Yleinen avautumis-ketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

MAX:lta tulee Top Gear, mutta lähetys pätkii niin saatanasti, että ohjelmaa on mahdotonta katsoa. Eilen oli sama juttu. Kaikki muut kanavat toimii normaalisti, ja pätkiminen loppuu (ainakin eilen) MAXillakin samaan aikaan kuin Top Gear. Mitä vittua? Ankeista arki-illoista viedään se vähäinenkin ilo.

(Ja miksi MAX lähettää näitä jaksoja, jotka maikkari on näyttänyt jo 100-vuotta sitten?)

E: Pätkii nyt näköjään Faktakin. Nämä DNA:n maksukanavat ovat todella syvältä. Samat ohjelmat pyörii päivästä toiseen - jos pyörii lainkaan. Tekstitykset on hukassa, tai sitten ne ovat väärästä ohjelmasta. Joskus ei ole kuvaa lainkaan. Digiboxiakin on vaihdettu, mutta eipä ole sekään auttanut.

Avatar
Morre
Viestit: 258
Liittynyt: 30 Kesä 2009, 00:30
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Morre »

^Meillä pätki eilen pahasti SubJunior. Jotain häikkää siellä Maikkarin päädyssä siis on.

Ja samaa mieltä MAX:n Top Gearin jaksoista :evil:
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.

Avatar
Joonake
Viestit: 222
Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:31
Car(s): Skoda Superb -17
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Joonake »

Maksukanavista tuli mieleeni, kun nyt on nämä Soneran ONNENPEKKA mainokset telkkarissa. No siinähän luvataan kanavapaketit, tietoturvat, videovuokraamot, spotifyt ja kaikki mahdollinen. No kun kerran olen Soneran asiakas, ajattelin että nythän saan sitten ilmaiseksi kaikkea mukavaa.

Surffailin nettiin ja laitoin osoitteeni ruudukkoon, niin fanfaarit soivat ja sain ilmoituksen "voit saada nyt 3kk spotify-premiumin"... Mihin jäi kaikki muut edut mitä mainoksessa luvattiin? Luvataan verovapaus loppuelämälle ja annetaan kaksi pakastehernettä puurasiassa...

Ja tästäkin huvista olisi pitänyt maksaa "toimitusmaksut" 20e, joten eipä hirveän houkutteleva tarjous sitten ollutkaan...

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Shakal »

http://www.ts.fi/online/lahialue/154193.html

Ja olen tuo mainittu turkulaismies..

Kallo murtunut muutamastakin paikkaa. Pohja ja tuo silmän alla, ontelon läheisyydessä olevat pahimpia. Sen johdosta oikeaa silmää kohdistava lihas jossain muualla kuin pitäisi ja näen kaiken kahtena. Muurautunut myös umpeen.

Leikkaus maanantaina, sairaslomaa ainakin kolmisen viikkoa ja menee luultavasti yli kuukausi että alan taas näkemään niinku pitäisi.

Ei kauheasti jaksa nyt naurattaa. Lopuksi on sanottava että käyttäkää pyöräillessä kypärää. Niin minäkin tein. Luultavasti en tätä kirjoittaisi jos en olisi sitä käyttänyt.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Auts! Onneksi ei käynyt yhtään pahemmin. Ylläolevaa tapausta en paremmin tunne, mutta olen jo kauan kironnut fillaroidessa ja muutenkin kylillä liikkuessa rullaluistelijoiden olevan kaikkein vaarallisin ryhmä. Mennään niin kuninkaana täysiä himmeleillä, joissa ei ole jarruja. Sitten ihmetellään, kun ei kukaan väistä ja kolahtaa.

Pikaista paranemista!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

^^Ai perkele! Hesas olen pannut saman merkille rullaluistelijoista, ovat kuin kadun omistajia eikä väistä vaan jalankulkijat hyppivät sivuun. :evil: ..no ei ne kaikki varmaan pahoja ole :wink:

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Shakalille tsemppiä. Turha tässä nyt on syyllistä sen enempää hakea, pääasia että ukko on toipumaan päin. Ja todellakin, kypärät päähän!
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

Shakal kirjoitti:http://www.ts.fi/online/lahialue/154193.html

Ja olen tuo mainittu turkulaismies..
käyttäkää pyöräillessä kypärää. Niin minäkin tein. Luultavasti en tätä kirjoittaisi jos en olisi sitä käyttänyt.
Tuuria oli,ettei aivokalvo revennyt :-D Ihmettelen kyllä ,etteivät ottaneet sua sisälle tarkkaiteltavaksi... Antoivakko edes jatkohoito-piteitä mukaan ?

Seuraa tilannetta,ettei rupea polla pyörimään ihmeellisiä ratoja...Kait on lääkitys kunnossa ? Nimmrk.Volvo65kmh&pv50vkolimiontakaa keulaan ja pää ilman kypärää katukiveen.
Ps2.Älä jää sänkyyn makaamaan :wink:

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Tsemppiä!
Ride on!

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Kiitos.. Kovin odotellaan tuota maanantaista leikkausta että pääsis oikeasti paranemaan.

Ei ole myöskään kauhean kiva kaivella syyllisiä. Mitäs poistuin kotoota.
jarski kirjoitti:Ihmettelen kyllä ,etteivät ottaneet sua sisälle tarkkaiteltavaksi... Antoivakko edes jatkohoito-piteitä mukaan ?
Kyllä ne minua sen päivän verran tarkkaili ja totesivat että kyllä mä voin levätä kotona ihan yhtälailla lääkehuuruissa, kunhan mulla on joku vahtimassa olemassaoloani.

Eiköhän tässä pari päivää kestä..
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Shakal kirjoitti tiistaina kivaa-ketjuun kirjoitti:Oma rataennätys kartingissa.. Jotenkin mennyt parin viimeisen viikon aikana asiat liiankin hyvin. Kyllä tästä on pakko tulla vielä jyrkkä alamäki jossakin välissä.
Manaaja :shock:

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Spooky :evil:
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Nii-i.. Menin sanomaan tuon asian ääneen muutamalle kaverilleni ja seuraavana aamuna pamahti.

Kyllä pitäis olla vaan hiljaa. :evil:

Kuvatus
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Aniara
Viestit: 337
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:07
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Aniara »

Shakal kirjoitti:Nii-i.. Menin sanomaan tuon asian ääneen muutamalle kaverilleni ja seuraavana aamuna pamahti.

Kyllä pitäis olla vaan hiljaa. :evil:

Kuvatus
Oho! Aika kauheen näköinen... :( Mistäs moinen?

Ja sitten oma avautuminen: matkalla kaupungin ulkopuolella sijaitsevalle marjatilalle, keskellä ruuhkaa, auto sanoo yhtäkkiä BIIIIMMMM!!!!! ja mikä-lie-engine-system-failure-merkkivalo syttyy. Minä että, no, katotaan nyt, ehkä se menee pois tai ehkä siinä nyt vaan on jottain härmää (älkää kysykö mitä tarkalleen tarkoitan...) mutta kun ajo alkoi tuntua siltä kuin olisi ollut käsijarru päällä ja 2000 rpm jälkeen mitään ei oikeen tapahtunut, soitin huoltoon ja ilmoitin tulostamme.

Arveli hän siellä, että on "yks pytty pois käytöstä kokonaan", vai miten se meni. Maanantaina selviää. Auto jäi sinne, toivottavasti katalysaattori ei ehtinyt ottaa nokkiinsa - ilmeisesti sellainen riski oli olemassa. Itseä vähän harmittaa, kun huomenna ois treffit Bonon kanssa ja ois ollu kiva mennä sinne alfalla... :(

Bussilla pääsee. :?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Shakal kirjoitti:Kuvatus
Ikävästi mennyt joku ruuvi silmäkulmasta läpi...

Pavunlaskija
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pavunlaskija »

Saksan rallista aamuyöllä kotiin ja kahden tunnin nukkumisella töihin. Oma vika mut syö silti miestä.
Matkalla töihin joku pe******n kuovi lentää alfan maskiin. Onneks autoon ei muita vaurioita kun keulalla suolia ja höyheniä.
Toimari anto tuossa palautetta kun luvut ei ihan systeemissä näytä järkeviltä. Tää nyt ei oo meikäläisen vika kun "ajan vaan mopolla" ja käytän niitä. Toimarikin tietää et eri jantterien homma laittaa niitä lukuja masiinaan. Ei silti estäny rakentavaa kritiikkiä.

Ja syksyn sääennustetta näköjään pukkaa taas taivaalta...

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Vittu mikä päivä. Aamupäivästä Primeramummo koetti etukulmasta sisään kaistanvaihdossa. Noh oma moka kun arvaamattoman kulkineen sokeassa kulmassa tuli ajeltua pitkän matkaa.. Ja kai tuo näytti vilkkuakin niin olis voinu vähän himmata ajoissa jossei olis tullu ajeltua ajatuksissa. Ois nyt vienyt edes sen puskurin mennessään niin sais omat naarmutkin samaan piikkiin.

4 tunnin puutaheinää -koulutuksessa istumisen päälle onkin hauska huomata miten 3kk käytetty (mutta 7kk vanha kone) on jumissa kuin purkka tukassa. Näkyy olevan puoli miljoonaa tiedostoa kehitellyt jostain - ei ihme ettei liiku. Viimeinen Acer/Microsoft mitä tulee hankituksi. Saman puljun MSN Messengerikin oli blokannut kaikki yhteyshenkilöt. Sähköpostitkaan ei kulkenut ennen kuin jokaisen eston purki erikseen.

Onneksi terveyspuolikin reistailee, ompahan jotain vaihtelua.

EDIT: Niin tosiaan korvaamaton kalenterikin hukkui (mm. partakoneen ohella) taas Suomen kierroksella reissatessa. Edustavaa tulla kaikkiin tapaamisiin surkeasti myöhässä (jos muistaa) ja parta ajamatta.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Aamulla huomasin että eilen asennetun syylarin edessä,
grillin takana, on jokin muovinen "tukilevy" tms.
aivan viturallaan ja kiinnittämättä. Hyvä sedät!
Ei muuta ku luuri käteen ja kantelemaan päällikölle.
No, huomenna sitten paatte sen ojennukseen,
***tanan tunarit. :twisted:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

(luultavasti) Kampiakselin laakerit antamassa periksi, huomenna varmistuu asiasta...

Jos ei olisi Alfa, niin v***ttaisi enemmän kun pystyy kestämään :roll:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Voi perse että voi olla 5-6 vuotiaiden jalkapallopeli joillekin tärkeä asia. Sääliksi käy lapsia, joiden vanhemmat elää menetettyä elämäänsä lastensa kautta. :bad-words:
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

^Puhut vähän mutta asiaa!

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

DaViega kirjoitti:(luultavasti) Kampiakselin laakerit antamassa periksi, huomenna varmistuu asiasta...
Miten tuli ilmi, mitkä oireet?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

silverine kirjoitti:Aamulla huomasin että eilen asennetun syylarin edessä,
grillin takana, on jokin muovinen "tukilevy" tms.
aivan viturallaan ja kiinnittämättä. Hyvä sedät!
Ei muuta ku luuri käteen ja kantelemaan päällikölle.
No, huomenna sitten paatte sen ojennukseen,
***tanan tunarit. :twisted:
Oisko tehty irrottamatta puskuria? säästäähän siinä aikaa joo, kun saat takas, niin katopa onko se muovinen grilli siinä alhaalla edelleen ehjä ja kunnolla paikallaan :wink:

Avatar
Aniara
Viestit: 337
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:07
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Aniara »

maybetomorrow kirjoitti: EDIT: Niin tosiaan korvaamaton kalenterikin hukkui (mm. partakoneen ohella) taas Suomen kierroksella reissatessa. Edustavaa tulla kaikkiin tapaamisiin surkeasti myöhässä (jos muistaa) ja parta ajamatta.
:lol:
Anteeksi! Oli pakko nauraa.

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

toolman kirjoitti:
silverine kirjoitti:Aamulla huomasin että eilen asennetun syylarin edessä,
grillin takana, on jokin muovinen "tukilevy" tms.
aivan viturallaan ja kiinnittämättä. Hyvä sedät!
Ei muuta ku luuri käteen ja kantelemaan päällikölle.
No, huomenna sitten paatte sen ojennukseen,
***tanan tunarit. :twisted:
Oisko tehty irrottamatta puskuria? säästäähän siinä aikaa joo, kun saat takas, niin katopa onko se muovinen grilli siinä alhaalla edelleen ehjä ja kunnolla paikallaan :wink:
Joo. Kun näky kohtasi minua aamulla niin tiesin välittömästi että
ohjesäännön mukaan asennusta ei ole tehty. Huomenna päivystän
vieressä kunnes homma on tehty, oikein. JA rupeaa olemaan viimeinen
kerta kun kyseiseen mestaan enää vien.

Ps. Missä ajassa tekisitte syylarin vaihdon (fuskaamalla, huonosti,
ilman puskurin irroittamista), ilmaamisen + termarin vaihdon?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^Jotain 3,5 tuntia.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

silverine kirjoitti:
DaViega kirjoitti:(luultavasti) Kampiakselin laakerit antamassa periksi, huomenna varmistuu asiasta...
Miten tuli ilmi, mitkä oireet?
Nakutinakutinakuti...

Nakutti kierroksilla äänekkäästi, pikkuisen joutokäynillä, joillain kierrosalueilla ei nakuttannut, mutta sellaset alueet tosi harvassa. moottori lämpeää tooosi hitaasti - jopa hitaammin kuin normaalisti, isot pojat sanooo, että sekin on merkki noista laakereista. Tehot pers tuntumalla paikallaan, mutta ei niitä kehtaa käyttää.

Huomenissa pitäisi olla astetta varmempi
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

silverine kirjoitti:Missä ajassa tekisitte syylarin vaihdon (fuskaamalla, huonosti, ilman puskurin irroittamista), ilmaamisen + termarin vaihdon?
Epezi kirjoitti:^Jotain 3,5 tuntia.
Aika kauan..Laskusta päätellen n. 4h eli eivät ole suuremmin siinä kusettaneet, kai...
No, huomenna tenttaan tasan tarkkaan mitä on tehty ja miksi.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

^
Siel ne ny nysvää, tällä kertaa puskuri irti.
Saas nähdä saavatko rikki jotain..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Oikeilla välineillä ja asenteella ei sitä puskuria tarvitse irroittaa. Onnistuu ihan samalla työnlaadulla puskuria irroittamattakin.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

In Finland vii häv tis ting koold Reilu Meininki! Eli siis: Ajelin Lielahden GoGo-liikuntakeskukselle teippauskeikalle( kakkosduunin siis...) Kyseisen putiikin pysäköintialue on revitty auki ja odottaa asfaltointia.....kuoppaa, myökkyä, tolppia ja työkoneita....luonnollisestikaan en jättänyt autoani sinne häiritsemään setien työskentelyä, vaan pysäköin sen siististi rakennuksen reunalle puolittain jalkakäytävälle(katu on ahdas). Muutakaan paikkaa ei oikein ollut sillä viereisten autokorjaamon, postikeskuksen, varaosaliikkeen yms. pihoihin ei tietenkään voi viedä autoja tuntikausiksi parkkiin.....Tuloksen arvaatte. Perääni oli ilmestynyt n. kymmenkunta muutakin autoa ja kaikki edellämainitulla tavalla siististi pysäköityinä....KAIKKIIN ilmestynyt 40e pikavoitto! Syy: puolittainen pysäköinti jalkakäytävälle ja pysäköintikielto-merkin noudattamatta jättäminen. ( Joo kävin tarkistamassa. Löytyihän sieltä parin mutkan takaa n. 500 m päästä k.o merkki könöllään aitaa vasten....) Oma vikahan se tietysti oli ja sakon maksan toki, MUTTA asiassa hiertää lähinnä se että respaa haastateltuani sain kuulla että lappuliisoja ei ole nähty mies muistiin nurkilla vaikka pysäköintialueen täytyttyä ihmiset kuulemma ovat jättäneet säännön mukaisesti autot tien viereen jonoon....Mutta annas olla kun remontti parkkiksella alkaa, niin johan on seuraavina päivinä lappuja kirjoitettu sormet verillä! Haiskahtaa tilanteen hyväksikäytöltä. ( lue : tahalliselta kiusanteolta....) No, sakkohan on kirjoitettu oikein perustein joten p...kaks sitä täällä kitisen............silti hiukan V....ttaa :bad-words: !!!!!!!

Huh....jo helpotti :mrgreen:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Epezi kirjoitti:Oikeilla välineillä ja asenteella ei sitä puskuria tarvitse irroittaa. Onnistuu ihan samalla työnlaadulla puskuria irroittamattakin.
Olivat "raottaneet" puskuria...
En löytänyt mitään valitettavaa tällä kertaa.

Kopkop.

(savu nousee varmaan huomenna pellin alta) :silent:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kävi taas niin tyypillisesti kun aloin hitsaamaan varapyöränkoteloa. Entisten paikkausten vieressä oli pikku reikä, joka laajeni siinämäärin että edellisen "ammattilaisen" hitsauksen sai rälläköidä pois kokonaisuudessaan. Hiukan isompaa pellinpalaa saa sinne nyt tyrkkiä eli n. neljännes kotelosta menee uusiksi. Tekisivät kunnolla kun kerran hommaan ryhtyvät.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Onko joukossamme ihminen, joka on saannut oikeasti Ricambi heikan kiinni sähköpostilla? Minä en ainakaan usko, ennen kuin näen :wink:

nm. 4 viestiä, ei vaikutusta saatika vastausta :lol:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Mää oon saanu joskus pari vuotta sitten. Nykysin on parasta soittaa. :wink:

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Sähköposti sopii sellaiseen ei niin kiireelliseen nice to konw tietoon, mutta jos on oikeasti asiaa kannattaa soittaa. Kannattaa muistaa, että Heikkakin tekee myyntityön muun työn ohessa ja ei istu koko ajan nenä kiinni ruudussa odottamassa sähköpostia johon vastata ja näinollen on erittäin inhimillistä että kaikkiin posteihin ei tule vastattua. Itse olen saanut Heikalta aina hyvää palvelua ja kaikki erikoisemmatkin osat on tullut perille, osa hiukan pidemmällä toimitusajalla, mutta tullut kuitenkin.

Avatar
koska
Viestit: 128
Liittynyt: 22 Elo 2007, 15:30
Car(s): Giulietta 1,4 multiair TCT
Porsche Cayenne Turbo
ex: 159 3,2 Q4 SW
ex: 147 selespeed
ex: 159 2,2 SW
Paikkakunta: Espoo

rekisteröintikatsastus osa2

Viesti Kirjoittaja koska »

Jaahas... käytiin sitten YRITTÄMÄSSÄ näyttää uudemman kerran tuota 147 alfaa rekisteröintikatsastuksessa. Eihän se taas ihan niin mennyt kuin oli suunniteltu. Nyt on isommat renkaat vaihdettu pienempiin ja keula suunnattiin iloisin mielin (hieman kiireessä) ja CARF-paita päällä kohti itäisempää Helsinkiä. Paikalla oltiin 13:30 ja asema menee kiinni klo 14 näin lauantaisin. Sivuilla lukee selvästi, että 13:45 loppuu rekisteröityminen... noh, otettiin jonotuslappunen laitteesta, kun populaa tuntui jonkun verran sisällä olevan. Naishenkilö ilmoitti tiskin takaa kuuluvalla äänellä tässä vaiheessa, että enää ei oteta katsastukseen?!?!? mitäs varten tuo sivuilla löytyvä aika sitten oikein on. Ja oltiinhan vielä aamusella juteltu saman naisen kanssa, kun kyseltiin mahdollisuutta käyttää saman ketjun toista katsastusasemaa... se kun olisi huomattavasti lähempänä. Sehän ei tietenkään onnistu, liekö syynä papereiden siirtämisen vaikeus (ovatkohan jo kuulleet, että on muitakin mahdollisuuksia kuin pulloposti...). Pienen keskustelun jälkeen hän kuitenkin totesi, että voimme vielä kysyä hallin pojilta, josko he vielä suostuisivat ottamaan auton syyniin... kyse on kuitenkin pelkästään renkaista (aiemmat kun mukamas ottivat koriin kiinni, vaikka todellisuudessa hipaisevat älyttömällä kaahauksella sisälokariin). Ensimmäinen ilmoitti, että "tää menee kahelta kiinni" ja sulki auton ikkunan... noh tässä vaiheessa katsoin viisaammaksi jäädä ulkopuolelle hieman "jäähtymään" ja annoin paremman puoliskon jatkaa keskustelua toisen katsastajan kanssa. Tämä henkilö olikin sitten jo aivan toista maata. Hän totesi, että eiköhän sen voi vielä vilkaista ja huikkasi vielä toisellekin, että eiköhän katsota vielä tämä. Tässä vaiheessa siis pieni pilkahdus valoa tunnelin päässä :)

Sitten kuului kysymys: Kuka auton on aiemmin katsonut? Tässä vaiheessa vielä nimeä mainitsematta (ei vielä leimaa papereissa), kyseinen herran nimi mainittua kuului vastaus: Ai se, sitten ei voida mitään, kun kyseinen kaveri pitää kaikki paperinsa oman lukollisen kaappinsa ovien takana ja vain hän voi auton jälkitarkastaa... eihän se nyt näin voi mennä, että joku kaveri, joka on silloin tällöin töissä tai ei ainakaan lauantaina, on ainoa henkilö, joka voi auton tarkastaa... Noh tätä vähän kyseltiin ja vastaukseksi tuli, että pojat eivät oikein tule hallissa toimeen keskenään?!?!? no sehän ei taas mua kiinnosta pätkän vertaa, mutta kai mulla on oikeus saada se auto katsastettua silloin, kun asema on auki!!! Eli homma siirtyy taas, mutta onneksi tuota kuukautta on vielä sentään jäljellä... harmittaa vaan taas ajella turhaan vielä kerran kyseiselle asemalle itäisempään Helsinkiin... Tämän jälkeen lupaan ja vannon, että koko ketju pääsee henkilökohtaiseen boikottiin! Oli sitten halvin tai ei!!! Ensi viikolla on tarkoitus ottaa yhteyttä yrityksen vatuullisiin henkilöihin ja tiedustella heiltä, onko tämä heillä normaalia. Kuluttaja-asiamiehellekin voisi kirjoittaa asiasta, vaikka heillä kädet taitavat ollakin täynnä nyky-yhteiskunnan pyörteissä.

Sinänsä kyllä paska mäihä, kun tuo tyyppi sattui kohdalle. Jos ensimmäisen katsastuksen olisi suorittanut nuorempi herrashenkilö, olisi homma jo pulkassa, eikä pahaa mieltä olisi tarvinnut varmaankaan jakaa edellisen käynnin jälkeen. Silloinhan kohdalle osunut katsastusmies soitti vielä peräänkin ja yritti parempaa puoliskoa lepytellä puhelimessa... lopputuloksena tällöin oli ennemminkin lisää mielipahaa, kun puhelun loppuvaiheessa setä sanoi: "ei meillä ole aikaa kouluttaa epätietoisia saati tietämättömiä asiakkaita... internetistä voi näitä käydä katsomassa vaikka ihan yöllä".

Niin ja alunperinhän tänne katsastusasemalle tosiaan päädyttiin oikeastaan sen takia, että heillä oli ilta-aikoja saatavana (töissäkin kun pitäisi välillä käydä). Toki halpa hintakin oli plussaa... nyt jo koko asema ja toiminta tosin kääntynyt ISOKSI miinukseksi.

Vali, vali, vali, mutta kun korpeaa niin maan perke***sti...

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: rekisteröintikatsastus osa2

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

koska kirjoitti:Tämän jälkeen lupaan ja vannon, että koko ketju pääsee henkilökohtaiseen boikottiin! Oli sitten halvin tai ei!!! Ensi viikolla on tarkoitus ottaa yhteyttä yrityksen vatuullisiin henkilöihin ja tiedustella heiltä, onko tämä heillä normaalia. Kuluttaja-asiamiehellekin voisi kirjoittaa asiasta, vaikka heillä kädet taitavat ollakin täynnä nyky-yhteiskunnan pyörteissä.

Niin ja alunperinhän tänne katsastusasemalle tosiaan päädyttiin oikeastaan sen takia, että heillä oli ilta-aikoja saatavana (töissäkin kun pitäisi välillä käydä). Toki halpa hintakin oli plussaa... nyt jo koko asema ja toiminta tosin kääntynyt ISOKSI miinukseksi.

Vali, vali, vali, mutta kun korpeaa niin maan perke***sti...
:lol: kuulostaa että panostavat asiakaspalveluun ihan koko rahalla.

ei muuta kun kommenttia http://www.katsastushinnat.fi/

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^^ Loistavaa toimintaa!

Oma avautuminen: Kaksi viikkoa töitä hullun lailla. Muutaman päivän vapaata edeltävän työvuoron aikana ilmaantuu orastava kurkkukipu, jota seuraa nopeasti tukkoinen olo ja lievä kuume. Kivaa. Ei anneta olotilan kuitenkaan häiritä; yhden tähden jalmaria naamariin ja saikku jälkikäteen.

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

V***n koiranluut. Monta tuntia hommissa ja toiselta puolelta yläpää irti ja alapään mötikkä pyörii yhtenä kappaleena eli mutterit ei lähe mihinkkän. Sinne jäi talliinn oottamaan aikaa parempaa.

Perus räikkä, jakari,lenkkiavain + crc yhdistelmiä kokeiltu. Vielä illanpäälle aiko velipoika kokeilla kuumailmapuhaltimella lämmitellä ja kattoa jelppaisko (jäi siis sen talliin). Onko ehotuksi millä prkl:eellä nuo mutterit sais pois?

Ajatus oli ettei olis iso homma, 4 mutteria pois ja uus osa paikalle, mutta ei niin ei...

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Laikalla mutteri halki. Toimii aina.

Toki voi koittaa pitää lukkopihdeillä vastaan sen suojakumen läpi. Harvemmin kyllä saanut riittävää grippiä aikaiseks.

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Jarsan kirjoitti:Laikalla mutteri halki. Toimii aina.

Toki voi koittaa pitää lukkopihdeillä vastaan sen suojakumen läpi. Harvemmin kyllä saanut riittävää grippiä aikaiseks.
Tuohonhan se tietenni loplta menee jos muu ei auta. Ihan kohtuu hyvät otteet saatiin kyllä, toinen väänsi mutteria toiselta puolelta, ja toinen piti lenkkiavaimella toiselta puolelta kiinni. Mutta vaikka hartiavoimin väänsi niin ei. Katotaan jos tuo crc sais niitä vähän löystymään. sit tuli hölväiltyä melko paljon..

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sape »

routasydän kirjoitti:Tuohonhan se tietenni loplta menee jos muu ei auta. Ihan kohtuu hyvät otteet saatiin kyllä, toinen väänsi mutteria toiselta puolelta, ja toinen piti lenkkiavaimella toiselta puolelta kiinni. Mutta vaikka hartiavoimin väänsi niin ei. Katotaan jos tuo crc sais niitä vähän löystymään. sit tuli hölväiltyä melko paljon..
Viikko sitten saman homman tehneenä sanon, että ota suosiolla rälläkkä käyttöön. :) Alapään kun katkaisee mutterin juuresta niin lähtee napauttamalla irti. Minäkin ähräsin tunnin ennen kuin luovutin ja rälläkän käyttöönoton jälkeen aikaa meni pari minuuttia niin rengas oli paikallaan.

Avatar
hattoori
Viestit: 217
Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja hattoori »

Kyllä kunnon pulttipyssy on alustahommissa aivan must. Sillä aukenee kyllä melkein mimmone jumi tahansa. Oma jousien vaihtoprojektikin otti koville, mut kun kaivoin hallin isoimman pulttipyssyn nii alko hommat luistamaan. :) Toki lämpökin tekee eetwarttia jumiutuneille osille. CRC:eestä ei oikein kyl itellä ainakaan ole ollut apuja.

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

CRC auttaa kun se saa vaikuttaa tarpeeks kauan mutta ei sekään ihmeisiin pysty. Rälläkkä lienee nopein vaihtoehto. Sitten on olemassa lenkillä/räikällä käytettävä mutterin halkaisu työkalu jos paikka on sellannen mihin rälläkän/dremelin kanssa ei voi mennä (esim. liian lähellä tankkia tai ahdas paikka).
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sape »

Ostin Motonetistä IKH:n mutterin halkaisijan tuohon koiranluiden vaihtoon, kun ajattelin että sillähän tuo käy kätevästi. Ensimmäistä mutteria halkaisin niin halkaisija oli kolmessa osassa ja mutterissa pieni naarmu. Ei ainakaan IKH:n halkaisija oikein vakuuttanut.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Sekundasta tuli mieleen motonetin öljyruutat millä vaihdetaan perien/lootien öljyjä. Ostin muutama viikko sitten sieltä 'uuden paremman' mallin missä on erikseen imu ja poisto letkut. 'Kyllähän tämä parannettu malli nyt skulaa hianosti' Muutaman desin sain lootaan sisään kun ruutan sisätiiviste korkkasi ja alkoi uloskuseminen väärästä päästä.. alfaltti ym. tietysti öljyssä. Kylä muuten v*tutti. Meinasin että nyt ei kyllä riitä pelkkä halpissekundan hyvitys, vaan saavat uhkailua asvaltin ja vaatteiden putsaamisesta, ja öljyn hukkaamisesta päälle. Kuitit säilytän tietysti aina visusti. No kaikki paikat pengoin läpi eikä kuitista hajuakaan.. Kylä v*tutti.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Mutteria ei kannata halkaista 7 euron vehkeellä, koska siinä hajoaa halkaisija eikä mutteri, mutta 70 euron halkaisija on toiminut aina niin, että mutteri on antanut periksi.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Varttikuutonen kehittää uutta vikaa nopeammin kuin ehdin korjata vanhoja. Vasta on vaihdettu etu- ja takajarrulevyt paloineen, alatukivarret, etuvakaajan helat, käsijarruvaijerit, tuulilasi, läjä suodattimia ja roplattu EGR ja airbagien liittimet. Nyt se taas kolisee jostain, etupään pyyhinvivusto on jumissa, takapyyhin on mykkä ja tänään keksi kulku vaihtua sihinään ja savutukseen. Taitaa olla joku imuletku irti tai halki.

Tilauksessa on uudet renkaat, jouset ja iskarit, jakohihna, vesipumppu, maski (joka puuttuu nyt kokonaan) jne.

Maalipinnasta on parempi olla puhumatta mitään.

Aikamoinen puuhamaa nollaviis-mallin autoksi.
- Epäkelpokeräilijä -

ice0018
Viestit: 267
Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja ice0018 »

:-|

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kang ... 5259703513

Eikö sitä voi perkele kilpailla jossain muualla kuin yleisillä teillä?

Lukittu