Ihan positiivinen juttu, hauska sinänsä että sporttiautolla koitetaan tehdä perhematkaa
Mutta kun on jotain huonoa keksittävä niin sitten tehdään testi "väärässä kohderyhmässä".. On se kyllä ihme että noin kalliseen autoon ei muka mahdu viisihenkinen perhe...
Hauska kommentti myös:
"Hyväksynnästä kertovat Alfa-kuskien kädenheilautukset. Ehkä se johtuu Brerasta. "
Morottikohan kuski takaisin vai naureskeliko vain ylpeänä itselleen "minulla onkin ajossa hieno auto kun kaikki viittovat kädellä"..
MTV3:lta tuli vanha jakso Top Gearia, jossa tuhannen punnan alfat kilpasilla.
"Tämä on parasta Alfassa. Ongelmat ovat ainutlaatuisia. Muilla (Alfoilla) on erilaiset"
Ihan hyvää autoviihdettä kuitenkin.
Topi kirjoitti:Uudessa Mobilistissa juttu (muistaakseni) '61 Giuliettasta ja '72 Giuliasta.
Lisäksi tarinaa Alfan 100-vuotisjuhlista. Eräässä kuvassa oleva Suomi-kilpinen S2 Spider muistuttaa kovasti viikolla Kotkassa näkemääni peliä.
-Topi Kuusinen
Lueskelin tuon 100-vuotisjutun ja hieman hymyilytti italialaisten järjestäjien "täsmällisyys"
Ei menny kaikki ihan putkeen, mutta ilmeisestikkään se ei fiilistä laskenut.
sataviisviis kirjoitti:Heillähän oli myös niitä alfa kalsareitakin.
Kiinnostaa varmaan ihan helvetisti, mutta meitsi osti noita silloin muutamat ja edelleen yksi pari odottaa korkkaamattomana kaapissa. Emännän mielestä rumimmat bokserit, mitä maa päällään kantaa.
Videon alussa joku Breralla kaahailee... Video on hyvä muistutus siitä, että liikenteessä kannattaa muutenkin olla maltillinen. Valitettavasti en löytänyt videota facebookin ulkopuolelta, joten vaatii sisäänkirjautumisen.
^Vaimon bookissa tuo video oli kanssa viime viikolla ja teki oikeasti pahaa katsoa.
Itse ei tule kaahailtua ja muutenkin ajelen kohtuu rauhallisesti. Tuo toimii hyvänä muistutuksena, ettei tartte aloittaakaan.
Vasta viikonloppuna tuossa ajelin perässä, kun eräs *olv* ei vaivautunut pysähtymään suojatien eteen pysähtyneen auton kohdalla, minä pysähdyin. Tämä kyseinen tapaus sattui vieläpä koulun kohdalla, vaikkakin ilta-aikaan.
Ei kukaan voi ajaa niin laput silmillä, etteikö huomaisi. Viitseliäisyydestä tuokin asia on kiinni.
Olen avautunut!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Jos joku katsoi Teemalta Johnny Cashin Folsomin dokumentin niin tämä yksi vangeista, neekeri, jolla on autopurkaamo, on 75:n ja 156:n keulapalat purkaamon tallin katolla . Sattui vaan silmään..
Eilen ja tänään tuli uusintana BBC Knowledgella Top Gearin vanhoja jaksoja. Klassinen "tonnilla Alfa"- kisa ja 8C- testi. 8C:n kohdalla Alfa on Clarksonin mielestä tehnyt 140 000 (?) punnalla taidetta Ei kuulemma vastannut odotuksia ajo-ominaisuuksiltaan...
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson
Uusin tuulilasi koeajoi BMW 320dA coupen - kehuivat maasta taivaaseen, mutta sitten tuli kohta:
Jokin BMW-yhtälössä Mättää. Viime lehdessä (TL 10/10) koeajetun Alfa Romeo Breran palauttaminen maahantuojalle tuotti paljon suuremman tuskan kuin BMW:stä eroaminen samanmittaisen koeajo jakson jälkeen.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Sattuipa käsiini TM 15/1968,jossa koeajossa Alfa Romeo 1750 Berlina. Pojat ajelivat 180 km/h Tarvontietä ja totesivat,että koeajajilla oli juhlapäivä.Yhteenvedossa todetaan:"Kaikessa ihanuudessaan Alfakaan ei ole täydellinen,niinkuin tekstin edetessä lienee selvinnyt,mutta kokonaisuus on sanalla sanoen loistava."
Hinta 29.900 markkaa.
Linkin takana sunnuntain YLEN (uskokaa pois ) kuuden uutisten pätkä Historic Grand Racessa, vilahtaa siellä toinen mukana ollut Alfakin ( toiselle kävikin vähän ikävämmin). Mahtaa siellä radan vastustajia nyt kyrsiä!
Nelonen sportilla pyörii auto mundial (vielä tod. näk. tulee ainakin 1 uusinta), ensiksi Giulietta ja sitten 8C katolla ja ilman. Jututhan olivat puhdasta pornoa, joissa hienot autot pörrää komeita teitä, selostus on mitään sanomaton, mutta kyllähän noita katsoo
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
^
Mua ärsyttää tuo mundialin tyyli. Spiderin kohdallakin sölöttivät, että autolla on liikaa hintaa. Jos ois vähemmän kilpailis Boxterin kanssa ja MÖISI enemmän. Ehkä Alfa ei haluakaan 8C:n olevan mikään massatuote mm. 500kpl limited editionillaan.
Samoin Giuliettan kohdalla tarinointi aika ontuvaa scheissea...plaa plaa A3..1-sarja plaa...hienoin ja paras auto...silti huono kuin mikä..plaa
h_lauri kirjoitti:
PRKL! Mun matikkaprosa jäi duuniin! Kirotut i386-suorittimet!
Siis ilmeisesti vanha SX sarja koskapa DX-sarjassa matikkaprosa oli jo integroituna (sori pakko)....
Joo. Mä sotkeuduin noihin i086-aikana jo. Sitä ei muuten monessa koneessa ollutkaan, mutta mun Acer 512+:ssa oli. Toi + tarkoitti sitä, että keskusmuistin saatoi laajentaa täyteen 640 kiloon.
Valtaosa valmistajista käytteli 088:ia, kun siinä ulkoinen dataväylä oli 8-bittinen -> komponentit oli halvempia. Tai jotenkin noin se meni.
Sekoilin jo eilen lukujen kanssa siinä hihnanvaihtoväliketjussa.
TopGear-lehden jutuissa taasen ds3:a ja mitoa on arvostettu huomattavasti seattia korkeammalle... Oisko pisteytys ollut jotain 15-16/20 ds3 ja mito kun Ibiza FR:n pisteet tais olla jossain 10/20 tietämillä. Mutta ei mikään yllätys, että harmaa ja tylsä VAG-tuote voittaa TM:n testin. Itelle kelpais kumpi tahansa noista kahdesta muusta.
TopGear-lehden jutuissa taasen ds3:a ja mitoa on arvostettu huomattavasti seattia korkeammalle... Oisko pisteytys ollut jotain 15-16/20 ds3 ja mito kun Ibiza FR:n pisteet tais olla jossain 10/20 tietämillä. Mutta ei mikään yllätys, että harmaa ja tylsä VAG-tuote voittaa TM:n testin. Itelle kelpais kumpi tahansa noista kahdesta muusta.
Varaosahinnoissa oli paljon eroja, mutta niitä ei kai otettu huomioon pisteissä.
Ajovalopolttimo Alfaa n.290e ja sama polttimo Seattiin n.190e
Kaupan hyllyltä lukasin TM-testin, niin Miton suuntavakavuus/jousitus oli sen testin perusteella aika löysähkö ja niin on videonkin mukaan. Muuten kyllä mutkatiellä oli testin perusteella nautinto ajaa. Testivoitto oli tuloillaan, mutta nämä seikat veivät voiton, mutta kuitenkin hyvä.
h_lauri kirjoitti:
PRKL! Mun matikkaprosa jäi duuniin! Kirotut i386-suorittimet!
katiska kirjoitti:Siis ilmeisesti vanha SX sarja koskapa DX-sarjassa matikkaprosa oli jo integroituna (sori pakko)....
386DX:ssä ei ole matikkaprossaa. Sen saa erillisenä nimellä 387. 386SX:ssä taasen on 16-bittinen ulkoinen väylä, kun se on 386DX:ssä 32-bittinen. 486DX:ssä matikkaprossa on integroituna, mutta puuttuu taas 486SX:stä.