Alfat mediassa.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Savo kirjoitti:
Giallo Pozzuoli kirjoitti:Uusimmassa Mobilistissa Giulia Sprint 1600 '63:sta muutaman sivun juttu.
Vai tarkoititko Klassikot-lehteä?
Joo, meni lehdet sekaisin kun molemmissa oli jutut Giulioista.

Avatar
Suski
Viestit: 169
Liittynyt: 27 Touko 2009, 13:42
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Suski »

Vittorio Jano kirjoitti:Helsingin Sanomissa pikkuinen artikkeli palkintojakin voittaneesta 2600 Sprintistä ja sen hämeenlinnalaisesta omistajasta.
Luin myös kyseisen jutun, kun mutsi oli säästäny mulle tuon osion, kun oli juttua Alfasta. Hieno auto kyllä! :)

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Ride on!

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Nelosen Start uhkaili koeajavansa 159TBi:n ensi viikolla.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Tekniikka & Talous koeajoi Brera TBi 1750:n.

Mitähän erityisen vaikeaa noissa viiksissä nyt oikein on?

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

^No on ne hieman epäloogiset käytöltään pakko myöntää.

Erityisesti tuon ajotietokoneen säätöjä on kahdessa nappulassa (pyyhin ja vilkkunapissa), pyyhkimien logiikka varsinkin takapyyhkijässä on todella epäloogista, vakkari on epätarkka ja varsinkin nopeuden nosto/lasku tuntuu toimivan ihan arpomalla.

Muutenkin olis kiva jos tuo "tarkka" nopeus näkys myös ajotietokoneessa. Ja tuollanen paskatti-tyylinen 10km/h nosto/lasku olis poikaa.

Sen sijaan valoviiksi toimii fantastisen smoothisti ja loogisesti.
-Matti-

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Moni täällä itkee kuinka Alfaa mollataan mitättömistä seikoista, nooh:

Misubishi ASX, huonoa:nimi.

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Tjoo, pikkuvikojahan noi on, mutta kyllä tuo vakkari välillä ujosti vituttaa. Varsinkin kun itellä 95% ajosta on pitkää siivua.
-Matti-

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Matti_S kirjoitti:^No on ne hieman epäloogiset käytöltään pakko myöntää.

Erityisesti tuon ajotietokoneen säätöjä on kahdessa nappulassa (pyyhin ja vilkkunapissa), pyyhkimien logiikka varsinkin takapyyhkijässä on todella epäloogista, vakkari on epätarkka ja varsinkin nopeuden nosto/lasku tuntuu toimivan ihan arpomalla.

Muutenkin olis kiva jos tuo "tarkka" nopeus näkys myös ajotietokoneessa. Ja tuollanen paskatti-tyylinen 10km/h nosto/lasku olis poikaa.
Ajotietokoneen toimintoja on turhaan hajasijoitettu. 156 oli tässä mielessä etevämpi. Muuten en kyllä mitään vaikeaa löydä noista vivuista. Toki vakionopeussäädin saisi mieluummin olla ratissa. auto saisi myös reagoida sen käskyihin nopeammin ja valittu nopeus voisi toki näkyä numeraalisesti jossain. Mutta kyllä se ainakin minun autossani toimii ihan tarkasti. Hitaasti vain reagoiden.

Takapyyhkimen logiikka on seuraava. Viikseen sijoitetusta katkaisijasta ensimmäinen napsaus käynnistää pyyhkimen, toinen antaa pesunestettä. Automaatti käynnistää pyyhkijän, kun etupyyhkijät ovat päällä ja pakki kytketään. Mikä tässä voi olla epäloogista?

Itse toivoisin vakiosäätimiin valmiiksi esiohjelmoitavia nopeuksia esim 3 kpl. Säätämiseksi riittäisi napin painallus. Mutta onko tällaista missään?

Etäisyyden tunnistava vakionopeussäädin pitäisi määrätä pakolliseksi joka autoon. Näin ei kovimman luokan puupääkään pystyisi ajamaan liian lähellä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vittorio Jano kirjoitti:Misubishi ASX, huonoa:nimi.
Nuo Hesarin autojutut eivät ole oikein linjassa muun lehden kanssa.

"Moottorin brummiäänet häiritsevät."
"Uudesta mallista ei vielä ole olemassa vikatilastoa, mutta edellinen malli oli hyvä. Annamme siis hyvät pisteet."
"Avo-Lexuksen takapenkki on ahdas. Myös polttoainetta kuluu aivan liikaa, lähes kymmenen litraa sadalla."
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Etäisyyden tunnistava vakionopeussäädin pitäisi määrätä pakolliseksi joka autoon. Näin ei kovimman luokan puupääkään pystyisi ajamaan liian lähellä.
On munkin mielestä kans erittäin mukava laite kun on sillä tuulella että tuo päällä haluaa ajella. Aluksi suhtauduin tuon toimivuuteen hieman epäillen mutta eipä tuo ole kertaakaan virhe arvioita tehnyt. Toimii motarillakin vaikka olisi molemmilla kaistoilla liikennettä ja jopa prätkän perässäkin ajellessa. Ainoa kohta missä sen "turha" jarrutus hieman haittaa on se kun joidenkin ohittajien on ihan pakko tulla heti takaisin omalle kaistalle....

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Etlarissa haukuttiin kun Peogeot... Öh... :oops: RCZXWÖ mikä lie ääniä, kun autossa on pakoääniä tehostava järjestelmä :crazyeyes: Taas joku stereotyyppi tojotatero kirjoittannut jutun.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

fahlsjy kirjoitti:
Etäisyyden tunnistava vakionopeussäädin pitäisi määrätä pakolliseksi joka autoon. Näin ei kovimman luokan puupääkään pystyisi ajamaan liian lähellä.
Ainoa kohta missä sen "turha" jarrutus hieman haittaa on se kun joidenkin ohittajien on ihan pakko tulla heti takaisin omalle kaistalle....
Minulla Hondassa se pelaa myös hienosti mutta aika lähellä se ajaa edellä olevaa. Minulla on 3 etäisyysvaihtoehtoa mutta pisinkin on aika lähellä joskin auto hanskaa tilanteet hyvin.

Eikä tuo ohittajien pian eteen koukkaaminen minulla aiheuta mitään jos ohittajalla on vauhtia enemmän. Mutta tosiaan jos se kiilaa siihen eteen junnaamaan niin sitten se jarruttelee välin taas oikeaksi.

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Jönsson kirjoitti: Takapyyhkimen logiikka on seuraava. Viikseen sijoitetusta katkaisijasta ensimmäinen napsaus käynnistää pyyhkimen, toinen antaa pesunestettä. Automaatti käynnistää pyyhkijän, kun etupyyhkijät ovat päällä ja pakki kytketään. Mikä tässä voi olla epäloogista?

Etäisyyden tunnistava vakionopeussäädin pitäisi määrätä pakolliseksi joka autoon. Näin ei kovimman luokan puupääkään pystyisi ajamaan liian lähellä.
Paitti että takapyyhkimen eka näpäytys alaspäin käynnistää sen, toinen sammuttaa ja pidempi painanta antaa nestettä. Ei mitenkään erityisen intuitiivinen.

Nuo ajoetäisyydet kyllä välillä ihmetyttää. Varsinkin motarilla missä ei pitäsi olla mitään syytä kyylätä puskurissa kiinni.
-Matti-

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

Jönsson kirjoitti:
Matti_S kirjoitti:^No on ne hieman epäloogiset käytöltään pakko myöntää.

Erityisesti tuon ajotietokoneen säätöjä on kahdessa nappulassa (pyyhin ja vilkkunapissa), pyyhkimien logiikka varsinkin takapyyhkijässä on todella epäloogista, vakkari on epätarkka ja varsinkin nopeuden nosto/lasku tuntuu toimivan ihan arpomalla.

Muutenkin olis kiva jos tuo "tarkka" nopeus näkys myös ajotietokoneessa. Ja tuollanen paskatti-tyylinen 10km/h nosto/lasku olis poikaa.
Toki vakionopeussäädin saisi mieluummin olla ratissa. auto saisi myös reagoida sen käskyihin nopeammin ja valittu nopeus voisi toki näkyä numeraalisesti jossain. Mutta kyllä se ainakin minun autossani toimii ihan tarkasti. Hitaasti vain reagoiden.
Vakkari olisi saanut jo pitkään olla ratissa. Kuinkas hidas se sitten on Alfassa, kun volkkarinkin vakkariin tarvii totutella aika pitkään, että saa haluamansa nopeuden?

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Mulla on toi vakionopeudensäädin koko ajan valmiusasennossa. Mä kun käytän sitä paljon.
Hyvin toimii asetus ja nopeasti kelaa nopeutta myös lisää ja pois viiksestä väännellessä.

Ihme vali-vali porukkaa tai sitten ootte saanut jotain maanantaikappaleita.

159 on edelleen mun paras Alfa, oon tosi tyytyväinen.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

legza kirjoitti:
Jönsson kirjoitti:
Matti_S kirjoitti:^No on ne hieman epäloogiset käytöltään pakko myöntää.

Erityisesti tuon ajotietokoneen säätöjä on kahdessa nappulassa (pyyhin ja vilkkunapissa), pyyhkimien logiikka varsinkin takapyyhkijässä on todella epäloogista, vakkari on epätarkka ja varsinkin nopeuden nosto/lasku tuntuu toimivan ihan arpomalla.

Muutenkin olis kiva jos tuo "tarkka" nopeus näkys myös ajotietokoneessa. Ja tuollanen paskatti-tyylinen 10km/h nosto/lasku olis poikaa.
Toki vakionopeussäädin saisi mieluummin olla ratissa. auto saisi myös reagoida sen käskyihin nopeammin ja valittu nopeus voisi toki näkyä numeraalisesti jossain. Mutta kyllä se ainakin minun autossani toimii ihan tarkasti. Hitaasti vain reagoiden.
Vakkari olisi saanut jo pitkään olla ratissa. Kuinkas hidas se sitten on Alfassa, kun volkkarinkin vakkariin tarvii totutella aika pitkään, että saa haluamansa nopeuden?
Ex. Audi oli ainoa vaununi missä on vakkari ollut. Hieno vehje ja hienosti pelasi, tehoakin kun oli niin nopeutta kertyi napista hyvää tahtia. Nopeuden vähentäminen napista tosin oli aika hukka hommaa, nappia sai pitää todella pitkään pohjassa että merkittävää laskua nopeuteen tuli. Helppo tietysti painaa pois päältä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Laku kirjoitti:Mulla on toi vakionopeudensäädin koko ajan valmiusasennossa. Mä kun käytän sitä paljon.
Hyvin toimii asetus ja nopeasti kelaa nopeutta myös lisää ja pois viiksestä väännellessä.

Ihme vali-vali porukkaa tai sitten ootte saanut jotain maanantaikappaleita.

159 on edelleen mun paras Alfa, oon tosi tyytyväinen.
Mullon kans tuo valmiusasennossa. Ite peräänkuullutan vaan tarkempaa säätöä. Itellä tuntuu että alle satasen vaudissa tuo nostaa vauhtia 1:llä, yli satkun 2-3km/h. Tuossa viiksessä on kuitenkin tuo ratista poispäin/rattiin päin suunta täysin käyttämättä -> sen olisi voinut omistaa sitten vaikka 5 tai 10km/h +- säädölle. Ja tuo ylös-alas vääntely olis voinu olla sitten tuolle 1km/h säädölle.

159 on markkinoiden paras ajettava hintaluokassaan. Siitä ei suinkaan ole kyse. Mutta monessa kilpailijassa tuo vakkari vaan toimii loogisemmin ja tarkemmin. Mä olisin tyytyväinen jo pelkkään tarkkaan lukemaan ajotietokoneella. Helpottais sen viiksen käyttöä kun edes näkis että mihin sen vatkaus sen nyt sitten asetti.

159 on helevetin hyvä auto. Piste. Mutta jos pienillä muutoksilla ergonomiaa voi vielä parantaa, niin miks nottei.

ps. Vaikka alfabbs on merkkifoorumi, niin olen arvostanut sitä että täällä suhtaudutaan aika realistisesti Alfan kamppeisiin ja myös heikkoudet tulee esille. Näin ei suikaan ole monilla muilla foorumeilla. Pidetään tää linja.
-Matti-

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Uudessa tuulilasissa spekuloidaan Alfan kauppaamista VAG:lle ja samalla mietitään Tavoitetta myydä 500000 autoa vuodessa vuonna 2014 (nyt karvan päälle 100000 ).

Totesivat suurin piirtein samat asiat kuin tällää on jo heitetty ilmoille kaupan osalta.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

Muistan tässä pari päivää sitten markettijonossa nähneeni TM:n tai TL:n, jossa oli joku 'elämäntyyli' -autojen vertailu, mukana Mitokin. En kerinnyt sitä tarkemmin katsomaan silloin. Osaako joku kertoa oliko mitään lukemisen arvoista?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tossa aikasemmin tässä ketjussa oli hiukan juttua tuosta TM artikkelista
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Jurin
Viestit: 357
Liittynyt: 14 Syys 2008, 10:06
Car(s): 156 2.4 JTDm TI
Ex. 159 1750 TBi TI
Ex.Ex. 156 JTS 2.0 Boselift
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jurin »

Nelosella Start!:ssa 159 TBi TI arvostelussa äskettäin. Aika mieltäylentävä juttu. :)

Avatar
Gardenia
Viestit: 90
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 22:05
Car(s): ex-156 V6
Ducati Hypermotard 796
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gardenia »

Jurin kirjoitti:Nelosella Start!:ssa 159 TBi TI arvostelussa äskettäin. Aika mieltäylentävä juttu. :)
Tuossa vielä linkki http://www.nelonen.fi/ohjelmat/start/vi ... vid=282544

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

"alfamainen murina ja pärinä puuttuu" :)

Il Principe
Viestit: 106
Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja Il Principe »

No joo, menee löyhästi osioon "Alfat mediassa" :wink: Urheiluruudussa oli Jokereista juttu ja ihan kuin Jarmo Kekäläinen olisi saapunut mustalla 159 sw:lla töihin. En tosin mene takuuseen. No, urkka loppui ja aloin selaamaan kanavia niin vanhassa kunnon saksalaisdekkarissa Kahden keikka itse kaikkien dekkarien keisari Matula ajoi hopean värisellä 159:llä :lol: Kyllä nyt kelpaa lähteä itsekin kylille :mrgreen:
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Joka syksyisessä WTC-fiilistely dokkarissa esiintyi nyt valkoisella Spiderilla kruisaillut uhri.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Il Principe kirjoitti: ihan kuin Jarmo Kekäläinen olisi saapunut mustalla 159 sw:lla töihin.
Taitaa olla Hjalliksella tällä kaudella yhteistyödiili Alfakaupan kanssa.

Carlo Coppa
Viestit: 673
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Sprinttini on tämän päivän Länsi-Savon etusivulla. Ja olenhan siellä minäkin.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Ruattin telkkarissa ohjelma Biltokig kesän automeeteistä, hyvä pätkä jossa Alfa 2600 Spider -62 pääosassa. Toivon mukaan tää on katsottavissa myös ulkomailta http://svtplay.se/v/2144859/biltokig/bi ... del_2_av_2
Ensin voi kattoo 1:40 jossa pieni pätkä, sitten pitempi 5:20. Muutenkin ihan katsottava ohjelma autoista kiinnostuneille.

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Vittorio Jano kirjoitti: Taitaa olla Hjalliksella tällä kaudella yhteistyödiili Alfakaupan kanssa.
Autokeskus on jo pitkään sponssannut narrreja.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

VM:n taka-aukeamalla juttu ikiliikkujasta, elikkäs Leif Tuomelan 1750 GTV:stä ja 600 ajetusta rallisprintistä.

(Edit. Huono virityskohde tuo 8 venttiilinen TwinSpark. Vakio alakerralla, itse tehdyillä nokilla, peltisarjalla ja pienillä Delortoilla mitattu 200 hv...)
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

kaikki ketkä on facebuukissa varmaan jo huomaskin :wink:

http://www.facebook.com/alfaromeofinland
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Muumi
Viestit: 97
Liittynyt: 12 Touko 2009, 14:27
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja Muumi »

Kenen 159 oli ikuistettu INNO-ohjelmaan? Hopeanharmaa tms. Olikohan jossain jakson puolen välin tienoilla, jakso löytyy tuolta --> http://www.nelonen.fi/ohjelmat/inno/etusivu

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Uusimmassa Mobilistissa "Italialainen museotarkastus"-juttu. Eli 100-vuotisjuhlien aikaan Monzassa RIARin tekemä tarkastus yhdelle suomalaiselle Bertone GT:lle. Jutussa oli myös "tulevaisuutta ajatellen" listattu tämän kattojärjestön merkittävinä pitämiä malleja. Koko lista: http://www.riar.it/il_riar/pdf/en/closed_list_2010.pdf

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

http://www.youtube.com/watch?v=cQjwvtAzgAk

Fifth Gearissa Giulietta. Tunnotonta ohjausta moittivat, vaikka muuten diggasivatkin.
-Matti-

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Matti_S kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=cQjwvtAzgAk

Fifth Gearissa Giulietta. Tunnotonta ohjausta moittivat, vaikka muuten diggasivatkin.
Jos tuo on pätkä, jonka olen aikaisemmin nähnyt, niin toteavat ettei ohjaus ole muun auton tasolla. Mielestäni eivät suoranaiseti kuitenkaan moiti.

Edit: katsoinpa uudestaan, olihan siellä laatusana "sloppy" mainittu
VMP

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mito moottorilehden vertailussa kolmas sija
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
olli
Viestit: 10
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 12:32

Tuulilasin perinteinen tutkailu

Viesti Kirjoittaja olli »

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/lexu ... n-merkkina

Taitaa olla hieman nousua viimevuoteen verrattuna.
Tyytyväisyys autoon ja sitoutuminen näyttää oikein mallikkaalta.
Huoltohan on ihan omaa luokkaansa edelleen.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Tuulilasin perinteinen tutkailu

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

olli kirjoitti:http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/lexu ... n-merkkina

Taitaa olla hieman nousua viimevuoteen verrattuna.
Tyytyväisyys autoon ja sitoutuminen näyttää oikein mallikkaalta.
Huoltohan on ihan omaa luokkaansa edelleen.
Taitaa valtaosa arvioida huollon tasoa edelleen Teltta-auton perusteella.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

^ Ja otanta Alfan kohdalla voi olla sen verran pieni, että jo muutaman Deltalla asioivan kokemukset näkyvät, jos toisaalla huollattavat eivät ahkerasti osallistu kyselyyn.... :?
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Ruotsalaisen Klassiker lehden lyhyt videoraportti 100-vuotisjuhlinnasta Tukholmassa. Huom! Paikalla ollut suomalaisharvinaisuus pantiin merkille. http://www.klassiker.nu/traffreportage/ ... ilmen-1480

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

maybetomorrow kirjoitti:^ Ja otanta Alfan kohdalla voi olla sen verran pieni, että jo muutaman Deltalla asioivan kokemukset näkyvät, jos toisaalla huollattavat eivät ahkerasti osallistu kyselyyn.... :?
Ja on sitten kyse Deltasta tai muista, niin on se ihme, jos/kun/että tuollainen murska-arvostelu ei soita mitään kelloja missään firmassa. Eihän tämä ole edes ensimmäinen kerta. Monta vuotta on Alfan osalta ollut niin, että itse tuotteeseen ollaan keskimääräistä tyytyväisempiä, mutta liikkeeseen ja huoltoon kaikkein tyytymättömimpiä jättiläiserolla seuraavaan (Fiat) ja sitä seuraavaan (Kia).

Avatar
Morre
Viestit: 258
Liittynyt: 30 Kesä 2009, 00:30
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Morre »

Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Kaveri on ilmeisesti Tekniikan Maailman uuden nettilehden Teknarin teossa mukana. http://www.teknari.fi/ Hieno nettilehti missä on tekstiä sekä videoo joka aiheesta, mielenkiintoinen lehti kaikenkaikkiaan. Selänteen 430 Scuderia pitää mukavaa meteliä. 8)

ja miten tämä Alfaan liittyy? No vikalla sivulla ensi numerosta videota missä on valkoinen Giulietta tetissä.

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Uudessa Klassikot lehdessä juttu Suomi-ajoista.Ensikertalaiselta oli kysytty,miltä se urheiluauton kyyti tuntuu?"Hirvittää!Alfa kulkee jo nyt melkoista vauhtia ja siinä on kuulemma vielä viideskin vaihde,jota ei ole vielä käytetty ollenkaan."
Ride on!

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

tumbe kirjoitti:Kaveri on ilmeisesti Tekniikan Maailman uuden nettilehden Teknarin teossa mukana. http://www.teknari.fi/
Teknari ei ole muuten Tekniikan Maailman verkkolehti, vaikka niin voisi luulla.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Lehti, jonka lukemiseen tarvitaan ohjeita? Ei näin.
VMP

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Sen joka pisti Flashin varaan tuollaisen online-lehtiprojektin pitäsi saada potkut.

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Copyfighter kirjoitti:
tumbe kirjoitti:Kaveri on ilmeisesti Tekniikan Maailman uuden nettilehden Teknarin teossa mukana. http://www.teknari.fi/
Teknari ei ole muuten Tekniikan Maailman verkkolehti, vaikka niin voisi luulla.
Juu itekkin tajusin sen kun tarkemmin tutustuin teokseen. Komeesti toimii lehti eikä mitään ongelmia ole minulle saati kavereilla ollut.. Hienoa että ei ole mikään tylsä tekstiä täynnä oleva nettilehti vaan on myös videokuvaa.
Ja miksi flash on huono?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Uusimmassa Carissa on Giulietta vs. Golf vs. Megané. Geeteeiitä, quuveetä jne.

Renulle *****
Golfille *****
Giuliettalle ***

Selailin lehteä kaupassa, joten testin tarkemmasta sisällöstä ei ole tietoa.

Vastaa Viestiin