Tila-autoa?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Mitsu Grandis

Viesti Kirjoittaja PP »

Jos itse olisin tila-autoa ostamassa niin ostaisin Mitsubishi Grandiksen. Tila-autoksi hyvän näköinen, helppokäyttöiset ja toimivat istuinratkaisut ja tuttavapiirin kokomusten mukaan luotettava. Ei tule jokapäivä vastaan.

Mukava sekä Mitsun bensakoneella että Volkkarin dieselillä.

http://www.tuningnews.net/wallpaper/102 ... her-01.jpg

http://www.usedcarexpert.co.uk/kb_image ... %20int.jpg
TPP

ace
Viestit: 6
Liittynyt: 29 Marras 2007, 19:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ace »

Tän videon jälkeen se Avantime on lähes pakollinen hankinta!

http://www.youtube.com/watch?v=KUKQqFZvjk8

Senhän voi ottaa sit ratapäiville mukaan :-D

Avatar
evilpet
Viestit: 705
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 18:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja evilpet »

^ Tuo pätkä tuli mullakin mieleen :lol:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Jep!

Avantime on hyvä esimerkki siitä, että tila-autokin voi olla persoonallinen ja erikoinen. Ei varmasti hukkuisi massaan, kuten kaikki muut threadissa esitetyt kulkineet. No, Multipla on toki myös persoonallinen, mutta en tiedä, onko se sitä positiivisessa mielessä. Ominaisuuksissa ja varustelussa se ei ainakaan pääse lähellekään Avantimea.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Onhan se persoonallinen ja ihan hieno, mutta ei tuo takapenkki järin tilavalta vaikuta ainakaan kolmelle. Muuten siisti laitos.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

yhtä järkyttävän ruma kuin Megane, Multipla on vielä aika mitäänsanomaton ton rinnalla. Aikaisemmin mainittu Honda Streamkaa ei kovin iso ole...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

Apropoo, jos nyt pakko olis tila-auto hankkia niin tuore Lancia Phedra olis aika tyylikäs ja yksilöllinen valinta. Menee tosin tuontihommiksi kun niitä ei täällä päin löydy. Eikä tulisi joka nurkalla samanlaista vastaan.

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Jos hinta tai saatavuus ei olisi ongelma, niin sitten Maserati Buran tai Bertone Genesis :mrgreen:

pastorisilli
Viestit: 68
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 20:24
Paikkakunta: Iittala

Viesti Kirjoittaja pastorisilli »

Multipla....aahhh Multipla, tuo on kyllä perverssillä tavalla persoonallinen. Käytännöllinenhän tuo on varmasti. Bipower houkuttelisi vielä kun työmatkan varrella on noita kaasun tankkauspisteitäkin. Sillähän ajelee vielä huokeammin kuin diiselillä - eikä ole veroa.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

voort transit jos tilaa tarvii ;)
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Urheilullinen tila-auto:

Kuva
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Vähän tilavampi ja urheilullisempi... 820hp :shock:
Kuva
Voin kuvitella: Hups! Hilut tippu tonne...
Kuva
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Nyt olisi Nettiautossa yksi Lancia Phedra tarjolla.

Ei mikään maailman kaunein auto, mutta noissa on kai yleensä aika kivat materiaalit sisällä. Iso osa palikoista lienee yhteneväisiä PSA:n ja Fiatin vastaavan mallin kanssa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tämä voisi sopia paremmin avautumisketjuun, mutta...

Ajelin tänään pitkästä aikaa rouvan Rönööllä ja tekisi mieli myöntää että sehän on aika monessa asiassa parempi auto kuin Varttikuutonen :roll: Vielä kun olisi paremmin pattia pellin alla ja sisustassa käytetty siistimpiä materiaaleja niin sehän olis siinä.

Avantimessa olisi nuokin asiat korjattu...
- Epäkelpokeräilijä -

Manukki
Viestit: 108
Liittynyt: 28 Elo 2010, 07:21
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Manukki »

Hmm....miksei kukaan ole ehdottanut vielä Opel Zafira OPC:ta?
Tosin edelleen vetoan samaan kuin muutama jo edellä; tuollaisen konkkaronkan kuljettaa ihan 159 sedanilla ilman minkäänlaista tuskaa.
ei pysty käsittämään miksi ihmiset sen ensimmäisen mukulan tullessa hankkivat heti jonkun noista arkkupakastimista kun ei muka tavarat mahdu??

Mulla on IV koppaisessa Golfissa kulkenut Turusta Vuokattiin ja takaisin viikon reissulle kesällä kaksi aikuista,vuoden vanha tyttö istuimessa, hartanin kolmipyöräiset isot lastenvaunut, 3 putkikassia, pari reppua ja golf bägi + pikkuhilut ilman mitään ongelmia ja takaluukussa oli vielä hattuhyllykin paikalllaan eikä sen päällä ollut mitään. takapenkillä yks kassi ja lattialla tuo bägi.

Niin ja kaikki siis ihan turvallisesti vieläpä, kassi kiinni vöissä ja bägi vetoremmeillä kiinni etupenkkien rungoissa etteivät lähde kolarissa pyörimään.

Eli mihin tuota arkkupakastinta siis tarvitaan?? Opetelkaa ihmiset pakkaamaan se auto, edes välttävästi, niin on sitten se loppu 98% ajoista kun ajelette yksin huomattavasti siedettävämpiä.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Rasvis kirjoitti: Ajelin tänään pitkästä aikaa rouvan Rönööllä ja tekisi mieli myöntää että sehän on aika monessa asiassa parempi auto kuin Varttikuutonen :roll:
Miten arvioisit Scenicin ajettavuutta ja etenkin ohjaustuntumaa?
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos yhteen sanaan kiteyttäisin niin se olisi "helppo". Nätisti menee sinne minne on tarkoitus, niin suoralla kuin mutkassakin. Toisaalta ei sitten myöskään tarjoa mitään isompia säväreitä. Kyllähän Alfa tietty siltä osin on parempi.

Kumma juttu, muistelen ajaneeni suunnilleen samanikäistä Mégane Kakkosta joskus viisi vuotta sitten ja minusta se oli nimenomaan ohjauksen osalta kamala esitys. Ihan kuin olisi ABC:llä pelannut Colin McRae Rallya. Ja Kenikissä pitäisi kai periaatteessa olla vieteristössä samat pulikat, mutta jostain syystä ei tuo pahalta tunnu.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Manukki kirjoitti:ei pysty käsittämään miksi ihmiset sen ensimmäisen mukulan tullessa hankkivat heti jonkun noista arkkupakastimista kun ei muka tavarat mahdu??
Lähipiiri veikkaili meikäläisen selviävän sen kaksi viikkoa 156:lla kun esikoien syntyi. Hyvin on tässä toista vuotta pärjätty. Toisen lapsen kanssa tekeekin sitten tiukkaa, kun ei istuimet mahdu niin, että itse mahtuisi samaan aikaan ajamaan :-D

Arkkupakastinta en silti suostu ostamaan, vaikka muutkin vaihtoehdot tuntuvat huonoilta nekin..
Rasvis kirjoitti:Kumma juttu, muistelen ajaneeni suunnilleen samanikäistä Mégane Kakkosta joskus viisi vuotta sitten ja minusta se oli nimenomaan ohjauksen osalta kamala esitys.
Ohjauksen(kin) kannalta tosiaan järkyttävä esitys. Mitähän ihmettä ovat tehneet sille korotetulle versiolle, jos Alfamies yltää kehumaan?!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Hei, en mä ohjausta sentään kehunut :) Mutta olisi toisaalta väärin haukkua sitä.

Citikka C5:n ohjausta taas ei voi tarpeeksi herjata. Taisi tulla lyhin koeajo ikinä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Kolmenkin kakaran kanssa menisi isompi farkku kunhan ei tarvitsisi kiinnitellä ketään takapenkin keskipaikalle kaukaloon tai turvaistuimeen. Siinä hommassa menee selkä.

Meidän tapauksessa kun ollaan rakennettu, muutettu ja muutenkin kuljetettu paljon isoa tavaraa, on tämä Grand Voyager ollut aivan ehdoton. Mitä useammin ollaan käyty rautakaupoissa, huonekalukaupoissa, kaatopaikalla ym., sitä enemmän sitä autoa osaa arvostaa.
Autossa on tuotu parisänkyä, 240cm. korkeita vaatekaappeja, kirjahyllyjä, ruokailuryhmää kuusine tuoleineen, 320cm. pitkää listaa, kattopaneelia ja vaikka mitä. Siis auton sisällä.
Edellisellä lyhyellä Vojalla kulki rakentamisen alkuaikoina kaikki työkalut ja värkit mukana kun ei ollut vielä mitään lukittavaa säilytyspaikkaa. Myös betonimylly ja styroxpaalit kulkivat kivasti. Muutama 270x120 kipsilevykin tuli vietyä.

Vojassa arvostaa tilojen lisäksi sitä vaivattomuutta ja mukavuutta.
Vastapariksi sopii hyvin juuri vaikka tuo oma 75. Sillä ajetaan kun taas Vojalla matkustetaan ja kuljetetaan.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Rasvis kirjoitti:Tämä voisi sopia paremmin avautumisketjuun, mutta...

Ajelin tänään pitkästä aikaa rouvan Rönööllä ja tekisi mieli myöntää että sehän on aika monessa asiassa parempi auto kuin Varttikuutonen :roll: Vielä kun olisi paremmin pattia pellin alla ja sisustassa käytetty siistimpiä materiaaleja niin sehän olis siinä.

Avantimessa olisi nuokin asiat korjattu...
VEL SATIS rasvis alle vaan :) On hieno laite,jos renoosta puhutaan

Manukki
Viestit: 108
Liittynyt: 28 Elo 2010, 07:21
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Manukki »

Abarth:n tapauksessa arkkupakastimelle on olemassa selkeä tarve, toisin kuin topicin aloittajalla.
Jokainen nyt kuigenkin tekee omat hankintapäätöksensä ihan itse, mehän olemme täällä vain niitä kritisoimassa tai kehumassa :)

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

alfa164 kirjoitti:
Rasvis kirjoitti:Tämä voisi sopia paremmin avautumisketjuun, mutta...

Ajelin tänään pitkästä aikaa rouvan Rönööllä ja tekisi mieli myöntää että sehän on aika monessa asiassa parempi auto kuin Varttikuutonen :roll: Vielä kun olisi paremmin pattia pellin alla ja sisustassa käytetty siistimpiä materiaaleja niin sehän olis siinä.

Avantimessa olisi nuokin asiat korjattu...
VEL SATIS rasvis alle vaan :) On hieno laite,jos renoosta puhutaan
Pitkän linjan Renault -harrastajana voin kyllä sanoa, että jos tila-autoa kaipaa niin Espace tai Avantime olisi kyllä sieltä parhaimmasta päästä monessakin suhteessa :) Tosin Avantimeja on melkoisen vaikea metsästää mistään, sen verran harvinaisia ovat jo myyntimäärienkin perusteella. RTF ry:n foorumilta löytyy hyvinkin tietoa jopa hieman laitetuista tila-autoista, mm. Espacesta.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Rasvis kirjoitti:Citikka C5:n ohjausta taas ei voi tarpeeksi herjata. Taisi tulla lyhin koeajo ikinä.
Jaa, no sehän on sitten kovasti sukua C3:lle. :mrgreen:

heme
Viestit: 517
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja heme »

Eikö kukaan ole vielä ajatellut jotain full-size vania tyyliin:

http://www.thesupercars.org/wp-content/ ... xpress.jpg

Saksasta saisi parillakympillä vuoden 2004 mallisia. Sisältä löytyy sitten puuta, nahkaa ja taulutelkkaria. Kun vielä kokonaispaino on yli 3500 kg, ei mene autoveroa kun rekisteröi kuorma-autoksi.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

^
Tuli katseltua vanejakin, mutta omassa Vojassa mielestäni parempaa:

-Liukuovet molemmin puolin. Ainakaan vm. 2000 ja sitä vanhemmissa vaneissa vain yksi sivuovi.

-Neliveto. Joitakin Astroja on nelikkona, mutta valikoima on pieni ja hinta iso.

-Sisustus. Vaikkei tuon oman ikäisen vojan sisustus kovin aistikas ole, (vaikka on nahkaa ja "puuta") niin on se useimpien vanien sisustuskseen nähden paljon siistimpi. Ainakin näin eurooppalaisen silmin.

-Mitat. Voja mahtuu normi tallin ovesta sisään ja kääntyy melko hyvin. Väliseinällisessä vanissa huonommin hyödynnettävät sisätilat.

-Vojan ajo-ominaisuudet henkilöautomaisemmat.

-Vojan hinta n. 1/2 tai 1/3 siedettävän Vanin hinnasta ja silti Vojassa on 4x nahkaiset erillisistuimet käsinojin (+takapenkki), cruise, 2-alueilmastointi omalla takatilan lämmittimellä, jäähdyttimellä ja puhaltimella, neliveto plus paljon muuta.

Oikeastaan ainoa asia, jota vanista kaipaisin on se V8:n soundi :mrgreen:

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^Ja Vojassa näkee vähän paremmin konehuoneen kuin vanin postiluukusta.
Ride on!

pastorisilli
Viestit: 68
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 20:24
Paikkakunta: Iittala

Viesti Kirjoittaja pastorisilli »

Manukki kirjoitti:Hmm....miksei kukaan ole ehdottanut vielä Opel Zafira OPC:ta?
Tosin edelleen vetoan samaan kuin muutama jo edellä; tuollaisen konkkaronkan kuljettaa ihan 159 sedanilla ilman minkäänlaista tuskaa.
ei pysty käsittämään miksi ihmiset sen ensimmäisen mukulan tullessa hankkivat heti jonkun noista arkkupakastimista kun ei muka tavarat mahdu??

Mulla on IV koppaisessa Golfissa kulkenut Turusta Vuokattiin ja takaisin viikon reissulle kesällä kaksi aikuista,vuoden vanha tyttö istuimessa, hartanin kolmipyöräiset isot lastenvaunut, 3 putkikassia, pari reppua ja golf bägi + pikkuhilut ilman mitään ongelmia ja takaluukussa oli vielä hattuhyllykin paikalllaan eikä sen päällä ollut mitään. takapenkillä yks kassi ja lattialla tuo bägi.

Niin ja kaikki siis ihan turvallisesti vieläpä, kassi kiinni vöissä ja bägi vetoremmeillä kiinni etupenkkien rungoissa etteivät lähde kolarissa pyörimään.

Eli mihin tuota arkkupakastinta siis tarvitaan?? Opetelkaa ihmiset pakkaamaan se auto, edes välttävästi, niin on sitten se loppu 98% ajoista kun ajelette yksin huomattavasti siedettävämpiä.
Vastakysymyksiä: Miksi ylipäätänsä pitää olla auto tai Alfa tai Bemu tai mikään? Miksi pitäisi pakata tavarat tiukkaan kuin intin sipulisäkkiin aikoinaan jos vaihtoehtojakin on olemassa?

Alkuperäinen kysymys on esitetty minun lähtökohtien ja mieltymysten pohjalta ei sinun.

Jos sinulla ei ole itse kysymykseen mitään annettavaa, voit olla kaikinmokomin hiljaa :twisted:
Viimeksi muokannut pastorisilli, 25 Loka 2010, 12:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Rasvis kirjoitti:Kumma juttu, muistelen ajaneeni suunnilleen samanikäistä Mégane Kakkosta joskus viisi vuotta sitten ja minusta se oli nimenomaan ohjauksen osalta kamala esitys. Ihan kuin olisi ABC:llä pelannut Colin McRae Rallya. Ja Kenikissä pitäisi kai periaatteessa olla vieteristössä samat pulikat, mutta jostain syystä ei tuo pahalta tunnu.
Selittäiskikö Scenicin Meganea pidempi akseliväli jotain?
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Ei-ääni Renoolle. Kokemusta Scenic II 1.9 dCi:stä 60tkm verran. Auto on kylmä kuin se arkkupakastin, josta aiemmin puhetta. Miinus viidestä alkaen lämmöt huoletta täysillä, eikä hiki kuin vasta seuraavilla kesähelteillä. Webasto pakko olla, muuten jäädyt. Tosi kätevä ostaa pihi auto ja polttaa eri vehkeellä öljyä, että tarkenee ajaa.

Ja kyllä hajoo, sitä ei usko autoa omistava ihminen voi uskoa mistä kaikesta 6-vuotias auto voi kerralla alkaa hajota. Ok, Twingossa "autoselfdestruct" alkoi 100tkm kohdalla, tässä vasta 200tkm kohdalla, mutta lista loputon n. 10 tkm haitarilla: Mittaristo, 2xrikki a´1300 euroa, takaluukun kannatinjouset 250 euroa, ilmastointi rikki 250-> taivas euroa, tuulettimen moottori rikki 400 -> taivas euroa. Akun tyhjeneminen tappoi alkuperäisen soittimen, pin-koodia ei saatu koskaan asetettua -> alkuperäinen roskiin, 110 euroa kiitos. Mittaristo pimeni 1. kerran, stereon kauko-ohjaus pimeni... Pikkupakkasella tuikki mittaristossa vaikka mitä herjaa, eikä löytynyt mitään vikaa. Sadetunnistimella ei kaikki muumit laaksossa, hullu vekotin. Ja sähköinen käsijarru jumittaa talvella, et pääse ajamaan vaikka haluaisit - ja ei ollut liasta kiinni, 2x talvessa sai putsauttaa jarrut ja sama tulos. Ja se Rellun päivityssofta ei asentunut käsijarruun kun mittaristossa oli jotain vikaa...

Vaihdoin Toyotaan - nöyränä ja kaikkeni antaneena. Näyttää hyvältä - tuntuu pahalta, Ä-LÄ OS-TA REL-LUA!

Avatar
raktori112
Viestit: 210
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 21:46
Car(s): Ex. 75,155
Paikkakunta: Viitasaari, Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja raktori112 »

Uudessa Tuulilasissa oli Pariisin autonäyttely -jutussa, että Voyagerit tulevat ensi vuonna Lancian merkin alaisena. Siinähän olisi melko italoauto.

Manukki
Viestit: 108
Liittynyt: 28 Elo 2010, 07:21
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Manukki »

pastorisilli kirjoitti:Alkuperäinen kysymys on esitetty minun lähtökohtien ja mieltymysten pohjalta ei sinun.

Jos sinulla ei ole itse kysymykseen mitään annettavaa, voit olla kaikinmokomin hiljaa :twisted:
Hee :)

Alkuperäiset autonhakukriteerisi:


Nykyisellä sw:llä ei tuota orkesteria viedä sukuloimaan/lomailemaan, ellei sitten laittaisi suksiboksia katolle.

Edelleen väitän ettei tee edes tiukkaa, eli koko auton vaihto on turhaa. Ja mitä sinne suksiboksiin ajattelit tunkea, kissanko?

Olisiko ehdotuksia kivasti muotoillusta ja sporttisesta Confused tila-autosta? Hintaakaan ei saisi mahdottomasti olla.

Voi nyt helv... ei tuollaista olekkaan, eikä ainakaan hintaluokassa "halpis"
:lol:

"Antini" tähän threadiin oli tarkoitus kertoa ihmiselle jolla ei (ilmeisesti) ole vielä lapsia että tila-auto on täysin turha ostos jos lapsia on yksi. Kun niitä alkaa olla kolme tai enemmän on kyseisen rakkineen hankinta järkevää kun istuimet eivät sovi vierekkäin mihinkään muuhun.
Ne kun ovat yksinkertaisesti kamalia sekä ajaa että katsella.

Käsittääkseni keskustelufoorumin tarkoitus on keskustella, esittää mielipiteitä ja kommentoida? Jopa eriävän mielipiteen esittäminen saattaa olla sallittua...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Hepa kirjoitti:Selittäiskikö Scenicin Meganea pidempi akseliväli jotain?
Eikäkö mammalla on tavallinen Scénic jossa on sama akseliväli kuin Méganessa. Grand Scénicissä olisi pidempi, mutta tuntuu tuossa pätkämallissakin olevan meidän käyttöön vähintään riittävästi Lebensraumia.
Kivijärvi kirjoitti:Ja kyllä hajoo, sitä ei usko autoa omistava ihminen voi uskoa mistä kaikesta 6-vuotias auto voi kerralla alkaa hajota.
Kyllä minä alan jo uskoa, tosin ei tuolla Varttikuutosella ole ikää vielä kuutta vuottakaan :silly:

Pönttö-Rellun vikahistoriaan on tähän asti kertynyt mittariston pimentyminen, tapahtui näppärästi tuntia kaupanteon jälkeen. Autoliike kyllä maksoi remontin ilman mutinoita. Homman teki eräs jannu firispohjalta ja taisi laskuttaa liikkeeltä kakssataa. Noista hajoaa aina joku tietty satiainen ja korjaaminen on "markan juttu".

Siinä ne viat sitten olikin. Tai... Menihän lämppärin paneelin taustavalaistuksesta kyllä yksi polttimo pimeäksi.
Manukki kirjoitti:"Antini" tähän threadiin oli tarkoitus kertoa ihmiselle jolla ei (ilmeisesti) ole vielä lapsia että tila-auto on täysin turha ostos jos lapsia on yksi.
Eikös tälläistä Yhtä Ainoaa Totuutta yleensä julisteta ABC:n kulmapöydässä, siellä missä Toyota-lippalakkien esiintymistiheys on tavallista suurempi? :mrgreen:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Mitenkäs Mazdan CX-7?
Senhän saisi 260hv bensakoneella ja nelivedolla.

Eihän tuo kyllä vielä mitään pakettiautokokoa ole, mutta sporttisuuspuoli pitäisi olla kunnossa.

Avatar
Topi
Viestit: 385
Liittynyt: 14 Heinä 2006, 09:05

Viesti Kirjoittaja Topi »

Subaru Legacy tai Outback? 2,5- tai 3-litraisella (Lega 3.0 Spec B) mosalla pitäisi liikahtaa jotenkuten ja ajettavuus on vähintään OK (joskin tuntuma on aivan erilainen kuin Alfassa).

Tilaakin on varsin mojovasti, sijoittelun lopullinen layout riippuu sitten hurttien koosta. Jos koirat ovat suuria, ei tämäkään mahtune spekseihin, vaan jos takapenkille mahtuvat, pitäisi olla ihan bueno. Ruumassa on nimittäin kokoa.

Takapenkille mahtuu joka tapauksessa Gracon lavetillinen turvakaukaloviritys ilman, että etupenkillä joutuu istumaan polvet suussa.

-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Itse tuli hankittua taloudellisessa ahdingossa ja tilantarpeessa Citroen Xsara Picasso. Eihän kananmuna kauneimmasta päästä ole, mutta riisselinä erittäin pieniruokainen (matkakulutus makeimmillaan alle 5 litraa ja keskikulutus 6-8 litraa sataselle), riittävän ripeä, melko tilava (takarontti 550 litraa) ja tolkuttoman halpa. Olen vuoteen vetäissyt lähes 40 tkm. ja ylläpitoremontteihin on mennyt alle 200€, plus öljyt ja suodattimet. Xsara Picasso on pärjännyt tosi hyvin ADAC:in yms. tahojen vikatilastoissa ja paikkansa tuntuu nuo väitteet pitävän. Ei tällä pelillä rinta rottingilla ajella, mutta perheen kuletustarpeet täyttyvät mukavasti ja edullisesti. Lapset jostain syystä tykkäävät Sitikasta tosi paljon. Keskimmäisen takaistuimen selkänojan ja etuistuinten selkänojissa olevien lentokonepöytien alaslaskeminen starttaa leikin välittömästi.

C4 Picasso on myös pudottanut melko hyvin hintaansa, eikä senkään pitäisi olla laadultaan paskempi. Lisäksi C4 Picasso on mielestäni melko asiallisen näköinen, siis tila-autoksi.


Useammalla tuttavalla on/on ollut Voyager. Käytettynä hinta on kohdallaan, ajettavuus on ihan jees, tehoa on mukavasti ja tilaa todella runsaasti. Vaikka italialaiset kulkineet ovatkin kuuluneet arkeeni yli 20 vuotta, en itse uskaltaisi alkaa mihinkään "jenkkisavottaan". Mitä eriskummallisemmat ja hintavat ongelmat ovat riivanneet ihan jokaista Voyageriin uskaltautunutta. Lisäksi polttoainetalous on riisselinäkin melko rapakunnossa.

159 SW saattaisi silti olla kaikkein makein vaihtoehto, jos talous antaa myöten.

Toinen halpisvaihtoehto olisi Fiat Stilo Multiwagon. Riisselinä taloudellinen ja riittävän suorituskyvyn omaava ja melkein kaikissa on Webasto vakiona, plus tilaa on tuolle köörille varmasti riittävästi.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Jokerivaihtoehdot suoraan Jenkeistä (ja Saksasta ostettuina):
1) Honda Odyssey (tilaa vaikka jalkapallojoukkueelle, laatua ja tyyliä, vaan en tiedä onko sporttisuutta)
2) Toyota Sienna (kuten Honda, muuta Toyota...)

Ei tosin joku tilavampi farkkukaan olisi pöllömpi ostos, Audi A6-farkku ja BMW:n 5-sarjan farkku tarjoavat tilaa ja sporttia, M-B E-sarjassa samaa, vaikka vähempi sporttia. Tai VW Passat / Ford Mondeo?

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^^ Picassoa itsekin harkitsin kun kuljetuskananmunan tarve oli ajankohtainen. Rellu oli kakkosvaihtoehto johon sitten päädyin. Peugeot 307 SW oli myös harkinnassa mutta jäi harkinta-asteelle. Mitään kokemusta ei ko. autosta kyllä ole. Nämä ranskikset lähinnä siksi listalla, koska hinta ja varustetaso ovat mielestäni kohdillaan.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Manukki
Viestit: 108
Liittynyt: 28 Elo 2010, 07:21
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Manukki »

Tuohon voyageriin vielä;
Niitähän tosiaan saa halvalla ja ovat jopa ihan suht ok ajaakkin jos jenkistä tykkää muuten mutta tosiaan vikatilastot aika rumia sekä se tärkein perhettä kuljetettaessa eli kolariturvallisuus...mahtokohan saada euro ncap testissä joku ihan suht tuore voyager pohjasijan yhdellä tähdellä :(
Bensan/löpön kulutuskin on varmaan kohtuu suurta

JustXL
Viestit: 269
Liittynyt: 08 Elo 2003, 01:39

Viesti Kirjoittaja JustXL »

Törmäyksistä:

Euro NCAP testasi alun perin Chrysler Voyagerin vasemmalta ohjattavan mallin. Myöhemmin selvisi, että oikealta ohjattavassa mallissa ei ole kuljettajan polviturvatyynyä vakiovarusteena kuten vasemmalta ohjattavassa mallissa. Kyseistä tyynyä ei saa oikealta ohjattavaan versioon edes lisävarusteena.
Tämän auton epäsymmetrisyyden vuoksi vasemmalta ohjattava Voyager ei täyttänytkään Euro NCAP:n valintakriteereitä, ja uusi etutörmäystesti jouduttiin suorittamaan oikealta ohjattavalle versiolle. Euro NCAP:n luokituksessa on käytetty oikealta ohjattavalle mallille suoritetun testin tuloksia, jotka ovat vasemmalta ohjattavaa mallia huonommat.
Chrysler vastasi huonoon testimenestykseen tiedotteella, jossa todetaan:
”Chrysler Grand Voyager saavutti täydet viisi tähteä NHTSA:n (National Highway Traffic Safety Administration) suorittamassa törmäystestissä. Euro NCAP:n suorittamassa törmäystestissä vasemmanpuoleisella ohjauksella varustettu Chrysler Grand Voyager saavutti neljän tähden tuloksen.”
”Noin 80 prosenttia Euroopassa myydyistä, ja kaikki Suomessa myytävät Chrysler Voyager -autot on varustettu vasemmanpuoleisella ohjauksella. Auton rakenne on suunniteltu nimenomaan vasemmanpuoleista ohjausta ajatellen. Oikeanpuoleisella ohjauksella olevaan autoon tehtyjen ratkaisujen johdosta se saavutti ainoastaan kaksi tähteä Euro NCAP:n suorittamassa törmäystestissä.”

Lähde: Tuulilasi
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Minä hankin huhtikuussa 2009 ennakkoluulottomasti Chrysler Voyagerin -97 perheen kuljetustarpeisiin (2 aikuista + 4 lasta). Eipä ole ennen ollutkaan ameriikan automaattia...Keulalla lukee Plymouth ja on tuontiauto Kanadasta.
Mittarilukema oli ostohetkellä hieman alle 130000. Sen jälkeen ajettu n. 43000 km. Hinta oli 6500 Eur.

Tässä sekavassa järjestyksessä 1,5 vuoden jälkeisiä kokemuksia:

+ 3.3l bensakone mukavan tehokas ohituksissa
+ ensimmäinen mittaus antoi kulutukseksi 10.75 l/100km (maantietä+kaupunkia). Vaihdossa antamani Ford Mondeo V6 kulutti myös yli 10.
+ molemmilla puolilla liukuovet
+ menee ruotsin yms. lautoilla henkilöauton paikalla (ei ole grand voyager)
+ lämpenee tosi, tosi nopeasti vaikka minulla ei olekaan mitään moottorin lämmitintä
+ pitää tuulilasin auki todella hyvin
+ istuu ylhäällä, näkee hyvin
+ varsin ketterä (foorumilaisen kommetti: pienempi kääntösädehän tässä on kuin 156:ssa) ;-)
+ ylitehostettu, tunnoton ohjaus. Tämmöisessä vehkeessä plussan puolella
+ kuskilla kyynärtuet. Tämä on todella hyvä asia!
+ oikein hyvät penkit kaikilla
+ pullotelineitä auto täynnä
+ kun lapset istuu kaukana toisistaan ja heillä on omaa tilaa-> rajoittaa nahistelua.
+ varsin ruosteeton
+ sukset yms. pitkät esineet voi sijoittaa penkkien alle
+ keskikäytävällä tilaa pitkillekin esineille.
+ kaikki variaatiot 2,3,4,5,6,7 paikkaisena löytyy ja helposti
+ kun jättää vain etupenkit niin on varsin hyvä muuttoauto
+ ilmastointi, manual
+ vakionopeussäädin
+ erilliset valot takapenkkiläisille, kuskin hallittavissa.
+ 9 vuotiaat tytöt seisoo suorassa
+ mitään ei ole tarvinnut korjata. Liike vaihtoi ennen luovutusta moottori- ja vaihteistoöljyt. Kuskin puolen pyyhkijän sulkaa piti tiukata pari kertaa.
+ kauko-ohjattu keskuslukitus aika hyvin ohjelmoitavissa. Ohjeita löytyy netistä. Minä poistin torven törähdyksen kun ovet avataan/suljetaan
+ helppo ajettava, menee suoraan ja on suht hiljainen sisältä.
+ hyvät peilit
+ tankki vetää noin 82 litraa (95 okt) . Tuli testattua kun kerran tankki tyhjeni kokonaan mittareiden ollessa pimeinä.

- valot (minulla jo uudet umpiot, silti aika pimeessä mennään)
- ei penkin lämmittimiä, ei lohko-, letku- eikä säteilylämmitintä
- mittaristo pimenee ajoittain. Ratkaisuna tähän on 10Eurolla ostettu navigaattori. Talvella tätä ominaisuutta ei juuri esiinny. Korjautuu joskus paukauttamalla oikeaa kohtaa mittaristossa.
-minulla ei ole kolmannen penkkirivin keskellä niskatukea
- vain yhdet vanteet (kahdet renkaat kuitenkin)
- ei vetokoukkua
- ei ulkolämpötilan mittaria
- kuskin ikkunan automatiikka vain avauksessa.

Tosta näkee, että plussia on minun käytössä enemmän kuin miinuksia.

Ai juu niin: mittarit on maili-mittareita, mutta nopeusmittarissa on myös km/h asteikko. Trippi onkin vain maileissa digitaalisena.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Topi kirjoitti:Subaru Legacy tai Outback? 2,5- tai 3-litraisella (Lega 3.0 Spec B) mosalla pitäisi liikahtaa jotenkuten ja ajettavuus on vähintään OK (joskin tuntuma on aivan erilainen kuin Alfassa).
Harvoin tarjolla, ja sillonkin hyvissä hinnoissa, mutta ihan oikeutetusti:
Meidän työpaikalla varaosa miehet huutelee aina "Hei! tuli kirjekuori, täällä on varmaan subarun osat seuraavalle viikolle" :lol:

Kunhan ottaa automaatin, jotenkin Subarun kytkin/kaasu yhdistelmä on tunnoton ja liian herkkä. Tai sitten Foresteri, vielä vähän isompi eikä älyttömästi kalliimpi kuin Outback. Turhaan pappa-auton maineessa. Silti oma valintani olisi Honda Stream... Katsellaan mihin menee ja onko tällä keskustelulla loppujen lopuksi painoarvoa auton valintaan, tai antaako edes suuntaa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

heme
Viestit: 517
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja heme »

alamajy kirjoitti: - valot (minulla jo uudet umpiot, silti aika pimeessä mennään)
Jos autosi on muuttoautona tuotu Suomeen, saa siinä olla DOT-hyväksytyt valot. Näitä löytyy linssiversioina jenkeistä, jolloin myös näkyvyys alkaa olla kunnossa. Esim:

http://www.racer-union.com/Projector-He ... 20237.html

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja alamajy »

heme kirjoitti:
alamajy kirjoitti: - valot (minulla jo uudet umpiot, silti aika pimeessä mennään)
Jos autosi on muuttoautona tuotu Suomeen, saa siinä olla DOT-hyväksytyt valot. Näitä löytyy linssiversioina jenkeistä, jolloin myös näkyvyys alkaa olla kunnossa. Esim:

http://www.racer-union.com/Projector-He ... 20237.html
Tämä pitääkin tutkia. Kiitti vinkistä.

Vastaa Viestiin