Käväistiin koeajo mielessä viime maanantaina katselemassa 159:ä.
- ei minkäänlaista kartoitusta tilanteesta ts kysymyksiä leasing, vaihtoauto, rahoitus jne
- moottorit vaihtumassa joten ei kannata lähteä koeajolle eikä 2.4 ole muutenkaan täällä myymälässä
- ei yhteystietojen kysymistä jotta voisi tehdä tarjouksen kun koneen päivityksen jälkeen uudet hinnat ovat selvinneet
- ei muutenkaan kiinnostusta koko touhuuun
- tullut kuulemma juuri lomilta eikä tiedä nyt oikein mistään mitään kun on kaikki asiat niin paljon muuttuneet lomanaikana (?)
Siitä sitten tien yli kohti Deltaa jos vaikka nurkissa olisi vielä jotain.
Sopiva auto pihassa, sisään siis.
me: "Teillä olis tuossa pihassa on mielenkiintoinen 159"
myyjä "niin varmaan, ei vain voi tietää onko asiakkaan vai meidän"
Aha, avaus siis heti tällä asenteella.
Hetken päästä selvisi että auto on Herttoniemen auto eikä Konalan vaikka on Konalana pihassa. No eipä se meitä kiinnosta minkä pisteen auto on kun on ihan näytille etuoven eteen tuotu. Autoa ei voi koeajaa kun avaimet ovat Herttoniemessä.
Me: ollaan töissä tässä lähellä niin onnistuuko huomenna?
Myyjä: avaimet ovat Herttoniemessä...
Pidä tunkkis...
Ajattelin ryhtyä automyyjäksi. Ei voi olla kovin vaikeaa tehdä ok tulosta edes pienellä aktiivisuudella.
Nim. Teen työkseni myyntikonseptien luomista ja kehittämistä.
- ei minkäänlaista kartoitusta tilanteesta ts kysymyksiä leasing, vaihtoauto, rahoitus jne
- moottorit vaihtumassa joten ei kannata lähteä koeajolle eikä 2.4 ole muutenkaan täällä myymälässä
- ei yhteystietojen kysymistä jotta voisi tehdä tarjouksen kun koneen päivityksen jälkeen uudet hinnat ovat selvinneet
- ei muutenkaan kiinnostusta koko touhuuun
- tullut kuulemma juuri lomilta eikä tiedä nyt oikein mistään mitään kun on kaikki asiat niin paljon muuttuneet lomanaikana (?)
Siitä sitten tien yli kohti Deltaa jos vaikka nurkissa olisi vielä jotain.
Sopiva auto pihassa, sisään siis.
me: "Teillä olis tuossa pihassa on mielenkiintoinen 159"
myyjä "niin varmaan, ei vain voi tietää onko asiakkaan vai meidän"
Aha, avaus siis heti tällä asenteella.
Hetken päästä selvisi että auto on Herttoniemen auto eikä Konalan vaikka on Konalana pihassa. No eipä se meitä kiinnosta minkä pisteen auto on kun on ihan näytille etuoven eteen tuotu. Autoa ei voi koeajaa kun avaimet ovat Herttoniemessä.
Me: ollaan töissä tässä lähellä niin onnistuuko huomenna?
Myyjä: avaimet ovat Herttoniemessä...
Pidä tunkkis...
Ajattelin ryhtyä automyyjäksi. Ei voi olla kovin vaikeaa tehdä ok tulosta edes pienellä aktiivisuudella.
Nim. Teen työkseni myyntikonseptien luomista ja kehittämistä.
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
Kyselin 159 2.4 jtdm 120tkm huollon hintaa autokeskuksesta ja deltasta. Tähän kuuluu siis jakohihnan vaihto. No, soitto Autokeskukseen treelle, ei vastausta joten puhelu menee keskukseen. Sielä ottavat soittopyynnön koskien tuota huoltoa, kysyessäni koska mahtavat soittaa keskuksen asiakaspalvelija sanoi laittavansa kiirellisten joukkoon tämän pyyntöni. Tämä tapahtui siis torstaina klo 13. Perjantaina ei kuulu, maanantaina jolloin odotin viimeistään soittoa ei kuulu, no Tiistaina sitten Turun autokeskuksesta soitetaan vaikka ilmoitin mielestäni selkeästi että Tampereelle haluan mennä, no hinta kuitenkin tulee selväksi 1700 olis tuo huolto. Ja koska homma voitaisiin tehdä, no tuossa kahden viikon päästä ja menee kaksi päivää...
Lopputulos: vien auton huomenna delttaan jossa pitäis päivässä onnistua.
Lopputulos: vien auton huomenna delttaan jossa pitäis päivässä onnistua.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Njoo... kävin kyselemässä moottoriin sellaisia pieniä alta sentin halkaisijalla olevia kumisia aluslevyjä.
Annoin osanumeron ja varaosamyyjä tarkastaa koneelta, "joo tilaus tavaraa menee sellaset 2 viikkoa" ... sanoin ettei haittaa. Myyjä alkaa naputtelemaan koneelle ja kysyy montako laitetaan, sanoin että 6 niitä on sielä yhteensä. Myyjä naputtelee lisää ja kysynpähän sitten että paljonko maksavat ja vastaus on 6,50 eur. No mikäs siinä... naputtelu jatkuu ja myyjä sanoo "yhteensä nämä olisivat sitten 39 euroa".
Sanoin että nyt on kyllä sen verran hintavia että jätänpä ottamatta ja kävelin ulos. Hinta oli siis 6,50 kappaleelta osille jotka ovat suunnilleen etusormenkokoisia kumisia prikkoja.
Annoin osanumeron ja varaosamyyjä tarkastaa koneelta, "joo tilaus tavaraa menee sellaset 2 viikkoa" ... sanoin ettei haittaa. Myyjä alkaa naputtelemaan koneelle ja kysyy montako laitetaan, sanoin että 6 niitä on sielä yhteensä. Myyjä naputtelee lisää ja kysynpähän sitten että paljonko maksavat ja vastaus on 6,50 eur. No mikäs siinä... naputtelu jatkuu ja myyjä sanoo "yhteensä nämä olisivat sitten 39 euroa".
Sanoin että nyt on kyllä sen verran hintavia että jätänpä ottamatta ja kävelin ulos. Hinta oli siis 6,50 kappaleelta osille jotka ovat suunnilleen etusormenkokoisia kumisia prikkoja.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4