Yleinen avautumis-ketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

jeQQ kirjoitti:
TestarosaFinland kirjoitti:
Raimo Miettinen kirjoitti:Miksi miehillä on muuten nännit?
Alussa kaikki kehittyvät naisina.
Onko tosi? Monasti olen samaa ihmetellyt..
No ei. :)

Nännit kuuluvat ihmisen perusmuotoon, eikä ne liity mitenkään sukupuoleen, joka määräytyy myöhemmin sukurauhasen kehityttyä jompaan kumpaan muotoon.

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Mikä hitto ihmisiin on tullu liikenteessä, varsinkin motarilla? Kukaan ei tunnu enää lainkaan katsovan kaistaa vaihdettaessa onko joku rinnalla tai tulossa kovempaa takaa? Eteen/kylkeen vaan! Himamatkalla muutaman kymmenen kilsan aikana varmaan 10 vaaratilannetta ja älytön määrä turhia kaistanvaihtoja ja väliin työntymisiä. Ei mee jakeluun. Ei se hemmetin jono etene yhtään sen nopeammin vaikka pujottelis kuinka! Ja sitä rakoa edellä ajavaan kutsutaan TURVAVÄLIKSI... :crazyeyes:
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Flunssa. Edellisestä onkin aikaa jo pari viikkoa. Edellisen tapaan, tämäkin ajoittui sopivasti vapaapäiville. Miksei näistä saatanan nenäsumutteistakaan saa ikinä viimeisiä tippoja irti - tavaraa on vielä pohjan peittävä määrä, mutta vaikka kuinka kallistelee purkkia, niin mitään ei vaan tule.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

^ Suosittelen siedätys-ohjelmaa omalle kropalle.....tuntuu toimivan sillä vedän vieläkin kaikki yöt shortseissa töissä.....työkaverit pitää hulluna kun itse palelevat villasukissa ja pitkissä kalsareissa :mrgreen: Tiedä sitten, mutta enpä oo ollu pois töistä pahan flunssan tai kuumeen takia ainakaan 7 vuoteen.......Tai ehkä(todennäköisesti...) olen vain vähän outo..... :-D
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Cuore Sportivo kirjoitti:
jeQQ kirjoitti:
TestarosaFinland kirjoitti: Alussa kaikki kehittyvät naisina.
Onko tosi? Monasti olen samaa ihmetellyt..
No ei. :)

Nännit kuuluvat ihmisen perusmuotoon, eikä ne liity mitenkään sukupuoleen, joka määräytyy myöhemmin sukurauhasen kehityttyä jompaan kumpaan muotoon.
Eivät kuulu perusmuotoon, kun miehillä niillä ei ole mitään tehtävää. Eli niin kuin sanoin, alussa kehittyvät naisina ja ne vaan jaa.
Nothing beats cubic inch

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Sori vaan, mutta tuo nyt on ihan täyttä paskaa. :mrgreen:

Rinnat kuuluvat alun alkaen ihmisen (kaikkien nisäkkäiden) anatomiaan. Sukupuolinen kehitys lähtee vasta, kun ihmiselle kehittyy joko munarauhanen tai kassit.
Hormonilääkityksellä miehenkin rintarauhaset saadaan kehittymään samoin kuin naisella.

E: Netistä hakemalla aiheesta saa varmasti faktaa. Tai sitten kaikki tiedemiehet ovat väärässä.

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

tmv kirjoitti:Ja sitä rakoa edellä ajavaan kutsutaan TURVAVÄLIKSI... :crazyeyes:
Tämä on täysin tuntematon käsite suurelle osalle...

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Johanna kirjoitti:
tmv kirjoitti:Ja sitä rakoa edellä ajavaan kutsutaan TURVAVÄLIKSI... :crazyeyes:
Tämä on täysin tuntematon käsite suurelle osalle...
Se on sitten rako vain, kun muuten ajetaan :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Itsellä ei taas mene jakeluun miksi ihmisten pitää ajella vasenta kaistaa jos ei ole menossa kenestäkään ohi. Eikö kaikissa autoissa olekkaan rattia ja vilkkua että voi vaihtaa kaistaa takaisin oikealle jos ei ohita ketään ja takana näkyy jono autoja. Ja tämä tapahtuu joka ikinen kerta kun ajaa Tampereella Paasikiventietä. Ja jos ryhmittäytymisen takia ajelee vasenta kaistaa niin sitä ei tarvitse tehdä 5km ennen risteystä.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

tumbe kirjoitti:Itsellä ei taas mene jakeluun miksi ihmisten pitää ajella vasenta kaistaa jos ei ole menossa kenestäkään ohi. Eikö kaikissa autoissa olekkaan rattia ja vilkkua että voi vaihtaa kaistaa takaisin oikealle jos ei ohita ketään ja takana näkyy jono autoja. Ja tämä tapahtuu joka ikinen kerta kun ajaa Tampereella Paasikiventietä. Ja jos ryhmittäytymisen takia ajelee vasenta kaistaa niin sitä ei tarvitse tehdä 5km ennen risteystä.
Itse odotan, että Suomeen tulee 6 -kaistaiset moottoritiet. Hidas liikenne siirtyy keskimmäiselle kaistalle, vasenkaistaurpot ajavat edelleen vasemmanpuoleista mutta oikeanpuoleisin kaista olisi täysin tyhjä. Siellä voisi ajaa rauhassa tasaista rajoituksen sallimaa nopeutta.

(Jos autosta sattuisi ratti löytymään, niin vilkkua ei ainakaan. Saatika, että sitä vilkkua käytettäisiin näyttämään mitä aikoo tehdä, eikä sitä mitä tuli tehtyä)
VMP

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

tumbe kirjoitti:Itsellä ei taas mene jakeluun miksi ihmisten pitää ajella vasenta kaistaa jos ei ole menossa kenestäkään ohi. Eikö kaikissa autoissa olekkaan rattia ja vilkkua että voi vaihtaa kaistaa takaisin oikealle jos ei ohita ketään ja takana näkyy jono autoja. Ja tämä tapahtuu joka ikinen kerta kun ajaa Tampereella Paasikiventietä. Ja jos ryhmittäytymisen takia ajelee vasenta kaistaa niin sitä ei tarvitse tehdä 5km ennen risteystä.
Sama homma on Hervannanvaltaväylää keskustaan ajaessa. Viimeistään Turtolan liittymän kohdalla otetaan vasen kaista, jos meinataan kääntyä Kalevan Prismalle. Eli pari kilsaa jurnutetaan vasenta kaistaa, vain ja ainoastaan siksi, että pelätään(?) kaistanvaihtamista. Onhan se hyvä varmistaa pääsy keräämään niitä rakkaita bonuksia. Useamman kerran on joutunut oikealta ohittamaan :twisted: Hyi mua...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

tumbe kirjoitti:Itsellä ei taas mene jakeluun miksi ihmisten pitää ajella vasenta kaistaa jos ei ole menossa kenestäkään ohi.
Tämähän on puhtaasti suomalaiseen liikennekulttuuriin liittyvä ilmiö. Italiassa, Ranskassa, Espanjassa, Kreikassa, Saksassa, Ruotsissa, Yhdysvalloissa ja muissa maissa jossa olen autolla ajanut ei ko. tapaa esiinny.

Sinne ohituskaistallehan on syytä varmuuden vuoksi jäädä, jos horisontissa siintää vaikkapa karavaanari tahi jokin muu (vielä) hitaampi ajoneuvo. Muutenhan saattaa päästä vaikka naapuri edelle.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Farina kirjoitti:
tumbe kirjoitti:Itsellä ei taas mene jakeluun miksi ihmisten pitää ajella vasenta kaistaa jos ei ole menossa kenestäkään ohi. Eikö kaikissa autoissa olekkaan rattia ja vilkkua että voi vaihtaa kaistaa takaisin oikealle jos ei ohita ketään ja takana näkyy jono autoja. Ja tämä tapahtuu joka ikinen kerta kun ajaa Tampereella Paasikiventietä. Ja jos ryhmittäytymisen takia ajelee vasenta kaistaa niin sitä ei tarvitse tehdä 5km ennen risteystä.
Sama homma on Hervannanvaltaväylää keskustaan ajaessa. Viimeistään Turtolan liittymän kohdalla otetaan vasen kaista, jos meinataan kääntyä Kalevan Prismalle. Eli pari kilsaa jurnutetaan vasenta kaistaa, vain ja ainoastaan siksi, että pelätään(?) kaistanvaihtamista. Onhan se hyvä varmistaa pääsy keräämään niitä rakkaita bonuksia. Useamman kerran on joutunut oikealta ohittamaan :twisted: Hyi mua...
Oikealta saa ohittaa jos urpot ajaa vasenta kaistaa :wink:

Oikealta saa ohittaa, jos kuljettajan ajosuunnassa on vähintään kaksi ajokaistaa ja ajoneuvot kulkevat rinnakkaisilla ajokaistoilla. Polkupyöräilijä ja mopoilija saa muutoinkin ohittaa muun ajoneuvon kuin polkupyörän tai mopon oikealta.

Lähde: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1981/19810267

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

KauGoH kirjoitti:
Farina kirjoitti:
tumbe kirjoitti:Itsellä ei taas mene jakeluun miksi ihmisten pitää ajella vasenta kaistaa jos ei ole menossa kenestäkään ohi. Eikö kaikissa autoissa olekkaan rattia ja vilkkua että voi vaihtaa kaistaa takaisin oikealle jos ei ohita ketään ja takana näkyy jono autoja. Ja tämä tapahtuu joka ikinen kerta kun ajaa Tampereella Paasikiventietä. Ja jos ryhmittäytymisen takia ajelee vasenta kaistaa niin sitä ei tarvitse tehdä 5km ennen risteystä.
Sama homma on Hervannanvaltaväylää keskustaan ajaessa. Viimeistään Turtolan liittymän kohdalla otetaan vasen kaista, jos meinataan kääntyä Kalevan Prismalle. Eli pari kilsaa jurnutetaan vasenta kaistaa, vain ja ainoastaan siksi, että pelätään(?) kaistanvaihtamista. Onhan se hyvä varmistaa pääsy keräämään niitä rakkaita bonuksia. Useamman kerran on joutunut oikealta ohittamaan :twisted: Hyi mua...
Oikealta saa ohittaa jos urpot ajaa vasenta kaistaa :wink:
Joskus kyllä vedänkin oikeelta ohi jos oikee on vapaa mutta jos tää urpo ajaa vasenta kaístaa oikeella olevan rinnalla monta kilsaa niin ei oikein auta toikaan.. :-D

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

mattijus kirjoitti:
tumbe kirjoitti:Itsellä ei taas mene jakeluun miksi ihmisten pitää ajella vasenta kaistaa jos ei ole menossa kenestäkään ohi. Eikö kaikissa autoissa olekkaan rattia ja vilkkua että voi vaihtaa kaistaa takaisin oikealle jos ei ohita ketään ja takana näkyy jono autoja. Ja tämä tapahtuu joka ikinen kerta kun ajaa Tampereella Paasikiventietä. Ja jos ryhmittäytymisen takia ajelee vasenta kaistaa niin sitä ei tarvitse tehdä 5km ennen risteystä.
Itse odotan, että Suomeen tulee 6 -kaistaiset moottoritiet. Hidas liikenne siirtyy keskimmäiselle kaistalle, vasenkaistaurpot ajavat edelleen vasemmanpuoleista mutta oikeanpuoleisin kaista olisi täysin tyhjä. Siellä voisi ajaa rauhassa tasaista rajoituksen sallimaa nopeutta.
Tähän riittää kolmekaistainen tie. Esim. Helsingistä Lahdenväylää lähdettäessä on Porvoon liittymään asti kolme kaistaa samaan suuntaan. Olen ainoa, joka ajaa tieliikennelain mukaan oikeanpuolimmaista kaistaa. Sama on tilanne tultaessa Helsinkiin. Porvoosta saapuvilla on hirveä hätä päästä keskikaistalle. Välillä jono seisoo, kun jonon ensimmäinen(!) on pysäyttänyt autonsa odottaakseen sopivaa rakoa keskikaistalla. Edessä olisi tyhjää moottoritietä 5 km!

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Vittorio Jano kirjoitti:
tumbe kirjoitti:Itsellä ei taas mene jakeluun miksi ihmisten pitää ajella vasenta kaistaa jos ei ole menossa kenestäkään ohi.
Sinne ohituskaistallehan on syytä varmuuden vuoksi jäädä, jos horisontissa siintää vaikkapa karavaanari tahi jokin muu (vielä) hitaampi ajoneuvo. Muutenhan saattaa päästä vaikka naapuri edelle.
Eräs seikka kuitenkin, joka moottoritiellä saa minut eräissä tilanteissa pysymään melko pitkään ohituskaistalla, vaikka ohitettavia olisi suhteellisen harvassa. Nimittäin, kun ajaa vakionopeussäätimellä suurinta sallittua eli 127 km/h ja taakse ilmestyy joku, jolla a) on rahaa ja b) kortin menettäminen ei häämötä taivaanrannassa, niin tokihan tämä pitäisi päästää ohi. Vaivattomasti sitä siirtyisi hetkeksi oikealle, mutta, mutta...

Tämä takaa tullutpa ei menekään menojaan, vaan jatkaa siinä vieressä alkuperäistä lähestymisnopeuttaan hitaammin niin, että lopulta on pakko jarruttaa, ettei osu edellä ajavaan ja siirryttävä tämän äsken vielä niin kovin kiireisen ohittaja-kakkosen taakse ajamaan nopeutta, joka voi jopa ääritapauksessa olla hitaampi kuin se nopeus, jolla ajoimme toisessa järjestyksessä.

Itse ohituskaistaa ajaessani ja lähestyessäni ohitettavaa, joka myös omalla kaistallaan lähestyy edellä ajavaa, kiihdytän hetkellisesti sen verran, että pääsen edelle tai jarrutan, että päästän tämän edelle sen mukaan, kumpi vaikuttaa joustavammalta tavalta. Samoin, jos edelläni ohittava päättää antaa tiedä, polkaisen nopeasti tämän edelle, koska tarjkoitushan ei ole pussittamalla rankaista toista siitä, että tämä on antanut tilaa. Kukaan muu ei tosin näillä säännöillä pelaa. Kohta en minäkään.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Jokohan sitä kohta ymmärtäisi lopettaa tämän autojen rakentelemisen ja tyytyä ajalemaan jollain hajuttomalla/värittömällä/mauttomalla... Taitaa mennä sunnuntai pelkästään kaffen ryystämiseksi :evil:
Liitteet
Picture 081.jpg
(18.13 KiB) Tiedosto ladattu 4315 kertaa
"No smoke => no power => no hope"

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^No mikäs iskarihässäkkä se siinä?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^^Jos suoraa kulmaa ei ole käytetty vasarana, näyttäisi iskarin varsi olevan mutkalla. :( Ihanko normaalissa ajossa meni? Vai monttuun/rotvalliin ajaessa?
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Viesti Kirjoittaja -HH- »

tumbe kirjoitti:
KauGoH kirjoitti:
Farina kirjoitti: Sama homma on Hervannanvaltaväylää keskustaan ajaessa. Viimeistään Turtolan liittymän kohdalla otetaan vasen kaista, jos meinataan kääntyä Kalevan Prismalle. Eli pari kilsaa jurnutetaan vasenta kaistaa, vain ja ainoastaan siksi, että pelätään(?) kaistanvaihtamista. Onhan se hyvä varmistaa pääsy keräämään niitä rakkaita bonuksia. Useamman kerran on joutunut oikealta ohittamaan :twisted: Hyi mua...
Oikealta saa ohittaa jos urpot ajaa vasenta kaistaa :wink:
Joskus kyllä vedänkin oikeelta ohi jos oikee on vapaa mutta jos tää urpo ajaa vasenta kaístaa oikeella olevan rinnalla monta kilsaa niin ei oikein auta toikaan.. :-D
Mut tuo onkin suomalainen ruuhka kun muuten sitä ei oikeen tällä automäärällä tahdo saada aikaan :wink:

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja astronautti »

TJAA, ostinpa tuossa tänään motonetistä uudet pyyhkijänsulat merkkiä SWF. Ei löytyny Boschia tai Valeoata hyllystä nimittäin.
Eipä asennuskaan tuottanut tuskaa. Mutta sittenhän huomasin että oikea pissapoika suihkuttaa suoraan oikeaan varteen eikä tuulilasiin.. tosi kiva

Avatar
evilpet
Viestit: 705
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 18:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja evilpet »

^ Ei tuo mitään haittaa. Mulla on ollu tolleen jo 2 vuotta :lol:

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

joo,taitaa mennä ämpärimuoviksi koko abs romu :)
Liitteet
terhi4100.JPG
ff
(50.66 KiB) Tiedosto ladattu 4031 kertaa

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Olen ilmeisesti ostanut riivatun Sportvarmarin. Muuten ei kyllä pysty ymmärtämään miten mikään, siis mikään, perusremppakaan ei meinaa luonnistua niin kuin kohtuudella voisi kuvitella.

Eihän tämä vaan ole Seiska5mman entinen...?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

^ Älä lannistu. Se joskus vaan koettelee. :wink:
One life, live it!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tai siis, joskus se ei koettele?

Enkä aio lannistua. Kasassahan tuo nyt taas on, vaikka remonttia kyllä piisaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Lurppa
Viestit: 196
Liittynyt: 27 Syys 2009, 12:33
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Lurppa »

Cuore Sportivo kirjoitti:^ Sori vaan, mutta tuo nyt on ihan täyttä paskaa. :mrgreen:

E: Netistä hakemalla aiheesta saa varmasti faktaa. Tai sitten kaikki tiedemiehet ovat väärässä.
Anteeksi että tartun tähän nyt viellä...
Teknisesti katsoen(jos niin voi ihmisestä tehdä), kaikki kyllä ovat kohdussa lyhyen aikaa kehityksen alussa naisia tai ainakin naisenalkuja. Toisaalta taas ei, sillä onhan ihmisellä jo alussa joko XX tai XY kromosomit, mutta tuo Y tulee peliin vasta siinä vaiheessa, kun yksilön sukupuoliset ominaisuudet alkavat kehittyä. :) Alkuvaiheessa siis "kehitystä määrää" X kromosomi...
Tai ainakin näin olen ymmärtänyt.

Mutta tuohon nännien kehitykseen tuolla tuskin on merkitystä, sillä en usko nännien alkujakaan olevan vielä parin sentin mittaisella soluklöntillä.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Rasvis kirjoitti:Olen ilmeisesti ostanut riivatun Sportvarmarin. Muuten ei kyllä pysty ymmärtämään miten mikään, siis mikään, perusremppakaan ei meinaa luonnistua niin kuin kohtuudella voisi kuvitella.

Eihän tämä vaan ole Seiska5mman entinen...?
Kun autoni juuri rempatusta koneesta meni kannentiiviste tallissa seisoen, lausuin sille hyytävän pahat manaukset ja osoitin käytännön toimillani sille, ettei se liiku mihinkään enää koskaan. Silloin siitä ilmeisesti irtaantui siinä asunut autoperkele ja ilmeisesti kiinnittyi johonkin toiseen isäntäautoon. Nyt autosta ei ole ollut minulle enää vaivaa. Autoperkele on siitä vittumainen parasiitti, ettei se elä autosta, jossa se on kiinni, vaan siitä jätkästä, joka auton omistaa.

Avatar
Morre
Viestit: 258
Liittynyt: 30 Kesä 2009, 00:30
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Morre »

Ottaa niiiiiin päähän kun on sama pää kesät talvet. Järkkäsin itselleni vapaapäivän työvuorokikkailuilla, jotta päästää Ahvenistolle viikonloppuna. Jeejee! Olin jo ihan tohkeissani.
Joo. Olin järkännyt itselleni lauantain vapaaksi, kun se CARF-hommeli on sunnuntaina :roll:
Ehkä sit ens kesänä...
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

On se vaan hyvä että näissä 156 bosesysteemeissä on ripoteltu ämyreitä ympäri autoa. Hyvällä tuurilla saattaa puoletkin saada yhtäaikaa kontaktia. Voi joskus sitten vaikka uutisetkin kuunnella, niissä subbarikaan ei rämise kovin paljoa .. :?

Avatar
Morre
Viestit: 258
Liittynyt: 30 Kesä 2009, 00:30
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Morre »

^Kuulostaapa tutulta :lol: Meillä auttoi yleensä se, että väänsi volyymia hetkeksi tosi kovalle ja sit takaisin normitasolle.
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.

Avatar
Aniara
Viestit: 337
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:07
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Aniara »

^ sama juttu täällä :(

Äänen poukkoilu loppui hetkellisesti kun auton kaasuläpät oli putsattu (ihme juttu...), mutta nyt se on jopa entistä pahempana! Kuuluu lähinnä jostain takapenkin tienoilta, harvemmin enää edestä ollenkaan. Sain täältä vinkin avata ne putket joiden sisällä johdot menee oven sisään ja ruiskauttaa sinne crc:tä, mutta enhän minä tällaisena piiloblondina osaa avata noita liittimiä :oops:

Enkä sitten ole saanut aikaseksi tehdä mitään muutakaan. Kai se on pakko viedä HifiKonexille. Tai jotain. :(

Edelleen korjaamatta myös takalasin pyyhkin (joku oli nyppäissyt sen irti eräänä yönä...) ja korjaamon Arin mukaan pitäisi joku pallonivel (vai mikä se nyt oli ?) vaihtaa edestä kun siinä on liikaa väljyyttä. Jep. Kohta on talvi. Muistaakseni talvirenkaat oli ihan hyvät vielä, mutta enköhän muista senkin väärin.

Joululahjaksi alfalle ajattelin antaa uuden nokkamerkin. Nykyinen on ihan hopeinen.

RIPA
Viestit: 1137
Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja RIPA »

Eli sieltä siis kuuluu tulla ääntä muualta kuin yhdestä nurkasta!! :shock:

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

RIPA kirjoitti:Eli sieltä siis kuuluu tulla ääntä muualta kuin yhdestä nurkasta!! :shock:
Olen kuullut että jollain olisi Oulussa kuulunut kaksi kaiutinta samaan aikaan! Mutta nämä voi olla niitä urbaanilegendoja?

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

toolman kirjoitti:
RIPA kirjoitti:Eli sieltä siis kuuluu tulla ääntä muualta kuin yhdestä nurkasta!! :shock:
Olen kuullut että jollain olisi Oulussa kuulunut kaksi kaiutinta samaan aikaan! Mutta nämä voi olla niitä urbaanilegendoja?
Todennäköisesti! Jos joku aamu kuuluu joka ämyristä ääntä ja mikään airbägi ei hälytä, kannattaa ajaa vaikka ärrälle ja lotota. Silloin on tuuri kohdallaan!

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

gYdEbUh kirjoitti:^No mikäs iskarihässäkkä se siinä?
Tiige kirjoitti:^^Jos suoraa kulmaa ei ole käytetty vasarana, näyttäisi iskarin varsi olevan mutkalla. :( Ihanko normaalissa ajossa meni? Vai monttuun/rotvalliin ajaessa?
Niin, tosiaankin unohtui mainita, että 164:n etuiskareista on kyse, siis molemmista varret kierona :evil: Mielestäni en noilla ole ajanut mihinkään monttuun ja rotvallitkin olen onnistunut välttämään. Ihan normaali ajoa n. 10tkm ja soratietkin on kierretty kaukaa...

Nyt on erittäin nopea hätäpatentti työnalla, katsotaan millainen traktori tuosta Alfasta oikein tulee ja kehtaako sillä edes saapua Apparalle :lol:
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Turre
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Turre »

Aniara kirjoitti:Sain täältä vinkin avata ne putket joiden sisällä johdot menee oven sisään ja ruiskauttaa sinne crc:tä, mutta enhän minä tällaisena piiloblondina osaa avata noita liittimiä :oops:
En nyt tähän hätään löydä ketjua jossa aiheesta on enemmänkin, mutta ko ketjun ohjeilla tämäkin blondi sai liittimet auki. :D
Se harmaa judanssi siinä liittimen ympärillä on U:n muotoinen ja lähtee irti alaspäin kun ruuvimeisselillä tms varovasti vääntää U-lenkin alaosasta. Sen jälkeen liitin aukeaakin jo kutakuinkin itsestään, kiinnitys päinvastaisessa järjestyksessä :P
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Seiska5mma kirjoitti:Autoperkele on siitä vittumainen parasiitti, ettei se elä autosta, jossa se on kiinni, vaan siitä jätkästä, joka auton omistaa.
Jaahas, kiitti vaan :twisted:

Olisi voinut johonkin vähän suotuisampaankin kasvualustaan majoittua. Mulla on nimittäin melko kova pää.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Turre kirjoitti:
Aniara kirjoitti:Sain täältä vinkin avata ne putket joiden sisällä johdot menee oven sisään ja ruiskauttaa sinne crc:tä, mutta enhän minä tällaisena piiloblondina osaa avata noita liittimiä :oops:
En nyt tähän hätään löydä ketjua jossa aiheesta on enemmänkin, mutta ko ketjun ohjeilla tämäkin blondi sai liittimet auki. :D
Se harmaa judanssi siinä liittimen ympärillä on U:n muotoinen ja lähtee irti alaspäin kun ruuvimeisselillä tms varovasti vääntää U-lenkin alaosasta. Sen jälkeen liitin aukeaakin jo kutakuinkin itsestään, kiinnitys päinvastaisessa järjestyksessä :P
Sitä piti painaa siitä kohdasta josta on karhennettu ja sitten painaa alaspäin, Sitten kun laittaa liitintä takasin niin kannataa pitää se oven kappale hyvin kiinni, tuikkasin sen sinne sisälle kun laitoin liian hätiköidysti kasaan, eikä se perkele meinannut tulla enään ulos :lol:

Vuoden päivät kestää tuo kontaksti spray, sitten rupee taas pätkimään, mutta sen vuoden se on kyllä lähes moitteeton. Viime kerralla vetäsin siihen liittimen päälle sellaset silikonisparäyt ettei kosteus mene ikunapäivänä läpi :twisted:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

dino
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Marras 2003, 03:29

Viesti Kirjoittaja dino »

Kyllä ne pikipojat osaa jättää teräviä reunoja asfalttihommissa. Taas pam Turunväylän uuden Perkkaan sillan alla Helsinkiinpäin mennessä. Nyt ei tainut iskareille käydä mitään, niinkuin edellisellä kerralla Mäkelänkadun ylityksessä Koskelantiellä. :x

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

Eiköhän joku ollut parkkeerannut mun autopaikalle :x

Jätinpä tuulilasiin viestin "Vitun mulkku! Parkkeerasit sitten toisen maksetulle autopaikalle... ja vielä noin ruman Rellun" :twisted:

Onneksi Alfassa on ilkivaltavakuutus ;)

Avatar
Aniara
Viestit: 337
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:07
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Aniara »

DaViega kirjoitti:
Turre kirjoitti:
Aniara kirjoitti:Sain täältä vinkin avata ne putket joiden sisällä johdot menee oven sisään ja ruiskauttaa sinne crc:tä, mutta enhän minä tällaisena piiloblondina osaa avata noita liittimiä :oops:
En nyt tähän hätään löydä ketjua jossa aiheesta on enemmänkin, mutta ko ketjun ohjeilla tämäkin blondi sai liittimet auki. :D
Se harmaa judanssi siinä liittimen ympärillä on U:n muotoinen ja lähtee irti alaspäin kun ruuvimeisselillä tms varovasti vääntää U-lenkin alaosasta. Sen jälkeen liitin aukeaakin jo kutakuinkin itsestään, kiinnitys päinvastaisessa järjestyksessä :P
Sitä piti painaa siitä kohdasta josta on karhennettu ja sitten painaa alaspäin, Sitten kun laittaa liitintä takasin niin kannataa pitää se oven kappale hyvin kiinni, tuikkasin sen sinne sisälle kun laitoin liian hätiköidysti kasaan, eikä se perkele meinannut tulla enään ulos :lol:

Vuoden päivät kestää tuo kontaksti spray, sitten rupee taas pätkimään, mutta sen vuoden se on kyllä lähes moitteeton. Viime kerralla vetäsin siihen liittimen päälle sellaset silikonisparäyt ettei kosteus mene ikunapäivänä läpi :twisted:
Kiitos kaunis teille molemmille ohjeista ja kannustuksesta :-D
Kai sitä on pakko rohkaista mielensä ja mennä kokeilemaan... Kerron sitten miten kävi! :-D

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

helvetti, vettä sataa, talli tyhjä eikä mitään rojektia edes kiikarissa, menee ihan tallikännäämiseksi.

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^Ai projektin kanssa ei koskaan lähde asennuskaljat käsistä? :mrgreen:
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

toolman kirjoitti:helvetti, vettä sataa, talli tyhjä eikä mitään rojektia edes kiikarissa, menee ihan tallikännäämiseksi.
En osaa edes kuvitella miltä tuntuisi jos ei olisi mitään projektia :silly:
Kimmo / alfatune.fi

RIPA
Viestit: 1137
Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja RIPA »

Monza kirjoitti:
toolman kirjoitti:
RIPA kirjoitti:Eli sieltä siis kuuluu tulla ääntä muualta kuin yhdestä nurkasta!! :shock:
Olen kuullut että jollain olisi Oulussa kuulunut kaksi kaiutinta samaan aikaan! Mutta nämä voi olla niitä urbaanilegendoja?
Todennäköisesti! Jos joku aamu kuuluu joka ämyristä ääntä ja mikään airbägi ei hälytä, kannattaa ajaa vaikka ärrälle ja lotota. Silloin on tuuri kohdallaan!
Eikös se päinvastoin silloin ole turhaa mennä lottoamaan, kaikki tuuri on jo käytetty!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

toolman kirjoitti:eikä mitään rojektia edes kiikarissa
Joo, ei oo kivaa.
Toisaalta ei oo myöskään kivaa kun rojekti ei tunnu loppuvan koskaan. Mikään niistä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Elämä ilman Alfaa on...

Viesti Kirjoittaja PK »

.. ihan perseestä. Vittu kun olin kaksi viikkoa ilman Alfaa hihnan takia ja piti ajaa muijan Mazdalla, niin ajatelkaapa tilannetta, ettei teillä olisi Alfaa ollenkaan! Niin te hukkuisitte 2,794 MILJOONAN muun autoilijan joukkoon, jotka EIVÄT aja Alfalla. Eli me reilun 6000 tuhannen ihmisen ja auton joukko tässä maassa... niin ku vastaan tänään ajoi viininpunainen GTV, niin naurattaa jonku Fordin uusi tv-mainos jossa puhutaan yksilöllisyydestä... mun työpaikalla oman Alfani vieressä on kaksi samanväristä farmari-Fordia. Siis identtisiä muuten paitti rekisterinumero....

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

^Asiaa!

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Elämä ilman Alfaa on...

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

PK kirjoitti:.. ihan perseestä. Vittu kun olin kaksi viikkoa ilman Alfaa hihnan takia ja piti ajaa muijan Mazdalla, niin ajatelkaapa tilannetta, ettei teillä olisi Alfaa ollenkaan! Niin te hukkuisitte 2,794 MILJOONAN muun autoilijan joukkoon, jotka EIVÄT aja Alfalla. .
Juuri näin minulle käy jo tänä iltana. Melkein jo kaduttaa.

Lukittu