Löytyihän se vanha kunnon topikki...
Kävin Flavian kanssa (trailerilla) kyselemässä maalaria. Näinköhän kolme tonnia riittääkään?

Hyvät maalarit haluaa tehdä pohjatkin itse (noloa pitää maalaamossa asiakkaan tunaroimia pohjia, kun toiset asiakkaat luulee sitä maalaamon työnjäljeksi), minkä ymmärrän täysin. Toisaalta, kun hommasta maksaa, niin haluaisi asiallista jälkeäkin. Pohjatöitähän tuossa on, kun on paria nurkkaa ja konepeltiä joskus oiottu, ja ovien saumat olleet auki ja yhden oven pohjaa uusittu.
Alkaakin tuntumaan siltä, että jospa itse pistäisi akryylit pintaan, ja myöhemmin, kun auto olisi kilvissäkin (ei ole ollut Suomen rekisterissä ikinä, ja hieman hirvittääkin, jos tulisikin eteen joku syy miksi mulla olevat paperit ei kelpaisi), voisi katsoa ylimaalauksen perään, jos/kun pinta ei miellytä. Kunnon tiloja ei ole, mutta valkoisen ei-metallivärin saanee ruiskutettua nätisti luukut irrallaan ja kopan katto, keula ja perä kerrallaan, kun rajat voi jättää sellaisiin kohtiin, joista ne jää listojen alle piiloon.
Miksi homma ei voisi toimia esim. tällä?
http://www.automaalit.net/epages/Gagar. ... 20OC/HS%22
Lähinnä ajatellen mahdollista "oikeaa" maalausta joskus tulevaisuudessa. Tosin taidoista ja olosuhteista johtuvat epätäydellisyydet (appelsiini, roskat) saanee häivytettyä vesihionnalla, hiomatahnalla ja vaivalla, jos kerrosvahvuutta riittää - luulisin?
Harrastukset maksaa ja on taloudellisesti järjettömiä, mutta arvioin, että jos rahanmeno olisi jo loppunut, niin autosta olisi mahdollista saada myydessä se, mikä siihen on mennyt. Maalauksen lisäksi on vielä koko Dunlopin jarrujärjestelmä käymättä läpi - syöpymää on... Siksi tekee mieli vähän pihistelläkin.
Vielä kun löytäisi oikean värisävyn - pitäisi jonnekin päästä vertailemaan väriliuskoja. Mipa ja PPG ei tunne Lancian vanhoja värikoodeja.