Lancia Stratos arvailua
Valvoja: Moderators
Lancia Stratos arvailua
Lancia Stratos prototyyppi näyttää melko valmiilta. Keskimoottori, kompakti kaksipaikkainen, helkutin haluttava jos hinta pysyy MR2 tasossa. Itse kuitenkin odotan, että konsepti tulisi käyttöön konsernin muillakin merkeillä. Jos Alfa tekisi tuosta Divan tyyppisen kaksipaikkaisen, niin sopiva urheiluauto olisi siinä, ikuiseen pitoon. Ellei, niin pitää hankkia Lotus.
Kuvia italiaspeed
http://www.italiaspeed.com/2010/cars/la ... llery.html
Kuvia italiaspeed
http://www.italiaspeed.com/2010/cars/la ... llery.html
Viimeksi muokannut alfista, 14 Elo 2010, 13:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Lancia Strator arvailua
Varsinkin jos MR2 on nelimukinen korolla ja Stratos Ferrari V8alfista kirjoitti:helkutin haluttava jos hinta pysyy MR2 tasossa.
VMP
Re: Lancia Strator arvailua
Jep! En tiedä uuden Stratoksen tekniikasta enempää, mutta tuohon luulisi sopivan parilitrainen turbonelikko. Eikö vanhassa stratoksessa ollut v6?mattijus kirjoitti:Varsinkin jos MR2 on nelimukinen korolla ja Stratos Ferrari V8alfista kirjoitti:helkutin haluttava jos hinta pysyy MR2 tasossa.
- MiNkO^^
- Viestit: 869
- Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
- Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147 - Paikkakunta: Päijät-Häme
Re: Lancia Strator arvailua
yep 2.4 v6alfista kirjoitti:Jep! En tiedä uuden Stratoksen tekniikasta enempää, mutta tuohon luulisi sopivan parilitrainen turbonelikko. Eikö vanhassa stratoksessa ollut v6?
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Ei taida hiilikuituammetta veekasilla saada tojon hinnalla?mattijus kirjoitti:Siinä lienee V8, eikä niitä konsernista taida montaa löytyä
EDIT: sitten oli myös juttua, että koripanelit olisivat hiilikuitua

Ihan makean näköinen vehje ja sukunäköä on. Onkohan alkuperäiset Stratoksen muotit kaivettu vintiltä.
Jotenkin itselleni tuli mieleen, että siinä olisi Alfan C8 laitettu Lanzan kuoriin, niin saadaan vähän lisähyötyä hyvälle tekniikalle. Alfan päätös tehdä autoja vain 500 kpl on kaiketi alkanut kaduttaa, kun sittemmin on päätetty tehdä rättikattoa ja jotain puhetta on ollut gtv:stäkin. Näin voidaan rimaa hipoen pysyä C8 Competizionen ostajille annetussa lupauksessa, että kyseessä on vain 500 auton sarja. Toinen merkki keulallahan samaa autoa saisi myydä huru mycket. Ja on tuo proto-Stratos kyllä kovan näköinen laite.
Tosin Lankiassa näyttääkin olevan edelleen moottori kuskin takana, joten hyvä teoria, mutta ei tällä kertaa oikea.Jönsson kirjoitti:Jotenkin itselleni tuli mieleen, että siinä olisi Alfan C8 laitettu Lanzan kuoriin, niin saadaan vähän lisähyötyä hyvälle tekniikalle. Alfan päätös tehdä autoja vain 500 kpl on kaiketi alkanut kaduttaa, kun sittemmin on päätetty tehdä rättikattoa ja jotain puhetta on ollut gtv:stäkin. Näin voidaan rimaa hipoen pysyä C8 Competizionen ostajille annetussa lupauksessa, että kyseessä on vain 500 auton sarja. Toinen merkki keulallahan samaa autoa saisi myydä huru mycket. Ja on tuo proto-Stratos kyllä kovan näköinen laite.
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Wikipediasta:
A new, modern Stratos is being designed for 2011, in tandem with the 40th anniversary of the original model. The car will use the V8 engine currently used in the Ferrari F430. The car's body panels are speculated to be carbon fiber. It is further speculated that this car will enjoy a limited-production run.
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Um, Ferrarin V8 ja MR2:sen hinta? Hieman nyt maalaisjärkeä kehiin.
Ja kuulemma pohjautuu F430:sen lyhennettyyn alustaan. Varmaan melkoisen mielenkiintoinen käsiteltävä
.
Lainaus Edmunsin Inside Linen uutisista:
"Fiat, of course, has had considerable success with its Alfa Romeo 8C Competizione limited edition, which sold out very quickly. However, the neo-Stratos is likely to cost considerably more than the Alfa."
http://www.insideline.com/fiat/more-neo ... merge.html
Ja kuulemma pohjautuu F430:sen lyhennettyyn alustaan. Varmaan melkoisen mielenkiintoinen käsiteltävä

Lainaus Edmunsin Inside Linen uutisista:
"Fiat, of course, has had considerable success with its Alfa Romeo 8C Competizione limited edition, which sold out very quickly. However, the neo-Stratos is likely to cost considerably more than the Alfa."
http://www.insideline.com/fiat/more-neo ... merge.html
-Matti-
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Siis sikäli varmasti olet jäljillä, että idea ilmeisesti todettiin 8C:n kohdalla toimivaksi ja on nyt kopioitu siitä Lancian puolelle. Korotetuin hinnoin.Jönsson kirjoitti:Tosin Lankiassa näyttääkin olevan edelleen moottori kuskin takana, joten hyvä teoria, mutta ei tällä kertaa oikea.Jönsson kirjoitti:Jotenkin itselleni tuli mieleen, että siinä olisi Alfan C8 laitettu Lanzan kuoriin, niin saadaan vähän lisähyötyä hyvälle tekniikalle. Alfan päätös tehdä autoja vain 500 kpl on kaiketi alkanut kaduttaa, kun sittemmin on päätetty tehdä rättikattoa ja jotain puhetta on ollut gtv:stäkin. Näin voidaan rimaa hipoen pysyä C8 Competizionen ostajille annetussa lupauksessa, että kyseessä on vain 500 auton sarja. Toinen merkki keulallahan samaa autoa saisi myydä huru mycket. Ja on tuo proto-Stratos kyllä kovan näköinen laite.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Hieno Stratos. Yllättävänkin paljon alkuperäisen, tai siis sen rally stratoksen näköinen. Alkuperäinen Bertonen stratos oli aika ufon näköinen V4. Wedgeklassikko sekin.
Silloin tällöin on nähnyt spekulointia mahdollisesta Montecarlosta. MR2 hintaluokkaan se sopisikin huomattavasti paremmin, kun nappaa jonkun konsernin pienemmistä turbomyllyistä voimanlahteeksi ja pitää painon kurissa sekä auton kaksipaikkaisena. Stratos on aina ollut tavallisen sukankuluttajan tavoittamattomissa, ellei lasketa niiitä lukuisia replicoita mitä siitä on tehty.
Kun ne on ne 500 stratosta saaneet myytyä, niin jäädään vesikielellä odottelemaan uutta 037:aa. Se vois tulla vuorostaan Abarthilta. Muistaakseni toi 037 tuli Abarthin projektien järjestysnumerosta. Mikähän mahtais olla seuraava vapaa numero..
Silloin tällöin on nähnyt spekulointia mahdollisesta Montecarlosta. MR2 hintaluokkaan se sopisikin huomattavasti paremmin, kun nappaa jonkun konsernin pienemmistä turbomyllyistä voimanlahteeksi ja pitää painon kurissa sekä auton kaksipaikkaisena. Stratos on aina ollut tavallisen sukankuluttajan tavoittamattomissa, ellei lasketa niiitä lukuisia replicoita mitä siitä on tehty.
Kun ne on ne 500 stratosta saaneet myytyä, niin jäädään vesikielellä odottelemaan uutta 037:aa. Se vois tulla vuorostaan Abarthilta. Muistaakseni toi 037 tuli Abarthin projektien järjestysnumerosta. Mikähän mahtais olla seuraava vapaa numero..
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
- Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider - Paikkakunta: Helsinki
Porukka puhuu koko ajan MR2:sta. Onko sitä nykyisin edes myynnissä? Kattelen parhaillaan liisaria itelleni ja Toyotalta en oo vielä yhtään mielenkiintoista mallia bongannut. Koko mallisto on kallista&harmaata. Tai vähintään rumaa&harmaata.
Jos Giulietan hinta on Suomessa Golfin vastaavan tehoisen kanssa samoissa, niin sillä mennään. Jos ei niin sitten joku halpis merkki pirtsakalla tekniikalla.
250k€ Stratokseen ei ihan vielä budjetti repeä. Ettei mene kokonaan aiheen ohi niin tuo Stratos on kyllä aivan sairaan hieno. Mieluummin ajelisin tuolla kun Ferrarilla.
Jos Giulietan hinta on Suomessa Golfin vastaavan tehoisen kanssa samoissa, niin sillä mennään. Jos ei niin sitten joku halpis merkki pirtsakalla tekniikalla.
250k€ Stratokseen ei ihan vielä budjetti repeä. Ettei mene kokonaan aiheen ohi niin tuo Stratos on kyllä aivan sairaan hieno. Mieluummin ajelisin tuolla kun Ferrarilla.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
^ MR2:n valmistus loppui 2007. MR2 kai nousi esiin esimerkkinä keskimoottorisesta matti meikäläisen sportista. Tällä hetkellä ei taida juuri kukaan valmistaa "kohtuuhintaisia" sanotaan alle <50K€ keskimoottorisia sporttiseksi luettavia autoja. Ei tule ainakaan mitään mieleen Lotus Eliseä lukuunottamatta, mutta se kustantaa just yli 50K€ uutena.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Pieni hiilikuitukippo V8:lla... Ei mut hemmetti, sehän lähtee lentoon
itselläkin törähti ensimäisenä mieleen, miten noin pieni ja tehokas oikasti käyttäytyy.
Kyllä itse ottaisin 8C;n - Stratos ei missään tapauksessa ole epäonnistunnut. Hiukan vain ihmetyttää nuo pienet valmistus erät, pelataanko varman päälle vain?
Celicakin on kadonnut, tämän päivän eksoitiikkaa on sekasikiö crossover 1,4 bensa vaparilla

Kyllä itse ottaisin 8C;n - Stratos ei missään tapauksessa ole epäonnistunnut. Hiukan vain ihmetyttää nuo pienet valmistus erät, pelataanko varman päälle vain?

Viimeksi muokannut DaViega, 30 Loka 2010, 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Eikös alkuperäisenkin Stratoksen pannu ollut Ferrarista. Dino? Perinne siis jatkuu. Ei nuo vanhatkaan Stratokset kai pers'aukisten kulkineita ollut.alfista kirjoitti:Jaaettä V8, mua ei kohta huvita mikään. Olishan tuohon riittänyt pienempikin pannu. Ja joku 240teur hinnaksi, eihän tästä taas tuu yhtään mitään.

- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
http://jalopnik.com/5614255/new-lancia- ... f430+based
Jonkun raharikkaan lelu. Cannot has.
Jonkun raharikkaan lelu. Cannot has.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Parissa ekassa protossa oli Fulvian V4 ja Betan rivinelonen, kunnes lopulta päätyivät 2.4 l Dino V6:een. Viimeiset 500 Dinoa meni Stratokseen. 492 Stratosta valmistui kaikkiaan, joten aika eksklusiivinen peli se on aina ollut. Tuskin yhtään enempää uusiomalliakaan valmistuu. Aika onnistuneeksi rajoitettu tuotantopolitiikka on Ferrarillakin osoittautunut. Kysyntä ja haluttavuus on pysynyt tapissa ja ennakkotilauslistoissa ei sivut tahdo riittää.Cuore Sportivo kirjoitti:Eikös alkuperäisenkin Stratoksen pannu ollut Ferrarista. Dino? Perinne siis jatkuu. Ei nuo vanhatkaan Stratokset kai pers'aukisten kulkineita ollut.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
http://www.new-stratos.com/en/Xehpuk kirjoitti:http://jalopnik.com/5614255/new-lancia- ... f430+based
Jonkun raharikkaan lelu. Cannot has.
Ilmeisesti suunnitelevat 25 kappaleen sarjan rakentamista.
O.T. Tuo Stratoksen rakennuttaja oli muuten Lahti Historic Rallyssa ajamassa Porschella ainakin vuonna 2006.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Britit näkyy tekevän replikoita alkuperäisistä, Stratos on niitä hyvin harvoja autoja joiden kopioinnin voi ymmärtää:
http://www.hawkcars.co.uk/
http://www.hawkcars.co.uk/
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Jep, eikös Top Gearissa joskus kokeiltu yhtä Alfan 3-litraisella kuutosella varustettua replicaa?
qaz kirjoitti:Britit näkyy tekevän replikoita alkuperäisistä, Stratos on niitä hyvin harvoja autoja joiden kopioinnin voi ymmärtää:
http://www.hawkcars.co.uk/
Feikki
http://www.youtube.com/watch?v=oP9Tdi2nIoA
Aito
http://www.youtube.com/watch?v=pG9BOrj2YYk
Noin muuten, jos etsii vastaavaa autoa samalta ajalta niin Dino 308GT4 tai sama auto Ferrari merkeillä eli Ferrari 308GT4 on oletettavasti saman kaltainen auto. Ajoasento on vain parempi koska tilaa on enemmän ja aitorunkoisena autona, ajotuntumaltaan varmasti parempi.
Ohjaamo on yllättävän samankaltainen ja ohjaus on yhtä nopea.
Ferrarin V8 on käytännössä ikuinen ja laajempi ominaisuuksiltaan.
Vaihdelaatikkoa ei ajamalla saa rikki.
"Race" -henkisyyttä ALKUPERÄISESSÄ Stratoksessa on varmasti enemmän, mutta Ferrari onkin enemmän GT-auto.
http://www.youtube.com/watch?v=oP9Tdi2nIoA
Aito
http://www.youtube.com/watch?v=pG9BOrj2YYk
Noin muuten, jos etsii vastaavaa autoa samalta ajalta niin Dino 308GT4 tai sama auto Ferrari merkeillä eli Ferrari 308GT4 on oletettavasti saman kaltainen auto. Ajoasento on vain parempi koska tilaa on enemmän ja aitorunkoisena autona, ajotuntumaltaan varmasti parempi.
Ohjaamo on yllättävän samankaltainen ja ohjaus on yhtä nopea.
Ferrarin V8 on käytännössä ikuinen ja laajempi ominaisuuksiltaan.
Vaihdelaatikkoa ei ajamalla saa rikki.
"Race" -henkisyyttä ALKUPERÄISESSÄ Stratoksessa on varmasti enemmän, mutta Ferrari onkin enemmän GT-auto.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Michael Stoschek voitti silloin luokkansa hienolla Porschellaan, jolla on aikoinaan ajettu Monte Carlossa. Taitaa uuden Stratoksen sivuilta löytyvä hyppykuva olla juuri tuosta kilpailusta. Kun katsoo kyseisen kuvan suurempana, näkee Monteen osallistumisen vuoden.jknracing kirjoitti:http://www.new-stratos.com/en/Xehpuk kirjoitti:http://jalopnik.com/5614255/new-lancia- ... f430+based
Jonkun raharikkaan lelu. Cannot has.
Ilmeisesti suunnitelevat 25 kappaleen sarjan rakentamista.
O.T. Tuo Stratoksen rakennuttaja oli muuten Lahti Historic Rallyssa ajamassa Porschella ainakin vuonna 2006.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Samaa mieltä, ihan kuin olisi homma jäänyt jotenkin kesken ja pyöreät valot pitää olla ehdottomasti....mutta perä on hienompi kuin missäänSeiska5mma kirjoitti:Tuo uuden nokka tässä laitteessa on kyllä kerta kaikkiaan heikompi esitys kuin vanha. Puolivalmis.

asennetta löytyy!
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
Videon perusteella ainakin Luca di Montezemolo tykkäsi, tosin ei kai sitä voi haukkuakkaan kun kaveri on tuhlannut omia miljooniaan tuohon autoon.
http://www.gtspirit.com/2010/11/23/vide ... a-stratos/
http://www.gtspirit.com/2010/11/23/vide ... a-stratos/
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
^ Käytännössä Englanti ja Ruotsi ovat ainoat EU-maat joissa itse tehty kitcar on mahdollista saada kilpiin. Joskus kysyin katsastusmiehiltä huvikseni asiasta mutta vakuutuin siitä että hullu saisi mielellään olla ja helvetin paksu lompakko, että sen rumban kävisi läpi. Auto tulkitaan aina valmistumisvuotensa lainsäädännön mukaan joten kaikki tuoreimmat uusien autojen vaatimukset pitäisi täyttää. Pitiköhän vielä läpäistystä kolaritesteistäkin olla todistus.
Siitä en ole varma miten lainsäädäntö suhtautuu Englannissa tai Ruotsissa katsastettujen kitcarien suomessa rekisteröintiin.
Siitä en ole varma miten lainsäädäntö suhtautuu Englannissa tai Ruotsissa katsastettujen kitcarien suomessa rekisteröintiin.