Vianorilla öljynvaihto

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Ilpo
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Syys 2010, 19:38
Paikkakunta: Hausjärvi

Vianorilla öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja Ilpo »

Kävin tänään päivällä Alfaa käyttämässä öljynvaihossa.
Kaikki ei ihan mennyt niinkuin piti.
Aluksi eivät saaneet öljysuodatinta irti ja tulivat sanomaan että mene semmoiseen paikkaa missä saavat suodattimen irti (Tarvitsee kuulema erikoistyökalun).

Starttasin auto ja rupesin pakittaa nosturista pois alkoi öljyä ruiskuamaan auton alla. Konehuone öljyn peitossa. Auto takasi nosturille ja auto ylös.
Lopulta ne sai suodattimen irti(30min päästä) ja suodattimessa oli reikä.



Tuli ilmainen öljynvaihto ja huomiseksi aika moottoritila pesuun.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tuo V6:sen öljynsuodatin on aikas herkku. Nimimerkillä kädet verillä toistakymmentä kertaa, ja yksi kappale venäytetty selkä.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Joo,herkkua tosiaan,itse makasin vielä soralla,kun aattelin,että muutaman minuutin homma tuo avaus :)
tulos=ruuvarilla läpi ja vastapuolella ö-paine anturi sököksi :roll:

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Joo tuo ruuvarin läpi lyöminen on kyllä toimiva, mutta vaarallinen niksi.. nimim. yhden vesiletkun puhkonut.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Zulak kirjoitti:Joo tuo ruuvarin läpi lyöminen on kyllä toimiva, mutta vaarallinen niksi.. nimim. yhden vesiletkun puhkonut.
Mitäs sitten tehdään kun ruuvarin läpi lyömisen jälkeen se suodatin rullautuu kuin sardiinipurkki. :roll:

Kyllä joka paikkaan löytyy sopiva suodatinavain.

Ilpo
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Syys 2010, 19:38
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja Ilpo »

Onko kenelläkään kokemuksia moottoritila pesusta?
Niitäkin on saanut kuulla ettei auto enää käynnisty pesun jälkeen.
Liikkeissäkin sanotaan että omalla vastuulla.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Aikoinaan pesin 318is:n moottoritilan, lähti käyntiin.
VMP

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

savijo-r kirjoitti:
Zulak kirjoitti:Joo tuo ruuvarin läpi lyöminen on kyllä toimiva, mutta vaarallinen niksi.. nimim. yhden vesiletkun puhkonut.
Mitäs sitten tehdään kun ruuvarin läpi lyömisen jälkeen se suodatin rullautuu kuin sardiinipurkki. :roll:

Kyllä joka paikkaan löytyy sopiva suodatinavain.
Olisi kiva kyllä kuulla millainen?Plussana että saisi liikerataakin siihen :)

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ilpo kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia moottoritila pesusta?
Niitäkin on saanut kuulla ettei auto enää käynnisty pesun jälkeen.
Liikkeissäkin sanotaan että omalla vastuulla.
Pienellä paineella sähkölaitteita varoen - mikä tietenkin on lähes mahdotonta :lol:

Pesin omani ja hyvin pelitti senkin jälkeen, varmistin, ettei vettä jäännyt sytytystulpanreikään
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Mieluummin sen juu pesee itse, niin että on aikaa antaa kuivua ja sörkkiä vedet pois tulpankoloista.

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

just ennen tulpanvaihtoa/jakohihnaremppaa voi pestä surutta, saa putsattua tulpanreiät näppärästi.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Mikäli ei suodatinta ole kiristetty liikaa saa sen pois ilman suodatinavainta. Yleensä vaan kierretään varmuuden vuoki se tiukemmalle kuin tarvis.
Moottoripesussa on riskinsä ainakin bensakoneessa, sytytyshäiriöt voivat aiheutta pahimmassa tapauksessa katin hajoamisen, mikäli palamaton pottoainetta pääsee kattiin. Olen vain kerran joutunut vaihtamaan 156 2.5V6 öljynsuodattimen ja eihän se ole helpoimmasta päästä.
Moottoritiloja on tullut pestyä ja aina on käyntiin lähtenyt sen jälkeen.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ilpo kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia moottoritila pesusta?
Niitäkin on saanut kuulla ettei auto enää käynnisty pesun jälkeen.
Liikkeissäkin sanotaan että omalla vastuulla.
Olen pessyt moottoritilan jokaisesta Alfastani, ja varmaan 20 000 muustakin autosta. Kyllä ne sen kestää.

Avatar
Rude
Viestit: 16
Liittynyt: 14 Elo 2010, 15:19
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Rude »

Juurikin lauantaina oli tarkoitus vaihtaa anoppilassa öljyt alfasta kun ties, että päivällä ei paljon muuta tekemistä oo niin saapahan hetkisen menemään siinä mukavasti.
Meinas kuitenki rauhallisempikin mies hermostua kun reilun tunnin makas betonilla ja yritti vääntää suodatinta auki.
Tuloksena armoton vitutus ja suodattimessa kolme, neljä reikää avaimesta.... Kuitenkin vaan se 300 kilsaa kotia nii vähän vaikeempi ajella reikäsellä suodattimella.

Noo, kyllähän se sitte auki lähti kun tarpeeks oli sitä ensin löysyttäny :?
Mutta en kyllä tajua, että miten se voi niin vaikeeta olla. En tiedä onko muilla ollu ongelmia 2.0 JTS:n suodattimen kanssa vai onko vika miehessä? Tosin oishan se vaihtaminen varmaan helpompaa jossain muualla ku ladon lattialla hallitunkin kanssa.

Alfa164, taisit sinä olla liikkeessä töissä, kun kävin perjantaina öljyjä hakemassa. Getvonen siinä pihassa ainakin oli.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Olin pekkasella,ja cnc koneistaja,että en ollut minä:)
Taisit käydä varaosahallissa,kun siellä on musta gtv parkissa,tosin singerin koneella muistaakseni :)

heme
Viestit: 517
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Vianorilla öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja heme »

Ilpo kirjoitti:Kävin tänään päivällä Alfaa käyttämässä öljynvaihossa.
Kaikki ei ihan mennyt niinkuin piti.
Minä kävin alkukesästä ennen 100-vuotisjuhliin lähtöä. Saksassa sitten alkoi pohjamuovi roikkua kun Vianorin kiristämät? ruuvit tipahtelivat. Kyllä taas tuli tunne että itse pitää kaikki tehdä, mutta kun ei vaan ole kaikkeen aikaa...

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

alfa164 kirjoitti:
savijo-r kirjoitti:
Zulak kirjoitti:Joo tuo ruuvarin läpi lyöminen on kyllä toimiva, mutta vaarallinen niksi.. nimim. yhden vesiletkun puhkonut.
Mitäs sitten tehdään kun ruuvarin läpi lyömisen jälkeen se suodatin rullautuu kuin sardiinipurkki. :roll:

Kyllä joka paikkaan löytyy sopiva suodatinavain.
Olisi kiva kyllä kuulla millainen?Plussana että saisi liikerataakin siihen :)
Esmes. laadukkaalla tämäntyyppisellä.


Kuva

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

alfa164 kirjoitti:
savijo-r kirjoitti:
Zulak kirjoitti:Joo tuo ruuvarin läpi lyöminen on kyllä toimiva, mutta vaarallinen niksi.. nimim. yhden vesiletkun puhkonut.
Mitäs sitten tehdään kun ruuvarin läpi lyömisen jälkeen se suodatin rullautuu kuin sardiinipurkki. :roll:

Kyllä joka paikkaan löytyy sopiva suodatinavain.
Olisi kiva kyllä kuulla millainen?Plussana että saisi liikerataakin siihen :)
Minusta paras (joka myös mahtuu) on semmoinen perus, melkein joka tarvikekaupasta löytyvä jossa on oranssinen kuminpätkä metallikahvan päässä. kuvaa ei nyt ole. Sillä kun pystyy vääntämään vaikka olisi vähän vinossa.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tjoo... kyllä tuo lähti ihan auton alla makaamalla motonet työkalulla, viimeksi kun öljyt vaihdoin.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Rude
Viestit: 16
Liittynyt: 14 Elo 2010, 15:19
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Rude »

alfa164 kirjoitti:Olin pekkasella,ja cnc koneistaja,että en ollut minä:)
Taisit käydä varaosahallissa,kun siellä on musta gtv parkissa,tosin singerin koneella muistaakseni :)
No sitten jopa saattaa olla mahdollista, että et ollut sinä :)
Enpä ole niin tarkkaan ikinä ehtinyt katsoa, että mikä kone mahtaa olla mutta sen verran autolla samaa näköä niin luuli että olit sinä kyseessä. Eipä noita liikaa kulmilla pyöri :-D

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Itsekin käytin, tosin kakkosautoa Vianorilla öljyjenvaihdossa. Loppujenlopuksi sain käydä 3 kertaa. Ensin varaamassa ajan, toisella vaihtamassa öljyt ja kolmannella valittamaan vajaatäytöstä, sekä siitä, että ajokilometrien, joita oli 97900 sijaan oli huoltokirjaan merkattu 140900. Mistäköhän olivat senkin lukeman repäisseet... :roll:

Työn listahintahan oli halpa, mutta jatkossa käytän autoni jossain "oikeassa" korjaamossa myös öljynvaihdoissa. Virka-aika on kuitenkin rahaa ja tässä tapauksessa sitä paloi vähän liikaa.
Ammattina autokauppa

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

niki kirjoitti:Loppujenlopuksi sain käydä 3 kertaa. Ensin varaamassa ajan, toisella vaihtamassa öljyt ja kolmannella valittamaan vajaatäytöstä, sekä siitä, että ajokilometrien, joita oli 97900 sijaan oli huoltokirjaan merkattu 140900
aika merkillistä toimintaa,miten tuo perjaatteessa voi olla ees mahdollista ?? :evil: huhhuh

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Palkka muodostuu tehdyn työn mukaan, tai myydyn työn mukaan - mitä enemmän myy työtä, sitä parempi tili ---> Juostaan ja tehdään kiireellä...

Joka tapauksessa töissä olen käytännyt tämän tapaista:
Linkki
Sillä erolla, että siinä on vain 2 'tappia', jotka ovat kylläkin leveämpiä, kaikki on lähtennyt irti, mitä ikinään olen kokeillut[/url]
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Vastaa Viestiin